Referandumda ne oy vereceksiniz?

Referanduma ne oy vereceksiniz?

  • Evet diyeceğim

    Oy: 88 83.8%
  • Hayır diyeceğim

    Oy: 2 1.9%
  • Sandığa gitmeyeceğim

    Oy: 15 14.3%

  • Kullanılan toplam oy
    105

Bahar

İhvan Forum Üye
Katılım
18 Şub 2008
Mesajlar
2,509
Tepkime puanı
258
Puanları
0
Hiiiii ! Yangınla su arasında tarafsızım demek gibi bir şey bu ! Olur mu hiç bacım ? Lütfen su hortumuna el atınız ve yangını söndürmek isteyenlere yardımcı olunuz.



Allah razı olsun...:clap2::clap2::clap2:

ben birileri sevinsin, oh aman ne ala bir evet daha gitti, yada bir evet daha kaçacak şu olacak bu olacak diye gitmiyorum demedim sandığa. sadece kütüğe denizlide kayıtlıyım ve bulundauğum yere aldırmadım.. hem aldırsamda bişe değişmicek görev yerinde olacam büyük ihtimalle o zamanlar..

sandığa gidebilseydim evet derdim.. çünkü hayır demek her ne olursa olsun 82 anayasasına sahip çıkmak demek..hayır diyenler:"82 anayasası kalsın, biz iktidara gelince bizimkine evet deyin" diyen kişiler.. bu yüzden hayır diyenlerin samimiyetine inanmıyorum..

sivil anayasaya bir yerden başlayalım artık..
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
ben birileri sevinsin, oh aman ne ala bir evet daha gitti, yada bir evet daha kaçacak şu olacak bu olacak diye gitmiyorum demedim sandığa. sadece kütüğe denizlide kayıtlıyım ve bulundauğum yere aldırmadım.. hem aldırsamda bişe değişmicek görev yerinde olacam büyük ihtimalle o zamanlar..

sandığa gidebilseydim evet derdim.. çünkü hayır demek her ne olursa olsun 82 anayasasına sahip çıkmak demek..hayır diyenler:"82 anayasası kalsın, biz iktidara gelince bizimkine evet deyin" diyen kişiler.. bu yüzden hayır diyenlerin samimiyetine inanmıyorum..

sivil anayasaya bir yerden başlayalım artık..
şartlara göre amel :( geri alıyorum o zaman,hayırlısı olsun :)
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Siluet için demiyorum, sözüm ortayadır:

Sandığa gitmemek demek 2 seçenekten birine destek olmak demektir. Mesela, evetler çoğunluk olursa evet'e destektir. Hayırlar çoğunluk çıkarsa doğrudan hayır'lara destek olmak anlamına geliyor. Bunu bir hesapla gösterelim:

Diyelim toplam oy kullanacak/kullanması gereken sayısı: 32 Milyon

Referandum'un sonuçlanması için 16 Milyon'u yani yarıyı 1 oy geçmesi yetiyor.

Diyelim evet diyecekler oranı: 14,4 Milyon. Yani oy vermesi gereken herkesin %45'i... Bu sonuç EVET seçeneğinin mağlubiyetidir. Tabii herkes sandığa giderse...

Yine diyelim, 4 milyon kişi sandığa gitmedi... Bu durumda toplam oy miktarı 28 Milyona düşer. 28 Milyonda 14,4 milyon ise %51,5'a tekabül ediyor! Yani, gitmeyenlerin 4 milyon olması durumunda EVET yarıyı geçebildiği için kazanmış oluyor.

Yani sandığa gitmeyen 4 milyon, öyle ya da böyle EVET'e çalışmış oluyor. Ya da eğer HAYIR fazla çıkacaksa, o 4 milyon, öyle ya da böyle HAYIR'a çalışmış oluyor.

Gitmeyen sayısı oran olarak düştükçe sonuca etkisi de azalacaktır. Tersi de doğrudur.
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
Siluet için demiyorum, sözüm ortayadır:

Sandığa gitmemek demek 2 seçenekten birine destek olmak demektir. Mesela, evetler çoğunluk olursa evet'e destektir. Hayırlar çoğunluk çıkarsa doğrudan hayır'lara destek olmak anlamına geliyor. Bunu bir hesapla gösterelim:

Diyelim toplam oy kullanacak/kullanması gereken sayısı: 32 Milyon

Referandum'un sonuçlanması için 16 Milyon'u yani yarıyı 1 oy geçmesi yetiyor.

Diyelim evet diyecekler oranı: 14,4 Milyon. Yani oy vermesi gereken herkesin %45'i... Bu sonuç EVET seçeneğinin mağlubiyetidir.

Yine diyelim 4 milyon kişi sandığa gitmedi... Bu durumda toplam oy miktarı 28 Milyona düşer. 28 Milyonda 14,4 milyon ise %51,5'a tekabül ediyor! Yani, gitmeyenlerin 4 milyon olması durumunda EVET kazanmış oluyor.

Yani sandığa gitmeyen 4 milyon EVET'e çalışmış oluyor. Ya da eğer HAYIR fazla çıkacaksa HAYIR'a çalışmış oluyor.

Gitmeyen sayısı oran olarak düştükçe sonuca etkisi de azalacaktır. Tersi de doğrudur.

bir amel yapılırken neticesi düşünülerek yapılmaz,şeri ölçüsü düşünülerek yapılır,amelde akıl devrede olmaz,akidede-inançta-akıl devrede olur,onun için kardeş bence sandığa gitmeden önce sandığa gitmenin hükmü nedir diye bi araştırmak gerek,her amelin şeriatta bir yeri vardır,helal,haram,mübah,mekruh,müstehap gibi...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
bir amel yapılırken neticesi düşünülerek yapılmaz,şeri ölçüsü düşünülerek yapılır,amelde akıl devrede olmaz,akidede-inançta-akıl devrede olur,onun için kardeş bence sandığa gitmeden önce sandığa gitmenin hükmü nedir diye bi araştırmak gerek,her amelin şeriatta bir yeri vardır,helal,haram,mübah,mekruh,müstehap gibi...

Tabii siz, dinen mahzurlu görerek sandığa gitmeyebilirsiniz. Tercih fırsatınız vardır. Size sözümüz olmaz. Kendi bileceğiniz iştir. Eğer mahzurlu görüyorsanız.

Lakin, biz o hesabı dini açıdan değil siyasi açıdan hesapladık.

Sandığa gitmemek için de muteber alimlerden "fetva" gerekir. Çoğul olarak kullandık dikkat: Ulema...

Sizin fetva aldığınız yerler var mıdır bilmiyorum ama bizim bildiğimiz kadarıyla "sandığa gitmek dinen sakıncalıdır" diyen muteber bir ilim ehli ve Kamil Müslüman bilmiyoruz.
 

leylinur

ARŞ.YAZAR,RADYO PROG
Katılım
26 Haz 2010
Mesajlar
2,329
Tepkime puanı
102
Puanları
0
Konum
ankara
Tabii siz, dinen mahzurlu görerek sandığa gitmeyebilirsiniz. Tercih fırsatınız vardır. Size sözümüz olmaz. Kendi bileceğiniz iştir. Eğer mahzurlu görüyorsanız.

Lakin, biz o hesabı dini açıdan değil siyasi açıdan hesapladık.

Sandığa gitmemek için de muteber alimlerden "fetva" gerekir. Çoğul olarak kullandık dikkat: Ulema...

Sizin fetva aldığınız yerler var mıdır bilmiyorum ama bizim bildiğimiz kadarıyla "sandığa gitmek dinen sakıncalıdır" diyen muteber bir ilim ehli ve Kamil Müslüman bilmiyoruz.
1.)fetva müteşabih konularda müftüye sorulur,konu müteşabih değil ki,fetva için müftüye gerek olsun,açık ifade ile namazın farz olduğunu kuran mealinden öğrenirsiniz,nasıl kılındığını yada detayarını müftülerden yada müctehitlerden öğrenirsiniz,dolayısıyla bu amelin hükmüne kendiniz ulaşabiirsiniz,muhkem oluğu için.

2.)kaçınılmazdırki insan amelinin sorumluluğunu almak istemez onun için,kendisini destekleyecek bir alim arar,ÇOK insanda işine geleni yapmayı tercih eder,Bu nedenle alimlerin çifte fetvası!!!yüzünden kredi kartı mağduru oldu insanlar,yine çok kişi yaşar nurinin fetvası yüzünden,tesettür mağduru!!! oldu,küçük bir araştırma ile konuyla ilgili hükümler çıkar karşınıza ama,önemli olan hakka teslim olmak,olanlardan eylesin Allah...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
1.)fetva müteşabih konularda müftüye sorulur,konu müteşabih değil ki,fetva için müftüye gerek olsun,açık ifade ile namazın farz olduğunu kuran mealinden öğrenirsiniz,nasıl kılındığını yada detayarını müftülerden yada müctehitlerden öğrenirsiniz,dolayısıyla bu amelin hükmüne kendiniz ulaşabiirsiniz,muhkem oluğu için.

2.)kaçınılmazdırki insan amelinin sorumluluğunu almak istemez onun için,kendisini destekleyecek bir alim arar,ÇOK insanda işine geleni yapmayı tercih eder,Bu nedenle alimlerin çifte fetvası!!!yüzünden kredi kartı mağduru oldu insanlar,yine çok kişi yaşar nurinin fetvası yüzünden,tesettür mağduru!!! oldu,küçük bir araştırma ile konuyla ilgili hükümler çıkar karşınıza ama,önemli olan hakka teslim olmak,olanlardan eylesin Allah...

Fetva her konuda sorulabilir. Müteşabih konularda sorulur diyeni ilk sizi duymuş olduk.

Yaşar Nuri gibiler Fetva Emini değildir.

Fetva sorulacak muteber yerler bulmak gerekir. Ehli Sünnet olmalılar. Takva ve ilim ehli olmalılar. Sünnet-i Senyyeyi yaşamalılar. Mesela Çarşamba bu konuda en güvenilir yerlerden biridir. Elhamdulillah böyle yerler çok vardır.

Namazı örnek vermişsiniz, yanlış anlamadıysam, namaz hakkındaki nasslar bellidir. Seçim sandığı hakkındaki nasslar nelerdir peki? Buyrun sizden öğrenelim.

En son, tabii ki insan bilmediğini bilenlerden soracak. "Alimlerinize tabi olunuz" "Sadıklardan ayrılmayınız" "Ulemaya mutlaka itaat ediniz" "Meselelerinizi Ehli Zikre danışınız" "Sadık ve salihler ne güzel arkadaştırlar" gibi nice mübarek Emr-i Şerif vardır. Bilmiyorsanız danışacaksınız. Danışan dağlar aşmış. Bunu tartışmak abes. Zira bunu sadece dinimiz değil, akıl ve izan da doğru kabul eder.
 

reis

Kıdemli Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
10,901
Tepkime puanı
414
Puanları
0
Konum
Karadeniz
Kambersiz düğün olur mu!..
Olmaz elbette.

Bende bakalım bu konunun kamberi kim olacak diye bekleşiyordum ki kamberimiz teşrif ettiler.

İslam dünyası ne çekiyorsa kamberlerden çekiyor bilesiniz...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
203 bin kişilk dev anket. Haberturk'te... Haber ve Tv kanalından haz etmesem de belki ankete katılmak isteyen olur diye:

http://www.haberturk.com/gundem/haber/538597-evet-mi-hayir-mi

Şu anki sonuçlar:

Referandumda 'Evet' mi 'Hayır' mı?

Hayır 53,23 %
Evet 46,77 %

Toplam Oy: 203.010

***

Refeandum yasaklarına kadar devam edecek imiş.
 

Yitik Lale

“Men dakka dukka”
Katılım
3 May 2010
Mesajlar
3,282
Tepkime puanı
810
Puanları
0
Evetten başka bir şık göremiyorum... :)
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
haberturk anketine 60 bin kişi daha oy vermiş!

Şişirme olabilir. 12 saatte bu kadar oy normal değil.
 

reis

Kıdemli Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
10,901
Tepkime puanı
414
Puanları
0
Konum
Karadeniz
% 70'in altında çıkacak her "evet" bu Milletin yüz karasıdır ve bu milletin yüzüne tükürülmelidir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
% 70'in altında çıkacak her "evet" bu Milletin yüz karasıdır ve bu milletin yüzüne tükürülmelidir.

Milletin yüzüne tükürmek değil senin, başta Cumhurbaşkanı ve Başbakanın da olmak üzere kimsenin harcı değidir. Çünkü, millet yanlış da yapsa bu mukadderata girer ve böyle bir şeye karşı çıkmak da hakkında ---Neylerse güzel eyler--- dediğimiz Rabbimize meydan okumak olur ! İkincisi, millete türkürmek demek, rüzgâra karşı tükürmek demektir ki, kendi kendini mayıs yağmuru yağıyor diye ıslatmış olursun !
 

reis

Kıdemli Üye
Katılım
15 Eki 2006
Mesajlar
10,901
Tepkime puanı
414
Puanları
0
Konum
Karadeniz
Milletin yüzüne tükürmek değil senin, başta Cumhurbaşkanı ve Başbakanın da olmak üzere kimsenin harcı değidir. Çünkü, millet yanlış da yapsa bu mukadderata girer ve böyle bir şeye karşı çıkmak da hakkında ---Neylerse güzel eyler--- dediğimiz Rabbimize meydan okumak olur ! İkincisi, millete türkürmek demek, rüzgâra karşı tükürmek demektir ki, kendi kendini mayıs yağmuru yağıyor diye ıslatmış olursun !
"Hayır" demek ve "birilerinin yüzüne tükürmek"...

Aşağılıklık açısından kıyasladığımızda birilerinin yüzüne tükürmek eylemi 'hayır' demek eyleminin yanında sütten çıkmış ak kaşık gibi kalıyor.

Birilerinin yüzüne tükürmek 'hayır' demekten daha aşağılık bir hareket değil.

De...
Bunu sen anlamazsın...
 

|SEÇKiN|

Profesör
Katılım
25 May 2010
Mesajlar
812
Tepkime puanı
133
Puanları
0
Konum
İstanbuL


quote_icon.png
Sabra Şatilla Nickli Üyeden Alıntı
Daha manyakları için önceki yorumlara bakınız...



quote_icon.png
ahûfizar Nickli Üyeden Alıntı
ben de evet demeyi neredeyse imanın 7.şartı kabul edecek zihniyetin şeriate olan inancından şüphe ediyorum...



quote_icon.png
reis Nickli Üyeden Alıntı
Evet, her konuda zuhur edecek "manyaklar" mutlaka bulunuyor ve hepte zuhur ediyorlar...



quote_icon.png
ummuhan Nickli Üyeden Alıntı
Böyle bir zihniyet yok ama böyle yorumlayan bir zihniyet var evet
smile%5B2%5D.gif





hiç kimseyi tekfir etmediğim halde, sadece "imanından şüphe ederim" diye masumane bir görüş belirttiğim halde, manyaklıktan kurtulamadık! ben hiç kimseye "patates din'li" falan yakıştırmasını da yapmadım...

"şüphe etmek" sübjektif bir yargıdır, kişileri ilzam etmez... dünyevi, şahsi ve nefsi konularda hüsn-i zan esastır, kabul; lâkin, bazı mevzular var ki, kişilerin davranışlarından sezgisel bir tedai elde edersiniz. buna şüphe derler, ve herkes bu durumlarda şüphesinde özgürdür. eğer siz, şüphe ettiğiniz şahsın kimliğini değil de, davranışını şüphenize konu edinerek beyan ederseniz, bunun kimseye zararı olmayacağı gibi, -herhalde- şüphenin sahibini de manyak konumuna sokmaz... asıl ona manyak diyenler oturup düşünmeliler, terettüp eden kul hakkının doğuracağı sonuçları...

ben diyorum ki, bu referandum seçimlere falan benzemez, falan partiyi, filan partıyi tutmak veya yermek değildir. bu referandum rejimi tağutileştiren yüz yıllık bir zulmün tasfiyesi demektir. üzerinde, binlerce mütesettir ve afife kardeşimizin, imanı yüzünden işinden, ekmeğinden edilen memur, subay vb. mü'min kardeşlerimizin gözyaşından, ahından koca bir dağa dönüşmüş vebali vardır. uzun yıllar önce urfa'da bir otelin 9. katından atılarak intihar ettiği süsü verilerek öldürülen binbaşı muttalip yıldırım arkadaşımdı. sadece onun ve arkada bıraktığı dul eşi ve yetimlerinin çektiği acılar bile bir müslüman için bu kokuşmuş, karanlık ve zalim despotların saltanatının yıkılması için "EVET" demeye kifayet eder.

din kardeşleri bu kadar zulüm ve acı çekmişken bu durumun devam etmesini istemek hangi aklın, hangi imanın kıyısında yazar? nasıl olur Allah ve Resulunun yolunda olduğunu iddia eden biri bu hain, aşağılık zalimlerin saltanatının devamına rıza gösterebilir?

buna rağmen yine de tekfir etmeksizin sadece bir şüphe izharında bulunmak bir müslüman için en tabii bir hak değil midir?

gidecek bu asrın nemrut ve fir'avunlarına, ebu cehillerine yardımcı olacaksınız, sora gidip bir din kardeşinizi "manyaklıkla" itham edeceksiniz!

bu mudur?!

****
bu kişilerle olan hesabımız mahşere kaldı anlaşılan. tek bir sözün dahi unutulmayıp hesabının sorulduğu mahşer gününe...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Habervaktim'in Dev anketinden EVET sonucu çıktı!

Habervaktim'in referandum anketine 164 bin 106 kişi katıldı. Bu kişilerin 107 bin 351'i, yani yüzde 65.4'ü “evet” derken, “hayır” 54 bin 273 ile yüzde 33.1'de kaldı. Anketimizde “Anayasa değişikliği için yapılacak referandumda tercihiniz ne olacak?” diye sormuştuk. Bu soruya okuyucularımızın yüzde 0.6'sı “kararsızım”, yüzde 0.9'u da “katılmayacağım” cevabını verdi.
 
Üst