Arkadaşımız sıfırı yokluk olarak nitelendiriyor, zannınca..Oysa bu görüşü kendisinden çok önce yunan hukemasından Gorgias, yani Sofistaiyye den olan felsefeciler , sıfırın üstüne çarpı koyarak : ''Hiçtir'', yoktur.Zihnimizde hissimizde var görülen mevcut la mevcuddur, yani yoktur'' dediler.Bun lara ''inadiye, sofustaiye,safsatacılar'' lakabı verildi..Bunlara göre ne vacib nede mümkün var..zifiri karanlık..
Hıristiyanlarda vacib dairesini, mümkün dairesine kıyas ettiler, birdir, fakat bu ''bir'' de; vucud, hayat ve ilim olmak üzere üçtür.Vacibul vucud üçün üçüncüsüdür'' dediler ve bununla kafir oldular..yani vacib olan ''1'' i, mümkün olan ''1'lerden inandılar...Allah Teala birler içine girmeyen 1 dir..
Felsefi vahdeti vucudcular , sıfırdan sonra varlığını kabul ettikleri vacibul vucudu kainatın içinde tasavvur ediyorlar..İşte sapık tasaavufcuların görüşü budur.Ben oyum, o da ben.. derler..Bu da küfürden başka değildir..
Vacib, Ehad_tek adedsiz,..Kıdem başlangıçsız, muhalefetün lil havadis= şekil tağyir, artı ,eksi, hareket, sukun kabul etmeyen benzersiz, beka= daimi kalıcılıkla vasıflanan Vucuddur.Tek Vucud..
İşte pisagorun dediği , birlerin içine girmeyen ''1'' de budur..