Selamun Aleyküm .
Arkadaşlar çarşaf konusunda herkes fikirlerini beyan etmiş lakin,bazı kardeşler diyorlarki ben hakkını veremem veya hak edene kadar giymem..Bu söz hiç yerinde bi söz olmaz ben düzelince yapacam demek o işi unut demektir.
Nefs adamı düzlermiki,yapalım o işi..Nefs bu ordan girer burdan çıkar genede yaptırmaz ben düzelince veya onu giyecek kıvama gelince giyecem demek onu hiçbir zaman giyemiyecek manasındadır..Çünki insan düzelmeyi beklerse düzelemez şayet.onu düzeltecek şeyleri bırakıpta düzelmeyi beklerse düzelemez..
Ne demek istiyorum şunu demek istiyorum ben sarıgı saramam hazır degilim ben çarşafı giyemem hazır degilim demek yerine,ben onları giyerim onların bereketi beni düzeltir,demek daha mantıklı olacaktır.İnsan sünnetle takva ile dirilir bu gibi şeylerden kaçmak ise ancak şeytanın ekmegine bal sürmek olur.
Zaten o aleyhillane fırsatçıdır,kıymıkçı ne koparsam kardır der,kopardığı şeyleride öyle bırakmaz tastamam koparana kadar uğraşır.Şimdi insan ben onları giyemem hak etmiyorum diyerek bu görevini görmemezlikten gelmese daha iyi eder.
Sünnet üstünde olsun yamuksanda düz olursun.Düzsen de çizginde sabit olur.Bir sünnetin diriltimesinde 100 şehit sevabı varsa bir çarşaf'ın diriltilmesinde neler vardır,hesap etmek lazım..Sonra bazı çarşaflı larda geregine riayet etmiyor onlarıda göz ardı etmiyelim diyoruz,burdada şunu ihmal etmileyim ebu cehil yemek yedi diye ben yemekmi yemiyim?onu giyen kardeş hata ediyorsa tövbede eder.
Ya giymeyip hata eden ne edecek iki kere tövbe edecek,hem giymedigine hemde diğer hatalarına Efendi Hz her defasında buyurur dağlar çakalsız erkek sakalsız kadın çarşafsız olmaz..Ve Efendimiz sav bütün aile halkı ve yakınları tamamen çarşaflı idi erkeklerde sarıklı cübbeli idi şimdi bizim ne güvencemiz varda bunları ihmal ediyoruz.
Bu sevablar kaçarmı günahsızlar bile üstlerinden bunları bi an çıkarmamışken bizim gibi günah deposu insanlar neden giymezler,bunu anlamak ta zor.
İsmet Garibullah büyük şeyh Efendi nin buyurduğu gibi ruhsat tan geçip hakka gidelim buyurdu yani hep ruhsatla amel etme cennet takva sahiblerine yaklaştırılmıştır buyruldu ayette hep ruhsatla amel edecek kadar sağlammıyız..
Onun için ne şeytanı gör nede salavat getir onu görmeden getir misali en başından işi sıkı tutmak zorundayız..Helede ihvan olup çarşaf giymeyen kardeşler bu konuları daha çok düşünsünler..
Neden Efendi babamız illa çarşaf buyurdu? çünki o bunun degerini biliyor mahşerde çarşaflı insanların alacagı değeri biliyor.onun için illada çarşaf buyuruyor..Bi sohbetinde şöyle buyurmuştu,Güneş mahşer yerine gelecek ve bi mızrak boyu insanların üzerinde duracak ozaman bu bi bez parçasıdır diye terk edilen çarşaf haricinde onları o güneşten ne koruyacak,İşte onları orada çarşafları koruyacak bez olması bişey ifade etmez ama ALLAH ın bi emri bi istegi olması çok şeyi ifade eder buyurmuştular.Benim gibi kıt akıllı biri bu sohbetten şunu anlamıştı yani sen ALLAH cc memnun edersen oda seni velevki bi bezlede olsa ki,bu bez ayettir asla dalgaya alaya gelecek bişey degildir ki,bunu alaya alanın Din i yok olur.
Ama burda izah edilmek istenen şey şudur.Takva nın cismine bakılmaz kalın ince az çok uzun kısa sı olmaz nemrut a sinek yettide sana bana bi sarık bi çarşaf neden yetmesin..Bırakalım şimdi çarşaf giyip yanlış hareket edenleri madem öyle biz giyelim bizler dogrusunu yapalım..Onlarada güzel örnek olalım takva olalım zira ruhsatla amel etmek herzaman iyi olmaz sonra takva yerine takla oluruz..Bu işin uzunu kısası yok kardeşlerim bu çarşaf giyilmeli bazı kardeşler giyilsinmi giyilmesinmi tartışmalıdır,derler.
Olurmu kardeşim bunun nesini tartışalım bu açık ve net bi emirdir..Efendimiz in ailesi hep çarşaflıydı rahmetli Bayram hocam öyle buyururdu,Efendimiz in ailesinde daha garantili bi millet olmuşlarda giymezler derdi..Bu kelam çok şeyi ifade eder hatta bi çarşaflı kadın evinin önünü süpürürken ayagında çorap yok diye işte bizim batış sebebimiz budur bunlar ne yapıyor diye kızmıştı..
Din kolaylı kardeşim öyle gel gir cennnete varmı bakın ayagındaki çorapsızlıgı batış sebebi gören alimler üstümüzdeki sünnetsizligi çarşafsızlıgı nasıl değerlendirir artık gerisini düşünmek lazım..Uzun lafın kısası biz çarşafı sünneti koruyamasakta onlar bizi koruyacaktır..
Her sünnet himayedir ben yapamam demek himaye edilmek istemem demektir..Sen ve ben korumaya layık degilsekte onlar üstümüzde olursa ALLAH cc bizi koruması için üzerimizde bi sebeb görmüş olması yeterli olmazmı.?Siyasi bi lider in ziyaretine sarıklı cübbeli misafirler gidiyor,onun yanındakilerde aman efendim zaten bütün gözler sizde bide bunlar böyle yanınıza geliyor hepten iş kötü olacak diye serzenişte bulunmuşlar.
Oda onlara biz 40 senedir bu insanların üzerindekilerin bereketi ile ayakta durduk sen nasıl ayakta kaldığımızı zannediyorsun demiş..Ne güzel demiş işte bakarken nasıl bakacağız burası önemli teşbihte hata olmaz diye bi misal vereyim Hz Ebu Bekir .ra anh ile ebu cehil lanetlisi Efendimize baktılar ama birisi nefret etti birisi aşık oldu galiba bakışımızı biraz daha mı değişerek bu konulara baksak ne yapsak öyle uygun olurmu acaba..
Neyse kardeşlerim ALLAH cc dünyada iken ahiret torbasını tıka basa dolduran kularından etsin..Bi gıybet 10 bela getirir bi sünnet binlerce rahmet getirir..Fazla söze ne hacet şu dedi bu dedi zaman şöyle zaman böyle geçelim bunları ittibayı kuvvetli yapalımki,dönüş şimdiki zamanın getirdigikleri veya birilerin degildir ALLAH a dır..Vesselam..
Ben kardeşiniz dua beklerim duanız bereketiyle yürümesemde bu yolda emeklerim..