Kuran'a Abdestsiz Dokunmak

Arayıcı

Asistan
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
356
Tepkime puanı
55
Puanları
0
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.
buradaki temiz kelimesi abdestli olmak anlamına m ı geliyor kardeş.Pardon ben konuya giriyorum ama,öğrenmek için soruyorum.
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
Size badestsiz okuyun diyen varmı?
Abdestsizde okunabilir deniyor.Bu kadar,uzatmanın ne anlamı var,
isteyen istediği gibi amel etsin.siz kendiniz okuyunda başkaları okumasada olur nasılsa.
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.
buradaki temiz kelimesi abdestli olmak anlamına m ı geliyor kardeş.Pardon ben konuya giriyorum ama,öğrenmek için soruyorum.

sizce ne anlama gelebilir..

farz edin abdest manasına gelmiyor,kıyafetinimi temiz tutacak manasında..

ruh temizliğindenmi bahs ediyor..

ruhsa kafirler ruhen kirli pi necistrler,bu kuranda belirtiliyor zaten..

abdestide inkar ediyor şahıs..

ee geriye elbisemi kalıyor,ee suyu olmayanlar elbisesi pi olanlarmı dokunmayacak..

sonra onca tevsirciler açıklamış temizliği elmamlılı hamdi yazırada güvenmessek yeni yetmeleremi güvenelim..

bakın tekrar kopyalıyorum,ne kadar açık ve net..şimdi bunun neyini inkar ediyoruz..ne var abdest almakta..çokmu zor abdestli kuran okunacak denmesi,





79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir. [/FONT]

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır. [/FONT]



[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]81. Şimdi siz bu söze mi yağ süreceksiniz? Yani hürmetsizlik edip inkâr içinde ve temizlenmeden onu kirletmeye mi kalkışacaksınız? [/FONT]

 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.
buradaki temiz kelimesi abdestli olmak anlamına m ı geliyor kardeş.Pardon ben konuya giriyorum ama,öğrenmek için soruyorum.

Vakıa 79 ayetinin tefsirlerine bakınız...
Ayet delaleti zannidir, içtihatların geneli Kuran'a el sürerken abdest alınacağına dairdir...bu başka içtihatta olmayacağı anlamına gelmemelidir...
 

Arayıcı

Asistan
Katılım
25 Eki 2009
Mesajlar
356
Tepkime puanı
55
Puanları
0
sizce ne anlama gelebilir..

farz edin abdest manasına gelmiyor,kıyafetinimi temiz tutacak manasında..

ruh temizliğindenmi bahs ediyor..

ruhsa kafirler ruhen kirli pi necistrler,bu kuranda belirtiliyor zaten..

abdestide inkar ediyor şahıs..

ee geriye elbisemi kalıyor,ee suyu olmayanlar elbisesi pi olanlarmı dokunmayacak..

sonra onca tevsirciler açıklamış temizliği elmamlılı hamdi yazırada güvenmessek yeni yetmeleremi güvenelim..

bakın tekrar kopyalıyorum,ne kadar açık ve net..şimdi bunun neyini inkar ediyoruz..ne var abdest almakta..çokmu zor abdestli kuran okunacak denmesi,
Kızma birader bilmiyoruz sorduk.ben bişeyi inkar etmedim haşa ne inkarı tövbe tövbe.
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
Vakıa 79 ayetinin tefsirlerine bakınız...
Ayet delaleti zannidir, içtihatların geneli Kuran'a el sürerken abdest alınacağına dairdir...bu başka içtihatta olmayacağı anlamına gelmemelidir...

Sorunda burada zaten.
Müfessirlerde ihtilaf halinde.Bazıları buradaki temizlerden kasıtın melekler olduğunu söylüyor,bazılarıda abdestli olmak gerektiğini söylüyor.
Şimdi günümüzde bir alim çıkıpta farklı bir ictihadda bulunamazmı yani?
İctihad kapısı kapanmışmıki,farklı görüş olmasın?
 

Ahi Evran

Profesör
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
1,695
Tepkime puanı
14
Puanları
38
Yaş
45
Sorunda burada zaten.
Müfessirlerde ihtilaf halinde.Bazıları buradaki temizlerden kasıtın melekler olduğunu söylüyor,bazılarıda abdestli olmak gerektiğini söylüyor.
Şimdi günümüzde bir alim çıkıpta farklı bir ictihadda bulunamazmı yani?
İctihad kapısı kapanmışmıki,farklı görüş olmasın?

Bulunabilir...İçtihat edebilir...İçtihadı ile amel edilebilir...
 

Ah Min'el AŞK

Kıdemli Üye
Katılım
7 Haz 2008
Mesajlar
5,481
Tepkime puanı
1,108
Puanları
113
Web sitesi
askinelinden.wordpress.com
Sorunda burada zaten.
Müfessirlerde ihtilaf halinde.Bazıları buradaki temizlerden kasıtın melekler olduğunu söylüyor,bazılarıda abdestli olmak gerektiğini söylüyor.
Şimdi günümüzde bir alim çıkıpta farklı bir ictihadda bulunamazmı yani?
İctihad kapısı kapanmışmıki,farklı görüş olmasın?

zaten bulundular...mesela diyanet işleri başkanlığı verdi fetvayı..Normal abdetsi geçti gusül abdesti olmayan kız öğrenciler ve öğreticiler bez gibi bişiyle tutup okuyabilirler diye..Bence ayette ne deniliyorsa o.Hem saygı nerde kalıyor??
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
sizde bu tevsirlere bakın o vakit,burakilerdede abdestsiz okunmaz deniyor..

1-Elmalılı Tefsiri,

2-Çantay Tefsiri,

3-5 Prof. ve l doçent tarafından hazırlanan TDV meali,

4-Enver Baytan,

eski İstanbul Müftüsü A. Fikri Yavuz ve Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan meallerde, ilgili yere bakılabilir. (Yani Vakıa Sûresi, 79. âyet)

5-Ahmed Zühdü Paşa’nın (Osmanlıca) Mecmua-ı Zühdiye,

6-Numan Kurtulmuş’un Âmentü Şerhi,

7-Fatih devri âlimlerinden Molla Hüsrev’in,

8-Büyük İslâm Fıkhı ismiyle tercüme edilen Dürer Tercümesi, .

9-Mehmet Zihni Efendi’nin Nimet-i İslâm,

10-Eski Diyanet İşleri Başkanlarından Ahmet Hamdi Akseki’nin İslâm Dini,

11-Eski Diyanet işleri Başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen’in Büyük İslâm İlmihali Bu eserlerin “Abdest” bahislerine bakılabilir.

12-Prof. İbrahim Canan’ın Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi (4/289),

13-Ibn-i Abidin Tercümesi, (l /l 10, 1/217), 14-İmam Gazâlî Hazretleri’nin İhya u Ulûmiddin Tercümesi (1/797), .15-Kur’an İlimleri Ansiklopedisi ismiyle tercüme edilen İtkan Tercümesi (2/444).

ARAPÇALAR:

1-Kadı Beyzâvî,

2-Rûhul Meânî,

3-Ruhul Beyan,

4-Ahkâmül Kur’an,

5-Tefsir-i Kebir. (Bu eserlerde Vakıa Sûresi’nin 79. âyetinin tefsirine bakılabilir.)

6-Dürerül Hükkâm,

7-El-Muğnî,

8-Muhit,

9-Kâfî,

10-Hidâye,

11-Merâkıl Felah,.

12-Tahtâvî,

13-EI-Mezâhibül Erbaa,

14-Bedâiü.s Sanâyî,

15-İtkan.



bu arada mealden din öğrenilir demenizin samimiyetide ortaya çıktı..

madem öğreniliyor neden müfessirlere bakılıyor,aha açık 3 ayet var..anlayamadımı 3 ayet mealinden kurana nasıl yaklaşılacağını..

Kızma birader bilmiyoruz sorduk.ben bişeyi inkar etmedim haşa ne inkarı tövbe tövbe.

kızmıyorum ..ediyosunuz demedim ediyouz dedim,genel olarak ortaya ,edenler alınsın.. : )

Vakıa 79 ayetinin tefsirlerine bakınız...
Ayet delaleti zannidir, içtihatların geneli Kuran'a el sürerken abdest alınacağına dairdir...bu başka içtihatta olmayacağı anlamına gelmemelidir...

yukarda bakın içtihat edenlerin listesi..


kötü alim olmayan,bilgisiz,kurandan uzak kaynakmı bu kaynaklar ?
 

dostluk

Kıdemli Üye
Katılım
18 Haz 2007
Mesajlar
5,663
Tepkime puanı
304
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
ha şimdi temiz olanlar derken melekler dendi birde..meleklerden başkası el süremez..insanlar okumasın yani..

tövbe yarabbim..

kuran hakkında tartışmak bile küfür,kendi aklına göre tevsir fikir yürütmekte o keza..müçtehit değiliz alim değiliz..

tövbe ettim yarabbim ..
 

Uzak Yollar

Doçent
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
54
zaten bulundular...mesela diyanet işleri başkanlığı verdi fetvayı..Normal abdetsi geçti gusül abdesti olmayan kız öğrenciler ve öğreticiler bez gibi bişiyle tutup okuyabilirler diye..Bence ayette ne deniliyorsa o.Hem saygı nerde kalıyor??

Ne güzel işte,bak Kurana yaklaşmanın önündeki engellerden biri kalkmış oldu.Kuranın hükümlerine saygı göstermeyenler,cismine saygı gösterse ne olurki?İçindekilerle amel etmedikten sonra,Allahın kelamını anlamadıktan sonra,abdestli dokunsan ne olur abdestsiz dokunsan ne olurki kardeş.
Önemli olan dini ameli,içtimai,hukuki,sosyal mali hükümlerine riayet etmektir.
 

fakiri

Kıdemli Üye
Katılım
14 Ocak 2007
Mesajlar
15,969
Tepkime puanı
355
Puanları
83
Konum
KOCAELİ
Açılan konunun tuhaflığına bir bakınız : ---Kuran'a abdestsiz dokunmak !---Neden abdestsiz dokunmak isteniliyor ? Yemeğe bile ellerimizi yıkamadan oturmayı doğru bulmayan bir din, Rabbimizin bizatihi kendi kelâmına pis bir durumda el sürmeye cevaz verir mi ? Çocuk olmayınız ! Bu tür tartışmaları ortaya atanlar modernist veya postmodernist yerli-yabancı oryantalistlerdir. Uyumayalım! devir uyuma ve böyle boş ve hurmete-saygıya mugayir şeyleri tartışma devri değildir. Bakınız bir muhakkik araştırmacı olarak söylüyorum... Bütün modenistler (başında -post- takısı alanlar da dahil) amaçlarına ulaşmak için inananlardan ne önce dince kutsal ve değerli olan mfhum ve hususlara hürmeti ve saygıyı ortadan kaldırmak isterler. Çünkü, bu husus başarıldığı takdirde geriysi çorap söküğü gibi kendiliğinden gelir ! Bu gerçeği çok iyi bildiklerinden bizlerin en önce bu itikad ve inanışına ait kaleyi yıkmak isterler. İşte bu Kurana abdestsiz dokunmak düşünce ve fikri, bu nokta-ı nazardan ortaya atılmış bir tuzaktır. Mezheb İmamlar ve hadis ravilerinin büyük bir ekseriyeti birhadis-i şerif naklederken ve zikrederken rasulullah (s.a.v) Efendimize hürmetsizlik ve saygısızlık olmasın diye abdestsizs bir hadis bile zikretmezlerken ve nakil yapmazlarken, nerde kadı ki, abdestsiz Kuran-ı Kerime dokunmak gibi çirkin ameli işlesinler ! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx---Muhammed İbn-i Sirin'den rivâyet edilmiştir. O bazı kere gülerdi. Yanında Rasûlullah’in hadisi söylendiğinde ona içtenlikle kulak verirdi.---Ebu Musab da şöyle der : “ Malik ibn-i Enes, Rasûlullah’tan bir hadis rivâyet etmez ki, Rasûlullah’a hürmet ve tazimden dolayı abdest almasın.” Bunun benzerini Malik, cafer ibn-i Muhammed'den -Hz.Ali'nin torunundan) nakletmiştir.---Musab ibn-i Abdullah der ki : “ Malik ibn-i Enes Rasûlullah’atan hadis rivâyet etmek istediği zaman abdest alıp hazırlanırdı. En iyi elbisesini giyip öyle rivâyet ederdi.”Musab der ki: “Bu husus Malik'e sorulduğu vakit...” İmam Malik soruyu : “Bu Rasûlullah’ın hadisidir.” diye cevaplândırırdı. Mutarrif (rahimehullah) der ki: İmam Malik'e (rahimehullah) insanlar geldiğinde, hizmetçisi çıkar onlara şöyle derdi: “ Üstad size selâm ediyor. Hadis mi sormak istiyorsunuz, yoksa başka konularda soru mu sormak arzusundasınız ? “(diye sordurudu) Eğer, soru sormak istiyoruz derlerse, yanlarına çıkardı. Hayır hadis sormak istiyoruz derlerse, banyoya girer, gusl ederdi. Güzel kokular sürünüp, yeni elbiselerini ve cübbesini giyerdi. Sarığını sarmayı da ihmal etmezdi. Böylece insanların yanına çıkar, kendisine hazırlanan kürsüye huşû ve hudû içinde otururdu. Hadis-i şerifi takrir etmekten fariğ oluncaya (işini bititrinceye kadar) buhur yakılırdı. Başka biri de der ki : “Bu kürsüye ancak, Rasûlullah’ın hadisini insanlara okurken ortururdu.” ---İbn-i Ebu Uveys der ki : “Bu hususta, İmam-I Malik'e soruldu. Soruyu şöyle cevaplândırdı : “Rasûlullah’ın hadislerine hürmet ve tazim etmeyi severim. Rasûlullah’ın hadislerinden ancak abdestli olarak ve hiçbir yere yaslanmadan bahsetmek isterim.” İbn-i Uveys devamla der ki : “O yolda veya ayakta veyahud acele bir işi olduğu zaman hadis söylemeyi istemezdi ve şöyle derdi : “Alimler abdestsiz olarak hadis rivâyet etmelerini mekrûh görürlerdi.” Bunun benzeri Katade'den (rahimehullah) rivâyet edilmiştir. Ameş (rahimehullah) hadis rivâyet edeceği vakit, eğer abestsiz olursa, teyemmüm ederdi. Katade (rahimehullah) abdestsiz hadis rivâyet etmezdi.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Hulâsa , son söz olarak şunu ,ifade edlim ki, İmanın en önemli bir muktezası, Allah-u Tealâ'nın ve Peygamberinin sözlerine ve şahs-ı manevilerrine karşı âdâba riayet etmek ve O'nu gücendirmekten son derece sakınmaktır. Her hâl ve ahvâlde hürmet ve saygı vecibesini muhafaza etmek gerekir.
 

musstafa

Asistan
Katılım
11 Şub 2007
Mesajlar
257
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Konum
istanbul
Web sitesi
islamiyazivemakaleler.blogcu.com
Allah temiz olanlardan başkası el süremez buyuruyorken ne haddinize dokunulabilir demek .

alın işte ayet apaçık
77. O, elbette şerefli bir Kur'ân'dır.
78. Korunmuş bir kitaptadır.
79. Ona temizlenenlerden başkası el süremez.
cumhura göre abdestsiz dokunulamaz bizim gibi avam tabakası cumhurun görüşüne uymak durumundayız ! dokunulabilir diyenler küçük bir azınlıktır ve görüşleri çürütülmüştür !
 

grozny

Doçent
Katılım
27 Eyl 2007
Mesajlar
516
Tepkime puanı
2
Puanları
0
DA1aB87VYAAyOVn.jpg



:)
 

talib

Kıdemli Üye
Katılım
11 Tem 2006
Mesajlar
21,906
Tepkime puanı
1,076
Puanları
0
Konum
İstanbul
Hürmetsizliğin fetvası olmaz demiştik.

79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.

Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir.

80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır.

Burada güzel anlatılmış. Sadece namaz abdesti kastediliyor dememiş. Tam bir temizlikten bahsedilmiş. Bunun içerisinde namaz abdesti de giriyor.
 

Tahsin EMİN

Kıdemli Üye
Katılım
7 Şub 2012
Mesajlar
11,757
Tepkime puanı
490
Puanları
83
---)))

Hakkında ayet olmayan bir şeyde "yorum" vardır...

Dolayısıyla, cenabet olduğunuz takdirde dahi dua niyetiyle okuduğunuz Kur'an'a dokunamıyorsunuz... ---))))

Güzelsiniz bir o kadar da şirin... ---))))

Abdestle tek bir şey eda edilir:

Salat (Namaz)

Gerisi yorum ve esnektir...
 
Üst