Sakal bırakmakla ehli sünnet olunmaz ..

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Hüküm belli haram evet sakalı kesmek, ama bıraktıktan sonra kesmek.. bilmem anlatabiliyor muyum.

Sakal bırakmaktan kasıt nedir? En az ne kadar bırakılırsa kesildiği takdirde haram olur?

Ölçü Hz Peygamber olduğuna göre, diğer bir takım insanlar sakal bırakmıyorlar diye bir harama "değil" demek gerçekten büyük vebal işidir.

Bildiğimiz gibi sakal traşı 4 mezhebe göre haramdır. Sadece Şafî mezhebinde bazı kaynaklarda tahrimen mekruh diye geçmektedir. Merhum Said Nursi'nin Şafî olduğunu göz önünde bulundurursak tahrimen mekruh fetvası onu bağlar. Hanefî mezhebindeki içtihad bellidir.

Vesselam...
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Bildiğimiz gibi sakal traşı 4 mezhebe göre haramdır. Sadece Şafî mezhebinde bazı kaynaklarda tahrimen mekruh diye geçmektedir.
karar ver :)
hem bütün mezheplere göre haram..
hem şafiilere göre mekruh..
iki cümleden birisi yalan,hangisi?
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
karar ver :)
hem bütün mezheplere göre haram..
hem şafiilere göre mekruh..
iki cümleden birisi yalan,hangisi?

: )

Mesela; Hz Peygamber (sav) bir hadis-i şerifte "En hayırlınız Kuranı öğrenen ve öğretendir" buyurmaktadır...

Diğer bir hadiste "En hayırlınız selamı yayandır" buyurmaktadır...

Başka bir hadiste "En hayırlınız komşusuyla iyi geçinendir" buyurmaktadır...

Bunlardan ikisi yalan, birisi doğru diyebilir misin?
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Bunlardan ikisi yalan, birisi doğru diyebilir misin?

Alakasız bir örneklem olmuş.Eğer selamı yaymayan hayırsızdır şeklinde bir sözü daha olsaydı belki örneklemin doğru olurdu
Şafii mezhebi de ehli sünnet olduğuna göre insanların ona göre amel etmeleri niye zorunuza gidiyor
İllede bizim mezhepteki görüşe uyacaksın demenin maksadı ne?
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Alakasız bir örneklem olmuş.Eğer selamı yaymayan hayırsızdır şeklinde bir sözü daha olsaydı belki örneklemin doğru olurdu
Şafii mezhebi de ehli sünnet olduğuna göre insanların ona göre amel etmeleri niye zorunuza gidiyor
İllede bizim mezhepteki görüşe uyacaksın demenin maksadı ne?

Nerede zorumuza gitmiş?
 

manifesto

Yasaklı
Katılım
23 Ara 2006
Mesajlar
0
Tepkime puanı
334
Puanları
0
Konum
Kocaeli
Nerede zorumuza gitmiş?
Sakal kesmenin haram olduğuna dair geri sayfalarda bunca yazınız yorumunuz ve haramlığına deliller aramanız ne için?
Şunu demen kafi
Ehli sünnet alimleri ve mezhep imamları bu konuda farklı içtihadlara varmışlar
İkisine da uymak islama uymaktır..
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Sakal kesmenin haram olduğuna dair geri sayfalarda bunca yazınız yorumunuz ve haramlığına deliller aramanız ne için?
Şunu demen kafi
Ehli sünnet alimleri ve mezhep imamları bu konuda farklı içtihadlara varmışlar
İkisine da uymak islama uymaktır..

Diğer sayfalarda sakal traşının haram olmadığı yönünde yazılar vardı. Son olarak birkaç alimimizin görüşleri ile konuya açıklık getirmek istiyorum...

İbn Teymiyye şöyle der: “Sahih hadislerde belirtildiği üzere sakal tıraşı haramdır. Kimse mübah görmemiştir.” [İhtiyaratu’l-İlmiyye]

Hanefilerden İbn Abidin şöyle der: Erkeğin sakalını kesmesi haramdır. [Reddü’l-Muhtar]

İmamı Şafi de sakalı tıraşın haram olduğunu belirtmiştir. [el-Ümm]

Malikilerden de el-Adevi, İmam Malik’den, sakal tıraşının mecusilerin işlerinden olduğunu nakletmiştir.

İbn Abdilber de sakal tıraşının haram olduğunu ve bunu ancak kadınlara benzeyen kadınsı erkeklerin yaptığını belirtmiştir. [Temhid]

Çağımızda, önder imamların yolundan giden birçok büyük alim de sakalı kesmenin haram olduğu görüşünde birleşmişlerdir.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
karar ver :)
hem bütün mezheplere göre haram..
hem şafiilere göre mekruh..
iki cümleden birisi yalan,hangisi?
iki cümleden birisi yalan,(Yalan demeyelimde hangi söz doğru diye soralım.)hangisi.

Bu sakalın dör mezhebte haram olduğunu söyleyenler belli bir,iki cemaatin taraftarları.Birde İbni Teymiyye taraftarları.
Bir şey dört mezhebtede haramsa bu icma olur,İnkarı küfür olur.Böyle bir içma olmadığı gibi ,Sakal bırakmak farz,kesmek haram diyenlerin hiç bir delili yoktur.Evet Vacib olacağı durumlar vardır.Kesmeninde haram olacağı durumlar vardır.Ulul emir (yani devletin bir mübahı emretmesi) emredince (Müslümanların ekser çoğunluğuda bu işi yapıyorsa buda emir sayılır.)Sakal bırakmak vacib (Şafide vacib olmadığından farzdır.)Sakal kesmek kadınlara benzemek niyeti ve kafirlere benzemek niyetiyle kesilmesi ise haramdır.İşte bu adamlar bu iki şeyi birbirine karıştırıyorlar.Sakal cübbe ve şalvar üzerinden Müslüman kardeşlerine demediklerini bırakmıyorlar.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
iki cümleden birisi yalan,(Yalan demeyelimde hangi söz doğru diye soralım.)hangisi.

Bu sakalın dör mezhebte haram olduğunu söyleyenler belli bir,iki cemaatin taraftarları.Birde İbni Teymiyye taraftarları.
Bir şey dört mezhebtede haramsa bu icma olur,İnkarı küfür olur.Böyle bir içma olmadığı gibi ,Sakal bırakmak farz,kesmek haram diyenlerin hiç bir delili yoktur.Evet Vacib olacağı durumlar vardır.Kesmeninde haram olacağı durumlar vardır.Ulul emir (yani devletin bir mübahı emretmesi) emredince (Müslümanların ekser çoğunluğuda bu işi yapıyorsa buda emir sayılır.)Sakal bırakmak vacib (Şafide vacib olmadığından farzdır.)Sakal kesmek kadınlara benzemek niyeti ve kafirlere benzemek niyetiyle kesilmesi ise haramdır.İşte bu adamlar bu iki şeyi birbirine karıştırıyorlar.Sakal cübbe ve şalvar üzerinden Müslüman kardeşlerine demediklerini bırakmıyorlar.

SORU: Sakal kesmenin mezheblere göre hükmü nedir.

CEVAP: Sakal kesmek bütün mezheblere göre haramdır, doğru değildir. Müslümanın böyle sakal kesmesi yoktu, sonradan çıktı bu... Sakalı kesmek, bıyığı kesmek Batı ile tanıştıktan sonra çıktı. Gayrimüslimlere benzemek yönünden uygun değildir.

Sakalı kesmek hilkati tağyirdir, haramdır. Ayet-i kerimede, şeytanın:

(Feleyuğayyirunne halkallah) "Ben şeytan olarak müslümanların sağından, solundan gideceğim, geleceğim; onlara hilkatlerini değiştirteceğim." dediği buyruluyor. Allah buraya sakal koymuş, kökü deride, yâni hilkatimizde var... O halde, bu böyle olacak. Bunu kesmek, hilkati değiştirmek oluyor.

Mahmud Esad Coşan Hocaefendi

...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
SORU: Sakal kesmenin mezheblere göre hükmü nedir.

CEVAP:
Sakal kesmek bütün mezheblere göre haramdır, doğru değildir.

Eshab-ı kiram sakal kazımazdı. Çünkü, o zaman, sakal uzatmak Arapların âdeti idi. Ebu Cehil gibi birçok kâfir sakallı idi. Sünnet olan sakala kıymet vermeyen kâfir olur. Yüzünü, kadın gibi parlak yapmak, kadınlara benzemek için sakal kazıtmak haramdır. Kadınlara benzemeyi düşünmeyip, genç ve güzel görünmek için sakal kazımak mekruhtur. (Kimya-i Saadet)
Takdir okuyucunundur.
 

ezfer

Asistan
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
480
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Konum
İstanbul

Sakal bırakmaktan kasıt nedir? En az ne kadar bırakılırsa kesildiği takdirde haram olur?

Ölçü Hz Peygamber olduğuna göre, diğer bir takım insanlar sakal bırakmıyorlar diye bir harama "değil" demek gerçekten büyük vebal işidir.

Bildiğimiz gibi sakal traşı 4 mezhebe göre haramdır. Sadece Şafî mezhebinde bazı kaynaklarda tahrimen mekruh diye geçmektedir. Merhum Said Nursi'nin Şafî olduğunu göz önünde bulundurursak tahrimen mekruh fetvası onu bağlar. Hanefî mezhebindeki içtihad bellidir.

Vesselam...

Sünnet diye bırakılan sakalı kesmek haramdır bunda müttefikiz arkadaşım.. sakal bırakmayanlar için bunu söyleyemeyiz. Harama 'degil' diyen zat şafi mezhebinin kurucusudur. O vebal altında mı bu soruma cevap verir misin?
Bu tarz cümleleri kullanmadan önce 3 düşünüp bir yazmak gerekir diye düşünüyorum.. Kimse o alimler kadar hatta tırnakları kadar bile olamazlar.. hatta ve hatta tüm ömrümüzü adasak bile bu yola.. Sözlerinize dikkat etmenizi rica ediyorum. ve beni yanlış anlamayın lütfen..

Tekrar söylüyorum, İhtilaflı bir konu.. bu gercekler sana bana göre degişmiyor üzgünüm.. ihtilaflı konularda ittihatlı davranmak gerekiyor. Hâlâ ne tartışıyoruz ki.. tartışılacak bir cok konu varken.. sakal Bırakanları ve kesmeyenleri tebrik edelim.. Kesenlerin de sadece haramı bu olsa keşke...

vesselam
 

Erkam.

Kıdemli Üye
Katılım
25 Mar 2007
Mesajlar
8,441
Tepkime puanı
259
Puanları
83
Konum
BURDUR
Hocaefendiyi dinlemeden eleştiriyorlar. Halbuki ne güzel açıklıyor.
 
Katılım
27 Ara 2009
Mesajlar
86
Tepkime puanı
10
Puanları
0
sonuçta peygamberimizin(asm) yaptıgı bir sünnettir..

bir de bediüzzamanı örnek alacagız değil mi:) atlamışsınız.........

''Peygamberimizin birtakım sünnetleri vardır ki, bunlar, onun fıtrî muameleleri şeklindedir. Giyinip kuşanması, yeyip içmesi, vücudunun bakımı ve temizliği bu kabildendir. Bunların birçoğu muaşeret kaideleri sınıfına girmektedir. Mü'minler ise, bu sünnetlere uymakla hareketlerini nurlandırmış olurlar.''
Asrımızın büyük âlimi Bediüzzaman, «Bazı âlimler 'Sakalı tıraş etmek caiz değildir' demişler. Muradları, 'Sakalı bıraktıktan sonra tıraş etmek haramdır' demektir. Yoksa hiç bırakmayan, bir sünneti terk etmiş olur» demektedir. cok basit ve acık degil mi? Hüküm belli haram evet sakalı kesmek, ama bıraktıktan sonra kesmek.. bilmem anlatabiliyor muyum.


bunun dışındaki düşüncelerinize ktlyorum..
bediüzzamanda büyük bir alimdir.bizim ilk ÖRNEK ALMAMIZ GEREKEN ÖNDERİMİZ HZ.MUHAMMED SAV VE ONUN SÜNNETLERİDİR.EFENDİM BENİM LİDERİM SAKAL BIRAKMADI BENDE BIRAKMAM YADA BEDİUZZAMAN BIRAKMADI BİZDE BIRAKMAYALIM YADA MAHMUD EFENDİ BIRAKTI BİZDE BIRAKALIM DİYE BİR DÜŞÜNCE OLAMAZ YAZILMIŞ OLAN ESERLERDE MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİDİR FETVALAR ONA GÖRE VERİLİYOR.ŞU ALİM VYEYA U ALİM İN GÖRÜŞLERİ DEĞİL BUNLAR SAKALI USTURAYA VURMAK HARAM HANİFİYYE KİTABEVİNDE ZEKERİYA KANDEHLEVİNİN ESERİNE BAKABİLRSİN FITRAT TAĞYİR İSİMLİ AHMET ÜNLÜNÜN KİTABINDA AYRINTILI TÜM MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİ MEVCUT.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
bediüzzamanda büyük bir alimdir.bizim ilk ÖRNEK ALMAMIZ GEREKEN ÖNDERİMİZ HZ.MUHAMMED SAV VE ONUN SÜNNETLERİDİR.EFENDİM BENİM LİDERİM SAKAL BIRAKMADI BENDE BIRAKMAM YADA BEDİUZZAMAN BIRAKMADI BİZDE BIRAKMAYALIM YADA MAHMUD EFENDİ BIRAKTI BİZDE BIRAKALIM DİYE BİR DÜŞÜNCE OLAMAZ YAZILMIŞ OLAN ESERLERDE MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİDİR FETVALAR ONA GÖRE VERİLİYOR.ŞU ALİM VYEYA U ALİM İN GÖRÜŞLERİ DEĞİL BUNLAR SAKALI USTURAYA VURMAK HARAM HANİFİYYE KİTABEVİNDE ZEKERİYA KANDEHLEVİNİN ESERİNE BAKABİLRSİN FITRAT TAĞYİR İSİMLİ AHMET ÜNLÜNÜN KİTABINDA AYRINTILI TÜM MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİ MEVCUT.

İmza...
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
bediüzzamanda büyük bir alimdir.bizim ilk ÖRNEK ALMAMIZ GEREKEN ÖNDERİMİZ HZ.MUHAMMED SAV VE ONUN SÜNNETLERİDİR.EFENDİM BENİM LİDERİM SAKAL BIRAKMADI BENDE BIRAKMAM YADA BEDİUZZAMAN BIRAKMADI BİZDE BIRAKMAYALIM YADA MAHMUD EFENDİ BIRAKTI BİZDE BIRAKALIM DİYE BİR DÜŞÜNCE OLAMAZ YAZILMIŞ OLAN ESERLERDE MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİDİR FETVALAR ONA GÖRE VERİLİYOR.ŞU ALİM VYEYA U ALİM İN GÖRÜŞLERİ DEĞİL BUNLAR SAKALI USTURAYA VURMAK HARAM HANİFİYYE KİTABEVİNDE ZEKERİYA KANDEHLEVİNİN ESERİNE BAKABİLRSİN FITRAT TAĞYİR İSİMLİ AHMET ÜNLÜNÜN KİTABINDA AYRINTILI TÜM MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİ MEVCUT.
HANİFİYYE KİTABEVİNDE ZEKERİYA KANDEHLEVİNİN
Bu zat tebliğ cemaatinden değilmi.?
FITRAT TAĞYİR İSİMLİ AHMET ÜNLÜNÜN KİTABINDA AYRINTILI TÜM MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİ MEVCUT.
Bizim paramız yok nasıl bulalım.
Bende sana şu kitabı söyleyim Kimyayı Saadet (İmam Gzali Hazretleri)sende ordan bi zahmet okuyuver.
Ahmet Ünlü Hocayı bizde sever sayarız.Ama size bir sorum olaçak Ahmet Ünlü Hanefi Mezhebinin kacıncı tabakadan Alimidir.(Yedi Sınıf Müctehidin hangi tabakasındandır.)
Bir de Madem kitab İsmi vereçeksin O zaman mekruh, haram.Sünnet,Farz bahsine niye giriyorsun.Hem sen getir yaz bakalım,Ahmet Ünlü Hoca neler deiş,Kimden almış nasıl aktarmış,görelim.
 

ezfer

Asistan
Katılım
23 Eki 2006
Mesajlar
480
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Konum
İstanbul
bediüzzamanda büyük bir alimdir.bizim ilk ÖRNEK ALMAMIZ GEREKEN ÖNDERİMİZ HZ.MUHAMMED SAV VE ONUN SÜNNETLERİDİR.EFENDİM BENİM LİDERİM SAKAL BIRAKMADI BENDE BIRAKMAM YADA BEDİUZZAMAN BIRAKMADI BİZDE BIRAKMAYALIM YADA MAHMUD EFENDİ BIRAKTI BİZDE BIRAKALIM DİYE BİR DÜŞÜNCE OLAMAZ YAZILMIŞ OLAN ESERLERDE MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİDİR FETVALAR ONA GÖRE VERİLİYOR.ŞU ALİM VYEYA U ALİM İN GÖRÜŞLERİ DEĞİL BUNLAR SAKALI USTURAYA VURMAK HARAM HANİFİYYE KİTABEVİNDE ZEKERİYA KANDEHLEVİNİN ESERİNE BAKABİLRSİN FITRAT TAĞYİR İSİMLİ AHMET ÜNLÜNÜN KİTABINDA AYRINTILI TÜM MEZHEPLERİN HÜKÜMLERİ MEVCUT.
Hemen vurun damgayı ya. ilk önderimiz Peygamberimizdir elbette.. Bu ne saçmalık..Ben farklı bir şey mi dedim? Onlarca isim saydınız bende bediüzzamanı eklemek istedim sadece suç oldu:) yazık gerçekten böyle düşünenlere!

ayrıca Hanefi mezhebine göre haram degil demedik ki. bunu asla yapmam ve yaptırmam.. İşte sorun bu.. anlamıyorsunuz sözlerimi.. o yüzden tartışmaya gerek yok bence.. uzatmanın da mansı yok..
 
Katılım
27 Ara 2009
Mesajlar
86
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Hemen vurun damgayı ya. ilk önderimiz Peygamberimizdir elbette.. Bu ne saçmalık..Ben farklı bir şey mi dedim? Onlarca isim saydınız bende bediüzzamanı eklemek istedim sadece suç oldu:) yazık gerçekten böyle düşünenlere!​



ayrıca Hanefi mezhebine göre haram degil demedik ki. bunu asla yapmam ve yaptırmam.. İşte sorun bu.. anlamıyorsunuz sözlerimi.. o yüzden tartışmaya gerek yok bence.. uzatmanın da mansı yok..
ben sizi kastetmedim çevremdeki bazı cemaatlere bağlı kimselerin bu sözlerini duyduğum için yazdım yoksa herkes böyle düşünmüyor nurcu veya süleymancı vya başka cemaatlerde insanlarda sakal bırakıyor sonuçta genelleme yapmak istemem kimyayı saadeti örnek veren arkadaş ben sana 4 mezhebin hükmünü yazıyorum sen hala başka yerlerden fetva getiriyon anlamadı gitti 4 mezhebein hüküm sakal tıraş etmek haram sadece şafi alimlerin bir kısım tamamı demiyorum mekruh demiş diğer arkadaşlarda aynı fetvaları yazmışlar kitabı buraya yaz diyorlar benim ne o kadar vaktim var nede kimse o kadar ayrıntıyı okur.burada cüppeli ahmet hocayı tartışmıyoru ayrıca kaleme aldığı eserde kendi görüşleri değil mezhep hükümleri ve hadisler mezhep hükümleri varken şu hoca bu hoca geçmez forumdaki konular saptırmayalım.ayrıntılı bir eser daha ayrıntılı araştırmak isteyen hindistanlı alim zekeriya kandehlevinin sakal ve sünnetin önemi kitabını hanifiyye kitabevinden temin edebilir.
 

tevhidul_hareket

پايگاه ا
Katılım
19 Ara 2006
Mesajlar
829
Tepkime puanı
11
Puanları
0
karar ver :)
hem bütün mezheplere göre haram..
hem şafiilere göre mekruh..
iki cümleden birisi yalan,hangisi?
manifesto kardesim burada daha nazik olmanız gerekmez mi kardesimin demek istedigi ile yazdıgı yanlıs ifade olmus olabilir ancak ne aanlatmak istedigi belli insaallah
kardesime tesekkür etmemiz gerekir
bize bir ilim dersi sunmus ALLAH razi olsun insaallah
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
ben sizi kastetmedim çevremdeki bazı cemaatlere bağlı kimselerin bu sözlerini duyduğum için yazdım yoksa herkes böyle düşünmüyor nurcu veya süleymancı vya başka cemaatlerde insanlarda sakal bırakıyor sonuçta genelleme yapmak istemem kimyayı saadeti örnek veren arkadaş ben sana 4 mezhebin hükmünü yazıyorum sen hala başka yerlerden fetva getiriyon anlamadı gitti 4 mezhebein hüküm sakal tıraş etmek haram sadece şafi alimlerin bir kısım tamamı demiyorum mekruh demiş diğer arkadaşlarda aynı fetvaları yazmışlar kitabı buraya yaz diyorlar benim ne o kadar vaktim var nede kimse o kadar ayrıntıyı okur.burada cüppeli ahmet hocayı tartışmıyoru ayrıca kaleme aldığı eserde kendi görüşleri değil mezhep hükümleri ve hadisler mezhep hükümleri varken şu hoca bu hoca geçmez forumdaki konular saptırmayalım.ayrıntılı bir eser daha ayrıntılı araştırmak isteyen hindistanlı alim zekeriya kandehlevinin sakal ve sünnetin önemi kitabını hanifiyye kitabevinden temin edebilir.

Önceki sayfalarda Cübbeli Hoca'nın ismi geçen eserinden gerekli yeri paylaşmıştım...

Dikkat ederseniz görürsünüz...
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Fukahanın ekseriyeti sakalın bırakılmasını emreden hadis-i şeriflerle istidlal ederek sakalı kökünden traş etmenin haram olduğu söylemişlerdir.

Hanefi, Maliki ve Hanbeli mezheblerine göre erkeklerin sakal bırakmaları vaciptir. Hz. Peygamber (a.s.v)’in; “Bıyıkları kısaltınız, sakalları bırakınız.” Emri gereğince, adı geçen mezheb kurucu ve salikleri, hadisdeki emir vücup içindir, diyerek sakal kesmenin haram olduğuna hükmetmişlerdir. (el-Fıkh alel mezahibil erba’a; 2/44)

Şafî ulemasının bir kısmı sakal bırakmayı sünnet, sakal traşını ise tenzihen mekruh olarak görmüştür. Bediüzzaman ise Şafî olmasına rağmen sakalı bıraktıktan sonra kesmek zorunda kalırım korkusuyla sakal bırakmayarak bir nevi haramdan bu şekilde kaçınmıştır.

Velhasıl kelâm, Şafî olan Bediüzzaman da sakal traşını haram görmektedir...
 
Üst