Selam
Bir alt cümleyi de okursanız orada sonuç zaten var...
Bu ilimden nasibi olmamış, arapça bilmiyor filan dediğin dediğin şahıslardan biri de müçtehid Ahmed Bin Hanbel herhalde...İlimden nasibi olmamış adamlara cevapları verince nasılda tekfirciliğe başlıyorlar.
Selefilerin aşırı sapık ve tekfirci olanlarından bir örnek...
İçlerinde mütedil olanlarını tenzih ediyoruz.
Onlar bile bunlar gibi değil.
Tamam iste biz de bu durumu bir baska sekilde dile getirdik, yani gevelemeden oldugu gibi.Selam
Allah'ın emrini baş üstüne koyan tembellik yapmaz.Tembellik yapıyorsa başının üstüne koymuyor ,baş üstüne koyuyarsa emri yerine getiriyordur...
Selametle...
Bu ilimden nasibi olmamış, arapça bilmiyor filan dediğin dediğin şahıslardan biri de müçtehid Ahmed Bin Hanbel herhalde...
Şimdi kıvırıp bükmez isen Hanbel bir adım daha ileri gidip mürted olarak öldürün demiş Farz namaz terkedeni değil mi? Malik ve Şafii mürted saymayalım ama kelleyi keselim demiş?
Öyle herşey senin bir ayetten cımbızladığın gibi değil, namazsızlıkla ilgili tüm ayetleri toğladığında Allah'ın neredeyse küfründen söz ettiği birini görürsün. Ben selefi gibi haşa Allah gibi hüküm verici ve tevbeyi engelleyici kılıç gibi cezasını öngörmüyorum, ama sıkıntı büyük.
Allah rızası için Hanbel için de dermisin dediğini ilimden nasibini almmamış cühelalae diye... Nasıl işinize gelince kendi hak dediklerinizi, allame müçtehid dediklerinizi bile dilinize doluyorsunuz.
@lafons7275 de kelime şahadet getirerek İslama girilip çıkıldığını sanıyorİslami filmlerden mi öğreniyosun nerden öğreniyosun kardeş sen, boşuna demiyorum bu adamla sohbet kahvehane sohbetinden ileri gitmez diye
Ya bırak copy paste ile bulaştırma, de ki demin dediğin gibi Hanbel ilimden nasibi yok arapça bile bilmeyen...
İmam Ahmedden böyle bir görüş olduğu doğrudur.Fakat -racih- olan görüş yani Alimlerin çoğunluğunun üzerinde durduğu görüş kafir olmadığı yönündedir.
مناظرة بين الشافعى وأحمد ابن حنبل رضى الله عنهما
(İMAM ŞAFÎ İLE İMAM AHMED B. HANBEL (R.ANHUMA) ARASINDAKİ MÜNAZARA)
حكي أن أحمد ناظر الشافعي في تارك الصلاة ، فقال له الشافعي : يا أحمد ، أتقول إنه يكفر ؟ قال : نعم.
قال : إذا كان كافرا ، فبم يسلم ؟ قال : يقول : لا إله إلا الله ، محمد رسول الله ، صلى الله عليه وسلم.
قال الشافعي : فالرجل مستديم لهذا القول لم يتركه ، قال : يسلم بأن يصلي ، قال : صلاة الكافر لا تصح ، ولا يحكم بالإسلام بها.
فانقطع أحمد وسكت.
حكى هذه المناظرة أبو علي الحسن بن عمار ، من أصحابنا ، وهو رجل موصلي من تلامذة فخر الإسلام الشاشي.
Subkî, "Tabakat'uş-Şâfiiye" adlı kitapta şöyle yazmıştır: "Şafiî ile Ahmed (rahimehullah) namazı terkeden hakkında tartıştılar:
Şafiî, Ahmed'e: "Ey Ahmed, namazı terkeden kâfir mi olur diyorsun?"
Ahmed: "Evet," dedi.
Şafiî: "Peki kâfir olduğu zaman ne ile müslüman olur?"
Ahmed: "La ilahe illAllah Muhammedun Rasûlüllah ile," der.
Şafiî: "Adam bu sözü henüz terketmiş değil."
Ahmed: "Müslüman olduğunu namaz kılmakla gösterir."
Şafiî: "Kafirin namazı sahih olmadığına göre onun müslümanlığına hüküm verilemez." deyince,
İmam Ahmed susmuştur."
(İmam Subkî,Tabâkâtuş-Şâfîye, 2/48 ; Muhammed b. Râfi,Târihul lil Hâkim)
Subkî, naklettikten sonra şöyle dedi :
Bu Munâzarayı arkadaşlarımızdan Aliyyu'l Hasan b. Ammâr nakletti. O Musul'ludur. Ve o İslamın gururu olan Şâşî'nin öğrencilerindendir.
Selam
Sen ''tekfir'' ediyorsun ben değil...
Selametle...
O da meselenin bir baska tartisma konusu ama konumuz bu degil.Selam
Sen ''tekfir'' ediyorsun ben değil...
Selametle...
Ya bırak copy paste ile bulaştırma, de ki demin dediğin gibi Hanbel ilimden nasibi yok arapça bile bilmeyen...
Dedinya Hanbel'e diyemiyorsun, neden?
O müçtehid...?
iman esaslarında asıl/nass esastır
ictihad edilmez sadece alim açıklamaya çalışır
bu böyledir diye kati kaideler (ameli mezhepler gibi) koymamalı
zira bu esaslara, orjinal kelimleri üzerinden iman göstermek icab eder
yoksa iman taklidi olur
ki atalarımızı bunun üzerinde bulduk ile
alimleri bunun üzerinde bulduk arasında metodsal bir fark yoktur
Selam
Konuyu bütün olarak değerlendiremeyenler elindeki ile avunmak zorunda kalırlar.Allah bütünüyle değerlendiren kullarından eylesin...
Selametle...
Öyle mi sen her görüşünde Cumhur dediğin sanal birlikteliğe göre sorgulama yapıyor musun, yoksa mezhebin ne dedi ise onu mu yapıyorsun, O zaman Cumhur abinin dedikleri tek görüş kabul edilecekse, neden hala 4 mezhep hak diyorsunuz, cumhur ne dedi ise tek mezhebe indirgeyip kabul etmeniz gerekmez mi?
Müctehid çıkıp hüküm verir.Sen ,Ben yada bir başkası hüküm veremez.Anlayamadığın nokta bu.
Hüküm verir fakat bu hüküm Cumhurun yanında şaz kalıyorsa , Cumhurun görüşü tercih edilir.
Selam
Konuyu bütün olarak değerlendiremeyenler elindeki ile avunmak zorunda kalırlar.Allah bütünüyle değerlendiren kullarından eylesin...
Selametle...