Cemalnur Sargut: Heykelde görünen Allah inancı !!!

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Sewgili Ali ekolleri falan geçelim bakın benim tezim şirk zihniyetiydi ve son vardığım nokta şirkin dengesizlik olduğunu görmemdi hatta burda sn @muttaki'nin çok güzel bi yorumunu okumuştum konuya dair..

O zaman şirki tanımlamalıyız Verda...
şirk nedir?

Şirki tanımlarken Tevhidin de tanıma ihtiyacı olacaktır. Çünkü Şirkin karşıtı tevhid dir...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
O zaman şirki tanımlamalıyız Verda...
şirk nedir?

Şirki tanımlarken Tevhidin de tanıma ihtiyacı olacaktır. Çünkü Şirkin karşıtı tevhid dir...

İyi olur fakat bunun için ayrı bi başlık açmamız daha iyi olacaktır..
 

ŞehbaL

Kıdemli Üye
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
7,330
Tepkime puanı
643
Puanları
0
Konum
Ankara
Yoo hocama haksızlık etmeyin lütfen kendisi tam da sizin savunduğunuz masumiyet noktasındaydı ama gel gör ki bana ters..

Haksızlık etmiyorum. Hocanızı tanımıyorum. Yorum da yapmıyorum o yüzden. Eğer dediğim taraftansa son nefes için dua edenler zumresindendir. Ve sizin tasavvuf erbabını tarif ederken söylediğiniz gibi kendisini cennetlik görenlerden değil... Öyle bir grup etrafında ders alıp yine de onlara öyle bir etiket koymak...


Size ters lakin bize düzdür :)

images
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
İyi olur fakat bunun için ayrı bi başlık açmamız daha iyi olacaktır..

Dün bir başlık açmıştım aslında...

Hz Ali nin tevhid ile ilgili hutbesini paylaşmıştım( bu hutbeyi hz Ömer veya Hz Ebubekir vermiş olsaydı yine paylaşırdım). Ancak kimliğimizden ötürü mü yoksa uzun olmsından ötürü mü pek fazla ilgi görmedi...
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0


Haksızlık etmiyorum. Hocanızı tanımıyorum. Yorum da yapmıyorum o yüzden. Eğer dediğim taraftansa son nefes için dua edenler zumresindendir. Ve sizin tasavvuf erbabını tarif ederken söylediğiniz gibi kendisini cennetlik görenlerden değil... Öyle bir grup etrafında ders alıp yine de onlara öyle bir etiket koymak...


Size ters lakin bize düzdür :)

images

Söylediğim sadece tasawuf erbabına değil geneldi, etiketleme değil Kur'an perspektifinden baktığımda gördüklerimi söylüyorum, öncede dediğimiz gibi sizin ki size benimki bana selamlar..
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
öncede dediğimiz gibi sizin ki size benimki bana selamlar..

Be hey müslümanlar !!! KAFİRE söylenecek sözü birbirinize böyle nasıl söylüyorsunuz ! Lütfen bu halden vazgeçiniz...
Unutmaki muhatabın senin yazdığın vasfa sahip değilse, sen o vasıftasın...

La Havle !
 

ŞehbaL

Kıdemli Üye
Katılım
7 Haz 2006
Mesajlar
7,330
Tepkime puanı
643
Puanları
0
Konum
Ankara
hızır a.s. ın yaptıklarını kuranı kerime niye girmiş. bize şümul olmayacaksa çıkaralım gitsin
böyle bir anlayış olabilir mi? bakın islam bir bütündür. Adem as.dan hz.muhammed efendimiz dairesindeki
nebilerin resüllerin yoludur. bu sebeple hepsini barındırır kuranı kerim. dur şunu çıkarayım bu musa ile hızır arasında kalsın mı diyeceğiz. yok mu sayacağız.

hangisi dramatik. bazı şeyleri yok saymak mı? yoksa olmayan birşeyi varsaymak mı?
siz var olanı yok sayın. biz olmayanı var sayalım.
dram devam etsin.

selam ile

Demiş olduğunuz şeyden Allah'a sığınırım.. Demek istediğimi anlatamamışm galiba ki böyle bir yorum yapmışsınız. Yalnız, Rabbim ne demek istediğimi biliyor.. O bana yeter.

Selam ve dua ile.
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Be hey müslümanlar !!! KAFİRE söylenecek sözü birbirinize böyle nasıl söylüyorsunuz ! Lütfen bu halden vazgeçiniz...
Unutmaki muhatabın senin yazdığın vasfa sahip değilse, sen o vasıftasın...

La Havle !

Komik olmayın lütfen tamam o taraftan siz söyleyin olsun bitsin..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0

Okuduğunu anlamaktan mazur bir çok insan Vahdet-i Vücud'u sanki Vahdet-i Mevcud gibi anlar bu nedenle Şeyh'ul Ekber defalarca hem kendisi hemde talebelerinden Sadreddin Konevi KS açık ve net olarak "Bizim eserlerimiz okunmak için değildir,çünkü kıyamete kadar bu yol çok az insana açıktır" diye yazmıştır.

Oysa İslam/Kur'an nettir ve tüm insanlığa açıktır aradaki boşlukları siz doldurun..
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
Sewgili Fakr özetleyip getirirseniz daha iyi olur kanısındayım =)

Selam

Asıl sıkıntı da bu değil mi sevgili Verda Hanım...

Daha kişi veya konu hakkında dahi tam bir bilgiye sahip olmadan -ki yapımı anlamışınızdır olayları kişileştirme ve(ya) peygamberler dışında herhangi bir insanı tamamen savunma/bağlanma/yol'undan gitme gibi bir anlayışım ve çizgim yoktur- hemen kısa bir özetle bütün her şeyi halletme yaklaşımından gerçekleşiyor...Hatta bazen birkaç ''alıntı'' ile ''etiketlemeler'' yaşanıyor...Bu isim veya başka isim fark etmiyor...Usul aynı...Hiç bir zaman gerçekte böyle mi değil mi? Önü arkası ne vb.. gibi şeylere gerek duymadan...

Biraz okuyup kafa yormak ve gerçekten ne nedir bilmek görmek daha uygun değil midir?Böylece ''çözümlere'' ulaşılır düşüncesindeyim... Tabirimi hoş görün ''sözüm meclisten dışarı'' ''armut piş ağzıma düş'' yapmayalım...

Hem de ''tekfirle'' itham edecek kadar ileri ki durumlardan bahsedilirken...

Dileyen verdiğim linklerdeki yazıların özet bölümünü (bir iki sayfa)okuyabilir dileyen konuyu daha iyi anlama adına tamamını okuyabilir...

Yanlız söyleyeceğim bir iki kelam olarak ise;

İbn Arabi'nin anlattığının şu anki anlatılan yapılmak istenen ''proje'' ile uzaktan yakından alakası olmadığıdır...(Dinlerin birliği...)

''İbadet'' hususu ''Allah'ın zatı'' ile ilgilidir...''Nereye dönerseniz dönün Allah'ın vechi oradadır...''...Esma'nın tecellisi iledir... Mudill esmasını araştırın...

O varken hiçbir şey yoktu. Gelişen bir var da değil... Ve her şey O'nun tecellisi...Ve bunu ''ZAT'' ile düşünün...Hadid 3'ü düşünün... Zariyat 56 yı düşünün...

''İns ve cinni(herkesi) bana kulluk etsin diye yarattım''(Lütfen siz ilahiyattasınız gramerini iyice araştırın nasıl bir sahne ortaya çıkacak)Düşünün Allah herkesi kendisine kulluk etsin diye yaratmış ve herkes ''tesbih''halinde... Yaratılan herkes Allah'a kulluk ediyor...''Nereye dönerseniz dönün Allah'ın vechi/zatı oradadır.'' ayeti ile birlikte düşünün... Çünkü o ''Samed/parçalanamayan,bölünemeyen, bütün''...Ama problem hakkıyla bilememek ve teşbih içerisinde olmak ve sınırlı tutmak...(Üzeyir'le,İsa ile,put ile,heykel ile,nefis ile,makam ile,melek ile,cin ile vs. yani sadece bir obje ile sınırlılık!)İbn Arabi veya onun gibi bunu dile getirenlerin anlatmak istedikleri bu... Onlar teşbih ile tenzihi ikisini bir kullanılması gerektiğini söylerler... Ki ben de bunu kabul ediyorum... 'Felsefe' diliyle O hem aşkın hem de içkindir diyorum...

Tevhid hususunda ise yine ''Zat'' ile alakalıdır. Her şey O'ndandır ise(ki bu aslında Her şey O’dur demektir) O'da bütün, parçalanamayan/Samed'in ta kendisi ise O'ndan tecelli ol'anlar hususunda tevhid'i nasıl tanımlayacağız.(Bütün, parçalanamamak vahdet’in ta kendisi değil midir?)Yukarıda ifade edilen gibi mi yoksa başka şekilde mi... Başka şekilde ise vahdete ters değil midir?

Düşünün diyorum çünkü bu fark edilip özümsenmediği sürece sayfalar dolusu yazmak birşey ifade etmeyecektir inanın !...

Kısa yazayım dedim bak yine uzatmışım :)

Umarım kastımı doğru ifade edebilmişimdir...

Not:Bir uyarı anlamında olsun...Kişi daha önce başka yazımda/mesajımda belirtiğim üzere Allah'ın zatından yüz çeviremez ama Allah'ın zikrinden yüz çevirir.Bu çevirmenin sonucunda Yine esmanın bir tecellisi ol'an cehenneme bu ismin karşılığını talep etmesi nedeniyle girer.Biz burada bir vahdeti anlatmaya çalışmaktayız...Yoksa kişinin tahrif olan edilen bir yol'a girmesine değil...Bu tahrif edenlerde Allah'a dönecek ama hangi esmanın tecellisini yaşayacak düşünün.Cennet tecellisi mi cehennem tecellisi mi?Bu inceliğe dikkat edilmesini şahsım adına rica ederim...

Selametle...
 

izleyici

Asistan
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
222
Tepkime puanı
2
Puanları
0
cemalnur sargut farklı bir diyalogçu..budsitlerin tapınmasını heykellerin ayarklarının yıkamalarını öe bir dille anlatırki sanırsınız budistler cennetliktir.o şirin sesiyle herşeye olur diyen biri..size örtünmenin nasıl gereksiz olduğunu süslü cümlerle anlatır..ve kendisinin söylediğine göre mevlevi şeyhidir..oysa tasavvufta kadınlara halifelik verilmez ..bilmem anlatabildim mi? kısa ve öz..
 

Verda

Gales
Katılım
9 Nis 2010
Mesajlar
10,917
Tepkime puanı
1,010
Puanları
0
Selam

Asıl sıkıntı da bu değil mi sevgili Verda Hanım...

Daha kişi veya konu hakkında dahi tam bir bilgiye sahip olmadan -ki yapımı anlamışınızdır olayları kişileştirme ve(ya) peygamberler dışında herhangi bir insanı tamamen savunma/bağlanma/yol'undan gitme gibi bir anlayışım ve çizgim yoktur- hemen kısa bir özetle bütün her şeyi halletme yaklaşımından gerçekleşiyor...Hatta bazen birkaç ''alıntı'' ile ''etiketlemeler'' yaşanıyor...Bu isim veya başka isim fark etmiyor...Usul aynı...Hiç bir zaman gerçekte böyle mi değil mi? Önü arkası ne vb.. gibi şeylere gerek duymadan...

Biraz okuyup kafa yormak ve gerçekten ne nedir bilmek görmek daha uygun değil midir?Böylece ''çözümlere'' ulaşılır düşüncesindeyim... Tabirimi hoş görün ''sözüm meclisten dışarı'' ''armut piş ağzıma düş'' yapmayalım...

Hem de ''tekfirle'' itham edecek kadar ileri ki durumlardan bahsedilirken...

Dileyen verdiğim linklerdeki yazıların özet bölümünü (bir iki sayfa)okuyabilir dileyen konuyu daha iyi anlama adına tamamını okuyabilir...

Yanlız söyleyeceğim bir iki kelam olarak ise;

İbn Arabi'nin anlattığının şu anki anlatılan yapılmak istenen ''proje'' ile uzaktan yakından alakası olmadığıdır...(Dinlerin birliği...)

''İbadet'' hususu ''Allah'ın zatı'' ile ilgilidir...''Nereye dönerseniz dönün Allah'ın vechi oradadır...''...Esma'nın tecellisi iledir... Mudill esmasını araştırın...

O varken hiçbir şey yoktu. Gelişen bir var da değil... Ve her şey O'nun tecellisi...Ve bunu ''ZAT'' ile düşünün...Hadid 3'ü düşünün... Zariyat 56 yı düşünün...

''İns ve cinni(herkesi) bana kulluk etsin diye yarattım''(Lütfen siz ilahiyattasınız gramerini iyice araştırın nasıl bir sahne ortaya çıkacak)Düşünün Allah herkesi kendisine kulluk etsin diye yaratmış ve herkes ''tesbih''halinde... Yaratılan herkes Allah'a kulluk ediyor...''Nereye dönerseniz dönün Allah'ın vechi/zatı oradadır.'' ayeti ile birlikte düşünün... Çünkü o ''Samed/parçalanamayan,bölünemeyen, bütün''...Ama problem hakkıyla bilememek ve teşbih içerisinde olmak ve sınırlı tutmak...(Üzeyir'le,İsa ile,put ile,heykel ile,nefis ile,makam ile,melek ile,cin ile vs. yani sadece bir obje ile sınırlılık!)İbn Arabi veya onun gibi bunu dile getirenlerin anlatmak istedikleri bu... Onlar teşbih ile tenzihi ikisini bir kullanılması gerektiğini söylerler... Ki ben de bunu kabul ediyorum... 'Felsefe' diliyle O hem aşkın hem de içkindir diyorum...

Tevhid hususunda ise yine ''Zat'' ile alakalıdır. Her şey O'ndandır ise(ki bu aslında Her şey O’dur demektir) O'da bütün, parçalanamayan/Samed'in ta kendisi ise O'ndan tecelli ol'anlar hususunda tevhid'i nasıl tanımlayacağız.(Bütün, parçalanamamak vahdet’in ta kendisi değil midir?)Yukarıda ifade edilen gibi mi yoksa başka şekilde mi... Başka şekilde ise vahdete ters değil midir?

Düşünün diyorum çünkü bu fark edilip özümsenmediği sürece sayfalar dolusu yazmak birşey ifade etmeyecektir inanın !...

Kısa yazayım dedim bak yine uzatmışım :)

Umarım kastımı doğru ifade edebilmişimdir...

Selametle...

Vahdet-i vücud teorisi bakın bunu Ahmet Sirhindi (Rabbani) dahi tenkit etmiştir, o değil ondandır demiştir, siz aynı şey diyosunuz biliyorum =)
 

Fakr

Profesör
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
449
Tepkime puanı
25
Puanları
28
Vahdet-i vücud teorisi bakın bunu Ahmet Sirhindi (Rabbani) dahi tenkit etmiştir, o değil ondandır demiştir, siz aynı şey diyosunuz biliyorum =)

Selam

Her şey O'ndan dır demek Her şey O'dur demektir...Ben Her şey O'ndandır Her şey O'dur diyorum...İkisi de aynı söylemdir...Her şey Allah'tır demiyorum,Her şey O'dur diyorum...

''Vahdedi Şuhud'' ile ''Vahdedi Vucüd'' aynı yol'da yürürler!Aynı şeyleri söylerler!Vardıkları (son) noktada aynıdır.!

Bakmayın bir iki konuda Ahmed Faruki Sirhindi'nin sözüne...Genel konuşmalarına yaklaşımlarına bakın...Aynı yere varıyor...Sadece farklı cümleler kuruluyor!...

Ben İbn Arabi'nin tamamıyla söylediği her sözün altına imza atıyor değilim...Ama inanın İbn Arabi bu noktada isabet ediyor...Olayı çözmüş!...

Bu konuda bazı destek olarak sunduğu şeyleri tartışabiliriz,zorlama yorumlarını da hakeza bu kişi masum değil,hatasız değil ama müslüman...Genel hattı ile vermek istediği mesaj ''Vücud'' ''Vahdet'' yaklaşımı gerçekten tabiri caizse ''tam onikiden''...

Selametle...
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Cemal Nur hanımı tahlil etmeden önce Sabetay Sevi'nin can kaygısıyla yahudilikten dönmesinden sonra taraftarlarının topluca İslam'a katılmalarını müteakip hangi tekkelere nüfuz ettiğine dikkat edilmelidir...

Şeriatsiz Tarikat örnekleri ilk olarak bu dönemde zuhur etmiş en başta Bektaşi tekkeleri ve Mevlevi tekkeleri dönmeler tarafından ifsad edilmiştir...Tekke ve zaviyelerin kapatılmasından sonra "şeriat olmadan tarikat olmaz" düsturu taşıyan cümle dergah'a kilit vurulduğu halde diğerlerine dokunulmamış aksine Cumhuriyet devrimlerinin yılmaz bekçisi TSK tarafından gösteri ve nümayiş için sema dönecek bir ekibe müsaade edilmiştir...Ne acıdır ki son yıllara kadar zil zurna sarhoş takımından müteşekkil bu ekip yıllar boyu milletin önünde darbe dönemleri dahil ayin-i şerif taklitlerine devam edegelmiştir...

Şükürler olsun ki günümüz Cerrahi kolu Nureddin Cerrahi ve Muzaffer Özak efendiden sonra Mevlevilik yolunu ihya etmeye çalışmakta bidatlardan temizlemeye gayret etmektedir...Allah c.c. razı olsun...Bektaşilik ise küllün mevta olmuştur...

Şimdi bu yahudi oğullarının fesadına bakarak zaten cumhuriyet döneminde zulme uğratılmış Osmanlı'da resmi kurumlar olarak kabul edilen yollara bühtan etmek ikinci kez zulümdür...

Bu tekkeler (Kapatılanlar) madem islam ile alakadar değildi ise neden dini olan her mevhumla birlikte lağvedilmiştir?..Var mı bu sorunun cevabı ?...

Sakın "tekkeler bozulduğu için kendini kapattı.." demeyin... o zaman kuran alfabesini ve kılık kıyafet inkılabını sorarım...Onlar da mı kendini feshetti?...

bizim dinimiz islam kardeşim.tasavvuvufun düştüğü halleri tarih boyu gördük.islamda yaptığı yıpratmayı hala daha yaşıyoruz..

tasavvufcular medem okadar islamcısınız neden küfre şirke onay veriyorusunuz_?

yani dünyada denecek hiç kelam kalmadıda enel hakmı kaldı?
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0


Zat-ı Alinize "Din ne içindir?..." diye bu yüzden sordum...Siz de nükte ile savuşturdunuz...İslam'ın neyi ifade ettiğinde anlaşamazsak gerisinde anlaşamayız...

senin şeyhin alemin çivisi olduğunu söylüyor..bu küfür değilmi?

senin şeyhin kutpa gavsalara inanıyor .bu şirk değilmi?


senin şeyhin allahı konuşturup" ahmedimi bana bırakın ona yaptıysa doğrudur...." demesi şirk değlmi ,küfür değilmi?


peygamberimiz tövbemi almıştır yoksa kendisi dahil insanları tövbeyemi çağırmıştır?

menzil dergahı yıllardır tövbe alıyor.bu tasavufcuların yaptığı şirk değilmi?


Daha çok şey varda ,bir ikimisalle ayrıldığımız noktaları ortaya koyalım..
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0


Haksızlık etmiyorum. Hocanızı tanımıyorum. Yorum da yapmıyorum o yüzden. Eğer dediğim taraftansa son nefes için dua edenler zumresindendir. Ve sizin tasavvuf erbabını tarif ederken söylediğiniz gibi kendisini cennetlik görenlerden değil... Öyle bir grup etrafında ders alıp yine de onlara öyle bir etiket koymak...


Size ters lakin bize düzdür :)

images




herkesin bir yolu ana tema belli, sınırları belirlenmiş.kim bu sınırın dışına taşarsa uyarılır.
ehli tasavvufda bu uyarma işi görmedim .her söylenen tasavvufcu tarafından onaylanmıştır.
tasavvuf çoğunlukla cuhele kesimden filizlenmiş ve büyümüştür...

ibni arabi deyince susuyorsunuz,

celalettini rumi deyince susuyorsunuz

rabbani deyince amenna diyorsunuz..


oysa islam her yerde doğruyu savunmaktır..tek kişi olsan bile!!..toplumun bir şeyi doğru bilmesinin hiç bir ehemmiyeti yoktur..

bu siteye kaç defe tasavvuf şirk ve kufurleriyle ilgili yazı asıldı.Siz sildiniz..

neleri yanlışdıda sildiniz?

çunku savunulacak bir tarafları yok!

sizde yuce kimlik arkasına saklanıp çöpe attınız yazıları...
görüyor ve şahid oluyoruz...


geçenlerde bir nurcu arkadaşla tartışıyoruz.inandığı kitabındaki safsataları ,hatta şirke giden ayetlerle oynamaları kendisine sunuyoruz.
duymuyor
görmüyor
oralı dahi olmak istemiyor.

tasavvucularda aynı ..hiç fark yok..
@levent 48 ' e soru sorduk ..bak! cevab vermek istemeyecek.yan tarafdan sıyrılmaya çalışacak..



Hakkı söyler ve savunursak tasavvufcuyla ne sorunumuz olabilirki?
 

ubeyd_el_turki

Doçent
Katılım
28 Mar 2007
Mesajlar
720
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Oysa İslam/Kur'an nettir ve tüm insanlığa açıktır aradaki boşlukları siz doldurun..

Evet bu da sizinde Vahdet-i Mevcud anladığınızı ifade eder, kaldı ki yazdıklarınızdan bunu anlamanızın mümkün olmadığıda açıktır.

Elbette, TIP kitaplarıda öyledir ve herkesde doktor değidir.Yarım doktor candan yarım hoca dinden eder.
Kur'an-ı Kerim'i olmayan arapçasıyla ya da tercümesiyle okuyan ancak İSLAM olur ancak hedef sadece İSLAM olmak değildir.Çünkü mutmain olmak ve yakin elde edebilmek için kalbe indirip MÜ'MİN olmak gerekir.Bir çok ayet-i kerime buna işaret eder ama bir TIP kitabı okur gibi Kur'an-ı Kerim'i okuyan'da ancak bir noktada kalır.

İnsanlığın çoğu için bu yeterlidir.Ama iman'da daha yakini arzu edene "bundan ötesi olmaz" demek haramdır.
 

Havas

Kısıtlı Erişim
Katılım
19 Ocak 2012
Mesajlar
4,432
Tepkime puanı
71
Puanları
0
okadar kompeks tartışamalara gerek yok..


mevleviler neden acaba neden o dondurma kulahı gibi şapkaları kafalarına takarlar?

acaba neden etek giyerler..?


neden kulturlerine uygun giyinmemişler.?

farklı olma,cemaat kurma amaçlamış olmasınlar?

Dönmek niye?

dönerek ibadetin ne pirimi var aceb?


resulullah kendi çıktığı kültüre karşı hiç böyle etnik bir ibadet tarzı giyim tarzı getirmişmi acaba?


küfürden islama giren bir mekkeliye ak cübbe kara uzun bir kulah giydirdimi acaba


resulullah zikir törenleri

çile ayinleri düzenlemişmi acaba?


samiyyetimle söyluyorum bunlar islama değil kendi cemaatlerine çağırıyorlar insanları..
 
Üst