Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

zeygue

Aktifleşmemiş
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
1,262
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Ankara
Nasıl tevil edilmeyecek yerde tevil etmek zulüm ise; Tevil edilecek bir yerde tevil etmemek zulüm..
Hallaç Mansur ne dediğini bilmeyen bir adam değildi.O ne dediğni biliyordu cezalandıranlarda ne dediğini anlıyordu.
Hallaçın sözü islama göre çok zahmetli teviller gerektirir ama panteist düşünceye göre gayet tutarlı ve doğrudur.Tevile gitme zorunluluğu o sözü islamileştirmeye çalışınca doğuyor.

Hallaç o sözü uğruna yiğitçe ölüme gitti,bu ölüme saygı duyalım.O öyle demedi böyle dedi gibi tabiri mazur görün kıvırmayalım.
En azından Hallaça şiddetle karşı olan benim kadar saygı gösterin,derim.
selametle
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
uzun iş fırsaf2 kardeşim, çok uzun bir süreç istiyor...

okumak yetmiyor, algılamak, pozisyonunun farketmek müslümanlar arasında ve yaşamak...

Allah teala hepimizi mağfiret etsin. amin.
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Konumuz ümid ediyorum ki Hallac olmasın. Ben sadece gıfarlı kardeşin sözüne atfen bir açılım yapmak istedim.


Bu arada sofuoğlu kardeş,
Hallac'ı ve Teymiyye'yi zindana atan aynı kriterler gibi duruyor lakin arada fark var.
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
sofuoğlu bu cümlene bayıldım ama, seni seviyorum kardeşim.

bize müsaade namaz yaklaşıyor :)

esselamu aleykum

aleykum selam,Allah(c.c) kabulu karin eylesin insaAllah

sevgiler karsilikdir insaAllah abi

en guzelide Allah(c.c) icin sevmek,Allah(c.c) icin bugzetmekdir

selametle
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
fırsaf2 seni sevdiğimi de bilmen lazım...

ben içinde bulunduğumuz bu ortamı, doğum sancısı çeken kadının rahmindeki saf ve tertemiz bebeğin sıkıntılarına benzetiyorum.

canı yanıyor, ağlıyor; ama

sizin bu düşünce ve fikir telakkileriniz umarım, ceddinizin hayırlı duları vesilesiyle en muaazzam ınkılablara bir başlangıç olacak...

düşünmeye, irdelemeye, araştırmaya devam kardeşim...

sevgilerimle

esselamu aleykum
 

EGELI EFE

Doçent
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
1,390
Tepkime puanı
122
Puanları
0
Konum
İzMiR
:dik:

Usluba dikkat edelim..Hakaret içerikli mesajlar silinecektir..
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Amellerin en üstünü ve değerlisi
ALLAH İÇİN SEVMEK VE ALLAHIN SEVGİLİLERİNE DÜŞMANLIK BESLEYENLERE DE ALLAH İÇİN BUĞZETMEK 'tir.
Rabbimiz samimi olan bütün müslümanlara nasib etsin .
:good:

Bu genel kaideden hareketle biz kime sevgi besliyoruz, kimlere de buğzediyoruz herkes çıkarabilir.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Zaman zaman bizim de sinirlerimizin gerildiği anlar oluyor lakin kimseye ilk biz saldırmıyoruz.Hak eden bazı kişilere onların tarzında cevap versek te ki bu hakkıdır ama ben yinede ne nefsime her tür kötülüğü yakıştırdığım her tür zillete müstehak olduğunu bildiğim halde başımı iki elimin arasına koyduğumda müslüman kimliğindeki kardeşlere ve kendime tarikatçı kardeşlere ve tarikatçılığıma
yakıştıramıyorum.
lütfen kötü üslub kötü üslubu doğurur.

mübarek bir mevzuyu sinirimizle kirletmeyelim.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
………………………………………………………………………
SİZİ ZAMANIMIZIN HALLACI MANSURU !!!!!!! SEYYİD KUTUPLA BAŞBAŞA BIRAKIYORUM…Fİ ZİLALİ KUR’AN İHLAS SURESİ TEFSİRİ BELİRLİ KISMI ALDIM..HADİ BAKİM BUNA NE DERSİNİZ…?
"De ki: O Allah tektir." Bu ifade "birdir" sözcüğünden daha tutarlı ve daha anlamlıdır. Zira tektir kavramı "birdir" sözcüğünün anlamı ile beraber, onunla birlikte başka hiçbir şeyin bulunmadığını ve onun hiçbir benzeri olmadığını ifade etmektedir.
Bu varlığın tekliğidir. Ortada onun gerçekliğinden başka gerçeklik yoktur. Onun varlığından başka gerçek bir varlık yoktur. Diğer bütün varlıklar ancak bu gerçek varlıktan Alır varlığını. O'nun zati gerçekliğinden Alır gerçekliğini.
Bu nedenle bu teklik, iş ve faaliyet tekliğidir. Bu evrende ondan başkası hiçbir şey yapamaz. Hiçbir şeyi etkileyemez.
O aynı zamanda vicdanda oluşan bir inanç ve varlığın bir yorumudur. Bu yorum kesin yerleştiğinde ve bu düşünce netlik kazandığında kalb, her tür karanlıktan ve şaibeden kurtulur. Varlık gerçeği ve faaliyet gerçeği ile tek başına eşsiz bir şekilde var olan Allah'ın dışında başka varlıklara bağlanmaktan kurtulur.
Bütün bir eşyanın var olmadığı, yok olduğu düşüncesine ulaşmasa da, bu varlık aleminin herhangi bir ilahi varlıktan başka hiçbir varlığın gerçekliği yoktur. ilahi iradenin faaliyetinden başka hiçbir faaliyetin gerçekliği yoktur. Öyle ise kalb varlığının gerçekleştiği ve faaliyetlerin gerçekliği olmayan şeylere neden bağlansın ki?

Varlıklar aleminde Allah gerçeğinden başka bir şeyi göremeyen bu düşünce iyice yerleştiğinde bununla beraber bu gerçeği ondan kaynaklanan diğer varlıkların hepsinde görmeye başlar. Bu öyle bir derecedir ki, kalb orada gördüğü herşeye Allah'ın elini görür. Bununda ötesinde bir derece vardır ki kalb orada Allah'tan başka evrendeki şeylerin hiç birini görmez. Zira orada Allah gerçeğinden başka görebileceği hiçbir gerçek yoktur.
Bu düşüncenin yer etmesi ile insan sebeplerin etkisini de faaliyetini de yok sayar. Her şeyi, her olayı ve her hareketi kendisinden kaynaklandığı ve etkisinde kaldığı ilk sebebe havale eder, ona dayandırır. İşte Kur'an'ın iman düşüncesini yerleştirirken önem verdiği en önemli gerçeklerden biri de budur. Bunun içindir ki Kur'an sürekli olarak zahiri sebepleri aşarak işleri doğrudan Allah'ın iradesine ve dilemesine bağlar. "Onlara doğru toprak atarken sen atmadın fakat Allah attı." (Enfal 10) "Zafer doğrudan doğruya Allah'ın katındandır." (Enfal 17) "Allah dilemedikçe siz dileyemezsiniz." (İnsan 30) ve daha buna benzer pekçok ayetler gibi.
.....................................................

.........................bazı kardeşler
merak ediyorum buna ne diyecekler


 

Minhac_

Profesör
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
1,189
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Biz de iftira atmiyor veya birseylerii carpitmiyoruz. Su ifadeler fizilalde geciyor.



Seyyid Kutub diyor ki:

"ve hiye kelimetün ale-l haqıyqati lâ ale-l kinâyeti ve-l mecâzi. Fellâhü mea külli ehadin ve mea külli şey'in fiy külli vaqtin ve fiy külli mekân, muttaliun ale mâ ya'melü, ve basiyrun bil ıbâd."

"Nerede olursanız O sizinle beraberdir."
Bu söz gerçek anlamında söyleniyor. Yani "kinaye" ya da "mecaz" anlamı değildir kastedilen. Gerçek yüce Allah her yerde, her zaman her şeyin ve herkesin yanındadır

Hadid Suresinin 4. ayetinin tefsiri

Burada akillar karismasin diye Imam Ali'nin sözünü nakletmede fayda var:

Yine Alî radıyallâhu anhu Allâh hakkında şöyle diyor:

إِنَّ اللَّه خَلَقَ الْعَرْشَ إِظْهَاراً لِقُدْرَتِهِ وَلَمْ يَتَّخِذْهُ مَكَاناً لِذَاتِهِ
( رَوَاهُ أَبُو مَنْصُورٍ الْبَغْدَادِي)
“Muhakkak ki Allâh arşı kudretinin büyüklüğünü göstermek için yaratmıştır ve onu kendi zâtı için mekân edinmemiştir.“ Bunu Ebû Mansûr El-Bağdâdî rivâyet etmıştır.
 

Minhac_

Profesör
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
1,189
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Simdi bizler tevilci degiliz diyenlerden gelecek tevillere bakin:)
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
Zaman zaman bizim de sinirlerimizin gerildiği anlar oluyor lakin kimseye ilk biz saldırmıyoruz.Hak eden bazı kişilere onların tarzında cevap versek te ki bu hakkıdır ama ben yinede ne nefsime her tür kötülüğü yakıştırdığım her tür zillete müstehak olduğunu bildiğim halde başımı iki elimin arasına koyduğumda müslüman kimliğindeki kardeşlere ve kendime tarikatçı kardeşlere ve tarikatçılığıma
yakıştıramıyorum.
lütfen kötü üslub kötü üslubu doğurur.

mübarek bir mevzuyu sinirimizle kirletmeyelim.

bakin mubarek kardesim,sorun bizim nefsimize serefsiz vs denmesi degildirki biz buna sadece guler geceriz,serefi onlardan ogrenecekde degiliz zati,

sorun alimlere pislik denmesidir,pis ile temizi ayirt edemeyenler diye alimlere pislik istinad edilmesidir,isde biz bunu kabul edemeyiz,gerekirse nefsimize her turlu sozu duyariz ama soz konusu evliyaullahlar oldumu orda durun deriz , kullandigimiz kelimede alimlere pislik diyen zinniga ahmak dememizdir,icerisinde oldugu durumu bilmeden soz sarfetmesine binayen bir sozdur, bu sozumuzden dolayi konuyu kirletti isek hak sahiplerinden ozur dileriz

selametle
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
bakin mubarek kardesim,sorun bizim nefsimize serefsiz vs denmesi degildirki biz buna sadece guler geceriz,serefi onlardan ogrenecekde degiliz zati,

sorun alimlere pislik denmesidir,pis ile temizi ayirt edemeyenler diye alimlere pislik istinad edilmesidir,isde biz bunu kabul edemeyiz,gerekirse nefsimize her turlu sozu duyariz ama soz konusu evliyaullahlar oldumu orda durun deriz , kullandigimiz kelimede alimlere pislik diyen zinniga ahmak dememizdir,icerisinde oldugu durumu bilmeden soz sarfetmesine binayen bir sozdur, bu sozumuzden dolayi konuyu kirletti isek hak sahiplerinden ozur dileriz

selametle

adam ol delikanlı ol.


sayın yönetim bu adam hala hakaretine devam ediyor siz uyarmassanız kısas hakkımı kullanacam


not: hirahos ve ismailarslana :sizler ehli kıble tekfir edilmez der durusunuz her zaman bakın bu arkadasınız zındıklığı bana yakıştırırken siz çanak tutup teşekkür mesajı gönderiyorsunuz ehli kıble siz olduğunuz zaman tekfir edilmez biz olduğumuz zaman tekfir ve hakaret edilir öylemi
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
adam ol delikanlı ol.


sayın yönetim bu adam hala hakaretine devam ediyor siz uyarmassanız kısas hakkımı kullanacam


not: hirahos ve ismailarslana :sizler ehli kıble tekfir edilmez der durusunuz her zaman bakın bu arkadasınız zındıklığı bana yakıştırırken siz çanak tutup teşekkür mesajı gönderiyorsunuz ehli kıble siz olduğunuz zaman tekfir edilmez biz olduğumuz zaman tekfir ve hakaret edilir öylemi

fırsaf2, ikiniz de dengesiz yazıyorsunuz birbirinize. ben bu atışma ile ilgili değilim. forumdaki teşekkür kullanımını 'yandaş olma' ile tanımlarsanız, işimiz var demektir. beğendiğimiz veya beğenmememize rağmen fikri orjinal gördüğümüz ya da yazanı teşvik için ya da ironi babında -bin türlü gerekçe ile- teşekkür butonuna basabiliriz. daraltmayın ve uslubu koruyarak yazışın kardeşim. diğer türlü okuyucu da bunalıyor, okutan da...

sevgilerimle
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
haddi zatında maksad şeriatı ihya etmek olduğu için ''niyet bu olduğu için''
bilgi eksik bile olsa manevi makamatı kavrama noktasında eksiklik olsa bile yapılan yanlış bile olsa vahdeti vücudu eleştirenlere hoşgörüyle yaklaşmak lazım.
zira maksadları niyetleri şeriatı ihya etmektir.
hoşgörü bize lazım..onların yaptığı zındıklık değil..
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
haddi zatında maksad şeriatı ihya etmek olduğu için ''niyet bu olduğu için''
bilgi eksik bile olsa manevi makamatı kavrama noktasında eksiklik olsa bile yapılan yanlış bile olsa vahdeti vücudu eleştirenlere hoşgörüyle yaklaşmak lazım.
zira maksadları niyetleri şeriatı ihya etmektir.
hoşgörü bize lazım..onların yaptığı zındıklık değil..


vahdeti vucud diye diye firavunu dahi kamil mümin yaptınız nuh ve hud kavmi sırati mustakim üzerine koydunuz bir peygamber buzaga tapmaktan alıkoymakla yanlış yapmıştır dahi dediniz. neden neden neden? çünkü vahdeti vucud yaratanla yarıtılanın bir olduğunu söylemektedir tecavüzcünün ve te cavüğze uğrayanın katilin ve maktulun muminin ile kafirin allah olduğunu söylemektedir bide neymiş vahdeti vucudu eleştirenlere hoşgörüyle bakılacakmış siz rabbinize bunumu yakıştırıyorsunuz . vahdeti vucud küfürdür
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
firsaf2 kardeşim biz sizin dediklerinizden uzağız.
şeriat ne diyorsa o..
imamı rabbaniyi tasavvufu şeriatle bütünleyenleri eleştirmek islama düşmanlıktandır...

ama muhyiddini arabiyi hallacı eleştirmek o makamı hali bilmemektendir.
islama düşmanlıktan değildir.

biz bakarız bir adam şeyh muhyiddini hallacı kabul etmiyor
rabbani geylaniyi nakşibendi kabul ediyorsa ona hüsnü zan ederiz.elhamdulillah islam düşmanlarıyla şeriatı ihya etmek isteyenleri birbirinden ayıracak firaset var.

bir adam o hale düşmeden yani ateşe düşen demir olmadan
ben ateşim derse o zındıktır...

vahdeti vücudu yaşamadan böyle sözler sarfeden zındıktır.sapıktır..

BİZ HALLACI MANSUR VE MUHYİDDİNİN ŞERİATE MUHALİF OLAN DEDİKLERİNİ KABUL ETMİYORUZ...SÖZLERİNİ RED ŞAHISLARINI MAZUR...

MAZURDUR DİYORUZ ARADAKİ FARKI ANLAYIN...
SÖZLERİNİ RED ŞAHISLARINI MAZUR KABUL ETMEK ...İYİ ANLAYINIZ..
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Şeriat zindandayken elinde, ayağında, boynunda, bilmem kaç batman ağırlığında demir zincirle günde bin rekat namaz kılan bu dini yaymak için çine kadar gitmiş hallacı tekfir etmek midir...?
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst