Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Rabia-i Adeviyye vardır benim bildiğim ve şimdi aklıma gelen... Evliyalık sevmekle olur... Çok ibadet etmekle zerre alakası yoktur, mümin görevlerini yerine getirecek ve takdiri bekleyecek... Hanım peygamber yoktur sadece...


SEN BU SÖZLERLE İSLAM DAİRESİNMİN ÇİZDİĞİ SINIRLARI ZORLADIĞININ FARKINDAMISIN

yaw allah aşkına kuran velileri allahın emir ve yasaklarına uyan muminler olarak anlatırken siz kalkmış velilik sevmekle olur ibadetle olmaz diyorsunuz yane allahın söyledikleri yanlış sizin söylediğiniz doğru öylemi araştırın lütfen kurana bakında allahın velisi kimmiş öğrenin
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
peki siz söyleyin rabıtayı neden yapmaktalar ?neden ?neden ?neden?

firsaf2 kardeş,belli ki tevhid yeterli gelmiyor, önlerinde Resul-i Ekrem'in öğrettiği metod dururken illa şeyhin metodu dediklerine göre:O
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
SEN BU SÖZLERLE İSLAM DAİRESİNMİN ÇİZDİĞİ SINIRLARI ZORLADIĞININ FARKINDAMISIN

yaw allah aşkına kuran velileri allahın emir ve yasaklarına uyan muminler olarak anlatırken siz kalkmış velilik sevmekle olur ibadetle olmaz diyorsunuz yane allahın söyledikleri yanlış sizin söylediğiniz doğru öylemi araştırın lütfen kurana bakında allahın velisi kimmiş öğrenin

Ah be kardeşim! Şu yazıları bir de doğru düzgün okusan!... Fesatça, önyargı ile değilde düzgünce...

Evliyalığın çok ibadetle alakası yoktur diyor büyükler... Ben demiyorum... Ve ibadet zaten farz!!!... Bak ne demişiz İbadet lazım, ama Allah sevdimi kulu, doğru yola sevk eder ve kul doğruluğa ulaşır!... Bişr-i Hafi Hz.leri içki içiyorken, bir gece Allah adını yücelttiği için, Allah onu yüceltti... Tevbe edip, yükseldi!... Yani bu işler bizim tekelimizde değil... Allah dilerse olur herşey ve bir nokta... Sen tasavvufa, rabıtaya laf ediyorsun, biz hadis, ayet yazıyoruz da sen sınırı zorlamamış oluyorsun, biz bunu yazınca biz sınır zorluyoruz?! Öylemi?!?!?!?
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...


Ben bilmiyorum, öyle okudum, emin olmam, bu konular İlahi Takdir'in sınırındakiler... Ama yakın zamanda Hz. Meryem için peygamber dendiğini okumuştum o ayrı... Bu konuda bir fikir beyan etmek benim işim değil... Bildiğimi söyledim...
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Ben bilmiyorum, öyle okudum, emin olmam, bu konular İlahi Takdir'in sınırındakiler... Ama yakın zamanda Hz. Meryem için peygamber dendiğini okumuştum o ayrı... Bu konuda bir fikir beyan etmek benim işim değil... Bildiğimi söyledim...

Kardeşim evet İmam Maturidi kadınlardan peygamber gelmeyeceğini düşünür.

İmam Eş'ari ise Meryem aleyhisselamın, Sara ve Hacer'in kadın peygamberlerden olduğunu söyler.

İmam Kurtubi, diğerlerini anmaksızın Meryem aleyhisselamın peygamber olduğuna vurgu yapar.

Bize düşen Allah'ın gönderdiği bildiğimiz bilmediğimiz tüm peygamberlere iman etmektir.Ama bu arada Kurtubi'nin delillerini de yabana atmamak kaydıyla. Zira Meryem'e diğer peygamberlere vahy edildiği gibi vahiy meleği Cebrail gelmiştir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Buyrun itikad faciasına !

Gördünüz mü şimdi ? Kadından da Peygamber olduğunu söyleyenler nasıl etrafrımıza dolanmışlar ? Neymiş İmam Kurtubi Meryem Ana'mızın Peygamber olduğunu söylemişmiş !!!!! Peki ya hangi kavme peygamber gönderildiğini de söylememiş mi ? Herhalde onu söylemeyi unutmuş olmalı !!!!
Neymiş ona da vahiy gelmişmiş ! Vahiy insanlara da gelebilir. Rahmani Rüyâ dahi bir çeşit vahiydir. Vahiy geliyor diye herkes peygamber mi oluyormuş?
Ne alâka ? Rabıtayı ve mutasavvıf İslâm Büyüklerini bir türlü kabul etmeyenler gelmişler buraya, tuhaf bir din anlayışından bahsediyorlar !
FESUBHANALLAH !
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
cenk11 sözleriniz çok tehlikeli. Bakın ben öncelikle Allah'ın bildiğimiz bilmediğimiz tüm peygamberlerine iman etmek gerektiğini söyledim. Buna ne iman dendiğini söylememe gerek yok. O kadarını biliyorsunuzdur. Ama deliller getirilmiş. Kıyasları bırak ! Yaptığın kıyaslar şer'i değil ! Elmayla armutu birbirine karıştırıyorsun.

Kurtubi dememiş sadece. O en güçlü delilleri getirmiş.

Meryem Cebraille muhatap olmuştur. Musa aleyhisselam varken Harun aleyhisselam da vardı. Yahya aleyhisselam varken İsa aleyhisselam da vardı. Zekeriya aleyhisselam varken neden Meryem aleyhisselam da olmasın. Buna engel nedir? Harun aleyhisselam Musa'nın aleyhisselam söylediğinden farklı şey mi söyledi?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Aramızdaki bir tek zekâi sen misin ? Hz.Meryem Anamızın Peygamber olduğuna delilin nedir ? Biz şu ana kadar hiçbir ehl-i sünnet aliminin kitabında Meryem Anamızın, Asiya validemizin veya Hacer Anamaızın Peygamber olabileceğine dair bir ibareye rastlamadık. Yani, İslamAlimleri bize eksik bilgi mi vermişler de bunu siz tamamlıyorsunuz ?
 

zebih

Kıdemli Üye
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
4,033
Tepkime puanı
100
Puanları
63
Konum
kayseri
İmam Eş'ari ise Meryem aleyhisselamın, Sara ve Hacer'in kadın peygamberlerden olduğunu söyler..

biz böyle bilmiyoruz. bizim bildiğimiz

Peygamberlerde, Maturidilere göre erkeklik şarttır. Eşarilere göre şart değildir. Bilicma, kadınlardan peygamber gelmemiştir.

 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Hazreti Meryem Anamızın peygamber olmaması onun yüceliğinden bir şey eksiltmiyor. Allahu Alem bir çok peygamberden, nebilerden belki Allah katında daha üstündür. Peygamber olarak nitelemek islami bir değerlendirme değil.
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
cenk11 ne İmam Eş'ari ehl-i sünnet alimlerinin dışındadır ne de Kurtubi. Gidin hocalarınıza sorun, hem bilmiyorsunuz hem de söyleyince zekai misin bilmem ne diyerek derekeni gösteriyorsun? Yahuu kardeşim bakın size kavl-i leyyin ile konuşmaya çalışıyorum. Lütfen sınırları zorlamayın !

Ayrıca siz beni müslümanlıktan ihraç ettiniz ne diye muhatab alıp cevap yetiştiriyorsunuz. Sizinle hesaplaşmamız ahirette !
 

DarulErkam

Üye
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Kardeşim evet İmam Maturidi kadınlardan peygamber gelmeyeceğini düşünür.

İmam Eş'ari ise Meryem aleyhisselamın, Sara ve Hacer'in kadın peygamberlerden olduğunu söyler.

İmam Kurtubi, diğerlerini anmaksızın Meryem aleyhisselamın peygamber olduğuna vurgu yapar.

Bize düşen Allah'ın gönderdiği bildiğimiz bilmediğimiz tüm peygamberlere iman etmektir.Ama bu arada Kurtubi'nin delillerini de yabana atmamak kaydıyla. Zira Meryem'e diğer peygamberlere vahy edildiği gibi vahiy meleği Cebrail gelmiştir.

İmam Eş'ari ve müntesipleri bunu aklen kabul etmekle birlikte, vuku bulduğuna da inanırlar. Bu konuda Hz. Meryem'in Peygamber olduğuna kail olmuşlardır.
Hz. Meryem’in nübüvvetine kail olanlar, Resûl ile nebi arasındaki farkı belirtirken “nebi, ister tebliğe memur olsun, isterse olmasın kendisine vahiy olunandır” tarifine dayandırmışlardır. (Bağçeci, Muhittin, Peygamberlik ve Peygamberler, İstanbul 1977, s. 73 vd.)​

O halde Peygamber olduğuna inanmakta veyahut inanmamakta sakınca yoksa sorun yoktur. ALLAH'ın göndermiş olduğu ve adını duyduğumuz,duymadığımız tüm Enbiya'ya iman ettik ve Salat-u Selam eyledik.​

İmam Maturidi ve müntesipleri ise Kur’ân-ı Kerim’den şu ayeti (aşağıya iktibas edip, meallendirdiğimiz) ve en-Nahl 16/43; el-Enbiya 21/7 ayetlerini de delil gösterirler:​

وَمَا أَرْسَلْنَا مِن قَبْلِكَ إِلاَّ رِجَالاً نُّوحِي

Senden evvel (peygamber olarak) gönderdiklerimiz şehirhalkından kendilerine vahy eder olduğumuz erkek adamlardı.”​

İmam Maturidi ve müntesipleri Kur'an'da kadına gelen vahyin diğer varlıklara gelen vahiylerle aynı olduğunu söylerler ve Nebevi bir vahiy olmadığını, ihsan olduğunu söylerler. Bu farklılık onların "Nebi" ve "Resûl" tarifindeki ihtilaflarından kaynaklanmaktadır.​

Rabıta,hatmi velaye,raks vb. mevzularda ise, Rabıta tasavvufun olmaz ise olmazı değildir, Rabıta'nın tasavvufa dahil olması Muhyiddin Arabi dönemine rastlamaktadır..Önceki dönemlerde takip edilen yol ise salih amel, sadaka-ı cariye, diğergamlık vb. amellerdi. Bir kişinin rabıtayı, hatmi velayet vb..şeyleri hedef alarak yapacağı tenkitler, Tasavvufun özüne yönelik tenkitler değildir. Bu noktadan hareketle dileyen Rabıta'yı, Ehl-i sünnet akaidi doğrultusunda kabul eder ve tasdik eder, dileyen de sonradan ortaya çıktığı için red eder ama tekfir etmez. Zira tekfir kurumunu önüne gelen herkes ilmi olsun olmasın, aymazca kullanmaktadır. Alimlerin bile tevakkuf ettiği böylesi bir kurumu alıp yürürlüğe koymak herhalde "cahilin cesareti" kavliyle açıklanabilir. ALLAH'tan bu kurumu aymazca kullananlara selamet ve acil şifalar diliyoruz.​

Muvaffakiyet ALLAH'tandır.​

Selam ve dua ile..​

 

ahmedifaruk

Asistan
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
275
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Yaş
59
Konum
YAHYALI
cenk11 sözleriniz çok tehlikeli. Bakın ben öncelikle Allah'ın bildiğimiz bilmediğimiz tüm peygamberlerine iman etmek gerektiğini söyledim. Buna ne iman dendiğini söylememe gerek yok. O kadarını biliyorsunuzdur. Ama deliller getirilmiş. Kıyasları bırak ! Yaptığın kıyaslar şer'i değil ! Elmayla armutu birbirine karıştırıyorsun.

Kurtubi dememiş sadece. O en güçlü delilleri getirmiş.

Meryem Cebraille muhatap olmuştur. Musa aleyhisselam varken Harun aleyhisselam da vardı. Yahya aleyhisselam varken İsa aleyhisselam da vardı. Zekeriya aleyhisselam varken neden Meryem aleyhisselam da olmasın. Buna engel nedir? Harun aleyhisselam Musa'nın aleyhisselam söylediğinden farklı şey mi söyledi?


KUTEYBE şu yazdıklarınla CENK11e destek vermem gerektigini yazmışsın
niyemi ? kardeşim ALLAH aşkına kadından imam olmaz diyorken nasıl peygamber olur diyebiliriz

allah dostları ve salih amel sahipleri rüyalar aracılıgı ile amel ederler

E EEEEE sende şimdi rya ile amel olmaz diye cevabı hemen yapıştıracaksın fakat
peygamberlere ilk vahiyler rüya aracılıgı ile başlamışdır
bunu hatırlatmakda fayda görüyorum

FİEMANİLLAH
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Konuyu üstünlüğe niye taşıyorsunuz ki... Elinize ne geçecek?... Bakın hemen nasıl bir tartışmaya girdiniz... Bu mu olmalı doğru olan kardeşler!... Allah aşkına... İnananlar üstündür... Bırakında onların içerisindeki üstünlük de Allah katında gizli kalsın... Ben bilmiyordum, "böyle okudum" dedim geçtim, sanki o peygamber olduğu kesinleşince mi yükselecek?! Zaten yüksek makamı!!!...
 

Satuk Buğra

Profesör
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
1,121
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
53
Darul Erkam kardeşim, keşke şu yukarıda izah ettiğiniz düşünce tarzı islami bütün konular içinde söz konusu edilebilse. Nihayetinde Allahın bir haramını helal, bir helalini haram etmiyor ya. Hakkında ayet veya hadisde yoksa, iç ictihadi değerlendirmeye kalıyor. İctihadi değerlendirme ise zanni hüküm olduğundan dolayı her alim farklı sonuçlara çıkabilecektir.

Öyle adamlar varki ictihadi meselelere nasla bilinen meselelerden daha bir önemli tutuyor. DİN İMAN elden gitmişken, adam ictihadın peşine takılıyor. Derler ya, değirmeni sel götürmüş, adam şakşakonun peşinde.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
rabıtacılar cevap versin kadın veliye rabıta yapılırmı ?
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Arkadaşlar,
Bu forumda "Şeytan dahi doğru söylese onu da kabul ederiz" deyip de her türlü sapıkların fikirlerine sahip çıkanlar, ne yazık ki forumu, her türlü sapık ve bozuk fikir ve düşüncelilerin cirit attığı bir konuma sürüklemişlerdir. İşte bu hezeyanlardan biri de kadınlardan peygamber olabileceğine veya olduğuna dair yaftadır. Şimdi biz, bu yaftanın neden olamayacağına dair açıklayıcı bir yazıyı buraya asıyoruz. Foruma muteber fikirlerin yerleşmesine yardımcı olmayanlar hiç değilse forumu kirletmesinler, bu dahi yeter.

Kadından peygamber olması caiz midir? Ya da kadın Peygamberler gelmiş midir?

Bu konu hakkında, bazı ayet ve hadislerin işaretlerinden anlaşılan manalara göre, az farkla da olsa, değişik anlayışlar ortaya çıkmıştır.

I- Bir ayet-i kerimede: "Senden önce rasûl (Peygamber) olarak gönderdiklerimiz, ancak şehirlilerden kendilerine vahyettiğimiz bir takım erkeklerdi"( K. Yûsuf(12) 190; Benzer ayetler için bk. Nahl(16) 43; Enbiyâ (21) 7) buyrulur. Yani kadından, cinden ve melekten rasûl (peygamber) yoktur... Âlimler "Rasûl" olabilmenin şartlarından olarak, erkek, âdemî ve şehirli olmayı da saymışlardır.( Kurtubî IX/274)Hemen farkedileceği gibi burada sözü edilen peygamberlik "Rasûl" olma vasfında bir peygamberliktir.

2- Hz. Meryem'le ilgili bir ayet-i kerimede ise şöyle buyrulur. "Hani melekler de: Ey Meryem, Allah seni seçkin kıldı, seni arındırdı ve alemlerin kadınları üzerine seçti; demişlerdi" Yani melek ona, Allah'tan vahiy getirmişti.

Değişik izahlara göre onun arındırılması küfürden, diğer kirlerden, hayızdan, nifastan vb. şeylerdendir.Bununla ilgili olarak Buhari ve Müslim'deki bir hadiste: "Erkeklerden kemâle erenler çoktur. Kadınlardan ise Meryem bnt. Imrân ile Firavun'un karısı Âsiye'den başka kemâle eren yoktur..." denir. Buna göre ayetteki "seçme" ve hadisteki "kemâle erme" nübüvvet (peygamberlik) ise hem Meryem'in, hem de Âsiye'nin nebî olmaları gerekir. Mâmâfih bu fikirde olanlar vardır. Ama sahîh olan sadece Meryem'in nebî olduğudur. Çünkü Allah ona, diğer nebilere olduğu gibi melek vasıtası ile vahiyde bulunmuştur, Âsiye'nin nebi olduğuna dâir ise açık bir delil yoktur.

3- Gerçi bir âyet-i kerimede Hz. Musa'nın annesine de vahyedildiği söylenir: "Hani annene vahyolunan şeyi vahyetmiştik ki, onu sandığın içine koy ve onu suya bırak:.."Ama buradaki vahyin "ilham etme" tarzında bir vahiy olduğu söylenmiştir. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de arı'ya ve yeryüzü'ne de vahyedildiği söylenir.

4- Mâide 75. ayetinde Meryem'e "sıddîka" dendiği için onun nebi değil sıddık olduğunu söyleyenler olmuşsa da onlara, bir insanın sıddîk olmakla beraber nebî de olabilmesi mümkündür, diye cevap verilmiş ve Hz. Ibrahim ve Idris peygamberler için Kur'an'da hem "nebî" hem de "sıddîk" tabirleri kullanıldığı söylenmiştir.

5- "Kadınlardan dört tane nebiyye (nebî, peygamber) vardır; Havvâ, Âsiye, Musa'nın annesi ve Meryem" anlamındaki sözün sabit bir hadis olmadığı söylenmiştir. Bu zaten yukarıda zikrettiğimiz "kemâl" hadîsine de zıttır.

6- Diğer yönden Imam Eş'âri kadın peygamberleri (nebiyye) altıya çıkarırken -Havvâ, Sâre, Musa'nın anası, Hâcer, Âsiye, Meryem- Kirmânî de kadınlardan peygamber gelmediğinde icma vardır, demektedir. Kirmâni'nin görüşü Mâtüridi'lerin görüşüdür. Bu mesele bu iki itikadı ehli sünnet mezhebi arasındaki farklardan birini teşkil eder.

Sonuç olarak:

Ibn Hazm bütün bu tartışmalara açıklık getirerek der ki:

"Erkeklere verilip kadınlara verilmeyen, risâlettir (şeriatı, kitabı ve tebliğ görevi bulunan peygamberlik), nübüvvet (sadece vahiy alan, teblig görevi olmayan peygamberlik), değildir. Allah, birisine henüz olmamış bir şeyi ve bir takım emirleri, gerçek ve Allah'tan olduğu kesin bir şekilde bildirmişse buna "nübüvvet"den başka bir ad verilmez... Allah Musa'nın annesine çocuğunu suya bırakmasını bildiriyor. Biz basit bir akıllâ anıyoruz ki, o bu vahyin doğruluğunu ve Allah'tan olduğunu kesinkes bilmeseydi, çocuğunu suya bırakması delilik ve ahmaklık olurdu..."Buna göre, o, Hz. Musa'nın, ayrıca Hz. Ishak'ın annelerini de "nebiyye" kadınlardan saymış oluyor.

Kısaca "risâlet" görevi üstlenen kadın peygamber yoktur. Zîrâ kadınlık halleri, her an tebliğle görevli olacak peygamberliğe manidir. Ancak kendisine Allah'ın vahyettiği, bir nebe "nebe"yani bir haber verdiği "nebiyye" peygamber kadınlar vardır ve meselâ Kurtubi ye göre Hz. Meryem'in böyle olduğu sahih ve tartışmasızdır.Fakat mutlak anlamda kadın peygamber bulunmadığı konusunda ümmetin "icmâ" (ittifâk) ettiği nakledilmiştir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst