müzik haram değil mi ?

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Arkadaşlar bana mümkünse size Kuran-ı Kerimden getirdiğim ayetler gibi ayetlerle gelin. Çünkü Kuran-ı Kerim deki ayetler asla çelişmez. Müzik haramdır diyenler Allaha şirk koşmuş demektir çünkü Allahın hükmü üstüne hüküm kimse koyamaz Peygamber efendimizde Kuran-da haram edilmeyen birşeyi bizlere haram etmez. Kendisine vahyedilenler Kuran-ı Kerimde yazmıyormu? Kuran-ı Kerimi bize Peygamber efendimiz getirmedimi. Müzik haram diyerek şirke koşmayın arkadaşlar.
 

son

Üye
Katılım
22 Nis 2007
Mesajlar
89
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
45
Hak İçin Sevdiğimin VarmIdIr Vebali
 

asorti

Paylaşımcı
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
240
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
ist
Ben bu konuya fetvalarına çok güvendiğim Mehmet Talu hocanın verdiği cevaptan alıntı yapmak istiyorum....

Şehevi arzuları galeyana getiren, fısk u fücuru kalplere yerleştiren şarkı türkü ve çalgı aletlerini dinlemek, bunları terennüm etmek caiz değildir. ( El-Mergınani,Hidaye(fethu'l Kadirle beraber),10/14.)

Cenab-ı hak şöyle buyuruyor:
İnsanlardan öylesi vardırki, ALLAH'u Teala'nın yolundan (insanları) bilgisizce saptırmak ve o (yol)u eğlence yerine tutmak için boş söz, laf eğlencesi satın alır. İşte onların (evet) onların (hakkı) aşağılayıcı bir azaptır. (lokman süresi:6.)

Ayet-i kerimede de "lehve'l-hadis: Boş söz,laf eğlencesi" müfessirlerin ekseriyetine göre bu mevzu ile ilgilidir.
Abdullah b. Mes'ud, Abdullah b. Abbas, Hasan, İkrime ve Seid b. Cübeyr: Lehve'l-hadis; şarkı-türküdür. Bu ayet-i celile,bunun (şarkı-türkü) hakkında inmiştir,demişlerdir. (El hazin,Lubabü't-Te'vil,fi meani't-Tenzil,ilgili ayet.)

Abdullah b. Mes'ud böyle olduğuna dair yemin de etmektedir. (Beyheki,es-Sunnenu'l- kübra,10/223.)

Ayrıca İsra Suresi:64, Furkan Suresi: 72 ve Necm Suresi: 60-61. ayeti kerimelerinin de şarkı-türkü ve çalgı aletlerini dinlemekten men ettiği müfessirlerce ileri sürülmektedir. (Bakınız:Kurtubi,hazin,medarik,alusi, taberi, ilgili ayet.)

Bu mevzu ile ilgili hadis-i şerifler de rivayet edilmektedir.
Ebu Malik el-Eş'ari (RA) 'den rivayete göre Peygamberimiz (SAV): Yemin olsun ki, ümmetimden muhakkak bir takım kavimler meydana gelecektir. Bunlar: Zinaetmeyi,ipek elbiseler giymeyi, şarap içmeyi ve ÇALGI aletleri çalıp eğlenmeyi helal ve mübah sayacaklardır. buyurmuşlardır. (Buhari,Eşribe:6)

Yine peygamberimiz (SAV):Çalgı aletlerinin sesini dinlemek gunahtır. O çalgı meclisinde oturmak fasıklıktır ve bu çalgı sesiyle zevklenmek küfran-ı nimettir, buyurmuşlardır. (El-Fetava'l-Bezaziyye.)

Abdullah b. Mes'ud (RA) ' denrivayete göre Resulullah (SAV): Şarkı-türkü( söylemek veya dinlemek) kalpte nifak (ve kötülükleri) bitirip büyütür, buyurmuşlardır. (Ebu Davud Edep:60.)

Beyhaki'nin rivayetinde: "Suyun baklayı bitirip büyüttüğü gibi" ziyadesi vardır. (Bak, Es-Sünnenü'l-kübra,10/223.

Binaenaleyh:Şehevi arzuları tahrik eden,edebe-aykırı ifade,yalan,küfür, kötüsöz ihtiva eden,içki ve benzeri münkeratın icra edeldiği meclislerin sembolü olan çalgı aletleri eşliğinde,hele hele kadın tarafından icra edilen müziği,şarkı ve türküleri dinlemek kesinlikle caiz değildir.




Alıntı: MEHMET TALU; Dini meselelerimiz cilt:1
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
İnsanlardan öylesi vardırki, ALLAH'u Teala'nın yolundan (insanları) bilgisizce saptırmak ve o (yol)u eğlence yerine tutmak için boş söz, laf eğlencesi satın alır. İşte onların (evet) onların (hakkı) aşağılayıcı bir azaptır. (lokman süresi:6.)
burada anlatılan çalgılı müzik aletleri değil dikkatinizi çekerim. Ayette açıkça yazıyor insanları bilgisizce saptırmak için kullanılan boş sözlerdir. yani bunlara uydurma sözler hadisler vecizeler ve misallerdir. Bu ayete dayanarak müzik haram denilmez ki.
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Ayrıca İsra Suresi:64, Furkan Suresi: 72 ve Necm Suresi: 60-61. ayeti kerimelerinin de şarkı-türkü ve çalgı aletlerini dinlemekten men ettiği müfessirlerce ileri sürülmektedir. Burada bahsettiğin ayetleri aynen aktarıyorum şimdi.

Onlardan gücünün yettiği kimseleri davetinle şaşırt; süvarilerinle, yayalarınla onları yaygaraya boğ; mallarına, evlatlarına ortak ol, kendilerine vaadlerde bulun. Şeytan, insanlara, aldatmadan başka bir şey vadetmez. (İsra 64)

(O kullar), yalan yere şahitlik etmezler, boş sözlerle karşılaştıklarında vakar ile (oradan) geçip giderler. (Furkan 72)

Ve siz gaflet içinde oyalanmaktasınız!, Haydi Allah'a secde edip O'na kulluk edin (Necm 60, 61)

bu ayetlerde çalgı ve türküden men etme söz konusu değil. Boş sözlerden kasıt ise yalan ve uydurma sözlerdir. Kuranı Kerim in hiç bir sahifesinde müziğin haram olduğu ise yazmamaktadır. Şimdi bu Konuyla ilgili ayet daha yazmak istiyorum.

Sana Kitap'ı indiren O'dur. Onda Kitap'ın temeli olan kesin anlamlı ayetler vardır, diğerleri de çeşitli anlamlıdırlar. Kalblerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için onların çeşitli anlamlı olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz'in katındandır" derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünür; (Ali İmran 7)
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
Arkadaşlar bana mümkünse size Kuran-ı Kerimden getirdiğim ayetler gibi ayetlerle gelin. Çünkü Kuran-ı Kerim deki ayetler asla çelişmez. Müzik haramdır diyenler Allaha şirk koşmuş demektir çünkü Allahın hükmü üstüne hüküm kimse koyamaz Peygamber efendimizde Kuran-da haram edilmeyen birşeyi bizlere haram etmez. Kendisine vahyedilenler Kuran-ı Kerimde yazmıyormu? Kuran-ı Kerimi bize Peygamber efendimiz getirmedimi. Müzik haram diyerek şirke koşmayın arkadaşlar.

Bak abi şimdi sen yanlış konuşuyorsun. Lutfen bu konuda fazla yorum yapma. Eğer ki hayır ben bu ve bunun gibi konulara tam anlamıyla muaafağım diyorsan o zamn inş konuşalım abi seninle olur mu.

Senin gibi bir kaç abimizde bu yanlışa düşüyorlar.Farz oaln veya yasaklanan şeyler sadece kurandamı yazar.İcma dediğimiz edille şeriyeden olan bu şey birşeyin haram olduğu konusunda görüş belirtemez mi. hüküm koyamaz mı. Resullah efndimiz kuranı kerimde bulunmayan bır oaly hakkında kıyas ölçüleriyle vahiy destekli haram koyamaz mı.

Kıyas dediğimiz diğer bir ölçü birimiz bir şey hakkında haram hükmü veremez mi.

Bu tarz kurandan istifade yöndemi kişi hak üzerinde batıla götürebilir. Şunuda açık ifade edeyim ki sen bir çok konuda farklı düşünüyorsundur.

Bir çok açıklamayı birden yapmaktansa şöyle yapsak daha iyi olur. Bu uyraıyı dikakte almadığın taktirde abi tekrar sana zahmet inş yaz yazacağını abi,sonrada cevaplamaya çalışalım olur mu abi. senin açıklamalarına muhalif oalrak olur mu abi.

Yanlış anlama abi bizim itirazımız verdiğin aytelere değildir. sendeki oluşmuş olan yanlış mantaliteyedir. tama mı abi inşş. sen tekrar son bir düşün veyada iyice araştır sonra yaz kelamını inş. ona görede haddimizi aşmadan birşeyler yazmaya çalışalım inş. selametle.silahınızla kuşanın ve kuşatın inş

 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
yasaklanan şeyler evt malesef sadece Kuran-ı kerimde yazar. Neden diye soracak olursan. Birşeye helal yada haram hükmü vermek Tek Allah-ü Tealaya aittir. Allahü Tealanın sözleri nerede yazar tabiki Kuran-ı Kerim. bu kitap Kıyamete kadar korunacakmı evet korunacak. Bu kitabın içinde Allahın emirleri var Yasakları var. Öğütleri var. Başlı başına bir mucize Peygamber efendimizin en büyük mucizesi. Kıyamete kadar baki olan bir mucize. Bu kitapta Müzik Haramdır denmediği halde Hiç kimse kalkıp bu haramdır diyemez. Ben yanlış konuşmuyorum Allahın sözlerini konuşuyorum. Gittiğim yolun yanlış olduğunu nereden biliyorsun ki? Benim Kurana sarılıp hareket etmem mi yanlış? Bizi en doğru yola Kuran iletmezmi Allah bize böyle dememişmi. Hüküm Allahındır. Müzik haram dememiştir. Müzikte haram değildir.

Ben müziğin haram olmadığına dair ayet göstermişim. Onun sözünün üstüne söz söylenebilirmi kimin sözünü söylersen söyle Allahın sözünden üstün olamaz ki. Benim anlatmak istediğim bu yanlış olan birşey yok.
 
Katılım
8 Nis 2007
Mesajlar
21
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Hamd olsun bu sıkıntıdan , eziyetten ,ve sorumluluktan kurtardık dinlemiyoruz marşlarımız bize yetiyor.
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
1: Hangi ayet ile müziğin haram olmadığını söylüyorsun abi.Hangi müfessir o vereceğin ayetinin tefsirinde böyle bir açıklama yapmıştır.

2:Kuran-ı kerimden hükmü kuranın kendisi mi çıkarır,yoksa o resullah efendimiz ve o ilme ulaşmış mufessirler mi?

3:Kuran-ı kerimi kişi kendi aklı ölçüsüyle bir vasıta koymadan araya,örneğin sünnet .icma ,kıyas, gibi şeyler koymadanda her hükmü anlar ve çıkarır mı?

4:Verdiğin ayeti kerimelerin hepsi tefsiri olarak müziğin haram olmayışı ile ilgili inen ayteler midir,veyada bu hükmü anladığın ölçüde sen mi koyuyorsun abi?

5:Müteşabih olan ayeti kerimeler hakkında mufesirler tevil mi yaparlar,yoksa kesin hüküm mü çıkarırlar?

6:Arapça gramer bilgini öğrenebilirmiyim abi,müfessirlik var mı acaba?

7:İslam adına zamanında ve yakın zamanlarda ve günümüzde bazı harami durumlara yol açtığı gerekçesiyle haram hükmü koymuş içtihat seviyesine ulaşmış alimler bu şekilde fetva vermekle dinden çıkmış mı oluyorlar acaba?sizin sözünüze atfen.

8:Sizin islamı yaşamadaki ölçünüz sadece nedir?

9:Bir konuda kıyas yaparken kıyasın ölçüleri nelerdir ve kaç tanedir?

10:Söylediğiniz görüşler tamamen sizin hıfzınızdan mı çıkıyor,yoksa yanlışta olsa bir dayanağı varmıdır ve nedir?

11:Kuran-ı kerimin muhkem ayetleri tevil yapılabilinir mi,üzerinde hangi ölçülerde yorum yapılır,burada ki ölçü nedir?

12:İlmi konularda hangi kaynaklardan besleniyorsunuz acaba?

yazdığımız 12 soruya vereceğin cevaplar için şimdiden tş ediyoruz. Ben inanıyorum ki abi sen her soruya ayrı ayrı cevap vereecksin. İnş hüsn-ü zan yaparak buna kudretin olduğuna inanıyorum. Sadece cevap veirisen sevinirim abi.

Birşey daha iletmek isterim dediğim gibi henüz bu konu hakkında konuşmuş değiliz. Bu sorularımızı cevaplandırdığınız taktirde inş münazaramızda başlamış oalcaktır.

Bir kaç sözle veyada bir kaç ayte yazarak yapacağınız savunmalar indimizce geçerli değildir abi. İki tarafın menfaati açıısndan ççekileceğim abi inş

Hakkını helalet abi eğer ki maksadımı aşan kelimelr kullanmışsam. silahınızla kuşanın ve kuşatın inş
 

segalani

Paylaşımcı
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
109
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
ANKARA
Web sitesi
www.enzele.com
Kendilerine kitap verilenlerden, Allah'a ve ahiret gününe inanmayan, Allah'ın ve Resûlü'nün haram kıldığını haram tanımayan ve hak dini (İslam'ı) din edinmeyenlerle, küçük düşürülüp cizyeyi kendi elleriyle verinceye kadar savaşın. (tevbe-29)

bir hatırlatmada bulunmak istedim.

selamet-i hüda.
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
1: Hangi ayet ile müziğin haram olmadığını söylüyorsun abi.Hangi müfessir o vereceğin ayetinin tefsirinde böyle bir açıklama yapmıştır.

Ey iman edenler! Allah'ın size helal kıldığı iyi ve temiz şeyleri (siz kendinize) haram kılmayın ve sınırı aşmayın. Allah sınırı aşanları sevmez. (Maide Suresi 87. Ayet)
bu ayetten anlıyoruz ki bize tek Allahü Teala bir şeyi haram kılabilir.

2:Kuran-ı kerimden hükmü kuranın kendisi mi çıkarır,yoksa o resullah efendimiz ve o ilme ulaşmış mufessirler mi?

3:Kuran-ı kerimi kişi kendi aklı ölçüsüyle bir vasıta koymadan araya,örneğin sünnet .icma ,kıyas, gibi şeyler koymadanda her hükmü anlar ve çıkarır mı?

bu sorunun cevabını kurana bakarak bulabilirsin :)

Ali imran suresi 7. Ayet 2. ve 3. sorunun cevabı oluyor :)
Sana Kitap'ı indiren O'dur. Onda Kitap'ın temeli olan kesin anlamlı ayetler vardır, diğerleri de çeşitli anlamlıdırlar. Kalblerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için onların çeşitli anlamlı olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz'in katındandır" derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünür; (Ali İmran 7)

Muhakkak ki, biz onu anlayasınız diye Arapça bir kitap olarak indirdik. (Yusuf 2)

4:Verdiğin ayeti kerimelerin hepsi tefsiri olarak müziğin haram olmayışı ile ilgili inen ayteler midir,veyada bu hükmü anladığın ölçüde sen mi koyuyorsun abi?

Ben bir ölçü koymuyorum verdiğim ayette ise Allahü Teala Haramı tek ben koyarım diyor ve kitabında ise bizlere haram kıldıkları içersinde Müzik yer almıyor. Bunlar sonradan uydurmalar diyorum bende.

5:Müteşabih olan ayeti kerimeler hakkında mufesirler tevil mi yaparlar,yoksa kesin hüküm mü çıkarırlar?

bak yine Ali imran 7. Ayet :)
Sana Kitap'ı indiren O'dur. Onda Kitap'ın temeli olan kesin anlamlı ayetler vardır, diğerleri de çeşitli anlamlıdırlar. Kalblerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için onların çeşitli anlamlı olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz'in katındandır" derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünür; (Ali İmran 7)

6:Arapça gramer bilgini öğrenebilirmiyim abi,müfessirlik var mı acaba?

Arapçam yok meallerden bakıyorum.

7:İslam adına zamanında ve yakın zamanlarda ve günümüzde bazı harami durumlara yol açtığı gerekçesiyle haram hükmü koymuş içtihat seviyesine ulaşmış alimler bu şekilde fetva vermekle dinden çıkmış mı oluyorlar acaba?sizin sözünüze atfen.

Allah bilir dinden çıkmışlar demek bana düşmez. Benim ne dindeler nede dinden çıkmışlar demek haddime değil.

bak bu konuyla ilgili yine kurana bakalım.

Bunlar, Allah'ın ayetleri üzerinde kendilerine gelmiş bir delil bulunmadan tartışırlar. Bu, Allah katında da, inananların yanında da öfkeyi arttırır. Allah, büyüklük taslayan her zorbanın kalbini bundan dolayı mühürler." (Mümin 35)

8:Sizin islamı yaşamadaki ölçünüz sadece nedir?

İslamı yaşayış ölçüm sadece beni ilgilendiren bir meseledir. Özelim diyeyim Allahla kul arası birşey ;)

9:Bir konuda kıyas yaparken kıyasın ölçüleri nelerdir ve kaç tanedir?

kıyaslama yapmıyorum sadece Ayetlere bakıyorum bana doğru yolu gösteriyor.

10:Söylediğiniz görüşler tamamen sizin hıfzınızdan mı çıkıyor,yoksa yanlışta olsa bir dayanağı varmıdır ve nedir?

Tamamen Kuranı Kerim meali benim ezberimden çıkmıyor.

11:Kuran-ı kerimin muhkem ayetleri tevil yapılabilinir mi,üzerinde hangi ölçülerde yorum yapılır,burada ki ölçü nedir?

Ali imran 7. Ayeti

12:İlmi konularda hangi kaynaklardan besleniyorsunuz acaba?

Kuran-ı Kerim ve Yüce mealinden emir ve yasakları Dinin özünü alıyorum Ehli sünnetin hayatındanda İslam Ahlakını öğrenmeye çalışıyorum. bu konuda katıldığım bir topluluk mevcut tabiki. Kurana Bağlı olarak. :)
 

oth

Üye
Katılım
11 Nis 2007
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
istanbul
şahsi kanaatim müziğin niteliğine bağlı
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
böyle bir konuda bu benim kanaatimce haramdır şu benim kanaatimce helaldir demek ne kadar doğrudur bilmiyorum.

De ki: Allah'ın kulları için yarattığı süsü ve temiz rızıkları kim haram kıldı? De ki: Onlar, dünya hayatında, özellikle kıyamet gününde müminlerindir. İşte bilen bir topluluk için ayetleri böyle açıklıyoruz. (Araf 32)
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
1: Pekala abi allahu zülcelal hangi ayeti kerimede müziğin helal olduğunu söylüyor.Bununla ilgili hangi ayet vardır acaba.Hangi ayette müzik helaldir deniliyor.

2:Evet içki içmenin haram olduğunu biliriz.Pekala neden satanlarda alanlarda sebep oaln ve içkiye her götüren yol da haramdır.Fıkıhta bir kaide vardır. yasak oaln şeyler haramdır. Harama götüren şeylerde haramdır diye. Pekala abi o müzik bazı müçtehitlere göre harama götüren bir kapı ise haram hükmüne geçemz mi?

4:Maide suresi 87.ayetin nuzul sebebi nedir?

5:Kuranı kerimi araya hiç bir sünnet,kıyas icma, gibi şeyler koymadan anlaşılabilirmi(bu soruyu tekrar soruyorum. Benim ilmim o kadar derin değil . Sana zahmet abi sen söyle ısrar ediyorum bide rica ediyorum.

6:Vakit namazlarının 5 vakit olduğunu kuranı kerimden mi çıkarıyorsunuz. Yoksa yola ara sıra işiniz düştüğünde sünenti resullahada başvuruyormusunuz.

7:Madem herkes her meale bakan kuran-ı kerimden anlıyorda neden edille-i şeriye dediğimiz şeyler çıkmıştır. neden insanlar buna ihtiyac duymuşlar. YARATILIŞ İTİBARİYLE GERİZEKALI OLDUKALRI İÇİN Mİ ACABA?allahu zülcelal ayeti kerimede biz insanlara hakkı batıldan ayırmak kadar akıl verdik şeklinde aytei kerime ifadesi yokmudur?

8:Abi sen yani ben o müçtehitlerin yaptığı işi yapma seviyesindeyim mi diyorsun. Onlar akılları ölçüsnde ömürlerini ilim ile geçirmişler ama ben bir meal ile hakkı batından herşeyi birbirinden ayırt edebiliyorum mu diyorsun acaba

9:Kuran-ı kerim bir bütünlük oalrak mı acba mana ifade eder,yoksa bir bütün oalrak mı anlam ifade eder?

10:O insanları tekfir etmek benim haddim değil demişsin abi ama malesef 3 mesaj önce heralde haram diyenler için küfre gitmişlerdir demişsin. bu bir çelişkimidir,yoksa duruma göre karar verip görüş değiştirmemidir abi?

11:Kuran-ı kerimin muhkem ayetleri tevil yapılabilinir mi.Yapılırsada hangi ölçüler ile yapılır( tekrar soruyorum . Madem içinde avrsa bu ayetin mealinden bu man çıkıyorsa bana bu manayı çıkaran mufesirin ismini .söyle. ben muhkem ayetler tevil yapılabilir mi diyorum. şu an tevil yapıyorsunda abi onun için dedim. senin tevil yaptığının farkında olmadığınıda biliyorum.inş ayrıntılı cevaplarsın abi. ?

12:SİZİn islamnı yaşamada ki ölçünüz nedir dedim abi. Bunun özelimi olur. Yoksa bilmediğimzi kuranın dışında bir ölçünüz mü vardır ?Yoksa söylemekten çekindiğiniz edilleyi şeriyenin diğer lerinide ölçü alıyorsunuzda söylediklerinize ters düşer diye mi söylemek sitemiyorsunuz. Bu munazaradaır abi ya cevapla yada yapma. Bu işin özeli olmaz. Bu sorumuda inş içtenlikle cevaplayacağına inanıyoruım abi!

13:Kuran-ı kerimin kendisi özdürde ondan çıkanlar batılmıdır abi yani.örneğin alimlerin içtihatleri batılmıdır.

14: müçtehitlere lafım olmaz diyorsun ama o söyleyen müçtehitlerin bir kısmı senin söylediğin kuranın özü dediğin şeyleer ters düşüyorlar.Hal böyleyken daha neyi bekliyorsun abi. söyleyemediğin başka bir durum mu vardır?

15:Kuran -ı kerimde teravih namazı geçmez. ama hani özünde geçer ya bu. pekala abi buna göre bu teravih namazı hangi ayetin özünde vardır?

not:DEDiğim gibi bu soruların cevaplarını almadıkça şahsi hiç bir saptamaya yer vermeyeceğim. önce seninle kuranın özünde anlaşmamız lazımdır.

aynı kitabı okuyup okumadığımzı konusunda gerçeğe ulaşmamız lazımdır. halen aynı kitabı okuudğumzudan şüpeliyim abi

Dikakt eedrsen abisana daha hiç bir alimin bu konuda en ince ayrıntıısna kadar görüşlerini belirtmedir.

hüjkümlerin ölçüsünü yazmadım. şu seviyede gerekte yoktur abi inş.

dediğimiz konuda anlaşalım sonra inş

haddimi aşan kelimelerimden doalyı çok özür dilerima bi abiliğine sığınıyorum. selametle inş


 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
1: Pekala abi allahu zülcelal hangi ayeti kerimede müziğin helal olduğunu söylüyor.Bununla ilgili hangi ayet vardır acaba.Hangi ayette müzik helaldir deniliyor.

Hiç bir ayette helal yada haram olduğu yazmıyor ya bende diyorum nerden çıkıyor bu Allah bize ne helal ne haram demiş. Tartışılması bile komik değilmi :)

2:Evet içki içmenin haram olduğunu biliriz.Pekala neden satanlarda alanlarda sebep oaln ve içkiye her götüren yol da haramdır.Fıkıhta bir kaide vardır. yasak oaln şeyler haramdır. Harama götüren şeylerde haramdır diye. Pekala abi o müzik bazı müçtehitlere göre harama götüren bir kapı ise haram hükmüne geçemz mi?

Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi? (Maide 91)

Satan ve içkiye her götüren yol haramdır demiyor bak. Allahı anmaktan ve namazdan alı koymak ister diyor. Şeytan işi bunlar vazgeçin diyor. ve o söylediğin götürdüğü haramdır hangi ayette geçiyor bilgin varsa paylaş bizimle.

4:Maide suresi 87.ayetin nuzul sebebi nedir?

Önemli olan nuzul sebebi değil içinde taşıdığı anlamdır.

5:Kuranı kerimi araya hiç bir sünnet,kıyas icma, gibi şeyler koymadan anlaşılabilirmi(bu soruyu tekrar soruyorum. Benim ilmim o kadar derin değil . Sana zahmet abi sen söyle ısrar ediyorum bide rica ediyorum.

Kuranı kerimi düşünüp öğüt alasınız diye indirdim diyor. düşünüp öğüt alan anlayabilirmiş demekki ben söylemedim bunu Allahü Teala söyledi.

6:Vakit namazlarının 5 vakit olduğunu kuranı kerimden mi çıkarıyorsunuz. Yoksa yola ara sıra işiniz düştüğünde sünenti resullahada başvuruyormusunuz.

Namaz vakitleri şu ayette yazıyor

Namazı kıldıktan başka, Allah'ı ayakta iken, otururken, yan yatarken de anın. Emniyete kavuştuğunuzda, namazı gereğince kılın. Namaz şüphesiz, inananlara belirli vakitlerde farz kılınmıştır. (Nisa 103)

Haydi siz, akşama ulaştığınızda (akşam ve yatsı vaktinde) sabaha kavuştuğunuzda, gündüzün sonunda ve öğle vaktine eriştiğinizde Allah'ı tesbih edin (namaz kılın), ki göklerde ve yerde hamd O'na mahsustur. (Rum 17, 18)

Namazın farz olduğu Kuran da yazıyor ne şekilde kılınması gerektiğine dair kuranda bir çok ayet var. Bunun yanı sıra Namazın en güzel ne şekilde kılınacağı Peygamber Efendimizin Hadisi Şeriflerine Başvurularak öğrenilebiliyor.

Biz, Beyt'i (Kabe'yi) insanlara toplanma mahalli ve güvenli bir yer kıldık. Siz de İbrahim'in makamından bir namaz yeri edinin (orada namaz kılın). İbrahim ve İsmail'e: Tavaf edenler, ibadete kapananlar, rüku ve secde edenler için Evim'i temiz tutun, diye emretmiştik. (Bakara 125)

Muhakkak ki ben, yalnızca ben Allah'ım. Benden başka ilah yoktur. Bana kulluk et; beni anmak için namaz kıl. (Taha 14)

7:Madem herkes her meale bakan kuran-ı kerimden anlıyorda neden edille-i şeriye dediğimiz şeyler çıkmıştır. neden insanlar buna ihtiyac duymuşlar. YARATILIŞ İTİBARİYLE GERİZEKALI OLDUKALRI İÇİN Mİ ACABA?allahu zülcelal ayeti kerimede biz insanlara hakkı batıldan ayırmak kadar akıl verdik şeklinde aytei kerime ifadesi yokmudur?

Neden çıkmıştır bilemem Fakat kuranı kerimi Allahü Teala Anlayabilirsiniz buyurmuştur Onun Ayetini Tartışacak değilim O böyle dediği halde Bunlar neden çıkmıştır diyemem sana. Çünkü kuranda kesin ifadeyi gördükten sonra bu niye böyledir diye araştırma gereği hissetmiyorum. Kuranda Anlayıp düşünmek isteyen Anlayabilir diyor bende bunu yapıyorum.Fakat sen Kuran Ayetlerinden Şüphe duyuyorsan birşey diyemem.

Kulumuza indirdiğimiz Kuran'dan şüphe ediyorsanız, siz de onun benzeri bir sure meydana getirin; eğer doğru sözlü iseniz, Allah'tan başka, güvendiklerinizi de yardıma çağırın. (Bakara 23)

8:Abi sen yani ben o müçtehitlerin yaptığı işi yapma seviyesindeyim mi diyorsun. Onlar akılları ölçüsnde ömürlerini ilim ile geçirmişler ama ben bir meal ile hakkı batından herşeyi birbirinden ayırt edebiliyorum mu diyorsun acaba

Kardeşim kuranı anlamak için Allahü Teala Müçtehid olmak gerekiyor demişmi? Hayır dememiş. Kuranda Ne yazıyor. Öğüt Almak İstiyen, Düşünen And olsun ki anlar demiş.

9:Kuran-ı kerim bir bütünlük oalrak mı acba mana ifade eder,yoksa bir bütün oalrak mı anlam ifade eder?

Ne anlatmak istediğini anlamadım. ama Her ayeti bizim için öğüt ve emirlerle dolu :) açıp okursan görürsün.

10 insanları tekfir etmek benim haddim değil demişsin abi ama malesef 3 mesaj önce heralde haram diyenler için küfre gitmişlerdir demişsin. bu bir çelişkimidir,yoksa duruma göre karar verip görüş değiştirmemidir abi?

Bu konuda Allahın haram etmediği birşeyi Haram etmeyi şirk olarak gören ben değilim. çelişki yok Allah gibi hüküm koyanlar Şirke girmemişmidir sencede? Allahmı ki Allahın söylemediği birşeyi Allahmış gibi hüküm koyuyor bizlere? Kendini Allah yerine koymuş oluyor buda şirk değilmi zaten. :)

11:Kuran-ı kerimin muhkem ayetleri tevil yapılabilinir mi.Yapılırsada hangi ölçüler ile yapılır( tekrar soruyorum . Madem içinde avrsa bu ayetin mealinden bu man çıkıyorsa bana bu manayı çıkaran mufesirin ismini .söyle. ben muhkem ayetler tevil yapılabilir mi diyorum. şu an tevil yapıyorsunda abi onun için dedim. senin tevil yaptığının farkında olmadığınıda biliyorum.inş ayrıntılı cevaplarsın abi. ?

Ben tevil yapmıyorum Kurandaki ayetler zaten manası açık ve ortada. diğer belli olmayan ayetleri ise yalnız Allah bilir.

Ali İmran suresi 7. Ayette aynen böyle yazıyor. Allah ben biliyorum diyorsa Kimse bilemez. Alimler ise ona inandık der Akıl sahipleri böyle düşünür diye uyarıyor bizi.

Sana Kitap'ı indiren O'dur. Onda Kitap'ın temeli olan kesin anlamlı ayetler vardır, diğerleri de çeşitli anlamlıdırlar. Kalblerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için onların çeşitli anlamlı olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz'in katındandır" derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünür; (Ali İmran 7)

Bu konuda tartışmaya gerek yok Ayetin anlamı zaten açık yani tek anlam ifade ediyor kesin. ayetleri tartışanların durumuda şöyle yazıyor

Bunlar, Allah'ın ayetleri üzerinde kendilerine gelmiş bir delil bulunmadan tartışırlar. Bu, Allah katında da, inananların yanında da öfkeyi arttırır. Allah, büyüklük taslayan her zorbanın kalbini bundan dolayı mühürler." (Mümin 35)

Bilmeyenler dediler ki: Allah bizimle konuşmalı ya da bize bir ayet (mucize) gelmeli değil miydi? Onlardan öncekiler de işte tıpkı onların dediklerini demişlerdi. Kalpleri (akılları) nasıl da birbirine benzedi? Gerçekleri iyice bilmek isteyenlere ayetleri apaçık gösterdik. (Bakara 118)

12:SİZİn islamnı yaşamada ki ölçünüz nedir dedim abi. Bunun özelimi olur. Yoksa bilmediğimzi kuranın dışında bir ölçünüz mü vardır ?Yoksa söylemekten çekindiğiniz edilleyi şeriyenin diğer lerinide ölçü alıyorsunuzda söylediklerinize ters düşer diye mi söylemek sitemiyorsunuz. Bu munazaradaır abi ya cevapla yada yapma. Bu işin özeli olmaz. Bu sorumuda inş içtenlikle cevaplayacağına inanıyoruım abi!

için rahat etsin diye yazıyorum mecbur olduğumdan Değil Kuran ve Sünnet.
Peygamber efendimizin Veda hutbesinde söylediği gibi Kuran ve Sünnet.

13:Kuran-ı kerimin kendisi özdürde ondan çıkanlar batılmıdır abi yani.örneğin alimlerin içtihatleri batılmıdır.

11. Soruda bu sualin cevabı mevcut.

14: müçtehitlere lafım olmaz diyorsun ama o söyleyen müçtehitlerin bir kısmı senin söylediğin kuranın özü dediğin şeyleer ters düşüyorlar.Hal böyleyken daha neyi bekliyorsun abi. söyleyemediğin başka bir durum mu vardır?

Müştehidler senin dediğin gibi Kurana ters düşenlerse cezasını ben verecek değilim :)

De ki: "Üstünüzden ve altınızdan size azab göndermeğe, sizi fırka fırka yapıp kiminize kiminizin hıncını tattırmağa Kadir olan O'dur." Anlasınlar diye ayetleri nasıl yerli yerince açıkladığımıza bak. Gerçekten, senin milletin Kuran'ı yalanladı. "Cezanızı ben verecek değilim" de. (Enam 65,66)

15:Kuran -ı kerimde teravih namazı geçmez. ama hani özünde geçer ya bu. pekala abi buna göre bu teravih namazı hangi ayetin özünde vardır?

Dinin özü farzlardır Sünnetlerden Sorumlu tutulacakmıyız biz? Teravih namazı sünnet Farz değil.

Sorduğun soruların cevapları gördüğün üzre Kuran-ı Kerimde var açıp okumanı tavsiye ederim sanada. Bende ordan bakarak cevaplıyorum :)
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
aynı kitabı okuyup okumadığımzı konusunda gerçeğe ulaşmamız lazımdır. halen aynı kitabı okuudğumzudan şüpeliyim abi

aynı kitabı okuduğumuzdan şüphen varsa aç ve ayetleri karşılaştır şüphen ortadan kalksın! birde şu abin olduğumu nerden çıkarttın :D
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Arapça metninden Kur'an-ı Kerim'i okuyup anlamak büyük bir nimettir. Tüm Müslümanlardan Arapça öğrenmelerini bekleyemeyeceğimiz için onları dinin özüne yönlendirmeliyiz. Mealden yanlış anlama ve uygulamaların ortaya çıkması mümkündür. Ancak dinin kaynağından bihaber bir hayat yaşamak daha büyük bir yanılgıdır. Kuran'ın öne çıkarılması gereken en önemli yönü hakkı batıldan ayırdedici özelliğidir.
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
1.Harama götüren yolların haram olmadığını söylüyorsun abi.Pekala Alalhu zülcelal zina yapmayın dediğinde sonuç iitbariyle zina olmadığı için mahrem olan birine bakmakta bu doğrultuda haram değilmidir abi?

2:Maide 91 ayetine göre fakihler;harama götüren şeylerde haramdır hükmünü yanlış mı koymuşlardır?

3:Maide suresinin nuzul sebini sormuştum. önemli oaln içindeki manadır demişsin.Pekala kuran uuslculeri yani tefsir uuslculeri bir aytei tefsir ederken ilk faydalanılan şeyin nuzul sebebi olduğunu söylerler.Bu doğrultuda mufessirler yanlış bir analiz mi yapmışlar?

4:Maide suresi 87 de ayetin nuzül sebei oalrak bir kaç sahabenin değişik rivayetlerle ruhbanlar ve papazlar gibi nefsde hoş gelen et ve süt gibi yiyecekleri yememek.kadınalrla beraber olmamak. devamlı oruç tutma,tenasul uzvunu kesmek gibi şeylere kalkıştıkalrı için bu ayeti kerime inmiştir.

Bu doğrultuda öncelikle Allahu zülcelalin kuranı kerim veyada resulalh eefndimizn diliyle müziği helal kılması lazım gelir ki bizde o müziği haram sayalım.Pekala var mıdır abi müziğin helal odluğuna dair bir ayet ki bzide helal kılınana haram demiş oalım ve bu aytei kerimeye alalh muhafaza muhatap olmuş oallım?

5:Herkes kuran-ı kerimden bir bakışta mealinden hemen anlıyorda needn edille-i şeriyye dediğimiz ölçüler çıkmıştır demişim. cevaben bilemem demişsin. Yani bunu çıkaran fukaha-ı seba yanlış kuran da olmayan bir şeyi mi alıp koymuşlar ki sen bilmiyorsun Bİ?

6:Bilmediğin konuysa madem o şey neden araştırma ihtiyacı duymuyorsuna bi.En azından bunu çıkaranlar fukaha-i seba ve ardından gelena limler ve şimdiki tabi olan halefleridir,Kuran-ı kerimi bunlardan daha iyi anladığını mı zannediyorsuna bi?

7:Alalhu teala kuranı kerimden anlarsınız buyurmuştur,ayeti kerimesini cevap oalrak vermişsinbir soruya.Senin bu cevabını okuken aklıma şu geldi islam düşmanları islamı yıkma adına kuranı kerimin bir ayetini ne önünden birleştirme yaparak nede arkasında ki ayetten birleştirme yaparak bakın alalhu zülcelal böyle demiyor mu gibi savunmalrla islama nifak tohumu atmaya çalışırlar

Biliyorum ki sen onlar gibi bunu bilerek yapmıyorsun ,ama şu an yaptığın onların amelidir.Bu konuda ne diyeceksina bi?

8:Allahu zülcelalin kendisine katımızdan ilim verdiklerimzi dediği ayeti kerimeden ne anlıyorsun abi,veyada orada ki gizli olan amna nedir?Alalhu zülcelalin aktından verdiği gizli ilim dediği ilim neden anlayan zi halinizede verilmiş değildir,yoksa rabbin katındaki gizli ilim dediği senin şu an ifade ettiğin bizim buğüne kadar duymadığımız ölçülermidir abi?

9:Kuran-ı kerim bütünlük oalark mı yoksa tek olarak mı anlam ifade eder demiştim,cevaben anlamadım demişsin.Yani çoğunluk cumhur der ki kuran bütünüyle bir anlam ifade eder.Siz bu cumhurun görüşüne katılıyormusunuz abi?

10:Bazı müziklerin harama götüren birinci etken şehavani arzualrı tetikleyici isyanı teşfik edici,allahın rahmetinden uzaklaştırıcı gerekçesiyle haram diyen alimlerde senin dediğine göre kuranı kerime muhalif düştüğünü söyleyerek alalhın kelamıyla kafirleridir diyorsun,veyada demiyorsun elindeki delilelrin bunu gösterdiğini söylüyorsun.Sadece ricam burada diyen tüm herkesi tekfir dermisin.Yok yok deme abi seninde gazaba uğramandan korkarım biliyoruz ki bu konuya muaffak değilsin. cahilliğin seni küfre düşürmesini istemem. Bu konuda birinci sorumlu kendimi hissderim.Çünki islamiyet adına islamda büyük önderlik yapmış zatlar bu fetvayı vermişte. bnu durumda ya onlar küfürde yada sen abi. Bu konu hakkında ne diyeceksinabi

not:Dİkkat edersen abi henüz müçtehitlerin kabulu konusunda anlaşamadığımız için onların sözlerini sar etmiş değilim.

11:Muzik konusunda maide suresi 87 ayeti sizin gibi delil olarak gösteren bir tanıdığınız alim varmıdır acaba?(sadece var veyada yok ,varsa ismi)

12:Her okuyan aynı ölçüde gerçeği almak isteyen alır ise neden bediüzzamn said nursi hazretleriyle kuranı kerimden anlayışınız farklıdır.Doğru olan bir tane değilmidirAma bir ayetten bir çok doğrular çıkarabilmiştir.Yoksa kendisi asıl mannın yanında birde lazım olmayan tevillermi yapmıştır

13: eğer ki faydalı teviller yapmışsa alimin doğru bir şekilde tevil yapmasını kabule diyormusunuz(müteşabih ayetletler)

14:icma yı kabul ediyormusunuz abi?

15:kıyas ı kabul ediyormusunuz.

16:Buğün günümüzde viski beyaz şarap gibi şeyler vardır.Bunları kıyas ölçüsüyle mi haram olduğu hükmüne varıyorsunuz,yoksa yok hayır zaten o sarhoşluk veren şeylerden sakının derken onun altında anlamak isteyenler için beyaz şarap viski içmeyin de mi yazıyor.

17:Eğer ki icma yı kabul ediyorum diyorsanız neden bu sefer onların haram dediği şeyi kabul etmiyorsunuz.?

18:Yukarıda haram götüren şeyler haram değildir demişsin,vede ayeti kerime delil sunmuşsun. Resullah efendimizde bunun zıddı olarak içki alanda satanda taşıyanda hepsi aynı günaha ortaktır diyor.Bu ahdisi eşrife göre resullah efendimiz o an gaflet esnasında mı demiş acaba bu hadisi şerifi,yoksa orada kuranı anlama noktasında sizden daha mı az biliyor,yada bu hadiis rivayet eedn raviler yalancımıdır,doalyısıyla bu hadisi şerifte mevzu bir hadis midir?

18:İlk mesajlarında haram diyenleri tekfir ettin. Daha sonra bir sorum üzerine benim demeye yetkim yok dedin.Şimdide evet madem öyle demişlerse onlarad kafirdir sözüne getirmişsin.

pekaal abi korkun nedir ki madem dayandığın bir ayet var hadi tekfir etsene. Yok yok abi benim vesilemle küfre gitmeni sitemem.Allahtan korkarım.Madem tüm sebepler oluşmuşken kendine sorarmısın neden ben açık bir şekilde madem herşey tekfire uygunsa neden tekfir edemiyorum diye sorarmısın abi?yoksa sen o kelamı söyledikten sonra benim haram diyen alimlerin isimleirni verince delilleriyle,bu yüzdende onalrın büyüklüğünden doalyımıdır acaba endişen abim?

19: Neden her defasında sorduğum sorualr eksilmiyorda gittikçe artıyor.Bu sorularımın çoğalmasının sebebi oalrak kendine hiç pay çıkarıyormusun abi,yoksa tamamen kendimden kaynaklı mı?

NOT:abi iş rabbim samimiyetin ölçüsünde ilminin kapısını sana açsın inş.Samimiyetsiliğin ölçüsnded seni hep kıyılarda gezdirsin inş,hiç denize giremeyesin.

Söylediğimiz gibi abi söylediğin ayetler haktır,ama senin islam mantaliten ilminin umum olmamasından dolayı yanllıştır.

Bu sorualrın cevapları hakkında almak sitediğimiz cevapları alamassak abi inş bir akç kelam ederek başka bir eşy yazmayacağız inş

siteede kendi düşünce yapında bir kaç insaan belki rastlarsın,belikide tekileme babında etkileyebilrisin gülücüklerinle abi.

Ama inanıyorum ki burada ki abileirn hepsine yakını sağlam itikada sağlam ölçüleri vardır inş.

İnanıyorum ki bunu zamanla site yöneticileri abileirmde yaptığın tahribatı farkedecek ve uyarakatır,temennim o dur ki senin ve buraadki bizlerin selameti açısından düşüncelerinin değişmemsi taktirnde girmemeni rica ederler temennisinded bulunuyorum abi.

ACzane inanıyorum ki bu biz zandır abi değilse düzelt abi inş. daha önce bu foruma başka bir nick ile girdiği kanısına vardım. tabi bu bir zandır ,değilse beni düzlet abi bu yanlışımdan doalyı inş. sealmetle
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
1.Harama götüren yolların haram olmadığını söylüyorsun abi.Pekala Alalhu zülcelal zina yapmayın dediğinde sonuç iitbariyle zina olmadığı için mahrem olan birine bakmakta bu doğrultuda haram değilmidir abi?

Ben böyle birşey söylemedim. Dikkatini çekerse sorularına ayetlerle cvp vermeye çalışıyorum harama götüren haramdır diye bir ayet yoksa harama götüren haram değildir. Kadınlara bakmanın ne olduğunu merak ediyorsan kadınlarla ilgili ayetlere bak.

2:Maide 91 ayetine göre fakihler;harama götüren şeylerde haramdır hükmünü yanlış mı koymuşlardır?

bunu bana değil O Hükmü koyanlara sor. Allahın koymadığı hükmü nasıl koyuyarlar sor.

3:Maide suresinin nuzul sebini sormuştum. önemli oaln içindeki manadır demişsin.Pekala kuran uuslculeri yani tefsir uuslculeri bir aytei tefsir ederken ilk faydalanılan şeyin nuzul sebebi olduğunu söylerler.Bu doğrultuda mufessirler yanlış bir analiz mi yapmışlar?

Nuzül üstü kapalı ayetlerin anlamı kapalı ayetleri anlamaya çalışanların baktıklarıdır tahminimce. Ali imran 7. Ayette bunu açıklıyor dediğim gibi.

4:Maide suresi 87 de ayetin nuzül sebei oalrak bir kaç sahabenin değişik rivayetlerle ruhbanlar ve papazlar gibi nefsde hoş gelen et ve süt gibi yiyecekleri yememek.kadınalrla beraber olmamak. devamlı oruç tutma,tenasul uzvunu kesmek gibi şeylere kalkıştıkalrı için bu ayeti kerime inmiştir.

Sahabelerin sözlerinin sahihmi yoksa uydurmamı olduğunu anlamak için tek bakılabilecek yer yine Kuran ayetleridir. Ona göre ölç tart yanlışmı doğrumu bak.

Bu doğrultuda öncelikle Allahu zülcelalin kuranı kerim veyada resulalh eefndimizn diliyle müziği helal kılması lazım gelir ki bizde o müziği haram sayalım.Pekala var mıdır abi müziğin helal odluğuna dair bir ayet ki bzide helal kılınana haram demiş oalım ve bu aytei kerimeye alalh muhafaza muhatap olmuş oallım?

Diliyle haram kıldıkları haramdır. onun dışında bize haram demedikleri Asla haram değildir benim savunduğum bu. yoksa dünyadaki herşeyi tek tek yazıldığı iddasında değilim. Ama özellikle bunlar haramdır denilen şeyler dışında olan şeylere haram denilmez.

5:Herkes kuran-ı kerimden bir bakışta mealinden hemen anlıyorda needn edille-i şeriyye dediğimiz ölçüler çıkmıştır demişim. cevaben bilemem demişsin. Yani bunu çıkaran fukaha-ı seba yanlış kuran da olmayan bir şeyi mi alıp koymuşlar ki sen bilmiyorsun Bİ?

Allahın sözü üstüne söz söylemem O anlarsınız dedikten sonra Anlamak için okurum. Onun dışında o ölçüler beni ilgilendirmez o yüzden bilemem o ölçüleri çıkartana sor.

6:Bilmediğin konuysa madem o şey neden araştırma ihtiyacı duymuyorsuna bi.En azından bunu çıkaranlar fukaha-i seba ve ardından gelena limler ve şimdiki tabi olan halefleridir,Kuran-ı kerimi bunlardan daha iyi anladığını mı zannediyorsuna bi?

Bilmediğim konuyu niye araştırmıyorum Hakkında açık ayet varken nesini araştırayım Araştırmaya gerek yok ki. Allahın ayetlerinimi araştır demek istiosun bana Allah böle demiş ama niye demiş. Cevap. Allah bilir. sen birşey biliyorsan bizimle paylaş. Ben Kurandaki kesin ifadelerin peşindeyim. Onların anlatmak istediği açık ki. Anlama ve düşünme kapasitesine sahip herkez anlar. İyi yada kötü anlıyorum gibi bir iddiam yok.

7:Alalhu teala kuranı kerimden anlarsınız buyurmuştur,ayeti kerimesini cevap oalrak vermişsinbir soruya.Senin bu cevabını okuken aklıma şu geldi islam düşmanları islamı yıkma adına kuranı kerimin bir ayetini ne önünden birleştirme yaparak nede arkasında ki ayetten birleştirme yaparak bakın alalhu zülcelal böyle demiyor mu gibi savunmalrla islama nifak tohumu atmaya çalışırlar

Allah böyle söylüyor siz böyle yapıyorsunuz Demenin neresi nifak. Bunu peygamber efendimizde yapmadımı. ve diğer Peygamberler???

Biliyorum ki sen onlar gibi bunu bilerek yapmıyorsun ,ama şu an yaptığın onların amelidir.Bu konuda ne diyeceksina bi?

Allahın kesin ayetlerine çelişen şeyleri özellikle soruyorum Allah böyle diyor siz neden böyle yapıyorsunuz diye?

8:Allahu zülcelalin kendisine katımızdan ilim verdiklerimzi dediği ayeti kerimeden ne anlıyorsun abi,veyada orada ki gizli olan amna nedir?Alalhu zülcelalin aktından verdiği gizli ilim dediği ilim neden anlayan zi halinizede verilmiş değildir,yoksa rabbin katındaki gizli ilim dediği senin şu an ifade ettiğin bizim buğüne kadar duymadığımız ölçülermidir abi?

Ayetin nerde geçtiğini söylersen açıp bakarım. Ayetin bir kısmına bakınca bir sürü yere çekiliyor.

9:Kuran-ı kerim bütünlük oalark mı yoksa tek olarak mı anlam ifade eder demiştim,cevaben anlamadım demişsin.Yani çoğunluk cumhur der ki kuran bütünüyle bir anlam ifade eder.Siz bu cumhurun görüşüne katılıyormusunuz abi?

cevap olarak. Kesin hükümler açıktır. Kuranı TC Anayasası gibi düşündüğümüz takdirde. Anayasa bütünüyle kanunlar kurallar topluluğudur. Kanunlar ve kurallar bütünüylede bir anlam ifade eder tabiki.

10:Bazı müziklerin harama götüren birinci etken şehavani arzualrı tetikleyici isyanı teşfik edici,allahın rahmetinden uzaklaştırıcı gerekçesiyle haram diyen alimlerde senin dediğine göre kuranı kerime muhalif düştüğünü söyleyerek alalhın kelamıyla kafirleridir diyorsun,veyada demiyorsun elindeki delilelrin bunu gösterdiğini söylüyorsun.Sadece ricam burada diyen tüm herkesi tekfir dermisin.Yok yok deme abi seninde gazaba uğramandan korkarım biliyoruz ki bu konuya muaffak değilsin. cahilliğin seni küfre düşürmesini istemem. Bu konuda birinci sorumlu kendimi hissderim.Çünki islamiyet adına islamda büyük önderlik yapmış zatlar bu fetvayı vermişte. bnu durumda ya onlar küfürde yada sen abi. Bu konu hakkında ne diyeceksinabi

Haram olamaz. Müzik dinlemek haramdır denilmez. ama dediğin gibi Allahın rahmetinden uzaklaştıran sözlerin olduğu müzikleri konuşuyorsak. o müzikler Allahın rahmetinden uzaklaştırıyor diye Müslümanlara her tür müzik haramdır demek Saçmalıktan başka birşey değil. Sanki Allahmış gibi hiç bir dayanağı olmadan Bu haramdır diyenlerin cezasınıda ben verecek değilim Allah bilir.

notİkkat edersen abi henüz müçtehitlerin kabulu konusunda anlaşamadığımız için onların sözlerini sar etmiş değilim.

11:Muzik konusunda maide suresi 87 ayeti sizin gibi delil olarak gösteren bir tanıdığınız alim varmıdır acaba?(sadece var veyada yok ,varsa ismi)

Araştırmadım.

12:Her okuyan aynı ölçüde gerçeği almak isteyen alır ise neden bediüzzamn said nursi hazretleriyle kuranı kerimden anlayışınız farklıdır.Doğru olan bir tane değilmidirAma bir ayetten bir çok doğrular çıkarabilmiştir.Yoksa kendisi asıl mannın yanında birde lazım olmayan tevillermi yapmıştır

Bediuzzaman said nursi Ayrı bir konu onu tartışmaya girersek içinden çıkamayız. O konu hakkında çok farklı görüşlerim var.

13: eğer ki faydalı teviller yapmışsa alimin doğru bir şekilde tevil yapmasını kabule diyormusunuz(müteşabih ayetletler)

Müteşabih ayetler Allah katında saklıdır. Dilediğine verir.

14:icma yı kabul ediyormusunuz abi?

15:kıyas ı kabul ediyormusunuz.

İcma ve kıyas Açık ayetler için hiç birisini kabul etmiyorum.

16:Buğün günümüzde viski beyaz şarap gibi şeyler vardır.Bunları kıyas ölçüsüyle mi haram olduğu hükmüne varıyorsunuz,yoksa yok hayır zaten o sarhoşluk veren şeylerden sakının derken onun altında anlamak isteyenler için beyaz şarap viski içmeyin de mi yazıyor.

İçki hakkında her türlüsünden uzak durunuz denmiş. Onlarda içki ise öyledir. Yoksa kuranda rakı bira viski şarap diye bi ayrıma tabi tutulmuyor. Bu ayette gayet açık her türlüsü.

17:Eğer ki icma yı kabul ediyorum diyorsanız neden bu sefer onların haram dediği şeyi kabul etmiyorsunuz.?

18:Yukarıda haram götüren şeyler haram değildir demişsin,vede ayeti kerime delil sunmuşsun. Resullah efendimizde bunun zıddı olarak içki alanda satanda taşıyanda hepsi aynı günaha ortaktır diyor.Bu ahdisi eşrife göre resullah efendimiz o an gaflet esnasında mı demiş acaba bu hadisi şerifi,yoksa orada kuranı anlama noktasında sizden daha mı az biliyor,yada bu hadiis rivayet eedn raviler yalancımıdır,doalyısıyla bu hadisi şerifte mevzu bir hadis midir?

Günümüzde bir çok sahih olmayan etrafta hadistir şu zaatın sözleridir bu zaatın sözleridir denerek insanlar kandırılıyor. Bu sözlerin doğrumu yanlışmı oldğunu Tek ölçüp tartılacak yer yine Kuran dır. Çünkü asıl görevi Kuranı tebliğ etmek olan Peygamber Efendimiz Kuranla asla çelişecek bir söz söylemez.

18:İlk mesajlarında haram diyenleri tekfir ettin. Daha sonra bir sorum üzerine benim demeye yetkim yok dedin.Şimdide evet madem öyle demişlerse onlarad kafirdir sözüne getirmişsin.

Sen bana dedin ki Düşünceleri kurana ters Düşüyor. Kurana ters Düşene Allahü Teala kafirdir demiş yoksa ben demedim Allah Diyor ayetinde.

pekaal abi korkun nedir ki madem dayandığın bir ayet var hadi tekfir etsene. Yok yok abi benim vesilemle küfre gitmeni sitemem.Allahtan korkarım.Madem tüm sebepler oluşmuşken kendine sorarmısın neden ben açık bir şekilde madem herşey tekfire uygunsa neden tekfir edemiyorum diye sorarmısın abi?yoksa sen o kelamı söyledikten sonra benim haram diyen alimlerin isimleirni verince delilleriyle,bu yüzdende onalrın büyüklüğünden doalyımıdır acaba endişen abim?

Ben birşeyden korktuğumu söylemedim ki sana.
Kim kendisine doğru yol apaçık belli olduktan sonra peygambere karşı gelir, mü’minlerin yolundan başkasına uyup giderse, onu döndüğü o yolda bırakır ve cehenneme atarız. O ne kötü bir dönüş yeridir.” (en-Nisa, 4/115)
Doğru Yol olarak Apaçık neymiş onuda kurana soralım.

Şüphesiz ki bu Kur'an en doğru yola iletir; iyi davranışlarda bulunan müminlere, kendileri için büyük bir mükafat olduğunu müjdeler. (İsra 9)

19: Neden her defasında sorduğum sorualr eksilmiyorda gittikçe artıyor.Bu sorularımın çoğalmasının sebebi oalrak kendine hiç pay çıkarıyormusun abi,yoksa tamamen kendimden kaynaklı mı?

Senin Niyetin kuranı kapattırıp beni diğer kaynaklara yöneltmek olduğu için gittikçe artıyor. yoksa kendime bir pay çıkartmıyorum.

Bu konu Hakkında Allah ne buyurmuş ona bakalım

Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun. O'nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz! (Araf 3)


Arkalarından cehennem! Kazanmış oldukları da Allah dışında edindikleri veliler de onlara hiçbir yarar sağlamayacaktır. Çok büyük bir azap vardır onlar için. (Casiye 10)
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
siteede kendi düşünce yapında bir kaç insaan belki rastlarsın,belikide tekileme babında etkileyebilrisin gülücüklerinle abi.

kimseyi etkileme gibi bir çaba içersinde değilim. Benim söylediklerim Ayetlerden başka birşey değil.

İnanıyorum ki bunu zamanla site yöneticileri abileirmde yaptığın tahribatı farkedecek ve uyarakatır,temennim o dur ki senin ve buraadki bizlerin selameti açısından düşüncelerinin değişmemsi taktirnde girmemeni rica ederler temennisinded bulunuyorum abi.

bunu nerden çıkardın tahribat verdiğimi. Belki sen tahribat veriyorsun senin düşüncene uymuyor diye tahribatmı vermiş oluyorum foruma buna katılmıyorum.

ACzane inanıyorum ki bu biz zandır abi değilse düzelt abi inş. daha önce bu foruma başka bir nick ile girdiği kanısına vardım. tabi bu bir zandır ,değilse beni düzlet abi bu yanlışımdan doalyı inş. sealmetle

Burdada yanlış düşünüyorsun ben ilk kez bu foruma üye oldum. Yanlış bir kanıya varmışsın.
 
Üst