Kuran'a Abdestsiz Dokunmak

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Bunların içinden kabuğunu çatlatanlara karşı da birileri çamur atma, tekerlerine çomak sokma kampanyası yürütüyor ve "Kur'an herkes tarafından anlaşılmaz, el sürülmez, hayata tatbik edilip kirletilemez" gibi hezeyanlar saçıyorlar.

Bu tür sözler, ne Kur’an’a saygılarından ne de İslam’a itaatlarından kaynaklanıyor. Bunlar İslam'a mani olmanın bir başka yolunu tutmaktadırlar.


Müslümanlar olarak bizler düşmanın sözüne değil dostumuz olan Allah'ın sözüne kulak verelim.

Genç, ihtiyar, kadın, erkek, her yaşta Allah'ın dinini öğrenmek için Kur'anı okumaya çalışalım, öğrenelim, öğrendiklerimizi yaşamaya çalışalım. Allah'ın dinini yüceltenleri elbette Allah yüceltecek ve şereflendirecektir.
Bilesiniz ki bütün şeref Allah'ın yanındadır.

bunca abdestsiz okunamaz diyen alimlere düşman diyen ,hezayanla suçlayan,imana mani oluyor diye iftira atan bu alçak,kendisinimi müslüman sanıyır sadece..


sabrımın sınırı kalmadı..

tekrarlıyorum paylaştığınız konuları okuyun ve müslümanın değerlerine saldırmayan yazılar asınız ..!


Vakıa 79. ayetinin abdest veya dokunmayla hiçbir ilgisinin olmadığını birazcık arapça gramer bilenin anlaması zor değildir. .

madem arapca gramer bilgisi lazım bu ayeti anlamada neden o vakit kuranı herkez çoluk çocuk anlar diyor,arabcamı anlıyor herkez,herkez türkçe gramer bilmiyor..!


yazının heryerinden hezayan fışkırıyor,Allah bu yazıyı yazanı düünyada ve ahirette hesabını sorsun inşallah..
 

hiçim

Profesör
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
1,743
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Yaş
39
Konum
orta doğu
tevhid yolcusu kardeşim senin ne demek istediğini çok şükür anladım ama hiç tanımadığı insanlara "zavallı",sapık" diyen zihniyetlerde kendilerinin sütten çıkma akkaşık müslüman olduğunu zannediyorlar.
kardeşim millet temizken zor namaz kılıyor hayızlıyken ya da cünüpken mi kılacak var mı?
"temizlenenler" kuranın derinliğinde acaba göründüğü mana mı
isteyen inandığını uygulasın
ama Allah aşkına hakaretlerinizi kendinize saklayın,kimin zavallı ya da sapık olduğunu Rabbim bilir
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
tevhid yolcusu kardeşim senin ne demek istediğini çok şükür anladım ama hiç tanımadığı insanlara "zavallı",sapık" diyen zihniyetlerde kendilerinin sütten çıkma akkaşık müslüman olduğunu zannediyorlar.
...ama Allah aşkına hakaretlerinizi kendinize saklayın,kimin zavallı ya da sapık olduğunu Rabbim bilir

Meseleyi bu şekilde laf kalabalığına getirerek saptırmak doğru olmaz. Senin kardeşin "tevhid yolcusu"nun yazısında geçen bazı ifadeler şunlar:

Allah’ın koymadığı bir takım şartları saygı adına koyarak insanları okumaktan, öğrenmekten uzaklaştırmayı nasıl becerdiklerini görüyoruz. Öyle korku verilmiştir ki Kur’an okumak için değil dokunmak için bile bir çok merasim gereklidir. Bu nedenle insanlar ...
Bunların içinden kabuğunu çatlatanlara karşı da birileri çamur atma, tekerlerine çomak sokma kampanyası yürütüyor ve "Kur'an herkes tarafından anlaşılmaz, el sürülmez, hayata tatbik edilip kirletilemez" gibi hezeyanlar saçıyorlar. Bu tür sözler, ne Kur’an’a saygılarından ne de İslam’a itaatlarından kaynaklanıyor. Bunlar İslam'a mani olmanın bir başka yolunu tutmaktadırlar.

Burada İslam alimlerine ve Müslümanlara ağır hakaretler var. Bunları yazan ve beğenen kişilere "sapık" kelimesi az bile kalır.

Burada hakaret edilen kimdir?

Kimmiş "hezeyanlar saçanlar"? (Haşa)

İmamlar [İmam-ı a'zam Ebu Hanife, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed] icma etmişlerdir ki, cünübün Kur'an-ı kerim taşıması ve ona dokunması haramdır.

Kaynak: Mizan-ül Kübra (Dört Hak Mezhebin Büyük Fıkıh Kitabı), Berekat Yayınevi, İstanbul, 1980; s. 208.

Dört mezheb imamı, abdestsiz olanın Mushafa dokunmasının ve taşımasının caiz olmadığında ittifak etmişlerdir.

a.g.e. s. 190.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
“Kur’an okurken abdest almak, gerçekten de bu yazarın dediği gibi farz mıdır?” Önce mezkur yazıdan ilgili pasajı alalım:
“Hazret-i Kur’an’ı eline alan herkesin abdestli olması farzdır. Abdestsiz Kur’an ele alınamaz. Ancak dini kitaplar için böyle bir mecburiyet yoktur. Dini kitapların sadece içinde bulunan ayetlere elle dokunmak için abdestli olmak gerekir. Ayetten boş olan yerlere, yazılara abdestsiz dokunulabilir, okunabilir. Kur’an’la dini kitap arasında böyle bir ince fark vardır. Kur’an-ı Kerim’in ayetten boş olan kısımları da ayet hükmündedir. Bu yüzden dikişli kabına bile abdestsiz dokunulamaz. Abdestsiz kimseler bir mendil veya temiz bezle tutup bir yerlere koyarlar. Abdestsiz ele alamazlar.”

Ahmet Şahin..

-Efendim Kur’an’a abdestsiz dokunulabilir mi?


-Kesinlikle abdestsiz Kur’an’a dokunulmaz. La yemessühu illel mutaharrun (Vakıa / 79) gayet açıktır. Kanun evvela açık ifadesine göre uygulanır. Çözemezseniz altını ararsınız. La yemessühu “ona dokunamazlar” kim dokunabilir? “illa mutahherun “ ancak abdestli olanlar.” Açık yahu, gizli bir kelime değil ki bu.


Bu konuda hadisler var; “Ben hayızlı kadına mescide girmeyi, Kur’an okumayı, namaz kılmayı, oruç tutmayı helal kılmam


Hakim bin Hizam var, Peygamber onu Yemen valisi yapmış ve ona mektup yazmış “ böyle böyle davran” madde madde söylemiş. Orada var. Bu Kur’an’da var, hadiste var. Artık bunu zorlamaya gerek yok bence. Kur’an’ı abdestsiz tutup okuyamazsınız. Dinleyebilirsiz, ezbere okuyabilirsiniz ama cünüpken ezbere de okuyamazsınız, yalnız dinleyebilirsiniz. Hayızsanız ezbere okuyamazsınız, yalnız dinleme hakkınız var.


Kur’an-a ancak abdestli dokunulabilir. Ebû Dâvut, Beyhakî, Tabarânî, İbn Hibban, Hâkim’in Müstedrek’inde ve diğer hadis kitaplarında açık hadisler vardır. Bu konuda el-Mebsut, III/147; Kâsânî, I/33; Cassâs, III/415; Kurtubî, XIV/226 kitaplarına da bakılabilir.


Bir de diyorlar ki “Ona, ancak temiz olanlar dokunabilir.” Ayeti Levh-i Mahfuz’daki Kur’an içindir. Bu görüş de tutarsızdır. Çünkü Levh-i Mahfuz’a ulaşan insan var mı? Yok.. Allah (c.c.) olmayan şey için niye bir de yasak getirsin? Bu emrin biz, yeryüzünde yaşayanlar için olduğu gayet açıktır.

PROF.DR. CEVAT AKŞİT HOCAEFENDİ
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Değerli Kardeşimiz;

Kur’ân-ı Kerime abdestsiz olarak dokunulamayacağı ve ele alınamayacağı bütün fıkıh kitaplarında kayıtlıdır. Mezheplerin bu husustaki delili şu meâldeki âyet-i kerimedir: “Ona ter temiz olanlardan başkası dokunamaz.”1

Bazı tefsirlerde bu âyetin birkaç mânâya geldiği belirtilmekte ise de, üzerinde ittifak edilen mânâ şudur:
“Kurân’â hadesten, yâni abdestsizlikten ve guslü icap eden bir halden temizlenmiş olanlardan başkası dokunamaz.”

Peygamber Efendimiz de Yemenlilere yazdığı bir mektupta, Kur’ân-ı Kerim’e ancak abdestli olarak ve guslü gerektiren hallerden temizlendikten sonra el sürülebileceğini bildirmiştir.2

Fakat bazı zarurî durumlarda abdestsiz olarak da Mushaf’ın ele alınabileceği hususunda ruhsatlar mevcuttur. Yanma, suya düşme gibi tehlikeli durumlarda Kur’ân’ın zâyi olmaması için abdestli olmadan da bulunduğu yerden alınıp kurtarılabilir. Yine Kur’ân, bir yerden başka bir tarafa alınıp konulması gerektiği hallerde, temiz bir bez ve kâğıt parçası ile tutulup kaldırılabilir.

Ayrıca, eğer Kur’ân kendisine bitişik bulunmayan bir mahfaza, kap, çanta içinde ise veya bir beze sarılı halde bulunuyorsa, yine abdestsiz olarak ele alınabilir. Henüz rüştüne ermemiş bir çocuk öğrenmek maksadıyla abdestsiz olarak Kur’ân’ı ele alıp okuyabilir. Hattâ Mâlikî mezhebine göre, Kur’ân öğreticisi olan bir kimse abdestli olmadığı halde, eğer kadınsa ve hayızlı bulunsa bile, sırf öğretmek maksadıyla Kur’ân’ı eline alabilir.

Kur’ân-ı Kerim abdestsiz olarak ele alınmamakla birlikte, el sürmemek şartıyla bakarak okunabilir. Yine abdesti olmayan kimsenin ezbere Kur’ân âyet ve sûrelerini okumasında bir mahzur yoktur. Fakat cünüp olan bir kimse, aybaşı halinde ve lohusa olan kadın Kur’ân’a el süremeyeceği gibi, ne ezberinden, ne de Mushaf’a dokunmadan okuyamaz. Yalnız Fâtiha, Âyetelkürsi ve Muavvizeteyn’i (Kul eûzü’ler) gibi sûre ve âyetleri duâ maksadıyla okuyabilir.


1. Vâkıa Sûresi, 79.
2. Dârimî, Talâk: 3.
Mehmed Paksu
 

hiçim

Profesör
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
1,743
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Yaş
39
Konum
orta doğu
79- Ona sadece tertemiz kimseler el sürebilir.
80- O, Allah tarafından indirilmiştir.(vakıa)


"Ona sadece tertemiz olanlar el sürebilir."
Bazı müşrikler Kur'an'ın şeytanlar tarafından yere indirilmiş bir mesaj olduğunu ileri sürdüler. Bu ayet bu iddiayı reddediyor. Çünkü yüce Allah'ın bilgisi ve koruması altında saklanan bu kitaba şeytanlar dokunamaz. Onu Peygambere getirenler, tertemiz meleklerdir. "Ona sadece tertemiz olanlar el sürebilir" ayetinin en tutarlı, en mantıklı açıklaması budur. Sebebine gelince ayetin başındaki "lâ" edatı cümledeki eylemin gerçekleşmeyeceğini belirten bir olumsuzluk edatıdır, yasaklama anlamı taşıyan bir edat değildir. Yoksa yeryüzünde bu Kur'an'ı temizler de, pisler de, mü'minler de, kafirler de elleyebilirler. Bu durumda olumsuz anlamı gerçeklik kazanamaz, askıda kalır. Yalnız eğer olumsuzluk müşriklerin Kur'an'ı şeytanların indirdikleri yolundaki iddialarına bağlanır da arkasından bu iddianın reddedildiği kabul edilirse cümlenin anlamındaki olumsuzluk gerçekleşmiş olur. Çünkü o takdirde Kur'an'ın gökte saklanan orjinaline "temizler"den başkası el sürmemiş, dokunmamış olur. Bir sonraki ayet de bu yaklaşım tarzını destekler. "O Allah tarafından indirilmiştir."Yani şeytanların getirdikleri bir mesaj değildir.
Yalnız elimizde bu ayetin başka bir anlama geldiğini belirten iki hadis vardır. Bu hadislere göre ayetin anlamı "Kur'an'a sadece temiz olanlar el sürebilir" biçimindedir. Fakat tefsir bilgini İbn-i Kesir bu hadisler hakkında şöyle diyor: "Bu hadisler zehri ve başkaları tarafından aktarılmıştır. Böyle bir aktarma zincirine güvenerek getirdikleri sözleri delil olarak kullanmamız doğru değildir. Bu hadisi Darukudni Amr b. Hazm'e, Abdullah b. Ömer'e ve Osman b. Ebul As'a dayandırarak aktarmıştır. Ama her üçünün aktarma zincirlerinde de tartışılabilir halkalar vardır. Doğrusunu Allah bilir."
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
79- Ona sadece tertemiz kimseler el sürebilir.
80- O, Allah tarafından indirilmiştir.(vakıa)


"Ona sadece tertemiz olanlar el sürebilir."
Bazı müşrikler Kur'an'ın şeytanlar tarafından yere indirilmiş bir mesaj olduğunu ileri sürdüler. Bu ayet bu iddiayı reddediyor. Çünkü yüce Allah'ın bilgisi ve koruması altında saklanan bu kitaba şeytanlar dokunamaz. Onu Peygambere getirenler, tertemiz meleklerdir. "Ona sadece tertemiz olanlar el sürebilir" ayetinin en tutarlı, en mantıklı açıklaması budur. Sebebine gelince ayetin başındaki "lâ" edatı cümledeki eylemin gerçekleşmeyeceğini belirten bir olumsuzluk edatıdır, yasaklama anlamı taşıyan bir edat değildir. Yoksa yeryüzünde bu Kur'an'ı temizler de, pisler de, mü'minler de, kafirler de elleyebilirler. Bu durumda olumsuz anlamı gerçeklik kazanamaz, askıda kalır. Yalnız eğer olumsuzluk müşriklerin Kur'an'ı şeytanların indirdikleri yolundaki iddialarına bağlanır da arkasından bu iddianın reddedildiği kabul edilirse cümlenin anlamındaki olumsuzluk gerçekleşmiş olur. Çünkü o takdirde Kur'an'ın gökte saklanan orjinaline "temizler"den başkası el sürmemiş, dokunmamış olur. Bir sonraki ayet de bu yaklaşım tarzını destekler. "O Allah tarafından indirilmiştir."Yani şeytanların getirdikleri bir mesaj değildir.
Yalnız elimizde bu ayetin başka bir anlama geldiğini belirten iki hadis vardır. Bu hadislere göre ayetin anlamı "Kur'an'a sadece temiz olanlar el sürebilir" biçimindedir. Fakat tefsir bilgini İbn-i Kesir bu hadisler hakkında şöyle diyor: "Bu hadisler zehri ve başkaları tarafından aktarılmıştır. Böyle bir aktarma zincirine güvenerek getirdikleri sözleri delil olarak kullanmamız doğru değildir. Bu hadisi Darukudni Amr b. Hazm'e, Abdullah b. Ömer'e ve Osman b. Ebul As'a dayandırarak aktarmıştır. Ama her üçünün aktarma zincirlerinde de tartışılabilir halkalar vardır. Doğrusunu Allah bilir."

seyit kutubun tevsirinden paylaşmışsın...ama kendi fikri ,sonuçta ayette açıkladıkları yerler Allahın kelamımı ? tabiki ahyır kendi görüşleri..

ne diyor mantığa göre diyor..kuranın ayeti açık değilmi..?

hadisi beğenme,alim görüşlerini beğenme birde açık gelen anlaşılır gelen ayeti mantığa göre tevsir et..

bumudur?

kuranamı inanalım seyyit kutubamı şimdi..

iyide tarafsız olun..hani kuran mealden anlaşılıyordu.. ?

onca dedik mealden din öğrenilmez,açıklama lazım ayrıntı lazım diye bizi böyyle diyenleri safsata etmekle kurandan soğutmakla suçladınız..(suçlayanlara sözüm birde suçlayanlara teşekkür edenlere)

neden yarım sayfa tevsir koydunuz madem


_________________________

Bir de diyorlar ki “Ona, ancak temiz olanlar dokunabilir.” Ayeti Levh-i Mahfuz’daki Kur’an içindir. Bu görüş de tutarsızdır. Çünkü Levh-i Mahfuz’a ulaşan insan var mı? Yok.. Allah (c.c.) olmayan şey için niye bir de yasak getirsin? Bu emrin biz, yeryüzünde yaşayanlar için olduğu gayet açıktır.

PROF.DR. CEVAT AKŞİT HOCAEFENDİ
 

hiçim

Profesör
Katılım
27 Eyl 2009
Mesajlar
1,743
Tepkime puanı
337
Puanları
0
Yaş
39
Konum
orta doğu
benim o tefsiri koyma amacım farklı tefsirlerinde olabileceğini göstermekti anladınız sevindim ben de sizi anladım Allah razı olsun
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
tevhid yolcusu kardeşim senin ne demek istediğini çok şükür anladım ama hiç tanımadığı insanlara "zavallı",sapık" diyen zihniyetlerde kendilerinin sütten çıkma akkaşık müslüman olduğunu zannediyorlar.
kardeşim millet temizken zor namaz kılıyor hayızlıyken ya da cünüpken mi kılacak var mı?
"temizlenenler" kuranın derinliğinde acaba göründüğü mana mı
isteyen inandığını uygulasın
ama Allah aşkına hakaretlerinizi kendinize saklayın,kimin zavallı ya da sapık olduğunu Rabbim bilir

Kardeşim Allah razı olsun,bu arkadaşların beni anlayacak kapasiteleri yok.
Klasik anlayışların dışına çıkamıyorlar.
O yüzden ben burada çekiliyorum.Herkes sonuçta karşılığını alacaktır.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
Kardeşim Allah razı olsun,bu arkadaşların beni anlayacak kapasiteleri yok.
Klasik anlayışların dışına çıkamıyorlar.
O yüzden ben burada çekiliyorum.Herkes sonuçta karşılığını alacaktır.
Seni anlamak için senin kapasitende olmak lazım kusura bakma o da bizde yok.İyiki de yok.Çünkü sende kapasite yok.
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
2,994
Tepkime puanı
93
Puanları
0
:ltf: arkadaşlar konuyu karşılıklı atışmaya çevirmeyelim.herkesin kendi görüşüne saygı dumalı...
Ne yani adam Kuran-ı Kerime Abdestsiz dokunmanın caiz olmadığını İslam alimlerinin kitablarindan alarak yazaçak ve bunları yazdılar diye hem bu yazıları aktaranlar ve böyle olduğuna inananlar (Tabiki daha ilerisi Bunu yazan alimler)kapasitesizlikle suçlanaçak (Yani zatı muhterm kapesitesinde olmamak) Bu suçlanan kimselerin sayısı 1300 kusur senedir gelmiş geçmiş ve alen yaşıyan milyarlarca Müslüman peki bizim suçladığımız kişi sayısı binler ola bilir.aradaki kıyası yapınız.Şahsileştirene şahsileştirerek cevab verilir.Bizim kılevyeye kilitmni vuralım.
 

Gök-Han

Ordinaryus
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
929
Puanları
0
Konum
EsEs
Web sitesi
gokhanyavuz.blogcu.com
konu ile ilgili şahsi olarakta fikrilerimi beyan ettim.
benzer bir konuda da yorumlarımı arz ettim.
elbette ki klavyemize,fikirlerimize kilit vuralım demiyoruz :)
lakin bu bir tartışma konusudur.
tartışmak ayrı,meseleyi şahsileştirmek ayrıdır.
 

diyarbekri

Paylaşımcı
Katılım
24 Eki 2007
Mesajlar
132
Tepkime puanı
3
Puanları
0
Mücerred Kur'an-ı Kerim'den indi görüşlerlerini beyan edebilen

"Bunlar klasik görüşler kardeşim" deyip Ulemanın ittifak ettikleri meseleyi elinin tersiyle kenara atan.Onlar da beşerdir yanılabilir derken enaniyetlerini ortaya atıp,görüşlerini onlarla kıyas eden ve bunu yaparken kemale eren bu Din'de reformist görüşlerle fitne fesad yaymaya çalışan

Kur'an evrenseldir, herkes okumalıdır,Mushaf ehli küffara da ulaşmalıdır deyip,Asrı Saadetten buyana yapılmamış ve yapılmasına şiddetle karşı çıkılmış şeylere teşvik edip sonrada küffarın Mushafa ağzıma alamıyacağım şekilde yaptığı rezilliğe-vaki olmuştur,detayıyla aktarmayacağım- meydan hazırlarken yüzleri bile kızarmayan

"Kısır akıllılara" ders vermeye çalışan ve intibaha çağıran

Kendilerine güzel isimler takıp,hemfikir olmadıklarına acaba ne diyorlar ? diye kafamızda güzel soru işaretleri bırakan

Ne çok kapasiteliler varmışta haberimiz yokmuş
Tebrik ederim
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Rahmetli Prof.Dr.Orhan Karmış hocamızın sesinden 79-80-81. ayeti kerimeleri özellikle konuyla alakalı dinleyiniz..​



Vâkıa suresi





Kardeşim,bu konuyu bitirdikya,herkes bildiği gibi amel eder.
Sen nasıl istiyorsan.Ben bütün düşüncelerimi anlattım.
Kuran bütün insanlığa hitap ediyor dedim.Bu kitabı müslümanıda yahudiside,
mecusiside,kıptiside,vel hasıl yeryüzünde yaşayan bütün insanlar okuyacak.
Bütün insanlara abdest alarak okutmayı nasıl düşünüyorsun.
Sadece müslümanlara hitap etmiyor.
Ey insanlar diyor,bu bir hayat nizamıdır deniyor.
500 yıl evvel verilmiş fetvalarla Kuranı dünyaya okutamazsın.
Bugün Kuranın yabancı dillere çevrilmiş baskıları var.
Anlıyormusun,kabuğumuzu kırmamız gerektiğini düşünüyorum.
Yeni fikirleri ortaya çıkarmalıyız.Eskiler eskide kaldı.
İtikadi noktada dinde değişiklikler yapamazsın,ama ameli konularda,
değişmek zorundasın.Gözlüklerimiz dar çerçeve,değiştirelim istersen.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
kardeşim,bu konuyu bitirdikya,herkes bildiği gibi amel eder.
Sen nasıl istiyorsan.ben bütün düşüncelerimi anlattım.
Kuran bütün insanlığa hitap ediyor dedim.bu kitabı müslümanıda yahudiside,
mecusiside,kıptiside,vel hasıl yeryüzünde yaşayan bütün insanlar okuyacak.
Bütün insanlara abdest alarak okutmayı nasıl düşünüyorsun.
Sadece müslümanlara hitap etmiyor.
Ey insanlar diyor,bu bir hayat nizamıdır deniyor.
500 yıl evvel verilmiş fetvalarla kuranı dünyaya okutamazsın.
Bugün kuranın yabancı dillere çevrilmiş baskıları var.
Anlıyormusun,kabuğumuzu kırmamız gerektiğini düşünüyorum.
Yeni fikirleri ortaya çıkarmalıyız.eskiler eskide kaldı.
İtikadi noktada dinde değişiklikler yapamazsın,ama ameli konularda,
değişmek zorundasın.gözlüklerimiz dar çerçeve,değiştirelim istersen.

: )

sİze yazdiĞimi kİm sÖyledİ..

Bİz kaynakli konuŞuruz..

BulduĞum kaynaklari 1 sene sonrada olsa ekleyebİlİm..

Mahsurumu vardi ?



ÇelİŞkİdesİnİz ÇelİŞkİde..

Manen temİzlİk dİyorsunuz ama kafİrler manen temİz deĞİldİr,kafİrler okusun dİyorsunuz..

Menevİ temİzlİk-maddİ temİzlİk abdest alinacak denİyor bunada karŞi Çikiyorsunuz..

Kuran aÇiktir dİyorsunuz aÇik olan ayetİ tevsİr edİyorsunuz..

Kuran mealle anlaŞilmaz dİyoruz ,kuran dÜŞmani oluyoruz..

BİZ 500 YIL ÖNCEKİ İSLAMI YAŞAMAK İSTİYORUZ SİZ ŞİMDİKİ İSLAMI YAŞAYIN..BİZ 500 YIL ÖNCE AMEL EDİLEN KURANA AMEL ETMEK İSTİYORUZ SİZ YENİLERİNE EDİN..
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
: )

Bİz kaynakli konuŞuruz..

Mahsurumu vardi ?



ÇelİŞkİdesİnİz ÇelİŞkİde..

Manen temİzlİk dİyorsunuz ama kafİrler manen temİz deĞİldİr,kafİrler okusun dİyorsunuz..

Menevİ temİzlİk-maddİ temİzlİk abdest alinacak denİyor bunada karŞi Çikiyorsunuz..

Kuran aÇiktir dİyorsunuz aÇik olan ayetİ tevsİr edİyorsunuz..

Kuran mealle anlaŞilmaz dİyoruz ,kuran dÜŞmani oluyoruz..

BİZ 500 YIL ÖNCEKİ İSLAMI YAŞAMAK İSTİYORUZ SİZ ŞİMDİKİ İSLAMI YAŞAYIN..BİZ 500 YIL ÖNCE AMEL EDİLEN KURANA AMEL ETMEK İSTİYORUZ SİZ YENİLERİNE EDİN..


Bence mahsuru yok,kaynaklı konuş.Bende öyle yapıyorum.
İnsan kendisi karar veremiyorsa tabiki kaynaklı konuşacak.
Ben kafirlerde okumalı diyorum,çünkü Kuran onlarada hitap ediyor.
Ne badset almaya nede temizlenmeye karşı çıkmıyorum.
Daha öncede belirttim.Benim abdest almakla ilgili bi sorunum yok çok şükür.Alınması gereken heryerde,kuran okurkende alıyorum.
Ama abdestsizde okunabileceini savunuyorum.
Kuranın açık olan ayetini ben sizin için tefsir ettim,anlamayız diyorsun
o yüzden.
Ben meallae anlaşılır diyorum,ama hüküm çıkarmak ulemanın işi diyorum.
Sizse hiç anlaşılamayacağını savunuyorsunuz.Farkımız burda.
Bu din kıyamete kadar süreceğine göre,ameli noktalarda zamana göre değişiklikler yapılmalıdır.Bu kaçınılmaz bir durumdur.
Siz hangi fetvayı muteber görüyorsanız onla amel edin.
Sonuçta itikatte bir ihtilaf yok.Yani böyle farklı amellerle amel etmek
kimseyi islam dairesi dışına çıkarmıyor kardeşim.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul



Ben meallae anlaşılır diyorum,ama hüküm çıkarmak ulemanın işi diyorum.


Sizse hiç anlaşılamayacağını savunuyorsunuz.Farkımız burda.

Bu din kıyamete kadar süreceğine göre,ameli noktalarda zamana göre değişiklikler yapılmalıdır.Bu kaçınılmaz bir durumdur.

.


nerde demişim hiç anlaşılmaz diye ? link verirsenzi hatamızdan döneriz..isbat edin dediğimi..
 

Red Baron

Aktifleşmemiş
Katılım
11 Eyl 2007
Mesajlar
189
Tepkime puanı
4
Puanları
0
VAKIA:


75. Hayır, yıldızların yerlerine yemin ederim.
76. Bilirseniz bu büyük bir yemindir.
77. O, elbette şerefli bir Kur'ân'dır.

فى كِتَابٍ مَكْنُونٍ
Fi kitabim meknûn.
78. Korunmuş bir kitaptadır.

لَا يَمَسُّهُ اِلَّا الْمُطَهَّرُونَ
La yemessuhu illelmutahherûn.
79. Ona temizlenenlerden başkası el süremez.
80. (O), âlemlerin Rabbinden indirilmiştir

Vakıa 78 ayetine dikkat ederseniz "kitabun meknun" yani Korunmuş kitaptan bahsediliyor.İşte temiz kılınanlardan başkasının dokunamayacağı kitap bu kitaptır.
79 .cu ayette de "mutahherun" denmektedir.bu kelime kendisin temzileyen değil başkası tarafından temiz kılınan demektir.
Temiz kişi bu mutahher filinin faili değil mefuludur.Abdest ile temizlene kişi ise işin failidir.Mefulu değil.
Arapça bilenlerin dikkatine.

Dolayısı ile bu ayetten abdestsiz Kurana dokunulmaz hükmü çıkarılamaz.Öyle olsa hiç bir gayri müslimin Kuranı alıp okuma şansı olmaz.
O zaman Kuran neden indirildi,islamı öğrenmek isteyenler nasıl öğrenecek?
Belki de bu ayete Kurana dokululmaz anlamı vermek isteyenler Kuranla aramıza girmek isteyenlerdir.Onları atlayıp direk ilahi mesaja ulaşırsak istemedikleri şeyleri öğreniriz korkusu vardır.
Bildiğiniz gibi papazlar yüzyıllarca incilin tercümesini yaptırtmadılar.Halkın direk incili okumasına mani oldular.
Bu da aynı hikaye.İnsanları Kurandan olabildiği kadarıyla uzak tutmak.1000 yıldır müslüman olan bu ülkede bile Kuran Türkçeye çevrileri 80 yıl olmuyor.
 
Üst