79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.
buradaki temiz kelimesi abdestli olmak anlamına m ı geliyor kardeş.Pardon ben konuya giriyorum ama,öğrenmek için soruyorum.
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.
buradaki temiz kelimesi abdestli olmak anlamına m ı geliyor kardeş.Pardon ben konuya giriyorum ama,öğrenmek için soruyorum.
Kızma birader bilmiyoruz sorduk.ben bişeyi inkar etmedim haşa ne inkarı tövbe tövbe.sizce ne anlama gelebilir..
farz edin abdest manasına gelmiyor,kıyafetinimi temiz tutacak manasında..
ruh temizliğindenmi bahs ediyor..
ruhsa kafirler ruhen kirli pi necistrler,bu kuranda belirtiliyor zaten..
abdestide inkar ediyor şahıs..
ee geriye elbisemi kalıyor,ee suyu olmayanlar elbisesi pi olanlarmı dokunmayacak..
sonra onca tevsirciler açıklamış temizliği elmamlılı hamdi yazırada güvenmessek yeni yetmeleremi güvenelim..
bakın tekrar kopyalıyorum,ne kadar açık ve net..şimdi bunun neyini inkar ediyoruz..ne var abdest almakta..çokmu zor abdestli kuran okunacak denmesi,
Vakıa 79 ayetinin tefsirlerine bakınız...
Ayet delaleti zannidir, içtihatların geneli Kuran'a el sürerken abdest alınacağına dairdir...bu başka içtihatta olmayacağı anlamına gelmemelidir...
Sorunda burada zaten.
Müfessirlerde ihtilaf halinde.Bazıları buradaki temizlerden kasıtın melekler olduğunu söylüyor,bazılarıda abdestli olmak gerektiğini söylüyor.
Şimdi günümüzde bir alim çıkıpta farklı bir ictihadda bulunamazmı yani?
İctihad kapısı kapanmışmıki,farklı görüş olmasın?
Sorunda burada zaten.
Müfessirlerde ihtilaf halinde.Bazıları buradaki temizlerden kasıtın melekler olduğunu söylüyor,bazılarıda abdestli olmak gerektiğini söylüyor.
Şimdi günümüzde bir alim çıkıpta farklı bir ictihadda bulunamazmı yani?
İctihad kapısı kapanmışmıki,farklı görüş olmasın?
sizde bu tevsirlere bakın o vakit,burakilerdede abdestsiz okunmaz deniyor..
1-Elmalılı Tefsiri,
2-Çantay Tefsiri,
3-5 Prof. ve l doçent tarafından hazırlanan TDV meali,
4-Enver Baytan,
eski İstanbul Müftüsü A. Fikri Yavuz ve Ahmed Davudoğlu tarafından hazırlanan meallerde, ilgili yere bakılabilir. (Yani Vakıa Sûresi, 79. âyet)
5-Ahmed Zühdü Paşa’nın (Osmanlıca) Mecmua-ı Zühdiye,
6-Numan Kurtulmuş’un Âmentü Şerhi,
7-Fatih devri âlimlerinden Molla Hüsrev’in,
8-Büyük İslâm Fıkhı ismiyle tercüme edilen Dürer Tercümesi, .
9-Mehmet Zihni Efendi’nin Nimet-i İslâm,
10-Eski Diyanet İşleri Başkanlarından Ahmet Hamdi Akseki’nin İslâm Dini,
11-Eski Diyanet işleri Başkanlarından Ömer Nasuhi Bilmen’in Büyük İslâm İlmihali Bu eserlerin “Abdest” bahislerine bakılabilir.
12-Prof. İbrahim Canan’ın Kütüb-i Sitte Muhtasarı Tercüme ve Şerhi (4/289),
13-Ibn-i Abidin Tercümesi, (l /l 10, 1/217), 14-İmam Gazâlî Hazretleri’nin İhya u Ulûmiddin Tercümesi (1/797), .15-Kur’an İlimleri Ansiklopedisi ismiyle tercüme edilen İtkan Tercümesi (2/444).
ARAPÇALAR:
1-Kadı Beyzâvî,
2-Rûhul Meânî,
3-Ruhul Beyan,
4-Ahkâmül Kur’an,
5-Tefsir-i Kebir. (Bu eserlerde Vakıa Sûresi’nin 79. âyetinin tefsirine bakılabilir.)
6-Dürerül Hükkâm,
7-El-Muğnî,
8-Muhit,
9-Kâfî,
10-Hidâye,
11-Merâkıl Felah,.
12-Tahtâvî,
13-EI-Mezâhibül Erbaa,
14-Bedâiü.s Sanâyî,
15-İtkan.
bu arada mealden din öğrenilir demenizin samimiyetide ortaya çıktı..
madem öğreniliyor neden müfessirlere bakılıyor,aha açık 3 ayet var..anlayamadımı 3 ayet mealinden kurana nasıl yaklaşılacağını..
Kızma birader bilmiyoruz sorduk.ben bişeyi inkar etmedim haşa ne inkarı tövbe tövbe.
Vakıa 79 ayetinin tefsirlerine bakınız...
Ayet delaleti zannidir, içtihatların geneli Kuran'a el sürerken abdest alınacağına dairdir...bu başka içtihatta olmayacağı anlamına gelmemelidir...
zaten bulundular...mesela diyanet işleri başkanlığı verdi fetvayı..Normal abdetsi geçti gusül abdesti olmayan kız öğrenciler ve öğreticiler bez gibi bişiyle tutup okuyabilirler diye..Bence ayette ne deniliyorsa o.Hem saygı nerde kalıyor??
cumhura göre abdestsiz dokunulamaz bizim gibi avam tabakası cumhurun görüşüne uymak durumundayız ! dokunulabilir diyenler küçük bir azınlıktır ve görüşleri çürütülmüştür !77. O, elbette şerefli bir Kur'ân'dır.
78. Korunmuş bir kitaptadır.
79. Ona temizlenenlerden başkası el süremez.
79. Öyle ki temiz olanlardan başkası ona el süremez.
Buradaki nefiy (olumsuzluk), nehiy (men etmek) mânâsınadır. Yani temiz olmayan kirli eller Ona dokunmasın, ancak maddî ve manevî pisliklerden, kötülükten ve necasetten temizlenmiş imanlı ve abdestli kimseler ona dokunsun. Bu âyet sebebiyledir ki, fıkıhta cünüp iken Kur'ân okunamayacağı ve abdesti olmayanın mushafa el süremeyeceği beyan edilmiştir.
80. Çünkü O, âlemlerin Rabbi tarafından indirilmiş bir kitaptır.