Sorgulayan Müslüman !

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Allah,sadece kendisinin şefaatçi olduğunu söylüyor.Sen bunu görmezden geliyorsun.
"Allah'ın izin verdikleri müstesna" cümlesini "Allah bazı insanlara şefaat izni verecek" olarak anlıyorsun.

Bu cümle kendilerine şefaatçiler edinen müşriklere kendi kafalarına göre şefaatçi uydurmalarının yanlış olduğunu söylemektir.Birilerine şefaat için izin verileceği manasında değildir.

"Allah izin veremez" demedik Allah izin verdiğini söylemiyor dedik.
Biz de izin verdiğini söylüyoruz ayet onu vurguluyor diyoruz.
Siz "izin verilenler müstesna" kısmını sanki hiç söylenmemiş gibi kapatıp görmezden geliyorsunuz.
Şefaat izni verilme gibi bir durum olmasaydı, ayetin istisna gibi bir ayrım yapması da gerekmezdi. direk yok deyip atardı. Verdiğim örnek cümlede vali "okula kimse gidemez, izin verilenler müstesna" diyor..siz hayır kimse gidemeyecek izin de yok diyorsunuz. o halde cümle "okula kimse gidemez" olurdu ..ayetin devamını kapatmanıza gerek yok..

Zaten müstesna ibaresi, o istisna grubun olacağına olmasının mümkün olduğuna işaret eder. aksi halde boşuna söylenmiş gibi anlamsız birşey olur. "İnsanlar hüsrandadır ama şunlar şunlar müstesna.. " ayetini de tüm insanlar hüsrandadır istisna olanlar da olmayacak demek gibi absürd bir durum çıkıyor.
Allah'ın izin verdiğini söylüyorsan bu kişilerin kimler olduğunu Allah'tan aldığın bilgiye göre söyle.Var mı böyle birileri.Var mı Allah'tan aldığın haber?

Nefsini ilah edinmek Allah'ın söylemediğini Allah söylemiş gibi söylemektir.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
eğer izin verilenler olacaksa, bu elbet ufolar olmayacak..buna layık peygamberlerdir,Allahın razı olduğu kullardır,istisnalarda da bunlar vurgulanıyor..Hadislerde de buna işaret vardır ayetlere mutabık olarak..
Aynen nefsini ilah edinirsen o istisnaları da hiç yokmuş gibi davranırsın..

 

Ebu Computer

Kıdemli Üye
Katılım
11 Haz 2013
Mesajlar
25,037
Tepkime puanı
1,507
Puanları
113
Daha üç yıllık üyesiniz kardeş

Doğrudur bu forumda yeniyiz.

Eskiden Delikan Forum vardı.

Orada yazar çizerdik.

Oranın içeriği ile buranın içeriği konular tartışmalar hemen hemen aynı.

Zaten buradaki pek çok üye oraya da üyeydi.

Geçmişte kaldı.

3 yıllığım diye beni niye küçük gördünüz, niye horladınız anlayamadım.

giphy.gif
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Tamam kişi odaklı konuşalım, sen şefaatin nasıl
olacağına inanıyorsun?

Cennette mertebe yükselmesi olarak mı sadece?

söyleyecegimi söyledim ben
okumuyorsun ki acik ariyorsun
ya da okuyor yazana kadar unutuyorsun

sefaati savunan arkadaslar
kimden kacip kimse siginiyorsunuz yahu, allah'u ekber

farz edelim ki sefaat var,sonucta kimin kime sefaat edecegini peygamber veya sefaat ediciler karar vermiyor, kim veriyor? Allah veriyor yani ancak Allah'in izin verdigine sefaat edebiliyor, burada herkes hemfikir degil mi.
noldu simdi, ne degisti. kimin kime sefaat edecegini belirleyecek olan Allah'sa bizim icin degisen birsey olmuyor. sonucta Allah'in dedigi olacak.

ama yok birileri sefaati, peygamberin veya seyhlerin sefaat ettigi kimselerin cehennemden cikarip cennete göndermesi seklinde anliyorlarsa Allah ve peygamber tasavvurunda bir yamukluk var demektir.
hasa sefaat ediciler Allah'tan daha mi merhametli de Allah'in hakkinda cehennem hükmü verdigine peygamber ve/veya sefaatciler "bi saniye bunu sen cehenneme atiyon ama bu bizden yahu" seklinde müdahele ediyor.

"hakkinda azap kesinlesmis olani, atestekini sen mi kurtaracaksin?"
 

kilicarslan

Kıdemli Üye
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Tamam, sorumu şöyle sorayım:

Sen hangi tarikat liderinin ağzından, "ey müridlerim siz İslamdan olan herhangi bir ibadeti yapmasanız da olur, ben nasıl olsa size şefaat edeceğim." dediğini duydun. Böyle bir şey duymamana rağmen neden sanki böyle bir algı varmış gibi hareket ediyorsun?

Sıkışınca yine görmezden gelme ama yine tamam mı?

kendi kendine gelin güvey olmak diye bir sey var.
Ne diyorum, ne anlasiliyor. Bedava cennet yok diyorum, torpil yok diyorum. Emek sarf etmek lazim diyoruz.

Ancak akla gele gele "seyh namaz kilmaniz gerekmez demez" geliyor. Din namazla sinirli degil demistik oysa.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
quote_icon.png
Kaptan Nickli Üyeden Alıntı sefaati savunan arkadaslar
kimden kacip kimse siginiyorsunuz yahu, allah'u ekber

farz edelim ki sefaat var,sonucta kimin kime sefaat edecegini peygamber veya sefaat ediciler karar vermiyor, kim veriyor? Allah veriyor yani ancak Allah'in izin verdigine sefaat edebiliyor, burada herkes hemfikir degil mi.
noldu simdi, ne degisti. kimin kime sefaat edecegini belirleyecek olan Allah'sa bizim icin degisen birsey olmuyor. sonucta Allah'in dedigi olacak.

ama yok birileri sefaati, peygamberin veya seyhlerin sefaat ettigi kimselerin cehennemden cikarip cennete göndermesi seklinde anliyorlarsa Allah ve peygamber tasavvurunda bir yamukluk var demektir.





Biz şefaati Allah'ın izin verdiği kişilerin yine izin verdiği kişilere şefaat edeceğini anlıyoruz. Bu cehennemde bir süre yanmış olan kişi de olabilir, cennette mertebe yükselmesi olarak da olabilir.


Sen şefaati nasıl anlıyorsun?
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
kendi kendine gelin güvey olmak diye bir sey var.
Ne diyorum, ne anlasiliyor. Bedava cennet yok diyorum, torpil yok diyorum. Emek sarf etmek lazim diyoruz.

Ancak akla gele gele "seyh namaz kilmaniz gerekmez demez" geliyor. Din namazla sinirli degil demistik oysa.

Sen hangi müridin bedava cennet var, yan gel yat, nasılsa şeyhim var dediğini duydun. Aksine şeyhi olan müridler şeyhi olmayanlara göre daha fazla ibadet eder. Bu gerçeği sen de biliyorsun ama bile bile gizliyorsun.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
YENİ Kutsal kitabınız hayırlı olsun.
cilt 1 sayfa 4

Rahman ve Rahim Tanrı adıyla

“mesnevi alemlerin rabbinden inmedir. Gönüllere şifadır. Hüzünleri giderir. Rızıkların bolluğuna sebep olur. Şanları yüce, özleri hayırlı katiplerin elleri ile yazılmıştır. Temiz kişilerden başkalarının dokunmasına müsaade etmezler. Tanrı onu (mesnevi) korur, gözetir.”

Hamdi AKAN

12510486_10154440976118265_4804883660060897574_n.jpg
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
Kaptan, sorduğum soruyu es geçmişsin? tartışılası beni tartış bakalım :)
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
İki ayrı kitap, iki aynı bildiri. Ne dersiniz hangisi batıl.!!

"Mesnevi Alemlerin Rabb'inden inmedir. Batıl ona ne önünden ne de ardından yaklaşamaz"
Mesnevi; 1.Cilt 7.Sayfa M.E.B.-1991 İstanbul

" Batıl O'na önünden de ardından da yaklaşamaz. O,(Kur'an) hikmet sahibi, çok övülen Allah'tan indirilmiştir."
Kur'an; Fussilet /42

 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
@Kaptan 'a soralım bakalım ne kadar sorguluyor muş


de bakem Kaptan, aynştayn atomu parçalayıp insanlık tarihi için çığır açmıştı, peki bu adamda atomu parçalanması şekillendi ise bu adamın özel hayatında yaptıklarınımı yaparak atomu parçalayabilirsin yoksa özel hayatı dışında atomu parçalamak için yazdığı formüller ile mi?


ortaya bir sonuç koymadan sana kimse inanmaz, elçi kitap ile sana formülleri veriyor yaşadığı hayatı ile değil. Kaldıki elçinin bütün konuştukları onun zaman dilimine ait ve o zaman diliminde kalan konuşmalar oluyor. Elçi sana tüm zamanlar hitap eden ve kendisine ihtiyaç duymadan anlayabileceğin kitabı yani formülleri bırakıyor ve sen bu formülleri bırakıp, kılık kıyafet vs vs ile sünnet adı altında bir takım şeyler ile elçi gibi yaşadığını sanıyorsun. İlk yapman gereken adaletsizliğe karşı dik durmak olmalı değil mi? Hem keyif yapar hemde ibadet ederim gelsin cennet mi?
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,989
Tepkime puanı
2,087
Puanları
113
Konum
Mars
İki ayrı kitap, iki aynı bildiri. Ne dersiniz hangisi batıl.!!

"Mesnevi Alemlerin Rabb'inden inmedir. Batıl ona ne önünden ne de ardından yaklaşamaz"
Mesnevi; 1.Cilt 7.Sayfa M.E.B.-1991 İstanbul

" Batıl O'na önünden de ardından da yaklaşamaz. O,(Kur'an) hikmet sahibi, çok övülen Allah'tan indirilmiştir."
Kur'an; Fussilet /42



Kaptan, bu konuda sana çok şey söyleyebilirim fakat forum söyleyeceklerimi kaldırmaz. Gelince yüzüne söylerim
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Kıyamet alametleri hakkında peygamberime isnad edilen yüzlerce rivayeti duman eden bir ayet daha;

7/A'râf, 187. Ayet: Sana kıyametin ne zaman kopacağını soruyorlar. De ki: "Onun bilgisi ancak Rabbimin katındadır. Onu vaktinde ancak O (Allah) ortaya çıkaracaktır. O göklere de, yere de ağır basmıştır. O, size ancak ansızın gelecektir." Sanki senin ondan haberin varmış gibi sana soruyorlar. De ki: "Onun bilgisi sadece Allah katındadır. Fakat insanların çoğu bilmiyorlar."
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Size
Fakirlik edebiyatı yapanlara DİKKAT EDİN!...
Sözlerine değil;
Servetlerine, nasıl para kazandıklarına ve nasıl harcadıklarına bakın!...


12401017_1058055204216539_6873331754084638315_n.jpg
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Biz de izin verdiğini söylüyoruz ayet onu vurguluyor diyoruz.
Siz "izin verilenler müstesna" kısmını sanki hiç söylenmemiş gibi kapatıp görmezden geliyorsunuz.
Şefaat izni verilme gibi bir durum olmasaydı, ayetin istisna gibi bir ayrım yapması da gerekmezdi. direk yok deyip atardı. Verdiğim örnek cümlede vali "okula kimse gidemez, izin verilenler müstesna" diyor..siz hayır kimse gidemeyecek izin de yok diyorsunuz. o halde cümle "okula kimse gidemez" olurdu ..ayetin devamını kapatmanıza gerek yok..

Zaten müstesna ibaresi, o istisna grubun olacağına olmasının mümkün olduğuna işaret eder. aksi halde boşuna söylenmiş gibi anlamsız birşey olur. "İnsanlar hüsrandadır ama şunlar şunlar müstesna.. " ayetini de tüm insanlar hüsrandadır istisna olanlar da olmayacak demek gibi absürd bir durum çıkıyor.

eğer izin verilenler olacaksa, bu elbet ufolar olmayacak..buna layık peygamberlerdir,Allahın razı olduğu kullardır,istisnalarda da bunlar vurgulanıyor..Hadislerde de buna işaret vardır ayetlere mutabık olarak..
Aynen nefsini ilah edinirsen o istisnaları da hiç yokmuş gibi davranırsın..


"Bizde izin verdiğini söylüyoruz" demekle olacağını zannetmiyorsundur değil mi?

İzin verildiğini iddia ediyorsan ispatlamalısın.Ufolar ya da resuller seni kurtaramaz.Çünkü Allah'tan gelen böyle bir bilgi yok.

Ayetleri görmezden geldiğimi tekrarlayıp durman sana birşey kazandırmaz.Senin şefaat konusuyla alakalı çok fazla göremediğin ayrıntı var bence buna yoğunlaşmalısın.

Birincisi Allah'ın kimlere izin verdiğini bulmalısın.

İkincisi bu din Allah'ın değil mi?Şefaatçiler ne yapacak?Hesap gününde bazı kulların günahlarını af ettirecek öyle mi?Bu kullara Allah'ın katından bir pay vermek değil midir?

Allah'ın ortakları mı var?Allah'a ait olan af etme yetkisini Allah kullara dağıtsa o şefaatçiler Allah'ın ortakları olurdu.
Bunları anlamak için ilah ve din nedir?Neden Rabbimiz dini kendisine has kılmamızı istiyor iyice düşünüp anlamalısın.

Üçüncüsü verdiğin örnek yanlış kendi fikrini çürütmüşsün.Vali örneği :) vali kimin okula gideceğini söylememiş.Vali kimin okula gidebileceğini söylemeden okula kim gidebilir?Senin Örneğin, ayetlerin manasının benim anladığım gibi olduğunu ispatlıyor.

"İnsanlar hüsrandadır" ayetinden sonra müstesna olanlar tarif ediliyor değil mi?
Şefaatçilerin kim olacağına dair bir tarif var mı?Yok değil mi?Varsa tarifi göster.Yoksa yanlışını düzeltmelisin.

Ayete uy,ayeti kendine uydurmaya uğraşma.Ne ufolar ne de peygamberlerin şefaatinden hiçbir ayette bahsedilmez.

Müşriklerin şefaatçi gördükleri kullar da iyi kullar değilmiydi?Yoksa nasıl Allah katında şefaatçi olabilirler?Allah bu şefaatçileri red ediyor.

Dördüncüsü toplumun tevhid akidesine gelmesini isteyen Allah insanları şefaatçilerinden vaz geçirip onlara başka şefaatçiler mi atıyor.Şefaat inancı sebebiyle putperest olmuş toplumu kendi şefaatçilerinden uzaklaştırıp onlara başka şefaatçiler sunmak tevhid inancının neresine sığar?

Ayetlerin işaretlerini görüp çok daha fazla düşünüp akletmelisin.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
"Bizde izin verdiğini söylüyoruz" demekle olacağını zannetmiyorsundur değil mi?

İzin verildiğini iddia ediyorsan ispatlamalısın.Ufolar ya da resuller seni kurtaramaz.Çünkü Allah'tan gelen böyle bir bilgi yok.
Allah izin verdiklerim müstesna diyor, Allahın razı oldukları müstesna diyor ..izin vereceğini o söylüyor..siz ise kendinizi -haşa- ilah yerine koyup ahkam kesmeye çalışıyorsunuz.



Ayetleri görmezden geldiğimi tekrarlayıp durman sana birşey kazandırmaz.Senin şefaat konusuyla alakalı çok fazla göremediğin ayrıntı var bence buna yoğunlaşmalısın.
Birincisi Allah'ın kimlere izin verdiğini bulmalısın.

İzin verilme sabit olduktan sonra, izin verilenleri anlamak zor değil. önce "izin verilme"nin sabitliğini kabul etmek lazım.
Ayetler açıksa sadece kendinize mi açık olduğunu zannediyorsunuz nedir ? ayetin ön tarafını alıp,devamını görmezden geliyorsunuz sanki hiç yokmuş gibi.


İkincisi bu din Allah'ın değil mi?Şefaatçiler ne yapacak?Hesap gününde bazı kulların günahlarını af ettirecek öyle mi?Bu kullara Allah'ın katından bir pay vermek değil midir?
yine kendini ilah yerine koyuyorsun..Allah izin vereceği istisnalardan bahsediyor,siz ise Allaha -haşa- ilahlık öğretmeye kalkıp "izin verip napacak? vermesin ben istemiyorum" dercesine hesap sormaya kalkıyorsunuz. Nasreddin Hocanın turşu satmaya çalışan eşeğine söylediği gibi, turşuları sen mi satacaksın ben mi ?

Allah'ın ortakları mı var?Allah'a ait olan af etme yetkisini Allah kullara dağıtsa o şefaatçiler Allah'ın ortakları olurdu.
Bunları anlamak için ilah ve din nedir?Neden Rabbimiz dini kendisine has kılmamızı istiyor iyice düşünüp anlamalısın.
Allah izin verdiklerim müstesna derken o zaman size göre "ortaklarım müstesna" diyor..-haşa-
Ne kadar az düşünüyorsunuz?
O zaman size göre ayetde sahabelere Peygambere gidip tevbe etmeleri ve Peygamberin onlar için af dilemesi istenirken haşa Peygambere ortaklık mı veriliyor? bu kafayla ayetlere bakıyorsanız haliniz duman :)


Üçüncüsü verdiğin örnek yanlış kendi fikrini çürütmüşsün.Vali örneği :) vali kimin okula gideceğini söylememiş.Vali kimin okula gidebileceğini söylemeden okula kim gidebilir?Senin Örneğin, ayetlerin manasının benim anladığım gibi olduğunu ispatlıyor.
sen bu anlamayla sakın Kuranı anlamaya çalışma ne güldüm ya :D basit bir cümleyi bile anlamamak için debelenen çocuk gibisin resmen :)
Vali izin vereceğim istisna grup harici kimse gidemeyecek diyor,sen de hala hayır kimseye izin vermeyecek diyorsun :D
Madem istisna bir gruptan söz edilmiş ,manasız abes bahsedilmemiş..bunu göremiyorsan zaten öncelikle bir mantık dersi alman icap eder :)


"İnsanlar hüsrandadır" ayetinden sonra müstesna olanlar tarif ediliyor değil mi?
Şefaatçilerin kim olacağına dair bir tarif var mı?Yok değil mi?Varsa tarifi göster.Yoksa yanlışını düzeltmelisin.
şefaat istisnasında tarif zaten veriliyor,izin verilenler ve razı olunanlar ve hakka şahitlik edenler..Bunu görmezden geliyorsunuz herdefasında..Gözünüzü kapatmakla yok olmuyor ama :)
Zuhruf 86 :"O'nun dışında taptıkları şefaatte bulunmaya malik değildirler; ancak kendileri bilerek hakka şahidlik edenler başka."


Dördüncüsü toplumun tevhid akidesine gelmesini isteyen Allah insanları şefaatçilerinden vaz geçirip onlara başka şefaatçiler mi atıyor.Şefaat inancı sebebiyle putperest olmuş toplumu kendi şefaatçilerinden uzaklaştırıp onlara başka şefaatçiler sunmak tevhid inancının neresine sığar?

Ayetlerin işaretlerini görüp çok daha fazla düşünüp akletmelisin.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ooo sen daha din nedir,tevhid nedir bunu bile anlamamışsın.. :)
Ona bakarsan sahte peygamberler var, senin iddiana göre hak Peygamber de olmaması lazım,çünkü sahte peygamberler var..
Birşeyin gerçeğinden saptırılıp uzaklaştırılması o gerçeğini yok etmeyi gerektirmez..ciddi diyorum sen bir mantık dersi almalısın :D
Mesela müşrikler kendilerince kabeyi tavaf ediyordu,kendilerince ibadet ediyorlardı, senin mantığına göre İslamda kabe ibadeti de olmaması lazım..Zira müşrikler yapıyordu..veya kendi putlarına kurban kesiyordu..O zaman islamda kurban da olmaması lazım..senin mantık bu..
Şefaat de böyledir, Müşrikler şirk koşarak ve birilerini "ilah" kabul ederek,"ilah" diye vasıflandırarak şefaat bekliyorlardı..
Ama ayetler bunu doğruya getiriyor,doğru sınırın içine koyuyor..şefaati ancak O'nun izin verdiği "kul"lar yapar,sizin "ilah" saydıklarınız değil diyor..
ve kafirlere şefaat yok diyor,
Ciddi bir mantık dersine ihtiyaç var,yoksa bu çıkarımlarla yol alman zor,yolda kalırsın arkadaşım :)
 
Üst