hristiyan kredo'su:
“bir ilâh baba’ya inanırız ki, her şeyin mâliki, görülen ve görülmeyen şeylerin yaratıcısıdır. Yine, rab olan mesih’e inanırız ki, allah’ın oğludur ve bütün yaratılmışların ilkidir. Yaratılmış değildir, baba’nın cevherinden hak İlâh’tır. O’nun eliyle bütün âlemler vücud bulmuştur. O, herşeyin yaratıcısıdır. Bizim kurtuluşumuz için gökten inmiş, ruhu’l-kudüs’ten cesetlenip, insan olmuş, “meryem” ona hamile olmuş ve bâkire meryem’den doğmuştur.” (histoire des sectes chrétiennes, sh: 52, 62)
1-) görüldüğü gibi, hıristiyan kredo’sunda önce, “görülen ve görülmeyen şeylerin yaratıcısı bir ilâh” kabul edilmiş, sonra da “rab olan mesih’e inanırız ki, allah’ın oğludur.” denilmiştir. Bu iki söz birbirine zittir. Çünkü hiristiyanlar, önce bir allah’a inandıklarını söylüyorlar, sonra da herşeyin rab İsa’nın eliyle yaratılmış olduğunu belirterek İsa mesih’i rab kabul ediyorlar. Hem ilâh baba’ya inanmakla beraber, onu hem ilâh, hem oğul, hem de ruhû’l-kudüs olarak vasıflandırıyorlar. Bunların hangisi doğrudur?
2-) markos İncili’nde (12/30) “dinle ey İsrâil! Allah’ımız rab, bir olan rab’dır.” sözü ile allah’ın bir olduğu ifade ediliyorken, matta İncili’nde (28/19) “Şimdi, siz gidip bütün milletleri şâkird edin, onları baba ve oğul ve ruhû’l-kudüs ismi ile vaftiz eyleyin.” sözü ile de teslise (üçleme) giriyorlar. Böylece “allah’ımız rab, bir olan rab’dır.” ifadesiyle tezata, tenakuza, çelişkiye düşüyorlar.
3-) matta İncili’nin bir yerinde (4/10) “Çekil git şeytan. Tanrın olan rab’be tap, yalnız o’na kulluk et.” denilirken, yine matta İncili’nin başka bir yerinde (28/17) “İsa’yı gördükleri zaman ona tapındılar.” denilmektedir. Bunun hangisi doğrudur. Bu büyük tenakuz, çelişkidir.
görüldüğü gibi İnciller kendi aralarında büyük tezata düşmektedir. Bir yerde hem “allah’a tap” deniliyor, diğer bir yerde “İsa’ya tapındılar” deniliyor. Bu nasıl bir çelişkidir.
4-) matta İncili’nde (27/50) “Çarmıhta ölen İsa mesih” ifadesi ile İsa aleyhisselâm’ın çarmıhta ruhunu teslim ettiği söylendiğine göre, bir ilâh nasıl olur da çarmıha gerilip öldürülebilir?
5-) markos İncili’nde geçen (13/32) “fakat o gün yahut o saat hakkında, ne gökteki melekler ne de oğul, babadan başka kimse birşey bilmez.” ifadesi İsa aleyhisselâm’ın kıyamet saatini bilmediğini gösteriyor.
gerçekten mesihçinin iddia ettiği gibi 3'ü birse, İsa aleyhisselâm'ın da allah’ın bildiğini bilmesi gerekmez mi? O neden aynı peygamberler gibi sadece kendisine bildirildiği kadarını bilebiliyor? (aslinda gÖren gÖze bu cÜmle bİle yeter..)
6-) gerçekten mesihçinin iddia ettiği gibi 3'ü birse, İsa aleyhisselâm neden ve kime dua ediyor? Neden ve kimden yardım istiyor? mesihçi'ye göre zaten 3'ü bir...o da rab ise zaten kimden yardım istiyor ki..???
ama tahrif edilmiş incilleri zaten bu tenakuzu içinde barındırıyor..
Çarmıhtan kurtulmak için “ey baba! Eğer mümkünse, bu kâse benden uzaklaştırılsın; fakat benim istediğim gibi değil, senin istediğin gibi olsun.” diyerek yaptığı duâ (matta: 26/39), “beni niçin terk ettin.” (matta: 26/46) sözü, “ben şuraya gidip duâ edeceğim.” (matta: 26/38)
7-) bu madde İse aslinda sÖzÜn bİttİĞİ yer... İtİraf!!!
resullerin işleri isimli luka İncili’nin devamı olan kitapta ise (2/22)de İsa aleyhisselâm hakkında, “ey İsrâilliler, şu sözleri dinleyin; bildiğiniz gibi nasıralı İsa, tanrının kendisi aracılığıyla aranızda yaptığı mucizeler, harikalar ve belirtilerle kimliği kanıtlanmış bir kişidir.” denilmektedir.
burada İsa aleyhisselâm’ın tanrı olmadığı açıkça İtİraf edilmektedir.