Levlâke rivayeti ve Nur-u Muhammedî meselesi

kilicarslan

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
4,054
Puanları
48
buyrun cenaze namazina .. bi bu konu eksikti. Isit isit sür önümüze.
 

ALI25

Kıdemli Üye
İhvan Üyesi
Katılım
9 Nis 2015
Mesajlar
7,509
Puanları
48
Dede sakin ol şeker ve tansiyon ilaçlarını al bişey diycem,kutsi hadislerin bir çoğu mevzudur:)
Al iste bu hadis inkariligina giriyor mu bu yoksa girmiyor mu bunu da kim diyor kutsi hadislerin cogu mevzu imis diye acaba bu söz kim den ve bundaki o kaynak ve dayanak da nedir?.

Böyle az kitab veya birseyler okumak ile kesin konusmak banada ters bu misal olarak su son zamanda kac tane kitab da böyle geciyor ki efemdim kudsi hadislerin cogu mevzu imis senin bu sözün kimin sözü veya hangi kaynaktan cikardin.

Bir misal vereyim okuduklarimdan olarak ibni teymiyye,ibni kayyim el-cevziyye,nasruddin el-bani gibi buna benzer kisiler cok hadis-i serifler hakkinda zayif demisler ve de redd etmislerdir ve o hadislerin seviyesi yüksek ise de onuda asagi indirmislerdir.
 

Fakr

Profesör
İhvan Üyesi
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
446
Puanları
48
Selam

''Levlake '' hususunda ''uydurma'' olduğu tarafındayım.Bunu net olarak ifade edebilir ve altını doldurabilirim.Yani kanaatden öte bir bir ''burhan'' söz konusu benim için...

Ama Hakikatı Muhammediye inancında ise oku'malarım ve araştırmalarım daha devam ediyor ve benim için olumlu veya olumsuz diyebileceğim bir burhan oluşmadı.Yani sadece daha ''kanaatler'' var...O açıdan net bir şey söyleyemiyorum.En azından benim için...

Bu konu ile alakalı kaçırılan bazı hususların olduğu tespitinde bulunabilirim. Bunlara dikkat etmek bize yardımcı olur diye düşünüyorum...

Birincisi; Bu ''inancın'' temelinde bir beşeriyetten değil bir manadan bahsediliyor oluşudur. Ama buna karşı itirazların bir kısmı beşer kısmına/bedensel yaklaşımlar üzerinden cevaplar veriliyor. Bunun yanlış olduğunu düşünüyorum... Buna atıfta bulunan ayatlardan birisi bu olabilir...

Bu ayatta Âdem(as)dan bahsetmediği çok nettir.Bunu destekleyen,açıklayan ayatlar var.Misal Araf Suresi 189-190.

Burada ayatta müzekker ve müennes geçmeyişi bir manaya tekamül ettiğinin göstergesi.Ama bu nedir?Hakikatı Muhammediye midir yoksa başka bir inanış mıdır bilemiyorum.Daha doğru bir ifadeyle daha benim için netleşmiş değil.Benim için netleşen sadece burada Adem peygamberden bahsetmeyişi,bir manadan bahsediyor olmasıdır...

İkincisi bu inanca sahip olanların söylemlerini değerlendirir iken genel de karşı çıkanların kendi algıları yani inanışları üzerinden değerlendirip kendi felsefesi/karşı tarafın felsefesi anlamında ne kastediliyoru görmezlikten geliyor olması.../Sadece kendi gördüğü anladığı ile sınırlı tutması.

Bu durumlar biraz konuyu anlamamızda bize engel oluyor ve tarafgirlikle yaklaşmamıza neden oluyor diye düşünüyorum...

İlk mesajımda da dediğim üzere hemen kabul veya reddetme yerine kafa yormak, okumak ve düşünmek istiyorum/akletmek...

Kanaatden öteye gitmeyen bir durumu da burada veya başka yerde sahiplenme duygum yok...

Kısacası; Burhan hususunda dile getirdiklerim;

1)''Levlake''uydurma bir rivayettir.
2)Nisa 1 de bahsedilen Âdem(as) değildir. Bir yönüyle manadır.

Kanaat'de kalan kısımlar ise; Bu inanışın doğru mu yoksa yanlış mı olduğu hususunda ben de bir burhanın açığa çıkmaması...

Bir anlamda halen zann boyutunda olmasıdır.

Bu konu hakkında bana ''burhan'' gösterecek veya yönlendirecek birileri varsa kapımın açık olduğunu söylemek isterim...

Selametle...
"Levlake" rivayeti Hanbeli Hadis usulünce "sahih" kabul edilmeyen bir söz. Bu duruma rağmen başka usulü benimseyenler içerisinde "sahih" kabul edilen bir söz.

Daha öncesinde yukarıda görüldüğü üzere "sahih " görmeyen bendeniz burada hata bana gösterilen "burhan " ve "yakiyn" lik ile yaptığımı gör'düm. Bu söz'ün manasını kabul ediyorum. Ve bu noktada daha önce söylediğim sözden döndüğümün bilinmesini isterim.

"Hakikati Muhammediye" hususunda ise daha öncede ifade ettiğim üzere bu durum/inanç hakkında araştırmalarım devam ettiğini söylemiş idim. Bu durumu/inancı kabul ettiğimi ifade etmek isterim.
 
Üst