Hadislerin İncelenmesi.. (1)

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Vay be!.Şu müslümanların düştüğü tefrikaya bakınız!İbadetleri bile farklı oluyor.Yahu rüku secde tehiyyat, vs....Arapça yerine türkçe ibadet bunu 2-3 sene evvel burada tartışmıştık.Şimdi de bunu mu tartışalım yani?!.

Arapça "Allah" demek yerine "tanrı, tanrı, tanrı, tanrı" diye zikrediyorlar besbelli.Adama "müteşâbih ayetlerini ezberle ve türkçe namazda bunları oku!" desek yüzüne gözüne bulaştırıp namazını mahfedecek.Adamların kıldığı namazda hayır yok ki kendilerinde hayır olsun!..

Müzemmil Suresi-4.أَوْ زِدْ عَلَيْهِ وَرَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتِيلًا
Meali:Veyahut üzerine biraz artır. Kur'an'ı ağır ağır, tane tane, tertîl üzere oku!


Kur'an'ı tertîl üzere okumak nedir?.
Anlamını düşünerek, harflerin çıkış yerlerine ve tecvide dikkat ederek, anlamına göre sesi yükseltip alçaltarak, bir hadiste belirtildiği gibi, hitap ifade eden yerlerde karşıdakine hitab eder gibi bir ses tonuyla, durulacak yerde durup, geçilecek yerde geçerek, ağır ağır, Kur’an’ın gerçek amacını hem duyup, hem de (varsa) dinleyenlere duyurarak okumaktır

ترتيلTertîl” kelimesinin gerçek anlamı ile alakası olmamasına rağmen ne yazık ki elde mevcut meal ve tefsirlerde “ترتيلTertîl”, bu anlam ile gösterilmiştir.

Bunun gerekçesi “ترتيلTertîl” sözcüğünün, gerçekten Arap dilinde bu anlamda oluşu değil, falan filanların bu anlamı yüklemiş olmalarıdır.Örneğin:Ragıp el İsfehani:“Sözlükte; sözü güzel, yerinde ve düzenli söylemek, bir şeyi doğru yapmak, düzenlemek, sıralamak, açık açık hakkını vererek açıklamak gibi anlamlara gelmektedir” demiş.Kurtubi;“Kıraatta tertîl”; yavaş yavaş, acele etmeden, harfleri ve hareketleri dizilmiş inci taneleri gibi açık bir şekilde, mana ve hikmeti düşünerek metni tâne tâne okumaktır” demiş.İbni Küteybe:“Bir metni okurken yavaş yavaş, acele etmeksizin, tâne tâne, her bir harfin edâsının, nazmının ve manasının hakkını vermek suretiyle okumaya da tertîl denmektedir.

Kur’an okunuşuyla ilgili olarak, kelimeleri ağızdan kolaylıkla ve düzgün bir biçimde çıkarmak anlamındadır” demiş. (İbn Kuteybe, Tefsîru Garîbi’l-Kur’an, 262).
Fahreddin Râzî:“Kur’an’ı tertîl ile okumak; manasını anlayarak, ayetlerin içerdiği gerçekleri iyice düşünerek okumaktır. Allah’ın azametini belirten ayetleri, bu azameti gönlünde hissederek, tehdîd ve müjdeyi içeren ayetleri de, ümit ve korku duygularıyla dolup taşarak okumaktır” demiş. (bkz. Râzî, Tefsîr, XXX, 174)

Sabuni:“Tertîl” kavramı, hem Kur’an’ı kalbe iyice yerleştirmek amacıyla bölümlere ayırmak, açıklamaktır. Hem de onun manasını düşünmek, anlamak ve yaşamak amacına yönelik olarak ağır ağır, dura dura okumak anlamlarını ifâde etmektedir” demiş. (bkz. Sâbûnî, Safvetü’t-Tefâsir, II, 573, (Bkz. Sâbûn, III, 728).

Görüldüğü üzere herkes Tertîl’in anlamına “okuma” olgusunu katmış bulunuyor. Razi, Kurtubi, Sabuni namuslu davranarak mutlak tertîli değil Kıratteki tertîli açıklamışlar.Burada dikkat edilmesi gereken, Rabbimizin Müzzemmil/ 4’te “ إقرأikra/ اتلütlü القران بالترتيلelkur’an’e bittertîl (Kur’an’ı tertîl ile oku!)” buyurmayıp da “ رتل القران ترتيلاrettilil kur’ane tertîlen (Kur’an’ı tertîlle de tertîlle!)” buyurmuş olmasıdır. ترتيلTertîl nedir?Tertîl kelimesi, Arapça “ ر ت لrtl” kökünden “tef’îl” vezninde bir mastardır.ترتيلTertîl” sözcüğü; “Bir şeyin tertibinin güzelleştirilmesi” demektir. Bu sözcüğün kökü olan “rtl”, bedevînin dilinde “Bir şeyden birinin diğerine karışmaması, tarak dişi gibi birbirine karışmamış, karışmayan” anlamına gelir. Meselâ dişlerin “ritl”ii, “dişlerin seyrek bir şekilde düzene konulmuş, dizilmiş olması” demektir ve bu sözcük Arapçada “güzel dizilmiş dişler” manasında da kullanılır.(
Lisanü’l Arab, “rtl” mad.)Sözcüğün Tef’ıl babından ( رتل يُرتًل ترتيلاrettele, yürettilü, tertîlen) anlamı ise, geçişli anlam olarak “ritillemek (birbirine karıştırmamak)” demektir.Bu durumda “rtl” sözcüğü, tam tamına “ شجرşecer (ağaç; girift” sözcüğünün karşıtıdır.İlm-i vazı kuralları burada da geçerlidir.Sosyal alanda “ترتيلtertîl” ise “konuşma esnasında sözün, yazarken ise kelimelerin, paragraf veya pasajların birbiri ardınca, tek tek, yavaş yavaş, ağır ağır, tane tane dizilmesi, birbirine karıştırılmaması” demektir. Buna göre Kur’an’ın tertîli, “Kur’an’ın indiği şekilde tertibinin korunması, bir necmin bir başka necme karıştırılmaması” anlamına gelmektedir.Furkan suresinin 32. ayetinde de Rabbimiz Kur’an’ı tertîllediğini, yani her şeyi yerli yerinde, birbirine karıştırmadan, bir düzen içinde indirdiğini beyan etmektedir. Peygamberimize ilk gelen vahylerde de [Müzzemmil/ 4],

Kur’an’ın tertîllenmesi, yani necmlerin gayet düzenli tutulması, birbirine karıştırılmaması emredilmiştir. Ama tüm bunlara rağmen maalesef elimizdeki mushaf tertîlli değildir. Biz, samimiyetle ve dürüstçe birçok kez dile getirdiğimiz bu hususta, Kur’an’a gönül verenlerin Kur’an ile derin çalışmalar yapıp Kur’an’ı necm necm dizmeleri ve onu bugünkü sure anlayışından öte, gerçek sureleriyle mushaflaştırmaları gerektiğine inanıyor ve bu gayreti onlardan bekliyoruz.

EVET, BU KADAR BİLGİLER SANIRIM YETERLİDİR.BUNA GÖRE TÜRKÇE KUR'AN OKUNMUŞ OLSA BU TERTÎL MESELESİNDE NE YAPACAKLAR?.MEALLERİ OKUYUP SEVAP MI KAZANACAĞINI UMUYORLAR?.KUR'AN'I ANLAMAK İSTEYEN ARAPÇA SARF, NAHİV İLİMLERİNİ DE ÖĞRENMEK VACİPTİR.

Emsile, Bina, Maksut, Avamil Dersleri uygun yerlerde verilmektedir.Bu dersleri almayanlar Kur'an'ın mealini ve tefsirini yapamaz.Birilerinin, hazır yazdıkları meallerle bu din yaşanmaz.Kur'an'da tecvid çok önemlidir.Bunu da öğrenmek vaciptir.Zira,Kur'an latin harfleriyle okunursa büyük hatalara sebep olur ki harflerin mahreçleri türkçeye benzemez.Buna göre,latince okunan ayetlerin anlamları değişmektedir.Kur'an okurken yanlış bir okunuş ayetin anlamını bozar veya değiştirdiğinde bu, okuyanın üzerine vebal olur.Bu yüzden tecvid ve arapça derslerine çalışmak elzemdir

sayfa sayfa yazı yapıştırmana gerek yok..rukularda secdelerde,otururken papağan gibi aynı şey tekrarlamak bana anlamsız geliyor.ben allaha dua ediyorum ne var bunda?
namazda kıraat zaten yapılıyor.rekat sayısı en az iki rekat oldukdan sonra sen 10 rekat kıl sanada bir şey dediğim yok.

kimseye neden 4 kıldında demiyorum.

 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars

sayfa sayfa yazı yapıştırmana gerek yok..rukularda secdelerde,otururken papağan gibi aynı şey tekrarlamak bana anlamsız geliyor.ben allaha dua ediyorum ne var bunda?
namazda kıraat zaten yapılıyor.rekat sayısı en az iki rekat oldukdan sonra sen 10 rekat kıl sanada bir şey dediğim yok.

kimseye neden 4 kıldında demiyorum.


Havas çevrende gördüğün yaratılmış varlıklar üzerinde ne görev var ise yerine getiriyor. Evrendeki sistem o kadar mükemmel işliyor bunu sebebi her canlı salatını biliyor olmasında kaynaklanıyor. Şimdi insan denen varlığa bak üzerine yüklendiği emaneti yerine getiriyor mu? Eğer hakkı ile yerine getirmiş olsa idi hayat ve yaşam mükemmel olurdu.

Şimdi çevrende ne kadar varlık var ise incele gözlemle sonra kendine bak bakalım. Onlar hiç papağan gibi bir şeyleri tekrar ediyorlar mı?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
yahu ihtiyar, hadi konuşturma beni... hangi iman ile bu hadisi şerifi bana delil getiriyorsun... yalnız Kur an cı sapıklara, yaptıklarından dolayı kızıyorken, sen hangi ilmin ile sevmek ayrı oturmak ayrı dediğim halde, bu Hadisi Şerifi bana delil getirdin... senin cemaatlere olan saygısızlığın yüzünden senide sevmiyorum, ama yine oturu çay içerim.... her ne kadar sen bizle çay içmesende.... İnsaf dinin yarısı derler...El insaf.....

Yani bizler Kuran'a iman ettiğimiz için sapığız,Kuran'a iman eden müslümanları sapık kabul ettiğin halde sen normalsin öyle mi?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
evet anlamsız gelsede yapmak zorundayız........

Havas abey

Allah 'ın emrinde bir anlamsızlık olur mu? Yapmak zorunda olmakta ne demek! Allah senin için en güzeli mükemmeli istiyor. Seni ona götürmek için yol gösteriyor.

Şimdi seni mükemmele götürecek şeyi sen anlamsız görüyorsun demek ki bir yerde sorun var. Ya sende yada kıldığın namazda sence
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
allah emrettiği için

Hayır cehennemde yanmamak için yoksa zorunda kelimesini kullanmazdın.

Allah emrediyor ama kendi için değil senin için cennete gitmenin yolu salattan geçtiği için salatı ikame et diyor. Yoksa Allah 'ın bizim salatımızada zekatımızada ihtiyacı yok ihtiyaç ve muhtaç sahibi biziz.

Allah sende birşey istiyor ve emr ediyor ise onu senin ve insanlığın gelişimi için isitiyordur. Allah 'ın emirlerini ve yaptığımız ibadetleri bu bağlamda düşün.
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0

Dini bir kaynağa yalan girmişse toptan çöpe atılır.incil ve tevratın hükmünün kaldırlması buna örnektir.
Allah cc ,incildeki tevrattaki ayetlerimi ayıklayın kurana uyanı alın !dememiş.

Allah cc hukmuyle lağv edilmişler..

muslumanın görevi hadis ayıklamak değil..

Dini kaynak, Rasulullah (sav) ağzından çıkanlar. Hadis kitapları değil, onlar dinin kaynağına ulaşmak için verilen değerli eserler. Aradaki farkı iyi anlamak lazım.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Dini kaynak, Rasulullah (sav) ağzından çıkanlar. Hadis kitapları değil, onlar dinin kaynağına ulaşmak için verilen değerli eserler. Aradaki farkı iyi anlamak lazım.
Kuranda her konuda detaylı bilgi yok mu? Peygamberin sözlerine ihtiyaç var mı? @çelebiler
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
Kuranda her konuda detaylı bilgi yok mu? Peygamberin sözlerine ihtiyaç var mı? @çelebiler

Peygamber kuranı nasıl anlıyordu ise ayetleri okuyanlarda öyle anlıyordu.

Allahın sözünden daha doğru söz mü arıyorsun. Kitap ta detayı görmeyebilirsin ama kuran 'da yeterli detay ve herşey var. Sen görmüyorsun diye kimse görmeyecek anlamına gelmiyor.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
@çelebiler namaz kılyormu?sana alkış tutuyor.:)
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Dini kaynak, Rasulullah (sav) ağzından çıkanlar. Hadis kitapları değil, onlar dinin kaynağına ulaşmak için verilen değerli eserler. Aradaki farkı iyi anlamak lazım.
fakat millet dini kaynak olarak görüyor..
 

abdullah birisi

Kıdemli Üye
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
10,357
Tepkime puanı
517
Puanları
0
Konum
istanbul
Yani bizler Kuran'a iman ettiğimiz için sapığız,Kuran'a iman eden müslümanları sapık kabul ettiğin halde sen normalsin öyle mi?


şunu anlamak istemiyorsunuz, sizler, Kur an a iman ettiğinizi sanıyorsunuz...yani sanmaktan ibaret...manalarını kendinizce değiştirerek, gelmiş geçmiş bütün aliimleri ve müslümanları cahil yerine koymak, nasıl bir din anlayışı olsa gerek...çıkış yolunuz yanlış, olduğu için, bu saatten sonra duyacağınız her bilgi, aleyhinize olacaktır...
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
şunu anlamak istemiyorsunuz, sizler, Kur an a iman ettiğinizi sanıyorsunuz...yani sanmaktan ibaret...manalarını kendinizce değiştirerek, gelmiş geçmiş bütün aliimleri ve müslümanları cahil yerine koymak, nasıl bir din anlayışı olsa gerek...çıkış yolunuz yanlış, olduğu için, bu saatten sonra duyacağınız her bilgi, aleyhinize olacaktır...
Nasıl uyduruyorsun bunları hiç mi Allah'tan korkmuyorsun?
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
@çelebiler namaz kılyormu?sana alkış tutuyor.:)
Adams'ı anlamak için dinlemelisin.Senin anladığın gibi anlatmasını beklersen adams'ın söylediklerinin başkalarından farkı kalmaz.

Başkalarının yanlışlarını işaret eden kişiden yanlış olduklarını söylediği kişiler gibi yazmasını bekleme.
 
Üst