Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Haklısınız Ahmed Faruk es-Serhendi vahdetu'l-vücuda karşı çıkmış onu eleştirmiş ve doğrusunun vahdetü'l-vücud değil vahdetü'ş-şuhud olması gerektiğini söylemiştir. Şimdi kime inanalım. Bana fassları yazdırıyorlar benim sözlerim değil diyen ve ben Muhammedi velayetin en sonuncusuyum diyen ve şeyh-i ekber( en büyük şeyh) diye anılan İbn Arabi'ye mi yoksa yine keşiflerinden bahseden Ahmed Faruk'a mı? Sizin şeyhler de birbirini yalanlayıp duruyor canım . Siz en iyisi gelin tek bir önder edinin: Resul-i Kibriya olsun o da.

Bu Tuğrul İnançer'e gelince sapıtmış tarikatında ince sözler edeceğim diye abuk sabuk sözleri kitaplarına almaktan çekinmeyen biri.

Doğru birilerinin neyi savunduğunu gidip bir okuması ve sonra derin derin düşünüp tevbe etmesi gerekiyor





Ebu’l-Hasen Şazelî şunu demiştir; “Eğer doğru zannettiğin bir keşfin Kur’an ve Sünnet’e ters düşerse, Kur’an ve Sünnet’in dediğini yap, keşfini terk et ve nefsine, ‘hiç şüphesiz Yüce Allah benim için emniyeti Kur’an ve Sünnet’te sağladı, keşif ve ilhamda sağlamadı’ de.” demiştir.

İmam Rabbanî ise bu konuda şu uyarıları yapar; “Tasavvuf terbiyesine giren kimseye önce Ehl-i Sünnet inancına göre itikadını düzeltmesi gerekir. Sonra, Kur’an ve hadisi ancak Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat alimlerinin anladığı ve kabul ettiği manalara uygun tevil ve tefsir etmelidir. Eğer keşif ve ilham yoluyla kalpte Kur’an’a ve Sünnet’e ters gelen bir şey zuhur ederse, onları terk etmeli ve bu tür şeylerden Allah’a sığınmalıdır. Yüce Allah’ın zat ve sıfatları hakkında kalbe ve akla gelen bütün manalar, dinin zahiri ilimlerine uygun olmalıdır. Allah’a yaklaşma, ulaşma, kavuşma gibi durumlar ve haller, zahir ilmin kabul ettiği mananın dışında düşünülmemelidir."
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
ben bunu söyleyeni savunuyorum...

Ben sağ olduğum müddetçe Kur'an'ın kölesiyim
Ben, Muhammed Muhtar'ın yolunun tozuyum.
Benin sözümden, bundan başkasını kim naklederse,
Ben ondan da bîzârım o sözlerden de bîzârım
mevlana
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
firsaf kardeşim şimdi onlar bu son eklediklerini de tevil ederler, yok aslında şu kast ediliyor diye. Ya bunun tevili var mı? Ene'l-Hak demiş adam.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
kuteybe işi şahıslara dökmek hususunda neden ısrarcı oldunuz, ilk yazılarınız şahıs eksenli değildi.

neden şahıs eleştirilerine yöneldiniz?
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Biz yönelmedik. Tasavvuf içindeki yanlışlara körü körüne kendilerini kaptıranlar şahıs endeksli konuşmaya başlayınca siz böyle yaparsanız biz de yapabiliriz demek istedik. Zira açtığımız her konu şahıslar bazında ele alınıyor. Biz deliller diyoruz, şahıslar hata eder diyoruz. Sizin gibi düşünenlerin çoğunluğunun yazdıklarına bir bakın. Sadece bu konuda değil. Israrla bizi birilerini tekfir etmeye yönlendiriyorlar yapamayacaklar. Biz tekfir mercii değiliz. Forumlar Kiramen Katibin'in de bulunduğu yerler. Buranın Rabbi'de aynı. Ama ısrarla açtığım konuları farklı mecralara çekiyorlar. Şimdi siz hakem olun suç bizde mi?
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
abuzergıfaroğlu kardeşim, muhakkak vardır. cenk11 den öğrendim bilmiyordum aynı şeyi düşünenlere bozacının şahidi şıracı deniyormuş ve hakaret değilmiş. Şimdi kullanmanın tam sırası !
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Bu sözü cehaletine veriyorum.
eğer bilerek yazdığını bilsem edepsizliğine veririm.
tevil edenlerden birisi

verdiği hak mücadelsiyle ekber şahı mahveden ve hindistanda islamı ihya eden

hem devleti hem budizm mistizmini yere çalıp sünneti ihya eden bid'atleri yokeden yüzmilyonlarca insanın imanına vesile olan ;
müceddidi elfi sani ahmet faruqi serhendi İmamı rabbani..kuddiseyi sirruh.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Biz yönelmedik. Tasavvuf içindeki yanlışlara körü körüne kendilerini kaptıranlar şahıs endeksli konuşmaya başlayınca siz böyle yaparsanız biz de yapabiliriz demek istedik. Zira açtığımız her konu şahıslar bazında ele alınıyor. Biz deliller diyoruz, şahıslar hata eder diyoruz. Sizin gibi düşünenlerin çoğunluğunun yazdıklarına bir bakın. Sadece bu konuda değil. Israrla bizi birilerini tekfir etmeye yönlendiriyorlar yapamayacaklar. Biz tekfir mercii değiliz. Forumlar Kiramen Katibin'in de bulunduğu yerler. Buranın Rabbi'de aynı. Ama ısrarla açtığım konuları farklı mecralara çekiyorlar. Şimdi siz hakem olun suç bizde mi?


biz hakem olamayız; ama size ve kendimize bir tavsiyede bulunalım.

burada sürekli aynı eksende münazaralar açanlar var.

temel olarak:

seyyid kutub, ibni teymiye, abdulkadir geylani, mevlana, bediuzzaman v.s gibi isimlerin kabul gören görmeyen görüşleri irdeleniyor.

görüşlerdeki ihtilaflar bin yıllık mevzulardır.

bu gibi ortamlarda haddizatında münazara edebilmek mümkün olmuyor, kavga, sövüş, tahkir ve hatta tekfir muhakkak başlıyor.

tekfir en kolay müessese olabiliyor bazen. fikrinde olmayana gavur damgası basıldığı zaman iş zaten rayından çıkıyor.

en güzeli bir müddet tartışmalı mevzudan çekilmek; ya da mesajınızı verip, mesaja karşı söz bildirenleri dikkate almamak...

yani tartışmamak...

haklı olmak olmamak önemli değil, tartışma sonucu, bir müslüman bir müslümanı gavur gördüğü an veya gavur olup olmadığını araştırdığı an kendince bir vebale de zaten girmiş oluyor.

sevgilerimle
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Niye kızıyorsunuz kardeşim, ben de edebsizlik sanıyordum değilmiş, baştan demiştik ya biz öğreniriz de. Bozacının şahidi şıracı demek edebsizlik yapmak demek değilmiş !
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
biz hakem olamayız; ama size ve kendimize bir tavsiyede bulunalım.

burada sürekli aynı eksende münazaralar açanlar var.

temel olarak:

seyyid kutub, ibni teymiye, abdulkadir geylani, mevlana, bediuzzaman v.s gibi isimlerin kabul gören görmeyen görüşleri irdeleniyor.

görüşlerdeki ihtilaflar bin yıllık mevzulardır.

bu gibi ortamlarda haddizatında münazara edebilmek mümkün olmuyor, kavga, sövüş, tahkir ve hatta tekfir muhakkak başlıyor.

tekfir en kolay müessese olabiliyor bazen. fikrinde olmayana gavur damgası basıldığı zaman iş zaten rayından çıkıyor.

en güzeli bir müddet tartışmalı mevzudan çekilmek; ya da mesajınızı verip, mesaja karşı söz bildirenleri dikkate almamak...

yani tartışmamak...

haklı olmak olmamak önemli değil, tartışma sonucu, bir müslüman bir müslümanı gavur gördüğü an veya gavur olup olmadığını araştırdığı an kendince bir vebale de zaten girmiş oluyor.

sevgilerimle


Anlaşılsın diye kaç sefer yazmam gerek daha ! Hiç bir kimse için hiç bir zaman tekfir aklımdan geçmedi. Bu konuda en fazla allahu alem ölürken tevbe etmiştir diye düşünürüm. Söylüyoruz diyoruz ki "haksız olduğu halde kim bir tartışmadan çekilirse ...." hadisini söylüyoruz ama onlar bir şahıstan ötekine geçiyorlar.

Bizim şahıslarla işimiz yok, ama fikir yanlış ve Kur'an ile sahih sünnete mutabık değilse o söz kimden olursa olsun reddederiz.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
vallahi size, bilhassa size, nefsimden dolayı kızmıyorum.rabbimin rızası içindir.
Çünkü sizin üslubunuzda nefsimizi incitecek bir şey yok.
Ama müslümanın yapacağı en doığru hareket doğru insanların peşinden gitmektir.
ve Allah emrediyor fatiha 6 da.
muhakkak bazı insnalar bazı insanların tafsili tefsiridir.açıklamasıdır.
kuran mübiyndir.biz hazreti resulullahı s.a.v. kuranın tefsiri olarak görüyoruz.
resulullah s.a.v. uçsuz bucaksız okyanustur..
ve biz geylani rabbani nakşibend gibi zatları kaddesallahu sirrehul aziz. resulullahın s.a.v. tefsiri görüyoruz.
lütfen kendinize iyilik ediniz.ön yargısız olarak islam büyüklerini de okuyunuz..

vesselam
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı-abuzergıfaroğlu
Çünkü sizin üslubunuzda nefsimizi incitecek bir şey yok.


Kardeş abuzergıfaroğlu,

Sizi çok uyanık olmaya davet ediyorum. Çünkü, şahısların hitabı ve ağızlarından bal damlaması hiçbir zaman ölçü değildir. Ölçü dosdoğru ve muteber bir itikad ve ehl-i sünnet yoludur. Şayet, herhangi bir kişi böyle bir yol üzerinde değilse ve ağzından da bal damlayarak muhatabları ile konuşuyorsa, işte en tehlikeli insan odur. Çünkü, böylelerinin saf beyinleri iğfal etmesi çok daha kuvvetli ihitmaldir.
Vesselâm
Agâh olunuz.
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
abuzergıfaroğlu kardeş size bir şey demeyeceğim. Hakkın hatırı alidir,bahsettiğiniz kitapları okuduk biz. Bizim şu şahısla bu şahısla işimiz yok !


cenk11' Alıntı:
ağzından da bal damlayarak muhatabları ile konuşuyorsa

cenk11 bizi ağzından bal damlar biçiminde tanımlamışsın. Haza min fadli Rabbi. Biz kendimize ancak Resul'ü örnek ediniriz. O müminlere karşı çok merhametliydi. Haddi aşmadıkları müddetçe!

cenk11' Alıntı:
Sizi çok uyanık olmaya davet ediyorum.

siz de herkesi bir yere çağırıyorsunuz, forumun münadisisiniz galiba. Biz sadece Hakk'a çağırıyoruz. Rabbim icabet edenlerden eylesin (amin)
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
kuteybe en azından uslubun seni kabullenmeyenler tarafından dahi beğenilmiş bir mümine bu dahi yeter bence fazla kaşıma
sorana söyle veya anlat geç
o dilemedikçe bir şeyi değiştiremezsin veya değişemezsin
esselamu aleyküm
 

abla

Doçent
Katılım
21 Kas 2006
Mesajlar
694
Tepkime puanı
16
Puanları
0
maide54.
Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse, (bilin ki) Allah onların yerine öyle bir topluluk getirir ki, Allah onları sever, onlar da Allah'ı severler. Onlar mü'minlere karşı alçak gönüllü, kafirlere karşı güçlü ve onurludurlar. Allah yolunda cihad ederler. (Bu yolda) hiçbir kınayıcının kınamasından da korkmazlar. İşte bu, Allah'ın bir lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir.

kardeşlerim;burada fikir beyan eden her iki grubunda maksadı Allah rızası.ve yukardaki ayette rabbim sevdiği kullarını;müminlere karşı alçak gönüllü olarak vasfediyor.her iki grupta karşısındakinin mümin olduğunun bilincinde olarak,nazikane bir üslup kullanırsa ,bu görüş alış verişi,iki taraf içinde daha faydalı olur diye düşünüyoruz acizane..
farklılıklarımızla birbirimizi kabul edebilmek ve Rasulullahın ifadesiyle bir duvarın tuğlaları gibi olmak varken neden birbirimizi yıpratalım.
tasavvuf erbabınında Rasulullahıun sünnetine maddesiyle manasıyla tam ittiba etmekten başka maksadı yoktur.fenafirrasul de denir ki;iradeyi rasulullahın iradesine teslim etmek,sünnetinden milim şaşmamaya çalışmaktır,sıratı müstakim dir.
Rabbim bizlere hidayet lutfet.ya hadfi ,ya hadi,ya hadi,

yine acizane hatırlatmak isterim rasulullahın bölünmeyin,rüzgarınız gider öğüdünü.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
maide54.
Ey iman edenler! Sizden kim dininden dönerse, (bilin ki) Allah onların yerine öyle bir topluluk getirir ki, Allah onları sever, onlar da Allah'ı severler. Onlar mü'minlere karşı alçak gönüllü, kafirlere karşı güçlü ve onurludurlar. Allah yolunda cihad ederler. (Bu yolda) hiçbir kınayıcının kınamasından da korkmazlar. İşte bu, Allah'ın bir lütfudur. Onu dilediğine verir. Allah lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir.

kardeşlerim;burada fikir beyan eden her iki grubunda maksadı Allah rızası.ve yukardaki ayette rabbim sevdiği kullarını;müminlere karşı alçak gönüllü olarak vasfediyor.her iki grupta karşısındakinin mümin olduğunun bilincinde olarak,nazikane bir üslup kullanırsa ,bu görüş alış verişi,iki taraf içinde daha faydalı olur diye düşünüyoruz acizane..
farklılıklarımızla birbirimizi kabul edebilmek ve Rasulullahın ifadesiyle bir duvarın tuğlaları gibi olmak varken neden birbirimizi yıpratalım.
tasavvuf erbabınında Rasulullahıun sünnetine maddesiyle manasıyla tam ittiba etmekten başka maksadı yoktur.fenafirrasul de denir ki;iradeyi rasulullahın iradesine teslim etmek,sünnetinden milim şaşmamaya çalışmaktır,sıratı müstakim dir.
Rabbim bizlere hidayet lutfet.ya hadfi ,ya hadi,ya hadi,

yine acizane hatırlatmak isterim rasulullahın bölünmeyin,rüzgarınız gider öğüdünü.



müminler birbirlerine karşı alçak gönüllüdür... diye acıklamışsınız ayeti

siz neden ayetin sadece bu bölümünü alıp örnek gösteriyorsunuz yoksa sizin için ayet sadece bu acıklamadan mı ibaret yoksa ayette sizi ilgilendirren kısım sadece bu acıkladığınız bölüm mü bi devam edin lüfen alcak günüllülükten sonra rabbimiz ne buyurmakta hatta 55. 56. ayetide katarak bize bi acıklayın lütfen. neden diye soracak olsanız bizler işimişze gelemeyen ayetleri okuduğumuz zaman parmaklarıyla kapatan yada eğerek bükerek başka anlamlar çıkaramk isteyen ümmet değiliz
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Bizim şu şahısla bu şahısla işimiz yok !
Vehhabi mezhebinin haddi zatında ingilizler tarafından londrada bir masanın etrafında kurulduğu-buraya kadarı istihbaratçı mahir kaynağın ifadesidir-ingilizin islamı yıkmanın temel yolunun aslında islami kişiliklerin değerinin sıfıra indirilmesi felsefesiyle yoğrulan - bağlıları kesinlikle o niyette olmasa bile - İngilizlerin propogandası ve felsefesine düşmanca planlarına zihinlerini esir ettireerek buna bir akaid olarak inandıkları ortadadır.

Mesela peygamber s.a.v. adeta elçi vazifesi değil postacı muamelesi yapılmasından tutun bu çizginin diğer tarafında kabirlerin yok edildimesi hatta mezartaşını yok etme türbe ziyaretlerini şirk görme dikkat edin şirk- vs acaip uygulama itikadlar var.

Pekiyi gerçek islamda kişiler bazılarının literatüründeki şu şahıs bu şahıs diyerek geçtiğiniz varlıkların önemi nedir.

İslami ilimler nakli ilim olduğundan şahısların güvenilirliği ilmin sağlamlığının birinci referansıdır.
Bir söz manası ne kadar yüksek olursa olsun senedi sika güvenilir değilse hadis muamelesi görmez.

Kişinin sağlamlığı hadis ve usulu hadis ilminin omurgasıdır.

Fıkıhta 2 adil şahidin şehadetiyle bir belde hilalle ramazana başlar bayrama girer.
Rü’yeti hilal mevzu…

Ukubatta şer’i cezalar adil şahidlerin şehadetiyle oluşur.münkehatta ibadette muamelatla fıkhın bütün kollarında ha keza..

İslami ilimlerin sıhhati nakledenin sağlamlığına bağlıdır .
Kişiler islami ilim metodolojisinde önemlidir.
Hiçbir Müslüman bizim şahıslarla işimiz olmaz yok diyemez.bunu söylüyorsa söylediği zaman ya duygusaldır yada cahildir.
İlim tarihinde ilmi şahsiyetlerin biyografisinde filanca kitapları okudu denmez filanca hocalardan ders aldı denir ki hocasının sağlamlığı referans kabul edilir.
İlle eser adı zikredilse bile şu kişiden şunu okudu denir.
İlmi şahsiyet şaibeli bir kişiden ders aldıysa tarih boyunca onun gölgesi onun şahsiyeti üzerinde bir gölge olarak durur.
Çünkü kişiler önemlidir.
Kişilerin zirvede önemli olduğu bi ilim dalı hadis…
Bir söz peygamber tarafında söylenmişse ravinin şahsiyeti o sözü zayıf mevzu hatta sahih hadis yapar.

Bizde diyoruz ki; şahıslar önemlidir birinci derecede…

Biz söze ki delil olarak geylaniler nakşibendler rabbaniler getirildi aklı başında olan bu adil Müslüman şahidlerin şehadetini kabul edip büyüklere uymanın konforunu yaşar.
Rabıta mevzuunda zikr tarikat tasavvuf vahdeti vücud mevzuunda bu adil şahidlerin şehadetlerini kabul ettik.onlar bizim yerimize yoruldular biz sadece onlara inanarak bu rahatlığı yaşıyoruz zira aklımız inandı ki bu insanlar yalan söylemez.
Aklımız vicdanımız ruhumuz buna şahiddir.

Doğru insanın ulaştırdığı haberi sadıktan şüpheleniyorsalar;
Septikler şüpheciler agnostikler bizim konumuz değil.
Bu kabul etmemezlikte ilmi bir yön yoktur.belki inad belki cehalet belki psikolojik bir vakıadır.



Bu önemli meseledir hazreti peygamberin davasının doğruluğuna inananlar onun el emin olmasına inandıkları için inandılar.

Çünkü hayatı boyunca yalan söylememiş bir insanın 40 yaşından sonra Allah adına yalan söylemesine müşrikler dahi ihtimal vermediler ona büyücü dediler ama yalancı asla…
İnanmayan inadından inanmadı…
Kişinin şahsiyeti söylediklerinin en ulu şahididir.
Aklı olana bu kadar söz yeter sözün hepsi akıllıya denmez. olmayana ise ilim metodolojisinde usuluddinde kişilerin önemi diye kitaplar telif etsek enstitüler kursak yine kafi gelmez.
Yine kendisine önemli olmayan !! kişilerin topladığı ciltlediği ezberlediği yazdığı naklettiği kuran bana yeter diyecektir.
Konuyla alakalı 2 ayeti ayeti zikretmenin yeri olduğunu sanıyorum.
Allah hidayete ermiş kişilere uymamızı emretmektedir.
Bilenlerden sormamızı emretmektedir.enbiya 7

(te’vilde asıl olan ayetin ruhuna aykırı olmamasıdır.)



Yasin 21
"Sizden hiçbir ücret istemeyen kimselere uyun, onlar hidayete erdirilmiş kimselerdir."
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Kardeşim, orada yazdığımız siyağı ile ele alınmalı. Açalım bunu; enel hak demek şer'an caiz midir? Hayır ! Bunu Hallac dedi diye kabullenmek doğru olmaz ve bundan dolayı tevillere gidilmez. Bu konuda İslam fıkhının hükmü neyse uygulanacak o!

Yoksa ilm-i rical elbetteki gerekli ve zaruri. Buraya geldiğimden beri söylediğim Abdullah bin Mübarek'e (Allah ondan razı olsun) ait bir söz vardı: Din isnaddır. İsnadın ne olduğunu hepimiz biliyoruz. Hadis uleması (Allah hepsinden razı olsun) ravileri ele alırken onlar hakkında (güvenilir, yalancı, hadis uydurur vb) ifadeler kullanıyorlardı. Eğer isnadlarda sakatlıklar varsa onlara şüpheyle yaklaşıyoruz.

Yani sizin söylediklerinize itirazım yok! Benim orada kast ettiğim siyağıyla ele alınırsa anlaşılır.

Hallac'ın enelhak demesi onun hakkı söylemesi anlamına gelmiyor! EnelHak diyen X olsaydı da değişen bir şey olmayacaktı.Hüküm belli !
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
enel hak diyen islama göre kesinlikle kafir olmuştur

Allahın sireti köpeğe yansımıştır diyerek köpeğe dahi secde etmekten geri kalmayan hallac Allahın uysunlar diye emrettiği şeriat kanunlarına göre idam edilmiştir.şeriat yanlış yapmıştır diyen kesinlikle dinden çıkmıştır
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst