Hocaefendinin Papa'ya yazdığı mektuba gelen itirazlara verilen cevab

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Üstad Ehli Sünnet bir Alim.Kendisinin ifadesiyle kimseye tarikat vermişliği söz konusu değil.Emirdağı lahikası 2. kısımda Zamanın tarikat zamanı olduğunu beyan etmiş,önceki sözünün, muvakkaten söylendiğini tasrih etmiş; ehli Tarikat ile Nur şakirdlerinin el ele vermeleri gerektiğini beyan etmiştir.Eserlerini okuyoruz, elhamdulillah istifade ediyoruz.Üstad hazretleriyle hocan arasında 9-10 ciddi meselede ciddi ihtilaf olduğundan, hoca kesinlikle nurcu değil.Zira Diyalogcuların Nurcu olmaları mümkün değildir.Diyalogcular, Ehli Sünnetin mezheblerinden rücu' etmişlerdir.Ehli Bid'a olmalarında hiçbir şübhemiz yoktur.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
:D
kadircik
sana sorum net
sana hocamı sormadım
mürşidin kim diye sordum
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Sorduğun soruyu bile hatırlayamıyorsun, zannederim açıklmalar seni ŞOK etti!

Senin sorun şöyleydi:asrın müceddidi ise o zaman sen nurcu musun?
o zaman nurculara niye diş biliyorsun
senin mürşidin Üstad mı?
hocamın hristiyanlarla ilgili Üstad dan farklı birşey mi söylemiştir.
kadircik cevap verebilecek misin.


Bende cevabı verdim.Cevabını alamadın bazı konularda, açıklması uygun olmadığı içindir.Kullandığım isim Hikem.Kadir Mısıroğluna atfen söylüyorsan , Ona tabi değilim.Bazı siyasi görüşlerinide tasvib etmem.Onun üstadlığı ''tarih'' ile kayıtlıdır.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
cevabımı net olarak almadım kadircik
birinin eserlerini okumak ayrı şeydir.
tabi olmak ayrı şeydir.

sorum net üstad a tabiyim veya değilim.
ilk verdiğin cevaptan olmadığın anlaşılıyor.
bu konuda anlaştık mı
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Nurculuğun tarifine göre cevab değişir.Mesela senin tarifine göre , değilim, başka bir tarife göre evet.

Nurculuğun harika bir tarifini iktibas etmiştim.bakabilirsin.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
nurcu olup olmadığını sormadım.
mürşidin kim diye soruyorum
bir kişinin bir mürşidi olur.
senin mürşidin kim
herkes nurcudur vesselam
İslam dini içinde çünkü
risale okuyan çok kişi de var hamdolsun.
ama mürşid edinmek
risalei-i nurları mürşid olarak yeterli görmek
Üstad Bediüzzaman'ı mürşid olarak kabul etmek ayrıdır.


mürşidin kim? Üstad değilse
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Şimdi Alanyali dostumuza soralım: Sen, Hıristiyanların inandığı ilahamı inanıyorsun? Eğer bu cevaba evet dersen, Allah Tealanın haşa üçlü bir mahiyet arzettiğini söyleyeceksin, ki, bu durumda tecdidi iman gerekiyor, yok hayır dersen, şimdiye kadar yazdıklarını çöp sepetine atman gerekecek.

]

Ne tecdidi iman gerekiyor Ne de çöp sepeti..Zira soruyu soruş tarzın benim yazdıklarımla uyuşmuyor.."Hristiyanların inandığı Allah'a mı inanıyorsun" sorunla birlikte isim ve sıfatları da kastetmişsin ,bu sebepten "evet dersen üçlü tesnimide kabul etmiş oluyorsun" demişsin..Halbuki senin bahsettiği üçlü tesnim isim ve sıfatlara girer..Zaten baştan beri isim ve sıfatlarda hata ettikleri için şirke giriyorlar demişiz..
Üstad ne diyordu "Kafirler Allahı inkar etmiyor,sıfatlarında hata ediyorlar"..işte mühim nokta burası..
Onların inkar etmediği Allah'a sen iman etmiyor musun? bu da benim sorum olsun..:D
iman etmiyorum dersen tecdidi iman gerekli..
iman ediyorum dersen bütün yazdıkların çöpe gitmiş demektir..:D
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
alanyalı dur sen hele
mürşidi kimmiş onu öğrenelim
kadirciğin.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Kişisel gördüğüm(mahrem) sorulara cevab yok.Önemli olan husus, nefsini islah ette, neyle edersen et.Allah Tealanın yolları çoktur.Bu sözümüzle islah ettim manası çıkmasın.Bir tesbitte bulunuyoruz.saniyen söylediklerimiz, ehli Sünnetin muteber uleması nezdince kıymetliyse bir değer ifade eder.Şahsi fikirler ettikse afuv dilerim.


 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Ne tecdidi iman gerekiyor Ne de çöp sepeti..Zira soruyu soruş tarzın benim yazdıklarımla uyuşmuyor.."Hristiyanların inandığı Allah'a mı inanıyorsun" sorunla birlikte isim ve sıfatları da kastetmişsin ,bu sebepten "evet dersen üçlü tesnimide kabul etmiş oluyorsun" demişsin..Halbuki senin bahsettiği üçlü tesnim isim ve sıfatlara girer..Zaten baştan beri isim ve sıfatlarda hata ettikleri için şirke giriyorlar demişiz..
Üstad ne diyordu "Kafirler Allahı inkar etmiyor,sıfatlarında hata ediyorlar"..işte mühim nokta burası..
Onların inkar etmediği Allah'a sen iman etmiyor musun? bu da benim sorum olsun..:D
iman etmiyorum dersen tecdidi iman gerekli..
iman ediyorum dersen bütün yazdıkların çöpe gitmiş demektir..:D

Alanyali dostumuz bizi uğraştırıyor.Şimdi Alanyali sen, Allaha inanıyorum dediğinde, Allah Tealanın kamil sıfatlarını zihninde bulunduruyormusun, yoksa mücerred olrak mı söylüyorsun?Senin acilen bir ehli Sünnet akaidi kitabını hazmederek okuman gerek, anlaşılan.Üstad ismail çetin Hocamızın ''Ehli Sünneti Nazarı' kitabını tavsiye ederim. bunu bitir sonra başka kitablar var.Kusura bakma yazdıklarımı anlamaman üzerine bunları yazıyorum.Alt yapın müsaid değil.Beni uğraştırma, muhterem kardeşim
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
Kişisel gördüğüm(mahrem) sorulara cevab yok.Önemli olan husus, nefsini islah ette, neyle edersen et.Allah Tealanın yolları çoktur.Bu sözümüzle islah ettim manası çıkmasın.Bir tesbitte bulunuyoruz.saniyen söylediklerimiz, ehli Sünnetin muteber uleması nezdince kıymetliyse bir değer ifade eder.Şahsi fikirler ettikse afuv dilerim.



önüne gelen herkes başka dine mensup olanlar bile nurcu kesildiği dönemde sizin mürşidinizi açıklamamanız sanki utanılacak bir mevzu imiş gibi üzerinizde soru işaretleri doğuracaktır.

güya tespitte bulunmanız ise bana yıllar evvet bir tartışmada papazın kur'an dan alıntalar yaparak İseviliğin hak olduğunu ispata kalkmasını hatırlattı.

sürekli olarak da itibar etmediğimiz kitaplardan alıntılar yapmanız da hizmet e mensup olanları kemikleştirmekten başka bir işe yaramaz.
sonuçta sizi tatmin eder veya etmez
soruları biz sormuyoruz.
sormadığımız sorulara cevap da aramıyoruz.

hiç kimse de kendi üzerine vazife olmayan konulara girerek
hem bizi hem kendini şeytanın oyunlarında başrol oynamasın...
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
İtibar etmediğiniz kitablar hangisiymiş? Taftazaninin Şerhul Akaidmi?Üstad Bediüzzamanın da beslendiği kitablardandır.Risalei Nurmu?Allame Şeyh İsmail Çetin Hocamızın kitabımı? Kadir Mısıroğlunun kitablarımı? Galiba Mısıroğlunu kasdediyorsun.Bende diyorumki aktardığım hususlar tekzib görmemiştir.O halde senin itibar etmemen neyi değiştirir.?Hocan bile Mısıroğlu için iltifatlar etmiş .Hocanın tekzib etmediği hususlar seni üzsede, dost acı söyler fehvasınca yararlanmaya bak.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Cübbeli Hoca Ehli Sünnet.Ehli Sünnet olan diyalogcu olamaz.
 

korakademik

Ordinaryus
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
2,236
Tepkime puanı
63
Puanları
0
İtibar etmediğiniz kitablar hangisiymiş? Taftazaninin Şerhul Akaidmi?Üstad Bediüzzamanın da beslendiği kitablardandır.Risalei Nurmu?Allame Şeyh İsmail Çetin Hocamızın kitabımı? Kadir Mısıroğlunun kitablarımı? Galiba Mısıroğlunu kasdediyorsun.Bende diyorumki aktardığım hususlar tekzib görmemiştir.O halde senin itibar etmemen neyi değiştirir.?Hocan bile Mısıroğlu için iltifatlar etmiş .Hocanın tekzib etmediği hususlar seni üzsede, dost acı söyler fehvasınca yararlanmaya bak.

itibar etmediğimiz yazı ve yazarlarınıza zaten burada cevap verdik.
kur'an a ve sünnete aykırı hareket eden fitne fesat peşinde koşan her kim olursa olsun itibar etmeyiz.
hocamın tekzip etmediğini nerden biliyorsun.
tekzip edilmeyen her metin doğru mudur o zaman.
hocam kimlere iltifat etmedi ki
üstad ın düstürunu edinmiş biri:D

dostlar acı söylemez düşmanlar söyler.
ki dost sıfatını haketmek gerek.

cübbelinin özür dilediğini de hatırlatırım
ikincisi zaten kendisi :D kiliseleri ve plajları ziyaret edip diyalog kurmuyor muydu:D
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Alanyali dostumuz bizi uğraştırıyor.

son sorduğum sorulara cevap vermemişsin neyse..Seni uğraştırmam senin çıkarımlarının yanlış olduğunu düşündüğüm içindir..Yoksa itikad kitaplarıyla bir meselemiz yoktur..Hem İsmail Çetin Hocaefendi'nin tavsiye ettiği itikad kitaplarının en önemlisi Risale-i Nurdur..Onu okumaya çalışıyoruz..Allah'a imanın çok mertebeleri var..İsim ve sıfat boyutları var..Ehl-i kitap kafirleri temel olarak yerleri ve gökleri yaratan Allah'ın varlığını ikrar ederler ama işte isim ve sıfatlarında hata ederler dalalete giderler,şirke girerler..
Önceden söyledim tekrar söyliyim,72 sapık fırkanın bir kaçında da isim ve sıfatlar olarak batıl inanışlar mevcuttur..Bunları zikretmeye gerek yok..Hulul gibi vesaire..Şimdi bu kişiler temel olarak Allah inançları var fakat sıfatlarında hata etmişler ,küfre kadar giden boyutları var..
Şimdi ben desem ki "biz onlarla aynı Allah'a iman ediyoruz"..burada bir yanlış yok..Ama kastım "isim ve sıfatlarıyla beraber herşeyiyle sizinle müşterekiz" denilirse işte o zaman problem olur..Bu gibi cümlelerde kavramlarda niyet de çok önemlidir..Hemen zahir manayı ele almamak da lazım..
Bu niyet konusuna bi örnek vereyim, mesela "Vahdetül Vücud",,şimdi bu kavramı kelimeyi olduğu gibi alırsanız,düz mantıkla, küfre kadar götürür,,ama ne denmek istediği iyice anlaşılırsa,kavramın içi uygun şekilde doldurulursa bu kavram caiz hale gelir..
ve öyle de olmuştur..
Fakat kavramı iyice anlamayanlar hani senin çok kullandığın lafı kullanarak "ucube bir tabir" olarak nitelendirmekten kurtulamaz..
Altyapı meselesi ise, burada kimsenin altyapısı allame ,profesör seviyesinde değilki..Anca kendi çapımızda birşeyler yazmaya çalışırız..
Ama emin ol, o 138 alimin içinde senin kat ve kat altyapısı olan kişiler mevcut..hele hele Fethullah gülen Hoca'nın altyapısı hayatı iyice araştırılırsa ,eserleri incelenirse altyapıda çok derin olduğu zaten kendini gösteriyor..Cübbeli ahmet Hoca da FEthullah Gülen'in ehl-i sünnet alimi olduğunu söylemiştir..Gerçi Fethullah Gülen'in birisi tarafından öyle söylenmeye de ihtiyacı yoktur da, alim alimi anlar diyelim biz..
Cemaat içinde yanlış yapanlar olabilir elbette, hangi cemaatte yok ki, Cübbeli Hoca demiyomu öyle, "bizim cemaatte de var yanlış yapanlar" diyor..Her cemaatin içinde ehil olmayanlar girebilir ve bazı hatalar yapabilir..Ehl-i tarikatın içine ehil olmayanların girip hatalar yapması gibi..Fakat Fethullah Gülen'in şahsen ve onayıyla olmuş işlerin mutlaka uygun bir açıklaması vardır..
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0
Üstad İsmail çetin'in münkiri olsaydın cevab vermeyecektim.Madem saygılı ifadelerin var,biraz daha açıklmaya çalışayım. Diyorsunki:' Şimdi ben desem ki "biz onlarla aynı Allah'a iman ediyoruz"..burada bir yanlış yok..Ama kastım "isim ve sıfatlarıyla beraber herşeyiyle sizinle müşterekiz" denilirse işte o zaman problem olur..Bu gibi cümlelerde kavramlarda niyet de çok önemlidir..Hemen zahir manayı ele almamak da lazım'' Şimdi senin bu cümleni tahlil etmeye çalışalım.Ehli Kitab,bizimle aynı Allaha iman ediyor senin nazarında..Peki Onların iman ettikleri tanrı tasavvuru nedir? Bu soru cevablandırılmadan onlarda bizimle aynı Tanrıya inanıyor demenin bir manası yok?Sen bir şeye inanmanın , o şeye ait sıfatlardan ayrı olarak mütala edilebileceği gibi muhal bir şey söylüyorsun.Mesela ben doktora inanıyorum dediğinde, bu doktora ait sıfatlar olmadan bu iddia geçerli olabilirmi? Halbuki mesela Hıristiyanlar '' Biz Allah inanıyoruz '' dediklerinde, tanrının şu sıfatlarına da inandıklarını beyan etmiş oluyorlar:

''Tanrının zatı, Hazreti İsanın zatına girip, bedenleşmiştir.,

Tanrının sıfatları, onun sıfatlarına geçip, kemiyetleşmiştir.,

Tanrının Zatı Şerifi, Hazreti İsanın nefs= ruhuna girmiştir.,

Tanrının Zatı Şerifi, isanın zatıyla, değişmeden birleşmiştir.,

Tanrının uluhiyyeti,İsanın nasutiyetine girmiştir.....

Şimdi Hıristiyanlar ''Biz Allaha İman ediyoruz'' dediklerinde bunlara göre inandıklarını beyan ediyorlar.Yoksa , bunlar olmadan , kendi inançlarına göre 'Tanrıya iman etmiş ' olmuyorlar.Şimdi sen muhal bir şey iddia ediyorsun.''ben sıfatları işin içine karıştırmadan söylüyorum'' diyorsun.Lakin senin b u iddianın onlara göre veya müslümanlık açısından bir kıymeti yok.işin mahiyeti böyle.Hıristiyan ben Tanrıya inanıyorum dediğinde, isanın Tanrının zatıyla birleştiğine itikad ediyor.Sen ise ben bunu (sıfatları kasdetmedim) diyorsun.!Kuranı Kerimde ''Andolsun, Allah üçten üçüncüsü diyenle kafir oldular''melindeki ayeti kerime ,Tevhid inanmanın önemini bildiriyor.İmamı azam Fıkhı Ekberde derki:'' Allah Teala bir tektir.Onun tekliği, aded cihetiyle değil, şeriki , bezeri olmaması cihetiyledir.Şübhesiz Allah teala, zatında, sıfatında ve fiilinde bir tektir.Böyle bir Allaha ehli Kitabın iman ettiğini söyleyebilmek mümkün değildir.Kısacası Onlarla aramızda Allah tasavvurumuz ve diğer amentü esasları bir değildir.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
İtibar etmediğiniz kitablar hangisiymiş? Taftazaninin Şerhul Akaidmi?Üstad Bediüzzamanın da beslendiği kitablardandır.Risalei Nurmu?Allame Şeyh İsmail Çetin Hocamızın kitabımı? Kadir Mısıroğlunun kitablarımı? Galiba Mısıroğlunu kasdediyorsun.Bende diyorumki aktardığım hususlar tekzib görmemiştir.O halde senin itibar etmemen neyi değiştirir.?Hocan bile Mısıroğlu için iltifatlar etmiş .Hocanın tekzib etmediği hususlar seni üzsede, dost acı söyler fehvasınca yararlanmaya bak.

Hoca nın başka işi yokta Kendisini her tenkit edeni TEKSİB mi edecek DİKKAT edin tekzib ettiklerini onların İSLAM a bakışaçılarını irdele.

TEKSİB etmediklerine bakın MÜSLÜMAN ve İMANI olan KARDEŞLERİ.

Çünkü Hoca bilir KENDİSİNİTENKİT EDEN KARDEŞLERİNLE AHİRETTE HESAPLAŞACAĞINI doğrusu ile yanlışı ile ve onlarla DÜNYEVİ tartışmaya girmez ÇÜNKÜ ONA YAKIŞMAZ.
 

agbi

Yasaklı
Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
25
Tepkime puanı
382
Puanları
0
Konum
İzmir
Cübbeli Hoca Ehli Sünnet.Ehli Sünnet olan diyalogcu olamaz.

KİM OLURSA OLSUN O KİŞİDE EĞER İMAN VARSA O KONUDA KARDEŞİMİZDİR


Yanlış hatırlamıyorsam BEDÜÜZZAMAN dan.

DİYALOG kelimesini ANLAM olarak bilmeden AĞZINIZA SAKIZ YAPMIŞSINIZ hatta DAHA İLERİ GİDİP EHLİ SÜNNET OLAMAZ demişsiniz HALT ETMİŞSİNİZ

SİZİN HADDİNZEMİ kişinin ehli sünnet olup olmadığını tayit etme.

EDENLER KİMLER YAZARLAR

Bir mahmut efendinin direk ana kaynağından duydunuzmu ?

veya

Osman Efendim den.

BANA BU TÜR ÖRNEK GÖSTERİN ama kaynağından KALKIP KENDİLERİNİ GÜNDEM E ALMAK İÇİN NEGATİV veya POZİTİVYAZAN kişilerin yazılarını görüşlerinigetirerek değil.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Üstad İsmail çetin'in münkiri olsaydın cevab vermeyecektim.Madem saygılı ifadelerin var,biraz daha açıklmaya çalışayım. ]

Belki de Kadir Mısıroğlu'nun iddialarına cemaatin cevap vermemesi de senin öne sürdüğün bu sebepten ileri gelmektedir ,bunu hiç düşündün mü? :)
Fethullah Gülen hakkında olduğu gibi birçok büyük şahsiyet hakkında iddialar olabilir..Mesela Ferit Aydın,birçok tarikat mürşidi için akılalmaz iddialar yapıyor,ben bu iddialara özel bi cevap niteliği taşıyan bir yazı görmedim..şimdi bu iddialar tekzip edilmediği için kabul edilmiştir mi diyelim?
her iddiaya cevap verilmemesi de O'nun kabul edildiği manasını taşımaz..
Ehli Sünnet dairesindeki bütün hocalara alimlere mürşidlere şeyhlere saygımız ve sevgimiz vardır elbette..Aksi düşünülemez..

[
Diyorsunki:' Kısacası Onlarla aramızda Allah tasavvurumuz ve diğer amentü esasları bir değildir.

Kardeşim ,Allah tasavvuru ehl-i sünnet içindeki itikad ekollerinde bile ayrıntı farklar vardır..
İslamiyet içindeki 72 diğer fırkada da Alah tasavvuru yönünden hristiyanlarda saydığın benzer dalaletler vardır..
Fakat ortak nokta temel bir yaratıcı Allah varlığına olan imandır..Bu temel noktadan hareketle "Onlarla aynı Allah'a inanıyoruz" diyebiliriz, onların imanları geçersiz olsa bile..
Mesela hristiyanlar Cebrail'i de kabul ederler fakat "dişi" şeklinde tasvir ederler..melekleri kabul ederSıfatlarında hata ederler..FAkat asl olarak kabul etme var..
Yine Hz. İsa'ya iman ederler fakat sıfatlarında hata ederler.."Aynı Hz.İsa (as)'ya iman ediyoruz" desek bunu söylemekteki niyetimiz sıfatlarıyla beraber değildir,Hz.İsa diye bir Zat itibarıyladır..
Verdiğin doktor örneğini de ele alalım peki : Bir şehirde bir doktor var ve gelen hastalara faydalı olmaya çalışıyor,herkes de onun doktor olduğunu temel olarak biliyor,fakat diyelim ki bazıları "O uzman bir doktordur" bazıları "Hayır pratisyen hekimdir" bazıları "hayır aslında o bir göz doktorudur" "bazıları da hayır aslında kalp doktorudur" gibi tartışma içindeler..yani sıfatlarında bir tartışma var, asl da bir tartışma yok,"doktor var" olduğunda ortak kanaatteler.."Aynı doktordan bahsediyorlar fakat sıfatlarında hata ediyorlar" diyebiliriz..

Eğer "Aynı Allah'a iman ediyoruz" demekten kasıt herşeyiyle ehl-i sünnetin öngördüğü şeklinde olsa o zaman "Dünyada Allah'a iman eden sadece ehl-i sünnettir" demek lazım gelir..
Peki Hikem kardeş sen "Dünyada Allah'ın varlığına iman eden yerleri ve gökleri bir yaratanın olduğuna iman eden " sadece müslümanların olduğunu mu düşünüyorsun? Bunun cevabını da merak ettim..
 
Üst