Sorgulayan Müslüman !

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Allah izin verdiklerim müstesna diyor, Allahın razı oldukları müstesna diyor ..izin vereceğini o söylüyor..siz ise kendinizi -haşa- ilah yerine koyup ahkam kesmeye çalışıyorsunuz.



[/SIZE]
İzin verilme sabit olduktan sonra, izin verilenleri anlamak zor değil. önce "izin verilme"nin sabitliğini kabul etmek lazım.
Ayetler açıksa sadece kendinize mi açık olduğunu zannediyorsunuz nedir ? ayetin ön tarafını alıp,devamını görmezden geliyorsunuz sanki hiç yokmuş gibi.



yine kendini ilah yerine koyuyorsun..Allah izin vereceği istisnalardan bahsediyor,siz ise Allaha -haşa- ilahlık öğretmeye kalkıp "izin verip napacak? vermesin ben istemiyorum" dercesine hesap sormaya kalkıyorsunuz. Nasreddin Hocanın turşu satmaya çalışan eşeğine söylediği gibi, turşuları sen mi satacaksın ben mi ?


Allah izin verdiklerim müstesna derken o zaman size göre "ortaklarım müstesna" diyor..-haşa-
Ne kadar az düşünüyorsunuz?
O zaman size göre ayetde sahabelere Peygambere gidip tevbe etmeleri ve Peygamberin onlar için af dilemesi istenirken haşa Peygambere ortaklık mı veriliyor? bu kafayla ayetlere bakıyorsanız haliniz duman :)



sen bu anlamayla sakın Kuranı anlamaya çalışma ne güldüm ya :D basit bir cümleyi bile anlamamak için debelenen çocuk gibisin resmen :)
Vali izin vereceğim istisna grup harici kimse gidemeyecek diyor,sen de hala hayır kimseye izin vermeyecek diyorsun :D
Madem istisna bir gruptan söz edilmiş ,manasız abes bahsedilmemiş..bunu göremiyorsan zaten öncelikle bir mantık dersi alman icap eder :)



şefaat istisnasında tarif zaten veriliyor,izin verilenler ve razı olunanlar ve hakka şahitlik edenler..Bunu görmezden geliyorsunuz herdefasında..Gözünüzü kapatmakla yok olmuyor ama :)
Zuhruf 86 :"O'nun dışında taptıkları şefaatte bulunmaya malik değildirler; ancak kendileri bilerek hakka şahidlik edenler başka."



ooo sen daha din nedir,tevhid nedir bunu bile anlamamışsın.. :)
Ona bakarsan sahte peygamberler var, senin iddiana göre hak Peygamber de olmaması lazım,çünkü sahte peygamberler var..
Birşeyin gerçeğinden saptırılıp uzaklaştırılması o gerçeğini yok etmeyi gerektirmez..ciddi diyorum sen bir mantık dersi almalısın :D
Mesela müşrikler kendilerince kabeyi tavaf ediyordu,kendilerince ibadet ediyorlardı, senin mantığına göre İslamda kabe ibadeti de olmaması lazım..Zira müşrikler yapıyordu..veya kendi putlarına kurban kesiyordu..O zaman islamda kurban da olmaması lazım..senin mantık bu..
Şefaat de böyledir, Müşrikler şirk koşarak ve birilerini "ilah" kabul ederek,"ilah" diye vasıflandırarak şefaat bekliyorlardı..
Ama ayetler bunu doğruya getiriyor,doğru sınırın içine koyuyor..şefaati ancak O'nun izin verdiği "kul"lar yapar,sizin "ilah" saydıklarınız değil diyor..
ve kafirlere şefaat yok diyor,
Ciddi bir mantık dersine ihtiyaç var,yoksa bu çıkarımlarla yol alman zor,yolda kalırsın arkadaşım :)
İyice saçmalamışsın.Ne diyem artık.
Allah akıl fikir versin.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
İyice saçmalamışsın.Ne diyem artık.
Allah akıl fikir versin.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ayetler açık,sana göre ayetler saçmalıyor -haşa-, ama ayetlere bunu diyemediğin için görmezden gelmeyi tercih ediyorsun, mantık fukaralığını bırakmalısın..
 

çelebiler

Kıdemli Üye
Katılım
4 Ocak 2013
Mesajlar
7,457
Tepkime puanı
211
Puanları
0
ayetler açık,sana göre ayetler saçmalıyor -haşa-, ama ayetlere bunu diyemediğin için görmezden gelmeyi tercih ediyorsun, mantık fukaralığını bırakmalısın..
Sürekli söylediklerimi çarpıtıyorsun.Bu kafa yapısıyla elbette ki ayetleri de anlaman mümkün olmaz.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Sürekli söylediklerimi çarpıtıyorsun.Bu kafa yapısıyla elbette ki ayetleri de anlaman mümkün olmaz.

LG-D682TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
senin kafanı gördük ,bi mantık dersi almalısın önce..Allahın söylediklerini örtmeye ve kapatmaya çalış sonra "söylediklerimi çarpıtma" diyerek zeytinyağı moduna gir.sen Allah'ın söyledikleri çarpıtmamayı öğren öncelikle..bunun içinde mantığını geliştirmelisin..

Allah izin verdiklerim müstesna diyor, Allahın razı oldukları müstesna diyor ..izin vereceğini o söylüyor..siz ise kendinizi -haşa- ilah yerine koyup ahkam kesmeye çalışıyorsunuz.



[/SIZE]
İzin verilme sabit olduktan sonra, izin verilenleri anlamak zor değil. önce "izin verilme"nin sabitliğini kabul etmek lazım.
Ayetler açıksa sadece kendinize mi açık olduğunu zannediyorsunuz nedir ? ayetin ön tarafını alıp,devamını görmezden geliyorsunuz sanki hiç yokmuş gibi.



yine kendini ilah yerine koyuyorsun..Allah izin vereceği istisnalardan bahsediyor,siz ise Allaha -haşa- ilahlık öğretmeye kalkıp "izin verip napacak? vermesin ben istemiyorum" dercesine hesap sormaya kalkıyorsunuz. Nasreddin Hocanın turşu satmaya çalışan eşeğine söylediği gibi, turşuları sen mi satacaksın ben mi ?


Allah izin verdiklerim müstesna derken o zaman size göre "ortaklarım müstesna" diyor..-haşa-
Ne kadar az düşünüyorsunuz?
O zaman size göre ayetde sahabelere Peygambere gidip tevbe etmeleri ve Peygamberin onlar için af dilemesi istenirken haşa Peygambere ortaklık mı veriliyor? bu kafayla ayetlere bakıyorsanız haliniz duman :)



sen bu anlamayla sakın Kuranı anlamaya çalışma ne güldüm ya :D basit bir cümleyi bile anlamamak için debelenen çocuk gibisin resmen :)
Vali izin vereceğim istisna grup harici kimse gidemeyecek diyor,sen de hala hayır kimseye izin vermeyecek diyorsun :D
Madem istisna bir gruptan söz edilmiş ,manasız abes bahsedilmemiş..bunu göremiyorsan zaten öncelikle bir mantık dersi alman icap eder :)



şefaat istisnasında tarif zaten veriliyor,izin verilenler ve razı olunanlar ve hakka şahitlik edenler..Bunu görmezden geliyorsunuz herdefasında..Gözünüzü kapatmakla yok olmuyor ama :)
Zuhruf 86 :"O'nun dışında taptıkları şefaatte bulunmaya malik değildirler; ancak kendileri bilerek hakka şahidlik edenler başka."



ooo sen daha din nedir,tevhid nedir bunu bile anlamamışsın.. :)
Ona bakarsan sahte peygamberler var, senin iddiana göre hak Peygamber de olmaması lazım,çünkü sahte peygamberler var..
Birşeyin gerçeğinden saptırılıp uzaklaştırılması o gerçeğini yok etmeyi gerektirmez..ciddi diyorum sen bir mantık dersi almalısın :D
Mesela müşrikler kendilerince kabeyi tavaf ediyordu,kendilerince ibadet ediyorlardı, senin mantığına göre İslamda kabe ibadeti de olmaması lazım..Zira müşrikler yapıyordu..veya kendi putlarına kurban kesiyordu..O zaman islamda kurban da olmaması lazım..senin mantık bu..
Şefaat de böyledir, Müşrikler şirk koşarak ve birilerini "ilah" kabul ederek,"ilah" diye vasıflandırarak şefaat bekliyorlardı..
Ama ayetler bunu doğruya getiriyor,doğru sınırın içine koyuyor..şefaati ancak O'nun izin verdiği "kul"lar yapar,sizin "ilah" saydıklarınız değil diyor..
ve kafirlere şefaat yok diyor,
Ciddi bir mantık dersine ihtiyaç var,yoksa bu çıkarımlarla yol alman zor,yolda kalırsın arkadaşım :)
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
şefaat istisnasında tarif zaten veriliyor,izin verilenler ve razı olunanlar ve hakka şahitlik edenler..Bunu görmezden geliyorsunuz herdefasında..Gözünüzü kapatmakla yok olmuyor ama :)
Zuhruf 86 :"O'nun dışında taptıkları şefaatte bulunmaya malik değildirler; ancak kendileri bilerek hakka şahidlik edenler başka."

alanyali konu hakkinda fikirlerini bizimle paylasir misin
mesela asagidaki sözlerime bir itirazin var mi

sefaati savunan arkadaslar
kimden kacip kimse siginiyorsunuz yahu, allah'u ekber

farz edelim ki sefaat var,sonucta kimin kime sefaat edecegini peygamber veya sefaat ediciler karar vermiyor, kim veriyor? Allah veriyor yani ancak Allah'in izin verdigine sefaat edebiliyor, burada herkes hemfikir degil mi.
noldu simdi, ne degisti. kimin kime sefaat edecegini belirleyecek olan Allah'sa bizim icin degisen birsey olmuyor. sonucta Allah'in dedigi olacak.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
alanyali konu hakkinda fikirlerini bizimle paylasir misin
mesela asagidaki sözlerime bir itirazin var mi
aynen Allah'ın dediği olacak..şefaati, Allah'ın rahmetinin tecellisinin farklı bir tezahürü olarak görmek gerek. sahabenin Peygamber (aleyhissalatü vesselam) e gidip tevbe etmesi,Peygamberin de onlar için dua etmesi istendiği gibi..Allah isterse kendisi de affederdi böyle birşey yapmadan. Allahü teala şefaat ile rahmetini razı olduğu kulları vasıtasıyla göstermiş oluyor..zaten sınırları da yine Allahü teala koyuyor..kafirlere şefaat fayda vermez diyor mesela.

 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
aynen Allah'ın dediği olacak..şefaati, Allah'ın rahmetinin tecellisinin farklı bir tezahürü olarak görmek gerek. sahabenin Peygamber (aleyhissalatü vesselam) e gidip tevbe etmesi,Peygamberin de onlar için dua etmesi istendiği gibi..Allah isterse kendisi de affederdi böyle birşey yapmadan. Allahü teala şefaat ile rahmetini razı olduğu kulları vasıtasıyla göstermiş oluyor..zaten sınırları da yine Allahü teala koyuyor..kafirlere şefaat fayda vermez diyor mesela.

Bu talebi Allah tan istemek daha doğru olmaz mı
Şefaat ya Rasul ..Şefaat ya Falan şeyh demek yerine
Şefaate layık olan peygamberdir olgusunu aş ama ...
mesele layıklık değil ..Allahın isimleri vermemesi kimin imtihanı ??
gerçekten nebiyi aştı insanlık ismet sıfatını dahi yücelttikleri insana yakıştıracak boyuta geldi insanlar!!
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
bak ne güzel
herkes fikrini ne güzel ortaya koyuyor
dogruyu bulacagiz ins, hep beraber ele ele vererek
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Bu talebi Allah tan istemek daha doğru olmaz mı
Şefaat ya Rasul ..Şefaat ya Falan şeyh demek yerine
onlar ayrı bir tartışma konusu. şefaat var mı yok mu önce bunu halletmek lazım. O dediklerin istigase,himmet,vesile tarzı konulara giriyor.Onlara girersek uzar da uzar :)

.Allahın isimleri vermemesi kimin imtihanı ??
gerçekten nebiyi aştı insanlık ismet sıfatını dahi yücelttikleri insana yakıştıracak boyuta geldi insanlar!!
ifrat ve tefrit her konuda var. şefaati tümden inkar tefrittir.
insanın "nasıl olsa şu şeyhim şefaatle beni kurtaracak" diye kesin itikada girmesi ve dini emirlerde lakayt olması da ifrattır.
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Şefaat yoktur diyen beri gelsin ))
Şefaatçılık yoktur alanyali..
yapım ekleriyle kelime oyunu yapma şimdi..ne kastettiğimi ve hangi taifeyi kastettiğimi biliyorsun bal gibi :)
şefaat etme diye birşey yoktur diyenleri kastediyoruz.yorma beni :D
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
yapım ekleriyle kelime oyunu yapma şimdi..ne kastettiğimi ve hangi taifeyi kastettiğimi biliyorsun bal gibi :)
şefaat etme diye birşey yoktur diyenleri kastediyoruz.yorma beni :D
yapım eki manayı değiştirir
hemen de yoruldun mu yau
şefaat etme yetkisini belirler çı-
Allah ın bildirmediğini herhangi birine vermek Nebi bile olsa doğru mudur
ya da sence Allah Rasulü böyle bir şey söylemiş midir
Ebu Bekir hani gövdem öyle büyüsün cehenneme gireyim kimse cehenneme giremesin demiş ya (mı acaba)
Cehennem de yer yok yani zaten dermişim ))
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
12380023_10154351286158265_1644920148_n.jpg
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
yapım eki manayı değiştirir
hemen de yoruldun mu yau
şefaat etme yetkisini belirler çı-
Allah ın bildirmediğini herhangi birine vermek Nebi bile olsa doğru mudur
ya da sence Allah Rasulü böyle bir şey söylemiş midir
Ebu Bekir hani gövdem öyle büyüsün cehenneme gireyim kimse cehenneme giremesin demiş ya (mı acaba)
Cehennem de yer yok yani zaten dermişim ))
şimdi ben Muhatabıma göre konuşurum. :) sen de Yalnız Kurancı olmadığına göre ona göre konuşayım.. Kuranda izin verilecek olan bir zümre vurgulanmış mı ? vurgulanmış..
Hadisler de pek çok yönlü bunu vurgulamış mı ? evet..
Kuranla mutabık mı ? evet Mutabık..çünkü ayetler izin verilecek bir kısmı vurguluyor, hadis de buna paralel açıklıyor.
Bu konuda birçok sahabeden ve alimlerden ittifak halinde bir açıklama var mı ? var..
Peki bu şefaat edecek kimler ? sorusuna gelirsek,
Bu soruyu soran eğer samimiyse zaten bunun evvela peygamberler olduğunu anlayabilir diye düşünmekteyim hem mantıken hem naklen..zor olmasa gerek.. :)



 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
şimdi ben Muhatabıma göre konuşurum. :) sen de Yalnız Kurancı olmadığına göre ona göre konuşayım.. Kuranda izin verilecek olan bir zümre vurgulanmış mı ? vurgulanmış..
Hadisler de pek çok yönlü bunu vurgulamış mı ? evet..
Kuranla mutabık mı ? evet Mutabık..çünkü ayetler izin verilecek bir kısmı vurguluyor, hadis de buna paralel açıklıyor.
Bu konuda birçok sahabeden ve alimlerden ittifak halinde bir açıklama var mı ? var..
Peki bu şefaat edecek kimler ? sorusuna gelirsek,
Bu soruyu soran eğer samimiyse zaten bunun evvela peygamberler olduğunu anlayabilir diye düşünmekteyim hem mantıken hem naklen..zor olmasa gerek.. :)



şefaat kulvarında aynı idim

demem o ki nakil sürecinin sağlamlığı ne derece muteber ki
irdeledin mi hiç
ayetlerden çıkarılan hükümler de bile ayrılıklar var
Kuranın harekelenme süreci de sonradan
mushaflaşması da sonradan
biz inanıyoruz ama hakikati Allah bilir
o nedenle iddiaları düşünmek lazım diye düşünüyorum
fevri olmamalı
fevri çıkışların hala aynı )))
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
şefaat kulvarında aynı idim

demem o ki nakil sürecinin sağlamlığı ne derece muteber ki
irdeledin mi hiç
ayetlerden çıkarılan hükümler de bile ayrılıklar var
Kuranın harekelenme süreci de sonradan
mushaflaşması da sonradan
biz inanıyoruz ama hakikati Allah bilir
o nedenle iddiaları düşünmek lazım diye düşünüyorum
fevri olmamalı
fevri çıkışların hala aynı )))
fevri çıkışım yok aslında sana öyle geliyor bence hala :D
eğerki işi nakil sürecine getirirsen zaten hadis ilmi bunun için var..
Şefaat hadislerini reddeden muteber hadis alimlerini söyler misin ? ya da itikad imamlarını ?
ayetlerden çıkarılan hükümler kime göre farklı ? İmam rabbani nediyor, zaten 72 fırka da kurana uyduğunu söyler..farklılık sünnete hadislere ve icmaya uymaktadır.
Hz. Aliye ilahlık iddia eden de Kurana uyduğunu söylüyordur dinlesen sohbet etsen :) eee sonuç ? :)

Sen bu mantığınla namazı da inkar edebilirsin çok kolaylıkla..tamam sen etmiyorsun :) ama edenler de bu mantık çerçevesinde kolaylıkla inkar edebiliyor...rivayetler şüpheli, Kuran da şüpheli,zaten sonradan harekelenmiş vs vs..artırılabilir iddialar..hepsini dikkate almak gerekir..


 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
fevri çıkışım yok aslında sana öyle geliyor bence hala :D
eğerki işi nakil sürecine getirirsen zaten hadis ilmi bunun için var..
Şefaat hadislerini reddeden muteber hadis alimlerini söyler misin ? ya da itikad imamlarını ?
ayetlerden çıkarılan hükümler kime göre farklı ? İmam rabbani nediyor, zaten 72 fırka da kurana uyduğunu söyler..farklılık sünnete hadislere ve icmaya uymaktadır.
Hz. Aliye ilahlık iddia eden de Kurana uyduğunu söylüyordur dinlesen sohbet etsen :) eee sonuç ? :)

Sen bu mantığınla namazı da inkar edebilirsin çok kolaylıkla..tamam sen etmiyorsun :) ama edenler de bu mantık çerçevesinde kolaylıkla inkar edebiliyor...rivayetler şüpheli, Kuran da şüpheli,zaten sonradan harekelenmiş vs vs..artırılabilir iddialar..hepsini dikkate almak gerekir..


Bizim imtihanımız olduğunu düşünüyorum çoğunlukla
dediğin gibi herkesin delili var
Hz Aişe yi düşün mesela
Allah Rasulü annesinin evine gönderiyor !
Neden -Benim karıma iftira atıyorsunuz demiyor .. (rivayetler bu şekilde )
Hz Aişe eve döndüğünde ..babası ya da annesi eşinin elini öpmesini istediğin de
red ediyor Aişe ..Beni o değil Rabbim arındırdı diyor ayet indiği için ..

sonra noluyor .. Ali ile arasında kanlı bir savaş
Aişenin senelerce ağladığı rivayeti ile
hiç bir mezhep imamının şu taraf haksızdı diyemediği
Allah adına kan dökülen bir savaş

Hallacı astıktan sonra yanlış olduğunu düşünenler olmamış mı
Bu çalkalanma süreci her zaman var olacaktır
Bizler vahdet adına bu süreçte dağılmamalıyız diyorum
Her iki tarafından birbirine baktığı gözlük sence farklı mı ?

fevri çıkıyorsun dememe bile sence diyorsun
biz burada hata yapıyoruz alanyalı .. ))

hadisleri rafa kaldıralım da demiyorum
geçenlerde bir olaya şahid oldum çok üzüldüm ya
adamın birinin yüklü bir borcu var
kredi çekmesi lazım ama kefilsiz olmuyor
Banka kanalına kesinlikle haram deyip bulaşmamış bir müslüman
hadisleri çok ayıklayan birine danışıyor
hoca diyor ki
İyilikler kötülükleri giderir .Borcu olan köle durumunda kefil olursan bir köleyi kurtaracaksın
mantığa bakar mısın ?
Kefil olunuyor. Şuan sorsan kefil olan diyor ki evet günah işledim ama
hoca ayet söyledi diyor ))
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
İyilikler kötülükleri giderir .Borcu olan köle durumunda kefil olursan bir köleyi kurtaracaksın
mantığa bakar mısın ?
Kefil olunuyor. Şuan sorsan kefil olan diyor ki evet günah işledim ama
hoca ayet söyledi diyor ))
ama şimdi kendinle çelişmedin mi :)
diyordunki, "nakil süreci ne kadar muteber,kuranın mushaflaşması da sonradan" sa, niçin birisinin ayete kendince anlam vererek faizden "sıyrılma" mantığına karşı çıkıyorsun :)
O da kendince demekki rivayetleri şüpheli buldu,ayetlere farklı açıdan yorumlayıp o kanaate vardı..fevri çıkmamak lazım diyordun :)

şefaat kulvarında aynı idim

demem o ki nakil sürecinin sağlamlığı ne derece muteber ki
irdeledin mi hiç
ayetlerden çıkarılan hükümler de bile ayrılıklar var
Kuranın harekelenme süreci de sonradan
mushaflaşması da sonradan
biz inanıyoruz ama hakikati Allah bilir
o nedenle iddiaları düşünmek lazım diye düşünüyorum
fevri olmamalı
 

spesifik

آزادی قید و بند
Katılım
18 Ağu 2007
Mesajlar
24,869
Tepkime puanı
4,115
Puanları
113
Konum
Hayâlistan/bul
ama şimdi kendinle çelişmedin mi :)
diyordunki, "nakil süreci ne kadar muteber,kuranın mushaflaşması da sonradan" sa, niçin birisinin ayete kendince anlam vererek faizden "sıyrılma" mantığına karşı çıkıyorsun :)
O da kendince demekki rivayetleri şüpheli buldu,ayetlere farklı açıdan yorumlayıp o kanaate vardı..fevri çıkmamak lazım diyordun :)
Allah hayrını versin emi
yau faiz net ..haram mı haram ..
Muhkem mi muhkem ..
kredi kartı falan mı kullanıyorsun sen şimdi
öyle mi düşüneyim
ben kime hakaret ettimkiine ??
fevri deyince ne anlıyorsan artık ))
 
Üst