Cemalnur Sargut: Heykelde görünen Allah inancı !!!

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,086
Puanları
113
Konum
Mars
Selam

Her şey O'ndan dır demek Her şey O'dur demektir...Ben Her şey O'ndandır Her şey O'dur diyorum...İkisi de aynı söylemdir...Her şey Allah'tır demiyorum,Her şey O'dur diyorum...

''Vahdedi Şuhud'' ile ''Vahdedi Vucüd'' aynı yol'da yürürler!Aynı şeyleri söylerler!Vardıkları (son) noktada aynıdır.!

Bakmayın bir iki konuda Ahmed Faruki Sirhindi'nin sözüne...Genel konuşmalarına yaklaşımlarına bakın...Aynı yere varıyor...Sadece farklı cümleler kuruluyor!...

Ben İbn Arabi'nin tamamıyla söylediği her sözün altına imza atıyor değilim...Ama inanın İbn Arabi bu noktada isabet ediyor...Olayı çözmüş!...

Bu konuda bazı destek olarak sunduğu şeyleri tartışabiliriz,zorlama yorumlarını da hakeza bu kişi masum değil,hatasız değil ama müslüman...Genel hattı ile vermek istediği mesaj ''Vücud'' ''Vahdet'' yaklaşımı gerçekten tabiri caizse ''tam onikiden''...

Selametle...

Selam

Biraz daha açabilirmiyiz!!! Bu sözünüzü

"Her şey O'ndan dır demek Her şey O'dur demektir...Ben Her şey O'ndandır Her şey O'dur diyorum...İkisi de aynı söylemdir...Her şey Allah'tır demiyorum,Her şey O'dur diyorum..."


Birde şu söz için ne diyorsunuz.

Cümle alem yok iken OL var idi.

Selam ile
 

nefahtü

Kıdemli Üye
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
5,117
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Konum
istanbul
okadar kompeks tartışamalara gerek yok..


mevleviler neden acaba neden o dondurma kulahı gibi şapkaları kafalarına takarlar?

acaba neden etek giyerler..?

neden kulturlerine uygun giyinmemişler.?

farklı olma,cemaat kurma amaçlamış olmasınlar?

Dönmek niye?

dönerek ibadetin ne pirimi var aceb?


resulullah kendi çıktığı kültüre karşı hiç böyle etnik bir ibadet tarzı giyim tarzı getirmişmi acaba?


küfürden islama giren bir mekkeliye ak cübbe kara uzun bir kulah giydirdimi acaba


resulullah zikir törenleri

çile ayinleri düzenlemişmi acaba?


samiyyetimle söyluyorum bunlar islama değil kendi cemaatlerine çağırıyorlar insanları..

Siz sayın havas acaba bu büyük veliler gibi Kuranı Kerimi biraz daha idrak etmeye başlasanız ne giyer ne yer ne konuşurdunuz ? Biraz daha dedim size haksızlık yapmak istemem nefsinizin daha ulvi makamlarına çıkmaya başlasanız inşallah da çıkın nasıl sözler çıkardı ağzınızdan belkide kimselerin anlayamayacağı. Hiç mi düşünmezsiniz?
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Evet bu da sizinde Vahdet-i Mevcud anladığınızı ifade eder, kaldı ki yazdıklarınızdan bunu anlamanızın mümkün olmadığıda açıktır.

Elbette, TIP kitaplarıda öyledir ve herkesde doktor değidir.Yarım doktor candan yarım hoca dinden eder.
Kur'an-ı Kerim'i olmayan arapçasıyla ya da tercümesiyle okuyan ancak İSLAM olur ancak hedef sadece İSLAM olmak değildir.Çünkü mutmain olmak ve yakin elde edebilmek için kalbe indirip MÜ'MİN olmak gerekir.Bir çok ayet-i kerime buna işaret eder ama bir TIP kitabı okur gibi Kur'an-ı Kerim'i okuyan'da ancak bir noktada kalır.

İnsanlığın çoğu için bu yeterlidir.Ama iman'da daha yakini arzu edene "bundan ötesi olmaz" demek haramdır.

Bunlar çok tehlikeli sözler sn Ubeydi, Kur'an'ın yetmediğini söylemek ! Peygamber bize Kur'anı tebliğ etti ve onu en güzel şekilde yaşayandı siz hiç O'nun sözlerinde Arabi'nin sözlerine benzer şeyler gördünüz mü? Arabinin firavun için söylediği sevgi dolu sözlerini Kur'ana vurduğumuzda ortaya ne çıkıyor biraz düşünelim lütfen yoksa bizler anlayamaz mıyız!?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
548336_10201227070425198_724603429_n.jpg


601380_10201106756977437_2056561171_n.jpg



215397_10201098354727386_8990940_n.jpg
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
kararım katiidir.Biz ayrı dünyaların insanlarıyız.Bir araya gelemeyiz.:D
 

ŞehbaL

Kıdemli Üye
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
7,330
Tepkime puanı
643
Puanları
0
Konum
Ankara

herkesin bir yolu ana tema belli, sınırları belirlenmiş.kim bu sınırın dışına taşarsa uyarılır.
ehli tasavvufda bu uyarma işi görmedim .her söylenen tasavvufcu tarafından onaylanmıştır.
tasavvuf çoğunlukla cuhele kesimden filizlenmiş ve büyümüştür...

ibni arabi deyince susuyorsunuz,

celalettini rumi deyince susuyorsunuz

rabbani deyince amenna diyorsunuz..


oysa islam her yerde doğruyu savunmaktır..tek kişi olsan bile!!..toplumun bir şeyi doğru bilmesinin hiç bir ehemmiyeti yoktur..

bu siteye kaç defe tasavvuf şirk ve kufurleriyle ilgili yazı asıldı.Siz sildiniz..

neleri yanlışdıda sildiniz?

çunku savunulacak bir tarafları yok!

sizde yuce kimlik arkasına saklanıp çöpe attınız yazıları...
görüyor ve şahid oluyoruz...


geçenlerde bir nurcu arkadaşla tartışıyoruz.inandığı kitabındaki safsataları ,hatta şirke giden ayetlerle oynamaları kendisine sunuyoruz.
duymuyor
görmüyor
oralı dahi olmak istemiyor.

tasavvucularda aynı ..hiç fark yok..
@levent 48 ' e soru sorduk ..bak! cevab vermek istemeyecek.yan tarafdan sıyrılmaya çalışacak..



Hakkı söyler ve savunursak tasavvufcuyla ne sorunumuz olabilirki?


İslam'ın sınırı bellidir. Ve o sınır taşarsa kim olursa olsun uyarılması gereklidir.. Ben tasavvuf içerisinde yer alıp uyaran, uyarılan birçok insan gördüm.. Sizin görmemiş olmanız görmek istemiyor olmanızla alakalı olabilir mi? Bilemiyorum...

Mutasavvıf ehline "cahil" yaftasını ekleyecek kadar cahil olmamak gerek.. İmam Rabbani mi cahil mevlana mı? İbni Arabi mi Hüdayi hz. mi? olayları tarafsız gözle görebilmek gerek.. Türkçe elastik bir dildir. birçok kelime farklı manaları içerisinde barındırabilir.. Kelimeleri olması gerektiği şekilde değil de tek manada algılamak algı hatasından öte birşey değildir.. Eğer kitaplardaki manayı çözemiyorsak okumayız.. Lakin motomot kelimelerle tercüme edip manayı keşfetmeden insanların demediği şeyleri "dedi" diyerek kendisini savunma imkanı olmayan insanlara iftiraya kaçan cümleler sarfetmemeliyiz.


Yöneticiliğime ait ithamlarınıza da sadece tebessüm ediyorum. Fikirleri ifade etmek ayrı hakaret etmek ayrı. Bu iki olguyu birbirinden ayırt etmeyip sonra konu neden kaldırıldı gibi yersiz savunmalara düşmemek gerek.
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Selam

Her şey O'ndan dır demek Her şey O'dur demektir...Ben Her şey O'ndandır Her şey O'dur diyorum...İkisi de aynı söylemdir...Her şey Allah'tır demiyorum,Her şey O'dur diyorum...

''Vahdedi Şuhud'' ile ''Vahdedi Vucüd'' aynı yol'da yürürler!Aynı şeyleri söylerler!Vardıkları (son) noktada aynıdır.!

Bakmayın bir iki konuda Ahmed Faruki Sirhindi'nin sözüne...Genel konuşmalarına yaklaşımlarına bakın...Aynı yere varıyor...Sadece farklı cümleler kuruluyor!...

Ben İbn Arabi'nin tamamıyla söylediği her sözün altına imza atıyor değilim...Ama inanın İbn Arabi bu noktada isabet ediyor...Olayı çözmüş!...

Bu konuda bazı destek olarak sunduğu şeyleri tartışabiliriz,zorlama yorumlarını da hakeza bu kişi masum değil,hatasız değil ama müslüman...Genel hattı ile vermek istediği mesaj ''Vücud'' ''Vahdet'' yaklaşımı gerçekten tabiri caizse ''tam onikiden''...

Selametle...

Onların bu fikirlerini farklı görmediğiniz gibi sizin de her şey Allah'tır değil herşey O'dur sözü farklı olmasa gerek, her şey bi yana bu söz temelinde yürüttükleri felsefeye nasıl bakıyorsunuz?
 

serkan..

Profesör
Katılım
5 Eyl 2009
Mesajlar
1,305
Tepkime puanı
169
Puanları
0
Bakmayın bir iki konuda Ahmed Faruki Sirhindi'nin sözüne...Genel konuşmalarına yaklaşımlarına bakın...Aynı yere varıyor...Sadece farklı cümleler kuruluyor!...
ehhehe

çömez ibni arabi hk imamı rabbani hz üzerinden kendi fikrini kakalama

demek aynı !! niyse

http://www.eskieserler.com/dosyalar/mpdf (27).pdf

sahife 66. başla sona kafana göre devam et

çözmüşmü batmış mı daha net anlarsın

vahdeti vucud bu yolun hakiki yolcuları için nakıs bir makamdır gerisi lafı güzaf ..ki burada bende dahil kimse bu konuda hüküm koyucu ahkam kesme rollerine soyunmasın ..

hayaliniz -miz dahi ulaşamaz anlatılanların anca ucuz çapsız perspektifimizden dedikodusunu yaparız
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,217
Tepkime puanı
3,203
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
teşbihte hata olmasın
ve Allah cc benzetmelerden beridir, Onun affına sığınarak
bir örnekle açıklamaya çalışayım

bir bilgisayarın ekranına yansıyan görüntü yaratılmışlar olduğunu farzedersek
görüntüye bilgisayardır diyemezsiniz ve görüntü yok diyemezsiniz
görüntü bilgisayardan müstakil de değildir, yani ondandır
onun işlemcisi-enerjisi (ruhu) ve belleği-bilgisi (nuru) den müteşekkildir
bilgisayar istediği görüntüyü meydana getirebilir (Allah cc dilediğini yaratır)
görüntü mutlak değildir olmak zorunda değildir
bilgisayar gerçektir, olmak durumundadır

yaratılmışa O dur demek ihlas suresinin ikinci ayetine muhalefettir
çünkü yaratılmış fani, muhtaçlıktan Samed sıfatına terfi ettirilmiş olunur

yaratılmış O ndan gayrıdır demekte
ihlas suresinin üçüncü ayetine muhalefet eder
maddeyi tanrılaştırmış olursunuz

sonuçta ifrat ve tefrit olmayan vahdeti şuhud kalır
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Her şey O'ndan dır demek Her şey O'dur demektir...Ben Her şey O'ndandır Her şey O'dur diyorum...İkisi de aynı söylemdir...Her şey Allah'tır demiyorum,Her şey O'dur diyorum...Fakr Nickli Üyeden Alıntı

@Fakr nikli üye aşağıya aktaracağım yazıyı şerhederse bizde kendisinin yukarıya aldığımız cümlesini anlayabileceğiz ....

Mevlana Camiden;

''Komşu arkadaş suretinde hepsi O

Fakiri Sultan kisvesinde hepsi O

Farkın cilvesinde , Cem'in halvesinde

Billahi hepsi O , vallahi hep o'dur O '

ibarelerinde kulluhu daki... (Türkçemizde) ''O'' zamiri , mazharla kayıtlı zahire veyahud

mazharla kayıdlı zuhura yahud sadece mazhara =mevcudata yani eşyaya raci değildir, bilakis

zamir ayna mesabesindeki eşyada zahir olan Bir tek Zatı Akdes Tealanın zuhuruna racidir, ki O da Vucudunun aksidir.Zira mazhar , ayna mesabesinde olan mevcudattır, mahluktur. Kaldı ki ,

Ehli Hak'ın nezdinde Zatı Akdes Teala'dan başka sına vucud= varlık payı yoktur ki zamir ona raci olsun.

Bu takdirde mücerred zahirden yahud mücerred zuhurdan başkasına zamirin ircaı şirktir,

ittihaddır, ve binnetice zülüm ve ilhaddır.zamiri mazharla kayıdlı zahire raci eden eflatuna

mensub İşrakiler , Hıristiyan Yahudi bilginleri olur. Muvahhid olmaz.''


 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,086
Puanları
113
Konum
Mars
teşbihte hata olmasın
ve Allah cc benzetmelerden beridir, Onun affına sığınarak
bir örnekle açıklamaya çalışayım

bir bilgisayarın ekranına yansıyan görüntü yaratılmışlar olduğunu farzedersek
görüntüye bilgisayardır diyemezsiniz ve görüntü yok diyemezsiniz
görüntü bilgisayardan müstakil de değildir, yani ondandır
onun işlemcisi-enerjisi (ruhu) ve belleği-bilgisi (nuru) den müteşekkildir
bilgisayar istediği görüntüyü meydana getirebilir (Allah cc dilediğini yaratır)
görüntü mutlak değildir olmak zorunda değildir
bilgisayar gerçektir, olmak durumundadır

yaratılmışa O dur demek ihlas suresinin ikinci ayetine muhalefettir
çünkü yaratılmış fani, muhtaçlıktan Samed sıfatına terfi ettirilmiş olunur

yaratılmış O ndan gayrıdır demekte
ihlas suresinin üçüncü ayetine muhalefet eder
maddeyi tanrılaştırmış olursunuz

sonuçta ifrat ve tefrit olmayan vahdeti şuhud kalır

Nasıl ediyor ihlas suresinin üçüncü ayetine biraz açarmısınız
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,217
Tepkime puanı
3,203
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Her şey O'ndan dır demek Her şey O'dur demektir...Ben Her şey O'ndandır Her şey O'dur diyorum...İkisi de aynı söylemdir...Her şey Allah'tır demiyorum,Her şey O'dur diyorum...Fakr Nickli Üyeden Alıntı

@Fakr nikli üye aşağıya aktaracağım yazıyı şerhederse bizde kendisinin yukarıya aldığımız cümlesini anlayabileceğiz ....

Mevlana Camiden;

''Komşu arkadaş suretinde hepsi O

Fakiri Sultan kisvesinde hepsi O

Farkın cilvesinde , Cem'in halvesinde

Billahi hepsi O , vallahi hep o'dur O '

ibarelerinde kulluhu ...yahud Türkçemizde ''O'' zamiri , mazharla kayıtlı zahire veyahud

mazharla kayıdlı zuhura yahud sadece mazhara =mevcudata yani eşyaya raci değildir, bilakis

zamir ayna mesabesindeki eşyada zahir olan Bir tek Zatı Akdes Tealanın zuhuruna racidir, ki O da Vucudunun aksidir.Zira mazhar , ayna mesabesinde olan mevcudattır, mahluktur. Kaldı ki ,

Ehli Hak'ın nezdinde Zatı Akdes Teala'dan başka sına vucud= varlık payı yoktur ki zamir ona raci olsun.

Bu takdirde mücerred zahirden yahud mücerred zuhurdan başkasına zamirin ircaı şirktir,

ittihaddır, ve binnetice zülüm ve ilhaddır.zamiri mazharla kayıdlı zahire raci eden eflatuna

mensub İşrakiler , Hıristiyan Yahudi bilginleri olur. Muvahhid olmaz.''





bu anlayışınızdan dönün
Allah cc kendinimi yaratıyor? haşa
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,217
Tepkime puanı
3,203
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Ben bu sözleri fakr ıçin yazdım....avama göre değil!!!:) Sizn bu ibareleri anlamadığınız sorunuzdan belli...
hulusi gibi destursuz dalıp akideyi riske etmemek gerek.
ibni arabi bir noktaya kadar tolore edilebilir
ancak hallacı mansur, ahmed hulusi vb gibi,
kendini tarıdan bir cüz görenler tehlikededir.
 

Ahter

Kıdemli Üye
Katılım
1 Eki 2009
Mesajlar
5,252
Tepkime puanı
186
Puanları
0
Konum
antalya
Sekr halind e Enel hak demek '' Ben hak oldum'' demek değildir.Bilakis,ya Hak Tela dan hikaye ten bunu söyler, söyleyişte, ''Huvel hak'' yani '' O Hak tir diyeceği yerde şaşırır '' ene'' der, yahud da ''Onunla şereflendiğim halim haktır'' demek ister dili kayar , dili kendisine isyan eder....avam tabakası şunu bilmelidir; şuurunda kendisinden haberdar olduğu halde ''enel hak '' , ''ben O oldum'' veya '' O ben oldu'' demek şirki celidir!!
 

Hakperest

Kıdemli Üye
Katılım
13 May 2013
Mesajlar
10,217
Tepkime puanı
3,203
Puanları
113
Konum
:::::YerKüre:::::
Sekr halind e Enel hak demek '' Ben hak oldum'' demek değildir.Bilakis,ya Hak Tela dan hikaye ten bunu söyler, söyleyişte, ''Huvel hak'' yani '' O Hak tir diyeceği yerde şaşırır '' ene'' der, yahud da ''Onunla şereflendiğim halim haktır'' demek ister dili kayar , dili kendisine isyan eder....avam tabakası şunu bilmelidir; şuurunda kendisinden haberdar olduğu halde ''enel hak '' , ''ben O oldum'' veya '' O ben oldu'' demek şirki celidir!!

bu fetva neye hangi nassa dayandırılır?

hadi fetva doğru;
sekr halinden çıktığında tövbe etmez mi?
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Yani peygamberlerin hayatına baktığımızda hiç sekr hali görülmemiştir, düşündürücü tabi !
 
Üst