Üniversiteye giden bayan öğrencilerin derslere başörtüsü yerine peruk ya da şapka gib

Katılım
2 Kas 2006
Mesajlar
58
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Konum
eskişehir kütahya arası gidip geliyoruz işte..
Türbanın üzerine peruk takarak "Hem türbanlı olma halini sürdürme, hem de yasaktan kurtulma" şeklinde özetleyebileceğimiz bir yöntemdi bu...

Hemen söyleyeyim:

Ben bu yöntemden baştan beri hiç mi hiç hoşlanmadım.

Bundan dolayı hoşlanmadım:

"Türban üstü peruk" yöntemini, bir büyük kandırmaca olarak gördüm.

"Kendini kandırma" olarak gördüm...

"Başkalarını kandırma" olarak gördüm...

Hatta biraz daha ileri gidip "Allah’ı kandırma girişimi" olarak bile gördüm.

Neden mi?

Anlatayım:

Başlarını örten kadınlar, bunu inançlarından dolayı yaptıklarını söylüyorlar.

Peki inanç, baş örtmeyi emrediyorsa, yani saçın görülmemesini emrediyorsa, peruk takmak da bir tür "saç gösterme" eylemi değil midir?

Hem "saç gösterilecek", hem de "ama ben kendi saçımı göstermedim ki" diye bir rahatlama içine girilecek.

Ben bu tutumun çok hilekárca olduğunu düşünüyorum.
 

ilka

Üye
Katılım
31 Ocak 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
kaalu bela'dan..
yada emek sarfedip bedel ödemekten kaçıp,başımızı örttürmüyorlar bizde onun için oturuyoruz demek gibi bir kolaycılıkta gelişebiliyor bazı insanlarda.evet özgür giyinme ve yaşama adına herzaman savaş verip haklar aranmalıdır,ancak bu arada hayatı ertelemekle bedeli ağır olan durumlara sokabilir insanları.bu savaşı verirken ama peruk olsun ama başka birşey olsun,bir alternatif bulan bayan arkadaşlara da saygı göstermeli ve durumu çok kaba ve keskin hatlarla-yorumlarla belirlememeliyiz.
 
Katılım
14 Ara 2006
Mesajlar
68
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
hiçbir zaman başlar açılmalı ilim daha önemli gibi bir görüşte değilim ve eğer bu şekil anlaşıldı ise ne demek istediğimin anlaşılamamasındandır.evet baş açılmamalı ve herkes istediği gibi yaşayabilmelidir.evet ama bir bayan bir insan bu ülkede bu şekilde yaşayamıyorsa fetvanın gereği budur ve bunu yapmak gerekir deyip kenara çekilmek kusura bakılmasın ama işin kolaycılığıdır.gitsinler şu kursa bu kursa gibi liste edilmiş tercihleri yaşamak zorunda değiller bayan dindaşlarımız.anlamıyorsunuz arkadaşlar,ve cümleleriniz okuduğunuzdan ve bildiklerinizden süzülerek değil,bazı insanların eser alıntılarından ibaret hep. size bir örnek vermek istiyorum.bu forumdaki erkek olan arkadaşların hemen hemen hepsi,anne-bacı-eş yada herhangi bir bayan yakınının doktorluk bir durumunda,bayan doktor tercihinde bulunurlarken,bu bayan doktorların marstan değil içimizden çıktıklarını unutmamalılar.bayan eğer örtüsü ile ilgili sorun yaşıyorsa üniversitede değil başka bir şekilde kendini eğitsin diyen insanlar,doktorun bayan olma tercihinde de bulunma hakkına pek sahip değillerdir.yok ben bayan doktor isterim ama kızımın bayan bir doktor olmasına bu şartlarda okumasına izin vermem demek büyük bir tutarsızlıktır.sizce de istek ve söylemlerimizle tutarlımıyız acaba.
(not:sözüm bu şekilde düşünenlere)
ayırd edemediğin bir konu var bir bayanın zaruret halinde erkek doktora gitmesi caizdir diğer tarafta ise allah c.c. kati surette hiç bir şekilde acılamıyacagı emrini verdiği baş ortusu yani bir tarafta haram bir tarafta cevaz ikisini nasıl kıyaslayabilirsin. haşa ALLAH cc. bilmiyormuydu bole gunlerin geleceğinide baş ortusunu farz kıldı??? bir iki zorlamayla bir kaç kurusluk dunya menfaati için mevlamızın emirlerini ciynemeye değermi??? ozaman nerede kaldı imtihan.??? hem bugunku şartlara gelmemizde bu işlerde taviz vererek başlarını acanların peruk v.s alternatifler kullananlarında payı var emin olun en baştan sağlam ve samimi bir şekilde teviz verilmeseydi iş bu raddeye gelmezdi. ilk olarak derslere girmek yasaklandı başardılar orada actırdılar baktılarki oluyor busefer okula girmeyi yasakladılar baktılar yine yapıyolar bi mana razılar bu seferde okula geliş gidişler diye zırvalamaya başladılar en kucuk taviz cok buyuk tavşzler dogurdu ve bugun verecegimiz gorunuste kucuk tavizler ilerde daha elim sonuclar doguracagındanda supheniz olmasın. bir işi yaparken elimizi vicdanımıza koyup dusunelim acaba sahabe annelerimiz olsa bu durumda ne yaprlardı eminin dogru cevabı bulacagız...
 

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0
yada emek sarfedip bedel ödemekten kaçıp,başımızı örttürmüyorlar bizde onun için oturuyoruz demek gibi bir kolaycılıkta gelişebiliyor bazı insanlarda.evet özgür giyinme ve yaşama adına herzaman savaş verip haklar aranmalıdır,ancak bu arada hayatı ertelemekle bedeli ağır olan durumlara sokabilir insanları.bu savaşı verirken ama peruk olsun ama başka birşey olsun,bir alternatif bulan bayan arkadaşlara da saygı göstermeli ve durumu çok kaba ve keskin hatlarla-yorumlarla belirlememeliyiz.

Elbette mücadele edeceğiz. Bence açıp okumaktır kolaycılık. Hatta bir de gerekçemiz vardır: Ortam onlara mı kalsın? Ama okumayanlar da okul boşluğunu dolduracak farklı alternatifler geliştirmelidirler. Oturmaları müslümana yakışmaz. Tembelliktir nihayetinde. Fakat her ne olursa olsun Allah'ın ayetlerini dünya menfaatlerine değişmeyip evde oturmak, bunu yapıp okumak kadar kolay değildir emin olun.
 

Nuray Azizoğlu

Paylaşımcı
Katılım
7 Şub 2007
Mesajlar
107
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Web sitesi
blog.milliyet.com.tr
Mustafa_Salih Kardeşime

ayırd edemediğin bir konu var bir bayanın zaruret halinde erkek doktora gitmesi caizdir diğer tarafta ise allah c.c. kati surette hiç bir şekilde acılamıyacagı emrini verdiği baş ortusu yani bir tarafta haram bir tarafta cevaz ikisini nasıl kıyaslayabilirsin. haşa ALLAH cc. bilmiyormuydu bole gunlerin geleceğinide baş ortusunu farz kıldı??? bir iki zorlamayla bir kaç kurusluk dunya menfaati için mevlamızın emirlerini ciynemeye değermi??? ozaman nerede kaldı imtihan.??? hem bugunku şartlara gelmemizde bu işlerde taviz vererek başlarını acanların peruk v.s alternatifler kullananlarında payı var emin olun en baştan sağlam ve samimi bir şekilde teviz verilmeseydi iş bu raddeye gelmezdi. ilk olarak derslere girmek yasaklandı başardılar orada actırdılar baktılarki oluyor busefer okula girmeyi yasakladılar baktılar yine yapıyolar bi mana razılar bu seferde okula geliş gidişler diye zırvalamaya başladılar en kucuk taviz cok buyuk tavşzler dogurdu ve bugun verecegimiz gorunuste kucuk tavizler ilerde daha elim sonuclar doguracagındanda supheniz olmasın. bir işi yaparken elimizi vicdanımıza koyup dusunelim acaba sahabe annelerimiz olsa bu durumda ne yaprlardı eminin dogru cevabı bulacagız.


Sevgili Mustafa_Salih Kardeşim,
çok Kıymetli, Biricik Rabbimizin Bakara suresi 263. Ayetindeki bize ifade etmek istedigi derinlige ve Maun Suresindeki ihtarlarına bir bakarsak; aslında bizim neleri konusmaya daha cok ihtiyacamız oldugunu belki biraz anlayabiliriz. Ki, bu tarz ayetlere insan Kur'an-ın hemen hemen her tarafında rastlayabiliyor...
Selamlar
Azize
 

exe

KimsesiZ
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
832
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
40
Konum
boşluk...
:confused1[1]: :wallbash[1]: :wallbash[1]: :( :crying:
 

ilka

Üye
Katılım
31 Ocak 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
kaalu bela'dan..
bu konuda bu zamana kadar istanbul bayezid camiinde yada herhangi belli bir yerde haberlerdende takip ettiğimiz gibi mütemadiyen eylemler ve propagandalar yapılırdı.başörtüsü zulmü kınanır ve özgürlükler adına pankartlar açılırdı.
farkındamısınız uzun bir süredir bu şekil eylemler olmuyor artık,neden acaba?
 

arşivist

Profesör
Katılım
17 Ocak 2007
Mesajlar
1,361
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Web sitesi
www.smf123.net
bu sorunun çözülmesi için az sabır eminim çok kısa bir sürede çözüme kavuşacak İNŞALLAH.
 

okur

Doçent
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
603
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Bilindiği gibi Nur sûresi'nin 31. ve Ahzab suresi'nin 33, 35 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birçok hadis de vardır. Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz.

Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı hususu da mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafiî ve Hanbelî mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefî ve Malikîmezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avretolmadığı belirtilmiştir (1).

Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarmca ve tedavinin gerekdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabilir(2). Allah, Kurân-ı Kerîm'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına göstermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.

Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helaki veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (3). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavületmediği takdirde helaki müstelzim olan haldir" (4).

Buna göre İslâm'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslâm'a ta ban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir.

Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri, avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslâm hizmeti böyle bir yol ile ifa edilemez. Ayrıca İslâm tarihi hiçbir resmî tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslâm'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslâm'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez.

Bilindiği gibi "Zararları gidermek, maslahatları celb etmekten evladır." diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslâm'ın yasaklara gösterdiği itina, emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamber bir hadîsinde: "Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarını yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınınız" buyurur.

Bundan dolayı meşakkati defetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazî'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, nehir kenarında da olsa istincayı terk eder. Çünkü yasak, emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (5).

Demek oluyor ki, bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez. Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların, kadınların başlarını açabilmeleri için İslâm'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslâmî kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerekir.
1-Kitabu'1-Fıkh âlâ Mezâbili'l Erbaa 1/192. Sâbûnî, Tefsirû Ayât'il-Ahkâm c. 2. s. 381
2-el-Merginânî, el-Hidâye, c. 4, s. 84
3-Suyûtî, el-Eşbah ven-Nezâir, s. 94
4-Ali Haydar, Dürerü'l-Hakkâm Şerhu Mecelletü'l-Ahkâm, Muk. 22. Mdd. nin şerhi
5-İbnu Nüceym el-Eşbâh ve'n-Nezâir, s. 90-91
Gerçekler acıdır,o yüzden bazı canı tatlıların canını acıtır.
 

exe

KimsesiZ
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
832
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
40
Konum
boşluk...
Gerçekler acıdır,o yüzden bazı canı tatlıların canını acıtır.

Tam olarak söz nasıl dı hatırlamıyorum ama şuna benzerdi...:thinking: "Bekara karı boşamak kolaydır " gb bişey sanırım... Canı tatlılar ne demek acaba merak ediyorum siz aynı konumda olsaydınız bu sözleri tekrar söylebilirmiydiniz.... Orası tartışılır.... :blink: Empati kurmayı biraz olsun deneseniz eminim bu sözleri ben niye söyledim derdiniz.... Tabi tam kurabilirseniz...:D

 

meyve

Asistan
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
762
Tepkime puanı
1
Puanları
0


"Bekara karı boşamak kolaydır "


Bırakın artık rica ederim şu sözle yaptığınızı meşrulaştırma çabalarını. Bazen bazı abilerim ileri gidebilirler ama bu yaptığınızı meşru hale getirmez. Ben yaşadım bizzat bunları. Elhamdülillah hepsi geride kaldı, zahmeti gitti rahmeti kaldı inşaallah. Evet bana ne diyeceksiniz merak ettim :thinking: :)
 

okur

Doçent
Katılım
6 Ocak 2007
Mesajlar
603
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Tam olarak söz nasıl dı hatırlamıyorum ama şuna benzerdi...:thinking: "Bekara karı boşamak kolaydır " gb bişey sanırım... Canı tatlılar ne demek acaba merak ediyorum siz aynı konumda olsaydınız bu sözleri tekrar söylebilirmiydiniz.... Orası tartışılır.... :blink: Empati kurmayı biraz olsun deneseniz eminim bu sözleri ben niye söyledim derdiniz.... Tabi tam kurabilirseniz...:D

İslam fıkhı ile empati kurmayı tercih ederim.
 

exe

KimsesiZ
Katılım
3 Ocak 2007
Mesajlar
832
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
40
Konum
boşluk...
Hiç birşeyi meşrulaştırma gb bi çabam olmadı olmaz da inşallah... Ama insanların duygularını da bu kadar basite indirgemeniz de hiç hoş bi davranış deil bence...
Gerçekler acıdır,o yüzden bazı canı tatlıların canını acıtır.
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Dinde duygu mu önemli, emir mi???? Bu arada o söz şöyle idi... "Bekara koca boşamak kolaydır"... "Karı" biraz daha argo kaçıyor orda;) ...
 

ravza-gülü

Asistan
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
352
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Ankara
selamün aleyküm kardeşlerim,
ben okuyan bayanlara çok kızıyorum ,sizce bir bayanın okuması dinen caizmidir,hele birde başörtülü olupta peruk takanlara kapandıklarını zannediyorlar ama oda bi nevi açıktır......selam ve dua ile

 

seyyah_1

Asistan
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
714
Tepkime puanı
3
Puanları
0
kac sefer su konuyu okumayayayım diyorum ama hep onume geliyor...bazı erkek ve bayan arkdaslar peruk takan arkdaslara taktıklara kadar keske dua etmeyi deneseler keske ...birde bayanlar okumasın dersiniz ,ama carsıda yada pazarda çatır çatır pazarlık yaparsınız ama.... iş okumaya gelince cıssss !!!
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
PERUK TAKAN
VE TAKTIRANLAR
BUNA MÜSAADE EDENLER

Müslimde rivayet edildiğine göre
İbn Mesud Radıyallahu Anh
Hz. Peygamberimiz Aleyhissalâtü Vesselâmdan
Dövme yapan ve yaptıran
peruk takan ve taktıran kadınlara lânet olsun
hadisini rivayet edince
bu hadisi işiten
Ümmü Yakup adında Kuranı okuyan bilgiç bir kadın gelerek itiraz eder
Sen dövme yapan ve yaptıranları
peruk takan ve taktıran kadınları lânetliyormuşsun der
İbn mesud radıyallahu anh
Resûlullah'ın lânetlediğini ben niye lânet etmeyeyim
üstelik bu Allahın kitabında da var
diye cevap verir
Kadın
Ben Kuranin iki kapağı arasında her ne var ise
eksiksiz okudum
fakat senin söylediğini bulamadım
deyince ibn mesud radıyallahu anh
Şayet hakkıyla okusaydın mutlaka bulurdun
Allah Kuranda,
Peygamber size ne getirmişse onu alın
yasakladığı şeylerden de kaçının
(Haşr, 7) buyurmuyor mu?
cevabını verir
Bize Kuran yeter
diyerek sünneti devre dışı bırakarak
sadece Kuran ile hüküm çıkaranlara
bu âyet ve ibn mesud radıyallahu anhın o güzel cevabı sanırım yeterlidir
Fakat konuyla ilgili Saadet Devrinden
bir delil daha sunmak istiyorum
Hz. Esma Radıyallahu Anhâ anlatıyor
Bir kadın Resûlullah Sallallahu Aleyhi ve Selleme gelerek
Kızım çiçek hastalığına yakalandı
ve saçları döküldü

İğreti saç takayım mı?
diye sordu
Peygamber Efendimiz Sallallahu Aleyhi ve Sellem
Allah takana da taktırana da lânet etti
diye cevap verdi
Görüldüğü üzere Resûlullah saç takma işine
müsaade etmez ve
yasağı bu hâliyle gelen muhtelif rivayetlerde
sert bir üslupla dile getirir
Neden Allah Resulü başörtüsüne
el uzatan yahudi kavme savaş açmıştır?
Akaidin dışındaki tüm emirler
feri algılanacaksa niçin Hz. Muhammed s.a.w
sabah namazına gelmeyenlerin evlerini başlarına yıkayım
demiştir?
Dördüncüsü Buharide Müslümde Nesâide kayıtlı
ayrıca Kettanide mütevatir hadislerle kayıtlı
Allah Resulü (a.s.v.in
Allah peruk takana da taktırana da lanet etsin
hadisi şerifi açık ve net ortada iken
birileri ümmetin gözünün içine baka baka
nasıl oluyor da peruk fetvası verebiliyor?
Allah'ın haramına helâl demek
buna da helâl olarak itikat etmek
acaba kişiyi hangi noktaya getirir?
Tesettürdeki maksadın kadının cezbiyetini
gizlemek olduğu noktasında ulemanın ittifakı
ümmetin icmaı var iken
nasıl oluyor da kadını daha da süslü gösterebilen
bir eşyanın kullanımına fetva verilebiliyor?
Ve buna düşünülmeden tâbi olunuyor
Maksat zinet halini gizlemek olmasa idi
maksat müminenin kimliği olan örtü olmasa idi Ahzap suresi 59.
ayet nerede kalacak idi
Eğer fasid fetvaya göre
maksat orijinal saç tellerini gizlemek ise
kafasını usturaya vurarak
saçlarını yok eden kadın
tesettüre riayet etmiş olacak mıdır?
Peruk ile örtü emri yerine geliyor ise
mahrem yerleri açık bir kadın resmi olan
kumaştan dikilmiş bir elbise ile
mümine kadın örtünmüş olur mu?
Buna da bir fetva bulunmalı değil mi?
Eğer başörtüsü feri bir mesele ise
elbise de feri değil midir?
Bu yozlaşmanın sebebi
hoşgörü ve uzlaşma ise
biz müminlerin bu müftülerden
beklentimiz şudur
Hoşgörü adına yahudi ve hıristiyanın
en feri meselesine duyulan saygının bir kısmını da
amelde asli meselemiz olan başörtüsüne de
hassasiyetle yaklaşılmasıdır.

İslama ait olmayan sorunlar
İslama çözdürülmeye kalkıldığında
İslam ahkâmı basit hâşâ duruma düşürülmüş olacaktır
Bu da Allah'ın dinini hafife almaktır
İslam problemleri kendi denkleminde çözer
kendi usulünde eritir
Nasıl ki kimya denklemleri fizik ile çözülmüyor ise
İslama uygun olmayan meseleler de islami usulle çözülemez
İslam dini kolaylık dinidir
ancak uydurma kolaylıkları da taşımayacak kadar yücedir
İbrahim (a.s.ın tevhid dinine iman etmiş bizler
bilelim ki her müminin bir İsmaili vardır
Rabbi Teâla’nın rızasına yürüyen bizler
gerektiğinde İsmaillerimizi kurban edebilmeyi öğrenmeliyiz
İsmail bazen İsmaildir
bazen makamdır
bazen iş bazen de okuldur
Her ne ise
İbrahim (a.s.a komşu olmak isteyenler
O nun ödediği bedeli ödemeye hazır olmalıdırlar

Yarabbi bizi nimet verdiklerinin yoluna ilet
Sapıklığa düşenlerin
gazaba uğrayanların yoluna değil
Âmin...El Fatiha
 

ravza-gülü

Asistan
Katılım
5 Şub 2007
Mesajlar
352
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Ankara
madem öyle okumayın ben size katılmıyorum ben efendimizin sözüne uyarım başkaları beni ilgilendirmez söyleyin bana efendimizin döneminde kim okumuşki bizde okuyalım, onlar sadece ilim okurlardı ben bunu bilir bunu söylerim........seyyah bu sözüm size
 

seyyah_1

Asistan
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
714
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Madem herseyin sunnet cercevesinde ise Efendimiz zamanın da pc mi vardı kullanma o zaman:)

madem öyle okumayın ben size katılmıyorum ben efendimizin sözüne uyarım başkaları beni ilgilendirmez söyleyin bana efendimizin döneminde kim okumuşki bizde okuyalım, onlar sadece ilim okurlardı ben bunu bilir bunu söylerim........seyyah bu sözüm size
 
Üst