sa Cypermethrin abi şimdi tş edrim sorduğum soruları her defasında kendi çapında cevaplamışsın ama hiç biri kayda değer değilsi. O kadarda kayda almak istememe rağmen.
ben kayda değer değilim diyelim Ayeti kerimeleri kayda almanı tavsiye ederim.
İnkar edip ayetlerimizi yalanlayanlara gelince, onlar cehennemliktir, onlar orada ebedi kalırlar. (Bakara 39)
Çünki sorduğum sorularda verdiğin ayet delilleri o konuyla verdiğin manayla alakası bile olmuyordu. Grameri amansının ikinci üçüncü anlamlarınakuran tefsiirnde bakılmaz ama onlara bile baktım yok öyle bir dediğin mana ciheti.
verdiğim her ayetin konuyla alakası vardı yeterki düşün.
Şimdi artık soru sormaktan vazgeçiyorum. Sadece bilgisizliğindede devam etmemen için elimde olmayan sebeplerden dolayı seni mahcup etmek durumunda kalacağım.
Ben bilgisizim bilgimi Kuranı kerimden alabiliyorum çok şükür. Kalbin mühürlü değilse sende alabilirsin
Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpleri kilitli mi? (Muhammed 24)
Buradaki abilerde inş seni kale almakonusunda yeterli dikaktsizliği göstereceklerinede inanıyorum.
aynı şekilde bende senin için aynı düşüncedeyim.
Resulllah efendimizin içki üzerinde 10 kısım insanı lanetlemiştir. Sıkanı,sıktıranı,içeni içtireni,taşıyanı,kendisi için taşınanı,sunan ı sunulanı,satın alanı,satış bedelini yiyeni.
Resululalh efendimiz burada içen ile içmeye herangi bir şekildesebep oalnı beraberce laentlemiştir.
Fakihler,yani fıkıh alimleri bu konuda fıkhi ölçü koyarkende bu sayılan 10 kısımın aynı günahta ortak olduğunu dolayısıyla haram işlemiş oldukalrını söylerler.
İçki haram değildir! Sadece Günahtır. Her günahta haramdır diye bi kaide yoktur.
Şeytan içki ve kumar yoluyla ancak aranıza düşmanlık ve kin sokmak; sizi, Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık (bunlardan) vazgeçtiniz değil mi? (Maide 91)
Sana, şarap ve kumar hakkında soru sorarlar. De ki: Her ikisinde de büyük bir günah ve insanlar için bir takım faydalar vardır. Ancak her ikisinin de günahı faydasından daha büyüktür. Yine sana iyilik yolunda ne harcayacaklarını sorarlar. "İhtiyaç fazlasını" de. Allah size ayetleri böyle açıklar ki düşünesiniz (Bakara 219)
Allahü teala bize içmemeyi tavsiye etmiştir ve büyük bir günahtır demiştir. Allahü teala tavsiye ederken ve günahtır derken. Peygamber efendimiz onu haram etme yetisine sahip değildir onuda bir önceki mesajımda açıklamıştım
Ve ben bu hadisi şerifi yazdığımda büyük bir cüretle kabul etmeyip (günümüzde bir çok uydurma hadis vardır diyerek bunalrıda onların içine koymuş oldunuz.
Bu hadisi şerif TİRMİZİ,BÜYU,İBN-İ MACE VE EŞRİBE.
kaynak ise buralardır. Vede Tirmizi bu hadisi şerifi hasen olduğunu söylüyor.
Pekala ölçüm resulalh efendimiznsünentidir de diyorsun ya arası ra abi.Pekala sahih hadis ile ahsen hadisin aralarındaki farkıda biliyorsundur dimi söylememize gerek yoktur.
Hadisi şeriflere Kuran ışığında baktığımızda yani kurana uyduğumuzda en sağlam kaynak olarak bildiklerimiz dahi olsa Kuran hakkı batıldan ayırma özelliği ile tek tek düşüyorlar. Geriye sahih olanlar kalıyor. Bunuda şu ayeti kerime ile anlıyoruz.
Biz resulleri, sadece müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kafir olanlar ise, hakkı batıla dayanarak ortadan kaldırmak için batıl yolla mücadele verirler. Onlar ayetlerimizi ve uyarıldıkları şeyleri alaya almışlardır. (Kehf 56)
Rabbinizden size indirilene (Kur'an'a) uyun. O'nu bırakıp da başka dostların peşlerinden gitmeyin. Ne kadar da az öğüt alıyorsunuz! (Araf 3)
Hani diyorsun her okuyan kurandan anlar diyorsun ya bir soru daha sormak isityorum.
Bunu ben söylemiyorum. Allahü Teala söylüyor Ayeti Kerimesi ile sen bunu inkar ediyorsan Allahü tealanın sözlerinide inkar ediyorsun.
Allah size işte böylece ayetlerini açıklar ki düşünüp hakikati anlayasınız. (Bakara 242)
Biz, anlayıp düşünmeniz için onu Arapça bir Kur'an kıldık. (Zuhruf 3)
Andolsun biz Kur'an'ı düşünüp öğüt alınsın diye kolaylaştırdık. Öğüt alan yok mu? (Kamer 22)
İnkar edip ayetlerimizi yalanlayanlara gelince, onlar cehennemliktir, onlar orada ebedi kalırlar. (Bakara 39)
Bak bir can damarı sorusu daha sana abi.Hani ölçü olarak kuran yeter,o bize herşeyi gösteriyor diyorsun.Başka hiçbirşeye ihtiyac yok diyorsun. Gerektiği yerde daha önceki o hadisi söylerken ben alalhın kitabına baakrım resulalhın sözünü söylememe rağmen ,kendi anlayışında bir kıtlığın olduğu ihtimalini vermeyip cesurca yada cahil cesur olur prensibiyle hadise uydurma dedin.
Kuran bize Hakkı batıldan ayırmak için yeter. Kuran bize bu yüzden yeter.
Onlar Kur'an'ı düşünmüyorlar mı? Yoksa kalpleri kilitli mi? (Muhammed 24)
Pekala abi peygamberler bizlere neden gönderilir. Allahu zülcelalin kuranını nasıl yaşanacağı şeklinde bize göstermek için değil mi.Madem herşey kuranda açık,neden allahu zülcelal bizleer bir peygamber göndermiş,Neden bilmiyorsanız bir ehil oalna sorun demiş ayeti kerime.
bunu bir önceki mesajımda açıklamıştım bizlere neden gönderildiğini. o mesajımı aşağıya tekrar pasteleyeceğim okumanı tavsiye ederim.
Senin mantalitene göre kişinin okuduktan sonra bilmemsi anlamaması mümkün değil ,neden pekala bu ayeti kerimeyi alahu zülcelal indirmiş. Burdaan neyi murad etmiştir?
Düşünüp öğüt almamızı murat etmiş Ayeti kerimesinde bunu bize söylüyor.
Allah size işte böylece ayetlerini açıklar ki düşünüp hakikati anlayasınız (Bakara 242)
Hala Kur'an üzerinde gereği gibi düşünmeyecekler mi? Eğer o, Allah'tan başkası tarafından gelmiş olsaydı onda birçok tutarsızlık bulurlardı. (Nisa 82)
İşte bu (Kur'an), kendisiyle uyarılsınlar, Allah'ın ancak bir tek Tanrı olduğunu bilsinler ve akıl sahipleri iyice düşünüp öğüt alsınlar diye insanlara (gönderilmiş) bir bildiridir. (İbrahim 52)
Biz, anlayıp düşünmeniz için onu Arapça bir Kur'an kıldık. (Zuhruf 3)
Sanırım bu kadar ayet yeterli. Şimdi gelelim daha önceki mesajıma.
Doğrusu biz seni Hak (Kur'an) ile müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik. Sen cehenmemliklerden sorumlu değilsin. (Bakara 119)
Biz, peygamberleri ancak müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kim iman eder ve kendini düzeltirse onlara korku yoktur. Onlar üzüntü de çekmeyecekler. (Enam 48)
De ki: "Ben, Allah'ın dilediğinden başka kendime herhangi bir fayda veya zarar verecek güce sahip değilim. Eğer ben gaybı bilseydim elbette daha çok hayır yapmak isterdim ve bana hiçbir fenalık dokunmazdı. Ben sadece inanan bir kavim için bir uyarıcı ve müjdeleyiciyim." (Araf 188)
Biz Kur'an'ı hak olarak indirdik; o da hakkı getirdi. Seni de ancak müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik. (İsra 105)
Biz resulleri, sadece müjdeleyiciler ve uyarıcılar olarak göndeririz. Kafir olanlar ise, hakkı batıla dayanarak ortadan kaldırmak için batıl yolla mücadele verirler. Onlar ayetlerimizi ve uyarıldıkları şeyleri alaya almışlardır. (Kehf 56)
Bu Kadar Ayetten anlıyoruz ki Peygamber efendimiz Sadece uyarıcı. Kendisine vahiy gelmeden bizlere birşey haramdır deme yetkisine sahip değil. Bu yetki Peygamber efendimize bile verilmemişken. Allahtan başka Hiç kimsenin bu yetkiye sahip olduğu düşünülemez. bunu en açık şu Ayeti kerimeden anlıyoruz ki eminim herkezi tatmin edecek yetiye sahiptir.
Ey Peygamber! Eşlerinin rızasını gözeterek Allah'ın sana helal kıldığı şeyi niçin kendine haram ediyorsun? Allah çok bağışlayan, çok esirgeyendir. (Tahrim 1)
Daha sonra Kuteybe nickli kardeşimin yazdığı ayet
İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
(Lokman-6)
Bu meal Elmalılı hamdi yazır meali birde diğer meallere bakalım
DİYANET İŞLERİ MEALİ
İnsanlar arasında, bir bilgisi olmadığı halde Allah yolundan saptırmak için gerçeği boş sözlerle değişenler ve Allah yolunu alaya alanlar vardır. İşte alçaltıcı azap bunlar içindir. (Lokman 6)
DİYANET VAKFI MEALİ
İnsanlardan öylesi var ki, herhangi bir ilmi delile dayanmadan Allah yolundan saptırmak ve sonra da onunla alay etmek için boş lafı satın alır. İşte onlara rüsvay edici bir azap vardır. (Lokman 6)
Burada müzikten bahsedilmediği çok açık. laf eğlencesi derken yalan ve uydurma sözlerden bahsediliyor. Bilgisizce Allah yolundan saptırmak için yalan sözler alırlar. Mantıklı düşündüğümüz takdirde anlaşılıyor. Çünkü Hangi müzik Allahın yolundan nasıl saptırabilir ki bizi.
Son olarak konu başlığı ile ilgili bir ayet yazarak kendi adıma konuyu kapatıyorum.
Dillerinizin uydurduğu yalana dayanarak "Bu helaldir, şu da haramdır" demeyin, çünkü Allah'a karşı yalan uydurmuş oluyorsunuz. Kuşkusuz Allah'a karşı yalan uyduranlar kurtuluşa eremezler. (Nahl 116) Bu ayet başlıktaki konuyada yeterli açıklığı getirmiştir diye düşünüyorum.