Doğrudur sahabe mesleğinde görülmemiştir..lakin bu bir şey değiştirmez..Sekr vakibir durumdur...Bu konuda ilerde yazarım inş.Yani peygamberlerin hayatına baktığımızda hiç sekr hali görülmemiştir, düşündürücü tabi !
Doğrudur sahabe mesleğinde görülmemiştir..lakin bu bir şey değiştirmez..Sekr vakibir durumdur...Bu konuda ilerde yazarım inş.Yani peygamberlerin hayatına baktığımızda hiç sekr hali görülmemiştir, düşündürücü tabi !
Gerçekten sekr halinde olan hiç bir şey hatırlamaz..hatırlayan ise sekr halinde değil, şuuru yerinde demektir!!!
Doğrudur sahabe mesleğinde görülmemiştir..lakin bu bir şey değiştirmez..Sekr vakibir durumdur...Bu konuda ilerde yazarım inş.
Güzel bi hal olsaydı Kur'an bundan da bahsederdi diye düşünüyorum nitekim hiç bi şey eksik bıralmadı..
İhlas suresi 3.ayet için yorum yok mu!!
Ayet gayet açık
Akıl din mükellefiyeti için gerekiyorsa aklın gitti an da olanlar için ne denebilir tıpkı sarhoşken namazın olamayacağı gibi bir yerlerde acayip bi fay hattı var onu kırarsak iyi olacak gibi..
göremiyorum belki yardımcı olun lütfen
"Allah cc doğmadı ve doğurmaz "
yani kıyamuhu bi nefsihtir
kendisiyle kaimdir
bütün varyasyonun, olasılığın , enerjinin, bilincin, mutlak varlığın (töz) tek sahibidir
Hamr ile sukara aynı şey mi acaba!!
Hamr içkidir sekr ise onun illeti sarhoşluk halidir akıl ile bunu kullanıp kullanmama seçimine sahipken aklın kendi kendisini sekr haline getirmesi ilginçtir illeti gereği kıyas edilse de varolanın olumsuz anlam taşıması ile söylenen sözlere hata olarak bakılırsa devamı niteliği taşımaması gerekir fakat bunun üzerine yapılan anokranik düşünce getirisi bunun da sekr halinde olduğu savunmasını bizzat çürütecektir..
Sekar 'a sokulmak fikirsel sarhoşluğu ifade edebilir mi
Hamr içkidir sekr ise onun illeti sarhoşluk halidir akıl ile bunu kullanıp kullanmama seçimine sahipken aklın kendi kendisini sekr haline getirmesi ilginçtir illeti gereği kıyas edilse de varolanın olumsuz anlam taşıması ile söylenen sözlere hata olarak bakılırsa devamı niteliği taşımaması gerekirdi fakat bunun üzerine yapılan anokranik düşünce getirisi bunun da sekr halinde olduğu savunmasını bizzat çürütecektir..
Hamr dışında insanı ne dediğini bilmeyecek durumlara sokacak çok şeyler var.
Fikirsel sarhoşluk değilde Kur'an bu noktada bize "eğer onların yoluna uyarsan seni saptırılar" uyarısı yapar o halde fikirsel sapıtmalar dememiz doğru olandır..
Buyrun bildiklerinizi bizimle paylaşın lütfen..
İslam'ın sınırı bellidir. Ve o sınır taşarsa kim olursa olsun uyarılması gereklidir.. Ben tasavvuf içerisinde yer alıp uyaran, uyarılan birçok insan gördüm.. Sizin görmemiş olmanız görmek istemiyor olmanızla alakalı olabilir mi? Bilemiyorum...
Mutasavvıf ehline "cahil" yaftasını ekleyecek kadar cahil olmamak gerek.. İmam Rabbani mi cahil mevlana mı? İbni Arabi mi Hüdayi hz. mi? olayları tarafsız gözle görebilmek gerek.. Türkçe elastik bir dildir. birçok kelime farklı manaları içerisinde barındırabilir.. Kelimeleri olması gerektiği şekilde değil de tek manada algılamak algı hatasından öte birşey değildir.. Eğer kitaplardaki manayı çözemiyorsak okumayız.. Lakin motomot kelimelerle tercüme edip manayı keşfetmeden insanların demediği şeyleri "dedi" diyerek kendisini savunma imkanı olmayan insanlara iftiraya kaçan cümleler sarfetmemeliyiz.
Yöneticiliğime ait ithamlarınıza da sadece tebessüm ediyorum. Fikirleri ifade etmek ayrı hakaret etmek ayrı. Bu iki olguyu birbirinden ayırt etmeyip sonra konu neden kaldırıldı gibi yersiz savunmalara düşmemek gerek.
hulusi gibi destursuz dalıp akideyi riske etmemek gerek.
ibni arabi bir noktaya kadar tolore edilebilir
ancak hallacı mansur, ahmed hulusi vb gibi,
kendini tarıdan bir cüz görenler tehlikededir.