Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...
Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...
insan hak bildiğine kızar mıSana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.
Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?
sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?
Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.
Kul hakkına girer. Aldatmaya girer. Kadın seninle ne hayallerle evlendi.
sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarımSüre sınırıda koyulmuyor.
sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?
sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?
Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.
Nikahla ilgili sorular |
Sual: Dini nikâha niye “imam nikâhı” deniyor? CEVAP Hristiyanların nikâhlarını, kilisede papazlar kıydığı halde, papaz nikâhı denmiyor. Nikâh kıymasını bilen her Müslüman, her yerde, nikâh kıyabilir. Nikâhın, camide olması veya imamın kıyması, şart değildir. Doktor kıyarsa, doktor nikâhı, mühendis kıyarsa, mühendis nikâhı denmeyeceği gibi, imam kıyınca da, imam nikâhı denmez. Normal adı nikâhtır. Resmî nikâh muamelesiyle karışmaması için, dini nikâh deniyor. Yoksa nikâh, namaz gibi dinin bir emridir. Dini namaz veya imam namazı diye bir namaz olmadığı gibi, imam nikâhı da olmaz. Sadece, belediyede yapılan nikâh işlemleriyle karışmaması için, dini nikâh veya İslam nikâhı demeli, imam nikâhı dememeli. |
Yine Talu hocaya sorulmuş... Diyor ki "Eşim beni boşadı. Sonra pişman olduk. Yeniden evlenebilmek için başka bir adamla evlenip cinsel olarak yakınlaştık ve boşanıp eski eşime döndüm... Caiz midir?"
Talu hoca: "Kadın eski eşiyle tekrar evlenebilmek amacıyla başka bir kişiyle nikahlanıp ayrılacak olsa, kıydığı bu nikah anlaşmalı olduğundan geçersiz olur ki boşanıp tekrar eski eşiyle evlenmesi de caiz olmaz."
Şu sürede boşanırım diye kalbinden geçirmek caiz değil. Böyle bir NİYET bulunan NİKAH, GEÇERSİZDİR.
Her halde mesele anlaşıldı.
Fi emanillah.
Muhterem, sual buysa o nikah geçersizdir. Talu hocanın cevaplarından anladığım kadarıyla niyetini düzeltip nikahı en başından yeniden kıymalı. Kadını bırakması vebalini katlar. Eğer kadında böyle bir niyet varsa o da aşikar edip en başından nikahlarını kıymaları gerekiyor. Bu durumlarının anlaşılmasıyla, o ailede huzur nasıl tesis edilir, hayal bile edemedim.
Allah Teala, nefs u şeyatine uydurmasın. Neler var şu dünyada?! Aman Allah'ım.
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?
sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?
Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.
Sana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.
Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...
Sahabe döneminde Muta nikahı Darül harpte uygulanmış bir nikahtır. Şia bunu genelleştirirken Ehli sünnet tamamen reddediyor. Peki bunun orta yeri yok mu? Mesela darül harpte caizdir denemez mi?