1: Pekala abi allahu zülcelal hangi ayeti kerimede müziğin helal olduğunu söylüyor.Bununla ilgili hangi ayet vardır acaba.Hangi ayette müzik helaldir deniliyor.
Hiç bir ayette helal yada haram olduğu yazmıyor ya bende diyorum nerden çıkıyor bu Allah bize ne helal ne haram demiş. Tartışılması bile komik değilmi
2:Evet içki içmenin haram olduğunu biliriz.Pekala neden satanlarda alanlarda sebep oaln ve içkiye her götüren yol da haramdır.Fıkıhta bir kaide vardır. yasak oaln şeyler haramdır. Harama götüren şeylerde haramdır diye. Pekala abi o müzik bazı müçtehitlere göre harama götüren bir kapı ise haram hükmüne geçemz mi?
Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi? (Maide 91)
Satan ve içkiye her götüren yol haramdır demiyor bak. Allahı anmaktan ve namazdan alı koymak ister diyor. Şeytan işi bunlar vazgeçin diyor. ve o söylediğin götürdüğü haramdır hangi ayette geçiyor bilgin varsa paylaş bizimle.
4:Maide suresi 87.ayetin nuzul sebebi nedir?
Önemli olan nuzul sebebi değil içinde taşıdığı anlamdır.
5:Kuranı kerimi araya hiç bir sünnet,kıyas icma, gibi şeyler koymadan anlaşılabilirmi(bu soruyu tekrar soruyorum. Benim ilmim o kadar derin değil . Sana zahmet abi sen söyle ısrar ediyorum bide rica ediyorum.
Kuranı kerimi düşünüp öğüt alasınız diye indirdim diyor. düşünüp öğüt alan anlayabilirmiş demekki ben söylemedim bunu Allahü Teala söyledi.
6:Vakit namazlarının 5 vakit olduğunu kuranı kerimden mi çıkarıyorsunuz. Yoksa yola ara sıra işiniz düştüğünde sünenti resullahada başvuruyormusunuz.
Namaz vakitleri şu ayette yazıyor
Namazı kıldıktan başka, Allah'ı ayakta iken, otururken, yan yatarken de anın. Emniyete kavuştuğunuzda, namazı gereğince kılın. Namaz şüphesiz, inananlara belirli vakitlerde farz kılınmıştır. (Nisa 103)
Haydi siz, akşama ulaştığınızda (akşam ve yatsı vaktinde) sabaha kavuştuğunuzda, gündüzün sonunda ve öğle vaktine eriştiğinizde Allah'ı tesbih edin (namaz kılın), ki göklerde ve yerde hamd O'na mahsustur. (Rum 17, 18)
Namazın farz olduğu Kuran da yazıyor ne şekilde kılınması gerektiğine dair kuranda bir çok ayet var. Bunun yanı sıra Namazın en güzel ne şekilde kılınacağı Peygamber Efendimizin Hadisi Şeriflerine Başvurularak öğrenilebiliyor.
Biz, Beyt'i (Kabe'yi) insanlara toplanma mahalli ve güvenli bir yer kıldık. Siz de İbrahim'in makamından bir namaz yeri edinin (orada namaz kılın). İbrahim ve İsmail'e: Tavaf edenler, ibadete kapananlar, rüku ve secde edenler için Evim'i temiz tutun, diye emretmiştik. (Bakara 125)
Muhakkak ki ben, yalnızca ben Allah'ım. Benden başka ilah yoktur. Bana kulluk et; beni anmak için namaz kıl. (Taha 14)
7:Madem herkes her meale bakan kuran-ı kerimden anlıyorda neden edille-i şeriye dediğimiz şeyler çıkmıştır. neden insanlar buna ihtiyac duymuşlar. YARATILIŞ İTİBARİYLE GERİZEKALI OLDUKALRI İÇİN Mİ ACABA?allahu zülcelal ayeti kerimede biz insanlara hakkı batıldan ayırmak kadar akıl verdik şeklinde aytei kerime ifadesi yokmudur?
Neden çıkmıştır bilemem Fakat kuranı kerimi Allahü Teala Anlayabilirsiniz buyurmuştur Onun Ayetini Tartışacak değilim O böyle dediği halde Bunlar neden çıkmıştır diyemem sana. Çünkü kuranda kesin ifadeyi gördükten sonra bu niye böyledir diye araştırma gereği hissetmiyorum. Kuranda Anlayıp düşünmek isteyen Anlayabilir diyor bende bunu yapıyorum.Fakat sen Kuran Ayetlerinden Şüphe duyuyorsan birşey diyemem.
Kulumuza indirdiğimiz Kuran'dan şüphe ediyorsanız, siz de onun benzeri bir sure meydana getirin; eğer doğru sözlü iseniz, Allah'tan başka, güvendiklerinizi de yardıma çağırın. (Bakara 23)
8:Abi sen yani ben o müçtehitlerin yaptığı işi yapma seviyesindeyim mi diyorsun. Onlar akılları ölçüsnde ömürlerini ilim ile geçirmişler ama ben bir meal ile hakkı batından herşeyi birbirinden ayırt edebiliyorum mu diyorsun acaba
Kardeşim kuranı anlamak için Allahü Teala Müçtehid olmak gerekiyor demişmi? Hayır dememiş. Kuranda Ne yazıyor. Öğüt Almak İstiyen, Düşünen And olsun ki anlar demiş.
9:Kuran-ı kerim bir bütünlük oalrak mı acba mana ifade eder,yoksa bir bütün oalrak mı anlam ifade eder?
Ne anlatmak istediğini anlamadım. ama Her ayeti bizim için öğüt ve emirlerle dolu
açıp okursan görürsün.
10 insanları tekfir etmek benim haddim değil demişsin abi ama malesef 3 mesaj önce heralde haram diyenler için küfre gitmişlerdir demişsin. bu bir çelişkimidir,yoksa duruma göre karar verip görüş değiştirmemidir abi?
Bu konuda Allahın haram etmediği birşeyi Haram etmeyi şirk olarak gören ben değilim. çelişki yok Allah gibi hüküm koyanlar Şirke girmemişmidir sencede? Allahmı ki Allahın söylemediği birşeyi Allahmış gibi hüküm koyuyor bizlere? Kendini Allah yerine koymuş oluyor buda şirk değilmi zaten.
11:Kuran-ı kerimin muhkem ayetleri tevil yapılabilinir mi.Yapılırsada hangi ölçüler ile yapılır( tekrar soruyorum . Madem içinde avrsa bu ayetin mealinden bu man çıkıyorsa bana bu manayı çıkaran mufesirin ismini .söyle. ben muhkem ayetler tevil yapılabilir mi diyorum. şu an tevil yapıyorsunda abi onun için dedim. senin tevil yaptığının farkında olmadığınıda biliyorum.inş ayrıntılı cevaplarsın abi. ?
Ben tevil yapmıyorum Kurandaki ayetler zaten manası açık ve ortada. diğer belli olmayan ayetleri ise yalnız Allah bilir.
Ali İmran suresi 7. Ayette aynen böyle yazıyor. Allah ben biliyorum diyorsa Kimse bilemez. Alimler ise ona inandık der Akıl sahipleri böyle düşünür diye uyarıyor bizi.
Sana Kitap'ı indiren O'dur. Onda Kitap'ın temeli olan kesin anlamlı ayetler vardır, diğerleri de çeşitli anlamlıdırlar. Kalblerinde eğrilik olan kimseler, fitne çıkarmak, kendilerine göre yorumlamak için onların çeşitli anlamlı olanlarına uyarlar. Oysa onların yorumunu ancak Allah bilir. İlimde derinleşmiş olanlar: "Ona inandık, hepsi Rabbimiz'in katındandır" derler. Bunu ancak akıl sahipleri düşünür; (Ali İmran 7)
Bu konuda tartışmaya gerek yok Ayetin anlamı zaten açık yani tek anlam ifade ediyor kesin. ayetleri tartışanların durumuda şöyle yazıyor
Bunlar, Allah'ın ayetleri üzerinde kendilerine gelmiş bir delil bulunmadan tartışırlar. Bu, Allah katında da, inananların yanında da öfkeyi arttırır. Allah, büyüklük taslayan her zorbanın kalbini bundan dolayı mühürler." (Mümin 35)
Bilmeyenler dediler ki: Allah bizimle konuşmalı ya da bize bir ayet (mucize) gelmeli değil miydi? Onlardan öncekiler de işte tıpkı onların dediklerini demişlerdi. Kalpleri (akılları) nasıl da birbirine benzedi? Gerçekleri iyice bilmek isteyenlere ayetleri apaçık gösterdik. (Bakara 118)
12:SİZİn islamnı yaşamada ki ölçünüz nedir dedim abi. Bunun özelimi olur. Yoksa bilmediğimzi kuranın dışında bir ölçünüz mü vardır ?Yoksa söylemekten çekindiğiniz edilleyi şeriyenin diğer lerinide ölçü alıyorsunuzda söylediklerinize ters düşer diye mi söylemek sitemiyorsunuz. Bu munazaradaır abi ya cevapla yada yapma. Bu işin özeli olmaz. Bu sorumuda inş içtenlikle cevaplayacağına inanıyoruım abi!
için rahat etsin diye yazıyorum mecbur olduğumdan Değil Kuran ve Sünnet.
Peygamber efendimizin Veda hutbesinde söylediği gibi Kuran ve Sünnet.
13:Kuran-ı kerimin kendisi özdürde ondan çıkanlar batılmıdır abi yani.örneğin alimlerin içtihatleri batılmıdır.
11. Soruda bu sualin cevabı mevcut.
14: müçtehitlere lafım olmaz diyorsun ama o söyleyen müçtehitlerin bir kısmı senin söylediğin kuranın özü dediğin şeyleer ters düşüyorlar.Hal böyleyken daha neyi bekliyorsun abi. söyleyemediğin başka bir durum mu vardır?
Müştehidler senin dediğin gibi Kurana ters düşenlerse cezasını ben verecek değilim
De ki: "Üstünüzden ve altınızdan size azab göndermeğe, sizi fırka fırka yapıp kiminize kiminizin hıncını tattırmağa Kadir olan O'dur." Anlasınlar diye ayetleri nasıl yerli yerince açıkladığımıza bak. Gerçekten, senin milletin Kuran'ı yalanladı. "Cezanızı ben verecek değilim" de. (Enam 65,66)
15:Kuran -ı kerimde teravih namazı geçmez. ama hani özünde geçer ya bu. pekala abi buna göre bu teravih namazı hangi ayetin özünde vardır?
Dinin özü farzlardır Sünnetlerden Sorumlu tutulacakmıyız biz? Teravih namazı sünnet Farz değil.
Sorduğun soruların cevapları gördüğün üzre Kuran-ı Kerimde var açıp okumanı tavsiye ederim sanada. Bende ordan bakarak cevaplıyorum