alanyali07
Kıdemli Üye
- Katılım
- 11 May 2008
- Mesajlar
- 6,968
- Tepkime puanı
- 845
- Puanları
- 0
Biz de izin verdiğini söylüyoruz ayet onu vurguluyor diyoruz.Allah,sadece kendisinin şefaatçi olduğunu söylüyor.Sen bunu görmezden geliyorsun.
"Allah'ın izin verdikleri müstesna" cümlesini "Allah bazı insanlara şefaat izni verecek" olarak anlıyorsun.
Bu cümle kendilerine şefaatçiler edinen müşriklere kendi kafalarına göre şefaatçi uydurmalarının yanlış olduğunu söylemektir.Birilerine şefaat için izin verileceği manasında değildir.
"Allah izin veremez" demedik Allah izin verdiğini söylemiyor dedik.
Siz "izin verilenler müstesna" kısmını sanki hiç söylenmemiş gibi kapatıp görmezden geliyorsunuz.
Şefaat izni verilme gibi bir durum olmasaydı, ayetin istisna gibi bir ayrım yapması da gerekmezdi. direk yok deyip atardı. Verdiğim örnek cümlede vali "okula kimse gidemez, izin verilenler müstesna" diyor..siz hayır kimse gidemeyecek izin de yok diyorsunuz. o halde cümle "okula kimse gidemez" olurdu ..ayetin devamını kapatmanıza gerek yok..
Zaten müstesna ibaresi, o istisna grubun olacağına olmasının mümkün olduğuna işaret eder. aksi halde boşuna söylenmiş gibi anlamsız birşey olur. "İnsanlar hüsrandadır ama şunlar şunlar müstesna.. " ayetini de tüm insanlar hüsrandadır istisna olanlar da olmayacak demek gibi absürd bir durum çıkıyor.
eğer izin verilenler olacaksa, bu elbet ufolar olmayacak..buna layık peygamberlerdir,Allahın razı olduğu kullardır,istisnalarda da bunlar vurgulanıyor..Hadislerde de buna işaret vardır ayetlere mutabık olarak..Allah'ın izin verdiğini söylüyorsan bu kişilerin kimler olduğunu Allah'tan aldığın bilgiye göre söyle.Var mı böyle birileri.Var mı Allah'tan aldığın haber?
Nefsini ilah edinmek Allah'ın söylemediğini Allah söylemiş gibi söylemektir.
LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aynen nefsini ilah edinirsen o istisnaları da hiç yokmuş gibi davranırsın..