İbni Teymiyye'nin Ehli Sünnete aykırı görüşleri

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83

Allah razı olsun.İşte bende bunu söylüyorum.İbn Teymiye veya İbn Arabi - tamamen iki zıt kişiler.

Bizim ölçümüz Kuran ve Sünnet olmalı.Fakat bu kişileri de tekfir etmemiz doğru değildir.

İstediğin nakil şudur :

أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يُجْلِسُهُ رَبُّهُ عَلَى الْعَرْشِ مَعَهُ .

İbn Teymiyye : Allah c.c , Resulu Muhammed sav 'i Arşın üstünde kendisiyle beraber oturtur.(Mecmaul Fetava,say
fa:374)

''Yuclisuhu'' (Onu Oturtur.)

Meahu (Kendisiyle beraber)


Şimdi bu inanca ne diyelim ? Sahih inanç bu mudur? Selefin akidesi bu muydu?


peki orda neye dayanarak bunu soylemiştir
benim okuduğum teymiye hadis ve ayet olmadan acıklama yapmak dayanağı olmadan boyle bişey soylemez
öncesınde mutlaka dayandığı ayet hadıs olmalı sana zahmet oyle bısey varsa onuda yazarmısın
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Ebu Hanife hakkında söylenen kötü sözleri buraya yazın, sonra İbn Teymiyye hakkında söylenen kötü sözlere bakın!...
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
@kurtubi aşağıda bu sozlerin hadis olduğu belirtiliyor başka alımlerin görüşleride var hepsini buraya aktarmıyorum



Onlarca Alim'e geçmeden evvel, Hanbeli ulemasının göz bebeği, allame, İmam ve Allah dostu Abdulkadir Geylani, El-Gunye adlı eserinde (itikad bölümünde) şöyle demiştir:

Ehli sünnet olan zümrenin itikadı odur ki;Yüce Allah kıyamet günü Allah'ın tüm peygamberlerinden üstün kıldığı resulü,Resullah (s.a.v) efendimizi arşın altında kendi zatı ile oturtacaktır.
"Ümit edebilirsin;Rabbin seni makam-ı mahmuda çıkaracaktır"(17/79)

Hişam b.Urve'den anlatıldığına göre hazreti aişe (r.a)şöyle anlattı:
Resulullah efendimize makamı mahmudu sordum bana şöyle anlattı:
"Rabbim bana arş üzerinde oturmayı vaad etti"

Ömer b.Hattab (r.a) ve Abdullah b. Selam (r.a)yolu ile gelen rivayette Resullah(s.a.v) efendimizin şöyle buyurduğunu anlatmıştır.
"Kıyamet günü olduğunda,peygamberiniz getirilip Allah huzurunda kürsiye oturtulur."Kendisine şöyle sorulmuş:
Ya Ebu mesud,Hakkın kürsüsünde olduğuna göre:Yüce Hak da onunla mı olacak?Şu cevabı vermiştir:
Yazık size dünyada yüzümü parlatan bu hadistir.

1- Abdullah bin Sellam rahimehullah:
- Kıyamet günü Allah, Rasulullah'ı kürsisine oturtacaktır.
[İmam el-Hallal, es-Sunne'sinde]

2- İbn Abbas rahimehullah:
Bu ayetin tefsirinde 'ARŞINA OTURTTURACAKTIR!' demiştir.
[İmam Zehebi, el-Uluvv]

 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
peki orda neye dayanarak bunu soylemiştir
benim okuduğum teymiye hadis ve ayet olmadan acıklama yapmak dayanağı olmadan boyle bişey soylemez
öncesınde mutlaka dayandığı ayet hadıs olmalı sana zahmet oyle bısey varsa onuda yazarmısın

Onu da buldum.Zehebinin böyle bir rivayet sabit değildir dediği Mücahidin(Seleften olduğu iddia edilen) bir söze dayanmış.Bunu eserinde Mücahid dedi diye yazmamış.Bin dereden su getirerek (Ulema) diye yazmış. :)

Ulemayı bırakın , Mücahidden sabit olmayan bir sözü bile alması ,ve üstelik bunu Alimlerin ortak görüşü gibi göstermesi İbn Teymiyyenin nakilde , senede verecemediği önemi gösterir.

Mücahid dışında hiçbir eserde olmayan o sözü akidede delil olarak almak :) Kaldı ki Mücahidden bile Senedi SABİT olmayan bir rivayeti dayanak almak :)

İbn Teymiyye burda büyük bir hataya maruz kalmıştır.Ama bu tekfir edileceği anlamına gelmez.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
@kurtubi aşağıda bu sozlerin hadis olduğu belirtiliyor başka alımlerin görüşleride var hepsini buraya aktarmıyorum



Onlarca Alim'e geçmeden evvel, Hanbeli ulemasının göz bebeği, allame, İmam ve Allah dostu Abdulkadir Geylani, El-Gunye adlı eserinde (itikad bölümünde) şöyle demiştir:

Ehli sünnet olan zümrenin itikadı odur ki;Yüce Allah kıyamet günü Allah'ın tüm peygamberlerinden üstün kıldığı resulü,Resullah (s.a.v) efendimizi arşın altında kendi zatı ile oturtacaktır.
"Ümit edebilirsin;Rabbin seni makam-ı mahmuda çıkaracaktır"(17/79)

Hişam b.Urve'den anlatıldığına göre hazreti aişe (r.a)şöyle anlattı:
Resulullah efendimize makamı mahmudu sordum bana şöyle anlattı:
"Rabbim bana arş üzerinde oturmayı vaad etti"

Ömer b.Hattab (r.a) ve Abdullah b. Selam (r.a)yolu ile gelen rivayette Resullah(s.a.v) efendimizin şöyle buyurduğunu anlatmıştır.
"Kıyamet günü olduğunda,peygamberiniz getirilip Allah huzurunda kürsiye oturtulur."Kendisine şöyle sorulmuş:
Ya Ebu mesud,Hakkın kürsüsünde olduğuna göre:Yüce Hak da onunla mı olacak?Şu cevabı vermiştir:
Yazık size dünyada yüzümü parlatan bu hadistir.

1- Abdullah bin Sellam rahimehullah:
- Kıyamet günü Allah, Rasulullah'ı kürsisine oturtacaktır.
[İmam el-Hallal, es-Sunne'sinde]

2- İbn Abbas rahimehullah:
Bu ayetin tefsirinde 'ARŞINA OTURTTURACAKTIR!' demiştir.
[İmam Zehebi, el-Uluvv]


:)

1-(Arşın altında kendi zatı ile oturtacaktır.)

Hayırdır.Allah Arşın altında mı :)

2-(Rabbim bana arş üzerinde oturmayı vaad etti) .(Kıyamet günü Allah, Rasulullah'ı kürsisine oturtacaktır) .('ARŞINA OTURTTURACAKTIR)

Bu ifadelerin hiçbirinde ''Meahu''(Kendisiyle birlikte) ifadesi geçmez. İbn Teymiyye -(meahu : kendisiyle beraber yani karşılıklı) oturur. diyor. :)

Resulullah sav'in belki Arşta veya Kürsüde duracağına dair rivayetlerin hiçbirinde Allah ile oturur ifadesi geçmez.Bunu İbn Teymiye dışında kimse söylememiştir. :)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83

:)

1-(Arşın altında kendi zatı ile oturtacaktır.)

Hayırdır.Allah Arşın altında mı :)

2-(Rabbim bana arş üzerinde oturmayı vaad etti) .(Kıyamet günü Allah, Rasulullah'ı kürsisine oturtacaktır) .('ARŞINA OTURTTURACAKTIR)

Bu ifadelerin hiçbirinde ''Meahu''(Kendisiyle birlikte) ifadesi geçmez. İbn Teymiyye -(meahu : kendisiyle beraber yani karşılıklı) oturur. diyor. :)

Resulullah sav'in belki Arşta veya Kürsüde duracağına dair rivayetlerin hiçbirinde Allah ile oturur ifadesi geçmez.Bunu İbn Teymiye dışında kimse söylememiştir. :)

hayrolayı bana değil a.kadır geyanıye ve sahabeye diyeceksın ıdaa sahıbı onlar

ayrıca bununlailgili hadıs mevcut git ıtırazını resule ılet sen orda oturamassın de
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
hayrolayı bana değil a.kadır geyanıye ve sahabeye diyeceksın ıdaa sahıbı onlar

ayrıca bununlailgili hadıs mevcut git ıtırazını resule ılet sen orda oturamassın de

Gunye Akidede Hüccet değildir.Akidede Hüccet , Kuran, Sahih hadisler ve İcmadır.

Sen ise Gunyedeki bir rivayeti getirerek tüm ümmetin görüşü gibi söyletirsen doğru olur mu? :) Kaldıki Gunye'de Abdulkadir Geylaniden rivayet edilen o söz ondan gelen tariklerde sahih mi ? O da meçhul..

Resulullah sav'e itiraz değil , İbn Teymiyye 'ye itiraz etmeliyiz.Resulullah oturabilir.Ama Allahı onun karşısında oturtmak hangi SAHİH akidede mevcuttur :)

İbn Teymiyye'yi aşırı övenler , hatalarına muttali olamamış insanlardır :)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Gunye Akidede Hüccet değildir.Akidede Hüccet , Kuran, Sahih hadisler ve İcmadır.

Sen ise Gunyedeki bir rivayeti getirerek tüm ümmetin görüşü gibi söyletirsen doğru olur mu? :) Kaldıki Gunye'de Abdulkadir Geylaniden rivayet edilen o söz ondan gelen tariklerde sahih mi ? O da meçhul..

Resulullah sav'e itiraz değil , İbn Teymiyye 'ye itiraz etmeliyiz.Resulullah oturabilir.Ama Allahı onun karşısında oturtmak hangi SAHİH akidede mevcuttur :)

İbn Teymiyye'yi aşırı övenler , hatalarına muttali olamamış insanlardır :)

tekrar ediyorum ibni teymiye dayanağı olmadan fetva vermemiştir muhakkak hadis ve ayet vardır

sizin arabınız ise evlere şenlik fıravunun halis imanından girer putperestliğe tapınmaktan alıkoymakla nebiler hata etmiştir der
Allahtan korkmaz adam hz harunun buzagıya tapınmaktan alıkoymakla yanlıs yaptığını idaa edecek kadar ileri gitmiştir

siz fakriler ise teymiyenin acaba hangi açığını yakalarımda çamur atarım derdindesinız

sana sadece bi soru mersen mertce cevap ver

firavunun kafir olduğu cehennem ehli olduğu ayet ve hadislerle sabittir
şimid bir kalkıp Allaha ve resulune rağmen firavun imanı kamil mumindir dese islamdaki hükü nedir? kuran ayetine muahlefet edenlerin islamdaki yeri nedir

mertçe cevap verebilirmisin dolandırmadan
 

menzil5453

Doçent
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
579
Tepkime puanı
12
Puanları
0
tekrar ediyorum ibni teymiye dayanağı olmadan fetva vermemiştir muhakkak hadis ve ayet vardır

İbni Teymiyye Allah’ın Arş’ın üstünde olduğunu ispat etmek için diyor ki:
Allah dilerse, bir sivrisineğin sırtına yerleşir de, sivrisinek Onun kudreti ve rububiyetinin lutfü ile Onu yüklenip kaldırır. Böyleyken Allah Arş’ın üzerine nasıl yerleşmez?*(Beyan Telbis el-Cehmiyye, 1/568)
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
tekrar ediyorum ibni teymiye dayanağı olmadan fetva vermemiştir muhakkak hadis ve ayet vardır

sizin arabınız ise evlere şenlik fıravunun halis imanından girer putperestliğe tapınmaktan alıkoymakla nebiler hata etmiştir der
Allahtan korkmaz adam hz harunun buzagıya tapınmaktan alıkoymakla yanlıs yaptığını idaa edecek kadar ileri gitmiştir

siz fakriler ise teymiyenin acaba hangi açığını yakalarımda çamur atarım derdindesinız

sana sadece bi soru mersen mertce cevap ver

firavunun kafir olduğu cehennem ehli olduğu ayet ve hadislerle sabittir
şimid bir kalkıp Allaha ve resulune rağmen firavun imanı kamil mumindir dese islamdaki hükü nedir? kuran ayetine muahlefet edenlerin islamdaki yeri nedir

mertçe cevap verebilirmisin dolandırmadan

Önyargı ve Nefis olunca demekki böyle oluyor.İbn Teymiye dediyse ayet ve hadise göre demiştir anlayışı :)

1-İbn Teymiye o sözünü ayetler ile destekleyecek birşey yoktur.Hadisle de yoktur.:) Sadece Mücahidden nakledilen bir söz vardır.Onu hüccet almış.Fakat Mücahidden o söz sabit değildir.Bunu ben demiyorum.Zehebi diyor. :) Senin naklettiğin rivayetlerin hiçbirinde ise , Allah ile karşılıklı oturur ifadesi geçmiyor. :) Bu senin iddialarını çürütücek en sağlam delil zaten.

Evet şimdi gördük ayet ve hadislerden söylemişmiş :)

2- :) İbn Teymye'nin açığını bulsamda anlatsam derdinde değilim.Onun İlimle uğraştığını fakat onun da hatalarının olduğunu bazı yerlerde birçok aşırılıklar olduğunu,onu savunanların aslında onun eserlerine dahi muttali olamadığını belirttim.Yoksa İbn Teymiyeyi tekfir etmek için sebep bulmak söz konusu değildir.

İbn Arabi için de , İbn Teymiye için de ikisini tekfir etmem söz konusu değildir.

Sanada aynısını tavsiye ederim.Aksi halde İbn Arabiyi tekfir ediyorsan, İbn Teymiye'yi de otomatikmen tekfir etmen gerekicek :)
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83

Önyargı ve Nefis olunca demekki böyle oluyor.İbn Teymiye dediyse ayet ve hadise göre demiştir anlayışı :)

1-İbn Teymiye o sözünü ayetler ile destekleyecek birşey yoktur.Hadisle de yoktur.:) Sadece Mücahidden nakledilen bir söz vardır.Onu hüccet almış.Fakat Mücahidden o söz sabit değildir.Bunu ben demiyorum.Zehebi diyor. :) Senin naklettiğin rivayetlerin hiçbirinde ise , Allah ile karşılıklı oturur ifadesi geçmiyor. :) Bu senin iddialarını çürütücek en sağlam delil zaten.

Evet şimdi gördük ayet ve hadislerden söylemişmiş :)

2- :) İbn Teymye'nin açığını bulsamda anlatsam derdinde değilim.Onun İlimle uğraştığını fakat onun da hatalarının olduğunu bazı yerlerde birçok aşırılıklar olduğunu,onu savunanların aslında onun eserlerine dahi muttali olamadığını belirttim.Yoksa İbn Teymiyeyi tekfir etmek için sebep bulmak söz konusu değildir.

İbn Arabi için de , İbn Teymiye için de ikisini tekfir etmem söz konusu değildir.

Sanada aynısını tavsiye ederim.Aksi halde İbn Arabiyi tekfir ediyorsan, İbn Teymiye'yi de otomatikmen tekfir etmen gerekicek :)


sana mertce soru sordum mertce cevap vermeni bekledim ama maleysef cevap vermek yerine klasik dolambaçlık yolunu seçtin inkar yolunu seçtin
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
İbni Teymiyye Allah’ın Arş’ın üstünde olduğunu ispat etmek için diyor ki:
Allah dilerse, bir sivrisineğin sırtına yerleşir de, sivrisinek Onun kudreti ve rububiyetinin lutfü ile Onu yüklenip kaldırır. Böyleyken Allah Arş’ın üzerine nasıl yerleşmez?*(Beyan Telbis el-Cehmiyye, 1/568)

Allah dilerse boz eşek bile konuşur .Allahın dilemesyle değilmi Allah için zor bişey varmı
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Bu kafada olanlar Allahı sürekli bir cihetle anarak Selefin yolunda gittiklerini iddia ederler.Halbuki Selefe en çok muhalefet edenler.Allah bir mekandadır diyenlerdir.

Zira Selef ,Naslarda gelen (İstiva,Nuzul gibi) şeyleri olduğu gibi kabul ettikten sonra , Bilâ Keyf,Bila Temsil,Bila Teşbih (Keyfiyetsiz,Tarif edilmeksizin,Herhangi bir yaratığa benzetmeksizin) İman ediyoruz demişlerdir.

Eğer böyle inanıyorum diyorlarsa -Sahih Akide- budur.Yok Allah bir cihette,bir mekanda diyorlarsa -Selefe baştan itibaren zıttır bu.
--
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Bu kafada olanlar Allahı sürekli bir cihetle anarak Selefin yolunda gittiklerini iddia ederler.Halbuki Selefe en çok muhalefet edenler.Allah bir mekandadır diyenlerdir.

Zira Selef ,Naslarda gelen (İstiva,Nuzul gibi) şeyleri olduğu gibi kabul ettikten sonra , Bilâ Keyf,Bila Temsil,Bila Teşbih (Keyfiyetsiz,Tarif edilmeksizin,Herhangi bir yaratığa benzetmeksizin) İman ediyoruz demişlerdir.

Eğer böyle inanıyorum diyorlarsa -Sahih Akide- budur.Yok Allah bir cihette,bir mekanda diyorlarsa -Selefe baştan itibaren zıttır bu.
--

mertçe cevap veremedin vermek istemedin
 
Üst