îtikadda mezhep tekdir

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Baska dinlerde bakalim nasilmis;

-Hindular gunesin dogus ve batisinda ibadet ederler
-Zerdustler gunesin dogusu sirasinda
-Yahudiler uc vakitte
-Romalilar yatsi vakitlerinde

Ya bizim sozde Musluman? İman ehli ama namaz kilmiyor yani bir hindu, bir zerdust, bir yahudi, bir katolik kadar olamiyor ve onun kadar samimi degil. Ha dogru ya, inkar etmiyordu degil mi.
 

PUTKIRAN

Kıdemli Üye
Katılım
21 Eki 2009
Mesajlar
3,228
Tepkime puanı
189
Puanları
0
Konum
Ankara
Olur neden olmasın ki. Allah zorlaştırmaz kolaylaştırır.

NİSA 82:
Onlar hâlâ Kur'ân'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı mutlaka onda birçok çelişkiler bulurlardı.


Allahın dininde çelişki olmaz.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,935
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars


NİSA 82:
Onlar hâlâ Kur'ân'ı gereği gibi düşünüp anlamaya çalışmazlar mı? Eğer o Allah'tan başkası tarafından indirilmiş olsaydı mutlaka onda birçok çelişkiler bulurlardı.


Allahın dininde çelişki olmaz.

Bu çelişki değil ki? Neden çelişki olarak görüyorsunuz.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
İnkar kastını biz diğer ayet ve hadislerle beraber değerlendirdiğimizde anlamaktayız.

Peki hangi diğer ayet ve hadislerden anlıyorsun diye soracak olursan?

1-Kuranı Kerimde Şirk dışındaki yapılan günahlar affedilecek denmiştir.Bu birinci delildir.

2.delil şu hadistir

قَالَ أَبُو عُمَرَ : يَقُولُ دَاوُدُ وَمَنِ اتَّبَعَهُ : وَحِجَّةُ هَؤُلَاءِ وَمَنْ قَالَ بِقَوْلِهِمْ قَوْلُهُ - صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ - : " خَمْسُ صَلَوَاتٍ كَتَبَهُنَّ اللَّهُ عَلَى الْعِبَادِ . . . ثُمَّ قَالَ : وَمَنْ لَمْ يَأْتِ بِهِنَّ فَلَيْسَ لَهُ عِنْدَ اللَّهِ عَهْدٌ ، إِنْ شَاءَ عَذَّبَهُ وَإِنْ شَاءَ أَدْخَلَهُ الْجَنَّةَ

Resulullah sav'den nakledilen bir hadiste :

5 Vakit namazı Allah kulları üzerine farz etmiştir.....Kim onu yerine getirmezse onun Allah katında bir ahdi(sözü) yoktur.Allah dilerse azap eder,dilerse CENNETİNE SOKAR.



---

Bir meseleyi araştırırken bazılarının yaptığı gibi ''La takrebus salate (Namaza yaklaşmayın)'' şeklinde anlamıyoruz.

Ayetin devamını getirerek ''Ve entum sukarâ (sarhoş olduğunuz halde) '' şeklinde almaktayız.

-Ayetlerin bir kısmını veya hadislerin bır kısmını alarak hüküm vermek forumdaki birkaç kişiye kalmış değil :) Zaten kaynaklarda namazı terkedenin kafir olmayacağı Alimlerin çoğunluğunca söylenmiş birşeydir.

Bu ümmetin 1400 'yıldır Alimi geldi geçti.Alimlerin büyük çoğunluğu tembellikten namazı terkedenin kafir olmayacağını söylemişlerdir.

Ama nimeti kufran anlamındaki ameli küfre girmiştir.

Dinden çıkaran küfre girmemiştir.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Bir baska hadis vereyim.

"İkindi namazini kaciran biri, (buraya lutfen dikkat) malını ve ehlini kaybeden kimsenin durumu gibidir.

Sadece bir vakit icin boyleyse varin gunde 5 vakti kilmayanlarin durumunu siz hesap edin ve bunu artik kac yildir kilmiyorsa onunla carpin. Yahu 5 vakit namaz kilan bizler dahi zaman zaman imani muhafazada gucluk cekiyorken, kilmayanlar dinlerini nasil ayakta tutabilirler? Salt kuru bir iman iddiasi kisiyi nasil mumin, muvahhid kilabilir?
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Günahı elbette büyüktür.Bunda zaten şüphe yok.Gerçek bir mümin , gerçek bir muvahhid olmaz.

Ama bu kişinin kafir olacağı anlamına da gelmez.

Günahın büyüklüğünü anlatmak için Alimler -ameli küfr- olarak nitelendirmişlerdir.Fakat bunun -dinden çıkaran- küfr anlamında olmadığını söylemişlerdir.

Asıl olarak her günah , şirke açılan bir kapıdır.Ona doğru yaklaştırır.

Fakat o günahları da işleyen şirke veya küfre girmiş diyemeyiz.
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,935
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
Bir baska hadis vereyim.

"İkindi namazini kaciran biri, (buraya lutfen dikkat) malını ve ehlini kaybeden kimsenin durumu gibidir.

Sadece bir vakit icin boyleyse varin gunde 5 vakti kilmayanlarin durumunu siz hesap edin ve bunu artik kac yildir kilmiyorsa onunla carpin. Yahu 5 vakit namaz kilan bizler dahi zaman zaman imani muhafazada gucluk cekiyorken, kilmayanlar dinlerini nasil ayakta tutabilirler? Salt kuru bir iman iddiasi kisiyi nasil mumin, muvahhid kilabilir?


Red biri birşey mi dedi?
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
"Onlar suclulara sorarlar; sizi sakar cehennemine surukleyen nedir. Onlar cevap verirler; biz namaz kilanlardan degildik"

Muddessir 40-43

Hadi atesitler bunu da aciklayin :)
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Hala aynı şeyler.Ya sizin gözünüz kör yada biz anlatamıyoruz.

Ayetin devamını okumadıysanız :

وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ

Ve biz ceza gününü de inkar ederdik'' diye geçiyor.

--

:)
 

adams77

Kanalizasyoncu
Katılım
14 Haz 2013
Mesajlar
25,935
Tepkime puanı
2,067
Puanları
113
Konum
Mars
takılırken dikkat et ikindiyi kaçırma
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Hala aynı şeyler.Ya sizin gözünüz kör yada biz anlatamıyoruz.

Ayetin devamını okumadıysanız :

وَكُنَّا نُكَذِّبُ بِيَوْمِ الدِّينِ

Ve biz ceza gününü de inkar ederdik'' diye geçiyor.

--

:)
Sizler de yahudiler gibi "bize ates sadece sayili gunler dokunacak" demekle bir baska sekilde inkar etmis olmuyor musunuz? Bronzlasip cikacaksiniz deeel mi, indiragandi yapacan deeel mi, cakaaaaaal.
 

İlim Talebesi

Yasaklı
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
1,630
Tepkime puanı
28
Puanları
0
İlimden nasibi olmamış adamlara cevapları verince nasılda tekfirciliğe başlıyorlar.

Selefilerin aşırı sapık ve tekfirci olanlarından bir örnek...

İçlerinde mütedil olanlarını tenzih ediyoruz.

Onlar bile bunlar gibi değil.

 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun

Günahın büyüklüğünü anlatmak için Alimler -ameli küfr- olarak nitelendirmişlerdir.Fakat bunun -dinden çıkaran- küfr anlamında olmadığını söylemişlerdir.


Allah'in demedigini; alimler dedi, falanci seyh dedi, fismanci hoca dedi seklinde dinin nasil tahrif edildigini iste goruyoruz.

Bir hoca ciksa ve "evet namaz kilmamak kufurdur" dese, bilmem kac yuzyil sonra birileri "bak falanci alime gore kufurmus" dese ne yapacak bu taklitci, ahbar takimi cok merak ediyorum. Zaten hep boyle olmamis midir, inna lillahi.
 

Kaptan

Mecra Yazarı
Katılım
9 Ocak 2012
Mesajlar
15,445
Tepkime puanı
1,111
Puanları
0
Konum
Giresun
Tamam o sonuc cikmasin da sana gore cikan sonucu bari soyleseydin.
 
Üst