İftiraya cevaptır...

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
- Mürit gel bi dakka!

- Emredin hatemi velim, öl de ölelim.

- Mürit, dün rüyamda senin 19 yaşındaki kızı gördüm.

- Hayırdır hatemim velim, nasıl gördünüz?

- Mürit orasını karıştırma, bu rüyalanma bir işaret, Allah senin kızı bu piri faniye, dünyadan el etek çekmiş 80 lik ihtiyara nikahladı. Kızını bana ver.

- Emredersiniz hatemim velim...
Dün gece Cenabı Hak tecelli etti, Mahmudddd...!
Ahmedimin işlerini bana bırakın dedi..

Senin bunlardan ne farkın var ki,
senin Mahmud rüyasında Allah ile konuşuyor, bunlardan beter.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
İbni Teymiyye ile benim uzak yakın bir alakam olamaz önce onu bir kenara yazalım.



“Muhyiddin-i Arabî’ye gelince, bunun ilme fadlen muktedir bir şahsiyet olduğu inkâr edilemez ve ahirete ne vechile gittiği de bilinemez. Fakat, bir kısım sözleri vardır ki, bunlar dinî mikyasa muhaliftir, bunların bir kısmı, sahibinin fıskını, icmaya muhalefetini; diğer bir kısmı da iman dairesinden büsbütün çıkmasını müstelzimdir. Muhyiddin’in kitaplarında, bahusus Fusûsu’l-Hikem’inde bu gibi birçok sözlere tesadüf olunuyor, Firavun’un imanına, cehennem azabının adem-i devamına kail bulunuyor, âbide mabudiyet, mahlûka halıkiyet sıfatını izafe ediyor, bütün ecza-i kâinata birer hıssa-i ulûhiyet ayırarak onlara karşı yapılacak ibadetlerin Allah’a ibadet olacağını iddia ediyor, daha birçok sözler var ki, hiçbir vechile tevcih ve tevili kabil bulunmamakta. Eğer bu sözler de bütün dinî esaslara, lisan kanunlarına, kadim Sofiyye hazeratının nezih, perhizkârane sözlerine muhalif olmalarına rağmen, tevil edilirse artık cihanda batıl hiçbir söz kalmamak ve hiçbir batıl akide bulunmamak icap eder. Bunun neticesinde sözler, maksatlara, hakikatlere delâlet hassasından mahrum kalır. Hâsılı bu sözler sarihtir, bunları tevile çalışmak zaittir, bunlar bir vecd ve sekir hâlinde söylenmiş şeyler de değildir. Çünkü, kitaplarda yazılmış, bunların ibkasına kailleri tarafından çalışılmıştır. Bu sözler, masum halkın temiz akidelerini bozuyor, bir kısım kimseleri ilhada sevk ediyor, evamir ve nevahîye itaat kalmıyor, kendilerinde birer rububiyet hıssası görerek birer firavun kesiliyorlar. Bu hâl ise hem ferdin, hem cemiyetin saadetine, intizamına muhaliftir.” (Ömer Nasuhi Bilmen,*Büyük Tefsir Tarihi, II, İstanbul: Bilmen Yayınevi, 1973, s. 507-510.)
Kim benim mesajımı değiştiriyor ya hu @abdullah birisi, Ömer Nasuhi Bilmen in naklini getir dedin getirdik, diğerleri makaleyi yazanın fikirleri onlar ben neden nakletmek durumundayım anlamadım.
Hangi hakla benim mesajım yazmadığım şekilde editleniyor, hak var hukuk var.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Senin bunlardan ne farkın var ki,
senin Mahmud rüyasında Allah ile konuşuyor, bunlardan beter.

Allah (c.c.) Ruyada Görülebilir mi?

Ebu Hanife'nin rüyada Allah'ın görülebileceği, İmam Maturidi'nin de görülemeyeceği şeklinde izahatı vardır. Peygamber Efendimizin (s.a.v.) de Allah Teala'yı ruyasında gördüğü hadislerde belirtilmektedir. (Akaid, Ömer Nesefi, 89; Taftâzânî,Şerhu'l-Akaid, s, 134)

أما الرؤية في المنام فقد حكيت عن كثير من السلف، ولا خفاء في أنها نوع مشاهدة تكون بالقلب دون العين
Taftazânî , Şerhul Akâid adlı eserinde şöyle diyor:

Rüyada Allah'ı (c.c.) görmek Selefin bir çoklarından hikâye edilmiştir. Rüyada Allah'ı görüş, bir çeşit müşahededir ki, kalb ile olur, göz ile değil
(Taftazani, Şerhul Akaid, Arabca Nusha, Word: Sayfa:73)


Alimlerin çoğuna göre rüyada Allah'ı görmek mümkündür. Tabii Allah kendi zatıyla değil sıfatlarının ve isimlerinin tecellisiyle görünür.
Tirmizî’nin naklettiği rivayetlerde Rabbimi en güzel surette gördüm.” manasına gelen ifadeye yer verilmiştir. (Tirmizî, tefsir, 39).
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
Allah (c.c.) Ruyada Görülebilir mi?

Ebu Hanife'nin rüyada Allah'ın görülebileceği, İmam Maturidi'nin de görülemeyeceği şeklinde izahatı vardır. Peygamber Efendimizin (s.a.v.) de Allah Teala'yı ruyasında gördüğü hadislerde belirtilmektedir. (Akaid, Ömer Nesefi, 89; Taftâzânî,Şerhu'l-Akaid, s, 134)

أما الرؤية في المنام فقد حكيت عن كثير من السلف، ولا خفاء في أنها نوع مشاهدة تكون بالقلب دون العين
Taftazânî , Şerhul Akâid adlı eserinde şöyle diyor:

Rüyada Allah'ı (c.c.) görmek Selefin bir çoklarından hikâye edilmiştir. Rüyada Allah'ı görüş, bir çeşit müşahededir ki, kalb ile olur, göz ile değil
(Taftazani, Şerhul Akaid, Arabca Nusha, Word: Sayfa:73)


Alimlerin çoğuna göre rüyada Allah'ı görmek mümkündür. Tabii Allah kendi zatıyla değil sıfatlarının ve isimlerinin tecellisiyle görünür.
Tirmizî’nin naklettiği rivayetlerde Rabbimi en güzel surette gördüm.” manasına gelen ifadeye yer verilmiştir. (Tirmizî, tefsir, 39).

Enam 103,

Gözler O'nu görmez, O gözleri görür; O latif (gözle görülmez veya lutuf sahibi), herşeyi haber alandır.

Araf 143


:Musa tayin edilen sürede gelince ve Rabbi O'nunla konuşunca: "Rabbim, bana göster, Seni göreyim" dedi. (Allah) "Beni asla göremezsin, ama şu dağa bak; eğer o yerinde karar kılabilirse, sen de beni göreceksin." Rabbi dağa tecelli edince, onu param parça etti. Musa bayılarak yere düştü. Kendine geldiğinde: "Sen ne yücesin (Rabbim). Sana tevbe ettim ve ben iman edenlerin ilkiyim" dedi.

Allah asla göremezsin diyor, şimdi sana mı inanalım Allah'a mı.
Musa göremez bizim şeyh görür diyorsan senin Öngütçülerden ne farkın var. Bak Musa'ya tecelli bile etmemiş, azametini göstermek için kocadağı tuz buz etmiş, yani benim tecellim senin varlığına denk olamaz, varlığın bunu kaldırmaz demiş Musa'ya.

Siz bizi kime inandırmaya çağırıyorsunuz, Sonra sizin için atalrınızın sözleri Kur'andan önce gelir diyince köpürüyorsunuz, ama gerçek ortada. Allah sizin için bir hiç varsa yoksa sağında solunda aşağısında icad edilmiş rabler ve onların sözleri.
Hasbüna Kitabullah.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Enam 103,

Gözler O'nu görmez, O gözleri görür; O latif (gözle görülmez veya lutuf sahibi), herşeyi haber alandır.

Araf 143


:Musa tayin edilen sürede gelince ve Rabbi O'nunla konuşunca: "Rabbim, bana göster, Seni göreyim" dedi. (Allah) "Beni asla göremezsin, ama şu dağa bak; eğer o yerinde karar kılabilirse, sen de beni göreceksin." Rabbi dağa tecelli edince, onu param parça etti. Musa bayılarak yere düştü. Kendine geldiğinde: "Sen ne yücesin (Rabbim). Sana tevbe ettim ve ben iman edenlerin ilkiyim" dedi.

Allah asla göremezsin diyor, şimdi sana mı inanalım Allah'a mı.
Musa göremez bizim şeyh görür diyorsan senin Öngütçülerden ne farkın var. Bak Musa'ya tecelli bile etmemiş, azametini göstermek için kocadağı tuz buz etmiş, yani benim tecellim senin varlığına denk olamaz, varlığın bunu kaldırmaz demiş Musa'ya.

Siz bizi kime inandırmaya çağırıyorsunuz, Sonra sizin için atalrınızın sözleri Kur'andan önce gelir diyince köpürüyorsunuz, ama gerçek ortada. Allah sizin için bir hiç varsa yoksa sağında solunda aşağısında icad edilmiş rabler ve onların sözleri.
Hasbüna Kitabullah.

"Hayır, hayır o gün yalanlayanların önüne rablerine karşı perde çekilmiştir" (Mutafifin 15)


"O gün, öyle yüzler vardır ki pırı! pınl parlarlar. Rablerine bakarlar." (Kıyamet 22 - 23)
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
yahayy bir de ne demişti, ben İmam Azamın metoduna uyarım ama gel gör ki hevasına uyduğu ortaya çıktı. İmam Azam Allah'ı rüyada görmek caizdir diyor yahayy caiz değil diyor.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
yahayy bir de ne demişti, ben İmam Azamın metoduna uyarım ama gel gör ki hevasına uyduğu ortaya çıktı. İmam Azam Allah'ı rüyada görmek caizdir diyor yahayy caiz değil diyor.
İmamı azam vs bir başkası benim için mutlak değil. Biri imamı azamın ağzından İslam Recmi emrediyor diye bir hüküm getirsin onu da reddederim.
Ortada Kur'an varken kimseyi tanımam.
He kurani bir mesele değildir, istişareyr açıktır konuşulur ama Kur'an net ise bitmiştir. Dünyada tek kalsam yine benim için birşey değişmez sen henüz Kur'an imanını çözememişsin.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
İmamı azam vs bir başkası benim için mutlak değil. Biri imamı azamın ağzından İslam Recmi emrediyor diye bir hüküm getirsin onu da reddederim.
Ortada Kur'an varken kimseyi tanımam.
He kurani bir mesele değildir, istişareyr açıktır konuşulur ama Kur'an net ise bitmiştir. Dünyada tek kalsam yine benim için birşey değişmez sen henüz Kur'an imanını çözememişsin.

sen Kuranı da tanımıyon:

"Hayır, hayır o gün yalanlayanların önüne rablerine karşı perde çekilmiştir" (Mutafifin 15)


"O gün, öyle yüzler vardır ki pırı! pınl parlarlar. Rablerine bakarlar." (Kıyamet 22 - 23)
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Dün gece Cenabı Hak tecelli etti, Mahmudddd...!
Ahmedimin işlerini bana bırakın dedi..

Senin bunlardan ne farkın var ki,
senin Mahmud rüyasında Allah ile konuşuyor, bunlardan beter.
:)

Tencere ornegi mi yoksa keci hikayesi mi daha uygun duser
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İmamı azam vs bir başkası benim için mutlak değil. Biri imamı azamın ağzından İslam Recmi emrediyor diye bir hüküm getirsin onu da reddederim.
Ortada Kur'an varken kimseyi tanımam.
He kurani bir mesele değildir, istişareyr açıktır konuşulur ama Kur'an net ise bitmiştir. Dünyada tek kalsam yine benim için birşey değişmez sen henüz Kur'an imanını çözememişsin.
Sunu bi anlasalar...
Toptanci bunlar kardesim toptanci. Dogrusunu alirim yanlisini da reddederim yok, ya hep ya hic. Olmeye olmeye olmeye geldik...takim tutuyor mubarekler.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Kim benim mesajımı değiştiriyor ya hu @abdullah birisi, Ömer Nasuhi Bilmen in naklini getir dedin getirdik, diğerleri makaleyi yazanın fikirleri onlar ben neden nakletmek durumundayım anlamadım.
Hangi hakla benim mesajım yazmadığım şekilde editleniyor, hak var hukuk var.

Yahayy bu sana mahsus bir şey değil, forumda, sevelim veya sevmeyelim, toplumun önde gelen, değer verdiği, şahsiyetlerin hiçbirine hakaret ettirmemeyi prensib kabul etmeye çalışıyorum.... eğer, bu konuda, adaletsizliğimi görürsen lütfen uyar...

Ömer Nasuhi Bilmen Hz. lerine atfettiğin cümlenin kaynağını vermek zorundasın...
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Bu absürd sorunun cevabı bu forumda kaç kez yazıldı ? Sen, staja başlatmışiar ama boşu-boşuna !.. Daha forumda neler yazılıp-çizildiğinden dahi haberin yok ! Bak sana sürekli bu sorunu ilelebet sorabilmen ve ASLA OKUMAMAN için sorunun cevabını içeren bu linki başkaları için veriyorum. Sen sakın ola ki, okumayasın ! Çünkü, okursan bu soruyu bir daha soramazsın !

http://www.hakikat.com/anab1.html

o zaman delikanlı ol ve erkek gibi cevapla,,, Merhum Erbakan Hocamız size göre kafirmiydi....
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
@abdullah birisi adaletli ol lutfen, kafana gore yazilara mudehale etme.
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
@abdullah birisi adaletli ol lutfen, kafana gore yazilara mudehale etme.

lütfen ya, işin çılkını çıkarmayın, diyoruzki , forumda ki bütün grupların, değer verdikleri, şahsiyetlere, yakışıksız kelimeler kullandırmayalım.... buna , bizim günahımız kadar sevmediğimiz diğer grubun hocalarıda dahil....adaletsizlik bunun neresinde....
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
"Hayır, hayır o gün yalanlayanların önüne rablerine karşı perde çekilmiştir" (Mutafifin 15)


"O gün, öyle yüzler vardır ki pırı! pınl parlarlar. Rablerine bakarlar." (Kıyamet 22 - 23)

Biz ahiretteki frekansı ve Alem derinliğini bilmiyoruz kıvırma şimdi.
Musa Allah'ı görmek istedi, Allah şu halinle beni göremezsin diye örnekleme de yaptı daha ne uzatıyorsun kardeşim.
Kur'an varken senin şeyhinin rüyalarını mı dinleyelim.

İmam-ı Azam'ın kim bilir hangi sözünü Allah'ı görmeye yordular.
İmam-ı Azam'ın hususlara karşı duruşu ve tahkik yönetmi bizim açımızdan kayda değerdir.
Herşeyden önce akli yorumu yani Rey'i kıyasına almıştır, sizin kafada çevreler tarafından da direk zındık ilan edilmiş,
hatta tekfir edilmiştir. Söylemeyeceği şeylerin devlet eliyle söyletilmek istediğini anlayınca da devlet kadılığını reddetmiş bunu da canıyla ödemiştir.
Siz İmam-ı Azamı ağzınıza bile almamız gerekir, İmam-ı Azamın ibadet ve anlayıştaki esnekliği ve fıtrata uygunluğu sizin algı seviyenizi aşar.
Mesela kendi dilinde ibadet hususunda, hadislere bakışında siz imam gibi konuşanları reformist ve zındık olarak kınıyorsunuz.

Şimdi gene sana bir tenakuzunu söyleyeyim lafa gelince imanda Maturudiyim diyeceksin, e peki..

İmam Maturdidi Allah'ın hiç bir şekilde görülemeyeceğini söylmiş ne diyeceğiz şimdi buna.
Buyur açıkla, maturidi misin değil mi, bakalım sen iddian kadar mezhebine bağlımısın?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
lütfen ya, işin çılkını çıkarmayın, diyoruzki , forumda ki bütün grupların, değer verdikleri, şahsiyetlere, yakışıksız kelimeler kullandırmayalım.... buna , bizim günahımız kadar sevmediğimiz diğer grubun hocalarıda dahil....adaletsizlik bunun neresinde....
İsin cilkini kim cikariyor?

Sanirim yeni oldugun icin biraz heyecanli ve isteklisin, tamam da buradaki her alintidaki ifadeleri sileceksen cok isimiz var.
 

Yahayy

Kıdemli Üye
Katılım
25 Ocak 2014
Mesajlar
4,603
Tepkime puanı
147
Puanları
63
Konum
İstanbul
lütfen ya, işin çılkını çıkarmayın, diyoruzki , forumda ki bütün grupların, değer verdikleri, şahsiyetlere, yakışıksız kelimeler kullandırmayalım.... buna , bizim günahımız kadar sevmediğimiz diğer grubun hocalarıda dahil....adaletsizlik bunun neresinde....

Abicim bak, Ömer Nasuhi Bilmen hangi kitabında nakletmiş dedin, kitabından alıntı yapan herhangi bir siteden alıp yapıştırdım.
Bu başka bir sayfa da olabilirdi önemi yok.
Daha önceden Bilmen'e ait o alıntı paragrafı okuduğum için alıp yapıştırdım, ama ben o makaleyi yazanın fikirlerini aktarmak istemedim ki.
Sen çok istiyorsan sonra cevap olarak al sonra yaz, ama benim mesajıma bu şekilde müdahele edemezsin, etmemen gerekir.

Senin burada soracağın soru açık, bu paragraf Ömer Nasuhi Bilmen'e mi ait, sen bunu istedin ben de getirdim.
Yok değil diyorsan ispat etmen gerek, bu şekilde olur mu.
 
Üst