Hakperest
Kıdemli Üye
Varlık iddası, eşya var dır, hayal değildir. demekse, bu küfür değil, hakikattir..İmanın rükünleri hayal üstüne bina edilmez.Ama kendini Vacibul vücuddan bir parça telakki ederek , mümkünül vücud, vacibul vücuda girmiş veya mellamiye ismi altında ''kul Allaha vasıl olduğu vakit, ikiliksi olarak Allahla birleşir.Artık o zaman ben Oyum ve O da benim '' demeleri caiz olur'' diyenler...Bunlar imanla müşerref iken küfürle mülevves olmuşlardır...Bu meselede sapık tasavvufcularla, feylesofların vahdeti vucud nazariyeleri birleşiyor..Müslümanların bir hal olarak müşahede ettikleri vahdeti vucud meselesini ayrı tutuyoruz..
Bir hadisin senedini getiremiyorsanız, onu delil olarak burada getiremezsiniz..keşfen hadis bile muhaddislerce reddediliyor..
eşya var oluş inanışları
1 müstakil olarak vardır
2 İsimlerin/Sıfatların tecellisi ile vardır
3 Zattan bir cüz' dür
1 ve 3 şıklar Allah cc a karşı yapılmış haddi aşmadır
gizli şirk barındırmakla beraber küfür değildirler
çünkü Allahın inkarı yoktur
birincisinde eşya ilahlaştırılır
ücüncüsünde eşya inkar edilerek Zat ile yaratılan sınırı kaldırılır
ikinci şıkta ise isimlerde onun
ve bu isimlerin oluşturduğu mülk de onundur
fakat bu mülk mekana sahip değildir
tekrar edip duran yeniden yaratmalardır
her aşama aslında yeni bir evrendir
müstakil evrenciler de ise
haşa Allah yaratmayı durdursa bile madde var olmaya devam eder
ki bu maddeye Allahın "Vucud" sıfatını ihdas etmedir
ve problemlidir