Tek Delil Kur´an Diyen Kac Alim Var?

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Anlayamadığınız yer burası işte.Kaynakların güvenilmezliği ayrı bir konu esas sebep bu değil.Esas sebep Allah'ın Kuran'dan başka bir şeyi din adına kabul etmeyi yasaklamasıdır.Hadislerin güvenilmezliği,Kuran ve kendi içinde çelişmesinden kaynaklanıyor.Kuran rivayet değildir.Rivayet sözle gelen ulaştırmadır.kuran söz ile ulaşmadı bizlere yazı ile ulaştı.Kuran Peygamber döneminde iner inmez yazılıp kitap haline getirildi.Allah'ın Kuran'da bahsettiği koruma da budur.
1.Anlanmayan bir sey olsa idi ona dair konusmak ister istemez bir abes ile istigal olur idi.

2.Burasi kaynaklarin gövenilmezligi degil eger böyle birsey olsaydi makul ve makbul vede muteber de olmazdilar.

3.Hadisler gövenmemek olmaz onlar insanlarin kabul ettigi bir peygamber geliyorlar.

4.Kur´an kendi icin de celismese de ve hadisler de celisiyor diye bunlar yok veya inkar etmek makul ve makbul vede muteber de olmaz bu sekilde bir söze veya gelen görüse de.

5.Bize yazi ile ulastigi ise onuda bir ulastiranlar oldu o Kur´an ve de gördügümüz gibi oda birilerinden gecerek bize kadar sag salim olarak gelmistir.

6.Kur´an peygamberin zaman geldi ve hemen yazilip kitab haline de gelmedi bu ise meseleyi saptirmak olur oysa bilenen meseleler saptirilamaz ve var olduklari bir de inkar da edilmezler.

7.Burda da bilerek ve istereyek hata etmissin o kitab olarak 1ci halife döneminde kitab haline gelebildigi de bilmekte olan bir gercegin ta kendisidir.

8.O gün onu yaziya döküp yazanlarin var oldugu sen de kabul ettin bunuda demek olur ki onlardan gecererek vede digerlerinden de bize kadar da saglam bir sekilde böyle bir oda gelebilmis oldu.


 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Genel olarak diyem herkese bir hitab olarak Allahu teala da korkun ve tek dogru olan bir seyi yazin ve hak ne ise onu demekten de hicbir zaman cekinmeyin tek yüce yaratan dan da utanin.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Peki sana ?

Kitap ve Kuran iki farklı kavramdır.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kur´an hacim olarak bir kitab olur Allahu teala da bilene kitabullah da ona kitab diye sözünü hitab edip buyurmustur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kim derse ki peygamber (s.a.v) zamanda kur´an-i kerim kitab olmus idi diye ve böyle ise onlarin yada peygamber in elinde bir tutulan kitab olmasi gerekir idi bu ise öyle degil buda var olan seyi ister istemez acik ve kesin bir sekilde inkar olur.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Kur´an kerim okunan bir kitab olur ve de o kitab da okunmuyor mu el cevab okunuyor o zamandan bu zamana kadar da hep okunarak bir sekil de günümüze de gelmistir.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
Mübin mi?yani açık mı?kitap sana ap açık mı?
Baktim evet o bir mubin dir ve bunada birsey demiyorum suanda bu konuda bir farki mesele olur burda ve onu kabul etmek vede onun oldugu gibi her seyini veya yerini anlayip kavramak birer bam baska vakia olurlar.

 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,958
Tepkime puanı
2,073
Puanları
113
Konum
Mars
Baktim evet o bir mubin dir ve bunada birsey demiyorum suanda bu konuda bir farki mesele olur burda ve onu kabul etmek vede onun oldugu gibi her seyini veya yerini anlayip kavramak birer bam baska vakia olurlar.


Peki mübin olan bir kitabı nasıl olurda okursun anlamazsın anlamadığın gibi bir sürü kitap takviyesi ile yine anlamazsın? Yahu kitap mübin sen değil diyorsun.
 

ALI25

Kıdemli Üye
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Tepkime puanı
106
Puanları
0
Konum
Almanya
MÜBIN: Acik, vazih, asikar. Ayan kilan, beyan ve izah eden.* Diledigine Dogru yolu gösteren.* Hak ile batilin arasini tefrik edip, ayiran. Hakki hakkinca beyan ve izhar eden. (Osmanlica -Türkce Ansiklopedik Büyük Lügat Sf.691/Heyet).
 
Üst