Kil den yapılmıyormuydu..İnsanların kendi elleriyle yaptıkları değilmiydi acaba..
Kil 'den , Kağıttan , Helvadan vs vs de madde yada manen bir şekilde belirli bir güç kural sistem oluşturup bu sistem içinde insanların sömürülmesi ve kullanılması burada asıl nokta Allah 'ın yaratmış olduğu fıtratı değiştirmek sistemini kendi istek ve arzuları üzerine kurmak. Günümüz karşılığını bulmak aslında çok zor değil ama nedense insanlar anlamak istemiyorlar halen bu sistemin içinde kendilerini ezdiriyorlar.
Allah'ın izni olmaksızın, hiç kimse için iman etme (imkanı) yoktur. O, akıl erdiremeyenlerin üzerine iğrenç bir pislik kılar. Yunus 100.ayet
Allah akıl vermiş artık kullanması bize kalmış madem biz hiç bir şey yapmayacaktık bu akıl bize neden verildi ki?
Senin sistem değip geçtiğin yapısallığın ilk ana can damarı PARA ile başlıyor
UNUTMA
GÜCE HAKİM DEĞİLSEN BİL Kİ SEN ,SEN DEĞİLDİSİNDİR.
Böyle.
Ben can damarı olarak para 'yı görmüyorum. İman ve inanç zaafiyeti meselenin özü bu aslında.
Bizler şuna için güce hakim olabilecek kapasiteye sahip değiliz bu yüzden senin dediğin sonuç çıkmakta benim ben olduğumu anlamam için KUL olduğumun farkına varmam gerek. Eğer ben kul olduğumun farkında değilsem ben ben değilim demektir.
Allah 'ın rızasından daha iyisi var mı? Aklı iman etmek için kullanacağız zaten neyi niçin ve neden kullanmamız gerektiğini fark ederiz.
Güzel söylüyorsun ve doğru söylüyorsun fakat mesele PARA güzel dostum..
Böyle.
Yahu yok diye bir şey yokki yoktan bir var çıksın.
Yoktan var olmakla alakalı değil.
Allah kendinden büyük bir kaya yaratabilir mi? Yaratırsa O ’ndan büyük olduğu için aciz olduğu anlamına gelmez mi? Eğer yaratamazsa buda yaratma konusunda aciz olduğu anlamına gelmez mi?
Allah dünyayı isteyerek mi yaratmıştır? İstemek eksiklikten meydana gelmez mi?
Her şey zıddı ile bilinir dimi peki Allah nasıl zıddıyla nasıl bilinecek? Zıddı varmı ki?
Allah ’ın madem her şeye gücü yetiyor kendini yok etmeye gücü yeter mi?
Bu konuları çok seviyorum ama konuşacak kişileri bulamıyorum İşte sen O 'nu varlığın içine dahil edersen bu tür sorulara cevap vermek zorunda kalırsın ki hal böyle olunca işin içinden çıkamazsın çünkü o varlığın içinde değil.
Hani abdulaziz bayındır Allah kiminle evleneceğimizi bilmez bilmesine de gerek yok diyordu yaaa.
"Yazılmış" diye birşey yoktur. İnsanın kaderi "yazılmamıştır". İntihar eden, kendi tercihi olduğu için intihar eder, kaderinde yazılı olduğu için değil. Çünkü kaderini hesabını kitabı yapar ölçüp biçer karar verir işte Allah onun vereceği bu kararı bilir bilmese yok olan o anı nasıl var edecek?
Ana var baba var sebepler alemindeyiz ve sebepsiz hiçbirşey halk olunmuyor.
o halde fıtratında yokluk olan yaratılmış bir şey söyle. Yahu yok diye bir şey yokki yoktan bir var çıksın.
@adams bu sorulara cevap vermesi gereken ben değilim sensin. Allahtan başka varlıklar olduğunu iddia eden ikilik/şirk çıkarır. Bu sefer allah ve başka varlıklar kıyasına girer. Biz diyoruz ki kendisi varlığın cemidir. Kendisinden büyük yada küçük veya değişik ikinci bir varlık yaratmaz. Yaratırsa kainatın bile dengesi bozulur. İlahçılık oynanır. O mutlak hakimdir dedikten sonra ikincil varlıklara irade vehmedemezsin. Bak kuran anlayışı allaha dayanmayan hiçbir iradeyi kabul etmez. Madem allahın dilemediğini dileyemiyoruz allahın dilemediği hangi dilekten söz ödebiliriz ki. İstediğin kadar soru üret hepsi çıkmaz sokaktır. Biz yoktan vara gitmiyoruz. Gelecek bugünden gelecek. Bugün varlıktır gelecekte bugünde şimdide vardır. Geçmişte şimdide vardır. Şimdiden başkasıyok değilbatıldır. SelametleAllah kendinden büyük bir kaya yaratabilir mi? Yaratırsa O ’ndan büyük olduğu için aciz olduğu anlamına gelmez mi? Eğer yaratamazsa buda yaratma konusunda aciz olduğu anlamına gelmez mi?
Allah dünyayı isteyerek mi yaratmıştır? İstemek eksiklikten meydana gelmez mi?
Her şey zıddı ile bilinir dimi peki Allah nasıl zıddıyla nasıl bilinecek? Zıddı varmı ki?
Allah ’ın madem her şeye gücü yetiyor kendini yok etmeye gücü yeter mi?
Bu konuları çok seviyorum ama konuşacak kişileri bulamıyorum İşte sen O 'nu varlığın içine dahil edersen bu tür sorulara cevap vermek zorunda kalırsın ki hal böyle olunca işin içinden çıkamazsın çünkü o varlığın içinde değil.
Hani abdulaziz bayındır Allah kiminle evleneceğimizi bilmez bilmesine de gerek yok diyordu yaaa.
"Yazılmış" diye birşey yoktur. İnsanın kaderi "yazılmamıştır". İntihar eden, kendi tercihi olduğu için intihar eder, kaderinde yazılı olduğu için değil. Çünkü kaderini hesabını kitabı yapar ölçüp biçer karar verir işte Allah onun vereceği bu kararı bilir bilmese yok olan o anı nasıl var edecek?
Biz diyoruz ki kendisi varlığın cemidir.
insan son nefesini vereceği zaman o'na sorulur bugün mülk kimindir? Vahidül kahhar olan allahındır. Sureten mülk kimde varislerinde. Çocuğunda vs.. fakat allahta. Aynı anda mülk hem allahın hemde varislerinin nasıl olur. Ki o ana kadar mühletlisin deniliyor. Yani o an'ı idrak edene kadar kendini var sanıyorsun. O an'a kadir olmak yada olmamak bütün mesele işte bu...Burayı biraz açarmısın
İnsan öleceği zaman "Mülk kimindir" diye mi soruluyormuş....insan son nefesini vereceği zaman o'na sorulur bugün mülk kimindir? Vahidül kahhar olan allahındır. Sureten mülk kimde varislerinde. Çocuğunda vs.. fakat allahta. Aynı anda mülk hem allahın hemde varislerinin nasıl olur. Ki o ana kadar mühletlisin deniliyor. Yani o an'ı idrak edene kadar kendini var sanıyorsun. O an'a kadir olmak yada olmamak bütün mesele işte bu...
Burayı biraz açarmısın
ليس كمثله شيئ
Onun benzeri hiçbirşey yoktur (Şûra Sûresi: 11. âyet.)
: اتَّفَقَ أَهْلُ السُّنَّةِ عَلَى أَنَّ اللَّهَ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ ، لَا فِي ذَاتِهِ ، وَلَا فِي صِفَاتِهِ ، وَلَا فِي أَفْعَالِهِ
Ehli Sünnet , Allahın gerek zatında gerek sıfatlarlarında ve gerekte fiillerinde hiçbir benzeri olmadığı görüşünde ittifak etmişlerdir.
Fasil | : | RAHMET BÖLÜMÜ |
Konu | : | Allah (cc)`ın Rahmeti |
Ravi | : | Ebu Hüreyre |
Hadis | : | Resulullah (sav) buyurdular ki: "Allah rahmeti yüz parçaya böldü. Bundan doksandokuz parçayı kendine ayırdı. Yer yüzüne geri kalan bir cüzü indirdi. (Bunu da -cin, insan ve hayvan- mahlukatı arasında taksim etti.) Bu tek cüzden nasibine düşen pay sebebiyledir ki mahlukat birbirlerine karşı merhametli davranır. At, (hayvan) yavrusuna basmamak endişesiyle ayağını bu sayede kaldırır." |
HadisNo | : | 1983 http://hadis.ihya.org/kutubusitte/konu/289.html |