leylinur
ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Allah razı olsun...:clap2::clap2::clap2:sandığa gitmiyorum
Allah razı olsun...:clap2::clap2::clap2:sandığa gitmiyorum
Hiiiii ! Yangınla su arasında tarafsızım demek gibi bir şey bu ! Olur mu hiç bacım ? Lütfen su hortumuna el atınız ve yangını söndürmek isteyenlere yardımcı olunuz.
Allah razı olsun...:clap2::clap2::clap2:
şartlara göre amel geri alıyorum o zaman,hayırlısı olsunben birileri sevinsin, oh aman ne ala bir evet daha gitti, yada bir evet daha kaçacak şu olacak bu olacak diye gitmiyorum demedim sandığa. sadece kütüğe denizlide kayıtlıyım ve bulundauğum yere aldırmadım.. hem aldırsamda bişe değişmicek görev yerinde olacam büyük ihtimalle o zamanlar..
sandığa gidebilseydim evet derdim.. çünkü hayır demek her ne olursa olsun 82 anayasasına sahip çıkmak demek..hayır diyenler:"82 anayasası kalsın, biz iktidara gelince bizimkine evet deyin" diyen kişiler.. bu yüzden hayır diyenlerin samimiyetine inanmıyorum..
sivil anayasaya bir yerden başlayalım artık..
Siluet için demiyorum, sözüm ortayadır:
Sandığa gitmemek demek 2 seçenekten birine destek olmak demektir. Mesela, evetler çoğunluk olursa evet'e destektir. Hayırlar çoğunluk çıkarsa doğrudan hayır'lara destek olmak anlamına geliyor. Bunu bir hesapla gösterelim:
Diyelim toplam oy kullanacak/kullanması gereken sayısı: 32 Milyon
Referandum'un sonuçlanması için 16 Milyon'u yani yarıyı 1 oy geçmesi yetiyor.
Diyelim evet diyecekler oranı: 14,4 Milyon. Yani oy vermesi gereken herkesin %45'i... Bu sonuç EVET seçeneğinin mağlubiyetidir.
Yine diyelim 4 milyon kişi sandığa gitmedi... Bu durumda toplam oy miktarı 28 Milyona düşer. 28 Milyonda 14,4 milyon ise %51,5'a tekabül ediyor! Yani, gitmeyenlerin 4 milyon olması durumunda EVET kazanmış oluyor.
Yani sandığa gitmeyen 4 milyon EVET'e çalışmış oluyor. Ya da eğer HAYIR fazla çıkacaksa HAYIR'a çalışmış oluyor.
Gitmeyen sayısı oran olarak düştükçe sonuca etkisi de azalacaktır. Tersi de doğrudur.
bir amel yapılırken neticesi düşünülerek yapılmaz,şeri ölçüsü düşünülerek yapılır,amelde akıl devrede olmaz,akidede-inançta-akıl devrede olur,onun için kardeş bence sandığa gitmeden önce sandığa gitmenin hükmü nedir diye bi araştırmak gerek,her amelin şeriatta bir yeri vardır,helal,haram,mübah,mekruh,müstehap gibi...
1.)fetva müteşabih konularda müftüye sorulur,konu müteşabih değil ki,fetva için müftüye gerek olsun,açık ifade ile namazın farz olduğunu kuran mealinden öğrenirsiniz,nasıl kılındığını yada detayarını müftülerden yada müctehitlerden öğrenirsiniz,dolayısıyla bu amelin hükmüne kendiniz ulaşabiirsiniz,muhkem oluğu için.Tabii siz, dinen mahzurlu görerek sandığa gitmeyebilirsiniz. Tercih fırsatınız vardır. Size sözümüz olmaz. Kendi bileceğiniz iştir. Eğer mahzurlu görüyorsanız.
Lakin, biz o hesabı dini açıdan değil siyasi açıdan hesapladık.
Sandığa gitmemek için de muteber alimlerden "fetva" gerekir. Çoğul olarak kullandık dikkat: Ulema...
Sizin fetva aldığınız yerler var mıdır bilmiyorum ama bizim bildiğimiz kadarıyla "sandığa gitmek dinen sakıncalıdır" diyen muteber bir ilim ehli ve Kamil Müslüman bilmiyoruz.
1.)fetva müteşabih konularda müftüye sorulur,konu müteşabih değil ki,fetva için müftüye gerek olsun,açık ifade ile namazın farz olduğunu kuran mealinden öğrenirsiniz,nasıl kılındığını yada detayarını müftülerden yada müctehitlerden öğrenirsiniz,dolayısıyla bu amelin hükmüne kendiniz ulaşabiirsiniz,muhkem oluğu için.
2.)kaçınılmazdırki insan amelinin sorumluluğunu almak istemez onun için,kendisini destekleyecek bir alim arar,ÇOK insanda işine geleni yapmayı tercih eder,Bu nedenle alimlerin çifte fetvası!!!yüzünden kredi kartı mağduru oldu insanlar,yine çok kişi yaşar nurinin fetvası yüzünden,tesettür mağduru!!! oldu,küçük bir araştırma ile konuyla ilgili hükümler çıkar karşınıza ama,önemli olan hakka teslim olmak,olanlardan eylesin Allah...
% 70'in altında çıkacak her "evet" bu Milletin yüz karasıdır ve bu milletin yüzüne tükürülmelidir.
"Hayır" demek ve "birilerinin yüzüne tükürmek"...Milletin yüzüne tükürmek değil senin, başta Cumhurbaşkanı ve Başbakanın da olmak üzere kimsenin harcı değidir. Çünkü, millet yanlış da yapsa bu mukadderata girer ve böyle bir şeye karşı çıkmak da hakkında ---Neylerse güzel eyler--- dediğimiz Rabbimize meydan okumak olur ! İkincisi, millete türkürmek demek, rüzgâra karşı tükürmek demektir ki, kendi kendini mayıs yağmuru yağıyor diye ıslatmış olursun !