İbni Teymiyye'nin Ehli Sünnete aykırı görüşleri

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
İşte, İmam Mücahid'e rahimehullah giden zincir sahih değil. el-Albani'nin bile bu zinciri sahih görmediği aktarılıyor. Yani, İmam Mücahid'in böyle söylediği sabit olmamıştır. Ama, İmam Mücahid'den bunun zıddına olan bir rivayet, yani Makam-ı Mahmud'un "şefaat" makamı olduğu da aktarılmış bulunuyor.

İlave: Hadis âlimlerinin hocası tabir edilen, Hâfız İbni Cevzî el-Hanbelî rahimehullah diyor ki (takribî tercüme): "Peygamberimizden aleyhisselâm sahih olarak böyle [Arş'a oturmakla ilgili] bir rivayet sabit olmamıştır."

Bir iktibas ile bitirelim:

Makâm-ı Mahmûd:
Mahşer (kıyâmet) günü büyük bir sıkıntı ve ızdırab içerisinde bulunan mahlûkâtın hesaplarının bir an evvel görülmesi için Allahü teâlâ tarafından Muhammed aleyhisselâma verilen şefâat izni. Buna Şefâat-i Kübrâ da denir.
Allahü teâlâ âyet-i kerîmede meâlen buyurdu ki:
(Ey Resûlüm!) Sana mahsus fazla bir namaz (ibâdet) olmak üzere, gece uykudan kalk da, onunla (Kur'ân-ı kerîm ile) , teheccüd (gece namazı) kıl. Umulur ki, Rabbin seni, bir makâm-ı Mahmûd'a gönderecektir. (İsrâ sûresi: 79)
Bu (makâm-ı Mahmûd) o makamdır ki, onda ümmetime şefâat edeceğim. (Hadîs-i şerîf-Sahîh-i Buhârî)
Allahü teâlâ insanları diriltecek. Bana da yeşil bir hulle (elbise) giydirecek. Ondan sonra Allahü teâlâ, neler söylemekliğimi dilerse söyleyeceğim; işte makâm-ı Mahmûd bu makamdır. (Hadîs-i şerîf-Sahîh-i Buhârî)

http://www.kuranikerim.com/dini_sozluk/ds_m1.htm#1789


tabi işinize geldiği zaman sahih işinize gelmediği zaman sahih değil
şeyhiniz hadis zikrettiği zaman dayanaksızda olsa sahihtir işinize gelmedimi kimden gelirse gelsin zincir sağlam değil deyin gitsin

hani geçenlerde hz ebubekir çocuğun saçları uzun diye çocuğun öldürülmesini istemiştiye nasılda bunu ıspatlamak için didiniyordunuz
niye çünkü şeyhiniz ziretti zikrettiya doğrudur

zaten şehiniz değilmi çarşamba gününü uğursuz ilan edip hakkında kitap yazan
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83


Vay be , O zaman Ebu Davud ,otomatik olarak İbn Teymiye'yi kötü birşekilde itham etmiştir :)

Hatta o kopyalayıp yapıştırdığın siteden bak daha ne deniyor

İmam Ebu bekir bin Ebi talip soyle demistir:
Kim bunu reddederse (yani zikrettigimiz Mucahid’in haber’ini) Allah’a reddetmis olur, ve kimde Peygamberimiz’in bir faziletini yalanlarsa, Kafir olmus olur.

İbn Teymiyye'ye otomatikmen kafir demiş oluyor :)

Bence kopyaladığın siteleri boşver İşin hakikati nedir? İlim Ehli ayeti nasıl yorumlamıştır.Mücahidin sözü sahih midir? Doğrusunu öğren :)


قال شيخ الإسلام ابن تيمية رحمه الله :
" حديث قعود الرسول صلى الله عليه وسلم على العرش ، رواه بعض الناس من طرق كثيرة مرفوعة ، وهي كلها موضوعة ". انتهى من" درء تعارض العقل والنقل " (3/19) .

İbn Teymiye diyor ki : Resul sav'in arşa oturmasını bazı insanlar merfu olarak birçok yollardan nakletmiştir.Bunların hepsi ise uydurmadır.

وقال الذهبي رحمه الله :
" قضية قعود نبينا على العرش فلم يثبت في ذلك نص ، بل في الباب حديث واه ". انتهى من
" العلو " (2/1081، رقم/422) .

Yine Zehebi diyor ki : Nebi sav'in Arşa oturması , Nastan sabit olan birşey değildir.Bu yolda gelen söz(lerin) senedi vâhtır.(Yani çürüktür.)

:)


قال ابن عبد البر رحمه الله :
" على هذا أهل العلم في تأويل قول الله عز وجل : ( عَسَى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَحْمُوداً ) أنه الشفاعة .
وقد روي عن مجاهد أن المقام المحمود أن يقعده معه يوم القيامة على العرش ، وهذا عندهم منكر في تفسير هذه الآية .
والذي عليه جماعة العلماء من الصحابة والتابعين ومن بعدهم من الخالفين أن المقام المحمود هو المقام الذي يشفع فيه لأمته ، وقد روي عن مجاهد مثل ما عليه الجماعة من ذلك ، فصار إجماعا في تأويل الآية من أهل العلم بالكتاب والسنة .
ذكر ابن أبي شيبة عن شبابة ، عن ورقاء ، عن ابن أبي نجيح ، عن مجاهد في قوله تعالى : ( عَسَى أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَحْمُوداً ) قال : شفاعة محمد صلى الله عليه وسلم " انتهى من " التمهيد " (19/63-64) .
وقال الإمام الذهبي رحمه الله :

İbn Abdilber diyor ki : ''Umulur ki Rabbin seni makam-ı mahmuda ulaştıracak'' ayeti İlim Ehli tarafından Şefaat olarak tefsir edilmiştir.Mucahid 'den nakledilen ''Allah onu kıyamet günü kendisiyle beraber Arşa oturtacak'' rivayeti ise İlim Ehlince Münker(Son derece zayıf)'tır.

Sahabeden,Tabiinden ve ondan sonra gelen Alimlerin hepsi buradaki Makamı Mahmudu , Resululla sav'in Ümmetine edeceği Şefaat makamı olarak yorumlamıştır.Çünkü Mücahid'den de ''Bu kıyamet günü Resulullah'ın Şefaatidir'' dediği nakledilmiştir.

Böylece Kitap ve Sünnet ile bu ayetin manasında İcma edilmiştir,görüş birliğine varılmıştır.


" ومِن أَنْكَرِ ما جاء عن مجاهد في التفسير في قوله : ( عسى أن يبعثك ربك مقاما محمودا ) قال: يجلسه معه على العرش ". انتهى من" ميزان الاعتدال " (3/439) .


Zehebi de diyor ki : Ve en münker (en zayıf) yolla gelen rivayetlerden birisi de Mücahidden nakledilen şu görüştür : Allah onu Arşa oturtur.(Bu En münker , senedi en zayıf rivayetlerdendir)




herhalde aşağıdaki alimleri alimden sahabeden saymıyorsun


- Abdullah bin Sellam rahimehullah:

- Kıyamet günü Allah, Rasulullah'ı kürsisine oturtacaktır.
[İmam el-Hallal, es-Sunne'sinde]

2- İbn Abbas rahimehullah:
Bu ayetin tefsirinde 'ARŞINA OTURTTURACAKTIR!' demiştir.
[İmam Zehebi, el-Uluvv]

Burada zikretmekte fayda var. Bu rivayetleri alış nedenim biraz sonra gelecek olan İmam Mücahid'den yapılacak SAHİH alıntıyı kuvvetlendirmek amaçlıdır.

3- İmam Mucahid rahimehullah:
- Muhammed'i (s.a.v.) Arş'ta yanına otutturacaktır.
[ibn ebi Şeybe, Musannef, ibni Abdilber, Es-Sunne, El-Hallal, es-Sunne]

4- Sünen'in sahibi Ebu Davud rahimehullah:
- Kim bunu(Mucahid'den gelen nakli) inkar ederse, iste o kişi bizde muttehem(kötü bir şekilde itham edilmiş)dir.

Devamen diyor ki:
- Hala insanlar bu hadisi zikrederler ki bununla Cehmiyye'yi kızdırmak isterler. Çünkü Cehmiyye'ler, Arş'ın üstünde bir şey olduğunu inkar etmislerdir.
(Yani Allah'ın Arş'ta olduğunu inkar eden Kafir Cehmiyye'ye karşı, bu hadis nakledilirmiş ki, Cehmiyyeleri kızdırmak için. Cehmiyyeler de bu hadise çok kızar, şimdi reddiye verdiğim kişi gibi.)
[el-Hallal, bunu Ebu Davud'dan bizzat duyduğunu söylemiş ve es-Sunne eserine almıştır.(Bu eser Sünnet ehlinin akidesini yansıtır.)]

5- Ebu Bekr bin Ebu Talib rahimehullah:
- Kim bunu reddederse (Mucahid'in haberini) Allah'ı reddetmiş olur, ve kim de Nebimizin bir faziletini yalanlarsa, Kafir olmuş olur.
[el-Hallal, es-Sunne]

6- es-Sunne'nin sahibi İmam el-Hallal şöyle diyor eserinde:
- Bana Ahmed bin Asram el-Muzeni bu hadisi okuduktan sonra şöyle dedi:
- Kim bunu reddederse, Allah'a ve Rasulüne karşı bir şey reddetmiş olur ve o kişi bizde KAFİRDİR.
(İmam el-Mervezi'nin Makam-ı Mahmud adlı kitabı da bu konuda yazılmıştır)

7- İmam Ebu bekir bin Hammad el-Mukri şöyle demiştir:
- Kimin yanında bu hadisler zikredilirse ve o da susarsa (yani ne kabul eder ne de reddederse) o kişi İslam'daki bir şeyi reddetmiş olur. İşte bunun durumu bu ise,
bunları inkar edenin hali ne olur?
[el-Hallal, es-Sunne]

8- İshak bin Rahuyeh şöyle demiştir:
- Bu hadise iman edip, teslim olmak gerek...

Başka yerde de:
- Kim bunu reddederse, işte o kişi bizde Cehmi'dir.
[el-Hallal, es-Sunne](Cehmiyye, Selef uleması tarafından KAFİR ilan edilmiştir. Bu yüzden hangi alim birine Cehmi diyor ise, O'na KAFİR diyorlardır.)

9- İbrahim el-Asbahani şöyle demiştir:
- Bu hadisi alimler 160 senedir zikrederler ve sadece bidatçılar inkar eder.
Başka yerde:
- Hamdan bin Ali'ye bu hadis hakkında sordum. Dedi ki:
- Bu hadisi 50 yıldır yazmıştım(Hadis yazmaya başladığı zamandan soru anına kadar ki zaman), Bidatçılar dışında inkar edeni görmedim.
[el-Hallah, es-Sunne]

10- İbrahim el-Harbi, anlatıyor:
Bu hadisi Osman bin ebi Şeybe, insanların çokça bulunduğu bir mecliste zikretti. Mecliste kaç kişi olabilir ki?
Yaklaşık 20 bin diyelim. Düşünsene, eğer insanlardan birisi kalksa da Osman'a(yani ibni Ebi Şeybe'ye) şöyle dese:
- Bu hadisi okuma, veya inkar ettiğini belli etse... Eger böyle bir şey yapsa kesinlikle Osman, o adamı öldürürdü.
Ebu Bekir bin Sadaka dedi ki:
Doğru söyledin, bende böyle yapanın hükmü sadece ölümdür.
[el-Hallal, es-Sunne]

11- Harun bin Maruf:
- Bu hadis ZINDIKLARIN gözlerini alevlendirir.
[el-Hallal, es-Sunne]

12- Muhammed bin İsmail es-Sulemi şöyle demiştir:
- Kim ki Muhammed s.a.v., Allah'tan olan, Mucahid'in dedigi habere isticabet etmediğini söylerse, işte o kişi kafir olmuş olur.
[el-Hallal, es-Sunne]

13- Muhammed bin Musab El-abid şöyle demiştir:
- Evet, onu Arş'ına otutturacak, ki yaratıklar onun mertebesini görsünler.
[el-Hallal, es-Sunne]

14- İmam el-Hallal, anlatıyor:
- Tarsus'ta iken benim Es-sunne adlı eseri defalarca Cami'de okuyordum. Ta ki Hicri 292 yılda okuduğumda, Cehm bin Safvan'ın
ashabından (onunla ayni itikadda olanlar) birileri (tirmiz şehrinden) kovulmuşlar ve Tarsus'a gelmişler. Peygamberimizin s.a.v. Arş'a Allah'ın yanına oturacağını belirten bu haberi inkar etmişler. İnsanlara da inkar ettiklerini duyurmuşlar. Güvenilir arkadaşlar onların böyle yaptıkları hakkında şahit oldular. Ben de Bagdat'taki hocalarımıza bu meseleyi açıklayan bir yazı yazdım. Onlar da bana bir kitap gönderdiler. Ben de onların bana yazdıkları o kitabı bizim ashabımıza (sahih itikadda olanlara) okudum. İnsanlar da benden alıp yazdılar. Bu şekilde Allah Ehli sunnet'i sevindirdi…
[es-Sunne eserinden naklen aldım]

15- İmam Ahmed bin Hanbel'in oğlu Abdullah rahimehullah:
- Bu hadisi çokca kişiden dinledim. Hiç bir Muhaddis'in bunu inkar ettiğini görmedim. Bizim bu hadisi dinlediğimiz vakit, bu Hadisi sadece Cehmiyye'ler inkar ederdi…
[es-Sunne]

16- Darekutni rahimehullah:
- Peygamberimizi (s.a.v.) Allah'ın Arş'ına oturtturmasını inkar etmeyiz.
[es-Sunne ve Zehebi'nin el-Uluvv risalesi]


Benim saymadığım 10'dan fazla sünnet alimi daha vardır.
Ancak ben tanınanlar ile yetindim.
Şimdi madem ibn Teymiyye'yi bununla suçladınız, Abdulkadir Geylani n'olacak, ya Ebu Davud? Ya diğerleri?
İbn Teymiyye, kendisinden önce, hadis ulemasının dediklerinden farklı bu konuda tek kelime söylememiştir



(alıntı)
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Ebu Hamid bin Merzuk rahimehullah diyor ki:
Beraatul Esariyyin min akaidil muhalifin kitabi/Ehli Sünnetin Müdafaasi.

Bunun yazmis oldugu kitab dan 1 risale kadar yazi aldim direk ibni teymiyye hakkinda onun söz ve demis olduklari yazmis olduklari düsüncelerinden ibarettir.

Daha kendim o bir risale kadar almis oldugum yaziya ilave yapmadam kisacasi onu degerlendirmedim bizzat kende tarafimdan olarak dan.
 
Üst