müzik haram değil mi ?

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
bir baska husus da su:

zikirli ilahiler...

malum zikir amac

muzik aletleri ile ilgili ise:

Ummetim arasında, zina yapmayı, ipekli elbiseler giymeyi, şarap içmeyi, çalgı aletlerini çalmayı helal sayan kimseler olacak Buhari, Kitabu’l-Eşribe, babu ma cae fimen yestehıllu’l-hamrhadisine binaen calgi aletlerinin hukmu belli.

bazi ulema, calgi aletlerini hastayi tedavi etme meselesine kiyasen bazi insanlar icin caiz gormusse de, umumen sehveti tahrik ve malayani tarzda olanlar nehyedilmis.

simdi

calgi esliginde zikir yapmak ne oluyor?

kotu bir benzetme belki ama

bevl (sidik) ile abdest almaya mi benziyor?
 

nebevi

Asistan
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
209
Tepkime puanı
0
Puanları
0
islam ve insan kardeş gerekli acıklamayı yapmş.güzelde olmuş.....bir yazıda dikkatimi cekti müzik ruhun gıdasıdır cümlesi kullanılmş.acıklama gereği duydum insanoğlu iki şeyden meydana gelmiştir.ruh ve beden.beden toprak su hava ates lataiflerinden yaratılmştır.Ruh ise ALLAH TEALA dan gelmştir.(RUHUMDAN RUH ÜFLEDİM)hadis i kutsi.........ALLAH dan gelen varlığa müzik gıda olamaz...lütfen hicbir ilmi dayanağı olmayan söz ,cümle veya deyimleri arastırmadan kabullenmeyelım.bir cok mü min yanlış itikad saklı kelimeleri bilmeden sarfedıyor. DÜŞÜNMEDEN KONUŞMANIN CEZASI SONRADAN DÜŞÜNMEYE MAHKUM OLMAKTIR.
 

ozdemir

Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Web sitesi
www.antiarabesk.com
müzik haramdır demek insanı dinden çıkarır,çünkü kesin hüküm yoktur,dikkatli olun araştırırken kaynağınıza iyi bakın...

iyi düşünün,çalması haramsa dinlemesi helalmi gerekli bilgi için

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=15472


bilende konuşuyor bilmeyende,bilmiyorsak bir bilene soralım,bu konular helaldi haramdı tartışmaya gelmez
 

kul emir

Profesör
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
2,862
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konum
yalnızlık ülkesinden
müzik haramdır demek insanı dinden çıkarır,çünkü kesin hüküm yoktur,dikkatli olun araştırırken kaynağınıza iyi bakın...

iyi düşünün,çalması haramsa dinlemesi helalmi gerekli bilgi için

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=15472


bilende konuşuyor bilmeyende,bilmiyorsak bir bilene soralım,bu konular helaldi haramdı tartışmaya gelmez

allah razı olsun evet bunun cevabını çok merak ediyorum acaba ne olacak allah razı olsun özdemir
 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Müzikde haram olurmuymuş canım. Baksanıza etrafa, sanatçılar kafirmi yani. Ramazan ayında konser düzenleyen, dans sanatçılarını oynatan akp li belediyeler günahmı işliyorlar yani. Vur patlasın, çal oynasın yapan, konserleri dolduran tesettürsüz tesettürlü hanımlar kızlar kafirmi şimdi, Bu kadar adam yanılıyormu canım. İçkili İftar sofralarında, tesettürsüz bayanlar ve gayri müslimlerle iftar eden hoşfendiler müzik haramdır diye fetvamı veriverdiler sanki. Bırakın Allah aşkına, talibanmısınız nesiniz, AFGANİSTANDANMI Geldiniz. Bu memleket özgürlükler ülkesi türkiye. Vatandaşın eğlencesine küfür damgası vurmak sizin haddinizemi düşmüş, onca hoşfendi icrayı faaliyet yaparken. Siz siz olun güllük gülistanlık memalikimizde bozgunculuk yapmayın, sora viyananın kapısına birileri dayandımı matmazel izaballe karşılaşabilirsiniz, madam viyana evde yok ise.!!!!!?????
 

ozdemir

Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Web sitesi
www.antiarabesk.com
Müzikde haram olurmuymuş canım. Baksanıza etrafa, sanatçılar kafirmi yani. Ramazan ayında konser düzenleyen, dans sanatçılarını oynatan akp li belediyeler günahmı işliyorlar yani. Vur patlasın, çal oynasın yapan, konserleri dolduran tesettürsüz tesettürlü hanımlar kızlar kafirmi şimdi, Bu kadar adam yanılıyormu canım. İçkili İftar sofralarında, tesettürsüz bayanlar ve gayri müslimlerle iftar eden hoşfendiler müzik haramdır diye fetvamı veriverdiler sanki. Bırakın Allah aşkına, talibanmısınız nesiniz, AFGANİSTANDANMI Geldiniz. Bu memleket özgürlükler ülkesi türkiye. Vatandaşın eğlencesine küfür damgası vurmak sizin haddinizemi düşmüş, onca hoşfendi icrayı faaliyet yaparken. Siz siz olun güllük gülistanlık memalikimizde bozgunculuk yapmayın, sora viyananın kapısına birileri dayandımı matmazel izaballe karşılaşabilirsiniz, madam viyana evde yok ise.!!!!!?????


:D sanırım forumların tabiatı bu,tartışma,senin kide espirisi oluyor her halde,ama konuya biraz uzak bir espiri,çünkü konu çok ciddi
 

birgül

Üye
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
46
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ben çalıyorumda, dinliyorumda.. özellikle halk müziği !! ama hep günah olduğunu düşünerek dinliyorum,, çalmaya epeydir ara verdim ..Amel eksik olabilir ama inkar etmem Allah korusun....
 

birgül

Üye
Katılım
27 Eki 2006
Mesajlar
46
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Özdemir bey oldukça uzun olan yazınızı okudum...Bu konuda çok kesin konuşanlar var..Kim haklı ise Allah yardımcısı olsun işi zor..
 

ileney_

Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
20
Konum
Dünya
müzik haramdır demek insanı dinden çıkarır,çünkü kesin hüküm yoktur,dikkatli olun araştırırken kaynağınıza iyi bakın...

iyi düşünün,çalması haramsa dinlemesi helalmi gerekli bilgi için

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=15472


bilende konuşuyor bilmeyende,bilmiyorsak bir bilene soralım,bu konular helaldi haramdı tartışmaya gelmez


Öncelikle şunu belitmek istiyorum müzikten kasıt nedir ?

-Çalgılı aletlerle ilahi söylemek mi ?

-Yoksa Çalgısız olarak sözleri ezgiyle okumak mı ?

İlk şık ise kesinlikle haramdır ve harama helaldir demek imanı da tehlikeye düşürmektedir,Nefsimiz mutmain olmadığı için aman efendim bu devirde de haram mı olurmuş demeyi iyi biliyoruz haşa Hazret-i Muhammed ' e sen birşey bilmiyorsun demektir veyahut islami kitaplarda yazılanları red ediyoruz.

Öncelikle sadece bir kaç kaynağı veriyorum bunun gibi onlarca nakil var ;

Teganni ile şarkı söylemek ve dinlemek haramdır. Tekkelerde ilahiler okuyarak raks etmek, oynamak, dönmek haramdır. Şimdi, dinden haberi olmayan fasıklar, böyle tarikatçılık yapıyorlar. (Fetava-yı Hindiyye 5/352)

Allame Zahirüddin bin Cafer diyor ki:
(Mevlidde, salihlerle salevat okumak, her zaman sevaptır. Fakat, buna haram karıştırmak, mesela çalgı, şarkı, raks gibi şeyler yapmak büyük günah olur.)
Büyük âlim ibni Arabi hazretleri Fütuhat-ı Mekkiyye kitabında, raks ile ve dönerek olan simanın yasak olduğunu bildirmiştir. (Mektubat)

Sima esnasında raks günahtır. (Merec-ül-bahreyn)

Kitab-ül-kırare’deki hadis-i şerifte, kıyamet alametleri sayılırken, (Kur’an-ı kerim mizmardan, [çalgılardan] okunur) buyuruluyor. (Tergib-üs-salât)

Zikrederken dönmek, el çırpmak, def, dümbelek, ney çalmak günahtır. (Tahtavi)


Şimdi bunları inkar edeceksek amenna ben oraya karışmam herkes ektiğini biçecektir.

Küçük bir ayrıntı ise Mevlana Celaleddin Rumi'ye atılan iftira ile ilgili sözle ilgili

Mevlana Celalleddin Rumi'ye ney çaldığını idda etmek ona yapılan en büyük hainliktir,araştırma özelliğine sahip bir insan bunu kolaylıkla anlar gidin bakın mevlana müzesine koyulan bütün çalgılı aletler hep sonradan oraya yerleştirilmiştir.Mevlana ''ney''den kasıt içi dünya heves ve arzularından boşaltılmış insandır demesi kendi kitaplarına açık seçik olarak beyan edilmektedir zaten aynı şekilde mevlanın sema döndüğü iftirasıda dahil ''Dinimizde zikir dahi hafidir (gizlidir) kaldı ki açık ve seçik olsun '' eğer mevlana (Rahmetullahi aleyhy) gerçekten böyle yapmış olsaydı dine sonradan bir bidat sokmuş olur du bakın kendisi bizzat ne söylüyor ;

Bende-İ Kur'anem Eger Can Darem Men Hâk-İ Reh-İ Muhammed Muhtarem Eger Nakl Kuned Cüz İn Kes Ez Güftarem Bizarem Ez U Vez An Suhen Bizarem... Hz. Mevlana

"Ben Yaşadıkça Kur'an'ın Bendesiyim Ben, Hz. Muhammed Mustafa'nın Yolunun Tozuyum Biri Benden Bundan Başkasını Naklederse Ondan Da Bizarım, O sözlerdende bizarım (şikayetçiyim)

''Müzik ruhun değil nefsin Gıdasıdır'' der büyüklerimiz üstelemeye gerek yok !!!
-Ama efendim bana bir zararı yokki üstelik ben çalgılı ilahiler dinledikçe daha da bağlı oluyorum dinime ?

Tam bir cahil sözü ; Akıllı insan böyle söylemez,İçkininde yararı var ama yasaklanmıştır..Üstelik adamı kendinden geçiyor ,Uçuruyor :)

Bana gelince Ben çalgılı aletlerle müzik dinliyormuyum
-evet
Benim dinlemem onun günah olmasına engelmidir ?
-hayır
Ama çalgılı ilahileri kesin kez dinlemem helale haram karıştırmak mı ?
Aman Allah'ım
Aksi görüşü olan var ise ''kaynaklarıyla'' gelsin islam Nakil dinidir Değildir Akil dini her aklına geleni söylemek doğru olmaz .Aklı selim olan anlar bu dini...
 

ileney_

Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
20
Konum
Dünya
Simdi burada söz galiba bana düsüyor..

eğer dinlenilen şeyler size allahı hatırlatıyorsa caizdir! [Hadis'i serif]


Simdi diğer tarzlara gelince Ney Hakkında Bile islam alimleri 2 ye bölünmüs durumda.. ama Dediğim gibi İSterseniz electro gitarla isterseniz disco müzikleriyle icra edin yeterki allah'u zülcelali Hatırlatsın selametle..

Pes yani kardeşim bravo sana , vermiş olduğun hadis kime ait hangi islam alimi nakl etmiş sayfa numarası kaç orada beyan edilenin bu olduğunu nereden biliyorsun o zaman akla bu soru gelmez mi bir kafirin sözlerini dinlemek caizdir Allah(haşa)yok desin ,(HAZRET-İ)Muhammed (haşa)kuran-ı yazdı desin Burada da Allah hatırlanıyor, bizde dinleyelim olur mu yani neye göre nasıl Allah'ı hatırlatacak ....
 

ileney_

Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
20
Konum
Dünya
Ben din musıkisi almıştım bir dönem ve hocamız telli çalgıların haram olduğuna dair olan rivayetlerin sahih olmadığını söylemişti. Ve bikaç dakikalık ilahi bir müziğin saatlerce anlatılan bir iman dersinden veya sohbetinden daha fazla etkileyebileceğini dile getirmişti.

Hocan size demiş kaynaklarını söylemiş mi peki ?
Kaynağı olmayan insan'ların olmaz mı o zaman bu din neye dayanarak demiş keşke sorsaydın
 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Değerli kardeşlerim, hastalıkların en büyüğünden, en öldürücüsünden, en tahrip edisinden başlanarak tedavi yapılır. Üstad Seyyid Kutub, İslam hükümlerinin icra olunmadığı yerlerde en önemli işin o hükümlerin icrasının çaresi üzerinde düşünülmesi, çalışılması ve program yapılması olduğunu buyuruyor. Bizler ise forumlarda teferruatın teferruatıyla uğraşmaktayız. Konu önemli olsada daha önemli konular olduğundan viyana hikayesi ile anlatmaya çalışmıştım. Malesef bursa kılıç kalkanla viyana arasında gidip gelmekte toplumumuz, ne yapacağımızı bilmemiz gerekiyor.
 

ileney_

Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
20
Konum
Dünya
1- İslam, fıtrat dinidir ve selim (bozulmamış) fıtrata muhalif olmayan hiçbir şeye karşı çıkmaz. Bu nedenle yaratılışın derinliklerinde yatan hisleri harekete geçiren ve sahibini ruhen lahuti alemlere götüren ahenkli, ölçülü güzel seslere yani musikiye haram demenin imkanı yoktur. Zaten bu anlamda böyle bir hüküm, İslami kaynaklarda mevcut değildir.
İslami kaynaklarda mevcut değildir demek ''ALLAH (haşa) o konuda birşey bildirmemiş demektir ,buda insanı küfre sürükler,Din Allah'ın dır ve herşyi bizzat beyan etmiştir bunu söyleyen insan burada ki verilmiş olan(sayfa numaralarına dahil)nakillere baksın sonra düşünsün



2- Musiki; bilumum ahenkli ve ölçülü sesleri ifade eden bir kelimedir. Bu itibarla; musiki-müzik dar bir anlayışla değerlendirilmemelidir.

(Musiki, kalbde nifak hasıl eder.) [Beyheki]



3- Fıkıh kaynaklarında şartları belirlenen, doğrudan haram işlemeye ya da vesile olmaya sevk eden şeyler dışında kalan beste, güfte ve icra, şahsın vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır. Yani, İlahi ve müsbet hisler uyandırıyorsa helaldir. Menfi duyguları kamçılıyorsa haramdır.
Buna haram karıştırıyor mu karıştırmıyor mu bu önemlidir

4- Kur'ân-ı Kerim'de bir ses sanatı olarak "müzik" kavramını ifade eden özel bir kelime ve kavram bulunmamaktadır. Ancak müziğin muhtevası, icrası ve sonuçlarını ilgilendiren ve bu hususlarda temel ölçü sayılabilecek şekilde müziğin, insanları Allah yolundan alıkoymaması, din ve dince mukaddes kabul edilen şeyleri alay konusu etmemesi, dini sorumluluk ve görevleri ihmal edecek seviyede olmaması, dini değerlere aykırı konularda propaganda özelliği taşımaması, söz veya icrâsında yalana, iftiraya, zinaya teşvik gibi din tarafından yasaklanan hususların yer almaması, ibadet olarak telakki edilmemesi, Kur'ân okuma ve dinleme kültürünün önüne geçmemesi, insanları nefsânî arzularına esir edecek bir muhtevada olmaması, insanları faydasız şeylerle meşgul etmemesi, maddi ya da manevi herhangi bir zarar unsuru taşımaması gibi kurallardan söz eden bir çok ayet-i kerimenin yer aldığı söylenebilir.
Ona bakarsanız kuranda beş vakit namaz da bildirilmemiştir..İslamı sadece kurandan ibaret sananların düştüğü haller sünnet inkarcıları
5- Hadis kaynaklarında ise Resulullah'dan (s.a.s) çeşitli yorum ve uygulamalar nakledilmektedir. Sahih rivâyetlerde Resulullah'ın (s.a.s.) müziği Kur'ân-ı Kerim'de belirtilen ölçüler ışığında değerlendirdiği, dini açıdan sakıncalı gördüğü müzik icralarını yasakladığı, dini açıdan herhangi bir sakınca görmediği müzik icralarına ise izin verdiği hatta bizzat kendisinin de bu gibi müzikleri dinleyip, Ashabını teşvik ettiği ifade edilmektedir.
Kıvırmaca !!!
Salt birşey yok !! Olayı helale getirmeye çalışıyorlar ,Çalgı varmıdır kardeşim ona cevap ver !!!

Eserlerinde müzik konusuna yer veren (özellikle) fıkıh ve hadis alimleri bu hususta farklı görüşler belirtmişlerdir. Bu bağlamda kimi İslâm alimleri müziği bütünüyle haram sayma yoluna giderken, kimisi mekruh kabul etmiş, kimisi de bütünüyle mübah olduğunu savunmuştur. Bütün bunların yanında müziği çeşitli yönleriyle tahlil ederek olumlu/mübah olanını, olumsuz/haram olanından ayıklamaya çalışarak, gerek muhteva gerekse icrasında dinin temel kurallarına aykırılık bulunmayan ve insanlarda olumlu sonuçlar doğuran müziğe cevaz verip, bu özellikleri taşımayan müziği haram sayanlar da olmuştur.
Çalgılı aletlerin haram olduğuna dair hadisler mevcuttur sünnet inkar ediliyorsa amenna ben ona karışmam ,Kuranda olmadığı doğrudur ama o zaman bizde beş vakit namaz da kılmayalım oda yok kuranda

Aslında kaynaklar dikkatli incelendiği zaman müziği haram, mekruh ya da mübah sayan alimlerin hemen bütününün konuyu yaşadıkları toplumların sosyo-kültürel yapısına göre değerlendirdikleri anlaşılmaktadır. Kanaatimizce doğru olan da budur

Madem kaynaklar dikkatli inceliniyor niçin bir tane bile kaynak vermemişin ey Aziz

söylerim size değildir sevgili merve
 

ileney_

Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
20
Konum
Dünya
selamun aleyküm ameller niyetlere bağlı ise ve senin niyetinde bir ........

Elbette ameller niyetlere göreidir ama bunu nasıl anladığınıza bağlıdır bu hadisin anlamı nedir ...
Allah'ın yasaklamış olduğu işleri ondan korktuğun için yapmamaktır eğer öyle olmasaydı misal örnek veriyorum...

-Ben namaz kılmıyorum ,ama dilimle Allah'ı namazdan daha çok anıyorum

haydaaaa ne oldu şimdi oldu mu şimdi ? olmadı, o zaman ne anlamak gerek eğer Allah ''Orucu'' helal kılmışsa sen onun için ''oruç'' tutuyorsun diyet yapmak için değil...niyetin Allah'ın rızasını kazanmaktır
 

ozdemir

Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Web sitesi
www.antiarabesk.com
göreceli konuşuyorsun,zanla,bir kaç fetva vermişsin,ama bunlarda konuyla tam alakalı değil...

yazıyı okuduğun belli,orda bir fetva yok,orda çeşitli görüşlere yer verilmiş...

kesin olan şu ki günaha çağıran müzik haramdır,ama şunu unutmamak lazım ki günaha çağıran her türlü araç ta günahtır....müzikle bir alakası yok...

makalede onlarca örnek var müzikle ilgili,efendimizin hayatından örnekler,dikkatli okursan ne tür müziğin haram olduğunu anlayabilirsin,sevgili kardeşim orda imam-ı rabbani nin reddiyesi var,onuda okumanı tavsiye ederim...

hala şüphesi var olanlar biraz daha araştırabilirler,diyanetin fetva hattını arayabilirler...hadis doktorlarına danışabilirler...kısaca bir bilene sorabilirler...

müzik haramdır diye de kimse fetva veremez,fetva hangi şartlarda verilir ve hangi dönemlerde geçerlidir onuda sorun...her fetva her zaman geçerli olamaz..

ben bu konuyu çok fazla tartıştım,çok mantıksız yaklaşan insan gördüm,ama bu forum en anlayışlısı çıktı...
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Müzikle alakalı olarak tavsiyem, kendi mezhebinizin imamının ve de aliminin görüşüne yönelmenizdir... Neticede herkes kendi gittiği yol üzere haşrolunacak... Fetva veren bizler olmayalım aman dikkat... Çıkarımsız, olanı yazın ve geçin konuyu... Çok tartışılmasına lüzum yok... Alimler arasında ictihad yok bu konuda... O zaman iki taraftan birine uyulacak... Neticede iki tarafta alim hükmünde ise sorun yok...
 

ileney_

Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
124
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
20
Konum
Dünya
yazıyı okuduğun belli,orda bir fetva yok,orda çeşitli görüşlere yer verilmiş...

İslam senin babanın dini değil kimse görüş bildiremez fetva konusunda kitaplarda ki nakilleri aktarırlar kaynağın varsa çık karşıma yoksa polemik üretme ben senin düşüncene değil göstermiş olduğun kaynağa bakarım...
Kaynağın var mı ? ,dayandığın bir kitap var mı ? niçin nefsine göre hareket ediyorsun senin haram değil demen onu helal mi yapar topicleri dikkatli okuduğunda bir sürü hadis ve nakil göreceksin ama aksini savunan sizler hiç bir açıklayıcı unsur getirmiyorsunuz .Tekrar söylüyorum kaynağın varsa gel konuşalım ama yoksa lütfen beni hedef gösterip düşüncelerini belirtme kimsenin aklına ihtiyacım yok benim ben ehli sünnet alimlerinin bildirdiğine bakarım Arkadaş selametle kal.....
 

ozdemir

Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Web sitesi
www.antiarabesk.com
bunlar ne kardeşim,bunları kaynaktan saymıyormusun..


Dipnotlar:
1- Meryem Sûresi, 19/64
2- En’am Sûresi, 6/119
3- Hakim, Ebû’d-Derdâ’dan rivâyetle
4- Dârekutnî, Sa’lebe’den tahriçle.
5- Kütüb-ü Sitte, 6/52
6- Nûr Âleminin Bir Anahtarı, s. 21; Emirdağ Lâhikası, s. 307
7- Emirdağ Lâhikası, s. 307
8- Buharî, II, 3; Müslim, II, 605; Nesaî, III, 59
9- Beyhâkî, Delâilü’n-Nübüvve.
10- İbn-i Mâce, Nikâh, 1897
11- İbn-i Mâce, Nikâh, 1900
12- Kütüb-ü Sitte, 11/218
13- İbn Mace Nikâh, 1899
14- Buhârî, Edeb 90, 95, 111, 116; Müslim, Fezâil 70, (2323)
15- Nesâî, C.6, S.537
16- Tirmizî, Cennet 23, 4/336, (2689)
17- Ç. M. Fetvâlar, 4/91
18- İbn-i Mâce, Nikâh, 5/318; Kütüb-ü Sitte, 6/51
19- Ahzab Sûresi, 33/32
20- Kütüb-ü Sitte, 11/220
21- Kütüb-ü Sitte, 14/340; Tirmizî, Fiten 31, (2307);
22- Tirmizî, Fitne, 2309;
23- Sözler, Y.A.N., 2004, s.380;
24- Sözler, Y.A.N., 2004, s. 885; Sikke-i Tasdik-i Gaybî, s. 109;
25- Sözler, Y.A.N., 2004, s. 1123; Mektûbât, Y.A.N., 2004, s. 758, 770;
26- Mektûbât, Y.A.N., 2004, s. 471;
27- İhya, 2/695
28- İhya, 2/700
29- İhya, 2/695
30- Bakara Sûresi, 225
31- İhya, 2/702-704
32- Lokman Sûresi, 6
33- Necm Sûresi: 59
34- Şuarâ Sûresi: 224
35- İhyâ-i Ulûmiddîn’den özetle, 2/705-711
36- İşârâtü’l-İ’câz, s. 71, 72
37- İşârâtü’l-İ’câz, s. 72
38- Kasas Sûresi, 28/25
39- Neml Sûresi,27/29-44
40- Kütüb-ü Sitte, 11/221
41- Emirdağ Lâhikas
 

ozdemir

Üye
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
69
Web sitesi
www.antiarabesk.com
iyi oku,altta bediüzzaman ne demiş,dön geri tekrar oku makaleyi,anlamadan dinlemeden konuş ma




Ne Kur’ân âyetleri içerisinde, ne de sahîh hadîs-i şerifler arasında; ne âletli, ne de âletsiz salt mânâda “mûsikî”yi yasaklayan bir habere, bir hükme rastlanmaz. Dînimizde haramlar açık bir dil ile, net bir şekilde hep beyan edilmiştir. Çalgılı veya çalgısız söylenen mûsikî yeni bir icat da değildir. Kur’ân âyetleri indiği günlerde mûsikî çalınıp söyleniyordu. Bizim Rabbimiz ise, kesinlikle unutkan değildir.1 Cenâb-ı Hak; “kaçınılmaz bir ihtiyaçla karşı karşıya kalmanız dışında, Allah size haram kıldıklarını ayrı ayrı açıklamıştır”2 buyurur. Allah Resûlü de (asm) bir hadislerinde: “Allah’ın, kitabında helâl kıldığı helâl; haram kıldığı ise haramdır. Hakkında sustuğu da muaftır. Allah’tan onun affının kabulünü isteyin. Zira Allah bir şeyi unutacak değildir”3 buyurmuş; bir diğer hadislerinde de, “Allah bir şeyi farz kıldığında onu eksiltmeyin. Bir şeye sınır koyduğunda da sınırı aşmayın. Bir şey hakkında da unutmaksızın susmuşsa, onun ardına düşmeyin”4 buyurarak, haram kılacağı bir şey hakkında Allah’ın ne tereddüdü, ne de unutkanlığı bulunmadığını; binâenaleyh bir şeyi haram kılmamışsa eğer, o şeyin mubah olacağının anlaşılması gerektiğini, çünkü eşyada aslolanın “mubahlık” olduğunu beyan buyurmuş bulunmaktadır.

Her şeyden önce, yalın ve katıksız olarak eğlence, şarkı, türkü ve oyunlar, içlerinde haram unsur olmamak şartıyla mubahtırlar. Peygamber Efendimiz (asm) oynayan bir gurup Habeşli’ye rastlayınca onları takdir ettikten sonra şöyle buyuruyor: “Yahudiler ve Hıristiyanlar bilsinler ki, bizim dinimizde genişlik vardır.”5 Nitekim Üstad Bedîüzzaman Hazretleri bu hadisi tefsir sadedinde, radyolardan yapılan müzik yayını ile ilgili olarak diyor ki: “Evet, beşer hakîkate muhtaç olduğu gibi, bazı keyifli hevesâta da ihtiyacı var. Fakat, bu keyifli hevesât, beşte birisi olmalı. Yoksa havanın sırr-ı hikmetine münafi olur.”6

Bedîüzzaman’a göre, insanlığın bu ihtiyacını dikkate alan radyo yayıncıları, İslâm ahlâkını rencide edici olmamak ve içinde haram unsur taşımamak şartıyla radyodan eğlence, müzik, şarkı ve türkü yayını yapabilirler. Ve yapılan bu tür ölçülü müzik yayınları dinlenebilir. Ama bu yayın radyonun tüm yayınlarına oranla beşte biri aşmamalıdır. Yoksa havanın yaratılış hikmetine zıt şekilde yayın yapılmış olur. Bu durumda ise radyo bir İlâhî nîmet iken, bir nikmet olur, yapılan ölçüsüz eğlence yayınları beşerin başına belâ olmaktan öteye bir fayda sağlamaz. Öyle ise Bedîüzzaman’a göre, bir radyoda şarkı, türkü, ezgi, müzik ve meşrû eğlence programına beşte bir, kelimât-ı tayyibe sayılabilecek şekilde faydalı ve Kur’ân bilgilerini konu alan programlara ise beşte dört oranda yer verilmelidir.7
 
Üst