Hadis: “Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”
Müslim-İman 302; Buhari 97/24, 10/29; Hanbel 3/1
bunu vahhbinin birisi söylese, Allaha uzuv isnad ediyor diyecek olanlar mı yoksa.
Butür rivayetleri görenler ,işin dil ve o günkü arab örfünde veya dilinde ne anlama geldiğini anlamadan , kesinlikle bu söz <Resule ait değildir diye öne çıkmaları doğru değildir.İlim talibleri önce araştırır, Kuran hangi topluma indi, ilk muhatablar kimlerdi, kullanılan söz o zamanki arap dilinde mecaz mi, deyim mi diye araştırır..
“Allah, ahirette peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir” (Buhari 97/24, 10/129).
Bu hadisteki ifadeler mecazidir.
“O gün işin dehşetinden baldırlar açılır; gözleri dönmüş olarak yüzlerini zillet bürür; secdeye çağırılırlar ama buna güçleri yetmez. Oysa, kendileri sapasağlam oldukları zaman secdeye çağırılmışlardı.” Kalem 68/42
“Bacakların açıldığı, yani işlerin güçleştiği zaman Sahabe ve Tabiinden bir cemaat bunun bir deyim olarak kullanıldığını söylemişlerdir. Zor duruma düşen bir kimse için Arapça'da "keşfisak" da denilmektedir. Hz. Abdullah bin Abbas bu manada olduğunu rivayet ederek Arap edebiyatından getirdiği bazı delillerle bunu tekid etmektedir. Başka bir görüşe göre ise, İbn Abbas ve Rübey bin Enes'ten "Keşfisak"tan muradın "hakikatın üzerinden perdenin kalkması" olduğu rivayet edilmiştir. Bu yoruma göre mana şöyle olmaktadır: "O gün bütün hakikatler açığa çıkınca herkesin yaptığı ortaya çıkacaktır." Tefhimul Kuran tefsiri