müzik haram değil mi ?

yyunuss

Üye
Katılım
16 Eki 2006
Mesajlar
112
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Mevlana döneminde yapılan sema törenlerini nasıl açıklıyorsunn??Onlar ne yapıyordu??Şehvetlerini mi tatmin ediyorlardı...


Ney, dümbelek, tambur gibi çeşitli çalgı âletleri çalınarak yapılan törenler ve âyinler, Hz. Mevlana’nın vefatından 3-4 asır sonra meydana çıkmıştır. Halbuki o, ney ve dümbelek çalmadı. Dönmedi, raks etmedi. Bunları sonra gelenler uydurdu. 24 binden ziyade beytiyle dünyaya nûr saçan Mesnevî’sine, her ülkede, birçok dillerde şerhler yapılmıştır. En kıymetlisi Mevlana Câmi’nin kitabı olup, bunun da şerhleri vardır. Türkçe şerhlerinden, Ankara vâlisi Âbidin Paşanın şerhi çok kıymetlidir. Âbidin Paşa bu şerhinde, ney’in, insan-ı kâmil olduğunu ispat etmektedir.

Hz. Mevlana, bırakın ney çalmayı, oynayıp dönmeyi, yüksek sesle zikir bile yapmadı. Nitekim Mesnevî’sinde diyor ki:
O halde, Canana kavuşmayı, cân-u gönülden iste
Dudağını oynatmadan, Rabbinin ismini kalbinden söyle.

Zaten bu büyükler, şüpheli şeylerden kaçtıkları gibi, mubahları bile sınırlı ve ölçülü kullanmışlardır.

Yani biraz okusaniz diyorum haddim olmayarak...:confused1[1]:
 

BLueAngeL

Üye
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bir müslüman diğerine kafir olduğunu söylerse o ikisinden biri mutlaka kafirdir,idda eden haklı ise karşısındaki kafirdir ,haksız ise kendisi dinden çıkar ALLAH muhafaza lütfen daha dikkatli olalım.SELAMETLE.


kim kime kafir dedide siz sözleri carpitiyorsunuz ayrica haram haramdir helal helaldir eger sen müzik dinleyerek ALLAH´a yakinlastigini düsünüyorsan ne kadar ahmak ve cahil oldugunu bi kez daha ortaya koymussun dikkat et kafir demiyorum fitnecilik yapmayiniz

muhatabim degilsiniz islami forumda müslümanlar arasinda nifak cikartma gibi bi yol edinmissin yazik hic bisi kazanamayacaksin sadece kendine yazik ediyorsun acirim senin gibilere
 

johncoffey07

Asistan
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
898
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Konum
THE EARTH
Forumu dikkatle okursan "cahil" kardeşim bu benim yazım değil...İddia ettiğin gibi çok okuyan biri olsan böyle yazmazdınn Maalesef (kendi cahilliğini ele vermişsinn:))

Seninle cidalleşmicem
Allah biliyor herkesin içindekileriii burak o karar versin kimin fitneci olduğuna Senin acımana ihtiyacım yok bana Allah acısın yeter!!!!
 
Katılım
11 Kas 2006
Mesajlar
92
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
34
baylar ve bayanlan şimdi ben piyanistim ve ben her türlü müziyi yaparım ister pop ister sanat müziyi ister tasavvuf ama haram diyorlar müzik aletleri haram diyorsunuz peki nede def çalıyorsunuz ilahilerde neden peygamberimiz (s.a.v) mekkeye gelirken arapça ilahi bilirsiniz tael al bet ru aleyna ilahisyle ve def çalarken karşılamışlar ben inanmıyorum ve inanamıyorum :uzgunum[1]:
 

johncoffey07

Asistan
Katılım
26 Eki 2006
Mesajlar
898
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Konum
THE EARTH
Dursun ali Erzincanlıyı dinliyorum şu an ööyyle güzel yazmış ki sanki o zamana götürüyor insanı...Sanki asr-ı saadetteyiz sanki Peygamber (ASV) huzurundayızz...Allah razı olsun...
 

Sofuoglu

Ordinaryus
Katılım
29 Tem 2006
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
254
Puanları
83
baylar ve bayanlan şimdi ben piyanistim ve ben her türlü müziyi yaparım ister pop ister sanat müziyi ister tasavvuf ama haram diyorlar müzik aletleri haram diyorsunuz peki nede def çalıyorsunuz ilahilerde neden peygamberimiz (s.a.v) mekkeye gelirken arapça ilahi bilirsiniz tael al bet ru aleyna ilahisyle ve def çalarken karşılamışlar ben inanmıyorum ve inanamıyorum :uzgunum[1]:
isterseniz sadece basligi degilde buraya yazilanlarida tekrardan bi okuyun,ayri seylerden bahsediyorsunuz

inanmiyorum sozunuzude tekrardan gozden gecirin,kardesane bir tavsiye

selametle
 

BüNYaMiN

Üye
Katılım
3 Ara 2006
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
islamveinsan kardeşimi tasdikliyorum. Cümlemizden Allah razı olsun.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Blueangel sizce avatarınıza bir erkeğin şehvani bir surette bakması helal mi? Haram mı?Vereceğini cevabı müzik içinde düşünmenizi isterim. Bir kez daha tekrarlıyorum.Üstad bu konuda noktayı şöyle koymuş:
Evet, ulvi hüzünleri, Rabbani aşkları iras eden sesler helaldir. Yetimane hüzünleri, nefsani şehevatı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise, senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.
 

theblack

Üye
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
siz hiç şehitler kervanından İMAM ELVEDA marşını dinledinizmi.bana ALLAH'ı peygamberi ve onun sevgili kullarını hatırlatan her müziği dinlerim.
 

r@r@r@

Üye
Katılım
4 Ara 2006
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
baylar ve bayanlan şimdi ben piyanistim ve ben her türlü müziyi yaparım ister pop ister sanat müziyi ister tasavvuf ama haram diyorlar müzik aletleri haram diyorsunuz peki nede def çalıyorsunuz ilahilerde neden peygamberimiz (s.a.v) mekkeye gelirken arapça ilahi bilirsiniz tael al bet ru aleyna ilahisyle ve def çalarken karşılamışlar ben inanmıyorum ve inanamıyorum :uzgunum[1]:
kardes def haram degildir calgi aletlerini dinlemek haramdir zira Peygamber efendimiz bir muzik isittigi zaman parmaklariyla kulaklarini tikarmis taaki muzik bitene kadar
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Değerli kardeşlerim... Öncelikle burada kimse kimseyi ateşe atmaya çalışmıyor bunu bilelim ve birbirimize değer vererek ifadelerimize dikkat edelim... Lütfen şunu bilelim, bizler aciziz, ilahiyat da okusak, imam hatipde bitirsek, Kur'an kursuna dahi gitmiş olsak..... Ne olursak olalım... Devrimiz çetin bir devir... Şeytanın hileleri ve oyun sahası çok geniş... Bİzler ise nefsleri azgın, kibirleri ile dağları delenleriz... Bunun idrakinde olursak, haram denene helal diyeni bulsak dahi yaklaşmayız... Tedbir daima iyidir... Allah affeder, rahmeti sonsuzdur kısmı ayrı... O kesin... Ancak o affı talep edeceğimiz gün geldiğinde gaflete veya bir ufacık farkla yanılgıya düşmüşlerden olmuşsak, başımız önümüzde utançla kalmayalım orada... Bazı kardeşlerimiz, kendi vicdani muhasebelerini kolaylaştırmak için veya nefslerine hoş geldiği için birtakım savunmalarda bulunuyorlar ancak haramlığı kesin olan bir konu var önümüzde... Aslında içtihad yok alimler arasında demek daha makbul olur çünkü bazı kardeşlerin yazdığı gibi bazı mübarekler de uygun buluyor çeşitli sesleri... Yine de tavsiyem, o işi yapıyoruz diye, o işi seviyoruz diye, dinlemesi güzel diye, herkes helal diyor diye, bu tür şeylerde kesin hüküm vermeyelim... Peygamberimizin bir hadisini devamlı naklediyorsunuz, "Allah'ı hatırlatan şeyler" konusunda... Ancak hadisin hangi zamanda ve hangi konuya binaen söylendiği konusunda net bir bilgimiz yok... Yani örneklediğimiz hadislerin de zaman ve mekanları mühim... Lütfen birbirimizi kırmadan ve bu gibi dini konularda tartışmaya girmeden paylaşalım... Çünkü bizler aciz ve cahiliz... En iyi bilen Rabbimiz, bizi doğru yola sevk etsin... Unutmayalım... Bizim görevimiz bildiğimizi bildirmek... Ötesi, Rabbimizin takdiri... Soruyu soran kardeşimiz de dahil olmak üzere herkesin vicdani ve ahlaki algısını göz önünde bulundurmalı ve herkesden aynı anlayışı beklememeliyiz... Neticede bizler akıl verilmişleriz... Haram diyenler haramlığına dikkat etmeli, helal diyenler sınırına... Haram deyip de dinlemek ne büyük gafletse, helal diyip de dibini bulmak da o derecede büyük bir gaflet olacaktır şüphesiz... Ben haram olduğuna inanıyorum ve Rabbim inandığımız gibi yaşamayı nasib etsin diyorum... Selametle...
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
Kadın sesinin kesinlikle haram olduğunu biliyoruz...

Kardeşimiz başta Mustafa Demirci falan demiş...

Mustafa abi Aynı zamanda ilahiyatçıdır ve kendisi tarikat ehl-i bir kişidir...

Bu şekilde bilinçli kişilerin yaptıkları işlerin haram olduğunu düşünmüyorum...
bazi kisiler ticari amacla muzik yapiyosa ve tarikat mensubu bir kisi ise hosmu karsilamali yada ilahiyat mezunu ise bunumu demek istiyorsunuz?


ARKI VE ÇALGI ALETLERİNİN HARAM KILINMASINA DAİR SAHİH HADİSLER
Birinci hadis: Ebu Amir –ya da Ebu Malik- el-Eş’ari’den dedi ki:
“Ümmetim arasında fercleri, ipeği, şarabı ve çalgı aletlerini (meazif) helal kabul edecek bir topluluk olacaktır.
Ve birtakım kimseler bir alemin yakınına konaklayacaklar. Kendilerine ait davarlarla yanına gidecek, bir ihtiyacı sebebiyle onlara varacak. Onlar (ona): Bize yarın tekrar gel diyecekler. Yüce Allah geceleyin onlara hükmünü geçirecek ve alemi koyacak, diğerlerini ise tanınmaz hale çevirerek kıyamet gününe kadar maymunlara ve domuzlara dönüştürecektir.”
Bu hadisi Buhari Sahih’inde cezm (kesinlik bildiren) siga ile talik yoluyla kaydetmiş ve “Kitabu’l-Eşribe (X, 51, 5590, Fethu’l-Bari)’de şu sözleriyle onu delil olarak göstermiştir: “Hişam b. Ammar da dedi ki: Bize Sadaka b. Halid anlattı (haddesena), bize Abdu’r-Rahman b. Yezid b. Cabir anlattı, bize Atiyya b. Kays el-Kilabi anlattı, bize Abdu’r-Rahman b. Gann el-Eş’ari anlattı dedi ki: Bana Ebu Amir ya da Ebu Malik el-Eş’ari anlattı (haddeseni) –Allah’a yemin ederim ki bana yalan söylememiştir- o Peygamber (s.a)’ı şöyle buyururken dinlemiştir... diyerek hadisi zikretmektedir.
Şeyhu’l-İslam İbn Teymiye, el-İstikame (I,294)’de şunları söylemektedir:
“Oyalayıcı aletler hakkında Buhari’nin Sahih’inde kesin ifade ile talik yoluyla rivayet ettiği ve şartına uygun olarak zikrettiği rivayeti sahih olarak gelmiştir.”
Derim ki: Bu tür talik şekil itibariyle taliktir. Nitekim Hafız Irakî bu hadisi el-Muğni an Hamli’l-Esfar (II, 271)’de tahric ederken böyle demiştir. Çünkü muallak hadislerde çoğunlukla görülen bu hadislerin kendisi ile onları muallak olarak kaydeden kişi arasında munkatı oluşudur. Bu talikın bilinen pekçok çeşidi vardır. Bu hadis bunlardan değildir. Çünkü Hişam b. Ammar Buhari’nin rivayetlerini sahihinde delil olarak gösterdiği hocalardan olup, bunu birden çok hadiste delil göstermiştir. Nitekim Hafız İbn Hacer Fethu’l-Bari mukaddimesinde Hişam’ın tercümesini verirken bunları açıklamıştır. Buhari’nin Tedlis (hadisin kusurunu gizlemek) yaptığı bilinen bir kimse olmaması dolayısıyla onun bu hadisi zikrederken “dediki” ifadesini kullanması onun “an: den, dan” demesi yahutta “haddeseni: bana anlattı” ya da kale “li: bana dedi” hükmündedir ve bu ileride geleceği üzere sahih hadisleri zayıf gibi gösteren İbn Abdu’l-Mennan’ın söylediklerine muhaliftir.
Irakî’nin naklettiğimiz sözünün bir benzeri de İbnu’s-Salah’ın, Mukaddimetu Ulumi’l-Hadis (s.72)’deki şu sözleridir:
“Bunun şekli munkatıa benzer. Fakat hükmü onun hükmü ile aynı değildir. Bu tür hadisler sahih mertebesinden çıkıp, zayıf mertebesine düşmezler...”
Daha sonra İbn Hazm’in bu hadisin munkatı olmakla illetli olduğu iddiasını reddetmektedir. İnşaallah üçüncü bölümde sözlerinin geri kalan kısmı da gelecektir.
Anlatmak istediğimiz hadisin Buhari ile hocası Hişam arasında inkıta (senet kopukluğu) bulunmadığıdır. Durum İbn Hazm’ın ve onu taklid eden çağdaşların söyledikleri gibi değildir. Nitekim buna dair açıklamalar da yüce Allah’ın izniyle sözünü ettiğimiz bölümde gelecektir. Bu hadisin munkatı olduğu varsayılacak olsa bile bu üzerinde durulması caiz olmayan nisbi bir illettir. Çünkü bu hadis Hişam b. Ammar’dan o hadisi dinleyen sika hafızlar topluluğundan çeşitli rivayet yollarıyla mevsul olarak (kesintisiz senetle) gelmiş bulunmaktadır. Durum böyle iken hadisin munkatı olduğuna sarılmaya kalkışanlar açıkça hakka karşı direnmektedirler. Tıpkı sahih bir hadisin zayıf bir senedine tutunarak o sahih hadisin zayıf olduğunu söylemeye kalkışan kimse gibidirler. O halde elimizdeki temel kaynaklar arasında tespit ettiğimiz bu güvenilir şahısları sözkonusu edelim, sonra diğerleri hakkında şerhlere ve başka kaynaklara gönderme yapalım.
1. İbn Hibban Sahih’inde (VIII, 265, 6719) -el-İhsan-‘de şunları söylemektedir:
 

tatlibela

Üye
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
23
Tepkime puanı
0
Puanları
0
edit: mesaj içinde msn mail adresi vermeyiniz....

YA-SAK-TIR...

kuralları okuyunuz...
 

leopar

Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
32
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
izmir
düşünsene yusuf islam ı neden ilahi dalında ama buda bir tür müziğe giriyor sudiler destekledğine göre sorun yok ama evet kadın sesi haramdır
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
kadin sesi haramdir demek buyuk bir bagnazliktir.

kadinin cilveli (seksi) ses tonu ile tahrikkar konusmasi haramdir.

bu ikisi birbirinden cok farklidir.

ayrica;

erkekler eger bir kadinla konusurken seslerini inceltiyor ve yapay kibarsi bir hava olusturuyorlarsa bu dahi digerinden farkli degildir.

selametle
 

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
düşünsene yusuf islam ı neden ilahi dalında ama buda bir tür müziğe giriyor sudiler destekledğine göre sorun yok ama evet kadın sesi haramdır

Yusuf islam ilahi söylemiyor, hem söylese bile onun yapması helal olması için yetmez... Suudilerin desteklemesi de ölçü değildir... Söylediği ne olursa olsun içinde müzik aletlerini barındıran sesler haram olur... Ahmet şafak dahil:dancing:
kadin sesi haramdir demek buyuk bir bagnazliktir.
kadinin cilveli (seksi) ses tonu ile tahrikkar konusmasi haramdir.
bu ikisi birbirinden cok farklidir.
ayrica;
erkekler eger bir kadinla konusurken seslerini inceltiyor ve yapay kibarsi bir hava olusturuyorlarsa bu dahi digerinden farkli degildir.
selametle
Burda yanlış anlaşılma var, sarkı türkü söyleyen kadın ın sesi haramdır...
İhtiyaçları için konuşurken sesi çıkan kadın ın sesi haram değildir.
Kadının sesinden murad şarkı türküdür

Selam ve dua ile..
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Burda yanlış anlaşılma var, sarkı türkü söyleyen kadın ın sesi haramdır...
İhtiyaçları için konuşurken sesi çıkan kadın ın sesi haram değildir.
Kadının sesinden murad şarkı türküdür

Selam ve dua ile..

“Tercih edilen görüşe göre kadının sesi avret değildir. Yalnız zekâsı kıt olanlar zannetmesinler ki, ‘biz kadının sesi avrettir demekle konuşmasını kasdetmiyoruz. İhtiyaç halinde ve benzeri durumlarda kadının yabancı erkeklerle konuşmasına cevaz veriyoruz. Yalnız kadınların yüksek sesle konuşmalarını, seslerini uzatmalarını, yumuşatmalarını ve nağmeli bir şekilde okumalarını caiz görmüyoruz. Çünkü bunlarda erkekleri kendilerine meylettirmek ve şehvetlerini tahrik etmek vardır. Kadının ezan okuması da bundan dolayı caiz olmamıştır.” Reddü’l-Muhtar 1: 272.

Kadın her şeyiyle olduğu gibi sesiyle de çekici, büyüleyici ve tahrik edicidir ve aslında bu onun çirkin olduğunu değil, güzel olduğunu gösterir. Birer nimet demek olan çekici yönlerini, bu arada sesini fitneye sebep olmak ve tahrik etmek için kullanırsa, yani konuşmasını kırıla döküle ve kadınsı biçimde yaparsa, ya da nağmeli sözlerle normal konuşurken zaten tahrik edici olan sesini daha da etkileyici hale getirirse, sesi avret olduğundan değil de, fitneye sebep olacağından haram olur. Vakarlı ve karşısındakine ümit kestirici edayla konuşursa haram olmaz. Hanımlara özel ilmihal 314
 
F

fesuhul_lisan

Guest
S.Aleyküm

imam-ı şafii ''çalgı çalıp şarkı söylemek çirkin bir iştir . müzik dinleyen onunla meşkul olan sefih(alçak)bir kimsedir, o kimsenin şahitliğide kabul olmaz .''buyuruyor.
(gerek şarkı, gerek ilahi olsun,çalgılıysa eğer)
imam-ı Azam ebu hanife şarkı dinlemeyide söylemeyide büyük günahlardan görür.
zaten çalgı dinlemekle kafirlerin yaptığını yapmış oluruz ;''her kim bir kavme benzerse muhakkak onlardandır''
çalgı dinlemek istemiyorsan bulunduğun ortamda çalgı varsa''Allahümme inni hazelmünker(Allahım bu ne kötü birşey)''demek lazım.....
 
Üst