Kuran'a Abdestsiz Dokunmak

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Soru: Vakıa Suresi'nin 79. ayetinde bahsedilen dokunma nasıl bir dokunmadır. Kur'an'a abdestsiz dokunamazsınız diyenler bu ayeti delil gösteriyorlar. Ezbere ayet okuyabilirmişiz de onun yazılı olduğu kağıda dokunamazmışız. Bu nasıl bir anlayış kağıdı mı kutsuyoruz, ayeti mi ? Bunu gerçekten böyle mi anlamalıyız. ? Bu ayetin çerçevesinde olayı açıklar mısınız.?
Cevap: Vakıa Suresi'nin 79. ayeti söylendiği gibi Kur'an'a dokunmakla veya abdestli olmakla ilgili değildir.
Ayetin ifâde ettiği anlam, vahyi Hz.Muhammed’e kimlerin getirdiği ile ilgilidir.
Bu konuda müşrikler peygamberimizin cinlenmiş biri olduğunu (mecnun) ağzından çıkan bu hikmetli sözleri de ona cinlerin getirdiklerini söylüyorlardı.
Bu nedenle Allah:
"Biz Kur’an kovulmuş şeytanın sözü olamaz. O halde siz nereye gidiyorsunuz?" (81/25-26)
"Yıldızların battığı yerler üzerine yemin ederim ki bilirseniz bu büyük bir yemindir. Şüphesiz bu korunmuş kitapta bulunan şerefli bir Kur’ân dır. Ona ancak günah kirine bulaşmayan (Melekler) erişebilir. (ve Muhammed’e melekler getiriyor.) O alemlerin Rabbi’nden indirilmiştir. Şimdi siz bu sözümü küçümsüyorsunuz?" (56/75-81)
Cinlerin niçin bu kitaba erişemeyeceğini ise şu ayetler ifade etmektedir:
"Doğrusu biz (cinler) göğü yokladık, fakat onu sert bekçilerle, alev hüzünleriyle doldurulmuş bulduk. Halbuki biz (daha önce) onun bazı kısımlarında (haber) dinlemek için oturacak yerler (bulup) oturduk; fakat şimdi kim dinlemek isterse, kendisini gözetleyen bir alev hüzmesi buluyor. Bilmiyoruz, yeryüzündekilere kötülük mü murad edildi, Rableri onlara bir hayır mı diledi?" (72/10) Bu ifadeler cinlere aittir ve bu kapı onlara kapatılmıştır.
Vakıa 79. ayetinin abdest veya dokunmayla hiçbir ilgisinin olmadığını birazcık arapça gramer bilenin anlaması zor değildir. Ayette kasdedilen mana şöyle;
"Günah kirine bulaşmayan, Allah’ın bu iş için tahsis ettiği meleklerden başkası ona dokunmaya güç yetiremezler." (56/79)
Ayette geçen Lâ harfi olumsuzluk anlamına kullanılan "Lâ-i neyih" değil cinsi hükümden nefyeden "Lâ-i nafiyedir." Bu, "dokunmayın" anlamında değil, "dokunamazsınız" anlamındadır. Yani isteseniz de o işi yapmaya güç yetiremezsiniz. Bir kimseye yapamayacağı bir işi söylerken "yapma" denmez, yapamazsınız denir; "gök yüzüne dokunamazsın" örneğinde olduğu gibi... Bu ifadeyi Kur’an için kullandığımızda "Bu kitaba dokunamazsınız" olur ki o zaman bunca abdestli ve abdestsiz insan dokunduğuna göre bu ifade havada kalır. Dokunulamayan Allah katındaki vahiylerdir. Onu cinler alıp getiremez demektir.
Ayetteki "mutahhar" kelimesi, su ile yıkanıp temizlenen insan anlamına değil, günâh kirine bulaşmayan yani günâh işlemeyen melekler anlamında kullanılmaktadır. Burada bahşedilen temizlik maddi temizlik değil manevi temizliktir. Aynen Tevbe 28.ayetinde bahsedilen "müşrikler pisliktir/necistir" de olduğu gibi. Buradaki necis ifadesi de maddi pislik anlamında değil akidede ki düşüncede ki manevi pislik demektir. Bu açıklamalardan sonra "La yemessuhu illel mutahharun" ayetinin açılmış anlamı şöyle olur;
"Kur’an’a günâha kirine bulaşmayan meleklerden başkası (yani sizin zannınız olan cinler) ona erişemezler ve onu getirmeye meleklerden başkası güç yetiremez."
Bu ayetin ifade ettiği gerçek bu iken hiç alakası olmayan "Kur’an’a abdestli olmayan dokunmasın" şeklinde ifadelendirmek gerçekle bağdaşmamaktadır. Abdest namaz için gereken bir temizliktir.
"Ey iman edenler! Namaz için kalktığınızda yüzlerinizi, dirseklere kadar da ellerinizi, başınızı meshedip topuklara kadar ayaklarınızı yıkayınız. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta veya yolculukta iseniz yahut biriniz ayak yolundan gelmiş veya kadınlara dokunmuşsanız ve bu halde de su bulamamışsanız temiz toprakla teyemmüm edin de onunla yüzünüzü ve dirseklere kadar ellerinizi meshedin. Allah size güçlük çıkartmak istemez, ancak sizi tertemiz yapmak ve size nimetini tamamlamak ister. Umulur ki şükredersiniz." (05/06)
Allah Kur’an okumak için de şu tavsiyede bulunmuştur;
"Kur’an okuyacağın zaman (Ey Muhammed) kovulmuş şeytandan Allah’a sığın." (16/98)
Yani "Euzu billahimineşşeytanirracim" de.
Gerçek şu ki şeytanın iman eden ve yalnız Allah’a tevekkül edenler üzerinde hiçbir hakimiyeti yoktur. (16/99)
"Ben sadece namaz için abdestle emrolundum." Maide 6.ayeti gelmezden önce peygamberimizin abdest almadan konuşmaz, selâm vermez, yemek yemez iken bu ayet geldikten sonra rahat hareket ettiğini ve sadece namaz için abdestin gerektiğini beyan etmiştir.
Bu nedenle namaz için abdest, Kur’an okumak için "Euzu besmele" gerekmektedir. Abdestli, abdestsiz, ayakta oturarak ve yanları üzere yatarak her halükarda Kur’an okunabilir. Ayrıca Kur’an sadece müslümanlar tarafından okunması istenen bir kitap değildir. Kur’an, kendisini bütün insanların okumasını istemektedir. İnanmayan onu okuyup öğrenmez ise iman etmesi nasıl mümkün olacaktır?
Allah’ın koymadığı bir takım şartları saygı adına koyarak insanları okumaktan, öğrenmekten uzaklaştırmayı nasıl becerdiklerini görüyoruz. Öyle korku verilmiştir ki Kur’an okumak için değil dokunmak için bile bir çok merasim gereklidir. Bu nedenle insanlar Kur’an’ı ellerine alıp okumamış, evlerinde süslü kılıflar içinde yüksek bir yerde koruma altına alıp hayattan uzak tutmuşlardır. Bugüne kadar okumama günahı işlemişler ama abdestsiz okuma günahı işlememişlerdir.
Hastalığımız bununla da sınırlı kalmamış. Merhum Gazali’nin tesbitiyle "Müslümanlar Kur’anı sadece okumak için öğrenirler. Dinlerini öğrenmek için okumazlar."
Halbuki dünyanın her yerinde insanlar öğrenmek için okurlar.
İşte müslüman toplumun hali perişanının altında bu temel yanlış yatmaktadır. Allah kullarına hallerini düzeltmek için kitap gönderiyor. Onlar o kitabı öğrenmek için okuma zahmetine katlanmıyorlar. Bunların içinden kabuğunu çatlatanlara karşı da birileri çamur atma, tekerlerine çomak sokma kampanyası yürütüyor ve "Kur'an herkes tarafından anlaşılmaz, el sürülmez, hayata tatbik edilip kirletilemez" gibi hezeyanlar saçıyorlar. Bu tür sözler, ne Kur’an’a saygılarından ne de İslam’a itaatlarından kaynaklanıyor. Bunlar İslam'a mani olmanın bir başka yolunu tutmaktadırlar.
Müslümanlar olarak bizler düşmanın sözüne değil dostumuz olan Allah'ın sözüne kulak verelim. Genç, ihtiyar, kadın, erkek, her yaşta Allah'ın dinini öğrenmek için Kur'anı okumaya çalışalım, öğrenelim, öğrendiklerimizi yaşamaya çalışalım. Allah'ın dinini yüceltenleri elbette Allah yüceltecek ve şereflendirecektir.
Bilesiniz ki bütün şeref Allah'ın yanındadır.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız? [/FONT]


elmalılı hamdi yazır..

kuran açıksa madem burda herşey açıca yazılmış..şeyhe mürşide,alime gerek yoksa açıp kuranı okuyacaksak müffessir görüşlerinede gerek yoktur..


ikilem içindesiniz..müslüman mahallesinde salgongoz satmak gibi birşey desem teşbihte hata olmaz sanırım..


kime şimdi kuranın abdestsiz okunacağını dikte etmeye çalışıyorsunuz..!

gidin bunu ataist forumlarda yazın..! onlara kuranı sevdirin,bizler seviyoruz ve hürmetsizlik edip kuranı kirtleterek okumak istemiyoruz..!




http://www.ihvanforum.org/kuran-i-kerim/62926-kur8217an-nasil-okunmali/#post624796

· Kur’an-ı Kerim’den deliller; Kur’an-ı Kerim’e göre abdestsiz, cünüp veya da adetli olanlar Kur’an’a dokunamaz. Bu husus Vakıa Suresinin 79. Ayetinde “O’na (Kur’an’a) temizlenenlerden başkası el süremez” şeklinde açıklanmıştır. Bu yüzden; abdestsizlikten, cünüplükten ve hayızdan temizlenmeyenler mushafa el süremezler.
· Hadislerden delilleri; Zaten konu Hz Peygamberin hadislerinde de aynı şekilde açıklanmıştır. Örnek olarak; Amr Bin Hazm rivayetine göre; Hz Peygamber mektupla “Kur’an’a ancak temiz olanlar el sürsün” şeklinde yazılı bir talimatı sahabelere göndermiştir. Bu konuda Abdullah İbn-i Ömer’den, Selmani Farisi’den gelen rivayetler başta olmak üzere daha başka rivayetlerde vardır.


Bu konuda Ehli-i Sünnet alimlerinin yolundan gidilmelidir. Örnek olarak aşağıdaki alimler abdestsiz Kur’an’a dokunulmayacağını açıklamış olan güvenilir alimlerimizdir.
· Haram olduğuna dair kaynaklar;
o ARAPÇALAR: 1-Kadı Beyzâvî, 2-Rûhul Meânî, 3-Ruhul Beyan, 4-Ahkâmül Kur’an, 5-Tefsir-i Kebir. (Bu eserlerde Vakıa Sûresi’nin 79. âyetinin tefsirine bakılabilir.)6-Dürerül Hükkâm, 7-El-Muğnî, 8-Muhit, 9-Kâfî, 10-Hidâye, 11-Merâkıl Felah,. 12-Tahtâvî, 13-EI-Mezâhibül Erbaa, 14-Bedâiü.s Sanâyî, 15-İtkan.
o TÜRKÇELER: 1-Elmalılı Tefsiri, 2-Çantay Tefsiri, 3-5 Prof. ve l doçent tarafından hazırlanan TDV meali, 4-Enver Baytan, eski İstanbul Müftüsü A. Fikri Yavuz ve Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan meallerde, ilgili yere bakılabilir. (Yani Vakıa Sûresi, 79. âyet)5-Ahmed Zühdü Paşa’nın (Osmanlıca) Mecmua-ı Zühdiye,6-Numan Kurtulmuş’un Âmentü Şerhi, 7-Fatih devri âlimlerinden Molla Hüsrev’in, 8-Büyük İslâm Fıkhı ismiyle tercüme edilen Dürer Tercümesi, . 9-Mehmet Zihni Efendi’nin Nimet-i İslâm, 10-Eski Diyanet İşleri Başkanlarından Ahmet Hamdi Akseki’nin İslâm Dini,11-Eski Diyanet işleri Başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen’in Büyük İslâm İlmihali Bu eserlerin “Abdest” bahislerine bakılabilir. 12-Prof. İbrahim Canan’ın Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi (4/289), 13-Ibn-i Abidin Tercümesi, (l /l 10, 1/217), 14-İmam Gazâlî Hazretleri’nin İhya u Ulûmiddin Tercümesi (1/797), .15-Kur’an İlimleri Ansiklopedisi ismiyle tercüme edilen İtkan Tercümesi (2/444).
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Hastalığımız bununla da sınırlı kalmamış. Merhum Gazali’nin tesbitiyle "Müslümanlar Kur’anı sadece okumak için öğrenirler. Dinlerini öğrenmek için okumazlar."

Eğer burada bahsedilen "Gazali", İmam-ı Gazali ise (ki akla başka ihtimal pek gelmiyor), İmam-ı Gazali'nin yazıları bu sapık yazara destek vermez. Nitekim, İhya'da buyuruyor ki:

“Bu günahlar şayet başkasını ilgilendirmeyip kendisi ile Rabbi arasındaki kusurlarsa, cünüp olarak mescidde oturmak, abdestsiz mushafı tutmak, bidat şeylere inanmak, içki içmek ve çalgı dinlemek gibi, kul hakkı ile ilgili olmayan günahların hepsinden hasret ve nedametle tevbe eder.” (İhya, Bedir Yay., c.4, s.65)

***

Yukarıdaki yazıyı sanıyorum bu forumda da daha evvel görmüştük. Zırva te'vil götürmez. Zındıkların hazırlayıp yaydığı bu gibi yazılara aldanacak kadar sağduyusuz olan kişilere de ne denilir? Allahü teâlâ hidayet etsin.

Bu fitneyi yayan bir münafıkdan daha evvel bahsetmiştik:

M. İslamoğlu'nun Abdestsizlik Fitnesi Üzerine
M. İslamoğlu'nun Abdest Konusundaki Fitnesi

Ali Eren bu kişiye uzun cevap vermişti. Ali Eren'in yazdıklarına şunu ilave edelim:

İmamlar [İmam-ı a'zam Ebu Hanife, İmam-ı Şafii, İmam-ı Malik, İmam-ı Ahmed] icma etmişlerdir ki, cünübün Kur'an-ı kerim taşıması ve ona dokunması haramdır.

Kaynak: Mizan-ül Kübra (Dört Hak Mezhebin Büyük Fıkıh Kitabı), Berekat Yayınevi, İstanbul, 1980; s. 208.

Dört mezheb imamı, abdestsiz olanın Mushafa dokunmasının ve taşımasının caiz olmadığında ittifak etmişlerdir.

a.g.e. s. 190.
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Murat Yazıcı;624991 ' Alıntı:
Eğer burada bahsedilen "Gazali", İmam-ı Gazali ise (ki akla başka ihtimal pek gelmiyor), İmam-ı Gazali'nin yazıları bu sapık yazara destek vermez.

Senin gibi düşünmeyen sapıkmı oluyor murat?
Yeryüzünde herkes senin düşündüğün gübü düşünmez değilimi?
Sapık olmak ehli küfre yakışır arkadaşım.
İslam ehline sapık demek uygun bir tabir değildir.
Katılırsın yada katılmazsın senin bileceğin iş.
Ben böyle amel ediyorum,sende kendi bildiğin gibi amel et.
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Senin gibi düşünmeyen sapıkmı oluyor murat?
Yeryüzünde herkes senin düşündüğün gübü düşünmez değilimi?
Sapık olmak ehli küfre yakışır arkadaşım.
İslam ehline sapık demek uygun bir tabir değildir.
Katılırsın yada katılmazsın senin bileceğin iş.
Ben böyle amel ediyorum,sende kendi bildiğin gibi amel et.

Senin şu yukarıya aldığın yazıda İslam alimlerine ve Müslümanlara hakaret ediliyor. Sen de bunu beğenip yayıyorsun. Doğrusu, bu yazıyı bir papazın veya hahamın yazdığı akla geliyor.

Bu şahıs demiş ki:

Allah’ın koymadığı bir takım şartları saygı adına koyarak insanları okumaktan, öğrenmekten uzaklaştırmayı nasıl becerdiklerini görüyoruz. Öyle korku verilmiştir ki Kur’an okumak için değil dokunmak için bile bir çok merasim gereklidir.


Mustafa İslamoğlu da şöyle hakaret ediyordu:

"Utanmadan yıllar yılı mezhepsizlik edebiyatı yapan mezhepçiler."
"Mezhepçilik yapan şarlatanlar sizi dolmuşa bindiriyor."
"Tulumbacı takımı."
"Dinini donundan biraz ciddiye alan bir Müslüman..."
"...bitli baklanın kör alıcısı."

Bu palyaçolar ağızlarına geleni yazacaklar, biz cevap vermeyeceğiz! Hem, sen burada fikrini ifade ediyorsun da, biz niye edemeyelim? Ben de böyle düşünüyorum.
 

Sakallı

Asistan
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
250
Tepkime puanı
32
Puanları
28
Yaş
50
Ne kadar zavallısınız yaa. Allah'ım, Sen bunları islah et...

Allah-u Teâlâ bizi Kur'an'ı Kerim'e abdestli dokunduk diye
hesaba çekmiyecek kardeş.. Biz işimizi sağlama alıp abdestli
alalım.. Ama bir de MİLYONLARCA Alimin de söylediği gibi
abdestsiz dokunamıyorsak, orasını sen düşün... Hem çok
mu zor ya! ABdest almak 2 dakikanı almaz. Su mu yok.
O zaman teyemmum al!.. Gerçi çok görmüyorum bunu size...
Hayizli kadın oruç tutabilir diyenler için gayet normal..................
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
Bu palyaçolar ağızlarına geleni yazacaklar, biz cevap vermeyeceğiz! Hem, sen burada fikrini ifade ediyorsun da, biz niye edemeyelim? Ben de böyle düşünüyorum.

Tebrik ederim sizi.Tabiki cevap vereceksiniz,dedimya nasıl istiyorsanız öyle amel eddin diye.Benim için Kuran herkesin alıp eline okuyabileceği bir kitaptır böylede olması gerekiyor,yoksa mesajını okumayan anlayamaz.
Bu kitabı hırıstiyanlarda mecusilerde ateistlerde okuyacakki,öğrenecek.,
Yoksa nasıl evrensel olacak.


Ne kadar zavallısınız yaa. Allah'ım, Sen bunları islah et...

Allah-u Teâlâ bizi Kur'an'ı Kerim'e abdestli dokunduk diye
hesaba çekmiyecek kardeş.. Biz işimizi sağlama alıp abdestli
alalım.. Ama bir de MİLYONLARCA Alimin de söylediği gibi
abdestsiz dokunamıyorsak, orasını sen düşün... Hem çok
mu zor ya! ABdest almak 2 dakikanı almaz. Su mu yok.
O zaman teyemmum al!.. Gerçi çok görmüyorum bunu size...
Hayizli kadın oruç tutabilir diyenler için gayet normal..................

Bak arkadaşım anlatamdığım bişey var.Yada siz anlamak istemiyorsunuz....
Abdestli okunmalı ama abdestsizde okunur...
Onu diyorum anladınmı kardeş.Zavallı olanlar Kitaptan uzak yaşayanlardır.
İnsanları zavallı olmaktan kurtaralım hep beraber.
 

Gök-Han

Ordinaryus
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
929
Puanları
0
Konum
EsEs
Web sitesi
gokhanyavuz.blogcu.com
kutsal kitap yıllar boyu bazı insanlar tarafından hep duvarda asılı bırakıldı.
-aman elleme günah!
-aman dikkat et vs !

sözlerle insanlar korkuyla ya da şüpheyle yaklaştı kur'an'a.(yaklaştırıldı!)

artık korkuyu şüpheyi bırakıp
rahatça okuyarak,yaşantımıza çeki düzen verelim bir an önce diyorsun.hemfikiriz.
(doğru mu anlamışız?)

diyoruzda,yukarıda kardeşiminde belirttiği gibi
az bir vaktimizi ayırıp abdest alsak,
hem kur'an'ı ilk defa okuyacak olanda öğrense abdesti,saygımızı ifade etsek böylece
çok mu şey istiyoruz?
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır. [/FONT]


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız? [/FONT]



bunlarda ayeti kerime..

bu yazılanlar anlaşılmıyormu yani şimdi?

hani kuranı herkez açıp okuyup anlayacaktı..

bu ayetleri okuyan direkt olarak yalancı diyecek abdestsiz oku diyenlere..

ayetler gaçık,ve ard arda açıklamalı..
 

Sakallı

Asistan
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
250
Tepkime puanı
32
Puanları
28
Yaş
50
Seni gayet iyi anladım kardeşim...
Nitekim anlaşılmayacak bir durumunuz yok...
Ama şuna cevap ver.. Birkaç densizin mi söylediği
doğru oluyor yoksa
Ama bir de MİLYONLARCA Alimin
de söylediği gibi abdestsiz dokunamıyorsak
bunların söylediği mi???
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
az bir vaktimizi ayırıp abdest alsak,
hem kur'an'ı ilk defa okuyacak olanda öğrense abdesti,saygımızı ifade etsek böylece
çok mu şey istiyoruz?

Kardeşim,benim abdestle ilgili bi sorunum yok.
Ama demek istediğim,Kuran badestsizde okunur onu diyorum.
Kim nederse desin,günümüzde kitabımızın bütün insanlara ulaşması gerekiyor.Bunu yoluda kolaylaştırmaktır.


Seni gayet iyi anladım kardeşim...
Nitekim anlaşılmayacak bir durumunuz yok...
Ama şuna cevap ver.. Birkaç densizin mi söylediği
doğru oluyor yoksa bunların söylediği mi???

Ben daha önceki mesajlarımda ilgili ayet hakkında müfessirlerin
görüşlerini yazdım.Sanırım okumadınız.Bi dönüp bakın.
Bilgi sahibi olursunuz.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Kardeşim,benim abdestle ilgili bi sorunum yok.
Ama demek istediğim,Kuran badestsizde okunur onu diyorum.
Kim nederse desin,günümüzde kitabımızın bütün insanlara ulaşması gerekiyor.Bunu yoluda kolaylaştırmaktır.

pes diyorum ya..ayet var ayet..kuran bu,,hani sizin oku diye ,anla diye yırtındığınız kuran..



kuran diyor temiz yaklaşın diye ,kuran diyor değer verin diye,kuran diyor hürmetsizlik etmeyin diye..

kuranı okuyan söz dinlemeyecekse okumsın madem..yada işine gelenleri okuyacak inanacak mantığına ters gelenleri okumayacakmı..

ya gerçekten allah firaset,basiret ne varsa versin ..
 

Sakallı

Asistan
Katılım
17 Ağu 2009
Mesajlar
250
Tepkime puanı
32
Puanları
28
Yaş
50
Sual: Bir müslüman Mushafı abdestsiz tutabilir mi?

CEVAP
Peygamber efendimiz, Bekara suresinin, (Hayzdan temizleninceye kadar

kadınlarınıza yaklaşmayın) mealindeki 222. âyeti ile, Vakıa suresinin,

(Kur’an-ı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki

79.âyet-i kerimesini açıklayarak buyuruyor ki:


(Kur'ana ancak hadesten [abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve

nifastan] temiz olan el değdirebilir.) [Nesai, Hakim, Beyheki, Taberani,

Darekutni]


(Hayzlı ve cünüp olan, Kur'andan bir şey okuyamaz.) [Tirmizi]

(Cünüp ile hayzlıya mescide girmek helal olmaz.) [İbni Mace]

(Hayzlı kadın namaz kılamaz.) [Ebu Davud]


Bütün fıkıh kitaplarında da Kur’an-ı kerime cünüp ve abdestsiz iken

dokunulamayacağı, cünüpken de okunamayacağı bildiriliyor. Bu açık hükme

rağmen, mezhepsizlerin sözüne kanarak, Allahü teâlânın emrine,

Resulullah efendimizin ve Onun vârisi âlimlerin sözlerine aykırı olarak

hayzlı ve nifaslı iken namaz kılan, Kur’ana cünüp dokunan veya

cünüpken okuyanlara yazıklar olsun.
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
pes diyorum ya..ayet var ayet..kuran bu,,hani sizin oku diye ,anla diye yırtındığınız kuran..



kuran diyor temiz yaklaşın diye ,kuran diyor değer verin diye,kuran diyor hürmetsizlik etmeyin diye..

kuranı okuyan söz dinlemeyecekse okumsın madem..yada işine gelenleri okuyacak inanacak mantığına ters gelenleri okumayacakmı..

ya gerçekten allah firaset,basiret ne varsa versin ..

Amin Rabbimiz hepimize feraset versin.
Bende diyorumki,o ayetin tefsirlerine bakın,okuyn diyorum.
 

Gök-Han

Ordinaryus
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
2,212
Tepkime puanı
929
Puanları
0
Konum
EsEs
Web sitesi
gokhanyavuz.blogcu.com
Kardeşim,benim abdestle ilgili bi sorunum yok.
Ama demek istediğim,Kuran badestsizde okunur onu diyorum.
Kim nederse desin,günümüzde kitabımızın bütün insanlara ulaşması gerekiyor.Bunu yoluda kolaylaştırmaktır.


siz allah'ın kitabı için abdestsiz okunabilir diyeceksiniz,
sonra da bunun ismi kolaylaştırmak olacak!

ne söylesek boş.anlaşılan düşünceniz değişmeyecek.
herşeyin iyisini 'O,(cc) bilir.'
 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Benim için Kuran herkesin alıp eline okuyabileceği bir kitaptır böylede olması gerekiyor,yoksa mesajını okumayan anlayamaz.

Senin fikrinin zerre kadar kıymeti yoktur. 1400 senedir gelmiş ulemanın, alimler topluluğunun, dört mezheb imamının söylediği, Kur'an-ı kerimin abdestsiz tutulamayacağı yönündedir. Ezbere veya el ile dokunmadan bakarak okunabilir.

Bütün bu alimlere ve Müslümanlara hakaret eden kişinin zındık olduğu anlaşılır. Böyle kişilerin yazılarını beğenip yayanlar da aynı hükme tabi'dir.

Bu kitabı hırıstiyanlarda mecusilerde ateistlerde okuyacakki,öğrenecek.,
Yoksa nasıl evrensel olacak.

Ne zeka ama!

Kafirlere oruç tutmaları, namaz kılmaları, abdest almaları vs. emredilmemiştir. Onlara emredilen iman etmeleridir. İman ettikten sonra diğer emirlere muhatab olurlar.

Yazılarını yaydığın sapık kişiler arzu ettikleri gibi amel ederler. Kimse kafalarına tabanca dayayıp zorla abdest almaya zorlamıyor.

Müslümanlara, İslam alimlerine hakaret edenler ise bizden saygı ve sevgi beklemesin.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Amin Rabbimiz hepimize feraset versin.
Bende diyorumki,o ayetin tefsirlerine bakın,okuyn diyorum.


sizde bu tevsirlere bakın o vakit,burakilerdede abdestsiz okunmaz deniyor..

1-Elmalılı Tefsiri,

2-Çantay Tefsiri,

3-5 Prof. ve l doçent tarafından hazırlanan TDV meali,

4-Enver Baytan,

eski İstanbul Müftüsü A. Fikri Yavuz ve Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan meallerde, ilgili yere bakılabilir. (Yani Vakıa Sûresi, 79. âyet)

5-Ahmed Zühdü Paşa’nın (Osmanlıca) Mecmua-ı Zühdiye,

6-Numan Kurtulmuş’un Âmentü Şerhi,

7-Fatih devri âlimlerinden Molla Hüsrev’in,

8-Büyük İslâm Fıkhı ismiyle tercüme edilen Dürer Tercümesi, .

9-Mehmet Zihni Efendi’nin Nimet-i İslâm,

10-Eski Diyanet İşleri Başkanlarından Ahmet Hamdi Akseki’nin İslâm Dini,

11-Eski Diyanet işleri Başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen’in Büyük İslâm İlmihali Bu eserlerin “Abdest” bahislerine bakılabilir.

12-Prof. İbrahim Canan’ın Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi (4/289),

13-Ibn-i Abidin Tercümesi, (l /l 10, 1/217), 14-İmam Gazâlî Hazretleri’nin İhya u Ulûmiddin Tercümesi (1/797), .15-Kur’an İlimleri Ansiklopedisi ismiyle tercüme edilen İtkan Tercümesi (2/444).

ARAPÇALAR:

1-Kadı Beyzâvî,

2-Rûhul Meânî,

3-Ruhul Beyan,

4-Ahkâmül Kur’an,

5-Tefsir-i Kebir. (Bu eserlerde Vakıa Sûresi’nin 79. âyetinin tefsirine bakılabilir.)

6-Dürerül Hükkâm,

7-El-Muğnî,

8-Muhit,

9-Kâfî,

10-Hidâye,

11-Merâkıl Felah,.

12-Tahtâvî,

13-EI-Mezâhibül Erbaa,

14-Bedâiü.s Sanâyî,

15-İtkan.



bu arada mealden din öğrenilir demenizin samimiyetide ortaya çıktı..

madem öğreniliyor neden müfessirlere bakılıyor,aha açık 3 ayet var..anlayamadımı 3 ayet mealinden kurana nasıl yaklaşılacağını..
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
İşte bu (Kur'an) uyarılıp korkutulsunlar, gerçekten O'nun yalnızca bir tek ilah olduğunu bilsinler ve temiz akıl sahipleri iyice öğüt alıp düşünsünler diye bir bildirip-duyurmadır. (İbrahim Suresi, 52)

Bu (Kur'an), insanlar için basiret (nuruyla Allah'a yönelten ayet)lerdir, kesin bilgiyle inanan bir kavim için de bir hidayet ve bir rahmettir.
(Casiye Suresi, 20)

"Ben, cinleri ve insanları yalnızca bana ibadet etsinler diye yarattım."
(Zariyat Suresi, 56)

(Bu Kur'an,) Ayetlerini, iyiden iyiye düşünsünler ve temiz akıl sahipleri öğüt alsınlar diye sana indirdiğimiz mübarek bir kitaptır.
(Sad Suresi, 29)

Bu (Kur’an) insanlar için bir beyan sakınanlar için de bir hidayet ve öğüttür. (Al-i İmran Suresi, 138)

Gerçek (şu ki), o (Kur’an,) elbette bir öğüttür. Artık kim dilerse, öğüt alıp-düşünür.
(Müddessir Suresi, 54-55)

Alemlere uyarıcı olsun diye, kuluna Furkan’ı indiren (Allah) ne yücedir. (Furkan Suresi, 1)

 

Murat Yazıcı

Ordinaryus
Katılım
10 Nis 2007
Mesajlar
2,230
Tepkime puanı
40
Puanları
0
Sual: Bir müslüman Mushafı abdestsiz tutabilir mi?

CEVAP
Peygamber efendimiz, Bekara suresinin, (Hayzdan temizleninceye kadar

kadınlarınıza yaklaşmayın) mealindeki 222. âyeti ile, Vakıa suresinin,

(Kur’an-ı kerime temiz olanlardan başkası dokunamaz) mealindeki

79.âyet-i kerimesini açıklayarak buyuruyor ki:


(Kur'ana ancak hadesten [abdestsizlikten, cünüplükten, hayz ve

nifastan] temiz olan el değdirebilir.) [Nesai, Hakim, Beyheki, Taberani,

Darekutni]


(Hayzlı ve cünüp olan, Kur'andan bir şey okuyamaz.) [Tirmizi]

(Cünüp ile hayzlıya mescide girmek helal olmaz.) [İbni Mace]

(Hayzlı kadın namaz kılamaz.) [Ebu Davud]


Bütün fıkıh kitaplarında da Kur’an-ı kerime cünüp ve abdestsiz iken

dokunulamayacağı, cünüpken de okunamayacağı bildiriliyor. Bu açık hükme

rağmen, mezhepsizlerin sözüne kanarak, Allahü teâlânın emrine,

Resulullah efendimizin ve Onun vârisi âlimlerin sözlerine aykırı olarak

hayzlı ve nifaslı iken namaz kılan, Kur’ana cünüp dokunan veya

cünüpken okuyanlara yazıklar olsun.

Güzel yazı, teşekkürler.

Kur'an-ı kerim bizlere Muhammed aleyhisselama tabi' olmamızı emrediyor. Peygambere (sallallahü aleyhi ve sellem) uyulmasını istemeyenin Kur'an-ı kerime inanmadığı anlaşılır. Vesselam.
 

tevhid_yolcusu

Profesör
Katılım
30 Eyl 2009
Mesajlar
811
Tepkime puanı
34
Puanları
0
bu arada mealden din öğrenilir demenizin samimiyetide ortaya çıktı..

Samimiyeti en iyi bilen Allahtır.Aslında demek istediğimi anladığınızı sanıyorum.Biraz daha kolaycı olun insanlara karşı.Sonuçta okunacak olan Allahın kitabı.Bütün insanlığa gelmiştir.Sizin yada bi kısım insanın tekelinde değildir. Herşeyin en doğrusunuda bilen Allahtır.
 
Üst