kul emir
Profesör
tevhimül kuranı okuyun sizde lütfen tamam mı? beraber okuyalım
Emir Hattap ve Tuğ Tekin kardeşlerim,
Sizin muhalefet damarınız tutmuş.. Anlaşılıyor..
Ne dersek diyelim, bir itiraz kapısı aralayacaksınız anlaşıldı..
"İnsanoğlu tartışmaya pek düşkün"
"Hadi birazcık bilginiz olan şeyler hakkında tartışıyorsunuz da hiç bilmediğiniz konularda niye tartışırsınız"
Bunlar da Rabımızın mübarek kelamlarından..
Gelin daha faydalı bir yol tutalım birlikte.. Şimdi hassas olduğunuz hususları çok iyi anlıyorum.. Bu hususlarda size hak da veriyorum.. Senelerdir Net'te bu tür bahisler açılır.. Hemen hepsini ezberledim..
Faydalı yol şu olsun:
"04- en-NİSÂ 69. Kim Allah’a ve Resûl’e itaat ederse işte onlar, Allah’ın kendilerine lütuflarda bulunduğu Peygamberler, sıddîkler, şehidler ve salih kişilerle beraberdir. Bunlar ne güzel arkadaştır!"
Sizden ricam, bu Ayet-i Kerimenin tefsirlerine bakmanız.. Eğer isterseniz, ben size bir kaç tefsir de yazabilirim ama şimdilik gerek yok..
Ondan sonra müzakereye devam edelim.. Ne dersiniz?
salih kişiden kasıt nedir?
Allah müminin suresinde ve benzer surelerde tanımını net olarak belirtmiş.gerçekten felah bulan kimseler.Allaha hakkıyla teslim olan,Allahın rızasını kazanmayı gaye edinen muttaki kişiler.
ben böyle kişilere tek kelime edemem.
Kastamonu Lahikası'nda (s. 10): "O divanlar derler ki; veli ol gör, makamata çık, bak, nurları feyizleri al. Risâle-i Nur ise der; her kim olursan ol bak, gör, yalnız gözünü aç, hakikati müşahede et, saadet-i ebediyenin anahtarı olan imanını kurtar."
"İman saadet-i ebediyeyi kazandırdığı için bir mü'mine küre-i arz kadar bir saltanat-ı bakiyeyi temin eder. Velâyet ise mü'minin cennetini genişlettirir, parlattırır. Bir adamı sultan yapmak, on neferi paşa yapmaktan ne kadar yüksek ise, bir adamın imanını kurtarmak on adamı veli yapmaktan daha sevaplı bir hizmettir."
s.a
Öncelikle burası tartışma formudur... her şey belli dengeler içerisinde tartışılır...
Hakaret edilmesi taraftarı değilim...
Lakin benim için kıymetli olan şeyhler değildir... Alimlerdir...
Alim olana dua da ederiz, dua da isteriz... (şahsım adına konuşuyorum)
Risalelere kutsallık vermek cahillerin işidir...
Efendimiz in rahle i tedrisinden geçmiş sahabelerde hatalar zuhur etmişken üstad a ve risaleye hiç bir risale i nur talebesi mükemmellik vasfını vermez...
Risale i nur un içinde ve üstad ın söylemlerinde (eski gazete yazılarında) ehli sünnet e muhalefet ettiği görülmemiştir...
Ancak; muhalefet ettiği şeklinde teviller olmuştur...
Risale i nur un bozuldugundan tahrif edildiğinden murad da budur...
Çeviriler ve tevillerde fesad oluşumlar mevcuddur...
Hem risale i nur talebeleri başka kitap kaynak tefsirden de istifade ederler..
Risale i nur u Kur'an ın tefsiri olarak bildiklerinden gösterdiği yoldan giderler.
Lakin Risale i nur anlatılanlar gibi bir kitap değildir...
Selam ve dua ile
bu en baştaki yazıyı RABITA ŞİRKTİR diyenler tekrar okusun...VE LÜTFEN BİR ZAHMET ANLASINLAR ARTIK!!!!!Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere Cevap
Bütun Dünyada meshur olmus artistleri görürler, kalperine sokarlar, bir güzek kösk görürler, kalplerine sokarlar, bir araba görürler, begenir kalplerine sokarler, bunlari düsünmek sirk olmuyor da, bir Allah dostunu düsünmek nicin sirk olsun?
Birisi, secde ederken „haliye secde ediyorum“ dese müsrik olur. Mihrabin önünde namaz kilarken „mihraba secde ediyorum“ veya „Beytullah’a secde edyorum dese müsrik olur. Ama „Beytullah’i veya mihrabi vesile ederek Allah’a secde ediyorum „ denirse, o sirk degildir.
Nitekim Iman-i Rabbani (kuddise sirruh) söyle buyurur:
Rabita kendisine dogru secde edilendir, kendisi icin secde edilen degildir.Mihrablar ve mescitler dahi bu mananim disinda degildirler.
Iman.i Rabbani, Naksibend (kuddise sirruh) icin “Kibletü kulibina” (kalplerimizin kiblesi) buyurur.
Kible; yönelinen yer demektir. Yani Imam-I Rabbani, Naksibend (kuddise sirruh) icin, kalperimizin onunla Mevla’ya döndügü zat, demek istemistir. Rabbimize secde etmek istedigimizde bunu nasil eda ediyoruz? Kabeye yönelerek. Iste kalpler ile Mevla’ya yönelmek istenildiginde bu zatlar vasitasi ile yönelinmis oluyor. Mevla maksuddur, seyh ise a maksudun yoludur.
Rabita etmedikce kalp kapisi acilmiyor. Rabita kvvetli olursa, bütün ibadetler seker gibi tatli gelir sizi. Eger rabita olmazsa ibatler aci, karanlik, sikici gelir.
Rabita öyle bir seydir ki, bütün afetlerden kurtarir insani. Peygamberimiz nasil dua ediyordu:
„Ya Rabbi! Göz acip kapanincaya kadar da olsa beni nefsime birakma. (Nicin?) Beni helak eder“
Rabita üzere olsaniz, sokakta bulundugunuzda öteye beriye bakmazsiniz. Cünkü kalbinizin gözü rabita aynasinda. Rabita büyük kale. Rabita etmediginde mutlaka bir yerlere bakiyorsun hem de en kötüsüne. O rabita, ibadeti de kolay eder insana. Tarikat mesayihinden biri söz verdi „tarikat derslerinize yardim edecegim“ diye.
Dön dolas zikrullaha. Rabitaya cok emek verelim. Zikir bütün ilimlerin, rahmetlerin kapisidir. Akillari bile halis hale getiren zikruallahtir.
Kuran Kerim ‚de buyrulur ki:
„Bunlar, Allah’in zikri ile kalpleri huzura kavusmak imam edenlerdir. Iyi bilin ki, ancak Allah’i anmakla kalpler yatisir ve huzur bulur.“
Insanla Cenab-i Hak arasinda hic münasebet yoktur. Toprakla Rablerin Rabbi arasinda ne münasebet bir alaka hasil oluyor. O münasebt ve alakadan sevgi döguyor. Münasebet arttikca sevgi de artiyor.
Ne zamam ki Sevgi zikredeni kalpliyor, bu kimse kemal derecesine yükseliyor. Itminan (kalbin huzura kavusmasi) hasil oluyur.
Bir beyitte söyle geli:
„Hak Teala’nin zikrine devan ediniz, Cünkü zikir kalplerin cilasi, ruhlar icin (ise) gidadir.“
Böyle sevgi münasebeti kazandiran bir zikir Rabita ile olur. Nitekim Imam-i Rabbani bir mektubunda söyle buyuruyor:
„(Mevla’ya) kavusturucu yollar icinde rabitadan daha cabuk kavusturani yoktur. Hangi talihli kimseye bu nimeti ihsan ederler.
Hace Ahrar (kuddise sirruh) Fikarat Risalesi’nde buyuruyor ki: „Rehberin (seyhin) görüntüsünü (seklin hayal etmek) Hakk’in zikrinden daha faziletlidir (tesirlidir).
Yani rehberin hayali (kalbin tasfiyesinde) zikretmesinden daha cok faide verir, cünkü baslangicta, talibin Hak Teala ile yakinligi yoktur. Bunun icin zikretmekle cok faidelenemz.
Rabita hatirlamak, demektir. Eger rabita müsrik ederse hic muvahhid yoktur. Cünkü herkes mutlak bir seyler düsünür, hatirlar. Kalbi hatira gelen süfli düsencelerden temizlemek icin kalp aynasinin yüzünü, kalbi Mevla’ya tutulan bir Allah dostunun kalbine cevirmelidir. O zaman Mevla Teala’nin nuru parlar oraya.
Mesnevi’nin sahibi Mevlana Celaleddin-i Rumi der ki: Ya Rabbi! Seninle arama hicbir sey koyma. Peygamberlerinden ve dostlarindan baska”
Iste bu sözde ne kast ediliyor? Rabita.
Mürsit ancak bir aynadir. Aradigimiz o degil, onun gösterdigi, bütün kainati yaratan Allah Teala (celle celalühü) hazretleridir. Mürsidin kalp aynasi vasitasiyla Mevla (celle celalühü) görülüyor gibi olur