Kainat, Yokluğun Neresindedir?

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,192
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Varlık iddası, eşya var dır, hayal değildir. demekse, bu küfür değil, hakikattir..İmanın rükünleri hayal üstüne bina edilmez.Ama kendini Vacibul vücuddan bir parça telakki ederek , mümkünül vücud, vacibul vücuda girmiş veya mellamiye ismi altında ''kul Allaha vasıl olduğu vakit, ikiliksi olarak Allahla birleşir.Artık o zaman ben Oyum ve O da benim '' demeleri caiz olur'' diyenler...Bunlar imanla müşerref iken küfürle mülevves olmuşlardır...Bu meselede sapık tasavvufcularla, feylesofların vahdeti vucud nazariyeleri birleşiyor..Müslümanların bir hal olarak müşahede ettikleri vahdeti vucud meselesini ayrı tutuyoruz..

Bir hadisin senedini getiremiyorsanız, onu delil olarak burada getiremezsiniz..keşfen hadis bile muhaddislerce reddediliyor..

eşya var oluş inanışları
1 müstakil olarak vardır
2 İsimlerin/Sıfatların tecellisi ile vardır
3 Zattan bir cüz' dür

1 ve 3 şıklar Allah cc a karşı yapılmış haddi aşmadır
gizli şirk barındırmakla beraber küfür değildirler
çünkü Allahın inkarı yoktur
birincisinde eşya ilahlaştırılır
ücüncüsünde eşya inkar edilerek Zat ile yaratılan sınırı kaldırılır

ikinci şıkta ise isimlerde onun
ve bu isimlerin oluşturduğu mülk de onundur
fakat bu mülk mekana sahip değildir
tekrar edip duran yeniden yaratmalardır
her aşama aslında yeni bir evrendir

müstakil evrenciler de ise
haşa Allah yaratmayı durdursa bile madde var olmaya devam eder
ki bu maddeye Allahın "Vucud" sıfatını ihdas etmedir
ve problemlidir
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Hangi cümlemden teşbih yapıp da tenzih yapmadığımı çıkardınız, hakkaten merak ettim...:thinking::thinking::thinking::thinking:

"1" sayısının gerçekliği
Allah cc a nisbetle nedir







kader konusunda, anlaşılmaz kılan,



Zaten Fenafillahı yaşamayana kaderi anlatmak, o kişiye zulüm olur...

varlık birdir. Birin varlığı kendindendir. 1'den başka sayı yoktur. Diyecekler ki 2 ne o zaman. 2 diye bir şey yoktur. 2, birin iki kez tekrarlamasıdır. Yani iki, iki tane 1'den oluşur. Bu bütün sayılar için geçerlidir. Bütün sayılar bizatihi yoktur. Sadece 1'in kendini tekrarından oluşur.


Yukardaki mesaj size ait değilmi? 1 misaliyle neyi ifade ediyorsunuz..Vacibul Vucuda delilmi getiriyorsunuz.Yoksa 1 ,vacibul vucudun kendisi mi diyorsunuz?.(tabi siz getirmiyorsunuz aktarıyorsunuz..) cevabını alalım devam ederiz.
Saniyen fenafillahı aşanların/yaşıyanların kaderi anladığınımı ima ediyorsunuz.?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,192
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
"1" sayısının gerçekliği
Allah cc a nisbetle nedir





quote_icon.png
Hakperest Nickli Üyeden Alıntı


kader konusunda, anlaşılmaz kılan,


arlık birdir. Birin varlığı kendindendir. 1'den başka sayı yoktur. Diyecekler ki 2 ne o zaman. 2 diye bir şey yoktur. 2, birin iki kez tekrarlamasıdır. Yani iki, iki tane 1'den oluşur. Bu bütün sayılar için geçerlidir. Bütün sayılar bizatihi yoktur. Sadece 1'in kendini tekrarından oluşur.

Zaten Fenafillahı yaşamayana kaderi anlatmak, o kişiye zulüm olur...


Yukardaki mesaj size ait değilmi? 1 misaliyle neyi ifade ediyorsunuz..Vacibul Vucuda delilmi getiriyorsunuz.Yoksa 1 ,vacibul vucudun kendisi mi diyorsunuz?.(tabi siz getirmiyorsunuz aktarıyorsunuz..) cevabını alalım devam ederiz.
Saniyen fenafillahı aşanların/yaşıyanların kaderi anladığınımı ima ediyorsunuz.?

eşyaya hakikat(kütlesel anlamda) olarak vardır derseniz
ya mutezile gibi insanı müstakil bir kudrete sahip varlığa dönüştürürsünüz
yada ehli sünnet gibi kukla haline getirirsiniz
zira ehli sünnete göre kul seçer fiilin yaratımını Allah yapar
bu durumda emreden siz emre uyan Allahtır haşa
ve aslında bu mümkin değildir
fiil kontrolü olduğu an siz seçemezsiniz
çünkü beyindeki protein sıralanışı siz yapan şeydir
yanlış sıralan beyin proteinleri yanlışı seçmek durumundadır
ki bu aslında cebriyedir
bunu aşmak için verilen cevap ise Allah cc zaten biliyordu
yani biliyor ve sizi kukla gibi oynatıyor
işte bu Yüce yaratıcıya hakarettir
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
Varlık iddası, eşya var dır, hayal değildir. demekse, bu küfür değil, hakikattir..

Sen alemleri bir hayal üzere yürür gör. (Mevlana)

Hakikat, eşyanın ilmine(sırrına) vakıf olmaktır. Yok olmadan eşyanın hakikatına vakıf olamazsınız.

Rabbim, bana eşyanın hakikatını bildir.(Hadis)

İmanın rükünleri hayal üstüne bina edilmez. .

Eyvallah. Bunun adı şeriattır.



Ama kendini Vacibul vücuddan bir parça telakki ederek , mümkünül vücud, ..
Vahdeti Vücut Panteizm değildir. Allahu Teala parçalara bölünmekten, parçalardan oluşmaktan münezzehtir.


vacibul vücuda girmiş veya mellamiye ismi altında ''kul Allaha vasıl olduğu vakit, ikiliksi olarak Allahla birleşir...
Allah'a vasıl olunmaz. Allah, kendisine vasıl olunmaktan münezzehtir. O'na giden bir yol yoktur. O, böyle bir yoldan da münezzehtir. İkili bir şey Allah ile birleşmez. Allah ile birleşme diye bir şey yoktur. O, birleşmekten ve birleşilmekten de münezzehtir. Hiç bir melami bunu demez. Dedi diyen varsa ya anlamamıştır, ya da onu söyleyen ne demek istediğini anlatamamıştır. Çünkü bazı bilinen gerçekler söz ile aktarılamıyor. Burada aciz olan, anlatılmak isteneni anlatamayan sözcüklerdir. Zaten sorun da burada başlıyor. Birbirimizi anlamıyoruz ve anlamadan suçluyoruz.


Artık o zaman ben Oyum ve O da benim '' demeleri caiz olur'' diyenler...Bunlar imanla müşerref iken küfürle mülevves olmuşlardır....
Bu sözcüğü sizin anladığınız şekilde yorumlarsak, gerçekten büyük bir şirk var ortada. Kesinlikle böyle bir şey olmaz.
Ama işin aslı sizin anladığınız şekilde değildir. Şu kadarını söyleyim; Söyleyen kişi, Yaratan karşısında yokluğunu dile getirmek istemiştir. Başka sözcük bulamamıştır. Yani bu sözcüğün hakikatı, söyleyenin, Yaratan karşındaki hiçliğini ifade eder.

Bu meselede sapık tasavvufcularla, feylesofların vahdeti vucud nazariyeleri birleşiyor..Müslümanların bir hal olarak müşahede ettikleri vahdeti vucud meselesini ayrı tutuyoruz..

..
Bu konuya girmiyorum... İlgilenmiyorum.


Bir hadisin senedini getiremiyorsanız, onu delil olarak burada getiremezsiniz..keşfen hadis bile muhaddislerce reddediliyor..

Saygı duyarım...
 

garip70

Ordinaryus
Katılım
30 Kas 2009
Mesajlar
2,779
Tepkime puanı
309
Puanları
0
"1" sayısının gerçekliği
Allah cc a nisbetle nedir

kader konusunda, anlaşılmaz kılan,


Zaten Fenafillahı yaşamayana kaderi anlatmak, o kişiye zulüm olur...

varlık birdir. Birin varlığı kendindendir. 1'den başka sayı yoktur. Diyecekler ki 2 ne o zaman. 2 diye bir şey yoktur. 2, birin iki kez tekrarlamasıdır. Yani iki, iki tane 1'den oluşur. Bu bütün sayılar için geçerlidir. Bütün sayılar bizatihi yoktur. Sadece 1'in kendini tekrarından oluşur.


Yukardaki mesaj size ait değilmi? 1 misaliyle neyi ifade ediyorsunuz..Vacibul Vucuda delilmi getiriyorsunuz.Yoksa 1 ,vacibul vucudun kendisi mi diyorsunuz?.(tabi siz getirmiyorsunuz aktarıyorsunuz..) cevabını alalım devam ederiz.
Saniyen fenafillahı aşanların/yaşıyanların kaderi anladığınımı ima ediyorsunuz.?


Vaauuvv... Ne desem saptırmaya hazırsınız. Bence burada kalsın. Susuyorum.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya


eşyaya hakikat(kütlesel anlamda) olarak vardır derseniz
ya mutezile gibi insanı müstakil bir kudrete sahip varlığa dönüştürürsünüz
yada ehli sünnet gibi kukla haline getirirsiniz
zira ehli sünnete göre kul seçer fiilin yaratımını Allah yapar
bu durumda emreden siz emre uyan Allahtır haşa
ve aslında bu mümkin değildir
fiil kontrolü olduğu an siz seçemezsiniz
çünkü beyindeki protein sıralanışı siz yapan şeydir
yanlış sıralan beyin proteinleri yanlışı seçmek durumundadır
ki bu aslında cebriyedir
bunu aşmak için verilen cevap ise Allah cc zaten biliyordu
yani biliyor ve sizi kukla gibi oynatıyor
işte bu Yüce yaratıcıya hakarettir


Şu yazını okuyanda senin ehli sünnete dair muteber bir eser , mutezili akaidine dair de bir kitab okuduğuna bilmeden inanabilir..Sen ne ehli sünneti , nede muteziliyi biliyorsun..sadece koç nefsini burda tatmin edip, okuyucuyu aldatıyorsun....Ehli sünnetin itikadını anlatan şerhu akaid de mueelif şunu ifade eder: Ehli hak derki, eşyanın hakikatları sabittir.Onları bilmek vacibdir.Sofistler buna muhalefet etmişlerdir'' Muellifin sofistler dediğine @Hakperest tide eklemek gerkir.Ne günlere kaldık...kafasındaki hayallerini ehli sünnet diye burada anlatanlara rastlıyoruz.Şekil A da olduğu üzere..Yok böyle kabul edersek mutezili gibi düşünmüş olurmuşuz...Arkadaş sen önce ibtidai derecede yazılmış bir kelam kitabı oku. sonra senle kaldığımız yerden devam edelim...Fe subhanallah!
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,192
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Şu yazını okuyanda senin ehli sünnete dair muteber bir eser , mutezili akaidine dair de bir kitab okuduğuna bilmeden inanabilir..Sen ne ehli sünneti , nede muteziliyi biliyorsun..sadece koç nefsini burda tatmin edip, okuyucuyu aldatıyorsun....Ehli sünnetin itikadını anlatan şerhu akaid de mueelif şunu ifade eder: Ehli hak derki, eşyanın hakikatları sabittir.Onları bilmek vacibdir.Sofistler buna muhalefet etmişlerdir'' Muellifin sofistler dediğine @Hakperest tide eklemek gerkir.Ne günlere kaldık...kafasındaki hayallerini ehli sünnet diye burada anlatanlara rastlıyoruz.Şekil A da olduğu üzere..Yok böyle kabul edersek mutezili gibi düşünmüş olurmuşuz...Arkadaş sen önce ibtidai derecede yazılmış bir kelam kitabı oku. sonra senle kaldığımız yerden devam edelim...Fe subhanallah!


akide taklidi olursa
bozuk plak gibi
sesi cızırtılı çıkar

kuran ve sünnet yeter bana
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya



akide taklidi olursa
bozuk plak gibi
sesi cızırtılı çıkar

kuran ve sünnet yeter bana


Ha işte bu kadar! O zaman ne diye ehli sünnet şöyle demiş, mutezile şöyle diye ahkam kesiyorsun hemde alakasız biçimde...Sen muctehid olmuşsun da haberin yok..Muctehidlere Kuran ve sünnet kafidir..hayırlı,olsun yeni görviniz.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya


düşünen beyinleri susturamazsınız
cevap veremeyince baskın çıkıp susturmayı deniyorsunuz

insanları kukla mesabesine indirdiniz zaten
ayrıca susun demeye gerek yok

sen nerden çıktın yahu..Muhatab sen değilsin.kaldıki susuyorum diyen muhatabım.bendenizde yerinde buldum, teyid ettim.Sana alaka ne?
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,192
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
sen nerden çıktın yahu..Muhatab sen değilsin.kaldıki susuyorum diyen muhatabım.bendenizde yerinde buldum, teyid ettim.Sana alaka ne?

asıl bu konuların konuşulmamasını isteyen sizsiniz
asıl sana ne oluyor ki tartışmaya bulaşıyorsunuz
hem sen müctehid de değilsin
sen gidip akide kitaplarında imanın şartlarını ezberle
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Akide meseleleri konuşulmaz diyen kim?Bendeniz vahdeti vucud meselesinin konuşulması taraftarı değilim..(ehli yoksa)
Hem sen muctehid olduğuna göre , belki, imanın şartlarını ictihadına göre bizimle paylaşırsın,
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,192
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Akide meseleleri konuşulmaz diyen kim?Bendeniz vahdeti vucud meselesinin konuşulması taraftarı değilim..(ehli yoksa)
Hem sen muctehid olduğuna göre , belki, imanın şartlarını ictihadına göre bizimle paylaşırsın,

iman esasları kaynaktan alınmalı
akide konusunda tek mezhebi takip etmek doğru değildir
bütün mezhepleri inceleyip
kuran ve sünnetle karşılaştırmak icab eder
doğrusu budur

ameli mezheplerde ise
herhangi birisini takip etmek yeterlidir(zaruret dışında)
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Yani sen bu zamana kadar bu araştırmayı yapmadığına göre, imanın şartları konusunu bilmiyorsun anlamı çıkıyor.Bu durum bir muctehid için nakıs/eksik bir husus olmaz mı?Şu halde sende mukallidsin!
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,192
Tepkime puanı
3,197
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Yani sen bu zamana kadar bu araştırmayı yapmadığına göre, imanın şartları konusunu bilmiyorsun anlamı çıkıyor.Bu durum bir muctehid için nakıs/eksik bir husus olmaz mı?Şu halde sende mukallidsin!

ne herşeyi ben bilirim havasında bir müctehid;
ne de önüme her gelene inanacak bir mukallidim

Ben "akletmez misiniz" emrine uyan bir mü'minim sadece
bu vasıf bana yeter
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Kavramlar bize öğretildiği ,vahyedildiği şekilde belleğimizdedir..
Vay canına

Demek ki bizlere de birşeyler öğretilip vahyedilebiliyormuş...

(Doğru kelime vahyedilme değil ilham olması gerekirdi)

DEmek ki Evliyaullahın ilham yolu ile birşeyler öğrenmesi mümkünmüş...
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Sen daha vahdeti vucudu hiç anlamamışsın ama fantazilerine devam ediyorsun..Vahdeti vucud maddeyi mutlaklaştırmaz, tam tersine nerdeyse yok mesabesine indirger, onlar nazarında Mutlak varlık Allahdır..Madde hayal mertebesindedir.

saniyen biz bu meselenin kaygan bir zeminde bulunduğunu daha önceki mesajımızda ifade ettik, ama sen öyle olmadığında direttin..sadece teşbih zemininde yürümek evet küfürdür..Halbuki İbn arabi mektebinde tenzih de çok öenmlidir.Biz sadece tesbitte bulunuyoruz ama muhatabımız işin daha başlangıcında bile değil...Bu işler İbn arabi kitabları okumakla da anlaşılmaz...<şerhleride okumak gerekir.Doğrusu İbn Arabi şerhsiz hiç anlaşılmaz..Şerhide anlamak o kadar kolay değildir..Onun içindiğr ki, İbn Arabi en çok tartışılan şahis olmuştur..
Şu sözleri anlayıp amel eden olursa helal olsun
 
Üst