15. Hicri Asrın Mücedditi Kim?

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Karadavi mezhebsizdir.

"Onun bildiğini" herhalde bilmiyorum; çünkü benim bildiklerim, onun görüşleriyle örtüşmüyor. Bir misal:

Yeri gelmişken el-Karadavi'nin, İbn Teymiyye'ye ittibaen Cehennem'in kâfir ve müşrikler için de ebedi olmadığı görüşünü benimsediğini bir not olarak eklemiş olalım.

Kaynak: Ebubekir Sifil, Milli Gazete, 13 Haziran 2005

İşin doğrusu: Zahid el-Kevseri diyor ki: "Cennet ve Cehennem'in ya da bunlardan birisinin baki olduğunu inkar edenlerin tekfiri, Ehl-i Hakk'ın icmaına dayanır." (Makalat, 377) "Cennet ve Cehennem'in baki olduğu hususu Kur'an, sünnet ve yakini icma ile sabittir." (Makalat, 450)

bunu onun kitaplarından göster cehennem ebedi değil diye...yusuf kardavi ehli sünnettir ve şiaya karşı savaş vermekte ehli sünneti savunmaktadır.mezhepsiz değildir ve lakin kendisi ilmen müçtehit seviyesinde oldugundan kendiside bazı konularda içtihat edebilir bizle bir değil.
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
Alimlere hakaret ederek tekfir ederek muslumanlık olmaz. Ehli sünnet alimlerine söz söylemeyin. Camiul ezher alimlerındne iyi mi biliyorsunuz kaç sene okudunuz. usul okudunuz mu
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
müçtehid deyince 4 mezhep imamı seviyesinde değildir elbet. 4 mezhep imamından sonra da çok müçtehid vardı bunlar ayrıntılarda yardımcı oldular. 4 imam genel hattı çizdiler. Kardavi de şafi mezhebindendir.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Yusuf el-Karadâvî: Nisbesi genellikle yanlış (Kardâvî tarzında) zikredilir. Doğrusu –Mısır'daki Karada kasabasına nisbetle– Karadâvî'dir. Eserlerinde herhangi bir mezhebi iltizam etmeme tavrıyla ön plandadır.

Kaynak: Ebubekir Sifil, Milli Gazete, 19 Haziran 2004


Fakat beni rahatsız eden bir şey var Yusuf el- Karadavi’nin söylemleri içerisinde. Bu müslümanlar arası, müslümanlar içi bir meseledir. İslam’ı günümüz insanına anlatırken, yaşamaya çalışırken, tarih içerisinde oluşmuş ve bugüne kadar varlığını taşımış, devam ettirmiş İslam mezhepleriyle Yusuf el-Kardavi’nin bir derdi var. Bunu burada mutlaka dile getirmem lazım. Bu konuda gazetede de yazdım.

Bu konuda tavrı mı var?

Evet, yani herhangi bir mezheple bağımlı kalmak, herhangi bir mezhebin mukallidi olmak ki o buna, mezhep taassubu diyor, çağdaş bir müslüman için Yusuf el-Karadavi’nin onaylamadığı bir şey. Bir de şunu söylüyor: “Global bir köy haline gelen, çok küçülmüş olan bir dünyada artık mezheplerle bir yere varamayız. Mezhep taassubunu bırakacağız, İslam’ın kolaylaştırılmış hükümleri nerde varsa onu alacağız.” Hatta daha ileri giderek şunu da söylüyor: “Kur’an ve sünnet aslında bu dini kolaylaştırdığı halde fıkıh zorlaştırmıştır. Fuzûli, gereksiz birtakım hassasiyetlerle birtakım yükler getirmiştir. Şimdi bu yükleri atıp bu fıkhı, bu dini kolaylaştırmamız lazım.”

Kaynak: Ebubekir Sifil İle Mülakat–2: Güncellenmiş Bir Ehl-i Sünnet Kelamına İhtiyaç Var, İlkadım - Eylül-2005


Yeri gelmişken el-Karadavi'nin, İbn Teymiyye'ye ittibaen Cehennem'in kâfir ve müşrikler için de ebedi olmadığı görüşünü benimsediğini bir not olarak eklemiş olalım.

Kaynak: Ebubekir Sifil, Milli Gazete, 13 Haziran 2005

DİA'da da belirtildiği gibi İbnu'l-Vezîr ve İsmail Hakkı İzmirli'nin de Cehennem azabının fena bulacağı görüşünü benimsediği bilinmektedir. Çağdaş araştırmacılardan Yusuf el-Karadâvî de bu isimlere eklenmelidir. el-Karadâvî'nin konu hakkındaki görüşü için aşağıdaki adrese bakılabilir:

http://www.qaradawi.net/site/topics/article.asp?cu_no=2&item_no=3728&version=1&template_id=187&parent_id=18

Kaynak: Ebubekir Sifil, İbn Teymiyye Ve İbnu'l-Kayyım'ın Cehennem'in Ebediliği Meselesindeki Görüşünün Tesbiti, İnkişaf Dergisi, No: 7

el-Karadâvî’nin fıkıh anlayışı; “eşyada asl olan ibahadır”, “iş daraldığında genişletilir”, “zaruretler mahzurları mubah kılar”, “zamanın değişmesiyle hükümlerin değişmesi inkar edilemez”, “meşakkat kolaylığı celb eder” gibi genelde kolaylığı, haramdan çok ibahayı telkin eden fıkıh ilkelerine dayanır. el-Karadâvî bu ilkeleri kayıtlayan alt prensiplerin olabileceğini ya da detaylarda bunların yerine başka kaidelerin uygulanması gerektiği gibi aksi ihtimalleri göz önünde bulundurmaz. Bu nedenledir ki o fetvalarında genelde modern iktisadî ya da sosyal problemleri olumlayıcı bir yaklaşım sergiler. Onun fetvalarında, modern çağın Müslüman ferde dayattığı her sorun ama şöyle ama böyle; fakat çoğunlukla meşrulaştırılarak çözümlenmektedir. Sözgelimi üniversiteye alınmayan başörtülü kızların başlarını açabileceği yönündeki fetvası bunun en son ve çarpıcı örneğidir(*).

(*) el-Karadâvî’nin bu son fetvası, açılış toplantısında kendisiyle yaptığımız söyleşi sırasında bizzat kendi ağzından duyulmuş ve söyleşi içinde kayda alınmıştır.

Kaynak: Talha Hakan Alp, Dâru’l-Hikme web sayfası (06/08/2007 tarihinde kaydedilmiştir).
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
peki sence cebrail vahyi muhammed mustafadan alıyordu Allahın öündeki perdeyi kaldırınca onu gördü...muhammed mustafa saa eşittir allah DİYENLER Mİ ehli sünnet oluyor ?
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
peki sence cebrail vahyi muhammed mustafadan alıyordu Allahın öündeki perdeyi kaldırınca onu gördü...muhammed mustafa saa eşittir allah DİYENLER Mİ ehli sünnet oluyor ?

Biz ne diyoruz, sen ne diyorsun?

İşte, senin müctehid dediğin Yusuf el-Karadâvî, senin bahsettiğin bu sözleri sarfettiği iddia edilenlerin hocasını övüyor. (İddia diyorum, çünkü tam olarak ne dedikleri tartışma konusu olabilir.)

Onlar da iftiharla, Yusuf el-Karadâvî'nin ismini listeye eklemişler. Videoda da var.

Bu ne perhiz, bu ne lahana turşusu?
 

Nesiye

Üye
Katılım
6 Ocak 2012
Mesajlar
23
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Acizane bir sey soylemek istiyorum. Bu konunun acilmis olmasi cok yanlistir. biz kimiz ki muceddidi kendimiz soyleyebilelim veya alimler hakkinda o degildir vs sozler sarfederk hatta onlara kotuluk isnad ederek Allahin gadabini celbedelim? İmami rabbani hazretllerini mektubunda geciyor tam hatirlayamadgm icin yazmadm. Su bi gercek ki Allahin velileri hakkinda ileri geri veyahutta kucuk gorerek konusmak kaymaya sebeptir. Cok ince konular bunlar.
 

Nesiye

Üye
Katılım
6 Ocak 2012
Mesajlar
23
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Not; bilgi sahibi olmayan bir suru insan var o yuzden sakincali bir konu.
 

Cevad

Profesör
Katılım
4 Ocak 2012
Mesajlar
826
Tepkime puanı
48
Puanları
0
yazıcı bil ki kitaplardan kesip koparılmış cümlelerle yorum yapılamaz. çünkü o cumle peragrafta ferklı anlam kazanıyıor.turan dursun ne yapıyordu ayetlerın oncesını sonrasını almadan yazıyordu. anlam butunlugu olmadığı zaman yanlış anlaşılmalar oluyor.
 

yuksel34

Üye
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
90
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Ne yazık ki forumda kendini imanın türkiye disbirütörü sananlar var...

Kafalarına göre dağıtıyorlar...
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Kardavi mezhepli mi mezhepsiz mi? Tartışmak isteyen tartışabilir tabi. Lakin şu var, şuan İslam Dünyasından en yetkin ve yetkili isimlerden birisidir.

Meclisteki ulemanın ve meşayihin listesine tekrar baktım. Maşaallah kimler kimler yok ki.. Bu kadar yetkin ismi bir yere toplayabilmek pek kimsenin kârı değildir yani..

Hasedlerinden ötürü, cemaatçilerin tenkitlerine bakmamak lazımdır. Pek de kaale almamak lazımdır. Orada Kardavi de varmış diyenlere şunu demek lazım, madem mezhepsiz dersiniz bu adama ki neticede en yetkin isimlerden birisidir, mezheplisi, mezhepsizi hepsi yetkin isimler bir yerde toplanmışlar ve bu ödülü vermişler. Daha kim ne diyebilir ki. Hasedçiler varsın hased ateşinde yansınlar.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Kardavi mezhepli mi mezhepsiz mi? Tartışmak isteyen tartışabilir tabi. Lakin şu var, şuan İslam Dünyasından en yetkin ve yetkili isimlerden birisidir.

Meclisteki ulemanın ve meşayihin listesine tekrar baktım. Maşaallah kimler kimler yok ki.. Bu kadar yetkin ismi bir yere toplayabilmek pek kimsenin kârı değildir yani..

Hasedlerinden ötürü, cemaatçilerin tenkitlerine bakmamak lazımdır. Pek de kaale almamak lazımdır. Orada Kardavi de varmış diyenlere şunu demek lazım, madem mezhepsiz dersiniz bu adama ki neticede en yetkin isimlerden birisidir, mezheplisi, mezhepsizi hepsi yetkin isimler bir yerde toplanmışlar ve bu ödülü vermişler. Daha kim ne diyebilir ki. Hasedçiler varsın hased ateşinde yansınlar.

Talib, bu talihsiz bir yazı olmuş.

Bu fakir hased etmiyorum. Nimetleri veren Allahü tealadır. Birisinin maddi veya manevi bir üstünlüğü veya fazileti (zenginlik, güzellik, akıl, ilim, ahlak, hizmet, irşad mevkıi vs) varsa, bunu veren Allahü tealadır. Hased etmek, Allahü tealanın takdirine razı olmamak değil midir?

Fakat, yukarıda bazı ciddi arızalara işaret etmiştim. Bunlara serinkanlı ve mantıklı bir cevabın varsa, okuyalım. Yoksa kendini daha fazla küçük düşürme.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Talib, bu talihsiz bir yazı olmuş.

Bu fakir hased etmiyorum. Nimetleri veren Allahü tealadır. Birisinin maddi veya manevi bir üstünlüğü veya fazileti (zenginlik, güzellik, akıl, ilim, ahlak, hizmet, irşad mevkıi vs) varsa, bunu veren Allahü tealadır. Hased etmek, Allahü tealanın takdirine razı olmamak değil midir?

Fakat, yukarıda bazı ciddi arızalara işaret etmiştim. Bunlara serinkanlı ve mantıklı bir cevabın varsa, okuyalım. Yoksa kendini daha fazla küçük düşürme.

Talihsiz bir yazı olmadı, çünkü kastım siz değildiniz. Hasedçilerden kastım cemaatçilik fedaileridir ki, Mehdi'lik ticareti yapanlardır.

Size söylediğim tek şey, Kardavi mezhepsiz de olsa, yetkin ve önemli bir isimdir. Onun olması toplantının değerini düşürmez aksine daha değerli kılar. bilmem anlatabildim mi?
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Kardavi mezhepli mi mezhepsiz mi? Tartışmak isteyen tartışabilir tabi. Lakin şu var, şuan İslam Dünyasından en yetkin ve yetkili isimlerden birisidir.

Meclisteki ulemanın ve meşayihin listesine tekrar baktım. Maşaallah kimler kimler yok ki.. Bu kadar yetkin ismi bir yere toplayabilmek pek kimsenin kârı değildir yani..

Hasedlerinden ötürü, cemaatçilerin tenkitlerine bakmamak lazımdır. Pek de kaale almamak lazımdır. Orada Kardavi de varmış diyenlere şunu demek lazım, madem mezhepsiz dersiniz bu adama ki neticede en yetkin isimlerden birisidir, mezheplisi, mezhepsizi hepsi yetkin isimler bir yerde toplanmışlar ve bu ödülü vermişler. Daha kim ne diyebilir ki. Hasedçiler varsın hased ateşinde yansınlar.
mezheplisi, mezhepsizi hepsi yetkin isimler bir yerde toplanmışlar ve bu ödülü vermişler.
Oh suyundanda koy.oh ne corba ne corba
Not Murat Beyefendi size güzel bir çevab vermiş.Ben sadece ironi yaptım.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Murat Yazıcı alakasız bir cevap vermiş zira bir sözü kendi üstüne alınarak bu cevaplar vermiş. Belki özür dilemesi gerekecek bir yazı yazmış. Evvela bana mıydı diyebilirdi. O yazı tüm yorumlar üzerine yapılmış idi. Yorumlarda hased üzerine yazanları da gördük ki, cemaatçileri taifesinden onlara idi o. Mezhepsizlik kısmında da, olaya şöyle farklı bakabiliriz dedik.
 

AynAlı

Kıdemli Üye
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
8,728
Tepkime puanı
1,378
Puanları
0
Mahmud Efendi mehdimidir size göre?
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
İnsaf kelimesini kullanmayın en çok sizde soğuk düşüyor; demek birisinin veya birilerinin kabul etmesi ile müceddid olunmaz bu nasıl müceddidki başkaları tamam demezse olamıyor Varsa gösteriniz yoksa susunuz çakma müceddid olunmaz Diğer mesele sizi ilgilendirmez ki burnunuzu sokuyorsunuz Yani şöyle diyeyim müslümansanız susunuz çünkü herkes kendi şeyhinin muhabbeti ile hareket eder ben sizlere bir çok numuneler yazarım şeyhleri hakkında sofilerin beyanları Oooo şaşarşınız siz bile bu adam şirkte dersiniz Nurcuların muhabbeti kanaati üstadını mehdi bile bilse ilişilmez bu kanaattir o muhabbetle dine daha çok bağlanıyorsa Allahtan korkuyorsa mesele yoktur.Anladınız mı diyeceğim amma ben siz oluyorum bakıyorum beni anlamıyorsunuz.

Nurcuların düştüğü duruma düşen yani Şeyhini Mehdi As. olarak gören varsa onlar da bid'at ehlidir. Sapıtmışlardır. Hakiki bir Tarikat olup da bizim bildiğimiz böyle bir yer yok. Hiç görmedik. Varsa siz yazınız da öğrenmiş olalım. Peşinen her Mürşidim diyen Mürşid değildir.

Feci yanılıyorsunuz: Mehdi As. olmadığı halde birine Mehdi As. diye inananların cümlesi bid'at ehlidir, sapıtmıştır. İbnu Hacer Mekki Hz.lerinin eserlerine bir de İmam Rabbani Hz.leri 380. Mektuba bakınız.

Burdaki "Mehdi" anlamı Hadis-i Şeriflerde bildirilmiş ahir zamanın Ehli Beyt'ten olan büyük Mehdi'sidir. Yoksa benim hocam, benim Şeyhim Mehdi As'a yardımcıdır, ona adam yetiştiriyor vs. denebilir. Nurcuların çoğunluğu Nursi'ye Büyük Mehdi diye inanmıştır. Azınlığını tenzih ediyoruz tabii ki...

Mücedditliği kabule gelince, sözümüz şu: Başka bir yerden çıkınca Mücedditleri kabul etmeyeceksiniz. Allahu alem. Sanmıyorum. Kabul edebilecek olsaydınız Mahmud efendi Hz.leri olabilir, bilemeyiz vs. derdiniz.
 

Hikem

Kıdemli Üye
Katılım
31 Ağu 2009
Mesajlar
6,073
Tepkime puanı
702
Puanları
0

quote_icon.png
Faraklit Nickli Üyeden Alıntı
İnsaf kelimesini kullanmayın en çok sizde soğuk düşüyor; demek birisinin veya birilerinin kabul etmesi ile müceddid olunmaz bu nasıl müceddidki başkaları tamam demezse olamıyor Varsa gösteriniz yoksa susunuz çakma müceddid olunmaz Diğer mesele sizi ilgilendirmez ki burnunuzu sokuyorsunuz Yani şöyle diyeyim müslümansanız susunuz çünkü herkes kendi şeyhinin muhabbeti ile hareket eder ben sizlere bir çok numuneler yazarım şeyhleri hakkında sofilerin beyanları Oooo şaşarşınız siz bile bu adam şirkte dersiniz Nurcuların muhabbeti kanaati üstadını mehdi bile bilse ilişilmez bu kanaattir o muhabbetle dine daha çok bağlanıyorsa Allahtan korkuyorsa mesele yoktur.Anladınız mı diyeceğim amma ben siz oluyorum bakıyorum beni anlamıyorsunuz



Hirahos'unda dediği gibi, Nurcular Üstada Büyük Mehdi diyemezler..Derlerse zarar görürler...Ama üstad Mehdiyyunlrdandır denilirse bir zarar yoktur..Ama MehdiAzam denemez ki, üstad bir çok yerde bu hsuusu açıklamışlardır..Yukarıda kendini Nurcu tesmiye eden arkadaş konulara vukuufiyeti olmadığını gösteriyor..Mehdiyyun la Mehdi Azamı karıştırıyor...Üstad Mehdi Azamı açıklmaış ,hala denilirse zarar yok nasıl dersin...Aynı şey şeyhlerine büyük <Mehdi diyenler içinde söylenir...



 
Üst