ravza-gülü
Asistan
kullandığımı kim söylemiş
kullandığımı kim söylemiş
Bu yazıdaki fıkhi hükümlere cevap vermeden nasıl meseleyi bitiyorsun?Hangi hakla...Bilindiği gibi Nur sûresi'nin 31. ve Ahzab suresi'nin 33, 35 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birçok hadis de vardır. Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz.
Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı hususu da mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafiî ve Hanbelî mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefî ve Malikîmezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avretolmadığı belirtilmiştir (1).
Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarmca ve tedavinin gerekdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabilir(2). Allah, Kurân-ı Kerîm'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına göstermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.
Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helaki veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (3). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavületmediği takdirde helaki müstelzim olan haldir" (4).
Buna göre İslâm'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslâm'a ta ban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir.
Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri, avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslâm hizmeti böyle bir yol ile ifa edilemez. Ayrıca İslâm tarihi hiçbir resmî tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslâm'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslâm'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez.
Bilindiği gibi "Zararları gidermek, maslahatları celb etmekten evladır." diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslâm'ın yasaklara gösterdiği itina, emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamber bir hadîsinde: "Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarını yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınınız" buyurur.
Bundan dolayı meşakkati defetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazî'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, nehir kenarında da olsa istincayı terk eder. Çünkü yasak, emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (5).
Demek oluyor ki, bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez. Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların, kadınların başlarını açabilmeleri için İslâm'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslâmî kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerekir.
1-Kitabu'1-Fıkh âlâ Mezâbili'l Erbaa 1/192. Sâbûnî, Tefsirû Ayât'il-Ahkâm c. 2. s. 381
2-el-Merginânî, el-Hidâye, c. 4, s. 84
3-Suyûtî, el-Eşbah ven-Nezâir, s. 94
4-Ali Haydar, Dürerü'l-Hakkâm Şerhu Mecelletü'l-Ahkâm, Muk. 22. Mdd. nin şerhi
5-İbnu Nüceym el-Eşbâh ve'n-Nezâir, s. 90-91
oradakileri inkar eden yok. ben fedakarlıktan bahsetiyorum. rabbim kişinin amelinden çok niyetine bakar.Bu yazıdaki fıkhi hükümlere cevap vermeden nasıl meseleyi bitiyorsun?Hangi hakla...
zaten bu yasakçıların aamacı bizim zihniyetteki bacıları üniveristeye sokmamak onlarım ilim irfan almasanı engellemek. gelişen dünyada imanlı bayanların önünü tıkamak. peruk takmayıp bazı fedakarlıklarda bulunmayıp da üniversiteye gitmeyen onların ekmeğine yağ sürüyor..
başka bi açıklaması yoktur bu meselenin bitti..
peruk takanlar birnimi kandırıyorlar..? ne alaka....peruk takarakk kimi kandirican peki?
tesettürün amaci nedir iyi düsün insllah...
yazmis oldugum yaziyi tekrar okumani tavsiye ederim
sen bitti diyosan eminim bitmistir
evet ha acik gezmis ha peruk takmis farki ne ????
senin demek istedigini anliyorum
aci bir olay üzücüde ama peruk takip okur allah affeder masallarini anlatmasin kimse
kapanmaktaki örtünmekteki maksat baskadir
ha bunu yaparak okuyana bir sey diyemem kendi secimi ama bana masal anlatmasinlar
acik okumakla peruk takmanin derecesi ayni
ancak kendini ve cevrendekileri kandirmak olurki kimsed e kanmiyo buna
ilim ögrenmenin tek yoluda okullar uniler degildir
kariyer edinmek isteyenler haric tabi
OKUMAYAN ARKDASLAR İÇİN:thinking:kac sefer su konuyu okumayayayım diyorum ama hep onume geliyor...bazı erkek ve bayan arkdaslar peruk takan arkdaslara taktıklara kadar keske dua etmeyi deneseler keske ...birde bayanlar okumasın dersiniz ,ama carsıda yada pazarda çatır çatır pazarlık yaparsınız ama.... iş okumaya gelince cıssss !!!
ikinci defa bitmiştir...:OOKUMAYAN ARKDASLAR İÇİN:thinking:
bir işin hükmü ayrı bununla beraber günah işlemek ayrı ölçü hükümdür çarşıda pazarda çatır çatır pazarlık yapanlar bu yaptıklarının mahiyetini elbette düşünmelilerOKUMAYAN ARKDASLAR İÇİN:thinking:
oradakileri inkar eden yok. ben fedakarlıktan bahsetiyorum. rabbim kişinin amelinden çok niyetine bakar.
bu benim düşüncem. sen ekmeğe yağ sürmeye devam et..
tartışmak istemiyorum. bu konuya başka bişey yazmıcam..