hirahos
Kıdemli Üye
- Katılım
- 9 Kas 2006
- Mesajlar
- 35,948
- Tepkime puanı
- 483
- Puanları
- 0
- Yaş
- 55
Mehmed Zahid Kotku Hazretlerinin tercüme ettiği Mevlana Halid Bağdadi Hazretlerinin Halidiye Risalesi'nden:
"Mürid edeben keramet görmeyi de kasdetmemelidir. Velîlikte keramet şart kılınmadı ve keramet şeyhin efdal olmasına alâmet olmaz."
Mehmed Zahid Kotku Hazretlerinin tercüme ettiği Mevlana Halid Bağdadi Hazretlerinin Halidiye Risalesi'nde şunlar da yazılıdır:
"Râbıta edebi, mürşidin ruhaniyetine ve onun hemen iki gözü arasına (iki kaşın ortasına) teveccüh etmektir.
Çünkü, 'Onun hayal hazinesi iki gözünün arasıdır.' demişlerdir.
Buradan şeyhinin ruhàniyetine nazar etmektir. Orası menba-ı feyzdir. Mürid bu suretle tazarru ve niyaz ile tevessül ettiği halde, mürşidin ruhaniyetini iki gözü arasına dahil ede ve oradan kalbe, kalbin derinliğine yavaş yavaş ine ve hayalinden gayb etmeye. Belki kendi nefsinden gàib ola (fena). Zira kalbin derinliğinin sonu yoktur ve seyr-i ilallah dâimâ kalben hàsıl olur. Maksad Zât-ı Bârî'dir. Râbıta ise seyr-i ilallaha vesîledir."
"Ruhàniyet için yakınlık ve uzaklık, madde ve müddet yoktur. Mürşidinin rûhàniyetinin kendisi ile beraber olduğuna iman ve inancı tam olmaktır.."
"Mürid edeben keramet görmeyi de kasdetmemelidir. Velîlikte keramet şart kılınmadı ve keramet şeyhin efdal olmasına alâmet olmaz."
Mehmed Zahid Kotku Hazretlerinin tercüme ettiği Mevlana Halid Bağdadi Hazretlerinin Halidiye Risalesi'nde şunlar da yazılıdır:
"Râbıta edebi, mürşidin ruhaniyetine ve onun hemen iki gözü arasına (iki kaşın ortasına) teveccüh etmektir.
Çünkü, 'Onun hayal hazinesi iki gözünün arasıdır.' demişlerdir.
Buradan şeyhinin ruhàniyetine nazar etmektir. Orası menba-ı feyzdir. Mürid bu suretle tazarru ve niyaz ile tevessül ettiği halde, mürşidin ruhaniyetini iki gözü arasına dahil ede ve oradan kalbe, kalbin derinliğine yavaş yavaş ine ve hayalinden gayb etmeye. Belki kendi nefsinden gàib ola (fena). Zira kalbin derinliğinin sonu yoktur ve seyr-i ilallah dâimâ kalben hàsıl olur. Maksad Zât-ı Bârî'dir. Râbıta ise seyr-i ilallaha vesîledir."
"Ruhàniyet için yakınlık ve uzaklık, madde ve müddet yoktur. Mürşidinin rûhàniyetinin kendisi ile beraber olduğuna iman ve inancı tam olmaktır.."