Yahu senin yazdığın "Fahreddin Razi'nin Tefsiri" dediğin kısımda böyle değil mi?
Sanki orjinalini gördün mü ki orjinalde yok diyorsun
Kıvırma
Açık açık CEVAP yazıyor, tefsir bende de var
İddia sahibi Razi, iddia dediğin de Razi'nin metinden salt anladığı, anlamıyor musun, iddia dediğin başkasının iddiası değil
Razi kendi kendine cevap veriyor, önce Metin'ten anladığı manayı vermiş, sonra kendi verdiği manayı açmış, tefsir de başkasının iddiasının ne işi var anlama problemi var sanırım.
Tamam adı cevap olsun, cevap dediğin kısma bakalım,
"kadınların yaratılması bize olan nimetler zincirindendir. Binâenaleyh bu, onların bizim için yaratılmış olmaları ve mükellef tutulmalarının, bizim mükellef tutulmamız tarzında olmadığını; bize olan nimeti tamamlamak için olduğunu belirtmek içindir. Bu, nakil, hüküm ve mana bakımından böyledir. Nakle gelince bu, bu ve diğerleridir. Hükme gelince söyledi r: Kadın, erkeğin mükellef tutulduğu gibi, pekçok şeyle mükellef tutulmamıştır. Manaya gelince, kadın, zayıf yaratılışhdır, naziktir, incedir. Bu yönüyle, çocuğa benzer. Çocuk ise, mükellef tutulmaz. Binâenaleyh, uygun olan, kadının, mükellefiyete ehil olmamasıdır. Fakat, onlar mükellef tutulmadıkları müddetçe, Allah´ın biz erkeklere olan nimeti tamamlanmış olmazdı. Zira azap müeyyidesi sayesinde kadın korkar, böylece kocasına itaat eder ve haramlardan sakınır. Aksi halde, fesâd zuhur ederdi. [40]
Burda başka bir mahiyet mi var demin söylediğini açıyor işte, kadın erkek gibi mükellef olamaza getiriyor, Türkçe'de problem yoksa rahatlıkla anlaman lazım, gayet açık çünkü.