Kuran'a Abdestsiz Dokunmak

Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Bismillahirrahmanirrahim
Rahmetli Porofösör Orhan Karmış Hocanın Tefsir konuşmasından alarak aktarıyorum.
فى كِتَابٍ مَكْنُونٍ
Fi kitabim meknûn.
لَا يَمَسُّهُ اِلَّا الْمُطَهَّرُونَ
La yemessuhu illelmutaherun
Fi kitabim meknûn.Kuran-ı Kerim peygamber efendimize nazil olmadan önce saklanmış ve muhafaza edilmiş. Meknûn kelimesi burada mahfuz,mazbut manasında,siyaret edilmiş,hıfz edilmiş her bakımdan,hertürlü müdahaleden,her türlü değiştirmeden,hertürlü tağyirden,tebdilden,insan eli veya başka mahlukatın müdahalesiyle her hangi bir dejenerasyona (Tahrif etme,bozulma)bir bozukluğa,bir tahrife uğramaktan tamamen korunmuş bir kitabtır.O kuran,ı Kerim.Bu'nun lefhi mahfuz olduğunu söyleyen alimlerde olmuştur.Ayrıca Kuran-ı Kerimin aradan gecen uzun zamana rağmen hiç bir tahrife uğramamış( kıyamete kadarda uğramayacağınada)olmasını buna bağlayanlar da olmuştur.
Fi kitabim meknûn. La yemessuhu illelmutahherûn.O Kuran-ı Kerim'e ve yahutta lefhi Mahfuz'a ançak her türlü maddi ve manevi pisliklerden arınmış olanlar O'na ançak dokunur. La yemessuhu O'na dokunmaz illelmutahherûn.Ançak temiz olanlar dokunur.Alimlerin bir kısmı Bu'nun lefhi Mahfuz olması halinde, kitabim meknûn'Un lefhi Mahfuz manasında kabul edilmesi halinde burada mutaherun'un Melaikeyi Kiram olduğunu söylemiştir.Ama burada zikredilenin Nushafı Şerif olarak kabul edilmiştir ki;Cumhuru ülema bu görüşü benimsemiştir.Kuran-ı Kerim' ançak temiz olanlar (Necaset ve hadesten taharet ve her türlü abdestsizlik halinden uzak olanlar)Kuran-ı kerim'e dokunur.
Buradaki La yemessuhu'daki nefiy manasını ifade ediyor O'na dokunmaz demek.Ama bunu nefiy lafsıyla geldiği halde nehiy yani yasaklama anlamını ifade ettiğini alimler ifade etmişlerdir.Nitekim bununla ilgili Peygamberimiz'den(Sallallahüaleyhivessellem)bu ayeti Keimeyi tefsir eden Hadis-i Şerif'ler gelmiştir.
Bu Hadis-i Şeriflere göre Kuran-ı Kerime abdestsiz olarak dokunulmasının caiz olmadığı kanatine varmıştır,Alimler.
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
arkadaşlar bende bişe sormak istiyorum ...
kuran kurslarında taleblere hayız halindeyken havlu yada bir eşarpla kuranı tutturup ezberse ezber dersse ders veriliyor ...
o zaman buda yasak değilmi
özel hallerinde bayanlara mescide girmek yasak ezberden kuran okumak yasaksa talebelere bu hak neden ? bununla alakalı bir hadis varmıdır yoksa o arada kuranı tutmayı yaran örtünün işlevi sahicimi ?... yani bi arkadaşda el tutmadan kuranı okuyabilir demiş.. ne yani havluyla tutunca günah olmuyor mu ?
hayır hafızlığa çalışan bi hanımın yılda en az 60 günü kafadan çıktı ..
.......................
ayrıca islamiyet böyle kalpkırmayı, üste gitmeyimi emrediyor (!) ?
kardeşe demediğinizi bırakmamışsınız ...
kapasite yok felan ağır laflar ...
hadislerini örnek verdiğiniz hz muhammed s.a.v eminim müşriklerle böyle konuşmamıştır..
az sakin gidin arkadaşlar ...
bu arada sorumada cevap verirseniz sevinirim ..
selametle ..
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
ayrıca islamiyet böyle kalpkırmayı, üste gitmeyimi emrediyor (!) ?


kardeşe demediğinizi bırakmamışsınız ...

kapasite yok felan ağır laflar ...

hadislerini örnek verdiğiniz hz muhammed s.a.v eminim müşriklerle böyle konuşmamıştır..

az sakin gidin arkadaşlar ..
.
bu arada sorumada cevap verirseniz sevinirim ..
selametle ..

sorunuzdan önce mesajları tam okumadığınızı belirtmek isterim..

kapasitesiz suçlaması abdestsiz okunamaz diyenlere gelmiştir .. : )

tevhid_yolcusu Nickli Üyeden Alıntı
Kardeşim Allah razı olsun,bu arkadaşların beni anlayacak kapasiteleri yok.

___________________


sorunsa çok önceden başladı..

önce kuran mealden anlaşılır,mealden din öğrenmeyin diyenler kurandan ,islamdan insanları uzaklaştıranlardır vs gibi konular açıldı..kuranı arabca okuyanlara anlamadan okuyanlara dinini öğrenmemkle suçlandı..

ardından biz kuran anlaşılır lakin kuranda herşey yoktur herkez anlayamaz,müffessire ihtiyaç vardır,tevsire ihtiyaç vardır dedik sira kurandan açık ayet getirip örnekler verdi..

son olarak abdest konsunda tıkandı maalesef..çünki ayet meal açık..vakia suresi 79-80-81 ..bu ayetleri verince müfessir görüşleri yazdı arkadaş..

bizde dedik e hani kuran açıktı ! şimdi neden müfessir görüşleri verdiniz..


verdim dedi çünki siz anlamadınız..

e hani herkez kuranı anlardı !!

herkez anlarda biz neye anlayamıyoruz..biz kurandaki eeey insanlar hitabınamı girmiyoruz..

.....


sorunun cevabı..

kuranda nasıl abdest namazın ayrıntıları açıklanmışsa bu bilgilerinde açıklamalarını fıkıh alimlerimiz açıklamışlar..

ayyrı bir konuda işleyelim inşalah bu konuyuda..

selam ile..
 

ıtri

Üye
Katılım
30 Ağu 2009
Mesajlar
1,235
Tepkime puanı
153
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
ben okudum yazılanları
gözden kaçırmışım diğer kardeşinde söylediklerini ..
o halde karşılıklı uslubu beğenmedim vesselam :) bi yeri korunmuş gibi görünmekte istemem .. gece gece hakka girmeyeyim ..
sorumada inşallah cevap alırım ..
selametle ..
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
TAZİM, SAYGI ve HURMET gösterilmesi gerken değerlere, kitaplara, insanlara ve sair muhkaddesata TAZİM, SAYGI ve HURMET göstermek müslümanlar üzerine VACİPTİR. Eğer, böyle davranılmazsa insan imandan soyunur da hiç haberi olmaz.
 

seheryeli

Üye
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
69
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
48
banlanmış birinin konusu hakkında yorum yapmak
onun cevap hakkı olmadığından yanlış dır bana göre
yani nacizane fikrim
hak almayalım
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
banlanmadı,ceza yedi 3 hafta..

ayrıyeten şahsına laf etmek evet yanlıştır lakin konusunu devam ettirmek yanlış değil..
 

musstafa

Asistan
Katılım
11 Şub 2007
Mesajlar
257
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
islamiyazivemakaleler.blogcu.com
Kardeşim Allah razı olsun,bu arkadaşların beni anlayacak kapasiteleri yok.
Klasik anlayışların dışına çıkamıyorlar.
O yüzden ben burada çekiliyorum.Herkes sonuçta karşılığını alacaktır.
sen ayeti oku anlama , ondan sonra millete deki kapasiteniz yetmiyor ne diyelimki sana , cenabı Allah akıl fikir ihsan etsin
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
sen ayeti oku anlama , ondan sonra millete deki kapasiteniz yetmiyor ne diyelimki sana , cenabı Allah akıl fikir ihsan etsin

Kimin anlamadığı belli olmuyormu kardeş.
Konuyu bende okudum,konu sahibi arkadaşımız haklı.
Kuran hayat kitabıdır,raflarda,süslü torbalarda tutmakla anlaşılmaz,
Gece gündüz arapçasını okuyarak hatmetmekle amel edilmez.
Öyle yada böyle,mutlaka okunması gerekiyor.
Abdestli yada abdestsiz.
Siz abdestsiz okumayın,ama okuyanada engel olmayın.
 

Arayıcı

Asistan
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
356
Tepkime puanı
55
Puanları
0
Bazı yerleri okudum ama işler sarpa sardı.bu işi bilen kim kime inanacağız.diyanetin görüşü falan yokmu acaba?Şimdi abdestsiz kurana dokunulur mu dokunulmazmı?
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
Bazı yerleri okudum ama işler sarpa sardı.bu işi bilen kim kime inanacağız.diyanetin görüşü falan yokmu acaba?Şimdi abdestsiz kurana dokunulur mu dokunulmazmı?

750 yıl önceki fetvalara göre dokunulmaz diyor burdaki arkadaşlar.
Ama günümüzde dokunmak ne kelime,okunur,okutulur.
Abdest olmuş yada olmamış önemli değil,yeterki kitabımız okunsun.
 

Arayıcı

Asistan
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
356
Tepkime puanı
55
Puanları
0
Nasıl yani.şimdi fetva vermiyormu diyanet.neden 750 yıl önceki fetvalara göre hareket ediliyor.hem abdestli okunsa daha iyi olmazmı.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir. [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız? [/FONT]


elmalılı hamdi yazır..

kuran açıksa madem burda herşey açıca yazılmış..şeyhe mürşide,alime gerek yoksa açıp kuranı okuyacaksak müffessir görüşlerinede gerek yoktur..


ikilem içindesiniz..müslüman mahallesinde salgongoz satmak gibi birşey desem teşbihte hata olmaz sanırım..


kime şimdi kuranın abdestsiz okunacağını dikte etmeye çalışıyorsunuz..!

gidin bunu ataist forumlarda yazın..! onlara kuranı sevdirin,bizler seviyoruz ve hürmetsizlik edip kuranı kirtleterek okumak istemiyoruz..!




http://www.ihvanforum.org/kuran-i-kerim/62926-kur8217an-nasil-okunmali/#post624796

79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir. [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız? [/FONT]



bunlarda ayeti kerime..

bu yazılanlar anlaşılmıyormu yani şimdi?

hani kuranı herkez açıp okuyup anlayacaktı..

bu ayetleri okuyan direkt olarak yalancı diyecek abdestsiz oku diyenlere..

ayetler gaçık,ve ard arda açıklamalı..

sizde bu tevsirlere bakın o vakit,burakilerdede abdestsiz okunmaz deniyor..

1-Elmalılı Tefsiri,

2-Çantay Tefsiri,

3-5 Prof. ve l doçent tarafından hazırlanan TDV meali,

4-Enver Baytan,

eski İstanbul Müftüsü A. Fikri Yavuz ve Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan meallerde, ilgili yere bakılabilir. (Yani Vakıa Sûresi, 79. âyet)

5-Ahmed Zühdü Paşa’nın (Osmanlıca) Mecmua-ı Zühdiye,

6-Numan Kurtulmuş’un Âmentü Şerhi,

7-Fatih devri âlimlerinden Molla Hüsrev’in,

8-Büyük İslâm Fıkhı ismiyle tercüme edilen Dürer Tercümesi, .

9-Mehmet Zihni Efendi’nin Nimet-i İslâm,

10-Eski Diyanet İşleri Başkanlarından Ahmet Hamdi Akseki’nin İslâm Dini,

11-Eski Diyanet işleri Başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen’in Büyük İslâm İlmihali Bu eserlerin “Abdest” bahislerine bakılabilir.

12-Prof. İbrahim Canan’ın Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi (4/289),

13-Ibn-i Abidin Tercümesi, (l /l 10, 1/217), 14-İmam Gazâlî Hazretleri’nin İhya u Ulûmiddin Tercümesi (1/797), .15-Kur’an İlimleri Ansiklopedisi ismiyle tercüme edilen İtkan Tercümesi (2/444).

ARAPÇALAR:

1-Kadı Beyzâvî,

2-Rûhul Meânî,

3-Ruhul Beyan,

4-Ahkâmül Kur’an,

5-Tefsir-i Kebir. (Bu eserlerde Vakıa Sûresi’nin 79. âyetinin tefsirine bakılabilir.)

6-Dürerül Hükkâm,

7-El-Muğnî,

8-Muhit,

9-Kâfî,

10-Hidâye,

11-Merâkıl Felah,.

12-Tahtâvî,

13-EI-Mezâhibül Erbaa,

14-Bedâiü.s Sanâyî,

15-İtkan.



bu arada mealden din öğrenilir demenizin samimiyetide ortaya çıktı..

madem öğreniliyor neden müfessirlere bakılıyor,aha açık 3 ayet var..anlayamadımı 3 ayet mealinden kurana nasıl yaklaşılacağını..

ihvan forum kurallarından..!

6- Âyet - hadîs yorumlamalarında ehliyet aranılır. Yetkisiz ve kaynaksız, donanımsız kişilerin yorumları Yönetim kararı ile silinebilir. Özellikle hadîs-i şerif'lerde sahihtir değildir tarzı tartışmalar veya forumumuzun ana işlevi olmayan ihtilâflara dâir akademik münâzaralar ve fitne olabilecek menkıbe veya görüşler, umûmu rahatsız edecek, ihtilâflara vesile olabilecek ne varsa; Yönetim, değerlendirmeler neticesinde konuyu kapatabilecektir.


_________________

bazılarına göre demek kuran 750 yıl sonra hükümsüz oluyor..

ayrıyeten elmamlılıda 750 sene önce yaşamadı..
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
bazılarına göre demek kuran 750 yıl sonra hükümsüz oluyor..

ayrıyeten elmamlılıda 750 sene önce yaşamadı..

Demogoji yapmana gerek yok kardeşim.
Bu kitap evrenseldir,ve "Ey İnsanlar" diye hitabı vardır.
Bu hitap varsa bunu yeryüzünde yaşayan herkes okumalıdır.
Yeryüzünde yaşayan e kitabı okuaycak insanların hepsinede
abdest aldırabilirseniz aldırıp öyle okutun.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Demogoji yapmana gerek yok kardeşim.
Bu kitap evrenseldir,ve "Ey İnsanlar" diye hitabı vardır.
Bu hitap varsa bunu yeryüzünde yaşayan herkes okumalıdır.
Yeryüzünde yaşayan e kitabı okuaycak insanların hepsinede
abdest aldırabilirseniz aldırıp öyle okutun.

side terbiyesizlik yapmayın..kafir bu zinada mubah ona,kumarda,içkide..

ama müslümana haram..

burda kafirlere konu paylaşmıyoruz,konu müslümanlar,konu kuran..konu yukardaki ayet..ayete nasıl sen inkar eder ters düşersin..hadi inkar ettin başkalarını nasıl inkara sürüklersin..

haddini bil..
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
side terbiyesizlik yapmayın..kafir bu zinada mubah ona,kumarda,içkide..

ama müslümana haram..

burda kafirlere konu paylaşmıyoruz,konu müslümanlar,konu kuran..konu yukardaki ayet..ayete nasıl sen inkar eder ters düşersin..hadi inkar ettin başkalarını nasıl inkara sürüklersin..

haddini bil..

Dostluk,adın gibi olmalısın,olamıyorsan adını değiştir.
Kuran sadece müslümana değil, kafirede mecusiyede put perestede sesleniyor.Okunmasını istiyor.
Haramlar bütün insanlar için geçerlidir.Abdestsiz okunur demek ayeti inkarmı sence,bumu anladığın senin...
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Dostluk,adın gibi olmalısın,olamıyorsan adını değiştir.
Kuran sadece müslümana değil, kafirede mecusiyede put perestede sesleniyor.Okunmasını istiyor.
Haramlar bütün insanlar için geçerlidir.Abdestsiz okunur demek ayeti inkarmı sence,bumu anladığın senin...

ayetten ne anlıyorsunuz siz önce onu yazın..ayet yukardaki mesajımda..kuranın ayeti Allah ne emr etmiş..

kafadan sallamakla olmaz..

doslukmuş,kuran kimlere dost olmamız gerektiğinide söylüyor,ayetleri yalanlayanlara aklına göre tevsir edenleremi dost ol diyor..

79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız? [/FONT]


elmalılı hamdi yazır..

kafirmi temiz şimdi yani ..

kuranı herkez anlardı ..anlayamıyormusunuz yani..hani bazıları kuran tevsiri dersleri yaparda kuranı unutur,anlamaz,saygısılık ederdi,tevsirsiz mealden anlaşılacak ayeti nasıl anlamıyorsunuz siz..

 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Türkçe Meal'i abdestsiz tutup, okuyabilirsiniz...
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Türkçe Meal'i abdestsiz tutup, okuyabilirsiniz...

ah konu türkçe meal olsa sadece..

arabca okumayı yasaklıyor zaten bu zat bize..

anca arabcan varsa anlayabiliyorsan okuyabileceksin bu zihinlee göre..onun haricinde anlamadan okumak mal gibi okumak bunların gözünde değersiz(haşa)
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Arapcası içinde abdest alın...O (sav) zaten abdestsiz olmazdı... O'nun (sav) sünneti idi abdestli olmak...
 
Üst