Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Ne zaman aklın başına gelecek ?

alıntı-KuTeYBe
Hallac'ın enelhak demesi onun hakkı söylemesi anlamına gelmiyor! EnelHak diyen X olsaydı da değişen bir şey olmayacaktı.Hüküm belli !


Şimdi de kafayı Hallac_ı Mansur'a takmışsın ! Yaw Arkadaş, sizin aklınız başınıza ne zaman gelecek ? Hakk aşıklarının yüzbin türlü hali olur. Bizler onalrın makamlarına çıkamadığımız için onlarınhâllerini bilemeyiz. İler-i geri konuşmak doğru olmaz. Size demiştik ki Nasreddin Hoca bile damdan düşünce "Bana damdan düşen birini bulunuz, hâlimden ancak o anlar." demişken, bize ne oluyor da hayatları boyunca Allah'a olan sevgilerini terennüm eden insanları yargılıyoruz ? Senin başka -işin gücün yok mu ? Kaldıki Hallac-ı Mansur'un idamı da söylemiş olduğu Enel Hakk söz dolayısyla değil, devrin siyasi iktidarının saltanatını kaybetme korkusundan olmuştur. Bilindiği gibi, Mansur'un idam fermanı siyasi baskı ile alınmış olup, Hallac'ı yargılayan ve idamına karar veren maliki kadısı Hammadî'ye karşılık, mahkeme heyetindeki diğer hakimlerin idam hükmü vermediği mahkeme heyetinde bulunan Hanefi Kadısı İbn-i Bûhlül'ün de muhalefetine rağmen kararın; Abbasi veziri Hamid bin Abbas'ın mahkeme heyetine -özellikle Hammadi'ye- baskısı sonucu verdirilmiştir.


Not : firsaf adlı çılgın !
Sürekli Allah'ın veli ve alim kullarını tekfir etmekle meşgülsün. Bu hâlin belânı aradığını gösteriyor. Sana diyeceğim odurki, kim neyi ararsa onu kısa zamanda bulur.
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
hallac Allahın uysunlar diye emrettiği şeriat kanunlarına göre idam edilmiştir.şeriat yanlış yapmıştır diyen kesinlikle dinden çıkmıştır
Allah Allah..
şeriat yanlış yapmaz da yapmamasına...
şeriat alimleri ki insandırlar ve yanlış yapmaz diyen aslında acaip söz söylemektedirler....
o zaman bu kadar ictihadın olmaması lazım gelirdi.
doğru tekdir.ictihad şeriat değildir.din değildir.
nass yanlış olmaz.ictihad yanlış olabilir.asıl kişileri hatasız yapan sizin durumunuz birazcık tehlike arzediyor.
ne kadar acaip bir hüküm....
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
enel hak diyen islama göre kesinlikle kafir olmuştur

Allahın sireti köpeğe yansımıştır diyerek köpeğe dahi secde etmekten geri kalmayan hallac Allahın uysunlar diye emrettiği şeriat kanunlarına göre idam edilmiştir.şeriat yanlış yapmıştır diyen kesinlikle dinden çıkmıştır

ibn teymiyyede seriat kanunlarina gore yargilanip zindanlara atilmisdir

size gore burda zulum vardir ,haksizlik vardir vs vs. ama hallac mansura gelince seriatin kestigi parmak acimaz oylemi?
hep kendine musluman olmayi ne zaman birakacaksiniz acep

bu kadar yaman bir celiski olabilirmi?

(ehli kible tekfir edilmisdir,tekfir edilmenin yanlisini(isine gelmedimi) bu forumda misyon edilenleri burdada goreve davet ediyoruz;) )
 

DarulErkam

Üye
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Bu konuda ulemanın tavrı çift taraflı yani menfi ve müsbet olmuştur. Kimisi kendisini eşiddeu bir şekilde tenkid etmiş, kimisi ise durumu "şatahat" ile yorumlamıştır. Kendisini bu durumunu tasvip etmemekle birlikte, Onun mü'min olduğunu bilen ulemanın tavrını ise takdir-e şayan buluyoruz.

Mükellefiyet akıl'dır. Akl'a malik herkişi mükelleftir. Aklın gittiği (vecd hali, sekr hali, sevinç hali )veyahut akıllı adamın yapacağı iş değil denen konularda da mükellifiyet kalkar. Adetin tersine olan konularda kişi yükümlü tutulmaz...

Toprak yemeyi alışkanlık haline getirmeyen ve ama oruçlu iken toprak yiyen kişinin durumuna bakılması ?

Tüp içen, Bardak yiyen kişilerin durumu..Bu kişiler bu fiillerini oruçlu iken yaptıklarında hüküm ne olur ?

Muvaffakiyet ALLAH'tandır..
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
ibn teymiyyede seriat kanunlarina gore yargilanip zindanlara atilmisdir

size gore burda zulum vardir ,haksizlik vardir vs vs. ama hallac mansura gelince seriatin kestigi parmak acimaz oylemi?
hep kendine musluman olmayi ne zaman birakacaksiniz acep

bu kadar yaman bir celiski olabilirmi?

(ehli kible tekfir edilmisdir,tekfir edilmenin yanlisini(isine gelmedimi) bu forumda misyon edilenleri burdada goreve davet ediyoruz;) )

üstüme vazife addedeyim: :D

al birini vur ötekine...

birbirlerini kendi cennet ve cehennemlerine sokup sokup çıkarsınlar...

taassub gözleri kör etmiş...

Allah adına o onu , bu şunu tekfir ediyor.

yok tekfir yanlış kelime oldu:

aforoz....

sevgilerimle
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
alıntı-KuTeYBe
Hallac'ın enelhak demesi onun hakkı söylemesi anlamına gelmiyor! EnelHak diyen X olsaydı da değişen bir şey olmayacaktı.Hüküm belli !


Şimdi de kafayı Hallac_ı Mansur'a takmışsın ! Yaw Arkadaş, sizin aklınız başınıza ne zaman gelecek ? Hakk aşıklarının yüzbin türlü hali olur. Bizler onalrın makamlarına çıkamadığımız içn onlarınhâllerini bilemeyiz. İler-i geri konuşmak doğru olmaz. Siz demiştik ki Nasreddin Hoca bile damdan düşünce "Bana damdan düşen birini bnulunuz, hâlimden ancak o anlar." demişken, bize ne oluyor da hayatları boyunca Allah'a olan sevgilerini trennüm eden insanları yargılıyoruz ? Senin başka -işn gücün yok mu ? kaldıki Hallac-ı mansurn idamı da söylemiş olduğu Enel Hakk söz dolayısyla değil, devrn siyasi iktidarının saltanatını kaybetme korkusundan olmuştur. Bilindiği gibi, Mansur'un idam fermanı siyasi baskı ile alınmış olup, Hallac'ı yargılayan ve idamına karar veren maliki kadısı Hammadî'ye karşılık, mahkeme heyetindeki diğer hakimlerin idam hükmü vermediği mahkeme heyetinde bulunan Hanefi Kadısı İbn-i Bûhlül'ün de muhalefetine rağmen kararın; Abbasi veziri Hamid bin Abbas'ın mahkeme heyetine -özellikle Hammadi'ye- baskısı sonucu verdirilmiştir.


Not : firsaf adlı çılgın !
Sürekli Allah'ın veli ve alim kullarını tekfir etmekle meşgülsün. Bu hâlin belânı aradığını gösteriyor. Sana diyeceğim odurki, kim neyi ararsa onu kısa zamanda bulur.



36- Allah, kuluna yetmez mi? Seni O'ndan başkalarıyla korkutuyorlar. Allah kimi saptırırsa onu artık doğru yoLa ileten olmaz.

37- Allah kime de doğru yolu gösterirse; artık onu şaşırtan olmaz. Allah, galip ve öç alan değil mi?


sen beni allahtan başkalarıylamı korkutuyorsun git sen ve beni korkuttuklarının hepsini topla getir bakalım Allah bana bir zarar vermek isterse zararı giderebilirlermi yada bir rahmet dilerse o rahmeti önleyebilirlermi ALLAH BANA YETER ey zummer 45. ayetin muhattabı olan insan ben rabbime dayanıyorum ya sen kime dayanıyorsun

ALLAHA Bİ SÜRÜ İFTİRA EDEN HALALC ARABİ VE CELALEDDİNEMİ


45-De ki: "Öyleyse bana bildirin; Allah bana zarar vermek isterse, Allah'ı bırakıp da taptıklarınız, O'nun verdiği zararı giderebilir mi? Yahut bana bir rahmet dilerse, O'nun rahmetini önleyebilir mi? "Deki: Allah bana yeter. Dayananlar O'na dayanır. "


NOT:bu evliyaperet insan genelleme yapmış ben gercek alim ve velilere dil uzatamam uzatmamda gercek alim ve veliler resulun varisleridir ben sadece pisi temizinden ayırmaya çalışıyorum

 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı: firsaf2
bu evliyaperet insan genelleme yapmış ben gercek alim ve velilere dil uzatamam uzatmamda gercek alim ve veliler resulun varisleridir ben sadece pisi temizinden ayırmaya çalışıyorum


Allah senin şer ve tasallutundan bütün ümmeti muhafaza buyursun.
Temizlik yaptığını zanneden sen, gittiğin her yere kendi pisliğini bulaştırıyorsun.



 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
ibn teymiyyede seriat kanunlarina gore yargilanip zindanlara atilmisdir

size gore burda zulum vardir ,haksizlik vardir vs vs. ama hallac mansura gelince seriatin kestigi parmak acimaz oylemi?
hep kendine musluman olmayi ne zaman birakacaksiniz acep

bu kadar yaman bir celiski olabilirmi?

(ehli kible tekfir edilmisdir,tekfir edilmenin yanlisini(isine gelmedimi) bu forumda misyon edilenleri burdada goreve davet ediyoruz;) )

pisi temizinden ayırma kabiletiniz yok sapla samanı karıştırmayın birisi allaha küfürden ceza yedi birisi çekilememezlikten ve tavizsizlikten


A. kadir geylaninin bir sözü vardır hallacın zamanında olsaydım ayağının kaymasını önleyebilirdim diye demmiki neymiş ayağı kaymış siz daha neyin mudafasını yapıyorsunuz sizler şu son günlerdeki mitinglerde islama küfüredenleri bile temize çıkarmaya çalışırsınız yada yoldan geçip ben kafirim diye bağıran birine sus bakim sen kafir felan değilsin diyeceksiniz
 

Minhac_

Profesör
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
1,189
Tepkime puanı
1
Puanları
0
A. kadir geylaninin bir sözü vardır hallacın zamanında olsaydım ayağının kaymasını önleyebilirdim diye demmiki neymiş ayağı kaymış siz daha neyin mudafasını yapıyorsunuz


Bunun kaynagini aktarir misin?

Hallac Hakkinda alimlerin görüsleri ikiye ayrilmistir.

Bazilari tekfir etmisler bazilari ise onun bu sözü cezb halinde söyledigini söylemis, yani mazur görülecegini ileri sürmüslerdir.

Bu konuda alimlerin farkli görüsleri vardir. Bunu kabul etmek gerekir.

Selametle kalin...
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
birgün her iki grup tekfircinin başına iki grubu da müslüman gören bir güç, tokmak indirdiğinde 'pısss' havalar inecek :)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
birgün her iki grup tekfircinin başına iki grubu da müslüman gören bir güç, tokmak indirdiğinde 'pısss' havalar inecek :)

sayın ismailarsalan artık sizde karar verin bi ibni teymiyeyi savunuyorsunuz bir ibni teymiyenin acıka acık tekfir ettiklerini
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
En'am Suresi 73.'de buyrulur:

"O, gökleri ve yeri hak ve hikmetle yaratandır. "

Hak, hüküm, güç yürütmek, maliklik , yerli yerince, boşuna olmayan, maksadsız olmayan gibi anlamlara gelir.. Aynı zamanda Allah'ın ismidir..

Hakk : Gerçeğin kaynağı ve belirleyicisi. Her yaptığı ve emri gerçeğe en uygun olan. Hakkın ve hukukun kaynağı kaynağı ve belirleyicisi.

Bir kimse En'am 73'teki hakikate nazar edip yer ve göklere bakarak "Bunlar Haktır" derse, elbette yer ve gökler Allah'tır kastında olmayabilir.. Yani "Ya Rabbi, sen bunları oyun olsun diye, boşuna yaratmadın" demek isteyebilir..

Bir kimse Hakk isminin nurunu eşyanın yüzünde seyretse bunlar Allah'ın nurudur dese, gine isabetsiz olmaz..

İnsan, kendisi bu mahlukat içindedir.. Yerdedir.. Kendi cismi de kainatın cismi gibi yaratılmıştır.. Kendi yaratılışı da boşuna değildir.. Gerçek bir sebebe dayanır.. Bu hakikati anlayan bir kimse "Ben de Hakkım" dese yine isabetsiz olmaz..

Ya da eşyada gördüğü nuru kendinden zuhur ederken müşahade etse, bu şevk ile aklı örtülse; benden görünen Allah'ın nurudur dese; bu anlamda "Enel Hak" demesinde de mazurdur.. Lehinde bu kadar şahid var iken insanın içi sızlar laf söz etmeye!

Evet Hallac "Enel Allah" değil, "Enel Hak" dedi.. Bu sözünü, yukarıda yaptığım gibi tevil edip bir Allah dostuna dil uzatmaktan çekinmek var iken, neden daima ve zorla tahkir edilme cihetine gidiliyor ki? Çünkü bir çok alim Hallac'ın bir Allah aşığı, bir Veli olduğunu kabul etmişler, sözünün kendi haline verilebileceğini söylemişlerdir..

Hem Hallac, hatalıysa bile Şeriat onun cezasını vermiştir.. Ceza çekenin suçu kalmaz; ceza suçu giderir.. Buna olsun nazar edip, dil uzatmaktan çekinmek varken neden hep İslam dışına itekleme isteği?

Taklid edilmesinden korkuluyor olsa dahi, ben bu forumda bir kez olsun Hallac'ı taklid edeni görmedim.. Bir iki önemsiz örneği dışında çevremde civarında da taklid edeni görmedim.. O bir iki örnek de akıldan yoksun, sözü dikkate alınmayacak meczuplar idi..

Enel Hak.. Tevil edilebilecek bir sözdür.. Şu söze benzer:

Hayy, dirilik Allah'ın sıfatı ve ismi.. Canlı olan demek.. Ayette emredildi:

"Sizin cansız gördüğünüz nesneler Allah'ı tesbih ve zikr ederler.."

Demek ki eşyada bizim görmediğimiz bir Hayyiyet nuru var.. Bir kimse, eşyanın canlılar gibi tesbihine nazar edip deseki "Kainat Hayydır, diridir" mahzuru var mı efendim?

Ya da kendisine bakıp bu nuru görse, ya da görmeden isdidlal edip akli cihetten bendeki Hayyiyet Allah'tandır dese "Enel Hayy" dese ne olur? Mahzuru var mıdır? Bundan kastı "ben Allah'ım" demek midir?

"enel Hak" ile "Enel Hayy", "enel Basar" "Enel semi" vs.. vs.. hepsi kasıt olarak aynı kapıya çıkıyor.. Hepsi de Allah'ın kuluna bahşettiği cüz'i sıfatlarla ilgili.. Allah'ın kendisi değil..

Nasıl tevil edilmeyecek yerde tevil etmek zulüm ise; Tevil edilecek bir yerde tevil etmemek zulüm..

Ve kimilerinin bunun zamanlamasını ayarlıyamadığını ibret ile seyrediyoruz..
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
sayın ismailarsalan artık sizde karar verin bi ibni teymiyeyi savunuyorsunuz bir ibni teymiyenin acıka acık tekfir ettiklerini

:)

o sizin görüşünüz.

ibni teymiye rahimehullah'ın, abdulkadir rahimehullah'ı tekfir ettiğine inanmamı düşünmenize hayret ederdim doğrusu.

ben sizi izliyorum ve üzülüyorum.

bu kadar
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
En'am Suresi 73.'de buyrulur:

"O, gökleri ve yeri hak ve hikmetle yaratandır. "

Hak, hüküm, güç yürütmek, maliklik , yerli yerince, boşuna olmayan, maksadsız olmayan gibi anlamlara gelir.. Aynı zamanda Allah'ın ismidir..

Hakk : Gerçeğin kaynağı ve belirleyicisi. Her yaptığı ve emri gerçeğe en uygun olan. Hakkın ve hukukun kaynağı kaynağı ve belirleyicisi.

Bir kimse bu hakikate nazar edip yer ve gök lere bakarak "Bunlar Haktır" derse, elbette yer ve gökler Allah'tır kastında olmayabilir.. Yani "Ya Rabbi, sen bunları oyun olsun diye, boşuna yaratmadın" demek isteyebilir..

Bir kimse Hakk isminin nurunu eşyanın yüzünde seyretse bunlar Allah'ın nurudur dese, gine isabetsiz olmaz..

İnsan, kendisi bu mahlukat içindedir.. Yerdedir.. Kendi cismi de kainatın cismi gibi yaratılmıştır.. Kendi yaratılışı da boşuna değildir.. Gerçek bir sebebe dayanır.. Bu hakikati anlayan bir kimse "Ben de Hakkım" dese yine isabetsiz olmaz..

Ya da eşyada gördüğü nuru kendinden zuhur ederken müşahade etse, bu şevk ile aklı örtülse; benden görünen Allah'ın nurudur dese; bu anlamda "Enel Hak" demesinde de mazurdur..

Evet Hallac "Enel Allah" değil, "Enel Hak" dedi.. Bu sözünü böyle tevil edip bir Allah dostuna dil uzatmaktan çekinmek var iken, neden daima ve zorla tahkir edilme cihetine gidiliyor ki?

Hem Hallac, hatalıysa bile Şeriat onun cezasını vermiştir.. Ceza çekenin suçu kalmaz; ceza suçu giderir.. Buna olsun nazar edip, dil uzatmaktan çekinmek varken neden hep İslam dışına itekleme isteği?

Taklid edilmesinden korkuluyor olsa dahi, ben bu forumda bir kez olsun Hallac'ı taklid edeni görmedim.. Bir iki önemsiz örneği dışında çevremde civarında da taklid edeni görmedim.. O bir iki örnek de akıldan yoksun, sözü dikkate alınmayacak meczuplar idi..

Enel Hak.. Tevil edilebilecek bir sözdür.. Şu söze benzer:

Hayy, dirilik Allah'ın sıfatı ve ismi.. Canlı olan demek.. Ayette emredildi:

"Sizin cansız gördüğünüz nesneler Allah'ı tesbih ve zikr ederler.."

Demek ki eşyada bizim görmediğimiz bir Hayyiyet nuru var.. Bir kimse, eşyanın canlılar gibi tesbihine nazar edip deseki "Kainat Hayydır, diridir" mahzuru var mı efendim?

Ya da kendisine bakıp bu nuru görse, ya da görmeden isdidlal edip akli cihetten bendeki Hayyiyet Allah'tandır dese "Enel Hayy" dese ne olur? Mahzuru var mıdır? Bundan kastı "ben Allah'ım" demek midir?

"enel Hak" ile "Enel Hayy", "enel Basar" "Enel semi" vs.. vs.. hepsi kasıt olarak aynı kapıya çıkıyor.. Hepsi de Allah'ın kuluna bahşettiği cüz'i sıfatlarla ilgili.. Allah'ın kendisi değil..

Nasıl tevil edilmeyecek yerde tevil etmek zulüm ise; Tevil edilecek bir yerde tevil etmemek zulüm..


ey hirahos ve ey forum sakinleri'' ben sizin en yüce rabbinizim ''

sayın hirahos ne demek istediğimi lütfen ayrıntılı olarak bi anlatın lütfen nasılsa 1000 yıl önce ölmüş adamın nedemek istediğini anlamışsınız ve anlatıyorsunuz
bu dediğimede bir değinin ne demek istemiş olabilirim
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
:)

o sizin görüşünüz.

ibni teymiye rahimehullah'ın, abdulkadir rahimehullah'ı tekfir ettiğine inanmamı düşünmenize hayret ederdim doğrusu.

ben sizi izliyorum ve üzülüyorum.

bu kadar


bakın yine yanlış anladının abdulkadir geylaniyi tekfir ettiğini söyledimmi ben

bilakis A. KADİR geylani övmüştür ve allah ondan razı olsun demiştir ayrıca
cüneydi bagdadi ve ibrahim ethem gibi zatlarıda

benim tekfir etmiştir dediklerim vucutculardır allaha iftira atanlardır

firavun kamil mumin idi nuh ve hud kavmi sıratı mustakim üzerindeydiler diye diyenleri tekfir etmiştir
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Öncelikle lehinde şehadet edecek muteber alimler ve Evliyaullahtan kimseler bul, sonra senin sözünü de anlayıp tevil edeyim firsaf.. :D

Sen kendini Hallac ile bir tutma istersen.. :O
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
hakikaten hallac'ın din dairesinde telakki edilmesi için yapılan gayret takdire şayandır ve aynı gayreti sair hakkında küfür nisbet edilen ulema için göremeyince maalesef kafalar karışıyor.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
bakın yine yanlış anladının abdulkadir geylaniyi tekfir ettiğini söyledimmi ben

bilakis A. KADİR geylani övmüştür ve allah ondan razı olsun demiştir ayrıca
cüneydi bagdadi ve ibrahim ethem gibi zatlarıda

benim tekfir etmiştir dediklerim vucutculardır allaha iftira atanlardır

firavun kamil mumin idi nuh ve hud kavmi sıratı mustakim üzerindeydiler diye diyenleri tekfir etmiştir

efendim bizim bir tutunduğumuz söz var:

ehli kıble tekfir edilmez.

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=23407

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=23586

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=14232

buraları okumadan ne tarafı tuttuğumuz algılamanız zor olur :)

sevgilerimle
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
efendim bizim bir tutunduğumuz söz var:

ehli kıble tekfir edilmez.

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=23407

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=23586

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=14232

buraları okumadan ne tarafı tuttuğumuz algılamanız zor olur :)

sevgilerimle


tekfir diye bi konunuz vardı ve tekfir etmeyeni tekfir etmek diye bir yazı yazmıştım isterseniz o yazıyı bir daha okuyun islam alimlerin görüşlerine bir daha bakınız

mesela 2 gün önce allaha ve kanunlarına küfredenlerde ehli kıble oldukları için tekfir edilmezler ilginç.sen allaha küfredeceksin lakin allahın taraftarları sizi allaha küfürettiniz diye tekfir edemeyeckler
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst