işte bu anlayana

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bu tür İsrailliyat masallarını tut en sağlam en ince methodlarla doğruluğunu tatkik ettim dediğin hadis kitaplarına al, suçlu bu kitapta bunu okuyan mı oluyor?
Dikkatsiz olan kitaba alan olmuyor, direk Resulullah ağzından çıkmış gibi kitaba dahil eden olmuyor.
Yani gerçeği kabul etmek yerine sürekli sökük yamayacağınıza gelin en sağlam hadis kitaplarına bile israilliyat karışmış deyin insanları yönlendirmeyin, sonra bunları insanlar söyleyince hadis inkarcısı diyorsunuz.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Hadis No :*0848
Enes (r.a.)'den yapılan rivayette, Peygamber (a.s.) Efendimiz'in şöyle buyurduğunu söylemiştir:*"Bevl'den sakınıp uzak durun. Çünkü kabir azâbının umumu ondandır."[307]
Bazı rivayetlerde "Kabir azabının çoğu", bazı rivayetlerde onda dokuzu şeklindedir.
Bevl'den uzak durundan kasıt bevl'in üzerine sıçramasından uzak durun demektir

"Resûlüllah (a.s.) Efendimiz bir kavmin çöplüğüne kadar git*ti ve ayakta durup bevl etti. O sebeple ben biraz uzak durmaya ça*lıştım,"yaklaş"*diye buyurdu. Yaklaştım o kadar ki gelip ökçesinin hemen yanında durdum. Abdest aldı ve ayaklarındaki mestleri meshetti."[304]

Buhari 351, Müslim 273/73, Ebu Avane 1/198, Ebu Davud 23, Nesei 18, Tirmizi 13, Darimi 1/171, İbni Mace 305, Tayalisi 406, Ahmed 5/382, Albânî İrva 57

Abdullah İbn-i Mesud (r.a) şöyle rivayet etmiştir: "Şüphesiz ki ayakta abdest bozmanda cefadandır.'' (5)

Hz.Cabir’ den (r.a): “Rasûlullah (a.s.m) ayakta idrar yapmayı yasakladı.'' (6)

Bazı âlimler de ayakta yapmayı caiz görmüştür ve ayakta idrar yapmaya ruhsat vermişlerdir. Dayandıkları isnat şu hadistir:

Hz. Huzeyfe’den (r.a) ''Bir gün Peygamber (a.s.m) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti." (7).

Ayakta idrar yapmayı mekruh gören ulemâ, bu hadis-i şerif karşısında şu tevili yapmışlardır:

1. Kadı İyaz’ın beyanına göre uzun zaman oturan Efendimiz’ i (a.s.m) bevli sıkıştırmış ve uzağa gidememiş, hemen ayakta bevlini yapmıştır.

2. Resulullah (a.s.m) dizindeki veya belindeki bir hastalıktan dolayı idrarını ayakta yapmıstır.

3. Çöplükte (oturmak için) müsait bir yer bulamamıştır.

4. Bir ihtimal de, ayakta idrar yapmanın caiz olduğunu göstermek için yapmıştır.

Bu hadis-i şeriflerden çıkarılan sonuçlara göre, ayakta idrar yapmak mekruhtur. Bu mekruhiyet kerahet-i tahrimiyye olmayıp kerahat-i tenzihiyyedir.

http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=185743

Umarım yeterli olur
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Getirdik, gördün inşallah
Gördüm senden çok daha önceleri ben bu hadisi araştırdığımda görmüştüm zaten, be getirdiği şerh filan değil Siracül Münir isimli eserden kendi sıkıştıkları duruma çözüm üretrikleri için getirdikleri bir yaklaşım, bizce böyle olmalı diye.
Hadisin arapça metninde yer almayan şeyleri varmış gibi sokuyorlar, nerede o hadiste anne, kürtajcı, mürtajcı tamamen uydurma bir açıklama.
Bir dünya kendi ana dili Arapça olan dünya kadar alim yanlış anlamış bu hadisi bu Nurcular mı doğru anlamış.
Bunlara bakarsan Dünya Balığın sırtında, Öküzün boynunda sallanınca deprem olur hadisini de, tarım ve hayvancılığın önemini vurgulamak için söylenmiş diyorlar, İsrailliyat bile diyemiyorlar.

Ben bu hadisi gayet de gelenekçi bilgiye önem veren, hadis ilmine önem veren Prof. Mustafa Öztürk'ün bir söyleşisinde dinlemiştim. Arapça açısından gayet net bir şekilde "gömülen" ibaresi var başka türlü anlaşılabilecek her hangi bir durumu yok, bu haliyle eksik ya da hatalı bir metin olduğu çok açık diye uzun uzağa açıklamıştı. Sonra araştırdım bu senin getirdiğin Nurcu sitesi her zamanki gibi gerçeklerin üstünü çamurla kapatma yolunu seçmiş ve uydurmanın bini bir para yoluyla açıklamış.
Metnin neresinde Anne filan var, 'Gömülen de cehennemdedir' ne demek, kim gömülüyor. Gülünç gerçekten, durumu kurtarayım derken hepten rezil oluyorlar farkında değiller.
Hanbeliler hiç olmazsa daha cesurlar, "gömülen de anne ve babasının inancı üzere olduğundan ateştedir demişler"
Bazıları bu cesareti bile gösteremeyip hadis metinlerini tahrif ediyor, gülünç gerçekten.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Bevl'den uzak durundan kasıt bevl'in üzerine sıçramasından uzak durun demektir



Abdullah İbn-i Mesud (r.a) şöyle rivayet etmiştir: "Şüphesiz ki ayakta abdest bozmanda cefadandır.'' (5)

Hz.Cabir’ den (r.a): “Rasûlullah (a.s.m) ayakta idrar yapmayı yasakladı.'' (6)

Bazı âlimler de ayakta yapmayı caiz görmüştür ve ayakta idrar yapmaya ruhsat vermişlerdir. Dayandıkları isnat şu hadistir:

Hz. Huzeyfe’den (r.a) ''Bir gün Peygamber (a.s.m) bir kavmin çöplüğüne vardı ve oraya bevletti." (7).

Ayakta idrar yapmayı mekruh gören ulemâ, bu hadis-i şerif karşısında şu tevili yapmışlardır:

1. Kadı İyaz’ın beyanına göre uzun zaman oturan Efendimiz’ i (a.s.m) bevli sıkıştırmış ve uzağa gidememiş, hemen ayakta bevlini yapmıştır.

2. Resulullah (a.s.m) dizindeki veya belindeki bir hastalıktan dolayı idrarını ayakta yapmıstır.

3. Çöplükte (oturmak için) müsait bir yer bulamamıştır.

4. Bir ihtimal de, ayakta idrar yapmanın caiz olduğunu göstermek için yapmıştır.

Bu hadis-i şeriflerden çıkarılan sonuçlara göre, ayakta idrar yapmak mekruhtur. Bu mekruhiyet kerahet-i tahrimiyye olmayıp kerahat-i tenzihiyyedir.

http://m.sorularlaislamiyet.com/index.php?oku=185743

Umarım yeterli olur
Sıçratmadan ayakta bevlederse ne mekruh ne kabir azabıyla alakası yok diyorsun değil mi, doğru mu anladım.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Niyet okuyuculuğu yapmıyorum, açıkça niyetini söyle. Kimden çekiniyorsun?
Senden çekiniyorum ya görürsen naparım diye yazmıştım, korktuğum başıma geldi. Sen Allah dininin bekçisi, çobanıydın değil mi? peygamberde bile olmayan yetkilere sahiptin.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Senden çekiniyorum ya görürsen naparım diye yazmıştım, korktuğum başıma geldi. Sen Allah dininin bekçisi, çobanıydın değil mi? peygamberde bile olmayan yetkilere sahiptin.

Konuyu savsaklamana izin vermem. Niçin insanlara Peygamberimizin sav. vefatından sonraki dönemi anlatan kitapları okumalarını tavsiye ediyorsun?

Mertçe söyle, eğilmeden, bükülmeden...
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Sıçratmadan ayakta bevlederse ne mekruh ne kabir azabıyla alakası yok diyorsun değil mi, doğru mu anladım.
Ehli sünnet alimlerimiz ne demişse onu diyorum

Yani eğer durum müsaitse oturarak bevleymek gerek, yok durum müsait değilse mümkün mertebe üzerine sıçratmadan bevletmek gerek

Dikkat et kardeşim

Bunlar Allah CC ın dini üzerine çıkarılmış hükümlerdir

Hüküm çıkarırken bazı hususlar var onlar da bize uymuyor, uymadığından tedbiri elden bırakmamak lazım

Yoksa Allah CC muhafaza...
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Konuyu savsaklamana izin vermem. Niçin insanlara Peygamberimizin sav. vefatından sonraki dönemi anlatan kitapları okumalarını tavsiye ediyorsun?

Mertçe söyle, eğilmeden, bükülmeden...
Senden her hangi bir şey için izin alacağımızı da nerden çıkardın, kendin çal kendin oyna, meydan açık.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Senden her hangi bir şey için izin alacağımızı da nerden çıkardın, kendin çal kendin oyna, meydan açık.

Mertçe söyleyemiyorsun, içindeki sahabelere olan düşmanlığını diline vuramıyorsun. Bir nevi münafıklıktır bu.

Çünkü sahabeye olan nefretini açık edersen seni kimse iplemez, yazdıklarını okumaz.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
hadisi bu Nurcular mı doğru anlamış.
Ne nurcusu kardeşim

Ben hadis kitabından direk baktım

Linki sadece sizin de internet üzerinden okuyabilmeniz için verdim

Ayrıca nurcular ya da x kimse/grup neye göre bu böyledir diyor?

Elbette onların da vardığı sonuç gene bu hadis alimlerinin açıklamaları
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ehli sünnet alimlerimiz ne demişse onu diyorum

Yani eğer durum müsaitse oturarak bevleymek gerek, yok durum müsait değilse mümkün mertebe üzerine sıçratmadan bevletmek gerek

Dikkat et kardeşim

Bunlar Allah CC ın dini üzerine çıkarılmış hükümlerdir

Hüküm çıkarırken bazı hususlar var onlar da bize uymuyor, uymadığından tedbiri elden bırakmamak lazım

Yoksa Allah CC muhafaza...
İşte iş dönüp dolaşıp geliyor pratiğin bu şekilde salt olarak helal/haram mesabesinde konuşulmamasına geliyor.
Hanbeli alimleri ehli sünnet değil mi, Maliki alimleri değil mi?

Hem ayakta bevletme kabir azabının nedeni diyeceksin, hem Resulullah sebebsiz gayet normal bir halde ayak bevletti diyeceksin, iz'an dışı.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Sıçratmadan ayakta bevlederse ne mekruh ne kabir azabıyla alakası yok diyorsun değil mi, doğru mu anladım.
AL bu da hadis kitabından

Bazı Hükümler1. Yukarıda zikredilen meşru sebebler bulunduğu zaman ayakta bevletmek câizdir.
2. Seferde olduğu gibi hazarda da mesh câizdir. Çünkü bu çöplük Me*dine'de idi.
3. Lüzumunda başkalarından yardım istenebilir.
4. Küçük abdest bozan bir kimseye yakın olmak câizdir.
5. Küçük abdest bozarken tesettüre yani edeb yerlerini gizleyip kimsenin görmemesini temine riâyet etmek gerekir.[119]
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Ne nurcusu kardeşim

Ben hadis kitabından direk baktım

Linki sadece sizin de internet üzerinden okuyabilmeniz için verdim

Ayrıca nurcular ya da x kimse/grup neye göre bu böyledir diyor?

Elbette onların da vardığı sonuç gene bu hadis alimlerinin açıklamaları
Hadis alimleri filan değil, hadis alimleri bu metni salt olarak almışlar.
Alıntı yaptığın site nurcuların, nurcuların bakış açısıyla herşeye kılıf uyduran bir site.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Hem ayakta bevletme kabir azabının nedeni diyeceksin, hem Resulullah sebebsiz gayet normal bir halde ayak bevletti diyeceksin, iz'an dışı.
Kardeşim

Ne dediğini anlayamıyorum

Kim demiş ayakta bevletmek kabir azabına sebeptir diye

Hz. Rasulallah SAv ın ayaklta bevletmesinin nedenini yazdık, ortada bir müşkül durum var, anlarsın anlamazsın...

Ortada müşkülün olması, müşkül durumlarda bazı şeylere ruhsat verilmesi islamın kolaylığı değil mi yani?
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Hadis alimleri filan değil, hadis alimleri bu metni salt olarak almışlar.
Ama öğrencilerine ya da dinleyicilerine açıklamışlar, sonrakiler de bu açıklamaları şerh olarak ulaştırmış...

Değil mi?
Alıntı yaptığın site nurcuların, nurcuların bakış açısıyla herşeye kılıf uyduran bir site.

Ya hu...

Neden o siteden alıntı yaptığımı açıkladım

Hem ister nurcu ister kim olursa olsun

Kim olduğu değil ne dediği önemli....

Sanırım nurcularla sıkıntın var

Lafı kimin dediğine değil, söylenen lafa baksana sen
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
AL bu da hadis kitabından

Bazı Hükümler1. Yukarıda zikredilen meşru sebebler bulunduğu zaman ayakta bevletmek câizdir.
2. Seferde olduğu gibi hazarda da mesh câizdir. Çünkü bu çöplük Me*dine'de idi.
3. Lüzumunda başkalarından yardım istenebilir.
4. Küçük abdest bozan bir kimseye yakın olmak câizdir.
5. Küçük abdest bozarken tesettüre yani edeb yerlerini gizleyip kimsenin görmemesini temine riâyet etmek gerekir.[119]
Yine nurcu sitesinden kopy paste yapmışsın.
Hani kabir azâbının çoğu ayakta bevletmektendi. Bak işin içine girince nasılda serbest oldu bir anda.
Ebu davud hadisinde kelime kelime manasını koy, Oradaki 'Gömülen de' ibaresi nedir bize söyle görelim, madem kitaptan bakıyorsun.
 

Son.Fedai

Kıdemli Üye
Katılım
12 Şub 2007
Mesajlar
6,367
Tepkime puanı
136
Puanları
63
Yaş
54
Konum
Gaziantep
Web sitesi
www.elibolyazilim.com
Yine nurcu sitesinden kopy paste yapmışsın.
Hani kabir azâbının çoğu ayakta bevletmektendi. Bak işin içine girince nasılda serbest oldu bir anda.
Ebu davud hadisinde kelime kelime manasını koy, Oradaki 'Gömülen de' ibaresi nedir bize söyle görelim, madem kitaptan bakıyorsun.
YAHU

SÜNEN-i EBU DAVUD'DAN COPY/PASTE YAPIYORUM

Siteden alıntı yapsam altına linkini yazarım
 
Üst