M.İslamoğlunun bazı görüşlerine cevaplar

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Bu forumda bazılarımız hala, Ehli Sünnet itikadının ve Mezhep taklid etmenin önemini, ahirete olan etkisini kavrayabilmiş değil. Yazık bu Müslümanlara! Ahiretleriyle (yani hiç bitmeyecek olan asıl hayatlarıyla) oynuyorlar da haberleri yok. Muhbir-i Sadık efendimiz, yani her haberi mutlaka çıkan Peygamberimiz haber vermiş; İcabet Ümmetim 73 farklı gruba ayrılacak. Biri Cennete, diğerleri Cehenneme... diye ihbar etmiş. Vermiş ama oralı değiller. Haşa Resulullah efendimiz sanki sivrisinek sokmasına karşı uyarmış gibi... Tınnn... Haşa oyuncak sanki. İmam Rabbani Hz.lerinin deyişiyle şimdi anlamaya çalışmıyorsanız, anlamanız yakındır.
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
İslamoğlunun savunduğu görüşlerden biride, mezhepsizliktir.Yani kafamıza uyan hadisle istediğimiz gibi amel ederiz. kuranı kerimde Allah ; delilinizi getirin buyuruyor.Delilimiz mezhep imamlarımız ve onların tabi olduğu ashab ve tabiki Resulullahtır.Peki mezhepsizliği savunup, başı boş olanların delilleri nedir?onlar kimden delil getirecek?

Yalan hemde külliyen.
İslamoğlu hanefi mezhebine bağlı olduğunu söyledi, kendi kulağımla duydum.
Tek farkı şu mezhep deyip diğerlerini görmezden gelmiyor,o alimlerin görüşlerine de itibar ediyor.
Bilmeden iftira atmanın manevi mesuliyeti nedir?
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Yalan hemde külliyen.
İslamoğlu hanefi mezhebine bağlı olduğunu söyledi, kendi kulağımla duydum.
Tek farkı şu mezhep deyip diğerlerini görmezden gelmiyor,o alimlerin görüşlerine de itibar ediyor.
Bilmeden iftira atmanın manevi mesuliyeti nedir?

Demek ki bu adam (İslamoğlu) adamına göre konuşuyor. Nabza göre şerbet.

Biz de kendi gözlerimizle okuduk: "Ben kendimi hiç bir zaman, HİÇ BİR MEZHEP ile tanımlamadım" diyordu.

Buyur, ayıkla pirincin taşını.
 
K

Kaçak

Guest
Ayıklanacak taş filan yok ...
O cümlenin önünü ve arkasınıda ekleyin baride ..
Cidden o zaman samimiyetle itiraz ettiginize ikna olayımda ...
Deyim kendi kendime , cidden İslamoğlu burada hata etmişmi ...
Hata etmemiş demiyorum demem de zaten ...
Yoktur bende masumiyet kavramı ...
Hata ettiği yeride açık yüreklilikle söylerim ...
Çunku İslamoğlu ne bana para verir , ne şan verir , nede ahirette bana faydası dokunur ...
Ama o cümle tek başına bir cümle değil , çok iyi çok net biliyorum ...
İşte buraya tek başına alıp gelip sapıklıgına delil derseniz ..
İslamoğlundan degil , sizin adaletinizden şuphe ederim ..
sıkıntı burada zaten ...
İslamoğlu çıkıpta kimseyle ugraşmıyor ...
Bunu anlamıyorsuınuz ..
İslamoğlunu cazip kılan bu ...
Güvenilir kılan bu ...
Tekelleştirmeye çalıştıgı bir şey yok ..
Neyseee ...
sıkıntı bakış açısı ...
sukut yaraşır bizlere ...
Selamlar ...
 

ismail

Yeni
Katılım
3 Mar 2007
Mesajlar
20,475
Tepkime puanı
2,063
Puanları
0
Yaş
45
mezhepler hangi yıllarda kurulmuş
mezhep imamlarına ictihat kapısını kim açmış
4 mezhep doğduktan sonra kapıyı kim kapatmış
4 mezhebe hak deyip diğerlerini dışarıda bırakan kim
4 tane hak olur mu
mezhep imamları benim yorumum en doğrusu diğerleri batıl demiş midir
delil getir diyor arkadaşımız
4 hak mezhep dediğimiz halde başka bir mezhepten insan görünce dinsizmiş gibi bakıyoruz
Kaldı ki dışarıda kalan mezhepler var elbette onları düşman görürüz
mezhep imamlarının da her bir düşünceyle ilgili delilleri var ama her biri farklı yorumlamışlar
bizler getirdiğimiz delilleri neye göre değerlendireceğiz
Oy verelim diyende Müslüman,vermeyelim diyende
Tasavvufsuz olmaz diyende Müslüman,tasavvufla olmaz diyende
Başını kapattığı için okuyamayanda Müslüman,peruk takanda hatta hiç örtmeyende
Bu insanların hepsinin de bir hocası var cevaz aldığı hepside İslam dan kaynak getiriyor
hepsinin ayrı bir kitabı yok
bu bizim düşüncemiz dersiniz eyVALLAH ama bizim bildiğimiz en doğrusu diğerleri batıl derseniz kusura bakmayın ama din kimseye miras kalmış bir meta değil
yorum farkları farklı düşünceler olabilir olmalıdır da
birbirimizi dinleyip anlamaya çalışarak farklı yanlarımızdan değil ortak noktalarımızdan yaklaşarak birliktelikler oluşturmalıyız en azından gayretinde olmalıyız.
Şahsım adına benim düşünceme ters gelen düşüncelerle uğraşmam bakın mesajlarıma kaç tane bulacaksınız bu benim düşüncesiz olmamdan kaynaklanmaz sadece farklı düşüncelere değer vermemden kaynaklanır bazen güler geçerim bazen tekrar tekrar okurum doğru söylemiş diye.
Bu sitede her görüşten insan var hatta görüşü olmayan insanlar var biz eğer duyarlı insanlarsak birlik olup kaynaşma içine girerek düşüncesi oturmamış insanlara islamı sevdirmeye çalışırız ama sadece islamı gerisi kendine kalmış hangi düşünce akımına gireceğine kendi karar verir.
Dışarıdan gelen toy bir insan düşünün kendinizi ne kadar çok farklı düşünce var ve herkes kendini dünyayı kurtaran adam sanıyor ve saç başa bir kavga var kendimize gelelim beyler bizim başkalarına verecek bir dirhem örnekliliğimiz yok.
Neden hoca döğüştürüp duruyorsunuz sizler ortaya güzel olanı koyarsınız isteyen istediğini alır.
Lafa gelince ALLAH resulünün Ebu cehil gibi insanların ayağına kaç kez gittiğini ve her defasında aynı güzel dille bir şeyler anlatmaya çalıştığının edebiyatını yapar ama kendiniz belkide camide aynı safta namaza durduğunuz insanlara aynı dili kullanamıyorsunuz.
Buda sizlerin deyiminizle salataya limon olsun
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Kaçak... Bu yazıyı okuyunuz:


26/07/2007 gününde İslamoğlu’nun sitesinde geçen bir soru cevap::

Soru:

Dün imam hatip sitesinin forumunda bir ağabey sizin Şia olduğunuzu söyledi. Sizin itikadınızı merak ettiğini ve hatta sizin mezhepsiz olduğunuzu iddia etti.

Hocam kusura bakmayın vaktinizi çalıyorum. Bir kaç arkadaşın mezhep konusunda kafası karıştı. Şunu sual etmek isterim; hem itikadi hem fıkhi mezheblerin insan hayatında o kadar da önemi yok mudur ? İnsan mezhepsiz de yaşayabilir mi ?

İslamoğlu’nun Cevabı:

Aziz talib,

Ömrümde hiç Şii olmadım. Buna hiç ihtiyaç duymadım. Kendimi mezheple hiç tanımlamadım. ALLAH bizi Müslüman olarak adlandırdığını Kur’an’da söylüyor: (Huve semmakumu’l-müslimin: O sizi müslüman diye adlandırdı) Bu bana yetti. İftiracıları ALLAH’a havale ediyor, onlardan beri olduğumu ifade ediyor, huzur-i ilahide davacı olduğunu beyan ediyorum. Ves’selam.

(Soru kısmı kısaltılmış, verilen cevap olduğu gibi alınmıştır)

Sözün önü de arkası da burada. Şimdi kulağıyla "İslamoğlu'nun, Hanefi Mezhebine bağlı" olduğunu duyan arkadaşımız, taş ayıklamaya buyursun. İslamoğlu da huzur-u ilahiyi bekleyedursun. Biz de bekliyoruz.
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Fakat şunu tespit etmeden geçemeyeceğim:

İslamoğlu ister Şii olsun, ister Mutezili, ister Harici, ister Vehhabi, isterse de mezhepsiz... Hiç umrumda değil. Ne hali varsa sonuna kadar görsün. Ya da Allah onu düştüğü delatten kurtarsın. En çok diyeceğim odur.

Lakin, çevremde ve nette İslamoğlu'ndan ciddi anlamda etkilenen insanlarla karşılaştım. İslamoğlu'nun dall ve mudill olduğunu o yüzden söylüyoruz ki insanlar ondan sakınsınlar. İslamoğlu'nun zararı sadece kendinde kalmıyor. Tekrar edelim, İslamoğlu pek çok meselede Ehli Sünnete muhaliftir. Bir çırpıda 30-40 meselede aykırı fikirler yaydığını geçen sene tespit etmiştik. O vakitten beridir, kaç mesele daha dağarcığınıa eklendi Allah bilir. Her görüşü doğru, ama bir kaç mesele de olsa bid'at fikirleri olanlara karşı dahi dikkatli olmak, seçici olmak gerekirken; Ulema bu konuda nice ciddi uyarılarda bulunmuş iken, İslamoğlu'na alim gözüyle bakmak, baktırmak; onu aklamak, onu tavsiye etmek CİNAYETTİR.

Nasihati, emri bil marufu; saldırmak, karalamak olarak görenlere de idrak diliyorum. Feraset diliyorum.

Bakınız, Müslüman bir öyle bir böyle konuşmaz. Konuşmamalı. Bir yerde "Hanefiyim" deyip başka yerde "Mezheple kendimi tanımlamam" diyorsa; ve siz bunu fark ettikten sonra artık kimsenin sizi sakındırmasına ihtiyaç kalmamalı. Allah akıl fikir vermiş.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Mezheple kendini tanımlamak "müslümanlar olarak" kendini tanımlamanın dışında değildir. "Huve semmakumu’l-müslimin" ayetine aykırı değildir. Tarif maksatlı insan kendini tanımlayabilir. Edirne'li, Van'lısındır; Hanefi, Şafiisindir; Nakşi, Kadirisindir... Bu ayeti verip, ben kendimi mezheple tanımlamam demek, apaçık bir şaşırtmacadır.

Soru: Allah bizlere Müslüman ismini verdiği halde Nakşî, Kâdirî gibi değişik tarikat isimleri veya Hanefi, Şafii gibi mezhep isimleri İslam’ı bölmüş olmuyor mu?

Allah’a ve Resulüne inananların hepsi müslümandır ve Müslüman ismi Allah tarafından bize verilmiş en kapsayıcı ve en şerefli isimdir. Bununla birlikte İslam’da tefrika niyeti taşımayan, tarif amaçlı ilave isimlendirmeler caizdir. Peygamber Efendimiz de sahabeyi, Ensar, Muhacir, Bedir Ehli şeklinde muhtelif isimlerle isimlendirmiştir. Önemli olan bu tür farklı isimlendirmelerin tefrika yaratmak için istismar edilmemesidir. İslam tarihine baktığımızda, bazen bu isimler insanlar arasında tefrika çıkarmak için de kullanılmıştır. Mesela Beni Mustalik Gazvesinde, Müreysiyye Suyu başında Ömer İbn Hattab’ın (r.a) kölesi ile bir Ensari arasında atları sulamada öncelik konusunda tartışma çıkmış, tartışmanın büyümesi üzerine köle “Ey Muhacirler yetişin, Ensari de ey Ensar yetişin!” şeklinde kendi kabilelerini yardıma çağırmış, münafıkların reisi Abdullah b. Selul da bunu fırsat bilip Ensarı kışkırtmaya çalışmış ve bu mübarek iki ismi ayrımcılık için kullanmak istemiştir. Peygamber Efendimizin vaktinde müdahalesi ile olay yatıştırılmıştır.

Peygamber Efendimiz bu tür isimlendirmeleri hakk yolda kullanmış, Huneyn Gazvesinde düşmanın şiddetli saldırısı sonucunda kaçışan sahabeleri toparlamak için amcası Abbas’dan (r.a) ey Rıdvan Ehli, ey ağaç altında beyat edenler, ey ensar geri dönün, şeklinde yüksek sesle ashabını çağırmasını istemiştir. Bugün de bazı tarikat ve mezhep isimlendirmeleri onların tabi oldukları manevi ve fıkhi mezhepleri tanıtmak için kullanılmaktadır. İslam’ı bölme isimlendirmelerden çok bu grupların birbirine olan tutumlarından kaynaklanmaktadır. Bunun çaresi, tarikat ve mezhep sahiplerinin taassuba kapılarak kendilerini tek hakk yol sayma hatasına düşmemeleri ve ümmet bilincini kaybetmemeleridir.

Özellikle muhtelif tarikatların müritleri, hepsinin Allah’a vuslat yolunda olduklarını unutmamalıdır. Ehl-i sünnet tarikatları ve fıkıh mezhepleri insanları hakk yola götüren büyük ulema ve urefamızın içtihatlarıdır. Bunların hiç biri ayrı bir din değildir, sadece dinin daha iyi yaşanabilmesi için gerçekleşen oluşumlardır. Hepsinin amacı Allah’ın rızasını tam olarak elde etmeye gayret etmektir. Böyle bir durumda farklı isimlendirmeler, tanıtıcı ve hayır yolunda yarışmacı bir gaye güder ki, bu da İslam’ı bölmez.

Doç. Dr. Süleyman Demir, Altınoluk Dergisi
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Mustafa İslamoğlu'nun hak yolda pek çok güzel hassasiyetleri vardır ve bu da çok insanın hoşuna gitmektedir. Fakat bu yanlışlarını doğru kılacak değildir. Özellikle tasavvuf hakkındaki düşüncelerinin bir makbuliyeti yoktur.
 
K

Kaçak

Guest
Sayın Hirahos sitenin ağır toplarından sayılırsınız ...
İnanın şu yazdıklarınız ünvanınıza yakışmıyor ...
Kendimi mezheple tanımalamam deyip arkasından ilgili ayeti getiren birine vay mezhepsiz vay diyeiliyorsanız ne diyelim ki ...
İslamoğlu defaatle hanefi fıhkıyla amel ettigini dillendirdi ...
Ki zaten bir kaç eserini okumuş olsaydınız ne kadar mezhepsiz oldugunu anlardınız ...
Neyse bbu tip konular sakızdan beter oldu...
Kendisinin o soruya 3 cümle ile cevap vermesi bile bana çok ...
İslamoğlunu ister alim kabul edin , ister gazeteci, ister aydın , ister yazar ...
Kimin ne kabul ettigi beni pek ilgilendirmez ...
Ben İslamoğlunu "aklı başında " olarak kabul ediyorum ...
Buna bana fazlasıyla yetiyor ...
Şunun bunun kılı tüyü ile ugraşmayan , ilmini s.dik yarışına çevirmeyen , onu bunu gücünden dolayı otorite kabul etmeyen , gizli ajandasındaki hedeflerini gerçekleştirmek için kırk takkiye gösteren , tek bir alana yüklenip nasıl hareket edecegini bilmeyen , gündeme kapalı hayatı ritüellere terk eden biri degil ...
Bende çevreme bakıyorum ...
Aklı başında dediğim insanlar İslamoğluna olumlu bakıyorlar ...
Eleştiren yok değilmi cidden var ...
Ve şahsım adına eleştirilere katıldıgım taraflarda var ...
Birileri tarafından gündem edilen biri degil, gündem tutan biri bu haliylede attığı adım çok ...
Hatası olacaktır ...
Ve birşey söyleyim ben İslamoğlunun yüzünü bile görmedim henüz ...
Sanmayınki kendimi İslamoğlumcu filan diye tanımlıyorum ...
Konuya güzel uydu , kendimi İslamoğlu ile tanımlamam ...
Ama dediğiniz gibi ,İslamoğlu gün geçtikce etki alanını artıran biri ama bu onun şahsından kaynaklanmıyor kanımca ...
Kendisi uçtugu kaçtıgı için degil , artık insanların din algısı daha bir sorgulayıcı ve araştırıcı oldugu için ...
Ve İslamoğlu hakkında hiç bir insanüstü bir şey anlatılmaz , ona çekicilik katmak için , cazibe merkezi haline getirmek için pazar oluşturulmaz ...
Kitapları girer evlere , TV sohbetleri dinlenir, yüzü bile görülmeden takip edilir usulca ...
Ve hatta tam tersi yogun bir kampanya başlatılır hakkın , ülkenin toplumun ağır topları tarafından ama beyhude ...
Dediğim gibi beyhude hepsi ...
Ve keramet İslamoğlunda değil , zaten sevindigim taraf bu ...
yoksa külahı birinden alıp , ötekine , bizimkine giydirmenin hiç bir esprisi yok yani ..
Filan filan ..
Konu uzar gider ...
Dedim ya sıkıntı bakış açısı ...

Ama benim bakış açımda ...
Ebuzer de müslüman Hz Osman da ...
Ebuzerin bir alt basamagı komunizme , Hz Osmanın bir üst basamagı kapitalizme açılan yolları temsil eder ...
Bunlar caddenin sağ ve sol kaldırımlarıdır ...
Bu ikisi arası caddedir , yoldur ..
Hani bilirsiniz bir bedevi gelir Resule ve ne yapayım der , namaz , oruç zekat der Allah Resulu de , vallahi bundan başkasını yapmam der ...
Bu bedevinin alt basamagı küfre ...
Zühd ve takvada örneklik teşkil eden Hz Ebubekir üst basamağı şirke giden yola açılan kapıları temsil eder ...
Bu ikisi arası caddedir , yoldur ...

eh artık musadenizle benden bu kadar ...

Selamlar ...
 

hirahos

Kıdemli Üye
Katılım
9 Kas 2006
Mesajlar
35,948
Tepkime puanı
483
Puanları
0
Yaş
55
Soru kısmında yer alan altı çizili cümleleri dikkate almayan ve cevabın aslında ne anlama geldiğini fark edemeyen; dolayısıyla her zamanki İslamoğlu kurnazlığına aldanan Kaçak kardeşimizin de İslamoğlu'nu nasıl bulduğu bizi ilgilendirmiyor. Kendisinin bileceği hususlardır.

Resulullah Efendimiz ve Ashabı nasıl inanmışlar ve nasıl yaşamışlar derdimiz odur. Ölçümüz ve örnek aldıklarımız Ehli Sünnet ulemasıdır. Allah hepsinden razı olsun.

Cüz'i irade bize der ki herkes istediğini tercih eder ve Allah Teala razı olmasa da o istediğini yaratır. Amenna ve saddakna. Akıl, eğriyi doğrudan ayırd edebilmek için var. İrade de doğruyu seçebilmek için var zaten.
 
K

Kaçak

Guest
Şunu sual etmek isterim; hem itikadi hem fıkhi mezheblerin insan hayatında o kadar da önemi yok mudur ? İnsan mezhepsiz de yaşayabilir mi ?

Diye soru sorulmuş ..
İslamoğlunun kurnazlık ettiğini sanmıyorum ...
Ben İslamoğlu değilim ama ...
Bu soruya verilecek cevabım şudur ...

Hatta bu soruyu Sayın Hirahos size sorayım ...
Çevrenizde 10 kişi bulun ve sorun ...
Hatta şöyle yapalım siteye soralım ...
Sahi sizin neden İtikadda mezhebiniz Eşari değilde Maturidi ?
Veya siz neden Şafii değilde hanefisiniz ?
Veya kaçınız cidden Hanefi ve Maturidisiniz ?
Bunlara gerçekten kalbiniz mutmain olarak çevremde cidden Hanefiler varmış , Maturidiler varmış derseniz , önemini oturup konuşalım ...
Veya şöyle soru soralım ...
Öğle namazı vaktini İmamı Azama göremi tayin ediyorsunuz ?
Yoksa İmam Yusufa göremi tayin ediyorsunuz dediğinizde ...
Kaçı İmamı Azam elbette diyecek ?( hoş soru sahibide bu konuda ilgili ve bilgili degildir de çaktırmayın )
Veya soralım Maturidi ile Eşari arasındaki farklar nelerdir ?
Ben Maturidiyim derken kast ettigin şey nedir ?
Bu kadar olmazsa olmaz mezheplerimiz hakkında bakalım bizler neler biliyoruz ?
Kaç kişi atadan yadigar Hanefi degilde , araştırmış , seçmiş ve İmamı Azam ekolüne tabii olmuştur ...
Sadece cedelleşmenin , işin kötüsü cedelleşmede de kara çalmanın adı olmaya başlamış bu Mezhep kavramını Müslümanlar olarak ele alalım bakalım , sonuçlar neyi gösterecek ...
Sonra Mezheplerin önemini ve yerini tayin ederiz inş.

Selamlar ...
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
Kaçak... Bu yazıyı okuyunuz:


26/07/2007 gününde İslamoğlu’nun sitesinde geçen bir soru cevap::

Soru:

Dün imam hatip sitesinin forumunda bir ağabey sizin Şia olduğunuzu söyledi. Sizin itikadınızı merak ettiğini ve hatta sizin mezhepsiz olduğunuzu iddia etti.

Hocam kusura bakmayın vaktinizi çalıyorum. Bir kaç arkadaşın mezhep konusunda kafası karıştı. Şunu sual etmek isterim; hem itikadi hem fıkhi mezheblerin insan hayatında o kadar da önemi yok mudur ? İnsan mezhepsiz de yaşayabilir mi ?

İslamoğlu’nun Cevabı:

Aziz talib,

Ömrümde hiç Şii olmadım. Buna hiç ihtiyaç duymadım. Kendimi mezheple hiç tanımlamadım. ALLAH bizi Müslüman olarak adlandırdığını Kur’an’da söylüyor: (Huve semmakumu’l-müslimin: O sizi müslüman diye adlandırdı) Bu bana yetti. İftiracıları ALLAH’a havale ediyor, onlardan beri olduğumu ifade ediyor, huzur-i ilahide davacı olduğunu beyan ediyorum. Ves’selam.

(Soru kısmı kısaltılmış, verilen cevap olduğu gibi alınmıştır)

Sözün önü de arkası da burada. Şimdi kulağıyla "İslamoğlu'nun, Hanefi Mezhebine bağlı" olduğunu duyan arkadaşımız, taş ayıklamaya buyursun. İslamoğlu da huzur-u ilahiyi bekleyedursun. Biz de bekliyoruz.



Pes pes pes. Bir cevap bu kadar saptırılır.
Bir kişiye soru sorulduğunda o kişi bulunduğu konum gereği kendisini değişik şekillerde tanımlar. İslamoğlu bildiğim,takip ettiğim kadarıyla " Hangi mezheptensiniz?" gibi bir soruya ayrıştırıcı değil, daha birleştirici olması hasebiyle "Kendimi mezheple hiç tanımlamam" diyebiliyor. "Müslümanım" diyor. Bu ve buna benzer cevaptan niyet okuyupta "hah ulan bu mezhepsiz" yorumu iyi niyetle bağdaşmaz. Ama açın sitesini "iftiralara verilen cevaplar" videosunda kendi ağzından açık açık "bu tip surulara müslümanım cevabı verdiğini fakat kendisininde elbette bir mezhebi olduğunu ve hanefi mezhebine bağlı olduğunu" ifade ediyor.

Böyle her yoruma gelebilir sözleri- elbette sen böyle anlamış olabilirsin- ama yanılma payınıda hesab ederek yafta yapıştıramazsın, buna hakkın yok.
Diğer yazdıklarını tartışma konusu bile yapmıyorum,senin görüşündür elbette katılmayabilirsin.
"Alim değil" diyorsun alimlik icazetleri sendenmi çıkıyor? Sen ister kabul et, ister etme İslamoğlu icazetli, kitaplı, alimoğlu alimdir.
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Cevap saptırılmamış. Cevap kısmı sizin açıklamanızı anlatır değil. Dediğiniz gibiyse -öyledir herhalde- cevap eksik ve yanlış anlaşılmaya müsait olarak siteye koyulmuş. Birkaç cümle ilavesiyle kimse yanlış anlamayacak şekilde İslamoğlu derdini anlatabilirdi diye zannediyorum.

Eleştirinin bir yüzü hep soğuktur. O yüzden bu konuda daha fazla hassasiyet gerekir.

Hanefi'yim demek ayrıştırıcı değildir. Mezhepler herkese lazımdır. Ve mühimdir. İnsanların cehaleti başka bir şeydir.
 
Katılım
14 Eki 2006
Mesajlar
1,777
Tepkime puanı
67
Puanları
0
Ben Bediüzzaman ı sevdi isem imanımı kuvvetlendirdiği için sevdim. Bu ve buna benzer bayındır,eliaçık vs sözde kendince alimleri sevmedi isemde müslümanların dayanak noktalarını tahrif edip onları asrın hücumuna karşı savunmasız bıraktıkları için sevmedim sevmeyeceğim davacı da olacağım.. Derdim akşam namazının vakti ne zaman girer, kabir azabı hak mıdır, peygamber ruyet i cemalullah ı görmüşmüdür görmemiş midirf vs vs teferruat kabilinden meselelr değil.. direk imana iman hakikatlerine temas eden noktalarda bunlar gibi zevatın, güya itidalli olma prensibi ile hareket ederek, peygamberi tanrılaştıranlara karşı güya müvazene sağlamak derdinde oldukları zannedilse de esasında şahid olduğum kadarı ile ilmen kendini yeterince geliştirememiş müslümanların imanlarında soru işaretleri oluşmasına sebep oldukları aşikar.. hadis usulünden bi haber Kuran ı basit bir mealden ibaret sanan müslümancıklar yetiştirerek evliyaları küçümseyerek, kerameti mucizeleri yok sayarak vs vs ne gibi infiallere yol açtıklşarını dünyanın ömrü kalmışsa zaman gösterecek...
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
İslamoğlu'nun Asrın Sultanına yazdığı şiir:

Can Gazeli

-Ramazanoğlu Mahmud Samî (r.a.)'ye

Canım öksüz bıraktı göğümden aktı cânım

Ölümsüzlük tacını başına taktı cânım

Şimdi sevdanın tahtı neylesin böyle bomboş

Aşkın zorlu yolunda son bir duraktı cânım

Seni böyle apansız gayrı gel'e koşturan

Bir ömür kavrulduğun sonsuz firaktı cânım

Biricik bakışınla yeşerdi kaç kerbela

Ki sen nazar etmeden içim kuraktı canım

Ölüm senin olmadan sevmemiştim bu kadar

Bir kez sığazlamışsın yüzü ap aktı cânım

Et kemiği bir hoş yele mi savurdun oy

Dost gelmiş diye toprak kınalar yaktı cânım

Bakışınla yıkanmak bir hayal oldu şimdi

Gönüle saplansa da gözden ıraktı cânım

Ateşin bir hükmünün kalmadığı dünyada

Gidişin yeryüzünün külünü yaktı cânım

Yaralı kuşlar artık uçmayı unutacak

Bunca yetim serçeyi kime bıraktı cânım.
 

Alper...

MarmaranınKralı
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
9,574
Tepkime puanı
452
Puanları
0
Konum
İsLamBol
Web sitesi
cennetsarayi.blogcu.com
Diye soru sorulmuş ..
İslamoğlunun kurnazlık ettiğini sanmıyorum ...
Ben İslamoğlu değilim ama ...
Bu soruya verilecek cevabım şudur ...

Hatta bu soruyu Sayın Hirahos size sorayım ...
Çevrenizde 10 kişi bulun ve sorun ...
Hatta şöyle yapalım siteye soralım ...
Sahi sizin neden İtikadda mezhebiniz Eşari değilde Maturidi ?
Veya siz neden Şafii değilde hanefisiniz ?
Veya kaçınız cidden Hanefi ve Maturidisiniz ?
Bunlara gerçekten kalbiniz mutmain olarak çevremde cidden Hanefiler varmış , Maturidiler varmış derseniz , önemini oturup konuşalım ...
Veya şöyle soru soralım ...
Öğle namazı vaktini İmamı Azama göremi tayin ediyorsunuz ?
Yoksa İmam Yusufa göremi tayin ediyorsunuz dediğinizde ...
Kaçı İmamı Azam elbette diyecek ?( hoş soru sahibide bu konuda ilgili ve bilgili degildir de çaktırmayın )
Veya soralım Maturidi ile Eşari arasındaki farklar nelerdir ?
Ben Maturidiyim derken kast ettigin şey nedir ?
Bu kadar olmazsa olmaz mezheplerimiz hakkında bakalım bizler neler biliyoruz ?
Kaç kişi atadan yadigar Hanefi degilde , araştırmış , seçmiş ve İmamı Azam ekolüne tabii olmuştur ...
Sadece cedelleşmenin , işin kötüsü cedelleşmede de kara çalmanın adı olmaya başlamış bu Mezhep kavramını Müslümanlar olarak ele alalım bakalım , sonuçlar neyi gösterecek ...
Sonra Mezheplerin önemini ve yerini tayin ederiz inş.

Selamlar ...

Mezhepleri tartışalım,imamları ayıklayalım...Hatta bu hadis zayıf, bu hadis sakat,bu hadis uydurma diyerek hadisleri de kriterlere tabi tutalım.Olmadı ayetleri de ayıklayalım.Hatta eski kitapları (incil,tevrat,zebur ve diğer suhuflarıda ) kuranın içine katıştıralım... hatta islamı komple sorgulayalım...

yada en iyisi dinsiz olalım. o zaman ortada ne hanefi kalır ,ne şafii... çözüm dinsizlik o zaman.Çözümlere şüpheyle gidiliyorsa , şüphenin sonu imansızlıktır.

başka bir soru,limon tadında ama olsun ,alıştık artık limonlu salataya.....

islamoğlu, mezhep imamları ile bir mi tutuyor kendini? cennet ve cehennemin sonsuz olmadığını söylüyor,peygamber de insandı, sahabe avam halktı,aşırı yücelttiler diyor....

bu soruları izah edin.ama islamoğlu'nun dediği şekilde.kendi yorumunuzu değil.

bir de şu var, bütün görüşleri ortaya döküp,sonra da ben demedim o dedi gibi bi açıklama bir alime yakışmaz.buradaki bütün görüşlerden kastım, ehli sünnet dışı olan fırkaların görüşü.bu resmen mikserlik yapmaktır.karıştırmaktır ortalığı,sonra da zeytinyağı gibi üste çıkmaktır.
 

_Nihade_

Gafleti eyLe Heba
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
2,061
Tepkime puanı
581
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Ankara
Konuyu okuyupta yazmadan edemicem, bundan 2-3 hafta önce babam hilal tv de M. islamoğlunun sohbetini izliyordu.Defalarca uyarmama rağmen.
Ben mutfaktayken yanıma geldi ve kızım hoca diyor ki Allah'a iman önemli değildir, ahirete iman önemlidir dedi.Nasıl yani Allaha iman olmayınca ahirete imanın ne önemi olur ki dedi.
65 yaşında ki adam anlamış, sürekli anlatmakla olmuyor, insan kendi bulacak yanlışı demekki.
 

Alper...

MarmaranınKralı
Katılım
10 Eki 2006
Mesajlar
9,574
Tepkime puanı
452
Puanları
0
Konum
İsLamBol
Web sitesi
cennetsarayi.blogcu.com
Konuyu okuyupta yazmadan edemicem, bundan 2-3 hafta önce babam hilal tv de M. islamoğlunun sohbetini izliyordu.Defalarca uyarmama rağmen.
Ben mutfaktayken yanıma geldi ve kızım hoca diyor ki Allah'a iman önemli değildir, ahirete iman önemlidir dedi.Nasıl yani Allaha iman olmayınca ahirete imanın ne önemi olur ki dedi.
65 yaşında ki adam anlamış, sürekli anlatmakla olmuyor, insan kendi bulacak yanlışı demekki.

:) ne güzel ya... adam direk işi başından kestirdi attırdı.... bundan gayrı yazmak boştur.
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
Konuyu okuyupta yazmadan edemicem, bundan 2-3 hafta önce babam hilal tv de M. islamoğlunun sohbetini izliyordu.Defalarca uyarmama rağmen.
Ben mutfaktayken yanıma geldi ve kızım hoca diyor ki Allah'a iman önemli değildir, ahirete iman önemlidir dedi.Nasıl yani Allaha iman olmayınca ahirete imanın ne önemi olur ki dedi.
65 yaşında ki adam anlamış, sürekli anlatmakla olmuyor, insan kendi bulacak yanlışı demekki.

Bir yanlış anlama olamazmı?
İslamoğlu nun bütün sohbetleri kayıt altındadır, babanızın söylediği o şeyleri bulabilirseniz bizde fikir sahibi olmuş oluruz.
Babanıza da selamlar.
 
Üst