Rabitanin Sirk Oldugunu Söyleyenlere

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Mihrimah kardeş ben orada şunu vurgulamak istedim. Sözünüz öyle geldi ki bize bu İslam alimlerinin ittifak ettiği bir husustur gibi. Biz de hayır böyle değildir. İmam Eş'ari ve müntesipleri Hz.Meryemin kadınlardan bir peygamber olduğuna inanırlar yani tek görüş bu değil diyerek İmam Maturidi dışında hem İmam Eş'ari'nin hem de İmam Kurtubi'nin buna vugu yaptıklarını söyledim.

Ama şunu karıştırmayalım. Eğer Meryem aleyhisselam bir nebiye değilse o zaman peygamberlerden üstün olamaz. Enbiyadan daha üstün kimse yoktur. Bu akaid bakımından sakıncalı.

Ben yazdım kabul etmediniz. Sizin gibi düşünen biri yazmış. Belki onun yazdıklarını kabul edersiniz.Zira hak kimden gelirse gelsin kabul edilmeli !
 

MiHRiMaH

Son gülen... :/
Katılım
6 Ara 2006
Mesajlar
2,752
Tepkime puanı
769
Puanları
0
Konum
İstanbul...
Kardeş, problemim yokki zaten benim bu konuda... Ben kimseyi ayırmam "o yazdı, bu yazdı" diye... Doğruyu yazdıysan tamam derim... Yanlışsa doğru bildiğimi eklerim... "Tartışmanın lüzumu yok" dedim çünkü bu konuda netlik olmayacağı açık... Alimler arasında görüş ayrılıkları oluyor neticede... Bize düşmez onun detayını didiklemek... Sen bunu bildirmişsin, öteki arkadaş da başka bir bilgiyi... Neden kabullendirme çabası... Bak firsaf kardeş de haklı olarak çıkmış ordan konudaki açığı deşip, tezine katkı sağlayacak:D maşallah maşallah ...
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
cenk11' Alıntı:
6- Diğer yönden Imam Eş'âri kadın peygamberleri (nebiyye) altıya çıkarırken -Havvâ, Sâre, Musa'nın anası, Hâcer, Âsiye, Meryem- Kirmânî de kadınlardan peygamber gelmediğinde icma vardır, demektedir. Kirmâni'nin görüşü Mâtüridi'lerin görüşüdür. Bu mesele bu iki itikadı ehli sünnet mezhebi arasındaki farklardan birini teşkil eder.
cenk11' Alıntı:
İşte İmam Eş'ari de İmam Kurtubi'de sizi yalanlamış.:) Demek ki Eş'ariler kadından peygamber (nebiye) geleceğini kabul ediyorlar.:O Ben ne dedim, farklı bir şey mi yazdım.

Benim yazdıklarımı insaf gözlüğüyle okusaydınız, sonra Daru'l-Erkam kardeşin yazdıklarını okusaydınız. Kendinizle çelişmeyecektiniz.

Biz Allah'ın bize bildirdiği bildirmediği tüm enbiyaya iman ediyoruz. Bunu bu konudaki ilk mesajlarımızda yazdık. Anlamak isteyene !
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Kardeş, problemim yokki zaten benim bu konuda... Ben kimseyi ayırmam "o yazdı, bu yazdı" diye... Doğruyu yazdıysan tamam derim... Yanlışsa doğru bildiğimi eklerim... "Tartışmanın lüzumu yok" dedim çünkü bu konuda netlik olmayacağı açık... Alimler arasında görüş ayrılıkları oluyor neticede... Bize düşmez onun detayını didiklemek... Sen bunu bildirmişsin, öteki arkadaş da başka bir bilgiyi... Neden kabullendirme çabası... Bak firsaf kardeş de haklı olarak çıkmış ordan konudaki açığı deşip, tezine katkı sağlayacak:D maşallah maşallah ...



siz benim söylediklerimi tez olarak mı görüyorsunuz
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Daldan dala, her hangi bir zihin açıcı, dağarcık genişletici, toparlayıcı, ciddi ve bilgiye dayalı yöntemden uzak yazışmalar.. Bilgi ve belge diye verilen kaynaksız görüşler, kaynak diye verilen bir kaç alim, bir kaç yazar..

Hepsinden öte, muhatabının her an üzerini çizmeye hazır bir hava.. Zaman zaman dürtükleme ve alay..

Son zamanlardaki belirli isimleri gördüğüm her konu başlığının ortak yanı budur..

Burdan ancak bulanbaç çıkar.. Kimse de, emek verilmiş bu yemeği yemeye yanaşmaz.. Bu yemeğin kimseye hayrı da olmaz.. Böyle gidecek olursa konular açıklığa kavuşmayacaktır..

Rabıtayı, Velileri, Tasavvufu gerçekten merak ediyorsanız ve bilenlerden öğrenmek anlamak istiyorsanız, bu tarzdan vazgeçmeniz gerekiyor efendiler..

Sizden rica ediyorum..

Tasavvuf her şeyden önce aşk işidir, nezaket işidir, edeb işidir.. Tasavvuf'a aşk ile, nezaket, riayet ile, edeb ile yaklaşmayan "dervişler" (!) dahi onu anlayamamış, hazmedememiş kabul edilirler.. Kaldı ki dışardan bu bed tavırla anlaşılabilsin!
 

DarulErkam

Üye
Katılım
13 Mar 2007
Mesajlar
59
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Ben yazdım kabul etmediniz. Sizin gibi düşünen biri yazmış. Belki onun yazdıklarını kabul edersiniz.Zira hak kimden gelirse gelsin kabul edilmeli !

Bismihi Teala

Sizin gibi düşünen birisi...Siz kim ? Biz kim ? Eğer biz sizin gibi yada siz bizim gibi düşünüp, bu düşünceyi akaid bütünlüğü içinde hatalarımızı ol görüp sıfırlayamıyorsak ya siz biz değilsiniz yada biz siz değiliz. Akide'ye ait herşeyi kabul edip tasdik eden ve ALLAH'ın hilafına olan herşeyi reddeden kişilerle, biz ..bizizdir.

İhtilafı rahmet (her nekadar konu hakkındaki hadis ihtilaflı olsa da, vaki olan ise ihtilafın olduğudur) telakki eden Müteahhirin ve Mütekaddimin takipçileri olan bizler, İslam dairesi içinde olan ve Akide bütünlüğüne sahip olan her ve er kişiyi biz kabul ederiz.

Yani aziz kardeşim siz ve biz..bizizdir...İslam içinde, rahmet olan ihtilaf noktasında siz ve biz telakki ve kabul edilebilir, lakin küffara karşı siz ve biz kabul edilemez bir telakki ve kabuldur. Bunu kabul edip tasdik eden kişi artık biz değil sizdir.

Diğer konuyla alakalı olarak ise elimizde bulunan İmam Eş'ari'ye ait olan kitaplarda , kadın peygamber meselesine rastlayamadık. Sadece, İmam Eş'ari'nin müntesipleri tarafından ele alınan kaynaklarda ona nispet edilen (Kadın Peygamber) görüşe rastladık. Bunu araştırıp, buraya iktibas etmek için geniş bir araştırma yelpazesi ve vakit gerekmektedir.İmam Eş'ari'ye bizzat ait olupta bu konunun içinde geçtiğini bilen kardeşlerimiz var ise bize kaynak , baskı tarihi ve yeri birde sahife bildirirseler mesrur oluruz..

Muvaffakiyet ALLAH'tandır..

Selam ve dua ile..
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
hirahos' Alıntı:
Tasavvuf her şeyden önce aşk işidir, nezaket işidir, edeb işidir

ilk dönem tasavvufuyla öğrendiklerimizden böyle bir çıkarıma ulaşmıştık.En azından edeb konusunda.

Onlar en azından garip şeyler söyleseler de peygamber edebini taşıyorlardı.

Ne var ki müteşeyhlerden tasavvuf öğrenenler edeblerini de gösteriyorlar. Allah için bir sizlerden çoğunun üslubuna bakın bir de bizim üslublarımıza.

Dereke dereke deyip duruyorum ama Necip Fazıl geliyor aklıma ! Söylesem tesiri yok sussam gönül razı demiş ya Fuzuli onun gibi!
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
DarulErkam' Alıntı:
Sizin gibi düşünen birisi...Siz kim ? Biz kim ? Eğer biz sizin gibi yada siz bizim gibi düşünüp, bu düşünceyi akaid bütünlüğü içinde hatalarımızı ol görüp sıfırlayamıyorsak ya siz biz değilsiniz yada biz siz değiliz. Akide'ye ait herşeyi kabul edip tasdik eden ve ALLAH'ın hilafına olan herşeyi reddeden kişilerle, biz ..bizizdir.

Kardeş biz rabıta,devran,hatme konusunda tasavvufun hatalı olduğunu düşünüyoruz. Bunu peygamberin metodunda görmüyoruz. Bu yüzden de sapkın bir anlayışın ürünü olarak düşünüyoruz. İbadet kastıyla yapılıyorsa bu yanlıştır diyoruz.İbadetler tevkifidir diyoruz. Buradaki sapkınlık tekfir değildir. Tekfiri benimsemiyor ve işletmiyoruz.

Cenk11 bizi bir başka konuda müslüman olmamakla itham etti. Sözlerimiz ona racih idi. Yani bizi müslüman saymıyorsunuz tamam o yüzden kabul etmeyebilirsiniz ama sizin gibi düşünen biri (tasavvuf meselelerine bakış açısı babından) yazmış onu da mı reddediyorsunuz şeklinde anlaşılırsa sevinirim.

Kitap meselesine gelince bakacağım inşaallah. İmam Eş'ari'nin bu görüşte olduğunu biliyorum ama naklen sizin aktardığınız gibi. Kitaplarına bir bakayım inşaallah.
Ancak şu da olabilir. Malum o dönemde alimlerin kitaplarını öğrencileri dikte edebiliyorlar. Yani imla usulü. Belki öyle bir durum sözkonusu burada.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı- KuTeYBe
İşte İmam Eş'ari de İmam Kurtubi'de sizi yalanlamış.:) Demek ki Eş'ariler kadından peygamber (nebiye) geleceğini kabul ediyorlar.:O Ben ne dedim, farklı bir şey mi yazdım. Benim yazdıklarımı insaf gözlüğüyle okusaydınız, sonra Daru'l-Erkam kardeşin yazdıklarını okusaydınız. Kendinizle çelişmeyecektiniz.

Arkadaş,
Siz ortalığı bulandırmaktan başka bir şey yapmıyorsunuz ! Çünkü, çoğunluğu Hanefi Mezhebnine bağlı olan bir yerde (ülkede) size Malikilerin ve Eşarilerin itikadi görüşleri mi soruluyor da onların içtihadlarından ve görüşlerinden burada dem vuruyorsunuz. ? Yani, şimdi Şafi mezhebine göre vücuddan kan çıkması abdesti bozmaz. Buraya gelip "kan akması abdesti bozmaz" derseniz bu ne olur ? Kafaları bulandırmak olmaz mı ? İmam Kurtubi Maliki İmamıdır ve görüşleri Malikileri bağlar diye bir ibare düştünüz mü yazınızda ? Keza İmam Eşari konusunda da öyle...
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Doğruları ve hakkı savunmak ortalığı bulandırmaksa biz evet ortalık bulandırıcıyız. Ama unutmayın peygamberin metodu buydu. İbrahim peygamberin sünnetinden bozulanları düzeltiyor ve diğerleri onu rahatlarını bozan biri olarak görüyorlardı.

Çoğunluğun Hanefi olması herkesin Hanefi olmasını gerektirmez.Aradaki farka dikkat edersek iyi olur. Ben mezheplerden bahsetmedim. Genel olarak İslam ümmetinin alimlerinin görüşlerinden bahsettim. Ama sizin bize karşı şahsi kininiz sizi hemen inkara sevk etti.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Arkadaş,
Dinimizi sizden öğrenecek değiliz. Adam gibi ortaya çık da de ki, "Ben hiçbir mezhebi tercih etmiyorum. Onun için böyle bir üslûb kullanıyorum. Bi rmezhebi taklid etmeyi de müslüman olmak için gerekli görmüyorum.Yani, sizin anlayacağınız bir mezhepsizim."
Böyle davranmak sizi alçaltmaz üstelik daha da yüceltir. Ama, durmunuzu ve asıl itikadınızı gizlerseniz, bu olduğunuz gibi görünmemek olur ki, bu zaten müslümanlar için yasaklanmış bir durumdur.
Şimdi, sizi olduğunuz gibi görünmeye davet ediyorum.
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Daldan dala, her hangi bir zihin açıcı, dağarcık genişletici, toparlayıcı, ciddi ve bilgiye dayalı yöntemden uzak yazışmalar.. Bilgi ve belge diye verilen kaynaksız görüşler, kaynak diye verilen bir kaç alim, bir kaç yazar..

Hepsinden öte, muhatabının her an üzerini çizmeye hazır bir hava.. Zaman zaman dürtükleme ve alay..

Son zamanlardaki belirli isimleri gördüğüm her konu başlığının ortak yanı budur..

Burdan ancak bulanbaç çıkar.. Kimse de, emek verilmiş bu yemeği yemeye yanaşmaz.. Bu yemeğin kimseye hayrı da olmaz.. Böyle gidecek olursa konular açıklığa kavuşmayacaktır..

Rabıtayı, Velileri, Tasavvufu gerçekten merak ediyorsanız ve bilenlerden öğrenmek anlamak istiyorsanız, bu tarzdan vazgeçmeniz gerekiyor efendiler..

Sizden rica ediyorum..

Tasavvuf her şeyden önce aşk işidir, nezaket işidir, edeb işidir.. Tasavvuf'a aşk ile, nezaket, riayet ile, edeb ile yaklaşmayan "dervişler" (!) dahi onu anlayamamış, hazmedememiş kabul edilirler.. Kaldı ki dışardan bu bed tavırla anlaşılabilsin!

abi rica ediyorum bırakın bu üzerini çizdirecek gibi yok şu atılsın yok şu kalsın bunlar size yakışmıyor

sayın hirahos dikkat ediyorumda bizim düşüncemize karşı yazılan ve hatta yazının içinde hakaret olmasına ragmen hiç bir uyarı yapmadığınız gibi aksine yazının altına teşekkür mesajı bile iletiyorsunuz

sonucta biz ne tasavvufu nede rabıtayı merak etmiyoruz ki bakınız bu konular hakkında bildiklerinizin coğunu bizlerde bilmekteyiz bizim tasavvufu ve rabıtayı reddetmemizin nedeni onları iyi biliyor olmamızdan kaynaklanmaktadır.çünkü olmayın bir şeyin varlığını ve haklılığını savunmak abesle iştigaldir

velilere gelince gercek anlamda veli allahın kuranda tarif ettiği has kullarına verdiği isimdir velilik sadece falancalara ait bir şey değildir velilik allaha ve resulune uymak ile gercekleşebilecek aksi taktide ise felanca allahın velisidir diye idaa etmek kuruntudan başka bir şey değildir
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
Doğruları ve hakkı savunmak ortalığı bulandırmaksa biz evet ortalık bulandırıcıyız. Ama unutmayın peygamberin metodu buydu. İbrahim peygamberin sünnetinden bozulanları düzeltiyor ve diğerleri onu rahatlarını bozan biri olarak görüyorlardı.

Çoğunluğun Hanefi olması herkesin Hanefi olmasını gerektirmez.Aradaki farka dikkat edersek iyi olur. Ben mezheplerden bahsetmedim. Genel olarak İslam ümmetinin alimlerinin görüşlerinden bahsettim. Ama sizin bize karşı şahsi kininiz sizi hemen inkara sevk etti.


kardeş bu işler böyle inkar edecek bişey bulamadıkları zaman şimdi 4 hak mezheb olarak gördükleri isalamın diğer 3 mezhebi inkara bile giderler
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
Arkadaş,
Dinimizi sizden öğrenecek değiliz. Adam gibi ortaya çık da de ki, "Ben hiçbir mezhebi tercih etmiyorum. Onun için böyle bir üslûb kullanıyorum. Bi rmezhebi taklid etmeyi de müslüman olmak için gerekli görmüyorum.Yani, sizin anlayacağınız bir mezhepsizim."
Böyle davranmak sizi alçaltmaz üstelik daha da yüceltir. Ama, durmunuzu ve asıl itikadınızı gizlerseniz, bu olduğunuz gibi görünmemek olur ki, bu zaten müslümanlar için yasaklanmış bir durumdur.
Şimdi, sizi olduğunuz gibi görünmeye davet ediyorum.

Daha önce de dedim anlamamışsınız bir daha diyeyim zararı yok ! Mezhepsiz değilim. Amelde bir mezhebim var, ama bu bütün meselelerde ona körü körüne bağlı olduğum anlamına gelmiyor. Bundan ne çıkarırsanız çıkarın.

Akaid konusunda tamamen selefin düşündüğü gibi düşünüyorum. Daha önce de yazdım. Allah'ın isim ve sıfatları konusunda tekyif etmeden , te'vil etmeden, ta'til etmeden, hiç bir sıfatını iptale gitmeksizin olduğu gibi inanıyorum. Ama nasıl diye sormuyorum ve açıklama getirmiyorum. Bu anlamda ne İmam Eş'ari'ye bağlı olanlara ne de İmam Maturidi'ye bağlı olanları ehl-i sünnet dışında görmüyoruz. Bağlı olduğumuz akaid metodolojisini daha önce Allah mekandan münezzehtir başlığında açıkladım. Kimseyi tekfir etmiyorum sizi bile !

Vesselam
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
alıntı-KuTeYBe
Amelde bir mezhebim var, ama bu bütün meselelerde ona körü körüne bağlı olduğum anlamına gelmiyor. Bundan ne çıkarırsanız çıkarın.
Akaid konusunda tamamen selefin düşündüğü gibi düşünüyorum.

Ha şöyle ! İşte bu durumunuz ta baştan söyleyecektiniz. İlle de biz zorlayınca söylüyorsunuz !
Arkadaşım, sizin ne olduğunuz anlaşılmıştır. Pazarlıkçı bir mezhebi tercih ettiğiniz görülüyor. Yani, işinize gelen hüküm ve içtihadlara tamam, işinize gelmeyenlere -yani, yüksek zekâ ve akıl seviyenizin kabul etmediklerine- "no" diyen bir mezheb !!!!
Biz böyle bir mezhebe İslâm Tarihinde hiç rastlamadık. Ama, sanki varmış gibi gösterenlerin varlığı da hiç eksik olmadı!!!!
Diğer, bir deyişle yani siz, görevlisiniz ve almış olduğunuz görevi yerine getirmek üzere buraya kendi kendinizi atamış bulunuyorsunuz.
Kimliğinizin ortaya çıkışı artık yazacağımız cevaplar için en önemli bir veri olduğundan, eski cevaplarımız kadar zorlanmayacağımız söyleyebilrim.
 

KuTeYBe

Doçent
Katılım
21 Nis 2007
Mesajlar
637
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
Arz mesciddir..
alıntı-KuTeYBe
Amelde bir mezhebim var, ama bu bütün meselelerde ona körü körüne bağlı olduğum anlamına gelmiyor. Bundan ne çıkarırsanız çıkarın.
Akaid konusunda tamamen selefin düşündüğü gibi düşünüyorum.

Ha şöyle ! İşte bu durumunuz ta baştan söyleyecektiniz. İlle de biz zorlayınca söylüyorsunuz !
Arkadaşım, sizin ne olduğunuz anlaşılmıştır. Pazarlıkçı bir mezhebi tercih ettiğiniz görülüyor. Yani, işinize gelen hüküm ve içtihadlara tamam, işinize gelmeyenlere -yani, yüksek zekâ ve akıl seviyenizin kabul etmediklerine- "no" diyen bir mezheb !!!!
Biz böyle bir mezhebe İslâm Tarihinde hiç rastlamadık. Ama, sanki varmış gibi gösterenlerin varlığı da hiç eksik olmadı!!!!
Diğer, bir deyişle yani siz, görevlisiniz ve almış olduğunuz görevi yerine getirmek üzere buraya kendi kendinizi atamış bulunuyorsunuz.
Kimliğinizin ortaya çıkışı artık yazacağımız cevaplar için en önemli bir veri olduğundan, eski cevaplarımız kadar zorlanmayacağımız söyleyebilrim.

Durumumu baştan beri söyledim. Yeni bir şey değil. Körü körüne tabi olanların sadece taassub ehli olduğunu görürsünüz. Siz sadece nefsinizi konuşturuyorsunuz. Mezhepsiz değilim diyorum yaptığınız yoruma bakın! Ne diyebilirim ki.

Vesselam.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
firsaf abim, o yazıda şu atılsın şu kalsın anlamına gelecek tek bir söz dahi etmedim.. İma dahi etmedim.. Hatta aklımdan dahi geçmiş değil..

Ancak bu kadar anlaşabiliyoruz demek ki.. Ne diyeyim..

Merak etmiyorsanız, neden soruyordunuz?

Velilik.. İnşallah Velilerden olursunuz, zannınızca.. Ancak, ben veliyim demekle Allah'ın velilerinden olunamayacağını da hatırlayın derim.. Birgün yani.. İşinize lazım olunca..
 
Katılım
17 Nis 2007
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
karşımıza çıkan müslüman kardeşimizde önce edep ararız yok haddi aşma görürsek adamına göre muamele ederiz.malum zulüm bir şeyi olduğu yere koymaktır hikmetin zıddıdır.
haddi ve edebi aşmadıkça aklın diyalektiği içinde ateistle bile tartışırız ki resulullahı hatta Allahı inkar eden ateistlerle bile tartışırız.
tartıştık hatta ateistlerin forumlarda Allahı tanımayan resulullaha hakaret edenlere bile anlattık...

ama müslümansan o kadar lüxün yok...
durmayı bileceksin..

kimse bizden namusumuza iffetimize ve gittiğimiz yola küfrederek nezaket beklemesin nezaket bekleyen de nezaket gösteren de şerefsizdir.
insanlar onuru dini namusu Allahı için yaşar..
kendi değerlerine sövülürken sinen insandan yarın cihadda inandığı değer adına eline silah almasını beklemek ahmaklıktır...


eleştirebilirsin ayanı sabitesinin iktizası böyle der seni kabul ederiz.
ama cevap vermek yerine küfredersen sonucuna katlanırsın..
zira bizim de ayanı sabitemiz ahlaksıza hürmet etmeyi dövene elsiz sövene dilsiz olmayı kabul etmiyor.

...
rabıtaya gelince kadınlarda irşad makamı olmaz.
veli olur her veliye rabıta yapılmaz.
....
diğer
değerli kardeşlerimizin bana zıt dahi olsa tasavvufu
eleştirirken tarihi bugünü göz önünde bulundurmalarını istiyorum.
vesselam
 

bi husben

Kıdemli Üye
Katılım
7 Mar 2007
Mesajlar
5,664
Tepkime puanı
322
Puanları
83
firsaf abim, o yazıda şu atılsın şu kalsın anlamına gelecek tek bir söz dahi etmedim.. İma dahi etmedim.. Hatta aklımdan dahi geçmiş değil..

Ancak bu kadar anlaşabiliyoruz demek ki.. Ne diyeyim..

Merak etmiyorsanız, neden soruyordunuz?

Velilik.. İnşallah Velilerden olursunuz, zannınızca.. Ancak, ben veliyim demekle veli olunamayacağını da hatırlayın derim..




ya bize hakaret içerikli mesajlara bile tesekkür mesajı attığınızdamı doğru değil

neden mi soruyordum abicim o soruların meraktan sorulan sorular olduğunu mu zannediyordunuz biz o soruları doğruyu bulmak adına sormuşuzdur bu kurani bir soruş tarzıdır

Ancak, ben veliyim demekle veli olunamayacağını da hatırlayın derim.demişsiniz

sayın hirahos bakın kendinizde demişsiniz bizimde savunduğumuz defalarca söylediğimiz ve ehli tariğin reddettiği düşünceyi bu cümleylen ne güzelde açıklamıssınız

ben veliyim demekle veli olunmaz evet bizlerde öyle demekteyiz bu şu o
onlar bunlar şunlar allahın velileridir demeklede veli olunmaz kesin bu allahın velisidir diye idaa edenlerde ehli tariktir
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst