Hristiyanlık ve Teslis İnancı

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Eğer siz benim Tanrı'mla dalga geçiyorsanız yazık size. Ancak sadece soru soruyorsanız, Hayır, biz Tanrı'mıza itaat ediyoruz. Onun öfkesi de doğrudur, cezası da, ödülü de... Kur'an daki Allah Cennet'e gönderiyor da, cehenneme göndermiyor mu, kurtarıyor da öldürmüyor mu? Merhamet ediyor da gazap etmiyor mu? Siz Allah'la dalga mı geçiyorsunuz?

Allah cc tüm eksiklerden beridir
kimi, niye nereye göndereceği bellidir
oyun ve ikilem içinde de değildir

sizin tasavvurunuzdaki tanrılar ikilem içinde
siz şirk koşuyorsunuz
bizde açık ve net
sapma saptırmaca
alavere dalavere yok
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Şimdi bu yazıya....

hristiyan kredo'su:

“bir ilâh baba’ya inanırız ki, her şeyin mâliki, görülen ve görülmeyen şeylerin yaratıcısıdır. Yine, rab olan mesih’e inanırız ki, allah’ın oğludur ve bütün yaratılmışların ilkidir. Yaratılmış değildir, baba’nın cevherinden hak İlâh’tır. O’nun eliyle bütün âlemler vücud bulmuştur. O, herşeyin yaratıcısıdır. Bizim kurtuluşumuz için gökten inmiş, ruhu’l-kudüs’ten cesetlenip, insan olmuş, “meryem” ona hamile olmuş ve bâkire meryem’den doğmuştur.” (histoire des sectes chrétiennes, sh: 52, 62)


1-) görüldüğü gibi, hıristiyan kredo’sunda önce, “görülen ve görülmeyen şeylerin yaratıcısı bir ilâh” kabul edilmiş, sonra da “rab olan mesih’e inanırız ki, allah’ın oğludur.” denilmiştir. Bu iki söz birbirine zittir. Çünkü hiristiyanlar, önce bir allah’a inandıklarını söylüyorlar, sonra da herşeyin rab İsa’nın eliyle yaratılmış olduğunu belirterek İsa mesih’i rab kabul ediyorlar. Hem ilâh baba’ya inanmakla beraber, onu hem ilâh, hem oğul, hem de ruhû’l-kudüs olarak vasıflandırıyorlar. Bunların hangisi doğrudur?


2-) markos İncili’nde (12/30) “dinle ey İsrâil! Allah’ımız rab, bir olan rab’dır.” sözü ile allah’ın bir olduğu ifade ediliyorken, matta İncili’nde (28/19) “Şimdi, siz gidip bütün milletleri şâkird edin, onları baba ve oğul ve ruhû’l-kudüs ismi ile vaftiz eyleyin.” sözü ile de teslise (üçleme) giriyorlar. Böylece “allah’ımız rab, bir olan rab’dır.” ifadesiyle tezata, tenakuza, çelişkiye düşüyorlar.


3-) matta İncili’nin bir yerinde (4/10) “Çekil git şeytan. Tanrın olan rab’be tap, yalnız o’na kulluk et.” denilirken, yine matta İncili’nin başka bir yerinde (28/17) “İsa’yı gördükleri zaman ona tapındılar.” denilmektedir. Bunun hangisi doğrudur. Bu büyük tenakuz, çelişkidir.
görüldüğü gibi İnciller kendi aralarında büyük tezata düşmektedir. Bir yerde hem “allah’a tap” deniliyor, diğer bir yerde “İsa’ya tapındılar” deniliyor. Bu nasıl bir çelişkidir.


4-) matta İncili’nde (27/50) “Çarmıhta ölen İsa mesih” ifadesi ile İsa aleyhisselâm’ın çarmıhta ruhunu teslim ettiği söylendiğine göre, bir ilâh nasıl olur da çarmıha gerilip öldürülebilir?

5-) markos İncili’nde geçen (13/32) “fakat o gün yahut o saat hakkında, ne gökteki melekler ne de oğul, babadan başka kimse birşey bilmez.” ifadesi İsa aleyhisselâm’ın kıyamet saatini bilmediğini gösteriyor.
gerçekten mesihçinin iddia ettiği gibi 3'ü birse, İsa aleyhisselâm'ın da allah’ın bildiğini bilmesi gerekmez mi? O neden aynı peygamberler gibi sadece kendisine bildirildiği kadarını bilebiliyor? (aslinda gÖren gÖze bu cÜmle bİle yeter..)



6-) gerçekten mesihçinin iddia ettiği gibi 3'ü birse, İsa aleyhisselâm neden ve kime dua ediyor? Neden ve kimden yardım istiyor? mesihçi'ye göre zaten 3'ü bir...o da rab ise zaten kimden yardım istiyor ki..???
ama tahrif edilmiş incilleri zaten bu tenakuzu içinde barındırıyor..
Çarmıhtan kurtulmak için
“ey baba! Eğer mümkünse, bu kâse benden uzaklaştırılsın; fakat benim istediğim gibi değil, senin istediğin gibi olsun.” diyerek yaptığı duâ (matta: 26/39), “beni niçin terk ettin.” (matta: 26/46) sözü, “ben şuraya gidip duâ edeceğim.” (matta: 26/38)


7-)
bu madde İse aslinda sÖzÜn bİttİĞİ yer... İtİraf!!!
resullerin işleri isimli luka İncili’nin devamı olan kitapta ise (2/22)de İsa aleyhisselâm hakkında,
“ey İsrâilliler, şu sözleri dinleyin; bildiğiniz gibi nasıralı İsa, tanrının kendisi aracılığıyla aranızda yaptığı mucizeler, harikalar ve belirtilerle kimliği kanıtlanmış bir kişidir.” denilmektedir.

burada İsa aleyhisselâm’ın tanrı olmadığı açıkça
İtİraf edilmektedir.




Bu cevap...

@alitufan2003 temel olarak söylediklerinizin tamamı "tanrı, hem tanrı hem insan olur mu?" noktasına dayanıyor. Sizce bir insanın iki sayfa arayla hatta zaman zaman bir cümle arayla kendisiyle bu denli çelişmesi mümkün müdür? Yukarıdaki iman bildirisinde aynı cümlede böyle büyük bir çelişki olabilir mi? Ben sıradan biri olarak saçmalayabilirim. Sizce havariler bu denli saçmalamış olabilirler mi?

İsa mesih yüzde yüz insan ve yüzde yüz tanrı'dır. İnsan olarak da insanların yaptığı (günah hariç) her şeyi yapmıştır. Mükemmel bir hayat yaşayarak bizlere örnek olmuştur. Tanrı'ya dua etmesi normaldir. Üçlü birlik içinde de hiyerarşi vardır. Kutsal kitap'ı doğru kabul ettiğiniz zaman hepsi yapbozun parçaları gibi birbirini tamamlar. Şu anda bunu anlamanız korkarım mümkün gözükmüyor. Çok daha fazla şey öğrenmeniz gerek bunun için...


bence cevabınız hem tutarsız, hem yetersiz...
aynı zamanda da açık bir itiraf..
neden mi???

@alitufan2003 temel olarak söylediklerinizin tamamı "tanrı, hem tanrı hem insan olur mu?" noktasına dayanıyor. Sizce bir insanın iki sayfa arayla hatta zaman zaman bir cümle arayla kendisiyle bu denli çelişmesi mümkün müdür?Yukarıdaki iman bildirisinde aynı cümlede böyle büyük bir çelişki olabilir mi? Ben sıradan biri olarak saçmalayabilirim. Sizce havariler bu denli saçmalamış olabilirler mi?

Biz de zaten Allah-u Teala'nın kelamında hata olmaz diyoruz... Bu nedenle sizin şuanda kullandığınız bu inciller
TAHRİF EDİLMİŞ'tir diyoruz...
Herşey açık ve seçik ortada...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0

1-Ben gerek Arap sitelerine gerek Arapça Kaynaklarla haşır neşirim.Arap insanlarla nadir de olsa konuştuğum olur.Durum sizin anlattığınız gibi değil.Tam tersidir.Dıştan bir önyargı içindesiniz.

2-Arapların çoğunluğu dediğiniz gibi değil , aksine şöyle derler : Allahu Subhânehu Ve Teâlâ (Eksikliklerden Münezzeh Yüce Allah)

3-Ayrıca Arapların çoğu isimle değil : Allahın Elçisi şeklinde söylerler.

Siz sürekli dindar Araplarla görüştüğünüz için olabilir mi acaba? Oysa Türkler dindar olsa da olmasa da bu sıfatları kullanır. Bir Arap'ı cami de yatmış uyurken ya da yere uzanmış Kur'an okurken görebilirsiniz ama bir Türk'ü asla. Kur'an ı göbeğinden aşağı indirmemek için şekilden şekile giren Türklere karşılık Araplar Kur'an ı rahatlıkla yere bırakabilirler. Bakın dışarıdan konuşmuyorum. Araplarla çok iç içe bir yerde yaşıyorum.
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Siz sürekli dindar Araplarla görüştüğünüz için olabilir mi acaba? Oysa Türkler dindar olsa da olmasa da bu sıfatları kullanır. Bir Arap'ı cami de yatmış uyurken ya da yere uzanmış Kur'an okurken görebilirsiniz ama bir Türk'ü asla. Kur'an ı göbeğinden aşağı indirmemek için şekilden şekile giren Türklere karşılık Araplar Kur'an ı rahatlıkla yere bırakabilirler. Bakın dışarıdan konuşmuyorum. Araplarla çok iç içe bir yerde yaşıyorum.

1-Camide bende yatıyorum,Ben arap değilim.Üstelik yatanları da görüyorum. :D

2-Kuranı göbeğinden aşağı indirmediğimiz doğrudur.Bu Türk Milletinin biraz daha nezih davrandığının göstergesidir.Zira içindeki sözler Kelamullah(Allahın sözleridir)

3-Müslümanlar Çeşitli fırkalara bölünmüştür.Bunlardan birtanesi Vehhabi akımıdır.Özellikle onlarda çok görüyorum.Kuranı yere koyma,yere yatarak okuma gibi , Vehhabileri - ki içlerin mutedil olanları varsa tenzih ederiz- tekfir edenleri asla sevmiyoruz.Ve uzak durmaya çalışıyoruz onlardan.

Yoksa Araplar emin olun ki , sizin kendi Kitabınıza değer verdiğinizden daha çok değer veriyor.

4-Vehhabi akımıyla çok mu görüşüyorsunuz? :D
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Allah cc tüm eksiklerden beridir
kimi, niye nereye göndereceği bellidir
oyun ve ikilem içinde de değildir

sizin tasavvurunuzdaki tanrılar ikilem içinde
siz şirk koşuyorsunuz
bizde açık ve net
sapma saptırmaca
alavere dalavere yok

Bunlar yorumdan ibaret... Allah'ın bazı durumlara öfkeli, bazı durumlara merhametli olmasını çelişki gibi göstermeye çalıştınız ve olmadı... Biz de Tanrılar yok bir tane Tanrı var ama bunu anlamanızı beklemiyorum. Merak etmeyin. Allah'ın ikilem içinde olduğunu ve oyun yaptığını hangi hadsiz söyledi! Boş çıkarımlar...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Şimdi bu yazıya....




Bu cevap...




bence cevabınız hem tutarsız, hem yetersiz...
aynı zamanda da açık bir itiraf..
neden mi???



Biz de zaten Allah-u Teala'nın kelamında hata olmaz diyoruz... Bu nedenle sizin şuanda kullandığınız bu inciller
TAHRİF EDİLMİŞ'tir diyoruz...
Herşey açık ve seçik ortada...

Ben bu hatalar mümkün değil derken sözümü çarpıtmanız yalnız bir çocuğun oyunda hile yapması gibidir. Ucuz ve sevimli...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0

1-Camide bende yatıyorum,Ben arap değilim.Üstelik yatanları da görüyorum. :D

2-Kuranı göbeğinden aşağı indirmediğimiz doğrudur.Bu Türk Milletinin biraz daha nezih davrandığının göstergesidir.Zira içindeki sözler Kelamullah(Allahın sözleridir)

3-Müslümanlar Çeşitli fırkalara bölünmüştür.Bunlardan birtanesi Vehhabi akımıdır.Özellikle onlarda çok görüyorum.Kuranı yere koyma,yere yatarak okuma gibi , Vehhabileri - ki içlerin mutedil olanları varsa tenzih ederiz- tekfir edenleri asla sevmiyoruz.Ve uzak durmaya çalışıyoruz onlardan.

Yoksa Araplar emin olun ki , sizin kendi Kitabınıza değer verdiğinizden daha çok değer veriyor.

4-Vehhabi akımıyla çok mu görüşüyorsunuz? :D

Ben Sünni Suriyelilerden bahsediyorum. Vahabi olduklarını hiç sanmam. Camide gündüz yatan Türk görmemiştim. Şaşırdım doğrusu. Bir cemaat camiisi mi sizinki? Ben Arapları eleştirmek bir tarafa takdir ederek söylüyorum. Gereksiz protokollerden ve samimiyetsiz saygı gösterilerinden uzak yaşıyorlar inançlarını ve onların camileri canlı birer kültür merkezi. Bizim camiler ölü, boş mekanlar... Cumaları ve bayramlarda hepsi doluyor ama kasıntı bizimkiler. Namaz kılarken bile sağa sola bakmamak, burnunu kaşımamak için acı çekiyorlar. Araplar çok daha rahatlar. Camileri hayatın bir parçası onlar için... Gün içinde 10 dakikalığına camiye girip Kur'an okuyabiliyorlar. Camiye gitmek bir törensel olay değil bizdeki gibi, günlük, sıradan bir durum.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
İsa Oğul'un insan formuna girmiş halidir. Üçlü birliğin tamamının değil. Oldu mu? Kesin olmamıştır. Bence siz kendinizle adım adım gidin. Sonra sıra bana gelsin.

gecen cevaplardan farkli bir sey koymussunuz bu sefer. Rüzgar esince öteki tarafa egilen agac gibi.
bence böyle yaparak bir sonrakinde fena celiskiye düseceksiniz.

devam edelim mi?

ogul, Isa gelmeden öncede varmiydi.?
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
gecen cevaplardan farkli bir sey koymussunuz bu sefer. Rüzgar esince öteki tarafa egilen agac gibi.
bence böyle yaparak bir sonrakinde fena celiskiye düseceksiniz.

devam edelim mi?

ogul, Isa gelmeden öncede varmiydi. .?

Oğul ve İsa aynı kişidir. Bir türlü anlayamadınız gitti. Çelişki veya farklı bir şey söylemiyorum. Başından beri diyorum ki Üçlü birlik Tek Tanrı'dır. İsa Mesih bir dönem dünyaya gelmiştir ve tekrar Tanrı katına yükselmiştir. Bu dönemler de yok olması için bir sebep yoktur.

Bakın Baba, Oğul ve Kutsal Ruh Tek Tanrı'dır. Tek Tanrı'nın üç farklı karakteri, aynı anda üç yerde olması gibidir. Aynı anda farklı şeyler yapabilirler. Bu üç kişilikten biri bir dönem dünyaya gelip gitmiştir. Bir diğeri kullarının içine yerleşmiştir. Biri hep Tanrısal yerdedir. Ancak her üçü de geçmişin ve geleceğin sonsuzluğunda mevcuttur. Yok oldukları bir dönem yoktur. İsa Mesih Tanrı'dan bağımsız bir karakter değildir. Nesini anlamıyorsunuz bir türlü çözemedim...
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Bunlar yorumdan ibaret... Allah'ın bazı durumlara öfkeli, bazı durumlara merhametli olmasını çelişki gibi göstermeye çalıştınız ve olmadı... Biz de Tanrılar yok bir tane Tanrı var ama bunu anlamanızı beklemiyorum. Merak etmeyin. Allah'ın ikilem içinde olduğunu ve oyun yaptığını hangi hadsiz söyledi! Boş çıkarımlar...

tanrınızı üçe bölmüşsünüz (Allah cc tenzih ederiz)
bunun yanında ikilem olsa ne olur olmasa ne olur

baba üst katta oğul insan katında
putlardan ne farkları kaldı
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Oğul ve İsa aynı kişidir. Bir türlü anlayamadınız gitti. Çelişki veya farklı bir şey söylemiyorum. Başından beri diyorum ki Üçlü birlik Tek Tanrı'dır. İsa Mesih bir dönem dünyaya gelmiştir ve tekrar Tanrı katına yükselmiştir. Bu dönemler de yok olması için bir sebep yoktur.


Bakın Baba, Oğul ve Kutsal Ruh Tek Tanrı'dır. Tek Tanrı'nın üç farklı karakteri, aynı anda üç yerde olması gibidir. Aynı anda farklı şeyler yapabilirler. Bu üç kişilikten biri bir dönem dünyaya gelip gitmiştir. Bir diğeri kullarının içine yerleşmiştir. Biri hep Tanrısal yerdedir. Ancak her üçü de geçmişin ve geleceğin sonsuzluğunda mevcuttur. Yok oldukları bir dönem yoktur. İsa Mesih Tanrı'dan bağımsız bir karakter değildir. Nesini anlamıyorsunuz bir türlü çözemedim...


Anlayamadiniz degil... Inancinizi biliyoruz bilmesinede bunun anlasilacak bir yani yok, tutarli bir yanida yok.Zaten bu sirdir deyip dogma ilan etmediniz mi? Buna ragmen anlayamadiniz demek ne kadar abes bir sey degil mi?


Kabul edin ki cok karisik bir inanc esasi.


3 ü bir diyorsunuz, ancak 3 ü birbirinden ayri sekilde anlatiyorsunuz, birbirinden farkli 3 seyden bahsediyorsunuz. Bu tevhid degil.
birisi cikip diyebilir, niye üc, 5 de olabilir.7 de, ayni mantiga göre.
Hem tanridan bahsediyoruz herseye gücü yeter diyoruz, ama 3 olma ihtiyaci var yada bu 3 ü birlkik gibi acayip bir seye ihtiyac var.


Tekrar soruma dönersek, daha dogrusu cikis noktama;


Isa ogulsa, ve ogul hep vardiysa ve sonra isa formuna bürünmüsse, bu Isa'nin yaratilmis oldugunu gösterir.
Bunu bir kere kabul etmek durumundasiniz.

Biri hep tanrisal yerde, biri halk arasinda, biri tanrının sağında

biri tanrisal yerdeyse ötekiler tanrisalliktan cikmis olur, ogul yukari cikmis sag tarafta, görevini tamamlamis. Bir tanrisal(!) varlik düsününki görevi bitmis. Garip bir durum. Digerı halkın içinde. onun icin dıyoru trinity falan yok ortada.

sizde bunu anlayın artık.

Biliyorum sıkışınca gene sır diyeceksiniz.
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
tanrınızı üçe bölmüşsünüz (Allah cc tenzih ederiz)
bunun yanında ikilem olsa ne olur olmasa ne olur

baba üst katta oğul insan katında
putlardan ne farkları kaldı

Ne farkları kaldı biliyor musunuz? Bilmiyorsunuz ve benden öğrenmeyeceksiniz. O halde benle yazışmanın mantığı ne... Ego tatmini...
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Biz Müslümanlar olarak Hz.İsa(as) hakkında şöyle diyoruz her zaman: Allah ile Peygamberleri kıyaslanamaz.Hz.İsa(as) Allahın Kulu ve Resuludur.


 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Anlayamadiniz degil... Inancinizi biliyoruz bilmesinede bunun anlasilacak bir yani yok, tutarli bir yanida yok.Zaten bu sirdir deyip dogma ilan etmediniz mi? Buna ragmen anlayamadiniz demek ne kadar abes bir sey degil mi?


Kabul edin ki cok karisik bir inanc esasi.


3 ü bir diyorsunuz, ancak 3 ü birbirinden ayri sekilde anlatiyorsunuz, birbirinden farkli 3 seyden bahsediyorsunuz. Bu tevhid degil.
birisi cikip diyebilir, niye üc, 5 de olabilir.7 de, ayni mantiga göre.
Hem tanridan bahsediyoruz herseye gücü yeter diyoruz, ama 3 olma ihtiyaci var yada bu 3 ü birlkik gibi acayip bir seye ihtiyac var.


Tekrar soruma dönersek, daha dogrusu cikis noktama;


Isa ogulsa, ve ogul hep vardiysa ve sonra isa formuna bürünmüsse, bu Isa'nin yaratilmis oldugunu gösterir.
Bunu bir kere kabul etmek durumundasiniz.

Biri hep tanrisal yerde, biri halk arasinda, biri tanrının sağında

biri tanrisal yerdeyse ötekiler tanrisalliktan cikmis olur, ogul yukari cikmis sag tarafta, görevini tamamlamis. Bir tanrisal(!) varlik düsününki görevi bitmis. Garip bir durum. Digerı halkın içinde. onun icin dıyoru trinity falan yok ortada.

sizde bunu anlayın artık.

Biliyorum sıkışınca gene sır diyeceksiniz.

Sizin en büyük handikapınız sizinle tartıştığımı zannetmeniz. Çok üzülüyorum sizin için. Niye 3 ama 5 değil. Çünkü 3... Eğer 5 olsa niye 3 değil derdiniz? Sizin sorunuz Allah niye bir ama iki değil demek gibi. Ya da Allah niye namazı emretmiş de yogayı emretmemiş, yogaya gücü yetmiyor mu demek gibi. Çok anlamsız... Çok ilkel...


İsa Mesih hep vardı ve hep var olacak. Arada insan formuna girmesi onu neden yaratılmış yapıyor acaba? Bedeni kast ediyorsanız. Bedenin yaratılması, Tanrı'nın yaratıldığı anlamına mı geliyor?

İsa Mesih'in dünyada yapması gereken tamamlandı. Görevi bitti diye bir şey olabilir mi? Tanrı ebediyken bizlerle ilgilenmekten vazgeçmiş olabilir mi... Tanrı, cennetteyse diğerleri niye Tanrılıktan çıkıyor? Sizin dünyanız iki boyutlu mu? Siz çizgifilm kahramanı mısınız? Zaman kavramının olmadığını düşünemezsiniz değil mi... Bu kadar sığ düşünürken neleri konuşmaya çalışıyorsunuz...

Bakkal hesabıyla anlaşılmaz bunlar biraz birikim ister...

Size tavsiyem Tayyi zamanı öğrenin. Sonra paralel evrenleri. Sonra öğrenmeye çalışın. Sonra geçerli argümanlarla gelin...
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Biz Müslümanlar olarak Hz.İsa(as) hakkında şöyle diyoruz her zaman: Allah ile Peygamberleri kıyaslanamaz.Hz.İsa(as) Allahın Kulu ve Resuludur.



Peygamberleri ile Allah karşılaştırılamaz gerçekten... İsa Mesih ise Allah'ın kulu değildir.
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Peygamberleri ile Allah karşılaştırılamaz gerçekten... İsa Mesih ise Allah'ın kulu değildir.

Mesela Kuranı Kerimde Hz.İsa(as)'ın bebek iken konuştuğu şu ayet vardır.Bebek iken söylediği sözleri Kuranı Kerim anlatır.

قَالَ إِنِّي عَبْدُ اللَّهِ آتَانِيَ الْكِتَابَ وَجَعَلَنِي نَبِيًّا

(Bunun üzerine beşikteki bebek şöyle konuştu: “
Şüphesiz ben Allah'ın kuluyum. Bana Kitab'ı (İncil'i) vermeyi hükme bağladı. Benim peygamber olmamı takdir etti , nerede olursam olayım beni mübarek kıldı. Yaşadığım müddetçe namaz kılmamı, zekat vermemi ve anneme iyi davranmamı emretti. Beni bedbaht bir zorba kılmadı. Doğduğum günde, öleceğim günde, dirileceğim günde bana selam olsun" dedi.
 

Hattabi

Ordinaryus
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
2,452
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Peygamberleri ile Allah karşılaştırılamaz gerçekten... İsa Mesih ise Allah'ın kulu değildir.

Derken bebek: “Ben Allah'ın kuluyum, dedi, O bana kitap verdi, beni peygamber olarak görevlendirdi. (Hz. İsâ (a. s. )'ın bu sözü İncîl'de de yer alır (KM, Matta, 12, 18))
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,191
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::

Derken bebek: “Ben Allah'ın kuluyum, dedi, O bana kitap verdi, beni peygamber olarak görevlendirdi. (Hz. İsâ (a. s. )'ın bu sözü İncîl'de de yer alır (KM, Matta, 12, 18))

kitabı tahrib etmekle kalmadılar
bir de tevhid inancını bozdular

düştükleri karmaşada,
üç sayısına sığındılar..
tevhid milletinden koptuklarını sezince de;
üç, aslında bir dediler..
 

Mesihçi

Ordinaryus
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
91
Puanları
0
Matta 12 "17-18Bu, Peygamber Yeşaya aracılığıyla bildirilen şu söz yerine gelsin diye oldu:
“İşte Kulum, O’nu ben seçtim.
Gönlümün hoşnut olduğu sevgili Kulum O’dur.
Ruhum’u O’nun üzerine koyacağım,
O da adaleti uluslara bildirecek.
19Çekişip bağırmayacak,
Sokaklarda kimse O’nun sesini duymayacak.
20Ezilmiş kamışı kırmayacak,
Tüten fitili söndürmeyecek,
Ve sonunda adaleti zafere ulaştıracak.
21Uluslar da O’nun adına umut bağlayacak.”" Burada söylediğiniz bir kaç yalan var. Birincisi burada konuşan İsa Mesih değil peygamber Yeşaya. İkincisi Eski Ahitteki Yeşaya kitabında farklı bir şey kastedilirken İsa Mesihin de bu kehanet kapsamında olduğunu Matta açıklıyor. Son olarak peygamberler gördüğünü en uygun dille anlatmaya çalışırlar. O sözleri birebir almayız. Musa yaratılış kitabında Tanrı dinlendi diyor. Tanrı yorulur mu ki dinlensin... Bunu olduğu gibi görmeyiz. Yedinci aşamada yaratılış durmuş diye bakarız. Musa 3500 yıl önce yaşadı ona gösterileni ancak öyle anlatabildi. Şimdi gidin oyun oynamaya devam edin. Esenlikler
 
Üst