Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

islamveinsan

Doçent
Katılım
28 Eyl 2006
Mesajlar
1,360
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Suvas
Böyle bir çılgınlık üzerinde olduğun için de, bu forumda düştüğün "sap gibi"yalnızlık durumunu, üyelerin çoğunluğunu oluştuıran"nûr cemaati" nden görünerek gidermeye çalışıyorsun !!!!!

s.a
Bu iftira değilde nedir ?
Benim çok olmak gibi bir kaygim yok, sap gibi ifadeni sana iade ediyorum sap olan sen ve seningibilerdir saplar tarlada milyonlarca olur sonra da saman...

Davanı madem hak görüyorsun; bu hakkı nerden almış onu da izah et...

Bi tane hadis söyle
Bi tane de ayet söyle

Tarikat ile alakalı yazılarıma son vereyim.... Var mısın ?

Allah hidayet ve Hakiki İman versin
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
içinde tasavvuf ve tarikat kelimeleri geçen ayet ve hadis mi istiyorsunuz?

yoksa batıl mıdır?

o halde hadis ilmi usulu, tefsir ilmi usulu, kelam, meani, mezheb v.s hepsi batıldır.

İslam Kur'an ve hadis değildir sadece, hem Kur'an'dır, hem hadis'tir, hem icma'dır, hem de kıyas ı fukahadır.

bediüzzaman rahimehullah'ın buyurduğu gibi:

tarikatın hayatınızda ne gibi bir zararını gördünüz de inkar ediyorsunuz ey hamiyet furuşlar!
 

Bedrin_Aslanı

Profesör
Katılım
20 Haz 2006
Mesajlar
1,792
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Niyet ettim Allah rızası için ikindi namazının sünnetini kılmaya....

Namaz ne demek, hangi dilden gelmiş. Kuranda veya hadiste namaz diye birşey yazıyor mu? Kople bid'at ehlimiyiz?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Fesubhanallah !

"islamveinsan"
Bak arkadaş ! Biraz insaflı ve gerçekçi ol ! Forumda asılan yazıları ve verilmiş bilgileri okumayan ve temcit pilâvı gibi aynı şeyleri ısıtıp-ısıtıp milletin önüne koyan sensin. Daha bir-kaç mesaj önce bir kardeş size "Bir kere olsun yazılanları okuyup bak" diye ikazda bulunmuş. Keza, bendeniz kaç kere aynı şeyi yazdım forumu takip etmiyorsun diye.
Şimdi kalkmış yine "yazdıklarına bir ayet, bir hadis delil göster." diyorsun.. Forumda bu sorunun cevabı ayetlerle ve hadislerle onlarca kez verilmiş durumda ...
Ne yapmaya çalıştığını baştan söyle de ona göre sana cevap verelim.
Maksadın ne ? ne araştıyorsun ? Ve kime hizmet ediyorsun ? Gerçekten Nûrcu musun ? Yoksa, "Nûrcu" gözüken bir başka fraksiyon musun ?
Bence, önce sen olduğun gibi görün, gerisi kolaylıkla hallolacaktır.
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
s.a

Hz Muhammed SAS hariç hiç kimsenin sözüne ve görüşüne tam olarak katilmam mümkün değildir....

Kuran ve Sünnet dışında herşey eksiktir...

Selam üzerinize olsun


Bırak kardeşim ya... "Alime kıymet vermem" de, kısaca sen anlayalım!!!... "Evliyayı tanımam de, ilmi vehbi de bilmem, sırra da önem vermem" de o zaman... Kur'an ve sünnet... Tabii ki herşeyin açıklığı ve izahı bunlardadır... Ama bunları anlayan azdır! Anlayan, anlamayana anlatır, ki bu da Hak'tır... Lazımdır... Kibri bırak, gönlünü aç, merhametli ol... Lütfen!... Eksik olan şey, irademizdir, aklımızdır, ilmimizdir... Bunu anla önce... Bilenle bilmeyen bir olur mu?!... Bilenin sözüne itibar edeceksin ki sen de bilen olasın... Matematik bölümünde okumuş, öğretmen olmuş adamın yanında toplama çıkarma yapan öğrenci kibirlenir ve de "ben kitabı tanırım sadece, anlatma leyyn, sen de eksik biliyorsun zaten, hadi oradan" derse komik olur!... Gülerler... Önce ilim bilene itibar et ki itibarın olsun...
 

PortakaL

๑ஐ๑нαticє кüвяα๑ஐ๑
Katılım
13 Ocak 2007
Mesajlar
600
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Etme inkar var seriatta, hakikat rabita
Ol sebebten ettiler, ehli tarikat rabita
Cunku bil kulliye kalbin masivasindan kat'edip
Mutlak eyler bend-i bab-i izzet eyller rabita

Salik-i rah-i vusul, hep kildilar rabt-i derun
Bittekebbur etmediler, ehl-i zillet rabita
Daim ol dilbeste bab-i intisaba davera
Oldu zira bais-i her, izz-u devlet rabita

Her kim olmus muttasil, bil olmaz asla munfasil
Cunku oldu dahilin-i bab-i vuslar rabita
Aldi cun Sah-i Naksibend gonlu Huda'ya bagladi
Fevzi oldu varis-i her nan-u ni'met rabita
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
ismailaraslan' Alıntı:
tarikatın hayatınızda ne gibi bir zararını gördünüz de inkar ediyorsunuz ey hamiyet furuşlar!


hayatimizda gormememiz, ahiret âleminde görmeyeceğiz anlamına gelmez. Kâfirler kafirce yaşantılarından dolayı hayatlarında bir zarar görmüyorlarsa bu onların hak yolda olduğunu gösterir mi?

Tarikât; şeyhlere kayıtsız şartsız itaatse yokuz biz böyle bir itaatte. Bize Allah'a ve Resûlu'ne itaat etmemiz öğütlendi.

Rabtımız sadece Allah'a ,Resulü'ne onun dışındaki tarikatte varolan rabita eğer bir ibadet olarak adlandırılıyor ve böyle düşünülüyorsa bu tevkifi olan ibadetlere yeni şeyler sokuşturmadır. Bu da Allah Resûlü'ne ve Rabbimiz'e karşı su-i edebtir.
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
hayatimizda gormememiz, ahiret âleminde görmeyeceğiz anlamına gelmez. Kâfirler kafirce yaşantılarından dolayı hayatlarında bir zarar görmüyorlarsa bu onların hak yolda olduğunu gösterir mi?

Tarikât; şeyhlere kayıtsız şartsız itaatse yokuz biz böyle bir itaatte. Bize Allah'a ve Resûlu'ne itaat etmemiz öğütlendi.

Rabtımız sadece Allah'a ,Resulü'ne onun dışındaki tarikatte varolan rabita eğer bir ibadet olarak adlandırılıyor ve böyle düşünülüyorsa bu tevkifi olan ibadetlere yeni şeyler sokuşturmadır. Bu da Allah Resûlü'ne ve Rabbimiz'e karşı su-i edebtir.

tasavvuf, Allah ve Rasulune en sadıkane itaat edebilmenin yol haritalarından bir haritadır.

tüm huzuru engelleyen beşeri sıfatlardan sıyrılmak ve Hakk Teala'nın huzuruna yekîn olabilme hali tasavvuf.

ki bu itaat cibril hadisinde ihsan ile tarif olunmuştur, murakabe hali...

fiili ve kalbi yaşamadır tasavvuf, islamı...

imam rabbani rahimehullah'ın tabiri ile sünnet i seniyyeye tastamam ittiba'...
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
ismailarslan' Alıntı:
tasavvuf, Allah ve Rasulune en sadıkane itaat edebilmenin yol haritalarından bir haritadır


Allah Resûlü'nün hayatında ve ashabın hayatında rabıta yok ! O zaman nasıl oluyor da rabıtayı, hatmeyi, şeyhe kayıtsız şartsız (Resûl'e rağmen) itaat vb barındıran tasavvuf en sadıkane itaat edebilmenin yol haritası olabiliyor?:thinking:
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
Allah Resûlü'nün hayatında ve ashabın hayatında rabıta yok ! O zaman nasıl oluyor da rabıtayı, hatmeyi, şeyhe kayıtsız şartsız (Resûl'e rağmen) itaat vb barındıran tasavvuf en sadıkane itaat edebilmenin yol haritası olabiliyor?:thinking:

bu hususlarda izahatlar forumun değişik yerlerinde var.

şu kadarını söylemek gerekirse,

ashab her daim rabıta halindeydi, peygamber efendimiz aleyhisselam ile, arkadaşları ile... kalp birlikteliği...

daima zikir halindeydiler. yolda kırda, savaşta, ticarette, yatarken, otururken... halka zikri de yaparlardı.

kayıtsız şartsız din hususunda aleyhisselama teslimiyet hali içindeydiler.

yok demek ile yok olmuyor...

çok söze belki ihtiyac yok

tasavvuf anlatılmaz; yaşanır...
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
ismailaraslan' Alıntı:
ashab her daim rabıta halindeydi, peygamber efendimiz aleyhisselam ile, arkadaşları ile... kalp birlikteliği...

ashab peygambere bağlıydı ama burada tarikatteki "rituelik rabıtayı" bilmeyenler sizi haklı sanacaklar. yani bu açıkça peygambere iftiradır. Kalplerin aynı doğrultuda atması ile gözü kapayıp pirimi iki kaşımın arasında görüyorum vs demek arasında fark vardır değil mi? tasavvufun çarpıtmalarından biri.:O
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Bugünki uygulamasıyla Ashabın, Rabıta ettiğine dair delil ve haberler de mevcuttur:

BEŞİNCİ HADİS :

Hasan bin Ali hazretlerinden mervidir. Hz. Hasan Peygamber Efendimizin torunudur. Cennet ehlinin gençlerinin seyyididir. Künyesi Ebu Muhammed, Lakabı Nakiy’dir. Hicreti nebeviyenin 3. senesi Ramazanı şerifin ortasında dünyaya teşrif buyurdu. Hz. Ali'nin şehid olduğu saatte 40 bin kişi kendisine biat etti. Hicretten 41 sene geçtikten sonra Hilafet işlerini Hz. Muaviyeye teslim edip, 45 tarihinde dâr-ı bekaya irtihal ettiler. Mübarek nesilleri Hasan bin Hasan ve Zeyd bin Hasen’den devam etti.

İmam-ı Hasan hazretleri buyurdular ki;

"Validem Fatımatüz Zehra hazretlerinin validesi bir biraderi olan Hind bin Ebi Hale'den sordum. Bu Hind, Resuli Ekrem hazretlerinin iki oğlu olan Hind bin Ebi Haledir ki, validesi Haticetül Kübradır. Haticetül Kübra Resuli Ekrem hazretlerine herkesten evvel iman getirdiği ulema arasında müttefekun aleyhtir. Resuli Ekrem hazretleri 25 yaşında ve Haticenin 40 tama olmuştu ki aralarında izdivac akdi oldu. Ve Hind Resuli Ekrem hazretlerinin terbiyelerinde büyüdü. Ve Resuli Ekremin İbrahimden başka kız ve erkek evladının tümü Haticeden oldu. Nebiyyi muhterem Efendimizin nikahı altında 25 sene kalıp, yaşı 65’e ulaştığında Mekkede, Nübüvvetin 10. senesinde dâr-ı bekaya irtihal buyurup Hücun dağında defnolundu."

Hz. Hasan buyurdular ki;

"Hind Resuli Ekrem hazretlerinin vasfını öğrendi. Hz. İmam Resuli Ekrem hazretlerinin evsafını Hindden sorduğunda, tümüyle beyan etti. Hind Resuli Ekremin şerefi hizmetleriyle müşerref olduğundan dolayı layıkıyla şemaili kerimelerine vakıf ve evsafı celilelerini hakikatıyla zabtetmekle Hz. Hasan ondan Resuli Ekremin Hey’et ve Şemailini sordu ve sordum" buyurdu.

Hz. İmam buyurur ki:

"Ebi Halenin Resuli Ekremin bazı evsafı cemilelerini vasfeylemesini isterdim. Hilye-i nebeviyyeyi beyan eylemesini ister idim ki, ta o vasfa teşebbüs edip, o vasfı hayalimde hıfz edeyim ve onunla ahlaklanayım."

İmamı Hasan (RA) hazretlerinin Resuli Ekrem efendimizin dâr-ı bekaya teşrif buyurduklarında temyiz yaşına tamamen ulaşmadığı cihetle eşkalini hıfz ve suretini zabta kadir olmamakla, yukarıdaki sözü söylemiş oldu.

Velhasıl İmam-ı Hasan Resuli Ekrem hazretlerinin vasfını tamamen bilen Halam Hind bin Ebi Hâle'den bazı güzel vasıflarını beyan eylemesini ister olduğum halde, Hz.Peygamberin Hilye ve Şekil ve Hey’etinden sordum ki vasfını kendi hayalimde hıfz eyleyeyim, buyurdu.

...

Hadisin Senedi: Hz. Tirmizi bu hadisi şerifi Süfyan bin Veki’den, o da Cemi’ bin Amir'den, o da Ebi Halenin çocuğundan ve Beni Temim kabilesinden Ebu Abdullah künyesiyle bilinen bir zattan, o da İbni Ebi Haleden, o da Hasan bin Ali (RA) dan rivayet buyurdu.



***

Ayrıntısı için lütfen inceleyiniz.. Yukardaki nakil 28. Mesajındadır..


http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=15927
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Tecrübemiz o ki; eminiz ki vallahi diyoruz,


Rabıtaya şirk diyenler
ne şirki adam akıllı biliyor, ne de rabıtayı...
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
ashab peygambere bağlıydı ama burada tarikatteki "rituelik rabıtayı" bilmeyenler sizi haklı sanacaklar. yani bu açıkça peygambere iftiradır. Kalplerin aynı doğrultuda atması ile gözü kapayıp pirimi iki kaşımın arasında görüyorum vs demek arasında fark vardır değil mi? tasavvufun çarpıtmalarından biri.:O

muhterem kardeşim,

brahmanizm yanılmıyorsam ya da hinduizm alnın ortasındaki göz ile görebilenlerden bahseden bir akım. çeşitli riyazet ile ulaşıyorlar bu olağanüstü kabiliyete.

islam tasavvufunda alnın ortasındaki göz ile görme tabiri ihtimal ki, bu ameleye muvaffak olanlar ile aynı riyazet neticesi tabii olarak elde edilen bir melekeye matuf olabilir; ama şahsen alnının ortasındaki göz ile gördüğünü söyleyen bir mutasavvıf ile henüz karşılaşmadım.

hem eğer görebilenler varsa inkar etmek ile onlar göremez hale mi geliyorlar?

bunu gavur yapıyor zaten; açın okuyun biraz uzak doğuya dair eserleri

ve çok da tabii bir meleke haline getirmişler haddizatında. enteresan deneyler, nasa tarafından kullanılanlar v.s.

riyazet/açlık ve nefse hükmetme terbiyeleri ile ulaşılan bazı olağanüstülükleri çok da abartmaya luzum yok, çalışın sizin de olur diyorlar.

müslüman olmak, gavur olmak farketmiyor yani...

sözün özü

rabıta alnın ortasındaki göz ile mürşidi görmek demek değildir; daha başka bir şeydir.

sevgilerimle
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
hirahos kardeşim ,

getirdiğiniz delillere dikkat edin. tarikatteki rabıta ile birinin şeklini hatırlama isteği aynı şey midir? hilye-i şerif okuyunca herkes peygamberi hayal eder. ya da yakını ölen bak babaannen böyleydi diye onu vasfeder o da hayalinde canlandırır. yapmayınız insanları şaşırtıyorsunuz: tarikatteki rabıta bu mu?
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
ismailaraslan' Alıntı:
rabıta alnın ortasındaki göz ile mürşidi görmek demek değildir; daha başka bir şeydir.

hirahos kardeş farklı düşünüyor gibi getirdiğini düşündüğü delille. ne dersiniz? Kur'an ve sünnete tam teslim olmayanlar ne yazık ki sadece birbirlerini tekzip ediyorlar.

son sözümdü. sizi şirkle itham etmek için ya da kâfir ilân etmek gibi bir derdim yok. yolunuz Resûl-i Kibriyâ'nın yolu değil vesselâm, kendinizi aldatıyorsunuz sadece:ıslık: http://www.ihvan-forum.com/newreply.php?do=newreply&noquote=1&p=254971#
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
hirahos kardeş farklı düşünüyor gibi getirdiğini düşündüğü delille. ne dersiniz? Kur'an ve sünnete tam teslim olmayanlar ne yazık ki sadece birbirlerini tekzip ediyorlar.

son sözümdü. sizi şirkle itham etmek için ya da kâfir ilân etmek gibi bir derdim yok. yolunuz Resûl-i Kibriyâ'nın yolu değil vesselâm, kendinizi aldatıyorsunuz sadece:ıslık:

muhterem, bu konuda hirahos'ın onlarca mesajı var tarife dair. okudunuz mu?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı-KuTeYBe
"...Kur'an ve sünnete tam teslim olmayanlar ..."


Rabıtasız Kuran ve Sünnete tam teslim olmak mümkün değildir. Tam teslim olamayanların rabıtası da şeytana olduğundan tam teslimiyetleri gerçekleşememektedir.
Arkadaş, bu konuda çok şey yazıldı ve çizildi. Bu sebeple aynı konulatrın tekrarı sıkıntı veriyor. Bak aşağıdaki linkte bu konunun enine-boyuna delillerini ve izahatını bulabilirsin.

http://www.ihvan-forum.com/showthread.php?t=16015
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
hirahos kardeşim ,

getirdiğiniz delillere dikkat edin. tarikatteki rabıta ile birinin şeklini hatırlama isteği aynı şey midir? hilye-i şerif okuyunca herkes peygamberi hayal eder. ya da yakını ölen bak babaannen böyleydi diye onu vasfeder o da hayalinde canlandırır. yapmayınız insanları şaşırtıyorsunuz: tarikatteki rabıta bu mu?

Evet, bu yazınızdan Tasavvuftaki Rabıtayı bilmediğinizi; bilmediğiniz bir konuda fikir yürütmeye çalıştığınızı ben de anlamış bulunuyorum..

Size öncelikle bilgi sahibi olmanızı, sonra bu konuları müzakereye girişmenizi tavsiye ederim..
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
hirahos' Alıntı:
Size öncelikle bilgi sahibi olmanızı, sonra bu konuları müzakereye girişmenizi tavsiye ederim

Bu sizin düşünceniz. Sadece bir kaynak söyleyeyim okuduğum ve safsatalarını gördüğüm. Kitabın ismi güya !Kur'an ve Sünnet Işığında Rabıta ve Tevessül -Hazırlayanlar: Dilaver Selvi,Enbiya Yıldırım,Kemal Yıldız, Ömer Yıldız ,Umran Y. 1994, İst.

Delil diye verdikleri şeyler uç noktalar ve tevillerden oluşuyor. Ayrıca rabıta-i mevti anlarım da ölmüş insanlarla rabıta kurmaya çalışmayı anlayamam.

cenk11 kardeş, rabıtanız Kuran ve sünnete ise eyvallah. yoksa vay halinize !

Ancak Allah kalplere şifa ve hidayet verendir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst