müzik haram değil mi ?

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
cypermethrin' Alıntı:
Hiç bir ayette helal yada haram olduğu yazmıyor ya bende diyorum nerden çıkıyor bu Allah bize ne helal ne haram demiş. Tartışılması bile komik değilmi


Kur'an'da olmayıp da hadislerle bize uzak durmamız gerektiği hatırlatılmış meseleler var. Bunlar mütevatir olarak da var ahad olarak da. Sünnet hüccettir ve bunun bize ulaşması kılı kırk yaran alimler eliyle olmuştur.

Peygamberin pratiklerine bakalım. Ashabının yaptıklarına. Haram kabul etmiyorum desen dahi şüpheli ve hakkında ihtilaf olan bir meselede müttaki bir mü'minin tutumu ne olmalıdır sizce? Peygamber ve ashabı şüpheli ve dikenli yollarda dolaşıyorlar mıydı?

Müziğe ancak belirli günlerde ve özel olarak izin verilmiştir. Bu müziğin mutlak haram olmadığının göstergesidir, ancak sair günlerde de buna kıyas yaparak vur patlasın çal oynasın yapılamaz. Zaten mü'min oynamak ve eğlenmek için mi yaratılmıştır bir düşünelim, yoksa yaradılış gayesini unutup oyun ve eğlenceye mi dalmıştır.
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
Müziğe ancak belirli günlerde ve özel olarak izin verilmiştir. Bu müziğin mutlak haram olmadığının göstergesidir, ancak sair günlerde de buna kıyas yaparak vur patlasın çal oynasın yapılamaz. Zaten mü'min oynamak ve eğlenmek için mi yaratılmıştır bir düşünelim, yoksa yaradılış gayesini unutup oyun ve eğlenceye mi dalmıştır.

Müzik bize belirli günlerde neye göre izin verilmiştir ve onun dışında haramdır biraz daha açıklarmısın.
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Cypermethrin, bu konuda hadislere bak. Sahih sünnet Kur'an'ı anlamada bir ölçüttür bizim için. Mesajı bütünsel oku lütfen.
 

Sabr-el-Hayat

Profesör
Katılım
19 Eyl 2006
Mesajlar
3,776
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Kur'an-i Kerimde misal olarak: "zina'ya yaklasmayin" emrediliyor -

Dinledigimiz müzik ile de "kulak zinasi"na yaklasilmasidir mi?

Ne tür müzik ve nerede, nasil dinledigimize bagli olarak harama ve günaha vesile olacaksa "haramdir" diye biliyorum.

Yanlisim var ise düzeltiniz lütfen...

selam ve dua ile insallah...
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yukarıda 156, 158 ve 169. mesajlarda kaynak göstererek yazdım; lütfen oralardan bakınız.
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
cypermethrin' Alıntı:
Müzik bize belirli günlerde neye göre izin verilmiştir ve onun dışında haramdır biraz daha açıklarmısın.
Müzik mutlak olarak haram değildir derken Allah Resulü'nün pratiğinden bahsettim.Mübah olan tarafı vardır. (Bugün dinlenen müzikler anlaşılmasın) O'ndan daha iyi Kur'an-ı Hakim'i anlayan olamaz. Sünnet bizim için hüccettir. Zira Allah Kur'an-ı Hakim'de aynen şöyle buyuruyor:

De ki, “Allah’a ve Peygambere uyun! Eğer [uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Allah da kâfirleri sevmez.) [A. İmran 32]


Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71]


Resulüm de ki, "Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!" [A. İmran 31]

Ona uyun ki, doğru yolu bulasınız! [Araf 158]

Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.[Nisa 80]

İhtilafa düşülen şeyleri açıklayasın diye bu kitabı sana indirdik. [Nahl 64]
Kur'an Resul-i Kibriya'ya uyulması gerekliliğini bu kadar açık ve net olarak ortaya koyuyor.


Şimdi Resul'ün hayatına baktığımızda ;

1-Bayram günlerinde kadınların kendi aralarında ( zilsiz ) def ile eğlendiklerini biliyoruz. Resul o gün dolayısıyla izin veriyor.


2- Çalgısız olarak nağmeli şiir ile eğlenildiğini biliyoruz.

Ancak bunlar içinde;Allah'a ortak koşma (şirk), ahlaksızlık, müslümanları yerme, yabancı kadınlara övgü, ve kur yapma, içkilerden bahsetme vb. olmamalıdır. Farzların edasından engelleyecek kadar sizi meşgul etmemelidir.


Ayetler açık-seçik Resul'e uymanın zorunluluğunu haykırıyor.

------------------------------------------------------------------------------------------
Resul'e uyma zorunlu olunca şu alttakiler de zorunlu oluyor:

Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu;
“Ümmetim arasında, zina yapmayı, ipekli elbiseler giymeyi, şarap içmeyi, çalgı aletlerini çalmayı helal sayan kimseler olacak”
(Buhari, Kitabu’l-Eşribe, babu ma cae fimen yestehıllu’l-hamr.)

Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu;
“Yüce rabbim bana, içki, kumar, davul ve gitarı haram kıldı.”
İbn Hacer El-Askalani, Fethu’l-Bari, X/55 Hadis Sahihtir. İmam Ahmed, Müsned , I/127.

Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu;
“Bu ümmet içinde, yere batırılma, hayvana çevrilme ve gökten taş yağması olacak”
Müslümanlardan birisi Allah ‘ın Resulü Bu ne zaman olacak diye sordu Resulullah Sallallahu aleyhi ve selem şu cevabı verdi;
“Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri yaygınlaşıp içkiler içildiğinde”
(İbn Kesir,“En-Nihaye”,I/122)

-----------------------------------------------------------------------------------------------

İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
(Lokman-6)

ayeti hakkında ;

Fakih sahabi Abdullah b.Mesud’a (radıyallahu anh) ayetteki “ lehve’l-hadisin (laf eğlencesinin)”ne olduğu sorulduğunda şöyle cevap vermiştir.
“Kendisinden başka ilah olmayana yemin ederim ki bu şarkıdır.” Bu sözünü 3 defa söylemiştir. (Tefsiru’t –Taberi XI/61

Kur’an’ın tercümanı olan Abdullah b.Abbas radıyallahu anh ise:
“Ayet şarkı ve benzerleri hakkında indi “demiştir. (Buhari, el-Edebu’l-Mufred No:1265)
 

asorti

Paylaşımcı
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
240
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
ist
cypermethrin ALLAH sana hidayet etsin !....
bu kadar ayet ,
bu kadar hadis,
bu kadar alim, müzik haram diyor SEN hala tutturmuşsun onların hiçbiri bilmiyor müzik haram değil diyorsun insaf yahu.
 

shadow

Asistan
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
212
Tepkime puanı
1
Puanları
0
İslamiyette musiki ezel,devr-i sanayi ebeddir.
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
cypermethrin ALLAH sana hidayet etsin !....
bu kadar ayet ,
bu kadar hadis,
bu kadar alim, müzik haram diyor SEN hala tutturmuşsun onların hiçbiri bilmiyor müzik haram değil diyorsun insaf yahu.

O kadar ayet derken saçmalamışsın. Kuranın hiç bir yerinde Müzik haramdır yazmıyor. Sen nerde gördün varsa bildiğin bir ayet paylaş bizimle ve Peygamber Efendimiz Allahın bize haram etmediği birşeyi Haram etme gibi bir yetkisi yoktur Bunuda Şu Ayetlerle anlıyoruz.

Doğrusu biz seni Hak (Kur'an) ile müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik. Sen cehenmemliklerden sorumlu değilsin. (Bakara 119)

Biz, peygamberleri ancak müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kim iman eder ve kendini düzeltirse onlara korku yoktur. Onlar üzüntü de çekmeyecekler. (Enam 48)

De ki: "Ben, Allah'ın dilediğinden başka kendime herhangi bir fayda veya zarar verecek güce sahip değilim. Eğer ben gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı. Ben sadece inanan bir kavim için bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim." (Araf 188)

Biz Kur'an'ı hak olarak indirdik; o da hakkı getirdi. Seni de ancak müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik. (İsra 105)

Biz resulleri, sadece müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kafir olanlar ise, hakkı batıla dayanarak ortadan kaldırmak için batıl yolla mücadele verirler. Onlar ayetlerimizi ve uyarıldıkları şeyleri alaya almışlardır. (Kehf 56)

Bu Kadar Ayetten anlıyoruz ki Peygamber efendimiz Sadece uyarıcı. Kendisine vahiy gelmeden bizlere birşey haramdır deme yetkisine sahip değil. Bu yetki Peygamber efendimize bile verilmemişken. Allahtan başka Hiç kimsenin bu yetkiye sahip olduğu düşünülemez. bunu en açık şu Ayeti kerimeden anlıyoruz ki eminim herkezi tatmin edecek yetiye sahiptir.

Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. (Tahrim 1)

Daha sonra Kuteybe nickli kardeşimin yazdığı ayet
İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
(Lokman-6)
Bu meal Elmalılı hamdi yazır meali birde diğer meallere bakalım

DİYANET İŞLERİ MEALİ

İnsanlar arasında, bir bilgisi olmadığı halde Allah yolundan saptırmak için gerçeği boş sözlerle değişenler ve Allah yolunu alaya alanlar vardır. İşte alçaltıcı azap bunlar içindir. (Lokman 6)

DİYANET VAKFI MEALİ

İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır. (Lokman 6)


Burada müzikten bahsedilmediği çok açık. laf eğlencesi derken yalan ve uydurma sözlerden bahsediliyor. Bilgisizce Allah yolundan saptırmak için yalan sözler alırlar. Mantıklı düşündüğümüz takdirde anlaşılıyor. Çünkü Hangi müzik Allahın yolundan nasıl saptırabilir ki bizi.

Son olarak konu başlığı ile ilgili bir ayet yazarak kendi adıma konuyu kapatıyorum.

Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak "Bu helaldir, şu da haramdır" demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler. (Nahl 116) Bu ayet başlıktaki konuyada yeterli açıklığı getirmiştir diye düşünüyorum.
 

simurg

Asistan
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
472
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Konum
Trabzon
sa Cypermethrin abi şimdi tş edrim sorduğum soruları her defasında kendi çapında cevaplamışsın ama hiç biri kayda değer değilsi. O kadarda kayda almak istememe rağmen.

Çünki sorduğum sorularda verdiğin ayet delilleri o konuyla verdiğin manayla alakası bile olmuyordu. Grameri amansının ikinci üçüncü anlamlarınakuran tefsiirnde bakılmaz ama onlara bile baktım yok öyle bir dediğin mana ciheti.

Şimdi artık soru sormaktan vazgeçiyorum. Sadece bilgisizliğindede devam etmemen için elimde olmayan sebeplerden dolayı seni mahcup etmek durumunda kalacağım.

Buradaki abilerde inş seni kale almakonusunda yeterli dikaktsizliği göstereceklerinede inanıyorum.

Resulllah efendimizin içki üzerinde 10 kısım insanı lanetlemiştir. Sıkanı,sıktıranı,içeni içtireni,taşıyanı,kendisi için taşınanı,sunan ı sunulanı,satın alanı,satış bedelini yiyeni.

Resululalh efendimiz burada içen ile içmeye herangi bir şekildesebep oalnı beraberce laentlemiştir.
Fakihler,yani fıkıh alimleri bu konuda fıkhi ölçü koyarkende bu sayılan 10 kısımın aynı günahta ortak olduğunu dolayısıyla haram işlemiş oldukalrını söylerler.

Daha öncede belirttiğimiz gibi YASAK OALN ŞEY HARAMDIR.HARAMA GÖTÜREN ŞEYLERDE HARAMDIR.

Bunu misalelndirmiştik daha önceki yazılarımızda zaten.

Ve ben bu hadisi şerifi yazdığımda büyük bir cüretle kabul etmeyip (günümüzde bir çok uydurma hadis vardır diyerek bunalrıda onların içine koymuş oldunuz.

Bu hadisi şerif TİRMİZİ,BÜYU,İBN-İ MACE VE EŞRİBE.

kaynak ise buralardır. Vede Tirmizi bu hadisi şerifi hasen olduğunu söylüyor.

Pekala ölçüm resulalh efendimiznsünentidir de diyorsun ya arası ra abi.Pekala sahih hadis ile ahsen hadisin aralarındaki farkıda biliyorsundur dimi söylememize gerek yoktur.

O yüzden abi aklını başına al inş.Yanlışından dön inş.Bak açıklama yaptıkça islami konulara muaffak olmadığın ortaya çıkıyor.

Ben konyadayken senin tarzında düşünen bir akım vardı . Ve önderliğini saffet bakırcı diye biri yapıyordu. Boşver abis en bu işleri inan allaha tabiin ve tebei tabiin kuran-ı kerimi senden daha iiy anlıyorlardır.

hEm onlar arapçada biliyorlardı.Hani diyorsun her okuyan kurandan anlar diyorsun ya bir soru daha sormak isityorum.

Bak bir can damarı sorusu daha sana abi.Hani ölçü olarak kuran yeter,o bize herşeyi gösteriyor diyorsun.Başka hiçbirşeye ihtiyac yok diyorsun. Gerektiği yerde daha önceki o hadisi söylerken ben alalhın kitabına baakrım resulalhın sözünü söylememe rağmen ,kendi anlayışında bir kıtlığın olduğu ihtimalini vermeyip cesurca yada cahil cesur olur prensibiyle hadise uydurma dedin.

Pekala abi peygamberler bizlere neden gönderilir. Allahu zülcelalin kuranını nasıl yaşanacağı şeklinde bize göstermek için değil mi.Madem herşey kuranda açık,neden allahu zülcelal bizleer bir peygamber göndermiş,Neden bilmiyorsanız bir ehil oalna sorun demiş ayeti kerime.

Senin mantalitene göre kişinin okuduktan sonra bilmemsi anlamaması mümkün değil ,neden pekala bu ayeti kerimeyi alahu zülcelal indirmiş. Burdaan neyi murad etmiştir?

Neyse abi soru sormayacağım diyorum aam artık bir kaç tane sormuş oldum.Unutmaki abi daha önce belki 30 soru dan fazla sordum bir kaç taneden başka hiçbirinin yanıtınıda almış değilim.

O yüzden dediğim gibi bu arad bedavadan islam kaidelerini öğreniyorsun haberin olsun. Çaktırmadan al bari bir kaç tanesini. selametle inş
 

oth

Üye
Katılım
11 Nis 2007
Mesajlar
25
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
istanbul
böyle bir konuda bu benim kanaatimce haramdır şu benim kanaatimce helaldir demek ne kadar doğrudur bilmiyorum.

De ki: Allah'ın kulları için yarattığı süsü ve temiz rızıkları kim haram kıldı? De ki: Onlar, dünya hayatında, özellikle kıyamet gününde müminlerindir. İşte bilen bir topluluk için ayetleri böyle açıklıyoruz. (Araf 32)

Ben HAramdır yada helaldir gibi kesinlik belirten birşey dile getirmiyorum.Benim düşünce yapıma ters çünkü bu konuda alimlerde farklı farklı fikirlere sahip

haramdır desek helal olduğunu gösteren, sebep ve nedenleri yok saymış oluyoruz
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
sa Cypermethrin abi şimdi tş edrim sorduğum soruları her defasında kendi çapında cevaplamışsın ama hiç biri kayda değer değilsi. O kadarda kayda almak istememe rağmen.

ben kayda değer değilim diyelim Ayeti kerimeleri kayda almanı tavsiye ederim.

İnkar edip ayetlerimizi yalanlayanlara gelince, onlar cehennemliktir, onlar orada ebedi kalırlar. (Bakara 39)

Çünki sorduğum sorularda verdiğin ayet delilleri o konuyla verdiğin manayla alakası bile olmuyordu. Grameri amansının ikinci üçüncü anlamlarınakuran tefsiirnde bakılmaz ama onlara bile baktım yok öyle bir dediğin mana ciheti.

verdiğim her ayetin konuyla alakası vardı yeterki düşün.

Şimdi artık soru sormaktan vazgeçiyorum. Sadece bilgisizliğindede devam etmemen için elimde olmayan sebeplerden dolayı seni mahcup etmek durumunda kalacağım.

Ben bilgisizim bilgimi Kuranı kerimden alabiliyorum çok şükür. Kalbin mühürlü değilse sende alabilirsin :)

Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpleri kilitli mi? (Muhammed 24)

Buradaki abilerde inş seni kale almakonusunda yeterli dikaktsizliği göstereceklerinede inanıyorum.

aynı şekilde bende senin için aynı düşüncedeyim.

Resulllah efendimizin içki üzerinde 10 kısım insanı lanetlemiştir. Sıkanı,sıktıranı,içeni içtireni,taşıyanı,kendisi için taşınanı,sunan ı sunulanı,satın alanı,satış bedelini yiyeni.
Resululalh efendimiz burada içen ile içmeye herangi bir şekildesebep oalnı beraberce laentlemiştir.
Fakihler,yani fıkıh alimleri bu konuda fıkhi ölçü koyarkende bu sayılan 10 kısımın aynı günahta ortak olduğunu dolayısıyla haram işlemiş oldukalrını söylerler.

İçki haram değildir! Sadece Günahtır. Her günahta haramdır diye bi kaide yoktur.
Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi? (Maide 91)

Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür. Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını sorarlar. "İhtiyaç fazlasını" de. Allah size ayetleri böyle açıklar ki düşünesiniz (Bakara 219)

Allahü teala bize içmemeyi tavsiye etmiştir ve büyük bir günahtır demiştir. Allahü teala tavsiye ederken ve günahtır derken. Peygamber efendimiz onu haram etme yetisine sahip değildir onuda bir önceki mesajımda açıklamıştım

Ve ben bu hadisi şerifi yazdığımda büyük bir cüretle kabul etmeyip (günümüzde bir çok uydurma hadis vardır diyerek bunalrıda onların içine koymuş oldunuz.
Bu hadisi şerif TİRMİZİ,BÜYU,İBN-İ MACE VE EŞRİBE.
kaynak ise buralardır. Vede Tirmizi bu hadisi şerifi hasen olduğunu söylüyor.
Pekala ölçüm resulalh efendimiznsünentidir de diyorsun ya arası ra abi.Pekala sahih hadis ile ahsen hadisin aralarındaki farkıda biliyorsundur dimi söylememize gerek yoktur.

Hadisi şeriflere Kuran ışığında baktığımızda yani kurana uyduğumuzda en sağlam kaynak olarak bildiklerimiz dahi olsa Kuran hakkı batıldan ayırma özelliği ile tek tek düşüyorlar. Geriye sahih olanlar kalıyor. Bunuda şu ayeti kerime ile anlıyoruz.

Biz resulleri, sadece müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kafir olanlar ise, hakkı batıla dayanarak ortadan kaldırmak için batıl yolla mücadele verirler. Onlar ayetlerimizi ve uyarıldıkları şeyleri alaya almışlardır. (Kehf 56)

Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun. O'nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz! (Araf 3)

Hani diyorsun her okuyan kurandan anlar diyorsun ya bir soru daha sormak isityorum.

Bunu ben söylemiyorum. Allahü Teala söylüyor Ayeti Kerimesi ile sen bunu inkar ediyorsan Allahü tealanın sözlerinide inkar ediyorsun.

Allah size işte böylece ayetlerini açıklar ki düşünüp hakikati anlayasınız. (Bakara 242)

Biz, anlayıp düşünmeniz için onu Arapça bir Kur'an kıldık. (Zuhruf 3)

Andolsun biz Kur'an'ı düşünüp öğüt alınsın diye kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mu? (Kamer 22)

İnkar edip ayetlerimizi yalanlayanlara gelince, onlar cehennemliktir, onlar orada ebedi kalırlar. (Bakara 39)

Bak bir can damarı sorusu daha sana abi.Hani ölçü olarak kuran yeter,o bize herşeyi gösteriyor diyorsun.Başka hiçbirşeye ihtiyac yok diyorsun. Gerektiği yerde daha önceki o hadisi söylerken ben alalhın kitabına baakrım resulalhın sözünü söylememe rağmen ,kendi anlayışında bir kıtlığın olduğu ihtimalini vermeyip cesurca yada cahil cesur olur prensibiyle hadise uydurma dedin.

Kuran bize Hakkı batıldan ayırmak için yeter. Kuran bize bu yüzden yeter.

Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpleri kilitli mi? (Muhammed 24)

Pekala abi peygamberler bizlere neden gönderilir. Allahu zülcelalin kuranını nasıl yaşanacağı şeklinde bize göstermek için değil mi.Madem herşey kuranda açık,neden allahu zülcelal bizleer bir peygamber göndermiş,Neden bilmiyorsanız bir ehil oalna sorun demiş ayeti kerime.

bunu bir önceki mesajımda açıklamıştım bizlere neden gönderildiğini. o mesajımı aşağıya tekrar pasteleyeceğim okumanı tavsiye ederim.

Senin mantalitene göre kişinin okuduktan sonra bilmemsi anlamaması mümkün değil ,neden pekala bu ayeti kerimeyi alahu zülcelal indirmiş. Burdaan neyi murad etmiştir?

Düşünüp öğüt almamızı murat etmiş Ayeti kerimesinde bunu bize söylüyor.

Allah size işte böylece ayetlerini açıklar ki düşünüp hakikati anlayasınız (Bakara 242)

Hala Kur'an üzerinde gereği gibi düşünmeyecekler mi? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından gelmiş olsaydı onda birçok tutarsızlık bulurlardı. (Nisa 82)

İşte bu (Kur'an), kendisiyle uyarılsınlar, Allah'ın ancak bir tek Tanrı olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri iyice düşünüp öğüt alsınlar diye insanlara (gönderilmiş) bir bildiridir. (İbrahim 52)

Biz, anlayıp düşünmeniz için onu Arapça bir Kur'an kıldık. (Zuhruf 3)

Sanırım bu kadar ayet yeterli. Şimdi gelelim daha önceki mesajıma.

Doğrusu biz seni Hak (Kur'an) ile müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik. Sen cehenmemliklerden sorumlu değilsin. (Bakara 119)

Biz, peygamberleri ancak müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kim iman eder ve kendini düzeltirse onlara korku yoktur. Onlar üzüntü de çekmeyecekler. (Enam 48)

De ki: "Ben, Allah'ın dilediğinden başka kendime herhangi bir fayda veya zarar verecek güce sahip değilim. Eğer ben gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı. Ben sadece inanan bir kavim için bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim." (Araf 188)

Biz Kur'an'ı hak olarak indirdik; o da hakkı getirdi. Seni de ancak müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik. (İsra 105)

Biz resulleri, sadece müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kafir olanlar ise, hakkı batıla dayanarak ortadan kaldırmak için batıl yolla mücadele verirler. Onlar ayetlerimizi ve uyarıldıkları şeyleri alaya almışlardır. (Kehf 56)

Bu Kadar Ayetten anlıyoruz ki Peygamber efendimiz Sadece uyarıcı. Kendisine vahiy gelmeden bizlere birşey haramdır deme yetkisine sahip değil. Bu yetki Peygamber efendimize bile verilmemişken. Allahtan başka Hiç kimsenin bu yetkiye sahip olduğu düşünülemez. bunu en açık şu Ayeti kerimeden anlıyoruz ki eminim herkezi tatmin edecek yetiye sahiptir.

Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. (Tahrim 1)

Daha sonra Kuteybe nickli kardeşimin yazdığı ayet
İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
(Lokman-6)
Bu meal Elmalılı hamdi yazır meali birde diğer meallere bakalım

DİYANET İŞLERİ MEALİ

İnsanlar arasında, bir bilgisi olmadığı halde Allah yolundan saptırmak için gerçeği boş sözlerle değişenler ve Allah yolunu alaya alanlar vardır. İşte alçaltıcı azap bunlar içindir. (Lokman 6)

DİYANET VAKFI MEALİ

İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır. (Lokman 6)


Burada müzikten bahsedilmediği çok açık. laf eğlencesi derken yalan ve uydurma sözlerden bahsediliyor. Bilgisizce Allah yolundan saptırmak için yalan sözler alırlar. Mantıklı düşündüğümüz takdirde anlaşılıyor. Çünkü Hangi müzik Allahın yolundan nasıl saptırabilir ki bizi.

Son olarak konu başlığı ile ilgili bir ayet yazarak kendi adıma konuyu kapatıyorum.

Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak "Bu helaldir, şu da haramdır" demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler. (Nahl 116) Bu ayet başlıktaki konuyada yeterli açıklığı getirmiştir diye düşünüyorum.
 

asorti

Paylaşımcı
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
240
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
ist
cypermethrin e cevap

İsra Suresi:64, Furkan Suresi: 72 ve Necm Suresi: 60-61. ayeti kerimelerinin de şarkı-türkü ve çalgı aletlerini dinlemekten men ettiği müfessirlerce ileri sürülmektedir. (Bakınız:Kurtubi,hazin,medarik,alusi, taberi, ilgili ayet.)

İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
(Lokman-6)

senin söylediğin: Burada müzikten bahsedilmediği çok açık. laf eğlencesi derken yalan ve uydurma sözlerden bahsediliyor. Bilgisizce Allah yolundan saptırmak için yalan sözler alırlar. Mantıklı düşündüğümüz takdirde anlaşılıyor. Çünkü Hangi müzik Allahın yolundan nasıl saptırabilir ki bizi.

burada mantıklı olan birtek senmi varsın? hem neden kendine göre çeviri yapıp laf eğlencesini yalan ve uydurma diye yazıyon mantıklı olduğun için mi?

Fakih sahabi Abdullah b.Mesud’a (radıyallahu anh) ayetteki “ lehve’l-hadisin (laf eğlencesinin)”ne olduğu sorulduğunda şöyle cevap vermiştir.
“Kendisinden başka ilah olmayana yemin ederim ki bu şarkıdır.” Bu sözünü 3 defa söylemiştir. (Tefsiru’t –Taberi XI/61

Kur’an’ın tercümanı olan Abdullah b.Abbas radıyallahu anh ise:
“Ayet şarkı ve benzerleri hakkında indi “demiştir. (Buhari, el-Edebu’l-Mufred No:1265)
bunlar mantıksızmı sence

ne kadar çok mantıklı bir insanmışsın arapça bilmeden tefsir bilmeden kafana göre ayetlere hüküm veriyon.
senin felsefene göre dikkat ettim hiç peygamberden bahsetmiyosun
halbuki
De ki, “Allah’a ve Peygambere uyun! Eğer [uymayıp] yüz çevirirlerse, [kâfir olurlar] Allah da kâfirleri sevmez.) [A. İmran 32]


Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71]

(Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının.) [Haşr 7]

(Size, âyetlerimizi okuyacak, sizi her kötülükten arıtacak, size kitabı ve hikmeti öğretecek ve bilmediklerinizi bildirecek aranızdan, bir resul gönderdik.) [Bakara 151]

O (Muhammed), kendi görüşüyle değil, ancak O’na vahyedilen şeyleri konuşur.(necm3/4)

Resulüm de ki, "Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!" [A. İmran 31]

Ona uyun ki, doğru yolu bulasınız! [Araf 158]

Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.[Nisa 80]

İhtilafa düşülen şeyleri açıklayasın diye bu kitabı sana indirdik. [Nahl 64]
Kur'an Resul-i Kibriya'ya uyulması gerekliliğini bu kadar açık ve net olarak ortaya koyuyor

Ve hadisler
Ebu Malik el-Eş'ari (RA) 'den rivayete göre Peygamberimiz (SAV): Yemin olsun ki, ümmetimden muhakkak bir takım kavimler meydana gelecektir. Bunlar: Zinaetmeyi,ipek elbiseler giymeyi, şarap içmeyi ve ÇALGI aletleri çalıp eğlenmeyi helal ve mübah sayacaklardır. buyurmuşlardır. (Buhari,Eşribe:6)

Yine peygamberimiz (SAV):Çalgı aletlerinin sesini dinlemek gunahtır. O çalgı meclisinde oturmak fasıklıktır ve bu çalgı sesiyle zevklenmek küfran-ı nimettir, buyurmuşlardır. (El-Fetava'l-Bezaziyye.)

Abdullah b. Mes'ud (RA) ' denrivayete göre Resulullah (SAV): Şarkı-türkü( söylemek veya dinlemek) kalpte nifak (ve kötülükleri) bitirip büyütür, buyurmuşlardır. (Ebu Davud Edep:60.)

Beyhaki'nin rivayetinde: "Suyun baklayı bitirip büyüttüğü gibi" ziyadesi vardır. (Bak, Es-Sünnenü'l-kübra,10/223.

Abdullah b. Ömer (ra)’den: Rasulullah (sav) şöyle buyurdu: “Allah içkiyi, kumarı, Kube (davul) ve gubayra (tambur, ud, kaval, manalarına gelir)yı haram kıldı. Her sarhoş edici şeyde haramdır.”
işte sana bu kadar ayet
işte sana bu kadar hadis
işte sana bukadar alim
işte sana bu kadar hoca
işte sana bu kadar ihvan
ve işte sana bu kadar insan
hala yetmez mi ve bende bu konuyu burada kapatıyorum ve sana dua ediyorum
ALLAH seni islah eylesin
 

cypermethrin

Asistan
Katılım
12 May 2007
Mesajlar
264
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
38
İsra Suresi:64, Furkan Suresi: 72 ve Necm Suresi: 60-61. ayeti kerimelerinin de şarkı-türkü ve çalgı aletlerini dinlemekten men ettiği müfessirlerce ileri sürülmektedir. (Bakınız:Kurtubi,hazin,medarik,alusi, taberi, ilgili ayet.)

Şimdi bu bahsettiğin ayetlere bakalım sayın asorti kardeşim.

Onlardan gücünün yettiği kimseleri davetinle şaşırt; süvarilerinle, yayalarınla onları yaygaraya boğ; mallarına, evlatlarına ortak ol, kendilerine vaadlerde bulun. Şeytan, insanlara, aldatmadan başka bir şey vadetmez. (İsra 64)

Onlar yalana tanıklık etmezler/yalan söze kulak vermezler. Boş lakırdıya rastladıklarında soylu bir tavırla geçip giderler. (Furkan 72)

Ve siz gaflet içinde oyalanmaktasınız! Haydi Allah'a secde edip O'na kulluk edin! (necm 60, 61)

Burda şarkı türküden men etme hangi ayette söz konusu? söylediklerin tamamen uydurmadan ibaret.

İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
(Lokman-6)

Burda yalandan bahsetmekte müzikle İnsanlar Allah yolundan nasıl saptırılsın Yalan ve iftiralardan başka ne saptırabilir. Mantığını konuştur Sende anlarsın.
ne kadar çok mantıklı bir insanmışsın arapça bilmeden tefsir bilmeden kafana göre ayetlere hüküm veriyon.
senin felsefene göre dikkat ettim hiç peygamberden bahsetmiyosun

Ben ayetlere kafama göre hüküm vermiyorum. Ayetin anlamı zaten açık. :) düşünen herkez aynı hükme varır zaten. saçmalıyorsun ve kuranın neresinde Arapça bilmeyen tefsir okumayan Ayetlerin hükümlerini anlayamaz yazıyor asorti kardeşim. Allah bize öyle buyurmamış bak.

Anlayasınız diye biz onu Arapça bir Kur'an olarak indirdik. (Yusuf Suresi Ayet 2)

Biz, Kur'an'ı sana, güçlük çekesin diye değil, ancak Allah'tan korkanlara bir öğüt olsun diye indirdik. (Taha Suresi Ayet 2)

Andolsun biz Kur'an'ı öğüt alınsın diye kolaylaştırdık. (Ondan) öğüt alan yok mu? (Kamer Suresi Ayet 17,22,32,40)

Gördüğün üzere düşünüp öğüt alın anlayın demiş Arapça bilin anlayın dememiş.

Sen şimdi kesin diyeceksin kuran arapça indi sen türkçe biliosun onu nasıl anlayacaksın diye Allahü Teala o konudada bizi aydınlatmış bak.

Biz onu Arapça bilmeyenlerden birine indirseydik de, Bunu onlara o okusaydı, yine ona iman etmezlerdi. (Şuara 198,199)
Kuran türçe olsaydı bu Ayetler yine sizlere okunsaydı siz yine karşı çıkacaktınız.

Allahü teala Boşuna dememiş

Şüphesiz ki bu Kur'an en doğru yola iletir; iyi davranışlarda bulunan müminlere, kendileri için büyük bir mükafat olduğunu müjdeler. (İsra 9)

Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının.) [Haşr 7]

bu ayeti yarım olarak vermişsin birde tamamına bakalım.

Allah'ın, (fethedilen) ülkeler halkından Peygamberine verdiği ganimetler, Allah, Peygamber, yakınları, yetimler, yoksullar ve yolda kalmışlar içindir. Böylece o mallar, içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir devlet olmaz. Peygamber size ne verdiyse onu alın, size ne yasakladıysa ondan da sakının. Allah'tan korkun. Çünkü Allah'ın azabı çetindir. (Haşr 7)

Gördüğün üzere savaşta kazanılan ganimetler için Peygamberin bize verdiğini alın ne yasakladıysa ondan sakının yazmış Ganimetler için ne güzel kendi düşüncene çekmek için ayeti yarım yamalak yazıyorsun yaa harikasın

(Muhammed), kendi görüşüyle değil, ancak O’na vahyedilen şeyleri konuşur.(necm3/4)

çok doğru bir ayeti örnek vermişsin Allahın ona vahyettiği kadar konuşur Peygamber efendimiz fazladan hüküm koymaya yetkisi yoktur.

ve Kuranı kerimde müziğin haram olduğuna işaret eden hiç bir ayet olmadığına göre Peygamber efendimiz bizlere müziği haram edemez.

gelelim verdiğin hadis örneklerine Müziğin haram olduğunu gösterir bir çok hadis vermişsin fakat aynı şekilde geçmiş mesajlara bakarsan müziğin helal olduğunu gösterir birçok hadiste mevcuttur.

sonuca gelecek olursak. Kuranı kerimin en büyük özelliği hakkı batıldan ayırma özelliğidir. Kuranı anlayarak okuduğumuz takdirde Sahih olmayan hadisler düşer ve geriye sahih hadisler kalır. Yani hak olmayan düşer hak olan kalır. Asorti saçmalamaktan öteye gitmemişsin cvp vermek istemişsin ama verdiğin ayetlerde bile çelişmişsin :) Allah hidayet nasip etsin inş.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Şu makaledeki bir pasaj özellikle ilgimi çekti:

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=25993

Okuyalım:

Yarım Hocaların Dinden Ediş Usulü

İstikametimiz Batı’ya doğru çevrildiğinden beri, bizim Din’i algılama ve yaşama tarzımıza da bir çözülme arız oldu.

Nefsimize ağır gelen hükümleri devre dışı bırakmak ya da o hükümlerle muhatap olmadığımızı ispatlamak için olmadık yorumlar yapar hale geldik.

Eğer nefsimize ağır gelen hüküm, Kur’an ayetiyle sabit ise, o konuda Sünnet’i, Sahabe’nin ve ulemanın anlayışını görmezden gelerek ayete kendi anlayışımız doğrultusunda anlam vermenin gayreti içinde olduk. “Kur’an 1400 yıl önce inmiştir, ama her çağa hitap etmektedir. Onun her çağda yeniden yorumlanması, evrenselliğinin bir gereğidir.” gibi saçma sapan gerekçelerle Allah’ın Kitabı’nı kendi heva ve heveslerimiz doğrultusunda olmadık yorumlara tabi tuttuk.

Bahis konusu olan hüküm, Sünnetle/hadislerle sabit olmuş ise, iş biraz daha kolaylaşıyor. Müsteşrikler marifetiyle hadislere güvensizlik virüsünün çoktan bulaştığı aklımıza bu aşamada hemen “uydurma hadisler” söylemi geliveriyor. Söz konusu hadisin de “uydurulanlar” cümlesinden olduğunu söyleyerek işin içinden sıyrılıyoruz!

İcma ya da Kıyas’a gelince, orada yükümüz büsbütün hafiflemiştir. Zira yüzlerce yıl önce meydana gelmiş bir icmanın bugün bizi bağlamayacağı, kıyasla verilen hükümlerin ise “Kur’an’ın/Sünnet’in ruhu” dediğimiz şeye aykırı olduğu yorumu hemen yanıbaşımızdadır.

Modern zamanlarda Edille-i Şer’iyye adeta hayatımızdan çıkmış, onun yerini şu üç ilke almıştır:

• Kolaycılık
• Akılcılık
• Değişim.

Bu ilkelere uymayan delil, ayet de olsa, hadis de olsa, bir çaresine bakılır ve mutlaka devre dışı bırakılır!
 

arkadaş

Üye
Katılım
10 Şub 2007
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Müzik Niye Haram Olsun Ya Tabii Burda Bazi Müzikleri çikartrmamiz Lazim çünkü Bu Bazi Müzikler Allah'i Inkar Ediyor Ama Geri Kalanlari Için Dinleyebiliriz çünkü Ne Demişler Müzik Ruhun Gidasidir
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Başka bir makaleden bir pasaj:

Snouck Hurgronje, tesbitinde haklı çıkmış ve Müsteşrikler amacına ulaşmıştır.[1] Müslümanlar'ı çözmenin, dönüştürmenin, bitirmenin yolu, onların bilinçlerinde Sünnet'i zedelemekten ve aşındırmaktan geçer. Zira bu, yeni ve farklı bir "din tasavvuru" demektir. Nitekim öyle de olmuştur.

[1] Bkz. Mehmet Görmez, Klasik Oryantalizmi Hadis Araştırmalarına Sevk Eden Temel Faktörler Üzerine, "İslâmiyât" dergisi, III/I, Ocak/Mart-2000, 11-31

http://www.ebubekirsifil.com/index.php?sayfa=detay&tur=gazete&no=629
 
K

karşıtgörüş

Guest
Rasûlullah (S.A.V.) “Zil Şeytanın çalgısıdır” demiştir.(Müslim). Bir başka rivayet de, “Köpek ve zilin bulunduğu yere melekler girmez” şeklindedir. (Müslim)


ben bu sözü efendimizin söylediğine inanmıyorum,b kadar basit laflar etmez efendimiz,her şeyde şeytana yorulmazki,azcık bazı şeylei akıl sügecindende geçirelim,şindi sami syufun bir ilahisini dinleyipte birisi islama sempati duymaya başlarsa günahmı olacak bukadar dar düşünmyelim,bana evde bara,pavyona,gitmeden müzik dinlemenin neden günah olabileceğine dair mantıklı bir sebep söyleyin,ama öyle metal falan değil,türksanat,türkhalk,ialhi vs.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Önce Buhari'deki bir hadis-i şerifi hatırlayalım:

(Bir zaman gelecek, ümmetimden bazısı, zinayı, ipek giymeyi, içki içmeyi, çalgıyı helal addedecektir.) [Buhari]


Hadiste geçen kelime "el-meazif" çalgılar manasındadır. (Bkz. Diyanet'in tercümesinde 12. cilt, 1892 nolu hadis-i şerif).

Şimdi, Mehmet Oruç Bey'in istifadeli olduğunu düşündüğüm üç makalesini okuyalım.

Hip hop’çuların “İslami Müzik” saçmalığı!

Olup bitenleri, din adına yapılan rezaletlikleri gördükçe, ahir zamanda olduğunu daha iyi anlıyor insan.

Hemen Ehli Sünnet Kasidesi’ndeki şu dörtlük akla geliyor:
“Bugünkü şaşkın halleri eylemişti, Resul beyan
Demişti: Bir gün gelecek; garib olur bana uyan
Her evde çalgı çalınır; işitilmez olur ezan
Alim bulunmaz bir yerde cahillere kalır meydan...”

Bu girizgahtan sonra, gündem yoğunluğu ile bahsedemediğim geçen ramazan ayında görülen renkli görüntülere yer vermek istiyorum bugün. En renkli yerlerden biri de dini kitap fuarları.

Buralara giden kendini, halk türküleri konserinde veya saz evinde zannediyor. Her türlü çalgı aleti eşliğinde söylenen ilahiler, dinleyenlerin nefsini okşayan yine çalgılı, defli ve dümbelekli kadın sesli ilahiler...

Dikkatinizi çekti mi bilmiyorum; son yıllarda hızlı ve sinsi bir şekilde dinin içine müzik sokulmaya çalışılıyor. Çünkü dini bozmanın en kolay yollarından biri budur.

Hristiyanlığı aslından uzaklaştıran önemli unsurlardan biri de Kiliselere müziğin sokulmasıdır. İslamiyeti de Hristiyanlığın durumuna düşürmek için müziğe ağırlık verilmektedir.

Tabii ki böyle bir proje iç dinamiklerle yapılamaz. Etkili dış destek de lazım. Aşağıdaki gazete haberlerine bakılınca bu desteğin planlı bir şekilde sinsice fazlasıyla verildiği görülüyor:
“Yedikule Zindanları, iftardan sonra zindan duvarlarını sarsacak kadar tempolu bir konsere tanıklık etti.

Mustafa Özcan’ın Kur’an tilavetinden sonra Avusturya’dan gelen ve daha çok Türk Tasavvuf Musikisi icrasıyla tanınan Abdurrahman Toprak, soğuktan titreyen kalabalığı kendine eşlik ettirmeye çalışarak ilahi söyledi.

Ardından bir zamanların ‘Yeşil Pop’çuları sahneye çıktı. Daha sonra heyecanla Yusuf İslam’ın geldiği müjdelendi. Hip Hop şarkılarıyla İslam çağrısı yapan, ramazan münasebetiyle özel olarak getirtilen Amerikalı müzik grubu Native Deen (Yerli Din) de sahnede yerini aldı.

Her biri en fazla 20 yaşında üç tane çikolata renkli Afro-Amerikan, başlarındaki beyaz takkeler ile koşarak sahneye fırladı.

Grubun üyeleri Joshua Salem, Naim Muhammed ve Abdülmelik Ahmed sahnede izleyici ile kurdukları diyalog açısından Yedikule Zindanlarındaki kalabalığı adeta kendinden geçirdi.

En fazla ortaokul öğrencisi oldukları her hallerinden belli çocuklar, başlarına beyaz namaz takkelerini geçirmiş sahnenin hemen önünde ‘hip hop’ figürleriyle dans ettiler. Gece, Native Deen’in genç üyeleri ile öncüleri olan Yusuf İslam’ın birlikte söylediği sazlı sözlü ‘Taleal Bedru’ ile noktalandı...”

Yedikule’de verdikleri konser büyük rağbet gören Amerikalı Native Deen grubu Eyüp Sultan’ı ziyaret edip, biri imam olup camide cemaatle namaz kılmayı da ihmal etmiyorlar.

Gazetelerde bu fotoğraflar da yayınlanıyor. Verilen mesaj açık; namazımızı da kılıyoruz. Müziğin namaza, Müslümanlığa manisi yok.

Ramazan aylarında yoğunlaştırılan bu faaliyetler projenin birinci aşamasıdır: Bu aşamada, dinimizce haram olan müziği meşru hale getirmek. (İbadetlerin içine sokulursa, mesela müzikli Kur’an-ı kerim okumak, mevlid, ilahi söylemek küfür olur.)

Daha sonra da, müziği Hristiyanlıkta olduğu gibi ibadetin bir parçası haline sokmak. Birinci aşamada hayli yol alındı. Müziğin girmediği Müslüman evi neredeyse kalmadı.

Şap ile şeker karıştı

Geçen ramazanda pek çok otelin kapısında, “Canlı müzik eşliğinde iftar” afişlerini gördük. İşte Istanbul’da beş yıldızlı bir otelin ilanı: “Zengin bir mönünün sonunda Çeşmi bülbül Fasıl Grubu eşliğinde her akşam iftar...” Dört kız, ellerinde tambur, bendir, kanun ve ut eşliğinde, “Ben yanarım yane yane”,”Sordum sarı çiçeğe...” ilahilerini seslendiriyorlar iftarda. Ardından saz eserleri...
Akşama kadar Allah için oruç tutan, akşam genç kızların seslendirdiği Klasik Türk Müziği eşliğinde iftar ediyor. Açıkça, ibadete haram karıştırıyor. Eğer bu yaptığını helal kabul ediyorsa bu haram küfre dönüşür.
Artık şap ile şeker karıştı. Eskiden saflar ayrı ve netti. Kim ne yaptığını biliyordu. Her şeyin cılkı çıkmamıştı, curcunaya dönmemişti. İçki içecek olan meyhaneye, eğlenecek olan eğlence yerine, ibadet edecek olan da, camiye giderdi. Haram işleyen de günahını bildiği için üzülürdü. Üzüldüğü, yaptığını meşru görmediği için de küfre düşmezdi. Şimdi her şey birbirine karışmış durumda. İbadet mi yapıyor, eğleniyor mu belli değil. Bütün bunlar müziği ve haramları meşrulaştırmanın, haramı helali birbirine karıştırmanın yani “Dini sulandırma” projesinin bir parçasıdır.
Görünüşe bakıldığında bu davranışlar halkın cahilliğine veriliyorsa da, bu o kadar basit bir hadise değildir. Müslümanlar bu hale planlı bir şekilde, belli bir proje doğrultusunda getiriliyor. Bu projenin içeride ve dışarıda bayraktarlığını yapan pek çok kimse var. Rock Müziğin başını çeken Cat Stevensdiğer ismi ile Yusuf İslam’ın takip ettiği çizgi hayli enteresan. Önce İslam âlimlerinin kitaplarından ve çevresindeki Müslüman kimselerden müziğin haram olduğunu öğrenip Müslüman olmasıyla beraber müziği de bırakıyor. Daha sonra birden fikir değiştiriyor. Bu değişikliği de kendince şöyle yorumluyor: “Başlangıçta müzik konusunda şüphelerim oluşmuştu. Daha sonra Kur’ana ve hadislere baktım, müzük ile ilgili bir şey göremedim. İyi, faydalı şeyleri İslamiyet emrediyor. Müzik iyi ve faydalı olduğuna göre, haram olamaz diye yorumladım. Yeniden çalışmaya başladım...”
Binlerce İslam alimi, Kur’an-ı kerime ve hadis-i şeriflere dayanarak Müziğin haram olduğunu söylüyorlar; bu ise, göremedim, diyor.
Kendisine, “Yedikule’de hip-hop grubu Native Deen ile birlikte sahneye çıktınız. Bu hip-hop tarzını nasıl buluyorsunuz?” diye soruyorlar, o da, “ Native Deen, gençleri İslam’a ve Allah’a çağırıyor. Albümleri insanlık adına son derece olumlu mesajlar içeriyor. Bence gayet de başarılı bir hip-hop örneği ortaya çıkarıyorlar” diyor. Yani dinimizin haram kıldığı müzik vasıtasıyla gençler İslama çağrılıyor. Böyle çağrılarla gelenlerin İslami anlayışını, yaşayışını artık siz düşünün.
Yapılan bu kadar İslam dışı davranışlardan sonra insan ister istemez şüpheye düşüyor. Acabalar akla geliyor. Bu tip insanlar, bu tip gruplar acaba belli maksatlar için mi Müslümanların arasına sokuluyor?! Dinimiz zahire göre hüküm verir. Müslüman oldum diyeni Müslüman kabul ederiz. Fakat bu, ihtiyadı elden bırakmaya da mani değildir.
İstanbul’a geldiğinde görüştüğümüz Beyzadelerden yaşı doksanın üzerinde olan Fethi Sami Baltalimanı amca var. Bir konuşmamızda şunu söylemişti: “Evladım, ben altmış yıldır İngiltere’deyim. Siz benim kadar İngilizleri tanımazsınız. Bir İngiliz, ‘ben Müslüman oldum’ dese, dinimiz zahire göre hareket etmemizi emrettiği için onu Müslüman kabul ederim. Fakat onun samimiyetinden şüphe duyarım!..”

Şimdi de Malezyalı İmad sahnede

İngiliz Cat Stevens(Yusuf İslam), İngiltere’de müzik eğitimini tamamlayan Yusuf İslam’ın yetiştirmesi Azeri Sami Yusuf ve Amerikalı Native Deen gibi şarkıcılardan sonra şimdi de İngiliz kültürünün hakim olduğu Malezya’da ortaya çıkan şarkıcı İmad üzerinden, “İslami Müzik” adı altında İslam âlemine dolayısıyla İslamiyete müzik sokulmaya çalışılıyor.
Son çalışmasının tanıtımı için İstanbul’a gelen ve basında geniş yer verilen İmad’ın ramazan ayında İngilizce, Arapça, Fransızca ve Türkçe “müzikli ilahi” albümleri çıkmış. Sanatçı bir aileden geldiğini söyleyen İmad, 14 yaşında medrese eğitimi aldığını, okulda hocalarının sesinin güzel olduğunu fark ederek kendini müziğe yönlendirdiklerini ifade ediyor. Burada çaktırmadan ince bir mesaj veriliyor. Nedir bu? Medrese, dini eğitim verilen bir yer. Dolayısıyla müziğin dini açıdan bir sakıncası olmadığını, hatta medrese tarafından yönlendirildiğini vurgulamış oluyor.
“İslami Müzik” dedikleri nedir, diğer müziklerden farkı nedir? Aslında fark yok aralarında. Fark denebilecek tek şey bestelerde, “Allah” “Peygamber” gibi kelimelerin ve isimlerin geçmesi.
Bir şeyin “İslami” olabilmesi için, dinî kaynaklarda geçmesi, emredilmesi gerekir. Dinimizin asli kaynakları olan Kur’an-ı kerimde ve Hadis-i şeriflerde müziğin yeri yoktur. Aksine İslam âlimleri, Kur’an-ı kerime ve hadis-i şeriflere dayalı olarak söz birliği ile müziğin İslamda yeri olmadığını, haram olduğunu bildirmişlerdir.
Bunun için müzik kelimesinin “Tasavvuf” veya “İslam” kelimesi ile yan yana gelmesi mümkün değildir. “İslami Müzik” saçmalığını savunmak, zemzemin içine şarap katmak gibi çirkindir. Bu, zemzeme yapılacak en büyük hakarettir. Birileri, vazifeleri gereği kasıtlı olarak bunu yapabilir fakat Müslümanların buna alet olması affedilebilir hata değildir.
Bazıları, Peygamber Efendimizin Medine’ye teşriflerinde, kadınların tef eşliğinde karşılamalarını, “Talea’l-Bedru”yu söylemelerini ve Hz. Aişe’ye kadınların tef çalıp oynamalarını dinletmesini delil göstermeye çalışıyorlar. Büyük İslam alimi İbn-i Hacer hazretleri bunların Benî Neccâr cariyeleri, köleleri olduğunu zaten kendilerinin”Bizler Benî Neccar’ın cariyeleriyiz, Muhammed ne güzel komşudur!” dediklerini bildirmiştir. Hz. Aişe’nin, Peygamberimizin yanında kasidelerini dinlediği kadınlar da birer cariyedir, hür kadın değildir. Görüldüğü gibi tef çalıp kaside okuyan kimseler küçük çocuklarla cariyelerdir. Bunun böyle olduğunu İmam-ı Buharî de bildirmiştir.
Çalgı aleti eşliğinde söylenen, ilahinin, şarkının, kasidenin dinimizde haram olduğunda söz birliği vardır. Hatta ilahinin müzik aleti ile söylenmesi ile ibadete müzik sokulduğu için haramdan öte küfür olduğu bildirilmiştir. Hadis-i şeriflerde, “İlk tegannî eden şeytândır” “Müzik, kalbde nifâk hâsıl eder”, “Allahü teâlâ, beni âlemlere rahmet olarak ve çalgıları, cahiliye âdetleri ve putları yok etmek için gönderdi” buyurulmuştur.
Harama helal diyen ve haramı ibâdete karıştıran kâfir olur. Resulullah efendimizin geldiği bir evde, küçük kızlar tef çalıp şarkı söylüyorlardı. Şarkıyı bırakıp, Resulullahı övmeye başladılar. “Benden bahsetmeyin! Beni övmek (mevlid, ilahi) ibâdettir. Eğlence, oyun arasında ibâdet caiz değildir” buyurdu (Kimya-i saadet). Tef, çalgı çalarak veya oyun arasında Kur’an okuyan, ibadet eden kâfir olur, dinden çıkar. (Tergib-üs-salât)​
 
K

karşıtgörüş

Guest
şimdi Sen Bu Destani Millet Okuyacakmi Saniyorsun,arkadaşim Sizin Kendi Fikirleriniz Yokmu Kes Yapiştir Yapmayalim Ben Bir Soru Sordum,,neden Günah Hadis Böyle Diyor Diye Değil Cami Imamina Soruyorum Bu Niye Böyle Sünnettir Deyip çikiyor Işin Içinden:)sabep Olarak,bir Insan Bara Pavyona,gitmiyorsa,metal Falan Değilde,türkhalk,türk Sanat,ilahi Dinlemesi Neden Günahtir Hadis Değil Ana şöyle şeylere Yol Açacaği Için Deyin Mesela.
 
Üst