Hikem
Kıdemli Üye
- Katılım
- 31 Ağu 2009
- Mesajlar
- 6,073
- Tepkime puanı
- 702
- Puanları
- 0
Üstad el Mevdudinin ''dört terim'' kitabına ,allame el-Nedvi bir tenkid yazmıştır.Daha öncede İhvanı Müsliminden genel mürşid el_hudeybi'de eleştirmiştir.
El Nedvi, Mevdudi hayattayken yazdığı kitabı(Türkçeye ''İslamın Yorumu'' diye çevrilmiştir) Mevdudiye verdiğini ve Mevdudinin k endisineyazdığı ve teşekkürlerini içeren mektubda'' Ben hiç bir zaman kendimi eleştirinin dışında veya üstünde görmedim.Eleştiriye karşı değilim, aksini asla savunmadım'' demektedir.Nedvi :'' Beni diğer kitablarınıda aynı dikkatli yaklaşımla tahlil etmeye ve değerlendirmeye, kuşkularını ve kaygılarını kendisine iletmeye davet ediyordu'' demektedir.
Üstad el Mevdudinin ''dört terim'' kitabına ,alalme el-Nedvi bir tenkid yazmıştır.Daha öncede İhvanı Müsliminden genel mürşid el_hudeybi'de eleştirmiştir.
El Nedvi, Mevdudi hayattayken yazdığı kitabı(Türkçeye ''İslamın Yorumu'' diye çevrilmiştir) Mevdudiye verdiğini ve Mevdudinin k endisineyazdığı ve teşekkürlerini içeren mektubda'' Ben hiç bir zaman kendimi eleştirinin dışında veya üstünde görmedim.Eleştiriye karşı değilim, aksini asla savunmadım'' demektedir.Nedvi :'' Beni diğer kitablarınıda aynı dikkatli yaklaşımla tahlil etmeye ve değerlendirmeye, kuşkularını ve kaygılarını kendisine iletmeye davet ediyordu'' demektedir.
Bu kadar eleştiriye açık birisini , dinin dışında imiş gibi göstermeye kimsenin hakkı ve haddi yoktur..Mevdudinni yukarıdaki açıklaması, samimi olduğuna bir delildir..
Sizin nakletiğiniz yazı hiç bir kitabda olmayan, sadece şahsa özel mektublardan derlenmiştir..
Naklettiğniz allame, Mevdudidyi eleştirdiği gibi mesela Mufassal Medeni Ahlak '' eserinde s.265 de ''Seyyid Kutub ve Mevdudi faiz ve bunların hakkında yani kumar ve putperestlik hakkında şayanı takdir olarak birçok izahatlarda bulunmuşlardır.Bunlar kumarı küfür semeresi olarak saymaktadırlar.Eserlerine müracat olunsun'' demektedir.Yani Üstad ismail çetin Rahimehullahi Teala , bazılarının yaptığı gibi seyyyid Kutub ve Mevdudiyi sadec tenkid etmekle kalmıyor, gerektiğinde eserlerini tavsiye etmektedir.İlmi eleştiriler her zaman yapılabilir, ama karşı olduğumuz seviyesiz polemiklerdir.
El Nedvi, Mevdudi hayattayken yazdığı kitabı(Türkçeye ''İslamın Yorumu'' diye çevrilmiştir) Mevdudiye verdiğini ve Mevdudinin k endisineyazdığı ve teşekkürlerini içeren mektubda'' Ben hiç bir zaman kendimi eleştirinin dışında veya üstünde görmedim.Eleştiriye karşı değilim, aksini asla savunmadım'' demektedir.Nedvi :'' Beni diğer kitablarınıda aynı dikkatli yaklaşımla tahlil etmeye ve değerlendirmeye, kuşkularını ve kaygılarını kendisine iletmeye davet ediyordu'' demektedir.
Üstad el Mevdudinin ''dört terim'' kitabına ,alalme el-Nedvi bir tenkid yazmıştır.Daha öncede İhvanı Müsliminden genel mürşid el_hudeybi'de eleştirmiştir.
El Nedvi, Mevdudi hayattayken yazdığı kitabı(Türkçeye ''İslamın Yorumu'' diye çevrilmiştir) Mevdudiye verdiğini ve Mevdudinin k endisineyazdığı ve teşekkürlerini içeren mektubda'' Ben hiç bir zaman kendimi eleştirinin dışında veya üstünde görmedim.Eleştiriye karşı değilim, aksini asla savunmadım'' demektedir.Nedvi :'' Beni diğer kitablarınıda aynı dikkatli yaklaşımla tahlil etmeye ve değerlendirmeye, kuşkularını ve kaygılarını kendisine iletmeye davet ediyordu'' demektedir.
Bu kadar eleştiriye açık birisini , dinin dışında imiş gibi göstermeye kimsenin hakkı ve haddi yoktur..Mevdudinni yukarıdaki açıklaması, samimi olduğuna bir delildir..
Sizin nakletiğiniz yazı hiç bir kitabda olmayan, sadece şahsa özel mektublardan derlenmiştir..
Naklettiğniz allame, Mevdudidyi eleştirdiği gibi mesela Mufassal Medeni Ahlak '' eserinde s.265 de ''Seyyid Kutub ve Mevdudi faiz ve bunların hakkında yani kumar ve putperestlik hakkında şayanı takdir olarak birçok izahatlarda bulunmuşlardır.Bunlar kumarı küfür semeresi olarak saymaktadırlar.Eserlerine müracat olunsun'' demektedir.Yani Üstad ismail çetin Rahimehullahi Teala , bazılarının yaptığı gibi seyyyid Kutub ve Mevdudiyi sadec tenkid etmekle kalmıyor, gerektiğinde eserlerini tavsiye etmektedir.İlmi eleştiriler her zaman yapılabilir, ama karşı olduğumuz seviyesiz polemiklerdir.