Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir?

Muta nikahı ile İmam nikahı arasındaki fark nedir?

  • Fikrim yok

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    28

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...

Nefsine sor: mutayı seviyor mu sevmiyor mu?

Ben sordum, nefsim mutayı istiyor.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Allah ın helal ettigine haram diyen küfretmistir.
Resulullah (saa) ın doneminde uygulanan ve neshedildigine dair çelişkili rivayelere siginanlar nefsine yenilmiştir...

Sana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.

Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...
 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Sana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.

Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...
insan hak bildiğine kızar mı :)
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,662
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?

sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?

Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.
 

lafons7275

Kıdemli Üye
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
21,533
Tepkime puanı
342
Puanları
0
Konum
İzmir
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?

sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?

Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.

Kul hakkına girer. Aldatmaya girer. Kadın seninle ne hayallerle evlendi.
 

ihvanistanbul

AkhenAton
Katılım
4 Eki 2009
Mesajlar
7,662
Tepkime puanı
2,338
Puanları
113
Konum
istanbul
Kul hakkına girer. Aldatmaya girer. Kadın seninle ne hayallerle evlendi.


Valla evlendiği kadınlar pek hayırlı yolun yolcusu değiller. İşin adı zina olmasın diye süre koymadan kalpteki niyetle böyle bir yola tevessül ediliyor. Şahsen (haşa) ALLAHı mı aldatıyorsunuz gibi tepki verdim ama nikahta iki şahit ve karşılıklı rıza şartı var. Süre sınırıda koyulmuyor. Fetvası var ise laf etmeyeceğim tartışmaktan yoruldum çünkü.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
"İnnemel amalu bin niyet" ... :)

Ameller niyete göredir. Bir zamanda boşarım niyeti bildiğim kadarıyla SAHİH değil.

Allahu alem.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Mehmet Talu hoca, niyet konusunda diyor ki:

"Nikâh, çiftlerin ebedî yaşamak üzere bir aile yuvası kurmalarıdır."

Ebedi dediği, ölümden sonrası yani ahıreti de içine alıyor. Dikkatinizi çekeriz.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Talu hoca devam ediyor:

"Ehlisünnet, süreli evlilikleri geçersiz saymıştır. Çünkü süreli evlilik islam dininin evlilik akdi ile gerçekleştirmek istediği hedeflerle çelişmektedir. Evlenmeden maksat sadece cinsi tatmin değildir. İslamın evlilik akdi ile gerçekleştirmek istediği maksatların başında ruh ve beden sağlığı içinde, İslamın manevi değerleriyle bütünleşmiş nesiller yetiştirmektir ki bu da ancak ailenin devamlı olmasıyla gerçekleşir. Bu nedenle İslam hukukçularının (fakihlerin) büyük çoğunluğu evliliğin devamlılığını akdin sıhhat şartı olarak görmüştür."
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Yine Talu hocaya sorulmuş... Diyor ki "Eşim beni boşadı. Sonra pişman olduk. Yeniden evlenebilmek için başka bir adamla evlenip cinsel olarak yakınlaştık ve boşanıp eski eşime döndüm... Caiz midir?"

Talu hoca: "Kadın eski eşiyle tekrar evlenebilmek amacıyla başka bir kişiyle nikahlanıp ayrılacak olsa, kıydığı bu nikah anlaşmalı olduğundan geçersiz olur ki boşanıp tekrar eski eşiyle evlenmesi de caiz olmaz."

Şu sürede boşanırım diye kalbinden geçirmek caiz değil. Böyle bir NİYET bulunan NİKAH, GEÇERSİZDİR.

Her halde mesele anlaşıldı.

Fi emanillah.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?

sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?

Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.

Muhterem, sual buysa o nikah geçersizdir. Talu hocanın cevaplarından anladığım kadarıyla niyetini düzeltip nikahı en başından yeniden kıymalı. Kadını bırakması vebalini katlar. Eğer kadında böyle bir niyet varsa o da aşikar edip en başından nikahlarını kıymaları gerekiyor. Bu durumlarının anlaşılmasıyla, o ailede huzur nasıl tesis edilir, hayal bile edemedim.

Allah Teala, nefs u şeyatine uydurmasın. Neler var şu dünyada?! Aman Allah'ım.
 

Kadir Razlık

Kısıtlı Erişim
Katılım
20 Ağu 2014
Mesajlar
2,280
Tepkime puanı
35
Puanları
0
Konum
manisa
Nikahla ilgili sorular​

Sual: Dini nikâha niye “imam nikâhı” deniyor?
CEVAP
Hristiyanların nikâhlarını, kilisede papazlar kıydığı halde, papaz nikâhı denmiyor. Nikâh kıymasını bilen her Müslüman, her yerde, nikâh kıyabilir. Nikâhın, camide olması veya imamın kıyması, şart değildir. Doktor kıyarsa, doktor nikâhı, mühendis kıyarsa, mühendis nikâhı denmeyeceği gibi, imam kıyınca da, imam nikâhı denmez. Normal adı nikâhtır. Resmî nikâh muamelesiyle karışmaması için, dini nikâh deniyor. Yoksa nikâh, namaz gibi dinin bir emridir. Dini namaz veya imam namazı diye bir namaz olmadığı gibi, imam nikâhı da olmaz. Sadece, belediyede yapılan nikâh işlemleriyle karışmaması için, dini nikâh veya İslam nikâhı demeli, imam nikâhı dememeli.

 

alanyali07

Kıdemli Üye
Katılım
11 May 2008
Mesajlar
6,968
Tepkime puanı
845
Puanları
0
Yine Talu hocaya sorulmuş... Diyor ki "Eşim beni boşadı. Sonra pişman olduk. Yeniden evlenebilmek için başka bir adamla evlenip cinsel olarak yakınlaştık ve boşanıp eski eşime döndüm... Caiz midir?"

Talu hoca: "Kadın eski eşiyle tekrar evlenebilmek amacıyla başka bir kişiyle nikahlanıp ayrılacak olsa, kıydığı bu nikah anlaşmalı olduğundan geçersiz olur ki boşanıp tekrar eski eşiyle evlenmesi de caiz olmaz."

Şu sürede boşanırım diye kalbinden geçirmek caiz değil. Böyle bir NİYET bulunan NİKAH, GEÇERSİZDİR.

Her halde mesele anlaşıldı.

Fi emanillah.

Muhterem, sual buysa o nikah geçersizdir. Talu hocanın cevaplarından anladığım kadarıyla niyetini düzeltip nikahı en başından yeniden kıymalı. Kadını bırakması vebalini katlar. Eğer kadında böyle bir niyet varsa o da aşikar edip en başından nikahlarını kıymaları gerekiyor. Bu durumlarının anlaşılmasıyla, o ailede huzur nasıl tesis edilir, hayal bile edemedim.

Allah Teala, nefs u şeyatine uydurmasın. Neler var şu dünyada?! Aman Allah'ım.

Talu hocanın cevabı iki taraflı anlaşmalı nikahlar için sanırım..adam niyetini kalbinde gizli tutup kadın böyle bir niyetten habersizse durum ne ki acaba ? şeriat zahire bakar,nikah ve boşama ,ie ilgili sözlerin şakası olmaz diye birşey hatırlıyorum,yani aradaki sözlü antlaşma mı geçerlidir acaba ?
 

alitufan2003

Profesör
Katılım
27 Ağu 2013
Mesajlar
1,370
Tepkime puanı
11
Puanları
0
Konum
Yalova
Nikah hakkında benim bir sorum var? Bu konuda ilim sahibi kimse var mı aramızda?

sorum şu: bir erkek bir kadınla evlenmek istese fakat kalbinden ben bunu şu zaman boşarım diye geçirse, diline hiç vurmasa bu niyeti bu nikah muta mıdır, caiz midir?

Bir tanıdığım bu yola gitti epey tartıştık fakat kaynaklı cevap veremedim. Hoş kaynakta göstersem değişen bir şey olmayacak fakat ben fetvasını merak ettim.


Caiz değildir...
Çünkü;



" Evliliğin Sıhhat Şartları:

Bir nikâhın sonuçlarını meydana getirebilmesi için "Sahih" olması gerekir. Bu ise İslâm'ın belirlediği sıhhat şartlarının bulunması ile gerçekleşir. Aksi halde, eksikliğin durumuna göre nikâh "Bâtıl" veya "Fâsit" olur.


Evliliğin geçerli olması için bulunması gereken sıhhat şartları şunlardır.

1. Evlenecek eşler arasında sürekli veya geçici bir evlenme engeli bulunmamalıdır.
Meselâ;
• Kesin boşanmadan dolayı iddet beklemekte olan kadını nikâhlamak.
• Boşanılan ve iddeti devam etmekte olan kadının kız kardeşi ile evlenmek.
• Birbirlerini haram kılan iki kadını bir nikâh altında bulundurmak. (Hala ile erkek kardeş kızını, teyze ile kız kardeş kızını birlikte nikahlamak gibi.)
• Kadın erkeğe ebedî olarak haram olmamak. (Kız, kız kardeş, hala ve teyze gibi.)
Evliliğin geçerli olmasının şartlarından olan bu durum tahakkuk etmezse, evlilik akdi kesinlikle bâtıl olup, bununla evliliğin sonuçlarından hiç biri gerçekleşmez.

2. İcâp ve kabul geçici değil ebedî olmalıdır. Bunun içindir ki mut'a ve geçici nikâhlar haramdır.


3. Şahitlik evliliğin sıhhatinin şartlarındandır. İki kişinin şahitliği olmaksızın evlilik sahih olmaz. Çünkü şahitlik kadının ve çocuğun haklarının korunmasını sağladığı gibi, babanın çocuğunu reddedip nesebinin kaybolmasını da önler. Evliliğe önem verildiğini gösterir. Şahitlik sebebiyle helâl ve haram birbirinden ayrılmış olur.


4. Akdi yapanların rızâsı olmadan evlilik sahih olmaz. Ölüm veya şiddetli dayak ile tehdit edilerek, erkek veya kadından birisi evlenmeye mecbur edilirse akit fâsit olur.

5. Evlilik mehirle olmalıdır, onsuz evlilik sahih olmaz. "


Ömer ÖNGÜT -K.S.-Hazretleri
 

alı

Yeni
Katılım
12 Eki 2006
Mesajlar
1,784
Tepkime puanı
51
Puanları
0
Sana en yakınlarını mut'a olarak ver desem, kızarsın, köpürürsün. Demiyorum. Edeb müsaade etmez. Kendine yakıştıramadığını başkasına yakıştırman; yolunun batıl olduğunu gösterir. Biraz düşünürsen çıkarırsın.

Kızmıyor isen zaten haya damarına el fatiha...

Tasavvuf ehli kardeşim biz farklı seylerden bahsediyoruz...
Bu konu neden gundemi işgal ediyor? Ümmetin butun derdi bitti de sadece muta nikahı caiz mi degilmi meselesi mi kaldı? Ayrıca bu konu hakkında gerekli aciklamalari baska basliklaraltında yazmistim. Caresiz zavallılar gibi neyi kanitlamaya çalışıyorsunuz?
Misyar nikahi hakkında ne dusunuyorsunuz? Ehlisunnet oldugunu iddia edenler bu nikahın helal oldugunu savunuyorlar... buna ne diyeceksin?
Bi bahane bulursun sen.

Selam ehline selam olsun...
 

DostunDostu

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
30 Eyl 2013
Mesajlar
6,183
Tepkime puanı
473
Puanları
83
Sahabe döneminde Muta nikahı Darül harpte uygulanmış bir nikahtır. Şia bunu genelleştirirken Ehli sünnet tamamen reddediyor. Peki bunun orta yeri yok mu? Mesela darül harpte caizdir denemez mi?
 

MÜTEŞEKKÜR

Kıdemli Üye
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
6,938
Tepkime puanı
198
Puanları
0
Sahabe döneminde Muta nikahı Darül harpte uygulanmış bir nikahtır. Şia bunu genelleştirirken Ehli sünnet tamamen reddediyor. Peki bunun orta yeri yok mu? Mesela darül harpte caizdir denemez mi?

Mut'a nikahının haramlılığı her yerde geçerlidir.Nereye giderseniz gidiniz, haram ve helaller her zaman bakidir ,değiştirilmesi mümkün olamaz.
 
Üst