Sakal bırakmakla ehli sünnet olunmaz ..

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Sakalı traş etmek 4 Mezhep fıkhına göre haramdır..
Sizin deliliniz değil delilleriniz.Lütfen yazınız.
İşkembe-i Kübra'dan atmak yerine kaynak vererek iddialarınızı ispatlayın.
Bir zahmet sende işkembeyi kübradan atmada delillerin yani her mezhebin ayrı ayrı delillerini yaz.
Ehl-i sünnet itikadı ile alakalı kitaplarda sünneti beğenmeyen kafir olur yazmaktadır.
Doğru

Dört mezhep ashabı ve diğerleri,sakal traşının haram olup,sakalını traş edenin fasık ve günahkar olduğu görüşüne gitmişlerdir...

Ebu davud şarihlerinden: "El Menhelü'l,Azbul Mevrud" Sahib Şeyh Mahmud Hattab(Rahimehullah) buyurmuştur ki, sakal traşı müslümanların müctehid imamları olan Ebu Hanife,Malik,Şafii,Ahmed ve diğerleri(Rahimehullah) indinde haramdır. (El Menhel:1/186)

Yine buyurmuştur ki, Ayet ve Hadislerden hüküm çıkarma görevinde bulunan bütün fukahanın sözleri sakal tralının haram olduğu hakkında açıktır.Nitekim Hadis-i şeriflerin getirdiği hüküm de budur.

Dolayısıyla bu hüküm gereğince amel edilmelidir,zira her mükellefe özellikle ilim ehline vacip olan,Alemlerin Rabbinden vahiy ile Resulullah'ın(s.a.v.) dili üzere gelmiş olan hükümlerle amel etme dairesinden çıkmamalıdır.Nitekim Mevla Teala: "Peygamber size ne verdiyse onu alın,size ne yasak ettiyse ondan vezgeçin" (Haşır Suresi:7) buyurmuştur...

Hanefi fıkhının muteber kitaplarından olan "Dürrül Muhtar"da zikredildiğine göre,"Erkeğin sakalını kesmesi haramdır."

"Nihaye" kitabında bir tutamdan fazlasını kesmenin vacip olduğu açıklanmıştır. Bir tutamdan azını kesmeyi ise,hiçbir fıkıh alimi mubah görmemiştir...

Sakal traşını bazıları küçük bir günah olarak gösterselerde,bir küçük günahın ömür boyu işlenmesi,sahibini küçük günah sahibi olmaktan çıkarıp,büyük günah sahibi yapacağı kesindir.Nitekim: İbni Abbas(r.a.)dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte,Resulullah(s.a.v.) şöyle buyurmuştur:"İstiğfarla beraber büyük günah yoktur.Israrla beraber de küçük günah yoktur."
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Dört mezhep ashabı ve diğerleri,sakal traşının haram olup,sakalını traş edenin fasık ve günahkar olduğu görüşüne gitmişlerdir...

Ebu davud şarihlerinden: "El Menhelü'l,Azbul Mevrud" Sahib Şeyh Mahmud Hattab(Rahimehullah) buyurmuştur ki, sakal traşı müslümanların müctehid imamları olan Ebu Hanife,Malik,Şafii,Ahmed ve diğerleri(Rahimehullah) indinde haramdır. (El Menhel:1/186)

Yine buyurmuştur ki, Ayet ve Hadislerden hüküm çıkarma görevinde bulunan bütün fukahanın sözleri sakal tralının haram olduğu hakkında açıktır.Nitekim Hadis-i şeriflerin getirdiği hüküm de budur.

Dolayısıyla bu hüküm gereğince amel edilmelidir,zira her mükellefe özellikle ilim ehline vacip olan,Alemlerin Rabbinden vahiy ile Resulullah'ın(s.a.v.) dili üzere gelmiş olan hükümlerle amel etme dairesinden çıkmamalıdır.Nitekim Mevla Teala: "Peygamber size ne verdiyse onu alın,size ne yasak ettiyse ondan vezgeçin" (Haşır Suresi:7) buyurmuştur...

Hanefi fıkhının muteber kitaplarından olan "Dürrül Muhtar"da zikredildiğine göre,"Erkeğin sakalını kesmesi haramdır."

"Nihaye" kitabında bir tutamdan fazlasını kesmenin vacip olduğu açıklanmıştır. Bir tutamdan azını kesmeyi ise,hiçbir fıkıh alimi mubah görmemiştir...

Sakal traşını bazıları küçük bir günah olarak gösterselerde,bir küçük günahın ömür boyu işlenmesi,sahibini küçük günah sahibi olmaktan çıkarıp,büyük günah sahibi yapacağı kesindir.Nitekim: İbni Abbas(r.a.)dan rivayet edilen bir hadis-i şerifte,Resulullah(s.a.v.) şöyle buyurmuştur:"İstiğfarla beraber büyük günah yoktur.Israrla beraber de küçük günah yoktur."
Ebu davud şarihlerinden: "El Menhelü'l,Azbul Mevrud" Sahib Şeyh Mahmud Hattab
Bu zat hangi mezhebin kaçıncı tabakası alimidir.İsmi meşhurmudur,değilmidir.?Hangi Tabaka alimler kendisinden nakiller yapmıştır.(Misal İbni Abidin Hazretleri kendisinden nakil yapmışmıdır.)
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Ebu davud şarihlerinden: "El Menhelü'l,Azbul Mevrud" Sahib Şeyh Mahmud Hattab
Bu zat hangi mezhebin kaçıncı tabakası alimidir.İsmi meşhurmudur,değilmidir.?Hangi Tabaka alimler kendisinden nakiller yapmıştır.(Misal İbni Abidin Hazretleri kendisinden nakil yapmışmıdır.)

Hüseyin Hilmi Işık İslam Önderi mi? :D

Bir alimin değeri isminin meşhur olup olmadığı ile ölçülmez. İbn-i Teymiyye ismi de meşhurdur, ne olacak şimdi : )

Hüseyin Hilmi Işık sorgulandığı vakit yerinizde duramıyorsunuz, tanımadığınız alimi sorgulamak sizin neyinize...

 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Hüseyin Hilmi Işık İslam Önderi mi? :D

Bir alimin değeri isminin meşhur olup olmadığı ile ölçülmez. İbn-i Teymiyye ismi de meşhurdur, ne olacak şimdi : )

Hüseyin Hilmi Işık sorgulandığı vakit yerinizde duramıyorsunuz, tanımadığınız alimi sorgulamak sizin neyinize...
Hüseyin Hilmi Işık İslam Önderi mi?
Ula işine bak laf olsun diye biedeb kelamlar etme.
Bir alimin değeri isminin meşhur olup olmadığı ile ölçülmez.
Ula, ismi senin benim yanımda meşhur olması değil,.İslam alimleri tarafından kabul görmesi,yani sözü senet olmasıdır.kast ettiğimiz.
Bir alimin değeri isminin meşhur olup olmadığı ile ölçülmez. İbn-i Teymiyye ismi de meşhurdur, ne olacak şimdi : )
Ula gine aynı anlayış kıtlığı yapmışsın.Evet İbni Teymiyyenin ismi meşhurda,Meşhur olduğu dal meşhur değil.Meşhurluğu sen ne zan ediyorsun.Biz sözü dinde senet olmaktan bahis ediyoruz.Bunuda ,sen, ben değil, Sıvadı Azam olan Ehli Sünnet Alimleri bilir ve derlerki; Bu zatın sözü (Hangi mezhebte ise)senettir.
Hüseyin Hilmi Işık sorgulandığı vakit yerinizde duramıyorsunuz, tanımadığınız alimi sorgulamak sizin neyinize...
Siz sorgulamıyor iftira ve itham ediyorsunuz.Bunuda biedeb olarak yapıyorsunuz.Biz ise bir zat hakkında bilgi edinmek için çalışıyoruz.Sorgulamıyoruz bile.
Aramızdaki farkı kavradınmı saygısız,çok bilmiş.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Eshab-ı kiram sakal kazımazdı. Çünkü, o zaman, sakal uzatmak Arapların âdeti idi. Ebu Cehil gibi birçok kâfir sakallı idi. Sünnet olan sakala kıymet vermeyen kâfir olur. Yüzünü, kadın gibi parlak yapmak, kadınlara benzemek için sakal kazıtmak haramdır. Kadınlara benzemeyi düşünmeyip, genç ve güzel görünmek için sakal kazımak mekruhtur. (Kimya-i Saadet)
Varsa itirazı olan bu merciye etsin
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
şimdi uçağa binsekte binilebilir lakin ata binmek yinede sünnetir,ata bineceğiniz vakit bunu aklınıza getirirseniz sünnet sevabına nail olursunuz..traş yoktu diyorsunuz o vakştlerde traş olmak varmış onu nerden çıkardınızki,saçlar sakallar bıyıklar ,tırnaklar kesiliyormuş..hatta saç bile boyanıyormuş düşünsenize..

sünnetleri yapmak adı üzerinde farz değildir ,sünnet olduğundan dlayı yaparsak rabbim ecir veriyor,ne güzel bir fırsat biziler için..

yalnız sünneti yerine getirenler getirmeyenleri kınayaraktan harama giriyorlar zatende sünnetten aldığı sevebın tümünü veriyorlar sünnet işlemeyene..


Bizim zamanimizda gibi cileti eline alipta hergün yüzünü kazimak varmiydi?

Peygamberimiz sav vahiy gelmeden 40 yasina kadar eline cilet alipta

Yüzünümü kazidi? Vahiy geldikten sonra ciletle yüzünü kazimayimi birakti?

Böyle birsey olabilirmi?

Bir tutam sakal birakipta ben sünneti yerine getiriyorum deyipte,

Sakalini hergün tiras edenlere siz günah isliyorsunuz diyenlere kiziyorum.

Peygamberimiz O zamanin sartlarina göre yasadi.

Bizim bu zamanin sartlari cok farklidir.


Peygamberimizin hadislerine sünnet denir,farz denmez.

Allahin emirlerine farz denir.

Hoacamizin bir tanesine dedimki bazi tuvaletlerde su bulunmuyor.

Tuvalet kagitiyla taharetlensem olurmu dedim.

Hocadan cevap; Peygamberimiz tasla taharetlenmis sende tasla taharetlenmen gerekir dedi.

Iste ben böyle cevaplara kiziyorum.

Öyle bir düsünce varki sanki cebimize tas doldurup tuvalet kagiti varken

tasla taharetlenecegiz.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
sağlıkçı olunca fetva veriliyor yani : )
Biz senin gibi yapmıyoruz nakil ediyoruz.Hemde Meşhur İslam Alimlerinden.
Yüzünü, kadın gibi parlak yapmak, kadınlara benzemek için sakal kazıtmak haramdır. Kadınlara benzemeyi düşünmeyip, genç ve güzel görünmek için sakal kazımak mekruhtur. (Kimya-i Saadet)
Varsa itirazın İmam-ı Gazali Hazretlerine (Rahmetullahialeyh)yap.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bizim zamanimizda gibi cileti eline alipta hergün yüzünü kazimak varmiydi?

Peygamberimiz sav vahiy gelmeden 40 yasina kadar eline cilet alipta

Yüzünümü kazidi? Vahiy geldikten sonra ciletle yüzünü kazimayimi birakti?

Böyle birsey olabilirmi?

Bir tutam sakal birakipta ben sünneti yerine getiriyorum deyipte,

Sakalini hergün tiras edenlere siz günah isliyorsunuz diyenlere kiziyorum.

Peygamberimiz O zamanin sartlarina göre yasadi.

Bizim bu zamanin sartlari cok farklidir.


Peygamberimizin hadislerine sünnet denir,farz denmez.

Allahin emirlerine farz denir.

Hoacamizin bir tanesine dedimki bazi tuvaletlerde su bulunmuyor.

Tuvalet kagitiyla taharetlensem olurmu dedim.

Hocadan cevap; Peygamberimiz tasla taharetlenmis sende tasla taharetlenmen gerekir dedi.

Iste ben böyle cevaplara kiziyorum.

Öyle bir düsünce varki sanki cebimize tas doldurup tuvalet kagiti varken

tasla taharetlenecegiz.
Peygamberimiz O zamanin sartlarina göre yasadi.
Kardeş yazınızın bir kısmında haklı bir tepki veriyorsunuz,anladımda yukardaki ifadenle birlikte söylemek istediğin yanlış.Yani siz oınu kast etmiyorsunuz anladımda sözünüz yanlış.Haşa peygamber efendimize yön tayin edilmez.Sadece ve sadece O na uymağa çalışılır.
Yanlış fetva verenlere bakıpta yanlış kelamlar etmeyiniz,lütfen.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Hüseyin Hilmi Işık İslam Önderi mi? :D


önderi yada değil ,meşhur yada değil,silsilede yada değil ,hiiiç sorun değil,islam alimi olması yeter ,nakil alimi olması yeter,abdulhakim arvasi hazretlerinin sevgili talebesi olması yeter..nakl ettiği bilgileri okumak yeter,ilmihalindeki bilgileri okumak yeter ,her ne kadar ilmihalinde mektubatı rabbaniden hurafeler !!! aldıysada bizim için kıymetli..

siz okumayınız..siz önder kabul etmeyiniz..

sakalsız olupta islam önderi denen bir sürü insan var mesela erbakan hoca ,siyasette değil ama pasparlak suratı..haram olsa yapmaz demi?
 

ibrahimi

Has Uşak
Katılım
19 Haz 2006
Mesajlar
23,463
Tepkime puanı
1,831
Puanları
0
Yaş
37
Konum
forvet arkası
:yn:

İslami Fikir Paylaşım Kuralları

1- İhvan Forum'da hiç bir akıma, hiç bir mezhebe; bunların değerlerine, hiç bir âlim ve fâzıl bilinen kişiye, hiç bir tarîkâte, cemaate veya mensublarına aşağılayıcı, hakâret edici, alaya alıcı, tekfir edici, müşrik ve sapık ilân edici üslûb ve ithâm kullanılamaz.

http://www.ihvanforum.org/ihvandan/53285-forum-kurallari/

kişiler hakkında konuşurken daha dikkatli olmazsak devreye kurallar girecektir.

bilginize...
 

maksut ibrahim

Kıdemli Üye
Katılım
6 Kas 2009
Mesajlar
5,889
Tepkime puanı
139
Puanları
0
Bir insani hatasiz sevmek Allaha sirk kosmaktir.

Hatasiz kul olmaz diye bosuna söylenmemistir.

Alimler hata yapmaz diye bir sey yoktur.
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
sakalsız olupta islam önderi denen bir sürü insan var mesela erbakan hoca ,siyasette değil ama pasparlak suratı..haram olsa yapmaz demi?

Erbakan Hoca'nın köse olduğunu bilmiyorsanız öğrenin...

Kaç kere söyledik kardeşim; İslam'da helal ve haramlar kişilere endeksli değildir. Erbakan Hocam bir işi yapıyorsa o haram değildir mantığı son derece tehlikelidir.
Sizin için ölçü Rasulullah (sav) mı? Yoksa Erbakan mı?
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
erbakan22.jpg


erbakan hocamız köse möse değildir onuda nerden uydurdunuz..hac resimlerini videolarını sanırım hiç izlemediniz..

bilmedik insan değiliz bizim ile geldiğinde bizlerde kalırdı misafir ederdik kendisini..
 

Cümle Mühendisi

Ordinaryus
Katılım
2 Tem 2006
Mesajlar
4,181
Tepkime puanı
110
Puanları
0
Konum
İzmir
Web sitesi
muhammedesad.blogcu.com
Resmin fotomontaj olmadığını nereden bileyim?

Varsa video ekleyin biz de görelim...

Ayrıca sorduğum sorulara da yanıt alamadım. Sizin için ölçü Erbakan mı?
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
SORU

Erkeklerin sakal bırakması ve kestirmelerinin hükmü nedir?

CEVAP:

Sakal, Peygamber (sav)'in sünneti, yani yolu olduğu gibi, bütün peygamberlerin de sünnetidir. Cenabı Allah tarafından gönderilen bütün nebi ve resuller sakallı idiler. Bu yüzden sakalın büyük bir önemi vardır.

İslâm'da sakalın hükmüne gelince Hanefi, Maliki ve Hanbelî mezheplerine göre erkeklerin sakal bırakmaları vaciptir.

Peygamber (sav) şöyle buyurur

"On haslet fıtrattandır;

Bıyığı kısaltmak,
sakal bırakmak,
misvak kullanmak..."

Başka bir hadiste de şöyle buyurmuştur

"Bıyıkları kısaltınız, sakalları da bırakınız." Yukarıda adı geçen mezhep kurucu ve sâlikleri, hadisteki emir vücup içindir, diyerek sakal kesmenin haram olduğuna hükmetmişlerdir(').

Şafiî alimlere göre ise sakal bırakmak vacip değil, sünnettir, kesmek tenzîhen mekruhtur.

Gazali, Şeyh Zekeriyya el Ensârî, İbni Hacer, Remlî, Hatîb Şirbînî, İmam Nevevi ve Rafıî de bu görüştedirler (2).

Görüldüğü gibi sakal meselesi ulema arasında ihtilaflı bir meseledir.

Şayet bir müslüman sakal bırakırsa, Peygamberin sünnetine imtisal ettiği için büyük sevaba nail olur.

Bırakmazsa, üç mezhebe göre günahkâr olsa da Şafiî mezhebine göre günahkâr değildir.

Sakal bırakmayan kimse bu meselede Şafiî mezhebini taklid ederse beis yoktur.

Acizane, müslüman kardeşlerimize tavsiyem; bu mesele için ihtilâfa girmemeleri ve sakal bırakmayan kimseyi fisk ile itham etmemeleridir. Bu gibi ihtilâflar bize hiçbir fayda sağlamaz.


SORU

Erkeklerin sakal tıraşına başlarken besmele çekmeleri sünnet mi değil mi?

CEVAP:

Sakal bırakmak sünnet olduğu için tıraşa başlarken bu sünnetin ihlâlî ile besmele çekilmez diyenler vardır. Bu hususta fukahanın görüşü nedir?

Soruda iki şık vardır.

1- Sakal meselesi İslâm'da sakalın büyük bir yeri vardır. Hiçbir kimse onu inkâr edemez. Bütün Peygamberler sakallı oldukları gibi Kâinatın Efendisi de sakallı idi. Birçok hadisi şeriflerde sakal bırakılmasını emretmişlerdir. Yalnız sakalın vacip olup olmadığı meselesinde ihtilâf vardır. Hanefi. Maliki ve Hanbelî alimleri sakal kesmenin haram olduğunu beyan etmişler. Rafi. Nevevî. Gazali gibi Şafiî uleması, sakal kesmenin haram değil, tenzihen mekruh olduğunu beyan etmişlerdir (').


2- Tıraş olurken besmele çekmek küfür mü değil mi meselesire gelince. Hanefi uleması bu hususta şöyle derler Zina ve içki gibi kesin olarak haram olan şeyleri işlerken besmele çekmek istihza mânâsını taşıdığı için küfürdür.

Fakat sakal tıraşı gibi ihtilaflı şeyleri işlerken besmele çekmek doğru olmasa da küfür değildir. Mecmeııl Enhur. c. 1. s. 701' de şöyle denmektedir Zina ederken veya ittifakla haram olan bir şeyi yaparken besmele çekmek küfürdür.

iskenderpaşahttp://www.delikanforum.net/redirector.php?url=http://www.iskenderpasa.com/sss2.aspx?c=2&b=7&k=9
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Sakal, sarık vb. sünnetleri hafife

alma tavrına gelince, sadece Ehl-i Sünnet'e değil,
bütünüyle İslamî geçmişe karşı hastalıklı bir tavrın ifüadesidir.

Ebubekir Sifil



Soru: "Sakal ve sarık sünnet midir? Muhalif kaviller olduğu için soruyorum. Mesela Yaşar Nuri Öztürk, "Ebu Cehil de sakallıydı ve sarık sarıyordu; o yüzden sakal ve sarık sünnet değildir. Yörenin ve zamanın adetleridir" diyor."


Cevap: Sakal ve sarık sünnettir. Ebû Cehil'in veya diğer herhangi bir inkârcının sakallı-sarıklı olması, bunları sünnet olmaktan çıkarmaz. Bilindiği gibi vahiy üç türlü ahkâm vaz etmiştir:

1. Önceden hiçbir şekilde bilinmeyen ve uygulanmayan hükümler; ibadetler için niyet şartı, abdest, gusül... gibi ahkâm böyledir.

2. Mevcut uygulamaları kökünden kaldıran hükümler; faizin yasaklanması gibi.

3. Mevcut uygulamaları ıslah eden, daha doğrusu "İslamîleştiren" hükümler; alış-veriş, nikâh, talak, hac, vakıf... ahkâmı gibi. Sakal ve sarık da böyledir. Efendimiz (s.a.v) bu tür uygulamaları belli bir şekil ve içerik değişikliği ile tatbik ettiği için artık bunların inkârcılarla ilgisi kesilmiş demektir. Cahiliye döneminde müşriklerin Kâbe'yi tavaf ettiğini biliyoruz. Nasıl bu durum hac ibadetinin İslam'a has olduğu gerçeğini değiştirmezse, sakal, sarık vb. uygulamalarda böyledir.

Ebubekir Sifil
 
Üst