Tarikatı inkar etmek

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
tarikatı tasvvufu.zikri kalbi,ve dahi rabıtayı inkar..kişiyi küfre kadar götürür.TEHLİKE İNKAR ETMEKTE..inkar etmeyen hiç kmise küfürle itham edilemez.

Meşhur akaid kitaplarının alayına bakın, böyle bir şey göremezsiniz...

İmam Rabbani sofiye tarikine intisap matluptur diyerek bir inceliğe işret etmiştir, dolayısıyla matlup olanın inkarına bir şey lazım gelmez...

Bir daha tekrar edeyim, meşhur akaid kitaplarına bakın...
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113
bazı tarikat ehli kardeşler
söyle sözler ederler
tarikata bağlı olmayanlar için nasipsiz
kalb gözü kör gibi
bu tarz söylemleri duyan tarikat ehli olmayanlar

bu tarz söylemleri nasıl algılasın?

güzel bir soru sordun. o tür söylemleri asla tasvip etmiyorum. ve o tür söylemlerin sahiplerinide allaha havale ediyorum. tasavvufta kimseyi kerih göremezsiniz. ama bu tür yanlışları yapanlar oluyor. ama bu sözlerim tasavvufçuların üzerine gitmedikleri halde, hatta tasavvufa ilgisi oldukları halde nasipsiz cümlesini yiyenler için. o kişilere böyle sözler söylemek yanlış.

ama aşk şairi için deniliyorsa nedendir acep?
sakın siz tasavvufçularla çok uğraştığınız onların bam teline bastığınız tahrik ettiğiniz için olmasın?
bunları siz yapıyorsunuz kardeşim. bende şahiit oldum. ondan sonra talib kardeşim size cevap verince de suçlu oluyor.
sorudaki maksadınızı gayet iyi anladım. ve merak edenler içindi ilk cevabım. zaten talib veya bir başka kardeş hiçkimseye böyle konuşmaz. velevki üzerine çok gidilir. o zaman kutuyu açtırmış kötüyü duymuş olursunuz. yani hak etmiş olursunuz.

daha yakın zamanda rabıta meselesinden ötürü tüm tasavvufçuların tarikatlerin ne müşrikliği kaldı ne kafirliği, ne küfre düşmeleri.
milllet çaktırmadan çaktırmadan tasavvufa hakaret ediyor. tasavvufçular açık sözlü olduğu için açık açık cevap verincede suçlu ilan edilmek isteniyor.

kusura bakma şairim ama durum bundan ibaret.
bana talib haksızdı söyledikleride haksızdı dedirtemezsiniz.
zira sizide talibide gayet iyi tanıyorum.
 

AynAlı

Kıdemli Üye
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
8,728
Tepkime puanı
1,378
Puanları
0
tarikatı tasvvufu.zikri kalbi,ve dahi rabıtayı inkar..kişiyi küfre kadar götürür.TEHLİKE İNKAR ETMEKTE..inkar etmeyen hiç kmise küfürle itham edilemez.
1 - Allah’a iman

2 - Meleklere iman

3 - Kitaplara iman

4 - Nebi ve Rasullere iman

5 - Ahiret gününe iman

6 - Kaderin Hayır ve Şerrin Allah’tan olduğuna iman


7- Tarikatı ve rabıtayı inkar etmemek
 

DADAS

Yeni
Katılım
18 Kas 2006
Mesajlar
1,651
Tepkime puanı
76
Puanları
0
tarikatı tasvvufu.zikri kalbi,ve dahi rabıtayı inkar..kişiyi küfre kadar götürür.TEHLİKE İNKAR ETMEKTE..inkar etmeyen hiç kmise küfürle itham edilemez.

Yok be ihvan, yapanlara şirk işliyorlar gibi acayip laflar etmedikten sonra kişi rabıtayı ve tarikati inkar etmekle asla küfre girmez. Ama manevi olarak ta pek bi yol alamaz kabul...
 

ihvan23

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
3,539
Tepkime puanı
220
Puanları
0
1 - Allah’a iman

2 - Meleklere iman

3 - Kitaplara iman

4 - Nebi ve Rasullere iman

5 - Ahiret gününe iman

6 - Kaderin Hayır ve Şerrin Allah’tan olduğuna iman


7- Tarikatı ve rabıtayı inkar etmemek
her İMANLI tasavvuf,tarikat mensubu olmaz...her İMANLI tasavvufu tarikatı inkar etmez.
 

Aşk Şairi

Kıdemli Üye
Katılım
11 Nis 2007
Mesajlar
3,286
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Web sitesi
www.haksairi.com


güzel bir soru sordun. o tür söylemleri asla tasvip etmiyorum. ve o tür söylemlerin sahiplerinide allaha havale ediyorum. tasavvufta kimseyi kerih göremezsiniz. ama bu tür yanlışları yapanlar oluyor. ama bu sözlerim tasavvufçuların üzerine gitmedikleri halde, hatta tasavvufa ilgisi oldukları halde nasipsiz cümlesini yiyenler için. o kişilere böyle sözler söylemek yanlış.

ama aşk şairi için deniliyorsa nedendir acep?
sakın siz tasavvufçularla çok uğraştığınız onların bam teline bastığınız tahrik ettiğiniz için olmasın?
bunları siz yapıyorsunuz kardeşim. bende şahiit oldum. ondan sonra talib kardeşim size cevap verince de suçlu oluyor.
sorudaki maksadınızı gayet iyi anladım. ve merak edenler içindi ilk cevabım. zaten talib veya bir başka kardeş hiçkimseye böyle konuşmaz. velevki üzerine çok gidilir. o zaman kutuyu açtırmış kötüyü duymuş olursunuz. yani hak etmiş olursunuz.

daha yakın zamanda rabıta meselesinden ötürü tüm tasavvufçuların tarikatlerin ne müşrikliği kaldı ne kafirliği, ne küfre düşmeleri.
milllet çaktırmadan çaktırmadan tasavvufa hakaret ediyor. tasavvufçular açık sözlü olduğu için açık açık cevap verincede suçlu ilan edilmek isteniyor.

kusura bakma şairim ama durum bundan ibaret.
bana talib haksızdı söyledikleride haksızdı dedirtemezsiniz.
zira sizide talibide gayet iyi tanıyorum.


lütfen saptırmayalım buarada aşk şairini konuşmuyoruz 12 yıldur nette gözlemdiklerimi söylüyorum
az tanık olmadık sözde tarikay ehliyle sözde karşıtları arasındaki sohbetlere tartışmalara

ben sitede tarikat alehinde neler demişim ? neyiyle çok uğraşmısım

bu sözünüz iftiradan ileri gitmeyecektir
sizi ve talibi en derin ahlarla ALLAHA havale ediyorum
hala saptıryorsunuz yahu!!!
gerçek bir tasavvuf ehli gibi olup hatanızı kabul edip özür dileyeceginize

o taliple sizin ne olduğu bilmeden lafa daldığınız konuyu ve olayı çok iyi hatırlıyorum
maalesef
ne dediğimi ne oldugu bilmeden talibin gazına gelip alaycı tavırlarla adice saldırya geçtiniz
peki neden
buna benzer bir hareketi dün maalesef anlamadan etmeden başka kardeşimizde etti
sonra anladı arayı düzelti
ama siz hala o günkü densizliğinizi örtbas etmeye çalışıyor saptırıyorsunuz
tarikat ehline bu yakışmaz kardeşim
hatasını kabul etmeyenler kendisini hatasız görenler bu zanları sebebiyle ALLAHA bir adım yaklaşamaz

said nursinin bir sözünü kendi bakış açımdan iyi bir niyetle en güzel şekilde yorumlamaya çalıştığım için mi

tarikat düşmanı ilan edildim ?
ayrıca ne zaman hangi konularda ben yukarda idda ettiniz gibi hani tarikatclarla çok uğraşmışım
ey sitedeki tarıkat ehli kardşeler talip haric lütfen hanginizle uğraşmışım bu şahşın idda ettiği gibi yapmışım


ayrıca o tür söylemleri asla tasvip etmiyorum. ve o tür söylemlerin sahiplerinide allaha havale ediyorum. tasavvufta kimseyi kerih göremezsiniz. ama bu tür yanlışları yapanlar oluyor. ama bu sözlerim tasavvufçuların üzerine gitmedikleri halde, hatta tasavvufa ilgisi oldukları halde nasipsiz cümlesini yiyenler için. o kişilere böyle sözler söylemek yanlış.

diyor ve hale talibi savunuyorsunuz ya tam bir tezatlık edeb ahlak kuralları dışına çıkacaksınız ve bunu ehli tarikat adına yapacaksınız yok öyle yağma

ehli tarikata en büyük zararı veren kişilerin başında geliyor talip ve onun gibiler
sabah akşam önüne gelene münkir diyerek / istedigniz şekilde bu cüleyi savunun
hakaretten başka bir şey değidir
ama işte o tarikat ehli sizde tarikat ehli olunca
Rabbimizin
aşiretinize babanıza kendi alehinede olsa adeletten şaşmayın uyarısını görmezden geliyorsunuz resmen
gerçektan yazık
beni gerçekten tanısaydınız keşke !!
ama Rabbimiz bir gün tanıtacak ve hakkımdaki asılsız iftiralarınızın hesapları sorulacaktır
vesselam


herkesinde bildiği sizinde inkar edemiyecegi
sapık şeylerin varlığından bahsetmek yada bazı cahil kısmının hurafe ve bidatlarından bahsetmekmi
tarikat ehlinin bam teline basmak oluyor !!!

 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113


ey sitedeki tarıkat ehli kardşeler talip haric lütfen hanginizle uğraşmışım bu şahşın idda ettiği gibi yapmışım



aşk şairi.

sen sadece talibin kendisiyle değil, talibin şahsında tasavvufla uğraştın. geçmişi senin kadar bizde hatırlıyoruz. ne laflar ettiğinide. tasavvufa alenen karşı olan sizler, birde çıkıp ben karşı değilim vs diyorsunuz ya buna hayret ediyorum. bir ara forumda gavs adlı bir arkadaş vardı. hiçbiriniz onun kadar cesur olamadınız. ben karşıyım arkadaş diyemediniz. oysa biz ben karşıyım diyenleri sizlerden daha çok seviyoruz. çünkü en azından dürüstler. ben tarikata karşı olan bir komünisti sizlerden daha çok seviyorum. sizden daha açıksözlüler.

talibin söylediği münkir kelimesini bile saptırıyorsun. seni okuyan talibin dini inkar anlamında münkir dediğini hakaret ettiğini sanacak. oysa talib sizin gibi arkadaşlara hep tarikat münkiri der. manası tarikatı inkar eden demektir. yalan mı diyor?

aşk şairi bugüne kadar kimlere sen tasavvufa karşısın diyorsak çıkmıştır. sana da diyoruz. sende karşısın. şimdi her ne kadar masum pozları yapsanda yakındır tarikat düşmanlığı sergilemen.

meftun adlı kişide karşı değilim esasındada,büyükleri velileri eski tarikatleri severim vs diyordu. en sonunda karşı olduğunu kendi itiraf etti.

aslında yanlış hatırlamıyorsam sende karşı olduğunu itiraf etmişdin diye hatırlıyorum. ancak yanlış hatırlıyorda olabilirim. birde talibe sormak lazım. o daha iyi bilir.[/COLOR]
 

AynAlı

Kıdemli Üye
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
8,728
Tepkime puanı
1,378
Puanları
0
her İMANLI tasavvuf,tarikat mensubu olmaz...her İMANLI tasavvufu tarikatı inkar etmez.
abi tarikat mensubu değilsin gibi geldi.vallahi onlardan daha çok savunuyorsun.imanın 6 değilse 7 şartlısını kabul etmişsin galiba.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
TARİKAT

ALLAH cc daha sağlıklı ulaşmanın bir Okuludur , Yoludur rehberidir.

Fakat

TARİKAT a bağlı olmadan islam ı yaşayamazsınız demekte HATA dır.

TARİKATa gönül vermiş kişilerin Tarikat mensubu olmayanlarda YUKARIDAN BAKMASI DEĞERLENDİRMESİ dew HATA dır.



agbi biz kimseye yukarıdan bakmıyoruz. tarikatsız islam pekalada yaşanabilir.
sizinde belirttiğiniz gibi tarikatlar bir okuldur. ve her okulunda kendine özel kuralları vardır.
okullu olmayan bu arkadaşların gelipde bizlerin okul kurallarımız hakkında bize bilgi vermeye kalktıkları anda bizde müdahale ediyoruz.
biz kimsenin işine karışmıyoruz. tarikatle ilgili olmayan arkadaşlarda, bilmedikleri kurallarımızı bize öğretmeye kalkmasın, kısaca işimize karışmasınlar diyoruz.

hele birde verda naz gibi tarikate alenen karşı ve düşman olanları gördükçe çıldırıyoruz.
anlaşılmıştır umarım.

ÖNCE TARİKATI bilmek gerekir.

Halk deyimi NERDE O ESKİ TARİKATLAR şimdi.Desem bir yere kadar doğru.

İSPAT mı

İhvan Forum da TARİKAT a gönül verdim diyen üyelerin uslupları düşüncelerini kelimelere dökmeleri.
 

veri

Yasaklı
Katılım
8 Kas 2010
Mesajlar
0
Tepkime puanı
661
Puanları
0
lanetleşmelerle ve hakaret olan mesajları sildim bilginize

VERİ.
 

Bîdâr

Aktifleşmemiş
Katılım
31 Tem 2007
Mesajlar
5,222
Tepkime puanı
207
Puanları
0
Tarikatı inkar etmek imanın veya islamın şartlarından birini inkar etmek demek değildir.
Tarikatı inkar etmeyi imani bir mesele gibi göstermek sakat bir durumdur. Tıpkı tarikatın kendisini inkar etmekteki sakatlık gibi.
Bence dikkatli yorumlar yapılmalı.
 

cemaliii

Kıdemli Üye
Katılım
24 Ağu 2009
Mesajlar
4,764
Tepkime puanı
984
Puanları
113
ÖNCE TARİKATI bilmek gerekir.

Halk deyimi NERDE O ESKİ TARİKATLAR şimdi.Desem bir yere kadar doğru.

İSPAT mı

İhvan Forum da TARİKAT a gönül verdim diyen üyelerin uslupları düşüncelerini kelimelere dökmeleri.

agbi yanlışın var. eski tarikatlar aynıyle günümüzdede devam ediyor. ama reklamsız,şansız şöhretsiz.
ispatında geçersiz ihvan forumdaki tarikata gönül verdim diyenleri baz alarak tüm tarikatları buna göre ölçemezsiniz.
allah bilir ama buradakilerin büyük çoğunluğu henüz ilmel yakin idrakinde bile değil.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir


agbi yanlışın var. eski tarikatlar aynıyle günümüzdede devam ediyor. ama reklamsız,şansız şöhretsiz.
ispatında geçersiz ihvan forumdaki tarikata gönül verdim diyenleri baz alarak tüm tarikatları buna göre ölçemezsiniz.
allah bilir ama buradakilerin büyük çoğunluğu henüz ilmel yakin idrakinde bile değil.

BAK Bu konuda tüm yazdıklarımı iyioku ama okumak için değil ANLAMAK için lütfen okuyun.

Bir mesajımda ana fikri alıp ki yanlış yorumlayarak bana gönderme yapmanız HAKKANİYET değil.

NERDE O ESKİ TARİKATLAR benzetmesi yaptığımda

SİZ Hiç Mahmud Efendiyi veya Osman Topbaş efendimi ULU ORTA yerlerde örnek Tv lerde veya basında beyan verirken gösrdünüzmü ? GÖREMEZSİNİZ ve İLK yakın dairesindekilerinide göremezsiniz

Onlar ULU ORTA KONUŞMAZLAR

Onlar uluorta bir konu üzerinde görüş bildirmezler hele hele SİYASET konularında.

Onlar bilirler VAKUR olmanın bu sosyal temsilindede.

ANLATABİLDİMMİ ?

Bana göre Tv lara çıkıp ulu orta konuşan Tenkit edenler önce EFENDİLERİN den edep hal dersi almalı.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Ulu orta ve alakasız konuşmak, melayani konuşmak, anlamsız ve manasız konuşmak, elbette müslümanların vasfı olamaz.
Lakin Mahmut EFENDİ'ndı de kelam ettiği vakit dar bir çerçevede paslaşmaktan kendini kurtaramamıştır. Onun bir din algılayışı vardır, sınırlarını tarikatin çizdiği maal esef kendisini, düşüncesini ve bağlı olduğu İslam'ı oradan sıyırıp özgürleştirememiştir. Bu manada düşünecek olursak Mahmut EFENDİ'nin de ziyade melayani sohbetleri vardır.
Bir ara mikrofonu bid'at diye kullanmazdı, sonra müsade edilmiş kullandı denildi. Melayaninin göbeği. Bunun gibi.
BAYINDIR'a der ki Mahmut Efendi,
"Abdülkadir GEYLANİ'yi tanımazsan, seninle konuşacak hiç bir şeyimiz yoktur..." Melayani bir tesbit.
Ve dahi BAYINDIR'la yüzleşmelerinde söylediği ve sarfettiği kelamların tamamı melayanidir.
Yani gerek hadis, gerek fıkıh gerek tefsir ve gerek akaid noktalarında derinlemesine ve de ziyade edebi bir sanata mündemiç sohbetten uzaktır kendileri.
Hal böyle olmasına rağmen Mahmut EFENDİ de İslam için gayret sarfetmiş ve kendi çapında kendini seven ve sözünü de dinleyen bir topluluk oluşturmuştur.
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
6,088
Tepkime puanı
637
Puanları
0
Ulu orta ve alakasız konuşmak, melayani konuşmak, anlamsız ve manasız konuşmak, elbette müslümanların vasfı olamaz.
Lakin Mahmut EFENDİ'ndı de kelam ettiği vakit dar bir çerçevede paslaşmaktan kendini kurtaramamıştır. Onun bir din algılayışı vardır, sınırlarını tarikatin çizdiği maal esef kendisini, düşüncesini ve bağlı olduğu İslam'ı oradan sıyırıp özgürleştirememiştir. Bu manada düşünecek olursak Mahmut EFENDİ'nin de ziyade melayani sohbetleri vardır.
Bir ara mikrofonu bid'at diye kullanmazdı, sonra müsade edilmiş kullandı denildi. Melayaninin göbeği. Bunun gibi.
BAYINDIR;a der ki Mahmut Efendi,
"Abdülkadir GEYLANİ'yi tanımazsan, seninle konuşacak hiç bir şeyimiz yoktur..." Melayani bir tesbit.
Ve dahi BAYINDIR'la yüzleşmelerinde söylediği ve sarfettiği kelamların tamamı melayanidir.
Yani gerek hadis, gerek fıkıh gerek tefsir ve gerek akaid noktalarında derinlemesine ve de ziyade edebi bir sanata mündemiç sohbetten uzaktır kendileri.
Hal böyle olmasına rağmen Mahmut EFENDİ de İslam için gayret sarfetmiş ve kendi çapında kendini seven ve sözünü de dinleyen bir topluluk oluşturmuştur.

Mahmud efendinin konuşmaları malayani ise VALLAHİ BİLLAHİ TALLAHİ SENİN HAYATIN MALAYANİDİR EFENDİ!!!!
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Genelleme yaptımsam yanlış olur, ama o da bazı hususlarda kısır döngü içersinde kalmaktan kendisini kurtaramamıştır. Buradaki melayaniden kasıt, ayetleri, hadisleri ve fıkıh argümanlarını kısır ve dar alanda genelden ziyade özele şamil kılacak şekilde paylaşmasıdır.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
Hayatımın melayani geçip geçmediğimi Rabb'im elbet takdir edecektir sen müsterih ol.
Tarikat şeyhlerini kutsaman ve bu inanç ve mantıkla onları okuman da senin de kısır döngü içersinde paslaşmanın bir ifadesidir. Bir anlamda melayanilik tabi ki.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83


agbi yanlışın var. eski tarikatlar aynıyle günümüzdede devam ediyor. ama reklamsız,şansız şöhretsiz.
ispatında geçersiz ihvan forumdaki tarikata gönül verdim diyenleri baz alarak tüm tarikatları buna göre ölçemezsiniz.
allah bilir ama buradakilerin büyük çoğunluğu henüz ilmel yakin idrakinde bile değil.

Artık reklamlar, şan ve şöhret ve güzel ve ederi yüksek malikaneler Tarikat'ın zatındandır. Anladın mı?
Özel anlamda basın yolu ile reklam yok... Buna gerek de yok. Reklam Tarikat'in zatından zaten muhterem.
 

usame49

Paylaşımcı
Katılım
25 Şub 2007
Mesajlar
156
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Hak tarikatları inkar etmek küfürdür. (Üstaz Fakih Şeyh İsmail Çetin. Şeyh Seyda Muhammed Konyevi. Seyda Molla Kudbeddin).

Tevatür ile dinde sabit olanı inkar etmek küfürdür.” buyururlar. (Tarikatlar dinde tevatür ile sabittir). (İmam Rabbani -kuddise sirruh- Hazretleri, Mektubat-ı Rabbani).

İsmail çetin hocanın bu sözü nerde geçmektedir?

İmam Rabbaninin söylediği bu söz özellikle de parantez içindeki kısım hangi kitabın neresindedir?

Tairkat ve tasavvuf dinde imanla alakalımıdır yoksa amelle mi alakalıdır?

İnkarı küfürdür demekle neyi inkardan bahsedilmektedir? İmanın hakikatleri zaten tarikatın malı değildir, ibadet emirleri de keza tarikatın malı değildir, Hz Peygamber, ashabı, tabiin, tebei tabiin, eimme-i müctehidinin bir tarikatı yok idi malum, vereceğiniz cevap ciddi olsun.

Tarikat farzmıdır ki inkarı küfürdür?

Tarikate bağlanmak mı farzdır? Yoksa şeyhe bağlanmak mı farzdır?

Tarikat münkiri olmamak için akaidde bununla ilgili ne tür izahlar yapılmıştır?

ruhban olmadığımız için, edille-i erbaadan deliller ile cevap vermenizi rica ediyorum vesselam
 
Üst