Üniversiteye giden bayan öğrencilerin derslere başörtüsü yerine peruk ya da şapka gib

Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,433
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ankara
zaten bu yasakçıların aamacı bizim zihniyetteki bacıları üniveristeye sokmamak onlarım ilim irfan almasanı engellemek. gelişen dünyada imanlı bayanların önünü tıkamak. peruk takmayıp bazı fedakarlıklarda bulunmayıp da üniversiteye gitmeyen onların ekmeğine yağ sürüyor..

başka bi açıklaması yoktur bu meselenin bitti..
 

sadık78

Asistan
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
400
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
www.muratciftka
Web sitesi
www.gulturkiye.com
Bilindiği gibi Nur sûresi'nin 31. ve Ahzab suresi'nin 33, 35 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birçok hadis de vardır. Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz.

Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı hususu da mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafiî ve Hanbelî mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefî ve Malikîmezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avretolmadığı belirtilmiştir (1).

Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarmca ve tedavinin gerekdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabilir(2). Allah, Kurân-ı Kerîm'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına göstermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.

Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helaki veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (3). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavületmediği takdirde helaki müstelzim olan haldir" (4).

Buna göre İslâm'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslâm'a ta ban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir.

Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri, avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslâm hizmeti böyle bir yol ile ifa edilemez. Ayrıca İslâm tarihi hiçbir resmî tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslâm'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslâm'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez.

Bilindiği gibi "Zararları gidermek, maslahatları celb etmekten evladır." diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslâm'ın yasaklara gösterdiği itina, emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamber bir hadîsinde: "Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarını yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınınız" buyurur.

Bundan dolayı meşakkati defetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazî'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, nehir kenarında da olsa istincayı terk eder. Çünkü yasak, emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (5).

Demek oluyor ki, bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez. Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların, kadınların başlarını açabilmeleri için İslâm'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslâmî kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerekir.
1-Kitabu'1-Fıkh âlâ Mezâbili'l Erbaa 1/192. Sâbûnî, Tefsirû Ayât'il-Ahkâm c. 2. s. 381
2-el-Merginânî, el-Hidâye, c. 4, s. 84
3-Suyûtî, el-Eşbah ven-Nezâir, s. 94
4-Ali Haydar, Dürerü'l-Hakkâm Şerhu Mecelletü'l-Ahkâm, Muk. 22. Mdd. nin şerhi
5-İbnu Nüceym el-Eşbâh ve'n-Nezâir, s. 90-91
Bu yazıdaki fıkhi hükümlere cevap vermeden nasıl meseleyi bitiyorsun?Hangi hakla...
 
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,433
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ankara
Bu yazıdaki fıkhi hükümlere cevap vermeden nasıl meseleyi bitiyorsun?Hangi hakla...
oradakileri inkar eden yok. ben fedakarlıktan bahsetiyorum. rabbim kişinin amelinden çok niyetine bakar.

bu benim düşüncem. sen ekmeğe yağ sürmeye devam et..

tartışmak istemiyorum. bu konuya başka bişey yazmıcam..
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
zaten bu yasakçıların aamacı bizim zihniyetteki bacıları üniveristeye sokmamak onlarım ilim irfan almasanı engellemek. gelişen dünyada imanlı bayanların önünü tıkamak. peruk takmayıp bazı fedakarlıklarda bulunmayıp da üniversiteye gitmeyen onların ekmeğine yağ sürüyor..

başka bi açıklaması yoktur bu meselenin bitti..

peruk takarakk kimi kandirican peki?
tesettürün amaci nedir iyi düsün insllah...
yazmis oldugum yaziyi tekrar okumani tavsiye ederim

sen bitti diyosan eminim bitmistir :)
 
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,433
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ankara
peruk takarakk kimi kandirican peki?
tesettürün amaci nedir iyi düsün insllah...
yazmis oldugum yaziyi tekrar okumani tavsiye ederim

sen bitti diyosan eminim bitmistir :)
peruk takanlar birnimi kandırıyorlar..? ne alaka....

bu kadar sığ düşündüğüne göre hakikaten bitti...:O
 
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,433
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ankara
evet ha acik gezmis ha peruk takmis farki ne ????


teselli... denebilir belki..
ama şu bir gerçek onların ekmeğine yağ sürmek yada sürmemek. en belirgin farkı bu..

köprüdeki ayı ile dayı misalini bilirsin.
fedakarlık nedir bilirsin.
ekmeğine yağ sürme misalinide bilirsin.
ameller niyetlere göredir bunuda bilirsin..
dinimizdeki insanların görüşlerinee saygı meselesinide bilirsin.
birlik ve dirliği de bilirsin.

ama maalesef peruk takanlara ve ya saçı açık insanlara günahkar hatalı dini yozlaştıran hatta kafir(sen değilsen bir başkası) bile demeyi biliyorsun..

ve bunu ben anlayamıyorum kavrayamıyorum. çünkü mümin müminin kardeşidir ancak.
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
senin demek istedigini anliyorum
aci bir olay üzücüde ama peruk takip okur allah affeder masallarini anlatmasin kimse
kapanmaktaki örtünmekteki maksat baskadir
ha bunu yaparak okuyana bir sey diyemem kendi secimi ama bana masal anlatmasinlar
acik okumakla peruk takmanin derecesi ayni
ancak kendini ve cevrendekileri kandirmak olurki kimsed e kanmiyo buna
ilim ögrenmenin tek yoluda okullar uniler degildir
kariyer edinmek isteyenler haric tabi
 
Katılım
22 Ocak 2007
Mesajlar
1,433
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
41
Konum
ankara
senin demek istedigini anliyorum
aci bir olay üzücüde ama peruk takip okur allah affeder masallarini anlatmasin kimse
kapanmaktaki örtünmekteki maksat baskadir
ha bunu yaparak okuyana bir sey diyemem kendi secimi ama bana masal anlatmasinlar
acik okumakla peruk takmanin derecesi ayni
ancak kendini ve cevrendekileri kandirmak olurki kimsed e kanmiyo buna
ilim ögrenmenin tek yoluda okullar uniler degildir
kariyer edinmek isteyenler haric tabi

yukarıdakı kırmızıya binaen http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=18438

ülkemizdeki tabiri caizse anamızı ağlatan bürokratları araştır biraz istersen. kadın olsun erkek olsun..
başka bişey yazmıcam.

çünkü sen sensin ben de benim...
:whistling[1]:
 

seyyah_1

Asistan
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
714
Tepkime puanı
3
Puanları
0
kac sefer su konuyu okumayayayım diyorum ama hep onume geliyor...bazı erkek ve bayan arkdaslar peruk takan arkdaslara taktıklara kadar keske dua etmeyi deneseler keske ...birde bayanlar okumasın dersiniz ,ama carsıda yada pazarda çatır çatır pazarlık yaparsınız ama.... iş okumaya gelince cıssss !!!
OKUMAYAN ARKDASLAR İÇİN:thinking:
 

UBEYDUN

Ordinaryus
Katılım
16 Ara 2006
Mesajlar
2,548
Tepkime puanı
286
Puanları
0
Konum
göçmen
OKUMAYAN ARKDASLAR İÇİN:thinking:
bir işin hükmü ayrı bununla beraber günah işlemek ayrı ölçü hükümdür çarşıda pazarda çatır çatır pazarlık yapanlar bu yaptıklarının mahiyetini elbette düşünmeliler
islamın ön gördüğü bir erkek modeli oluşmadığı için zannediyorum bu tür ihtiyaçlar!!tartışma konusu oluyor
çarşıya pazara hanımını, kızını tek başına göndermeyen müminleri özlüyorum
selamun aleyküm
 

sadık78

Asistan
Katılım
28 Ara 2006
Mesajlar
400
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
www.muratciftka
Web sitesi
www.gulturkiye.com
oradakileri inkar eden yok. ben fedakarlıktan bahsetiyorum. rabbim kişinin amelinden çok niyetine bakar.

bu benim düşüncem. sen ekmeğe yağ sürmeye devam et..

tartışmak istemiyorum. bu konuya başka bişey yazmıcam..

İnkar etmiyorsan,peruğu falan savunmaman lazım.Fedakarlığı kendi haklarından yapabilirsin.Allahın hükümlerini çiğnemenin adı ne zamandan beri fedakarlık oldu.Doğru niyet,doğru amel ile bir araya gelirse bir anlam ifade eder.Doğru ameli yapmaya niyeti olmayanın,doğru niyeti olamaz.Perukla okula gideceğim diyenler kimin ekmeğine yağ sürüyorlar,farkedecek basiretin var mı?
 

aHuZaR

Can kayıp can firarda
Katılım
27 Kas 2006
Mesajlar
6,438
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Konum
Gönülistan
Peygamberimiz (s.a.s.), saçına insan saçı takan ve taktıran kadınlara da lânet etmiştir. (Örnek olarak bk. Buhârî, libas ,Müslim, libas )Çünkü bu da Allahın beğendigi yaratılışı bozma ve karşısındakini aldatmak demektir.
Islâm'da bunların her ikisi de yasaktır.

peruku kadının bir başörtüsü gibi kullanması ayrı bir olaydır. Çünkü kadının başını kapatma emri, saçının câzibesiyle ftneye sebep olacağı içindir. Peruk ise bu câzibeyi çoğu zaman eksiltmez, tersine artırır
 

ilka

Üye
Katılım
31 Ocak 2007
Mesajlar
33
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
kaalu bela'dan..
peygamber şunu dedi,sahabi bunu dedi,şu şunu rivayet etti gibi aslının kesinliği tartışılır şeylerden dem vurup örnek vermek yerine biraz akl-ı selim düşünüp,kur'an'ı okumak gerekir.
iddia ediyorum burda yada türkiye de ki % 95 insan bir kere bile olsa kur'an'ı baştan sona okumamıştır.hatim etmek değil, anlamını,ne demek istediğini, anlaşılabildiği kadarıyla bile okumamıştır bizim inananlarımız.inanıyoz dediğimiz mesajı bile birkere okumadan herkonuda alıntı yapmak alışkanlığımız olmuş.
hayır arkadaşlar,bunu her konu için söylüyorum. bedel ödemeli,emek sarfetmeli,anlamaya çalışmalı ve bir zatın anlattıklarını yeterli görüp,bunlara sığınıp bu kadarla kalmamalıyız.herkeste aynı akıl aynı ruh ve aynı yaratılış nedeni mevcutken,bu demektir ki kur'an tüm insanlara gelmiştir.oysa biz belli şahsiyetlerin arkasına sığınıp kolaycılığı seçiyoruz ve hiçbir zaman kafa patlatmayıp,okumayı tercih etmiyoruz. sakın kimse okusak bile bizim onu anlayabilicek ilmimiz yok zırvalığını anlatmasın.kur'an en cahil insanların anlayabileceği netliğide barındırır. ek kaynaklarla anlamları pekiştirilir ondan sonra.ama ilk olarak asıl okunmadan astardan başlanmaz.hata burda.
ilk olarak kur'an'ı okumak gerekir ve anlam derinliği için ek kaynaklara başvurulabilir.bu şekilde doğru ile yanlışı,kur'an'a uygun olup olmamasıyla değerlendirilebilir.ama ilk olarak asıl kitaptan değilde başka başka kitaplardan başlarsak okumaya,aslını bilmiyozki doğru mu değilmi diye kıyas yapabilelim.
kur'an okumalı arkadaşlar kur'an okumalı.hatim etmemeli sadece.manası okunmalı manası anlanmalı ilk olarak.bu tartıştığımız tüm konular bu eksiklikten kaynaklanıyor.
şimdi bu yazıyı okuyan arkadaşlar,kendilerine bir sorsunlar:
ben baştan sona herhangibir kitap(!) gibi,kur'an'ı birkez bile baştan sona okudum mu diye? verilecek cevap negatifse eğer hiçbir bahane bu kabahati örtmez ve bahane bulunmamalı bu duruma.

ilk iş olarak kur'an okumaya başlamalı..
 
Üst