Bismillahirrahmanirrahim
Rahmetli Porofösör Orhan Karmış Hocanın Tefsir konuşmasından alarak aktarıyorum.
فى كِتَابٍ مَكْنُونٍ
Fi kitabim meknûn.
لَا يَمَسُّهُ اِلَّا الْمُطَهَّرُونَ
La yemessuhu illelmutaherun
Fi kitabim meknûn.Kuran-ı Kerim peygamber efendimize nazil olmadan önce saklanmış ve muhafaza edilmiş. Meknûn kelimesi burada mahfuz,mazbut manasında,siyaret edilmiş,hıfz edilmiş her bakımdan,hertürlü müdahaleden,her türlü değiştirmeden,hertürlü tağyirden,tebdilden,insan eli veya başka mahlukatın müdahalesiyle her hangi bir dejenerasyona (Tahrif etme,bozulma)bir bozukluğa,bir tahrife uğramaktan tamamen korunmuş bir kitabtır.O kuran,ı Kerim.Bu'nun lefhi mahfuz olduğunu söyleyen alimlerde olmuştur.Ayrıca Kuran-ı Kerimin aradan gecen uzun zamana rağmen hiç bir tahrife uğramamış( kıyamete kadarda uğramayacağınada)olmasını buna bağlayanlar da olmuştur.
Fi kitabim meknûn. La yemessuhu illelmutahherûn.O Kuran-ı Kerim'e ve yahutta lefhi Mahfuz'a ançak her türlü maddi ve manevi pisliklerden arınmış olanlar O'na ançak dokunur. La yemessuhu O'na dokunmaz illelmutahherûn.Ançak temiz olanlar dokunur.Alimlerin bir kısmı Bu'nun lefhi Mahfuz olması halinde, kitabim meknûn'Un lefhi Mahfuz manasında kabul edilmesi halinde burada mutaherun'un Melaikeyi Kiram olduğunu söylemiştir.Ama burada zikredilenin Nushafı Şerif olarak kabul edilmiştir ki;Cumhuru ülema bu görüşü benimsemiştir.Kuran-ı Kerim' ançak temiz olanlar (Necaset ve hadesten taharet ve her türlü abdestsizlik halinden uzak olanlar)Kuran-ı kerim'e dokunur.
Buradaki La yemessuhu'daki nefiy manasını ifade ediyor O'na dokunmaz demek.Ama bunu nefiy lafsıyla geldiği halde nehiy yani yasaklama anlamını ifade ettiğini alimler ifade etmişlerdir.Nitekim bununla ilgili Peygamberimiz'den(Sallallahüaleyhivessellem)bu ayeti Keimeyi tefsir eden Hadis-i Şerif'ler gelmiştir.
Bu Hadis-i Şeriflere göre Kuran-ı Kerime abdestsiz olarak dokunulmasının caiz olmadığı kanatine varmıştır,Alimler.
Rahmetli Porofösör Orhan Karmış Hocanın Tefsir konuşmasından alarak aktarıyorum.
فى كِتَابٍ مَكْنُونٍ
Fi kitabim meknûn.
لَا يَمَسُّهُ اِلَّا الْمُطَهَّرُونَ
La yemessuhu illelmutaherun
Fi kitabim meknûn.Kuran-ı Kerim peygamber efendimize nazil olmadan önce saklanmış ve muhafaza edilmiş. Meknûn kelimesi burada mahfuz,mazbut manasında,siyaret edilmiş,hıfz edilmiş her bakımdan,hertürlü müdahaleden,her türlü değiştirmeden,hertürlü tağyirden,tebdilden,insan eli veya başka mahlukatın müdahalesiyle her hangi bir dejenerasyona (Tahrif etme,bozulma)bir bozukluğa,bir tahrife uğramaktan tamamen korunmuş bir kitabtır.O kuran,ı Kerim.Bu'nun lefhi mahfuz olduğunu söyleyen alimlerde olmuştur.Ayrıca Kuran-ı Kerimin aradan gecen uzun zamana rağmen hiç bir tahrife uğramamış( kıyamete kadarda uğramayacağınada)olmasını buna bağlayanlar da olmuştur.
Fi kitabim meknûn. La yemessuhu illelmutahherûn.O Kuran-ı Kerim'e ve yahutta lefhi Mahfuz'a ançak her türlü maddi ve manevi pisliklerden arınmış olanlar O'na ançak dokunur. La yemessuhu O'na dokunmaz illelmutahherûn.Ançak temiz olanlar dokunur.Alimlerin bir kısmı Bu'nun lefhi Mahfuz olması halinde, kitabim meknûn'Un lefhi Mahfuz manasında kabul edilmesi halinde burada mutaherun'un Melaikeyi Kiram olduğunu söylemiştir.Ama burada zikredilenin Nushafı Şerif olarak kabul edilmiştir ki;Cumhuru ülema bu görüşü benimsemiştir.Kuran-ı Kerim' ançak temiz olanlar (Necaset ve hadesten taharet ve her türlü abdestsizlik halinden uzak olanlar)Kuran-ı kerim'e dokunur.
Buradaki La yemessuhu'daki nefiy manasını ifade ediyor O'na dokunmaz demek.Ama bunu nefiy lafsıyla geldiği halde nehiy yani yasaklama anlamını ifade ettiğini alimler ifade etmişlerdir.Nitekim bununla ilgili Peygamberimiz'den(Sallallahüaleyhivessellem)bu ayeti Keimeyi tefsir eden Hadis-i Şerif'ler gelmiştir.
Bu Hadis-i Şeriflere göre Kuran-ı Kerime abdestsiz olarak dokunulmasının caiz olmadığı kanatine varmıştır,Alimler.